Annyiféle megoldás született már (szerintem valamikor volt is szó ebben a topicban ezekrõl), mégsem látni még mutatóba sem (talán a Wankel kivételével, de az is „veszélyeztetett faj”).
Szerintem ezeket a mezítlábas négyütemûeket fogják reszelgetni amíg van olaj. Aztán ha tévedek akkor még bármi lehet, lehet hogy a soros hibridek miatt érdemesnek találnak valami mást is az áram elõállítására.
ez kurvára szar példa volt mert a két dolog teljesen más
én csak leírtam hogy nekem valószínüleg anyagilag jobb ha drága a benzin,de lehet hogy hosszútávon mindenkinek jobb nem tudom mi a baj ezzel a hozzáállással?
nekem jó a magas benzinár mert egyre jobban veszik a 4T 50-es robogókat
a személyautóm gázüzemû,a triálmotorom óránként eszik 6-8 decit úgyhogy felõlem lehet 500 forint is természetesen az inflációs hatásai érintenek,de a közlekedésünkön még bõven lehet ésszerüsíteni
max mindenki újragondolja az autóvásárlási igényeit,és lehet hogy a hazai termékeket ez fogja lassan újra helyzetbe hozni
budapestnek meg különösen jót tesz majd
Akinek van pénze, annak most megint egy kicsivel kevesebb lesz. Akinek nem nagyon van az vagy úgy spórol hogy kevesebbet megy, vagy ha ez nem lehetséges akkor máshogy spórol. Aki meg már máshonnan sem tud spórolni, az megszívja. Szerencsére nekem nem létszükséglet hogy autóval járjak, csak az a baj hogy az üzemanyagárakon kívül majdnem minden más ára is emelkedik sajnos. Úgy érzem ilyen keveset már régen ért a pénz mint most.
Azon én is gondolkoztam hogy nem 4-5 évente kéne a polgároknak kocsit cserélni, aztán rájöttem hogy most sem kötelezõ. Csak éppen egy 10-15 éves Octavia (csak a példa kedvéért) már nem olyan menõ mint egy zsír új. Amíg nem üt be valami több százezerbe kerülõ hiba, addig biztos nem fogok kocsit cserélni.
'Az elektromos áramot LEHET környezetbarátan is elõállítani"
-én sehol sem írtam az ellenkezõjét,én hibrid és könnyített autókról írtam életciklusról és gyártási üzemeltetési járulékos hatásokról amibe beleteartozik minden
Ja csak az a baj hogy amíg a kormánymérnökök nem adnak ki elég pénzt a triátlum ultimátum központ fejlesztésére, addig hiába lehet vrn az alternatív autók eltejedését. Össze kell fogni és gyufáskatuja elv alapján, be kell gyûjteni a még megmaradt benzint és elraktáározni.
Úgy mondod ezt, mintha a benzin meg a dízel üzemanyag kinyeréséhez, és finomításához, logisztikájához nem kéne ugyanúgy infrastruktúra... csak tudod egy különbség van a kettõ között: Az elektromos áramot LEHET környezetbarátan is elõállítani, fokozatosan át lehet térni fenntartható megoldásokra, míg a fosszilis tüzelõanyagoknál ilyen lehetõség nincs.
ha környezetvédelmi és energiahatékonysági szempontból nézzük az egész hibrid és üz.cella autó egy zsákutca mert a befektetett energia a legyártásra infrastruktúra kiépítése és üzemeltetésre jóval többe fog kerülni,mintha a jelenlegi motorok térfogatát és autók méretét csökkentenénk
viszont hiába csinálunk extrakönnyû alukarosszériát,ha a hegesztéshez és az aluminium elõállításához több energiát használunk el mint amit majd megspórólunk vele
elõször is az autók életciklusát kellene duplájára v. háromszorosára emelni /még ha ez az innováció ellen is hat/ na ez pont nem érdeke senkinek
szóval az egész fogyasztás és emisszió kérdés az autóiparban álságos,mert sosem számol a legyártás és az üzemeltetésen kívüli egyéb hatásokkal
ezt az egészet úgy kellene vizsgálni hogy pl. egy család 20 éves autózása milyen hatásokkal jár a környezetre,hány autót vesznek közben stb.
Nekem ez a megoldás is életképesnek tûnik egyelõre, csak nem biztos hogy öt év múlva is ugyanezt mondhatom a dologról.
"A Mazda szerint még nem jött el az alternatív hajtású autók ideje, még a hagyományos belsõ égésû motorokkal és csökkentett tömegû karosszériákkal igyekeznek csaknem negyedével apasztani autóik fogyasztását."
Az autóipar már nem csak benzin- és dízelmotoros autókról szól. Egyre inkább nem.
Ettõl függetlenül ha hirtelen ilyen állapot állna be, mint amilyen említésre került, annak valóban elég kedvezõtlen következménye lenne.
Sokkal komolyabb összefüggések vannak itt, mint amikre a cikk utal.
Hol nem szarná le az ember, hogy nem tud eljutni melóba, hiszen akkor már melója se lenne. Hiszen az autóipar meghal, azt kiszolgáló szintén, a gyógyszeripar szintén, a mûanyagipar szintén... komplett, és átfogó gazdasági összeomlást okozna. A legkisebb gondunk lenne, hogy a melóba hogyan jutunk el...
felelõsen gondolkodó államnak vannak más hosszabbtávú érdekei is mint az aktuális bevételek de lehet onnan is nézni hogy a megmaradt pénzt az emberek másra költik majd,és lehet hogy abból még az állam is jobban jár
Nem akármilyen motorra esett a választás, ugyanis ez a Packard 4M-2500 kódnevû, második világháborús amerikai 768 PT torpedóhajókba szerelt erõforrások egyike. Egy hajóban három ilyen motor dolgozott, melyek megbízhatósága és teljesítménye legendás volt. 100 oktános benzinnel a világháború elõtt még csupán 1200 lóerõt tudtak 2400-as fordulatszámon, késõbb a kompresszor módosításával 1500 lóerõsre növelték a 41,8 literes, V12-es erejét. A mágneses gyújtású, OHC, hengerenként dupla gyertyás és négy szelepes elrendezésû motor szívócsonkja közel 16 cm átmérõjú és a hengerek egyenként 3,5 literesek. Csak a motor szárazon közel másfél tonnát nyom.
ez is értelmes gép:
mad max idok jonnek lehet.
ahogy alakulnak az üzemanyag árak egyre több lesz a lopás :/
"Az autó veszélyes", mondja Hermann, "veszélyes - mindegy, mit csinálsz vele".
Mégis - elvégre férfiak vagyunk - folytatjuk a próbát, és sofõrt váltunk. De most leég a kuplung, Brutus megsértõdött - talán jobb is így. A múzeumban jó helye lesz.
Azzal vedekeztek, hogy ok csak a horukkemberek a turboszakerto lemaradt a csonakrol es kesobb jon.:D Aztan ugy elhuztak meg a szerszamaik egy reszet is ottfelejtettek.:)
'Helyben próbáltunk turbószerelõt keresni, akik másnap meg is érkeztek – gyanúsan kis csónakkal, gyanúsan kis szerszámokkal. A légszûrõ 2x2 méteres, hatalmas a turbó, a szerelõk pedig egyszerûen elmentek mellette, mert valami kisebbet kerestek."