Miért lenne baj? Te írtál egy hülyeséget, miszerint a nagy sebességhez halálba kell forgatni... szerinted a dízel mit forog 200-nál, és mit a benzines? És ezek relatíve hol vannak a redlinehoz képest? Na errõl van csak szó.
Ezt most megint nem vágom, miért baj az, hogy nem tudom leforgatni 8000-ig a dieselt? :D 140-él forog 2700-800-900 körül, pontosan nem tudom, de kevesebb mint 3000, megölni nem fogja. Meg egy másfél tonnás sedánt, ne kelljen már szétforgatni, ahhoz, hogy haladjak. Benzinmotorok ott vannak a sportosabb kocsiknak. Diesel meg szerintem kifejezetten ezekbe a nagy dögökbe való, elkerreg magának és csõ. 90rõl hatosban is lehet értelmesen elõzni, mert pont turbólyuk fölött van, szóval nem tudom mi a probléma.
Miért baj az, ha valakinek traktor motor van az autójába? Ugyanabban az autóban 2.5tdi 140/290, 6-7 liter, 2.6 v6 benzin 150/225, 10-12 liter. Gyorsulása 100-ra mindkettõnek 9.9 gyári adat szerint. Én sokat megyek, fontos a fogyasztás is, meg a kényelem, a relatív nagysebesség a motor halálba forgatása nélkül. Plusz nekem kifejezetten tetszik az öt hengeres diesel kerregése.
hogyne lenne,lovat hajót bármit húzni ideális de simán sem rossz érzés egy olyan kocsival autózni ami szétforgatás nélkül is letépi a nyakad ha van rá pénz kit zavar?
szerintem ha valami jó valamiben akkor az jó,innentõl nincsen értelme azt kérdezni hogy van-e értelme
én úgy tanultam, hogy 2ezres fordulatnál kell váltani, dízeleknél már 6 fokozat van, szóval ott többet kell pakolni elvileg 2ezres fordulat fölött többet fogyaszt, de valszeg ez sok dologtól függ, nem általános érvényû de valaki biztos csinált ilyen teszteket konkrét autókra, ki kéne guglizni
Nekem az oktatóm, amikor tanultam vezetni, azt mondta, hogy 10km/h-két rakjam fel egyel, 20-nál kettõbe, 30-nál háromba, de városban sose váltottam négyes fölé. Egy benzines lacetti volt, szerintem 1.4-es motorral max.
én városban is berakom a benzines ötfokozatú manuális autómban az 5-ös fokozatot 50-60 km/óránál is, ami mondjuk tötyörgés de nem erõlködik és alig van hangja
Nagyobb a hajtáslánci vesztesége is az automatának. Illetve nehezebb is maga a váltó, tehát az autó össztömege is nagyobb. Nyilván az újabb, drágább automata váltóknál ezeket a hátrányokat egyre inkább lefaragják, de csodák nincsenek.
Szép kezdeményezés. A gond ezzel csak az, hogy fizikailag lehetetlen annyi szélerõmûvet telepíteni, ami a teljes infrastruktúránkat megmozgató üzemanyag-mennyiséget elõ tudná állítani zöld energiából.
Az mondjuk már félsiker lenne ha elérnénk, hogy a nagyobb városokban / belvárosokban csak zöld energiából üzemeltetett gáz / elektromos autók üzemelnének, számottevõen visszaesne a rákos megbetegedések száma. (ami jelenleg a diesel tökéletlen elégésébõl fennmaradó korom-részecskéknek róható fel).
Egyébként meg a jövõben ez úgy fog kinézni, hogy ha dezsõvel jössz be a városba, mert dolgod van, akkor lerakod a belváros szélén a kocsidat egy P+R-ben, és tömegközlekedsz.
Persze ehhez nem apró fejlesztések kellenek még, fõleg Budapesten.
Ebbõl a kezdeményezésbõl (dezsõk kitiltása városokból) jó ha 2030 - 2040-re lesz valami. Nyugi, addig használhatod a dezsõdet és nyugodtan szennyezheted a városban élõket mindenféle retorzió nélkül.
A lényeg: vidékre dízel, nagyvárosba hibrid. Igazság szerint az lenne a legjobb (a városban élõk szempontjából) ha kitiltanák enblokk a dízel jármûveket a nagyvárosokból. Ez jelenleg persze kivitelezhetetlen, de várható hogy efelé fognak tendálni a nagyobb európai városok, ahogy egyre olcsóbbak és elterjedtebbek lesznek az alternatív meghajtású autók.
Webber87-nek igaza van, tényleg nem jön ki a 3,4 liter.
Bár engem most a benzin ára hidegen hagy, mert 1.2 CR TDI Fabiaval járok 5,5 liter gázolajjal :D
Akkor azért recseg, meg dadog a motorom, mert szeptemberi benzin van benne :D Igaz 100 as benzin volt benne, de azóta tuti 85 ös lett belõlle :( Kár a drága benzinért, de nem hagyom kárba veszni, jól meghajtom.
Ha tankolni mész ki. Tegnap tankoltam 1.36ért Mödlingben. 1.40 felett maximum a határ mentén tartják, gondolom pont azok miatt, akik átjárnak tankolni.
A kérdésem még mindig áll azonban, hogy ha szinte teljesen megegyezik az adótartalom (a lenti ábra alapján), akkor miért olcsóbb kint?!
Az euro 265, a benya pedig 1.37-1.47 kint. Az 363-390 Ft. Nálunk meg 391-394 a benzin. Ha kimész odáig tankolni 15-20km-t, már el is veszítetted az elõnyt...
inkább kiöntöm a csatornába, minthogy ezeknek adjam. MOL nál sose fogok tankolni, inkább a Lukoil. A minõség megegyezik, de akkor már az ukránokat gazdagítom. Utálom a MOl, én ezeknek ingyen semmit nem adok. Valamit valamiért.
Perpill 260 környékén van az euro, a benya meg 1.40 körül. Az 365huf per liter, kábé. Itthon legutóbb bõven 390 felett tankoltam. Nem mellesleg a határtól távolabb sok kút közelebb van az 1.30-hoz, mint a 40-hez.
Ez egy érdekes diagramm. Ha az ezer literre vetíttet adótartalom különbsége egy-két euro, akkor az hogy a picsába lehet, hogy a sógoréknál 30-40 forinttal olcsóbb a benya?!