vti contra ibiza melyik a feeling topikot gyorsan lezárhatjuk mert én nem ültem még vti-be, te pedig szerintem tuti nem ültél ibiza cuprába
Értsétek már meg: A benzines Hondák az autógyártás csúcsai, minden más csak nagyipari szemét! Én tegnap már magamévá tettem ezt a vezérelvet, azóta pedig hirdetem az igét!
az ibizához is van egyébként Gyári garanciás chip... Azért valamilyen okból csak ráírták a sport feliratot... De az 200 ló ember, olyat mutass nekem ami hasonló kategória, HASONLÓ TELJESÍTMÉNY és jobb mint az ibiza, legalábbis menettualjdonságok terén, mert másban nem nagyon tud. De azért ne gyere az 1.3-as rx-8-al... Nekem is bejön egyébként a Type-r de egy civic ne fogyasszon 20 litert. Hamár benzin akkor különben is boxer
Nem értem a felvetésed, hogy jön a képbe benzines passat? Csak arra irányult a megjegyzés, hogy a dízel sem akkor fogyaszt jól, ha padlón száguldozol vele.
Az RC-vel nemtom mennyi lenne, de ha a VTI-t kiküldöd a ringre, 13-16 között eszik. Az meg nem sokkal több, mint a 12.6 a TDI-nek. És azért az nem kérdés, melyikkel nagyobb feeling :)
Hol volt szó tuningos vti-rõl? Egyébként akkor hasonlítsd a 2 literes CTR-hez (200LE). Az kb az ilyen ibiza cupra meg clio sportok kategóriája. És köbcentire se nagyobb. Bár az 1.8T sem nagyobb ugye köbcentire, csak jóval több lóerõt ki tudnak hozni belõle, ami gondolom zavaró a dízel fényében :) Volt a link is, a tuningos topikban, ahol stock CTR, Clio Sport, meg Corolla TS-t hasonlítottak össze. Elég magasan nyert a CTR :) Azt meg azért ne firtassuk szerintem, hogy a Cupra TDI csúcsrajáratott e vagy sem :) Vagy akkor miért nem a 105LE-s 1.9 TDI-vel hasonlítottad?:D Na az tényleg nem az. Egyébként Accord i-CTDi is volt már a kezeimben, és tényleg jól ment. De annaka 140LE-s dízele sosem volt sportosságra hangolva, mert a Honda tud benzinmotort is gyártani, szal ott nincs ilyen képzavar :) A 2.2-es dízelmotor ott csak a járáskultúrára, és a fogyira van, és abban talán még ma is viszi a prímet. Viszont van hozzá chip, amivel akár 480Nm-t, meg 180LE-t is ki tudnak préselni belõle. Biztos nem utasítanám vissza, de ha választani kell, még mindig a 2.4 Type-S kellene, abból is.
és különben is a passat megint más katogória. Most te csúsztatsz. Mennyit is enne egy benzines passat?
csak városi használatban, nem sajnálva a gázt 7.2 vel jártam vele
Akkor valami gáz volt vele. Siófok-Budapest autópálya 195-ös autó által mért átlag(csak mert egyszer meg kellett hogy álljak, egyébként 6-os padló végig) 12.6 liter. Szerinted ugyanez egy rc-vel?
Azért nem a 225 le-s audit hasonlítottam mert, hasonló térfogatú és lóerejú motorokat kerestem hogy láthasd mit ér a nyomatékkülönbség. Egyébként cupra tdi még nincs a csúcson... A lényeg úgyis egy a végén, a dízel szerintem sokkal korszerûbb, dinamikusabb és ami nem mellékes sokkal kevesebbet fogyaszt. Amúgy elég érdekes lenne egy audi tt-t egy ibizához hasonlítani. Kategóriaugrásokkal és tuningos 1.6 vti-kkel csak bonyolítod a dolgot. Szerintem az ibiza contra rc és clio sport(az is hasonlo eredmeny csak nem talatam meg) mindent bizonyít. Iszonyatosan elvakult benzinpárti voltam, mint ahogy írásaid rólad is ezt mutatják, és kiröhögtem a haveromat a 2.2 i-ctd-i accord sporttal, de aztán mentem vele egy kört, és megvettem az ibizát. Azt azóta ellopták de már nem kéne benzines, max 2.autónak egy mustang,impreza vagy porsche, de ott nem tartok.
Abba azért nem akarsz belemenni ugye, hogy akkor milyen húdejól fogyaszt, amikor azt a 130le-t, vagy urambocsá a 160-at kiautózod belõle?;) Nekem volt 2003-as Passatom ugyanazzal a motorral, ami az Ibizádban volt. Autópályán nagypapisan 140-el szépen elment 6.8-ból, de amikor odatapostam neki, és jöttem 175-ös ÁTLAGOT 300km-en, akkor 12-14litert/100on nem a cica vitte el belõle...
Semmi gond. Majd nézd meg a videót neten, ahol az 1.6 VTI 200 felett elkalapálja pályán a 206RC-t, pedig se lóereje, se köbcentije nincs annyi :D Szal kétség nem fér hozzá, hogy a közül a két autó közül a 206RC a szarabb, de ezt valszeg elég sok összehasonlításban kihozná, mindegy mit raksz mellé. Az 1.8-as A3-nál meg a Quattro levesz rengeteget. A 4 kerék meghajtás mindig egy csomó hajtáslánci veszteséggel jár. Akkor már miért nem a 225LE-s 1.8T-t hasonlítod, az ugyancsak csúcsrajáratott Cupra TDI-hez? Meg a Cupra TDI-bõl is van 187LE-s is, nem? Persze az 1.9-es TDI-k ennyi lóerõre hegyezett változatainál az élettartamról már erõsen hallgat a gyár is :D De tuti hogy jól mennek. Csak mihez képest.
Szóval az ibiza sokkal de sokkal jobb ha összességében veszed... És akkor még nem esett szó a fogyasztásról... Volt egy 1.9 tdi sport ibizám (130le) naphosszat sorolhatnám hogy miket hagytam ott vele... Ezúton is üzenek annak a K.cs.g-nek aki ellopta, hogy egyszer megtalálom... Ültem rc-be,gti-be,gt-be és nem kellene egyik se az ibiza után. Új seat ibiza cupra rulez:-)
Asszem aki hallgat ész érvekre annak ennyi több mint elég, aki meg nem az ne másban keresse a hibát. Azt hiszem itt semmi csúsztatással nem vagyok vádolható, volt egy összehasonlító teszt amit most nem találtam meg, de a lényeg az hogy ott még asszem a clio sport is benne volt, és óriási fölénnyel hozták ki az ibizát... Ha megnézed a menetteljesítményeket akkor láthatod hogy a nehezebb és kisebb lökettérfogatú,bár turbós (ha az lenne a baj hogy az egyik turbós a másik nem, akkor itt van az audi a3 1.8t adatlapja sajnos nem magyarul(a 180hp-s verzió nem a 150 mielõtt baj lenne belõle) Audi 1,8T Quattro Pris: Ej prissatt i Sverige (44 800 DM i Tyskland) Motor: Turboladdad R4, 1 781 cm3. 180 hk vid 5 500 r/min, 235 Nm vid 1 950 r/min. Prestanda: 0-100 km/h 7,5 s, toppfart 226 km/h, Förbr blandad körning ej uppmätt.
te figyelj okostojás. te vagy a szánalmas , egy majom vagy, eddig próbáltam veled normálisan beszélni, de akkor f.sz vagy hogy még magad ellen is beszélsz néha, abszolút kuka vagy a témához, de hát mást nem is várhatok tõled...
Nem húztam le sehol semmit. Ha elolvasod, elismertem a modern dízelek elõnyeit, még idéztél is tõlem. Csupán arról volt szó, hogy benzinesbõl jobbat lehet csinálni, mint dízelbõl, méghozzá sokkal kevesebb erõfeszítéssel. Hát még ha a benzieseken fejlesztettek volna annyit az utóbbi 10 évben, mint a dízeleken.
Sehol nem mondtam ellent magamnak, max másoknak. Lehúzni meg max fele/negyed annyiba kerülõ, de jobb benzinessel húztam le a 15+ millás BMW dízelt.
korábban ebben a topicban ezt írtad: ,,Ha egyszer annyira vérszegény leszek, hogy családi autó kell ami komfortos meg kényelmes, akkor veszek valami 2 tonnás luxus kerregõt. Abban lesz elég hangszigetelés hozzá úgyis, és a két tonnát is megmozgatja relatíve alacsony fogyasztással." Most meg az ilyen kaliberû autókat akarod lehúzni azáltal, hogy sportgépekkel hasonlítod. Ellent mondasz magadnak, vagy viaskodsz magadban?
Borg, mi a lóf@sz bajod van? már bocs. Te magad vallottad be, hogy a mindennapi használatban a dízelnek van létjogosultsága. (,,Azt a jármûvet, ami pusztán az A-ból B-be jutást szolgálja, haszongépjármûnek hívjuk. Ilyen formán igen, kell a dízel.) Akkor minek jösz még mindig sportra szánt jármûvekkel?? NSX, Type-R stb. Mit akarsz vele elérni??
Jaj, okostojás, befejezhetnéd már... szánalmas ahogy a semmibe kapaszkodsz folyton. Szerinted a DYNO görbe szubjektív meggyõzõdés, vagy ADAT, TÉNY?
"Olyan autókról beszélünk amik benne vannak az aktuális modellkínálatban. "
Ezt egyes egyedül te állítod, míg a beszélgetés tökre nem errõl folyik itt, mivel sehol sem volt kikötve.
A 469-470-479 meg nem reakció volt, mert konkrétan arra amit irtam, nem reagáltál, csak próbáltad elmagyarázni, hogy nem is errõl beszélgetünk.
Szal ne rám mutogass már légyszíves. De végülis érthetõ, ha nincs több érv, akkor valamivel el kell terelni a témát. Viszont ebben én nem veszek részt a továbbiakban.
Ja, és szerinted a régi szar szívódízelek, és a vadiúj fejlesztésû dízelek között nincs átmenet, ugye?
Tehát van az 1980-es szívódízel, meg a 2006-os common rail turbódízel, köztük semmi. Arról nem is beszélve, hogy most pl pusztán benzineseket hasonlítottunk össze az utolsó körben, ahova valami érdekes oknál fogva a végén benyögted a moderndízel vs régi szar szívódízel témát, amikor nem tudtál mit reagálni...
Barátom, te. Amikor azt mondtad, hogy nem az új dízelekrõl van szó.
Összerakom neked, komikus:
Én: "Ne feledjük a topik témáját ugye, ahol a vadiúj fejlesztésû dízelekrõl és benzinesekrõl van szó." Te: "Most miért kell megint csúsztatni? Sehol nem volt ez leirva, de fõleg nem a topik témájában." Én: "Jólvan, bizonyára a régi szar szívódízeleket élteti itt a többség... nókomment" Te: "Ki és hol beszélt régi szar szívódízelekrõl? Már megint csúsztatsz..."
Felesleges csúsztatással vádaskodni. El kell olvasni ami le van írva mindkét oldalon.
Jólvan, bizonyára a régi szar szívódízeleket élteti itt a többség... nókomment.
Befejeztem, nem akarlak(mint látható nem is lehet) semmivel meggyõzni, én leírtam amit akartam, mindenki elolvashatja aztán majd eldönti milyen következtetést von le.
Légyszi ne 7 éves konstrukciókat rakj be, amikor teljesen mások voltak az emissziós normák és egyebek, hanem olyan autókról beszélgessünk amelyek aktuálisan megtalálhatóak a modellkínálatban. Ne feledjük a topik témáját ugye, ahol a vadiúj fejlesztésû dízelekrõl és benzinesekrõl van szó.
Csak, hogy teljes legyen a kép: Az Accordnál a Type-R a csúcs, kihegyezték mint az állat. A BMW-nél a 2.5 nél kezdõdik a 6 henger... van ott még feljebb is motor, aki gyorsabbat akar azt veszi.
Accord Type-S 1419kg, 190LE. Ez 0.133 ps/kg. Talán csoda, hogy rosszabbat megy mint a 325i, ami 192LE, 100 köbcentivel nagyobb, hátsókerekes (te ajnároztad ezt), és még 30 kilóval könnyebb is?
Accord Type-R 2.2 PS/kg 0.159 és 7.2-t megy 100-ra. (7 éves konstrukció)
ÚJ BMW 325i PS/kg 0.1284 és 7.3-at megy 100-ra. Ráadásul hátsókerekes, 300ccm nagyobb motor, 5x annyi elektronikával. Csak hogy teljes legyen a kép, ugye :)
De le tudnám csupaszítani én is úgy az adatokat, hogy a BMW jobbnak tûnjön.
minek? ott van az orrod elõtt a tény: van amibe a dízel jobb és van amibe a benzines, sokan elismerik a másikét is, SÕT még benzines kocsink is van, de te olyan cõlátású vagy hogy neked bármit lehetne mondani, nem hutna el az agyadig
A kontrázáson kívül valami értelmeset nem tudnál csinálni?
Szegény DanielT egész éjjel keresgélt, hogy ilyen adatokat találjon, amik ráadásul sántítanak is az összehasonlításban, erre te elintézed ennyivel... :D
Igen, és a 325i hány kilós, és a TypeS hány kilós?:D Úgy mondod, mintha ugyanaz a kategória lenne. Btw a 8gen civic adatokat nemtom honnan vetted, de az eredeti adatok szerint a dízel 1 tizedet kap 100-ra. De még ha a benzines kap is ennyit, az sem gáz, tekintve hogy 1.8 vs 2.2, illetve szívó vs turbó :) Tisztán látszik mennyire megy vele a dízel...
Nos. A Honda magyar oldaláról szedtem az infókat, a 2006-os Accord menüpont alatt megtalálod.
Az Accordnál nincs 2.2 Type-R verzió, csak 2.4-es Type-S. Namost nehogy már a SPORT verzióval hasonlítsuk össze.
8gen Civic?
2.2 Benzines Executive (ez volt a legjobb gyorsulású) ajtók száma 5 hengerûrtartalom (cm3) 2204 max. teljesítmény (KW/LE) 103/140/4000 max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000 motor DOHC 16 sz. C/R max. sebesség (km/h) 205 gyorsulás (0-100 km/h) (sec.) 8,6 <-- 3 tizedet kap a 320d tõl. váltó 6 fok. manuális hossz/szél./mag. (mm) 4245/1765/1460 fogyasztás városban (l/100 km) 6,7 fogyasztás városon kívül (l/100 km) 4,5 fogyasztás vegyes (l/100 km) 5,3 CO2 kibocsátás (g/km) 140 környezetvédelmi osztály 10
Általad példának hozott 1.8 Sport verzió
ajtók száma 5 hengerûrtartalom (cm3) 1799 max. teljesítmény (KW/LE) 103/140/6300 max. nyomaték (Nm/ford.) 174/4300 motor SOHC i-VTEC PGM-FI max. sebesség (km/h) 205 gyorsulás (0-100 km/h) (sec.) 8,9 <--- Húdekurvajólmegy. váltó 6 fok. manuális hossz/szél./mag. (mm) 4245/1765/1460 fogyasztás városban (l/100 km) 8,4 fogyasztás városon kívül (l/100 km) 5,5 fogyasztás vegyes (l/100 km) 6,6 CO2 kibocsátás (g/km) 156 környezetvédelmi osztály 9
Tyû, találtál egy rági, folytott 2 literes motorral szerelt accordot, ami nem nyomja le a dízelt?:D Sokáig keresgélhettél. Vajon miért is nem a 8gen civicet vetted alapul, ahol legalább lóerõre egyezik a két motor, és a benzines csak 1.8-as, és mégis jobban megy :D Érdekes.
Meg az is biztos véletlen, hogy a 2.2-es dízelt nem a 2.2-es typer motorjával hasonlítottad össze :)
lehetne a fejlécben egy táblázat, hogy benzinkútaknál melyik mennyibe kerül
535D meg az NSX... Érdekesen párosítottad... Na ne komolytalankodj... Ennyi erõvel mondhatnám, hogy Le Mans-ban nagy eséllyel pályázik a gyõzelemre a dízel R10-zel az Audi, a korábbi sokszoros gyõztes. Kb. ekkora érvet mondtál az NSX-szel te is.
de nem érted még mindig. Hát errõl beszélünk, hogy a hétköznapi használatban inkább a nyomatékmaximumon autóznak, mint a lóerõmaximumon. Tehát praktikusság szempontjából nagyobb nyomaték a lényeg. Vagy te mindig a lóerõmaximumon jársz? 6000 fölött családdal anyóslátogatáskor? :DD
Természetesen a 320i is szétalázza az Accordot :PP
Ugyanezek az adatok egy olyan gyártótól aki tudja mi az az autó :D
BMW 320 Diesel
Motor Hengerek/szelepek 4/16 Lökettérfogat (ccm) <-- Kisebb 1995 Löket/furat (mm) 84,0/90,0 Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám <-- Nagyobb 120/163/4000 Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám 340/2000 <-- Nagyobb Menetteljesítmények Légellenállás (cw) 0,28 Végsebesség (km/h) 225 <-- Nagyobb Gyorsulás 0-100 km/h (mp.) 8,3 <-- Jobb Gyorsulás 80-120 km/h (mp.) 8,5 <-- Jobb
Vessük össze a Honda benzinessel... Összefoglalva: totális alázás :PP
Honda Accord 2.0 Executive Benzin
ajtók száma 4 hengerûrtartalom (cm3) 1998 max. teljesítmény (KW/LE) 114/155/6000 max. nyomaték (Nm/ford.) 190/4000 motor DOHC i-VTEC PGM-FI max. sebesség (km/h) 217 gyorsulás (0-100 km/h) (sec.) 9,6 váltó 5 fok. manuális hossz/szél./mag. (mm) 4665/1760/1445 fogyasztás városban (l/100 km) 10,7 fogyasztás városon kívül (l/100 km) 6,5 fogyasztás vegyes (l/100 km) 8 CO2 kibocsátás (g/km) 190 környezetvédelmi osztály 9
Honda Accord 2.2 Diesel
ajtók száma 4 hengerûrtartalom (cm3) 2204 max. teljesítmény (KW/LE) 103/140/4000 max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000 motor DOHC 16 sz. C/R max. sebesség (km/h) 210 gyorsulás (0-100 km/h) (sec.) 9,3 váltó 6 fok. manuális hossz/szél./mag. (mm) 4665/1760/1445 fogyasztás városban (l/100 km) 7,1 fogyasztás városon kívül (l/100 km) 4,5 fogyasztás vegyes (l/100 km) 5,4 CO2 kibocsátás (g/km) 143 környezetvédelmi osztály 10
Dízel: Jobb gyorsulás, kisebb fogyasztás, kevesebb károsanyag kibocsájtás. OWNED :DD
A legkevésbé sem érdekel, hogy 200ccm-el nagyobb a dízel, mivel se kisebb se nagyobb nincs, ezzel kell hasonlítani, az se érdekel hogy kevesebb a váltófokozat, a Honda így csinálta, egy kategóriába szánta õket.