Akkor nagyon izgalmas életed lehet! Kicsit irigyellek ám! Nekem is volt egy nagyon jó haverom tengerész és mesélt story-kat. Hát ha még mennél hajóra, akkor sok sikert kívánok és vigyázz magadra! Csá!
Akkor igy. Egy kollegam videoja aki pillanatnyilag a vilag egyik legnagyobb kontenerhajojanak parancsnoka.:)
hai találtam egy east indiaman replikát, a hajó neve Götheborg volt, az 1740-es években süllyedt el. az érdekes része a dolognak, hogy lehet jelentkezni pár napos/hetes utakra a legénység tagjaként (itt). az lenne a kérdésem, hogy esetleg tud valaki még ilyen lehetõségekrõl más (hasonló korból származó) hajókon? keresgéltem guglin, wikipédián, de nem igazán jártam sikerrel egyelõre..
a fent említett Götheborg:
Nem tudom ismered-e ezt az oldalt? Kutakodj a linkeken hatha talalsz valamit.;)
itt a nagy hajók után egy kis hajós kérdésem lenne:
Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi "guccsók" közül melyiket ajánljátok 2 fõ személyére horgászni, néha csak úgy simán csónakázni. (ár/érték arányban)
Intex Excursion 5 45 900 Ft
Neva III BESTWAY 28 900 Ft
Sevylor 360 Fishunter 68 000 Ft
Megköszönnék egy leírást is, hogy miért ajánljátok egyiket másikat..
Mi a különbség, milyen jó és rossz tulajdonságok párosulnak ahhoz, hogy pl a sevylor hosszúkásabb kialakítású, míg az intex széles.. tóra és kisebb folyóra is használnám szal abszolút vegyes lenne ilyen szempontból.
Megéri azt a + 22ezer forintot a sevylor? vagy alapból jobb az intex?
Nagyon fontos lenne mihamarabbi válaszotok, mert a héten meg szeretném venni és jövõ héten már használnám.
Elõre is köszi.
Üdv,
Gergõ
A Costa Concordia balesete. El sem tudom képzelni hogyan történhetett ez meg.Miért tért le a szokásos kijelölt hajózási útvonalról?Hogyhogy nem figyelmeztetett a víz alatti akadályra a fejlett szonár-rendszer ami minden tengerjárón van már.Sokkal kisebb és régebbi hajókon is.Azt is lehetett hallani hogy kint a tengeren futott sziklazátonyra és utána futtatta partra a kapitány,máskor meg azt mondják épp azért futott zátonyra mert túl közel hajózott a parthoz.Kiváncsi leszek a vizsgálatra.
Ma megtudtuk hogy a fõpincér elõtt vagánykodott egyet a kapitány ezért tértek le az útvonalról,teljes sebességgel arasznyira a parttól.Hogy lehet ennyi esze egy kapitánynak?Úgy viselkedik mint egy tizenéves tinédzser az apjától kölcsönkapott kocsival :/
Azok akik elkészitik a rakodási tervet, majd felügyelik a berakást évekig tanulják és évtizedekig gyakorolják a szakmát. :) Szóval elég ritkán hibáznak, pláne manapság a számítógépek világában. Eléggé bonyolult a dolog de nagyon leegyszerûsítve a nehéz konténerek alul a raktárban vannak a fedélzetre a felsõ sorokba pedig csak üres "dobozok" kerülnek. Ezen kívül a hajó ballaszt tankjainak töltésével kiürítésével szabályozható a súlypont magassága. :) Én gépész vagyok így aztán a rakodás mikéntjét csak nagy vonalakban ismerem.
Hátha feltámad a topik. Lehetséges klipper méretű vitorlást készíteni úgy, hogy a matrózoknak lehetőleg ne kelljen szinte soha árbócra mászkálni? A mai technológiával milyen vitrolás és kiegészítő motoros hajtású kereskedelmi hajót lehetne összerakni?
Akkor itt folytatva :) ( https://sg.hu/forum/tema/1474185644 )
Valóban a kötélzet, de ugyanígy a vitorlák, a hajótest és gyakorlatilag minden más is lényegesen jobb (könnyebb, tartósabb, erősebb) anyagból készülhetnek.
A motor egy kicsit határeset, egyrészt kell hozzá energia, kérdés hogy mennyi, másrészt elromolhat, és ha a van 30-50 ilyen egy hajón, akkor borítékolható, hogy lesz 1-2, ami el is romlik, épp a legrosszabkor. Ilyen esetben ugyanúgy marad a kézi megoldás. És a csörlős dolgoknál is ez a tippem, persze más gyakoriságokkal. Nagy terhelés alatt is be kell tudni vonni a vitorlát, maximális üzembiztonsággal. Nem gondolom, hogy megoldhatatlan probléma.
De remélhetőleg itt vannak jártasabbak a témában, és tudnak válaszolni az eredeti kérdésre: "Tényleg, miért nem építenek manapság vitorlás kereskedelmi hajót? Komolyan kérdezem. "
A klipper ~1-6 ezer tonnás vitorlás hajó volt, ekkora méretű tisztán vitorlás teherszállító hajót építeni elég felesleges lenne manapság.
Ami a "nulla fős" kiszolgálást illeti, arra vannak példák, a DynaRig és ennek későbbi licence, a Falcon Rig, a luxusyacht-oknál alkalmazták, a leghíresebb a Máltai Sólyom. Ez gyakorlatilag automatizált, motorizált rendszer, a hajót egyetlen ember elvezetheti, és nem kell a csörlőkkel, kötelekkel, vitorlákkal bajlódnia, csak gombokat nyomogatni.
Ötletek vannak az ilyen vitorlás-motors hibrid teherhajókra, mint például az Ecoliner, de befektetni ebbe nem nagyon akar senki.