A dornier 728-at a fairchild építete Dornier név alatt 2000-ben és igény volt 928-asra is, ezt garantálom neked. Közben már utánanéztem és valóban rendelt ilyet a Lufthansa méghozzá nem is keveset, de a project különbözõ okok miatt megbukott. A dornier mindig is a fairchild gyártó alatt létezett.
Tudom, aztán a fairchild becsõdölt. Egyébként asszem 1 repképes példányt építettek, de a tesztekre már nem volt pénz. Most valamelyik cég felvásárolta a Dorniert, és állítólat elõszedik újra a terveit. A képen valszeg a festés fake volt, de nem is az volt a lényeg, hanem a gép típusa. Európában mellesleg Dornier néven futott a gép végig. Még talán a gugli is több találatot dob dornierrel, mint fairchild névvel. Amúgy a kedvenc utasszállítóm (lett volna), és remélem fogják gyártani.
Nem hiszek benne :( de tényleg jó lenne. Max a 928-as változatot építik meg a nagyobb kapacitás miatt. Ez volt az egyik oka a csõdölésnek is. Na mindegy, akkor off vége részemrõl :)
itt ezt írja: "On November 2, 1947, with Howard Hughes at the controls, the Hercules lifted off from the waters off Long Beach, remaining airborne 70 feet (20 m) off the water at a speed of 80 mph (130 km/h) for just under a mile (1.6 km). At this altitude the plane was still experiencing ground effect and some critics believe it lacked the power necessary to truly fly."
"Congress killed the Hercules project, and the aircraft never flew again."
akkor elvileg jól tudtam,csak nem tudtam hogy hívják a gépet! :)