Ma szavazzák meg a törvény javaslatot. Miszerint BP fõ utjaiért Utdíjjat akarnak szedni,és lezárnák a belvárost. Az utak amiért pénzt akarnak szedni: Üllõi ut, Szentendrei ut, Kerepesi ut stb. Szerintetek????
Azért talán, mert ezen a városon megy át jelenleg az összes fõút. Gondold végig azt hogyha szeretnél eljutni pl Dunaújvárosból Esztergomba vagy Miskolcról Balatonra mind kétszer át kell menned a városon, jó az igaz hogy nem a körúton, de át kell menni.
amig a demszki kocsival jár addig nem kell tartani ilyesmitõl :D
Egyébként olyanról is szó van hogy a két-három sávos utakból, elvesznek egy sávot és helyette fákat és padokat raknak. Ezzel nem lenne baj csak elötte mondják meg mit csináljunk az autókkal. A fülünk mellé a polcra mégse rakhatjuk õket.
Londonban is van Congestion Charge. Aki be akar menni fizessen. Ha nem akar fizetni szálljon metróra. Az úgyis gyorsabb. Ott pl. a belváros egyes részein alig 5-8 km/h-val halad a forgalom, tehát érthetõ hogy megszorítások vannak. Izgi, amikor egy buszra ülve 1km-t 20 perc alatt teszel meg.. :))
szerintem nevetséges ez az egész, amíg nincs normális elkerülõút se P+R parkolók a város szélén.
Ez igaz!! De nálunk csak össz vissz 3 metró van, készul ugyan a 4-dik de az sose lesz kész. Azon kívül Londonban a Metro mellet parkolóházak,mélygarázsok vannak, és nem egy 120-éves orosz hulladékkal utaznak. És ahoz hogy eljuss egy metróhoz nem kell 30 percet buszozni. Azért London egy icipicit más mint BP.Ott minden müködik, itt meg semmi.
Így is van!!!!!!!!! Fizessenek az a rengeteg autós ha már levegõszennyezés fejében vitetik a hájas seggüket Ából Bébe!!! AMúgy ha lesz is belõle valami, még évek kérdése...
remélem hogy kell majd. Én a nagyköruton lakok, szóval borzasztóan örülnék neki, hogyha a nagykoruton belüli területeken egyáltalán nem lenne autó. Tiz perc alatt átszelhetõ az egész gyalog, szóval tul fogják élni az autosok.
Rosszul tudsz dolgokat, nem szavaznak ilyesmirol, es mostanaban nem lesz ilyen Budapesten.
Nem is ez azzal a baj. Hanem az hogy fizetni kel az autópályákért, fizetni kell a benzinben adót ebbe benne van az ut karbantartás is, most fizetni kell majd a városért is, a multkor kitalálták hogy a Kamionosoknak lehet hogy fizetni kell a közutakért is ,aztán parkolás, kötelezõ, sulyadó, lehet hogy fizetni kell majd közterület használatért is. Talán mindent leírtam. Ezek után csak az a kérdésem van: hogy a fa..om nem kéne?????
Nem hinném ,hogy megszavazzák. Logikátlan lenne a képviselõk részérõl. Belvárosból származik a legtöbb parkolási bevétel, lehet, hogy ezt pótolná az útdíj, bár kötve hiszem, viszont az autósok fellennének háborodva, mert tényleg sok ember, csak a belvároson keresztül tud munkába menni, hála a fasza közlekedésnek.
Szanalmas ami Budapesten megy:( Aki mar megteheti hogy autot vegyen vagy kapjon (:D) az mar akkor is autoval megy meg ha gyalog is hamarabb odaerne:) nevetseges hogy mar minden 20 eves picsa vagy takony kolyok autoval tolja a segget A-bol B-be:( Szidjak a BKV-t, kozben meg fingjuk sincs hogy mi az.
Megoldast talalni ami igazsagos az nagyon nehez. De valamit kell csinalni, mert igy par ev es belerokkan a varos.
Gyors pelda:) Biciklivel ~25 perc, BKV-val ~35 perc (lehetne gyorsabb, ha nem pocsolnenek a "felesleges" autosok:D), autoval >70 perc:)
Ha csak kornyezetemben (munkahely) megnezem hogy mannyien jarnak "feleslegesen" autoval (BKV-val max 1-2 atszallas, menetidoben min. 2-3x gyorsabb) akkor 5-bol 1. Ha ezeknek csak a fele (10-bol 1) dontene a tomegkozlekedes mellett (es persze nagyatlagban:D) mar felszabadulna annyi hely, hogy gyorsulhatna a felszini tomegkozlekedes, ami miatt talan meg tobben valasztanak azt.
Nah, errol aztan lehetne beszelgetni, hagyom is mert felesleges...:)
en pl. inkabb fizetek 3-4000ftot taxira este, minthogy felszalljak egy bkv jaratra persze neha muszaj, ekkor jonnek a szep csoves/ittasember vs. buszvezeto fight elmenyek, osszeszart ulesek, kinyithatatlan ablakok.
Kizárt hogy ezt megszavazzák az elkövetkezendõ 5 évben :) Szvsz a helyes megoldás több elkerülõ, NORMÁLIS minõségû út lenne és aki a belvárosba akar hajtani, az fizessen érte. Mondjuk úgy 2000.-Ft/nap. > kevesebb autó > jobb környezet > jobb tömegközlekedés > olcsóbb tömegközlekedés > több boldog ember :)
Szerintem is! Ez nem lenne rossz,de ehhez kell még vagy két metro , több elkerülõ út stb.De ezt nem lehet megcsinálni egyik nappról a másikra! Én is osztom a véleményeteket hogy igy nem mehet tovább.De ezt nem lehet ugy hogy nem teszek semmit csk lezárom a várost aztán b..tok meg. Azért ezt komolyan meg kell szervezni épitenni kell utat,metrot, normális busz közlekedést.Sok sok pénzbõl.Mert he belegondoltok az igaz amit pl Alexease,Alent mond, hogy bicajjal és metróval gyorsabb mint autóval, de most a BKV-s buszok (külvárosi) 15-20 percenként indulnak ennyi idõ alatt beérek a népligetig tõlünk, és ebbe még nincs bent az utazási idõ. Szóval igy még mindig gyorsabb az autó. Szerintem az lenne a jó megoldás , hogyha a metro mellé mélygarázsokat parkolókat építenének az emberke elmegy a kocsival a metroig felszáll és bemegy gyalog a vározsba. Ezt egy csomóan most is igy csinálják(én is) de az is nevetséges hogy az ember megáll valahol a Hátáruton vagy Kökin vagy mitudom én és megbüntetik meg lebilincselik meg ilyesmi akkor igy hogy akarják a tömegközlekedésre nevelni az embereket.
mondjuk ha meglenne a körgyûrû akkor azt csinálnának a saját városukkal amit akarnak...tavaly jttünk haza horvátból, 12 órás hazaútból 1órát tököltünk pesten... át a városon 10kmh átlagsebeséggel (pesten 3x voltam, ebbõl 2x este...húha sok autó mászkál akkor is az utakon)
csak az igazat mondom...üres az államkassza, jól jön minden plusz bevétel..:l ..amit aztán pestre költenek...egyszer majd nézzetek le borsodba vagy sz.sz.bereg megyébe...a tatooinera már nem ér el a birodalom keze..:(
Persze, hogy az igazat mondod, ami a kozlekedesrol, utakrol szol! De a #32-t mar nem kellene eroltetni - bar nem tudom milyen kapcsolataid vannak - de valszeg Te is csak a TV-bol, radiobol, gyulesekrol hiszed az "igazat", aminek igencsak semmi koze az egeszhez:)) Es ez partol fuggetlen!!
Én is örülnék ha nem lenne annyi kocsi a belvárosban, de meg kell mondjam, szerintem egyáltalán nem csökkenne észrevehetõen a számuk az útdíj bevezetésével. A magyarnak a kocsi státuszszimbólum is, körömszakadtáig fog ragaszkodni hozzá, ha beledöglik is. Ennél radikálisabb változtatásokra lenne szükség, hogy valami érezhetõ eredmény is legyen.
Jó lenne látni, ahogy egyre többen járnának biciklivel vagy valami hasonló tendencia lenne :)
azt nem értem, hogy mért Londont hozzátok fel pl-nak. Tudom, ott is fizetni kell, meg lassu is auto, busz közlekedés, ahgogy irtátok, DE ott a buszon van plazmatv(-szerûség), más az utak minõsége, kicsit jobban élnek, mint mi.
Ui: tigeroo-val egyetértek
Kizártnak tartom, hogy túl sokan ki tudják fizetni a 2000Ft/nap-ot + az emelkedõ benzinpénzt. Ha csak egy héten 2x menne is valaki a városban az kb 16.000 Ft plusz költség havonta + az emelkedõ üzemanyagár. És ez csak 2 alkalom... De szerintem nem lenne hülyeség mégtöbbet kérni érte. Nyílvánvalóan a mozgáskorlátozottaknak és a feltétlen szükséges jármûveknek (áruszállítás stb) + közfeladatot ellátó jármûveknek nem kellene fizetni. Sokkal többen vennének bkv jegyet > bkv-nak több pénze lenne. Ebbõl automatikusan következik a többi. Több bkv jármû > gyakoribb járatok és jobb színvonal + olcsóbb is lehetne > kevesebb bliccelõ > mégolcsóbb és jobb. Nevetségesen drágább lenne autóval közlekedni, mint tömegközlekedéssel és nem lenne olyan visszataszítõ sem, mint amit Fleko említett.
Ez nem a bevétel miatt van emberek, hanem, hogy élhetõbb legyen a belváros. Az állam jobban járna a dugóban elpöfögött üzemanyag után befizetett adóval. 5-6 éven belül ilyen nem lesz egyébként.
mondjuk nem Pesten, de egy rendõr és egy biciklista (aki az uton mert bringázni) között lezajlott beszélgetés: (Mindkettõten 35-45 körül lehettek) R: Takarodj fel a járdára! B: Szabad tudnom miért is? R: Csak! Tilos az uton biciklizni! És ezután a rendõr bekapcsolta a szirénát és át ment a piroson. Gondolom ki találod, mit csinálkt a biciklis.
Másik, csak nálunk van az, hogy 20 cm-es ívben, hangos dudaszóval kísérve kerülnek ki.Más országban, még a kamionos is nagy ívben kerül ki. Meg egy-két apróság, hogy háttal is leléphetsz az utrol nem ütnek el. Én is örülnék, ha mindenhol sok biciklis lenne, mert sajna így egyelõre szenvedõ alanyok vagyunk.
Én pedig gondoltam rá, hogy pesten ugyanezt kipróbálom, mert eléggé fel tud idegesíteni amikor lejtõrõl lefelé 70-rõl le kell lassítanom 20-ra, mert ott tötypörögnek az autósok kerülni meg nincs hely. Meg amúgy is még ha kicsit jobban beletekerek akkor is van, hogy az autósok tartanak fel :\ Lehet kapni ilyen palackos kürtöt, na azz kicsi is, rárakom a cengám kormányára, azt dádá :D A bicikliút közepén jobbra balra szédelgõ öregasszonyok is kevesebb gondot jelentenének. :D Bár nem csak az öregek tudnak extrém mutatványokat végrehajtani a bicikliút közepén le se sz@rva mellettük pár milliméterrel elhúzó bicikliseket...
Ez a kerékpárút dolog is eszméletlen. Móricz Zsk-nál a Karinthyn állandóan megállnak az autók a bicikliúton. De már láttam olyat, hogy bringás megáll mellette és ráírt egy tényleg teljesen korrekt üzenetet a szélvádõre alkoholossal vagy lakkal nem tudom :D
Ténylegesen csak egy idõ (sok idõ)elteltével lehet elérni látványos változást. Amint vannak hazsnálható elkerülõutak szépen lassan az átmenõ forgalom kiszokik a belvárosból, csökken a forgalom, gyorsul a tömegközlekedés. Viszont a BKV-nál is erõs változtatásokra van szükség. Kezdjük a hatékonyabb fellépést a bliccelõk ellen. Mindig is lesznek ez tény, DE számuk drasztikus csökkenésével elérhetõ lenne a 1. kevesebb és kisebb áremelés, 2. tömegközlekedés fejlesztése. Senki nem várhatja el, hogy elõbb csökkentsék az árakat, és majd utánna rászokok a jegyvételre és a tömegközlekedésre. Az alkalmazottakat is fizetni kell vmibõl, és így sincs pénze a cégnek. Ezek és nem utolsósorban a közlekedési morál javulása (Magyarországon lényegében ismeretlen fogalom a közlekedési kultúra) együttesen eredméynezheti azt, hogy csökkenjen a Budapestre nehezedõ forgalmi nyomás! (Véleményem szerint)
Na azt megnézem, hogy a közlekedési társaságok mikor fogják csökkenteni az árakat. Tegyük fel, hogy mindenki fizet, mint a kisangyal, viszont akkor meg jön a "karbantartás, fejlesztés" szlogen. Tehát olcsóbb nem lenne, max nem drágulna olyan gyakran.
Budapestet SUGARASRA építették (Párizs mintájára) körutakkal, így minden a központban fut össze. Ez van, ezt kell szeretni.
Amíg nem lehet elkerülni a belvárost, addig én is autóval fogok járni a belvároson keresztül mindaddig, míg bírom fizetni a benzint/adót/útdíjat/biztosítást/vizsgát/zöldkártyát/szervízköltséget/jóégtudjamégmit.
Nekem nem opció a kerékpár, vagy a BKV. A város egyik végébõl a másikba, minimum három átszállással, ritkítottan járó, tömött buszokkal/metróval/villamosokkal/hegyremászással/télen-nyáron/éjjel-nappal semmiképp sem.
Örülök, hogy vannak akik imádnak kerékpározni és sétálgatni, szívük joga, de ha én kifizetem mindazon horribilis költségeket amiket rámrónak (sarc), nekem is jogom van OTT áthaladni személygépkocsival, ahol akarok/tudok. Ez a nagy büdös democsokrácia.
Az államnak kéne biztosítani a pézemért(pénzünkért), hogy mind a belváros lakók, mind a belvároson áthaladó emberek joga sértetlen maradjon. Szívesen elkerülöm a belvárost, ha el TUDOM normális körülmények között (fenének sem hiányzik a belváros). Amíg ezt nem biztosítják, addig nincs mirõl beszélni.
Ti csak járjatok télen a -20 fokban is a jégen kerékpárral, meg várjátok buszt. Itt senkinek sincs autója ? És ha netán a belvárosban lakik valki, az költözzön a prérire, vagy flexelje darbokra az autóját, ha már nem akar mindennap azért fizetni útdíjat, hogy használni is tudja... Jó sok idióta van sajnos, aki még örül is egy ilyen elmebeteg ötletnek. :( Innen látszik , hogy ha valki jól kitalált hazug érveket talál ki, még követõkre is talál. Fogjátok már fel hogy az autós nem ellenség... De a dögöljön meg a szomszéd tehene elv, itt is remekül mûködik. Ha valakinek nincs, vagy nem telik rá, akkor ezer okos érvet hoz rá , hogy megmagzarázza miért is jobb a buszra várva fagyoskodni.
Hát addig a bkv ne várja el, hogy ne blicceljek, amíg 30 percet kell várnom egy amúgy 10 percenként járó buszra, úgy hogy aztán 2 ugyanolyan jelzésû busz közvetlen egymás után érkezik, majd mögöttük jön a 3. busz ami már kicsit más útvonalon közlekedik, de nagyrészben ennek az útvonala is közös a másik buszjárattal... Vagy az is szép, amikor a villamos végállomása mellette buszmegállóba beérkezik a busz, leszáll egy rakás emberke hogy átszálljon a villamosra, és furcsamódon a villamos mindíg pont ilyenkor kap zöldet, azt lehet szobrozni míg a következõ elindul... Na meg az is durva amikor néhány buszvezetõ biciklipedálnak hiszi a gáz és fékpedált, vagy azt hiszi hogy a fékezéshez pumpálni kell a pedállal a fékfolyadékot. Ja meg ott a menetrend is... dísznek. Na ilyenek miatt nemtudom mit várnak mit fizessünk ki?
Mr. Csé #13: Csak politikamentesen, de szerintem ebbõl veszi a helikoptert.
Ch_Slater #15: Igen, vagy a parkolásért és a metróért fizetsz, vagy az útért, csak tejelj...
Komolyan, ha ebbõl nem lesz tüntetés, akkor nem normálisak a pestiek. Épp tegnap néztem, hogy a gyalogosok lezártak egy keresztezõdést három percre, mert nem szeretik a kipufogófüstöt... Most kaptak belõle akkora dózist, mint máskor egy hét alatt. (Kíváncsi vagyok, ezt is kell-e majd mindenkinek fizetnie, vagy csak a "rászorulóknak".
Lassan fizetni kell majd a: - Kerékadót - ajtóadót - tetõkárpit-adót - motorhang-adót is? Lassan több bõrt nyúznak le az autósokról, mint amennyi valaha is rajtuk volt.
annak a gecinek aki minden nap a házunk elött bõgeti fél 6 kor a kocsiját annak hang adót kellene fizetni hogy rohadna meg
na és az, amikor a geci kisteherautós kora reggel fél 7kor a ház elõtt a parkolóba járatja fél óráig a motort, és az ékszijja úgy sipol hogy a saját gondolataimat nem hallom, és csak utánna indul el, de még nem ér fel pestre, addig hallom a hangjátborsodig.Û
valamint mikor az 100 éves ladák amik "fel vannak tuningolva", de úgy zúg a motorja hogy áááááááhhh......
volt valami ügyvéd az egyik tv-ben hogy pl. a kátyúkért stb-ért be lehet perelni az országot!!(persze ha kárt szenvedel miattuk)..ugyanis ha megveszed az autót, és az autó után adód fizetel akkor a magyar államnak biztosítani kellene mellé az utat is a jó utat...ami nem lyukas mint az ementáli sajt..
Van autóm. Télen is vártam a buszt,metrót,villamost. Légkondis a kocsi. Persze most a jó idõben is várom a buszt,metrót,villamost. Hogy miért? Egyrészt klaszisokkal olcsóbb. Másrészt 45perc beérni a melóbe,nem 1óra 45perc. Harmadrészt meg itt élek a városba nem pöfékelem tele a levegõt minden lehetséges alkalommal,hogy utána beszívjam a szmogot. Bár gondolom te vmi nehezet viszel magaddal minden nap,azért jársz kocsival, nem azért amiért a többség. A többség nem törõdöm sznob. Nézd meg! 300forint a benzin,és kevesebb autó van? Á, a túrót.
Viszont az is igaz,hogy elkerülõ útak nélkül ez a megoldás nem vezethetõ be,szóval a kérdés napirenden lesz még vagy 20 évig.
Mint leírtam, ha megépülnek a kerülõutak, akkor csökkenhet a forgalom, gyorsulhat a tömegközlekedés, és máris nem 30percet vársz a buszra, tehát megveheted a jegyet/bérletet...
Azért a politikusok sem teljesen hülyék (jó, vannak kivételek), gyaníthatóan azok, akik a "körzeten" belül laknak nem fizetnének érte. Ilyenbe úgyse menne bele a pesti ember, és lenne nagy felháborodás.
Az autó pedig igenis ellenség... Pláne a belvárosban 10km/h-s sebességgel órákon át... 1x rádión hallottam, hogy egy a körgyûrû ellen tiltakozó "zöld majom" azt hozta fel érvként, hogy a károsanyag, meg a levegõszennyezés... Na ki találja ki melyik okoz nagyobb szennyezõdést? A több száz/ezer autó, ami 5el közlekedik a városban, vagy az, amelyik 50-60-70-80as tempóval körbeautózza azt? És, ha az ember jól körülnéz, akkor az utak tele vannak olyan drága jóemberekkel, akik nem tudják a seggüket a lábukon odébbvinni 2 utcával, esetleg hárommal. Inkább beül a kicsi kocsijába és arrébb pöfög 2x annyi idõ alatt, mint gyalog, de legalább 10 centisnél nagyobb mozgást nem végzett a lába (pedál nyomkodása). Egy nagyvárosban, mint Bp ilyen hozáállással nem is lesz soha javulás.