Hogy mit adott Amerika a motorsportnak? Az Indianapolis 500-at, Phil Hillt és a negyedmérföldes gyorsulási versenyt. Indianapolis fájdalmasan messze van, Phil Hill már nem versenyez, de most vasárnap a gyorsulási bajnokság utolsó futamán egy sugárhajtású autó is itt lesz!
nekem a hungaroring kõzelebb van , igy oda megyek :)
ki volt most szombaton a kiskunlacházi dragracing gyorsuláson? nekem személyszerint nagyon tetszett:) fõleg hogy olyan eredmények születtek, mind ismerõsnél, mind idegennél, hogy......
váó:)
Amúgy ki volt drift napon? állítólag rossz volt. van vkinek más véleménye?... én sajna nem voltam:)
a barátomnak 2 mérése is volt, és mindkettõnél a chippel 5LE-val kevesebb volt, mint gyárilag.(két különbözõ chipp). Vannak autók amik nem tuningolhatóak jól. pl a vti. annyira ki van hegyezve, hogy nehezen lehet nagyobb teljesítményt elérni, persze kivételek vannak, nagyon sok pénzért..... aki gyorsulásra épít, annak más. sokszor kevesebb LE-vel, de kisebb súllyal lehet gyõzedelmeskedni.... sok minden függ sok mindentõl.
Van egy srác, aki ilyen mérésekkel meg chiptuninggal foglalkozik, nemrég mértek egy CTR-t, 200LE névleges teljesítmény: 199LE-t mértek. De pl régebbi civicekre, ahol 66kW a névleges, még a szervizkönyvben is benne van, hogy ez valójában 67-69kW. És utána padon meg mérnek rá majdnem 73kW-ot. Ugyanakkor meg tömegével viszik hozzá a tuning autókat, és azok meg rendre elég gázosan teljesítenek. Ilyen 1.0 tuning swift, 1.4 ibiza, meg fabiak, fócvágenek, 1.4 civicek, meg társaik. Vesznek valami óccsó chipet, meg tuning légszûrõt, amikre a papiron +10-10%-okat igérnek. Aztán felrakják padra: a gyárihoz képest -5LE. És ott néz a tulaj mint borjú az újkapura hogy ilyenkor mi van...
Talán az autó2-ben (az ujságban) volt 2-3 éve egy teszt ahol vagy 20 kocsit mértek le fékpadon. Kapaszkodjatok meg!! A 90%-uk jóval erõsebb volt a gyári adatnál.A 80-90Le gépek +10-15 Le-vel.Így nem tartom elképzelhetetlennek amit mond, pláne ha fékpad mérési hibahatárát is beleszámítjuk. A motorkerékpároknál pont fordított a helyzet. Ált. gyengébbek a gyári adatnál. Az én mocim 148Le a forgalmi szerint. Na most kapott sportlégszûrõt, teljes versenykipufogórendszert+fékpadon belõték hozzá az elektronikát (30 000Ft). Eredmény:142Le a fõtengelyen. Ja és sokkal erõsebbnek érzem mint elõtte. Az én gépemet több tesztben is 132-135 Le-nek mérték be gyári állapotban. A mostani 600-as tesztben is minden motor vagy 10 Le-vel gyengébb volt a megadottnál.
Az 1.4-es 75le civicet is 10 perc alatt 90le-sre lehet tuningolni :) Csak ebben semmi csoda nincs: annál inkább egy egyszerû folytóelem a pillangószelepnél. Kiveszed és kész.
végre beindult egy kis beszélgetés:D ha igaz, ha nem, gratula azért. csodák vannak, és különbözõ autók is. valamelyiket jobban lehet tuningolni, még ha egy típusuak is. (ez tapasztalat) de az is lehet (ami megint csak tapasztalat), hogy különbözõ padok is vannak. sosem lehet tudni..... :)
Ez ugye azt jelenti, hogy bõ 25%-ot tuningoltál az autón, egy légszûrõvel, meg a pedál baszirgálásával. Szerintem hívd fel az Opel gyárat, és magyarázd el nekik hogyan kell autót építeni, mert ez kb a spanyolviasz kategória :DD Még a tipikus nagyarcú magyar tuningboltok is csak 5-10%ot mernek egy tuning szûrõre írni, amibõl aztán jó ha 1-5% lesz.
De félre ne érts, tényleg azért irom csak, mert érdekel, hogy milyen változtatásokkal, milyen kiindulási alappal értél el ennyit.
Örülök, hogy megkérdõjelezed az állításaimat;) Sajnos most nem tudom megmutatni azt a papírt, amin 65kW-ba mérték le, mivel nem kaptam meg egy helyi haver autószerelõtõl, aki egyben vizsgáztat is autókat a mûhelyében (apjával együtt dolgozik). Rá kellett mennem egy ilyen teljesítménymérõ próbapadra, kissé rozoga volt már :D Majd ott az utasításokat követve pörgettem a motort, járattam a kerekeket. Nem tartott tovább egy percnél, mivel megdumáltam velük, hogy csak a motor teljesítményét kéne nézni. Persze amikor végeztünk, ott mutatták meg nekem a kijelzõn (valami szovjet monokróm izé volt), hogy hezony, ott virít a 65kw a német nyelvû hablatyk közül. De ha tényleg nagyon meg szeretnéd nézni, úgy valamikor újra leméretem velük és kérni fogom a papírt is. Eleinte amúgy én se hittem igazán, hogy valós lehetett az az adat, hiába no, biztos kicsit belerondították az eredménybe. De a gyakorlat mégis a mérést igazolta, egy 80lovas, majdnem azonos súlyban levõ kocsit végig másfél-két kocsihosszal nyomtam le egy kb. 250méteres egyenes útszakaszon. Úgy, hogy végig õ indult hamarabb ;)
Ne haragudj, de az a pöcök, akárhogyan is néztem meg tesztelgettem, mielõtt elszántam magam a lefûrészelésére, eléggé megtartotta a pedált 4cm-el a padló felett. Többet nem tudok hozzáfûzni :D
Ezt szerintem vegyük át mégegyszer, mert furcsa dolgokat írsz :D
Szal az 1.6i astrád 52kw-os, az 71LE, X16SZ 8szelepes motor. És azt akarod mondani, hogy a légszûrõ átalakításával 65Kw, azaz 89LE-re tuningoltad? Ugye az opel még az X16SZR változatánál is csak 75LE-re volt képes :D
Mutimár azt a graph-ot, amin 65kW-os volt, tényleg érdekelne. Hogyan mérte meg a "szerelõ"?
Mert ugye a 4cm-es pöcök a gázpedálok alján általában azért van, hogy a végállásban megütköztesse a padlólemez mélyedésében a pedált. És attól hogy te azt levágtad, a gázkart még nem lehet jobban húzni :D
Ja, és a kocsimról képeket megnézhetitek a galériámban.
Hát..
Nekem van egy Opel Astra 1.6i-m, 8szelepes, 65kW-ra van tuningolva, amúgy gyárilag és papíron 52kW :) A lényeg az, hogy áprilisban, amikor már egy hónapja lett meg a kocsim, és még 72lóerõsen, egy illegális gyorsuláson egy 80lovas 1.2 16szelepes fiat albea () lealázott. Voltunk többen is, kábé huszan. Ahogy most júniusban is újra meg lett rendezve, körülbelül annyian voltunk, ugyanazokkal az arcokkal. A kocsimon motorikailag is végeztem azóta pár módosítást, lefûrészeltem azt a 4cm-es pöcköt ami a gázpedál padlóranyomását akadályozta, kicseréltem a légszûrõt egy új sima opelesre, a légszûrõházat kicsit megbuheráltam, de ennyi apróság elég volt ahhoz, hogy egy autószerelõnél 65kW-ot mutasson a kocsi teljesítménye ;) Vagyis 90lóerõ dobog a már a motorháztetõ alatt. Tehát a lényeg az, hogy az albeát, vele együtt a nagyképû f*szgyereket csúnyán bealáztam még 5x egymás után is.
Fantasztikus élmény volt, aznap éjjel még aludni se tudtam, nem fogtam fel h egy nagyon jó autó van a tulajdonomban ;) És ami a legérdekesebb, hogy valahogy véget értek azok a pletykák az albeás részérõl, hogy milyen "szar" autóm van. Valahogy vissza kellett vágnom neki..
OFF: Megjegyzem, csak ilyenkor szoktam nyomni a pedált, máshol normálisan megyek. Pölö tegnapelõtt meg tegnap éjjel a Mátrában csak 40-50el mertem menni max, hogy idejében fékezzek ha elémugrik egy hülye szarvas . Mert a múlthéten 5méteres fékcsíkkal és kiba nagy gumifüstfelhõvel tudtam csak elkerülni egy szarvassal történõ ütközést.. ON
üdv:)
ki volt, és mi volt gyorsuláson mostanság? azért mert nekem nincs élményem mostanában ezzel kapcsolatban, attól még lehet írni... Pl: Tökölrõl. Sztem. Hozzunk egy kis életet ebbe a topickba.. Meséljetek pozitív, és negatív élményeket....
bizony, de ha valaki véignézte, mehet leülni is. :D senki nem volt a szombati Rába ringi gyorsuláson. Écsen, Pannonhalma mellett? vagy esetleg vhol máshol? mostmár itt a nyár, sok helyen van. aki tud, meséljen, hogy hol lesz, van, volt még. szívesen mennénk máshova is a megszokotton kívül:D, meghát itt a jó idõ, akár egy kirándulás is lehet:D
mindenki cukorból van? :D:D:D nem volt gáz sztem. fõleg, hogy a ringen fedõ alatti ülések vannak. tehát nem ázik ott senki. csak jól fel kellett öltözni.:D:D na mind1.
volt még valaki most valahol? mondjuk Tököl? kíváncsi lennék milyen volt.
hát jah, de sztem igaza van:D:D:D már a multkorin is, egy kamerás ráközelített a helyre ahová parkolt, és egy csomó hely volt még.... nem kéne akkor így, és oda beállnia. na mind1. biztos örül, hogy egy ilyen autót vezethet 2x egy gyorsuláson. (vagy több?)
igen voltam! hát igen 1-2 de nem volt street fighter show egyebként az mekkora poén volt mikor a safety car parkolt háttal be,és mondta neki a muki hogy ha nekem ilyen kocsim volna megtanulnék tolatni:D
az nem semmi. de elõtte láttak? felismertek, vagy csak úgy? az komoly. hát jah, az esõ az gáz... :( ez az egész "nyári" idõjárás gáz... utálom is. eddig már két gyorsulás zajlott esõben. a nézõtéren többen voltak, mint gyorsulni, ezért több volt az esély, dehát esett az esõ. sokaknak azért kedvezett. meghát aki olyan "nagy" gyorsuló, annak van "esõ-slickje".
Egy gyári 1.4-es civicje volt 99es. Az lesz a gáz most,hogy esni fog az esõ:(
Voltam a Hungaroringen dolgozni pont egy olyan napon amikor gyorsulás volt. Este visszamentem és mondtam a biztonságiaknak a kapunál,hogy a pályaigazgatóval meg van beszélve,hogy bemehetek erre simán beengedtek:)
jaja. fõleg a mostani lesz jó, mert vasárnap után pünkösd hétfõ szünet. a legtöbb embernek. így nincs gáz. milyen civic-je volt/van? amúgy a hajógyári tényleg jó (volt) sztem. sajna mára már oda is járnak a rendõrök. multkor mindent ellenöriztek az autókon. nem éppen gyári autók járnak oda. gondolhatod mi volt.... az infópark volt oltári jó, de nagyon sokat voltak ott is rendõrök, így gyorsulás helyett fekvõrendõrök vannak ott mostmár:( :D
sajnos kevés a hely, ahol ne lennének ott. pedig jobb egy eldugodt helyen, mint egy forgalmas úton. sztem.
Nekem céges autóm van ezért nincs szükségem sajátra.Ergo nincs mivel gyorsulnom. A barátnõm elõzõ autójával (civic) egy két illegális gyorsulás azért befigyelt. Legjobban a Hajógyári szigeten volt feelinges. Tökölön egyszer voltam elég is volt belõle.Szinte alig láttam valamit. A Hungaroringre szívesen kijárok.Ott egyedül az nem tetszik amikor a motorosok gyorsulnak meg az,hogy keddenként van (volt?!) és késõ éjszakába nyúlik a vége. Ha jól tudom most már vasárnap is van.Csak azt nem tudom,hogy hány órakkor.
sajnos én (még) csak nézõ vagyok. a barátom, és a haverjaim szoktak gyorsulni.
a többihez hozzászólva. a ringen 1800 a belépõ, de ingyenes a nevezés. tökölön viszont 1500 a jegy, és ugyanennyi a nevezés is. aki nevez, annak már drágább. viszont, ami hely messzebb van pesttõl, ott tényleg kevesebben vannak. többen jönnek pest felé. ez van. meg az sem mind1, hogy mekkora a táv. sok minden szempont van. amúgy az hogy tavaszi záró, ott sztem arra gondoltak, hogy a tavaszt zárják....
Én voltam olyan gyorsuláson, ahol kb óránként 1x tudtam menni, mert annyian voltunk mint az oroszok. És utána a következõre oda már el se mentem, és mesélték is, hogy kb 1x, vagy 2x jutott egy nap alatt sorra egy ember. Inkább megyek kisebb rendezvényekre, de ha már befizettem magam, akkor lehessen is használni a pályát.
Sok hely van, ahol ilyesmit szerveznek rendszeresen. Pl kaposújlak, vagy fertõszentmiklós, vagy szinte bárhol ahol reptér van. Max nem ilyen nagy volumenben, de legalább az ember többször sorra kerül, és nem egy vagyon a belépõ, a sok felesleges sniksnakk miatt.