Vegyel benzinest! Az 1.7-es benzines SPORT gítí, tai-per Gófom 0,7sec alatt 700-ra gyorsúúú... A nagy 2 utemu, olajkajhas BMW-sek is csak lesnek a kopasz fejukbol, amikor a tesokkal elhuzunk mellettuk ugy, hogy 7-en ulunk a verdaban! :D Aztan tuningoljá rá kék ledet, oszt majd azt hiszik valami szenon lampas versenyauto kozelit! :)
Csak megjegyzésként árulom el, hogy a 14 éves 1.5 SOHC 16V gyárilag 94-97LE (bemérve) Civicem gyári gyorsulára 100-ra 10.1s :) (Egy kis szívó oldali tuninggal pedig hozta a 9s-ot / 100LE) Ehhez képest a 110le-s TDI 3-as góf meg a 10.7... hehe :)
Jaja, a CTR a legjobb!!! :) Azert irta Borg, hogy "egykét kivétellel ellaposodtak"...
Ez igaz, nem különösebb ismerem a BMW-ket, abból indultam ki hogy csak jelzik valahogy mint a többi márkánál. Egyébként 231LE (az új), te a valami kissebbet nézhettél.
Egyébként abszolút nem sértésnek szánom, de nem hiszem, hogy azok a Mercik/BMW-k nagyon nagy vágyat éreztek, hogy lenyomjanak egy dízelgófot. Én is csak mosolygok, ha valaki próbálkozik ilyen kategóriában. "Mennyél öcsém!"
A 7sec sehogysincs rendben. Es te 1.9TDI GT Golfrol beszeltel, nem pedig GTI-rol (ami ugye benzines!)
A CTR es a te Golfod kozott max. 200kg elteres lehet.
Szar uton nem csodalom, hogy lenyomtad oket. :) Ok alighanem nem akartak szalszakadast, lengescsillapito cseret (minden 50e km utan). Szimplan kerulgettek a katyukat, amig te a 'csotanyoddal' elpattogtal :)
Persze persze, turbó nélkül hozza ki a 3 literbõl a 218LE-t :DDD lol
Amúgy nulláról százra van szó, nem 50-100-ra. Azt még lehet hogy megfutja 7s alatt a golfod :D
Az én Hondám azért megérdemli a rakéta jelzõt, pedig 2001-es.:) Épp tegnap jártam meg majdnem egy csoport mogyoróbokrot vele mert úgy voltam vele (szeuoneleji gyengézés a téli kihagyás után) hogy nem kell itt a járdára foruláshoz csúsztatni a kuplungot, elég lesz egy kis gázt adni.:)
Bezzeg egy BMW 530d könnyedén lehet ennyi idõ (sõt kicsit kevesebb) alatt 100-on ugye? Ami 600 kilóval nehezebb, jelentõsen nagyobb a légellenállása, nem turbós, nincs ültetve, nagyobb kerekek vannak rajta, ésatöbbi? Igaz nagyobb motor van benne és bõ duplája a teljesíménye, de ezek teljesen csak nagy tempójú haladásnál jönnek elõ, gyorsulásnál nem annyira. Hasonló merciket/BMW-ket/egyéb bálnákat rendszeresen nyomtam le a Golffal, igaz nem autópályán hanem viszonylag szar úton (ahol ráadásul velük ellentétben én nap mint nap vezetek míg azok csak átutaztak, ahogy a környék anyagi helyzetét ismerem:)), így aztán nem tudták kihasználni azt a tartományt (úgy 170-160-tól felfelé) ahol kétség nélkül bebüntettek volna. Egyébként könnyû lefikázni a GTI Golfokat annak aki nemhajtott még, de közismerten jól mennek a kezdetektõl fogva (hisz épp ez volt a cél). Manapság már nem annyira kiemelkedõen mert a konkurencia a nyakukra nõtt, de elég elolvasni pár tulaj jellemzését, hasonló adatok fognak mindenhol szerepelni. Kár hogy elpasszoltam így nem tudok bizonyítékkal szolgálni, de tudok helyette csinálni az utódjáról, egy 1.9PDTDI VW Caddy-ról, valszeg még annak se fog kelleni 11s 100-ra haszonjármû létére.
Amugy en is 'varrogeppel' avagy 'rizsraketaval' jarok :) Bar az ezredfordulo utani HONDA-kra nem illik mar ez a jelzo SZVSZ.
Nem, ez melegen ennyi :) Bár gyertyákat asszem már ideje lenne cserélnem, mert magas fordulatról hirtelen visszaejtve néha belekóstol a 300-ba is, mielott az ecu vissza tudná szabályozni. Az meg nem jó érzés. Asszem teszek valami nagyobb hõértékût bele, a mostani NGK-kban már úgyis 25k km van.
Ha a Hondát indítod be akkor meg fennáll annak a veszélye, hogy a háziasabb asszonyok lelkesen fürkésznek körbe szemükkel, hogy hol van az a varrógép amit bekapcsoltak :P (ezmácsakvicc)
Családi idill keretében én max a Hondát indítom be ;) Az meg szép csendesen jár amíg meg nem pördítem. Az kéne még csak, hogy melón kívül is dízelt kelljen hajtanom...
figyelj, nem egyszer láttam,és éreztem, még röhögtünk is rajta..bele kell ülni, ki kell próbálni, nem hazudok. nem gyõzködni akarlak, hanem csak mondom hogy mire képes. a hatodik tényleg hiányzik, de így is eltalálták.
Majd szempont lesz amikor a családi piknik végeztével (idilli csönd, madárcsicsergés) mindenki megy a kocsijához, te beindítod a pédétédéít a többiek meg fedezéket keresnek, mert nem tudják, hogy az ég dörög, vagy simán a pokol kapui tárultak szélesre. :P
Aztán befut a feljelentés a vadállomány veszélyeztetése miatt, stb :)
Jó. Nekem akkor se szempont, hogy kívül mit hallat :)
Azt úgyse tudják sehonnan überelni, amikor 5000-ren várom az elõzési lehetõséget, aztán padló, és némi szívóhang keretében motorfék a következõ két autó közé :P Végig 3.-ban :) Vagy amikor a Firebird-ben gázfröccsre beleremeg a kaszni is a vényócba, az ignácnak meg szivárványos lett az ablaka mögöttem az olajködtõl :P (kár is hogy eladta sógor, mekkora gép volt az...) Ezért nem lesz nekem egyelõre dízelem... Épp elég hogy céges keretekben ilyenekkel kell szüttyörögni.
Egyszer már elregéltem neked, hogy egy motor hangját nem úgy szokás megítélni, hogy mennyi szigetelést tudtak betömni az utastér és a motorház közé/köré.
Na egészen nyugodtan oda merném tenni üzemi hõmérsékleten azt a 320d touringot a 2.5 Pdtdi, vagy akár az 1.9 mellé. Nevetségesek lesznek mellette.
szerk: Sõt, bármelyik common-railt a PDTDI-k mellé.
Kívül kit érdekel :) Kívül a 320d touring (162LE) is hangos. Belül meg jó. És megy is. Az egyetlen autó eddig ami dízel, és kívülrõl is halk volt (és vezettem is), az a SAAB 3.0TiD volt. (osztrák cégautó..)
4200-ig? Hehe :) Azért majd nézd meg mégegyszer, hogy a turbó töltési tartomány meddig tart :) Mert elforog 4200-ig, csak 3500 felett már alig húz jobban mint egy szívódízel. Elég durva az átmenet ráadásul, ha padlóval mész.
De az 5gang szvsz kifejezetten kevés bele. Pályán nagyon kell neki a 6.
Audiba is raktak/raknak ilyet, abban 2x ennyi hangszigeteléssel, de megoldották :) A céges A6 Avant 2.5TDI automata pl rendkívül kultúrált kis gépezet. (Az A4 1.9TDI viszont ugyanolyan traktor)
De már van 6 gangosba is, csak sajnos ez 5-lett, nekünk, néztem és éreztem, 1900-2000-tõl 4200-ig húzott, de nagyon...és én attól sem félek hogy bejáratással hangosodik, mert nekük elõtte is Superb volt, és az sem hangosodott, én legalább is nem vettem észre, pedig nálunk volt 2 évig. Én nagyon megvagyok vele elégedve.
ha magyarországon is legális lesz az újfajta dízel, ami mindent megeszik (nevét elfelejtettem), akkor érdemes a dízelt, mert sokkal olcsóbb lesz és a dízel kocsit olcsón át lehet alakítani
Ugyanez a motor volt az ex-Passatomban is. 6gangos váltóval. Nemtom a skoda még mindig 5-el adja, vagy abba is már 6gangos jár? Fulladásra rángatásra hajlamos volt alacsony fordulaton, de 2000-3000-ig húz mint a bivaly. 3500-4000-között meg bumm a szélvédõ, olyat veszít az erejébõl. Autópályázni jó volt, tempomattal. 140-170 között szépen tartotta magát emelkedõn is. 180-185-öt még bírta úgyahogy maxként. Mondjuk a futómûve is egy szar volt, mint egy hajó (naja kényelemre hangolva). Ja és ne örülj nagyon, mert a PDTDI-k a bejáratással hangosodnak :) A Passat is meg a Touran is halk volt az elején, aztán most hogy a Touran átlépte az 5000-ret, már megjött a hangja ennek is. A Passat pályás átlagfogyija 6.8l/100 volt, a Tourannal most 7.2-nél vagyok.
Faterom most vett Skoda Superb 1.9 PD TDI-t, 131 Lóerõ, 290 Nm, úgy megy hogy beszarás. Szó szerint, ha odalép neki a fater, nyomódok az ülésbe. Pedig még csak bejáratós, (fog még jobban is menni a szekér). Nagy, csendes, kibaszott kényelmes, egy tankolással 1250 Km-t megy el. Átlagfogyasztás 4,8 liter/100 Km...Igaz a kocsi új ára 6 millió, de valamit, valamiért.
Igen, mert az csak 86-91-ig volt. De arról is van listám ha kell.
Nem, mert nincs elméletem. Vannak tények amik azt mutatják, hogy alacsony fordulaton a benzines autó gyenge. Így van kitalálva, kár lenne vitatni. Én is benzinest vezetek rendszeresen, rálépek 2000-nél a gázra és a nagy büdös semmi nem történik. Majd összeszarja magát, majd felvánszorog véres verítékkel 4000ig és onnan már tép.
Az újgenerációs dízelek a rendkívül kevés maradványhõ miatt tudnak csak lassan fûteni. Szerencsére magasabb kategóriában már alap az elektromos fûtésrásegítés, így egy ezredmásodpercen belül már fût is, szépen majd ez is leszivárog az olcsóbb autókba.
ahogy nézem a használtauton a hirdetéseket azt nem értem, hogy két egyforma teljesitményû (KW/LE) 80ast még nem találtam (természetesen nézem milyen motor van benne) vagy számít az évjárat??
5gen Civic, 1.5 100le, <1000kg. Két személlyel vízszintesen 28kmh 5-ben visszalassítva, majd újból felgyorsítva. Rángatás nélkül. A 25-öt már nem szereti :) Ja, és az alapjáratom 650 :) Az 28kmh-t kb 780-as fordulaton viszi. Gyakorlati tapasztalat, mindenki által alapul vehetõ :) 50kmh->1400RPM
Majdnem 3év-ig volt Ford Fusion 1.4 TDCI-k. A fûtés kb. 2 perc után rendesen fûtött. 120-as átlagnál kb. 5 litert (benzines társa 7-9 litert) fogyasztott. 150e km. megtétel után se volt semmi baja, csak rendes gázolaj volt bele tankolva.
Kb. 3 hónapja van Hyundai Matrix 1.5 CRDI (105Le) van. A fûtéssel szintén nincs semmi baj, fogyasztása hasonló a Fordéhoz. Kicsit oda lépünk neki és már meg is indul. Átlagosan 900km-ként kell tankolni.
Mert ha most a nagy dög V8-as benzinesekrõl kezdünk beszélgetni teljesen mások lesznek az adatok. Jah, most látom, hogy félreérthetõ voltam, szóval japán meg minden belefér ésszerû európai normák között tehát max 6 henger és max 3000cm3 de inkább mindbõl kevesebb. Jobb szeretek a mindenki által elérhetõ, gyakorlati tapasztalatokat alapul vevõ kategóriákban beszélgetni.
Na megnézném én azt az európai autót amelyik az alapjárat (750-950) közelében megy ötödikben 50-nel. 1500 -as fordulattal már nagyon nyugodtan lehet kavirnyálni(szép szó) a géppel.
De a tengelykapcsolónak meg árt. Annak az a jó, minél magasabb fordulaton adja át a nagy nyomatékot. Ugyanígy az égés minõségének is árt a túl alacsony fordulat, ezért nem készíthetnek már ilyeb 650 körüli alapjárattal semmit. Az ecu a modern dízelek alapjáratát már bõven 1000re teszi, ahol kevesebb a károsanyag kibocsátása, mint lejjebb. Szal az alapjárat közelében való tötymörgés pont nem tesz jót neki.
Abszolút nem árt neki. A gazdaságos üzemeltetéshez mindig a lehetõ legmagasabb fokozatban érdemes üzemeltetni a motort. Kigyorsításnál persze megerõlteti és akkor vissza kell váltani, de tartósan 50-nel csordogálva a forgalommal simán lehet ötödiket kapcsolni.
5.ben! Nem 3-4-ben. És igen, rángat. Rángatott a passat, is és még jobban rángat a touran.
A múltkor egy enyhe emelkedõn araszolás közben szórakoztam vele, hogy alapjáraton mennyivel megy a touran. 1-esben semmi gond, elindítja az autót álló helyzetbõl gáz nélkül. 2-esben már nem szereti, de elindítja, és kb 10-el megy elõre. 3-asban rángat, és fulladni akar, majd megindul amikor az ecu rásegít.
Ugyanevvel már semmi gond nincs akkor 3-4-ben sem, ha menet közben lassítok vissza rá. Az 5-öt már úgy sem szereti.
az igaz viszont kinézel 1et ami teccik adamész hogy szép meg jó meg teccik de ki szeretnéd bróbálni elmentek megtankolod azt uzsgyí! majd mondod hogy mégsem olyan jó.
Mint mar irtam nekem volt 1.6-os 80-asom es tenyleg baromi gyenge volt az a motor, egy ekkora tomegu autohoz. En az 1.6-ost nagyon nem ajanlom, de te tudod! Legjobb, ha kiprobalod :)
1,6 = szutyokmotor, annyit eszik mint egy 2.0 de nem megy annyira, hasonló sebességnél pedig akár még többet is eszik mint a 2.0. az 1.6 nem jó sztem. ilyen "öreg" autónál vagy d de inkább B a TD-k általában már nem bírják és bemondja az unalmast a turbó, ergó soksok lóvé mire jó lesz(persze mindig van kivétel) igazándibó be kéne ülnöd mind a 3ba és kéne vele menned, hogy neked!!! melyik teccik jobban! ezeknél már nincs szinte árkülönbség alkatrészben sem meg fenntartásban sem. esetleg az üzemanyagon tudsz spórolni ( ha nem kúton tankolsz).
1et értek. egyébként diesel párti vagyok de benzines autóm van, és azt is szeretnék venni(22 éves vok sportosan vezetek). egyébként mind1 hogy milyen autód van ha sportosan vezetsz akkor a dieselt is pörgeted tolod neki mint atom ha pedig nem akkor egy hemy V8-ast is öregurasan fogsz vezetni. szerintem nem az számít ki mit szeret hanem ki milyen autót vesz. Ha sport autó akkor legyen benzines, ha városi akkor kicsi benzines ha családi nagy dög kombi akkor legyen diesel, ha terepjáró akkor mindegy de 2500CCm alatt ne legyen. pl Skoda Octavia Kombi 1.4 16V röhely!!! egy ekkora autóba ilyen pici motort! pfujj!
Nincs szükségem rá. Senkinek nincs, de itt most a motor karakterisztikájáról beszélünk, ahol leginkább az az állításod döbbentett meg, hogy 50-nél a dízel már rángat.
az a baj, hogy itt mindenki sportkocsit szeretne, de én nem ebböl a célból inditottam a tápikot. leszarom, hogy melyik, hogy gyorsul. 92esnél ujjabb nemhiszem hogy lessz. tehát az sdi-pdtdi stb-t hanyagoljuk, vagy B vagy D vagy TD. értelem szerüen a lehetõ leg kölcségkímélöbb megoldást szeretném. az auto min 2-3 évig lenne nálam tulajdonban. szinte biztos már, hogy audi lessz, 88-92es. amire még kiváncsi vagyok, hogy (akár B akár D) hogy érdemes-e az 1,6osnál nagyobbat venni. mennyivel jobbak a menettulajdonságai, egy 1,8 v 1,9es motorral, és hogy a biztositás mennyivel lenne nagyobb.
Áruld el nekem, hogy mikor is milyen körülmények között van neked szükséged arra, hogy 3 vagy 4-ben indulj el? Amúgy egyértelmûen a dízel fog megindulni, az alább említett szempontok miatt. Ettõl még azonban adott alacsony fordulaton a benzinesnek van nagyobb nyomatéka.