mármint játékrendszert. Teljesen open MMOûrgame stílusút mint az EVE online teszem azt. Vagy lövöldözõset mint a Tabula Rasa csak repülõkkel ûrhajókkal. esetleg instance alapú mókát instanceonként fix számú emberkével?
no azt hiszem végre elnyerte végsõ formáját a magyar fórum, végre kinéz valahogy:)
magyar oldalon lehet szavazni az elsõ magyar guild nevérõl
Na csak hogy itt is meglegyen:
Mi a nyilvános harci prototípus (Combat Prototype)?
A CP a játék egy korai verziója (nem béta és nem is alfa), amely kizárólag az ûrharcra koncentrál és csakis tesztelési célokból. Nem a látványra helyezi a hangsúlyt, hanem a harcrendszer, az egyszerûbb fizika és a hálózati sebesség tesztelésére. Az elsõ verziók után azonban sok látványelem került be, kicsit hangolatosabb és szebb lett.
A prototípus egy viszonylag kicsi, zárt térben játszódik, a háttér egy bolygó, illetve aszteroidagyûrû, ami csak egy sima kép. Két csapat van, ezekben harcolhatunk a másik banda ellen. A zárt térben néhány nagyobb hajó is mozog, ezeket a számítógép irányítja és elég nagyot tudnak odasózni a kisebb hajóknak.
Hogyan próbálhatod ki a nyilvános harci prototípust?
Elõször is le kell töltened a klienst. A következõ lépéseken kell végigmenned:
1) Töltsd le és telepítsd a 2.1-es teljes csomagot, ami nagyjából 300 MB innen: 2.1 teljes kliens
2) Töltsd le és másold be a meglévõ könyvtárba a 2.2-es peccset (2 MB) innen: 2.2 peccs
3) Amennyiben ATI kártyád van, a 2.2a peccs javít egy kisebb hibát: 2.2a peccs
Ezután nézd meg, hogy éppen melyik szerver megy a meglévõk közül, a szerverlistát itt találod: szerverlista.
Indítsd el a játékot, írj be egy tetszõleges nevet és jelszót (ezt jegyezd meg), majd a megfelelõ szerver IP címét másold be a launcher ablakába és hajrá!
Letezik valami hasonlo jatek mostanaban mint az Elite,EVEonline,Infinity ??
akit érdekel, hogy nagyjából mi is az a procedurális programozás, és miben más mint a hagyományos megközelítés, azt itt találhat némi magyarázatot (angolul):
megint egy újabb hír, képekkel - IA nagyon belelendült:)
Tök mindegy. Az adatbázist és abban történõ változásokat helyben kell hagyatni a központtal és ez folyamatos kapcsolatot igényel. Hiába nem kell nagy sávszélesség az adatbázist kezelni és mozgatni kell és folyamatosan egyeztetni... Már ha MMOG-t akarnak csinálni amiben lehet kereskedni és személyes beállításokat csinálni. Az Eve sem véletlenül használ clusterezett rendszert....
Ööö de olvastam a fórmon, hogy a procedurális leképzés nem a szerveren történik, hanem a kliens gépen... ebbõl a szempontból nem kell nagy sávszélesség. Viszont mondjuk már 1000 játékos feletti interakciónál már szükséges, meg amikor sok játékos egy helyen van. de a procedurális leképzés a saját kliensgépeden megy majd.
jah, többek között erre gondoltam - kell valamilyen kiadó aki anyagi támogatást biztosít és megszervezi a terjesztést
a support szekcióval szvsz nem lesz gond, megmozgattam néhány nagyobb követ
ha minden jól megy a játéknak nagyon alap sávszél kell majd, pont a procedurális felépítés miatt (viszont erõs kliens gép kell) - szerver viszont mindenképpen kell:)
Mivel a community tervezi a hajók többségét, szerintem az év végére több hajómodell lesz mint amennyi tag van jelenleg a fórumon :D
Mivel IA egy új grafikai motort tervez épp az Infinityhez ezért ne mfélek túlságosan a kiadástól. HA elkészül a motor és lesz aki licenszelni akarja , azzal gondolom megállpadást köt a játék kiadásának jogairól.
IA azért nem szórja a planet prototype-ot nagyközönség elé mert nem akarja, hogy esetleg a munkáját valaki megszerezze és más néven más embereknek eladja.. ezért nem lesz bolygó prototype, hanem max technikai demo, vagy videó a kész motorból, és ezért is programozza egyedül az engine-t. a Hivatalos developerek is inkább a játék egyéb területeiért felelõsek, mint pl. modellezés és textúrázás, ekonómia elkészítés, történet stb.. IA egyedül az enigne-t fejleszti és megadja az útirányt a többieknek.
A lényeg hogy nem kell tartani szerintem a kiadástól, mert a kiadó cégnek szerintem bejön majd a kiadás költsége, ráadásul 1 fikarcnyit sem kellett fejlesztésre költeniük. Ha nem lesz kiadó cég akkor marad az internetes letölthetõség, és számlán történõ fizetés szerintem....
Jó lenne, ha összejönne a dolog.
Én is beregeletem az oldalukon és lájtosan ajánlkoztam, hogy a gazdasági stratégiai szimuláció részébe besegítenék, mert abban még sehol nem tartottak, asszem azóta se sokat változott a helyzet. De sajna nekem is egyéb dolgom akadt, dolgozni kellett!;)
Tényleg le a kalappal elöttük! A Frontier óta ezt senki nem tudta megcsinálni az aktuális grafikai színvonalon!
Ráadásul az ûrharc is elég jó lesz, pedig ugye nagyjából követi a fizika szabályait. Na ezt szokták figyelmen kívül hagyni, mert asszongyák, hogy úgy nem olynan élvezetes. Ezexerint van aki ezt is megtudja csinálni!;)
A kiadott videók nem fedik a teljes valós motor képességét. InfinityAdmin mindig az aktuális fejlesztéshez pakol be olyan modulokat amit ismerteni akar (pl. motion blur), amikor kész lesz az engine, majd akkor kerül be az összes feature: fák, folyók, óceánok... (van 2 videó is amin a tengerek szimulációja látható), ahogy olvastam lesz idõjárás is, na és persze városok. Persze a lakható bolygók lesznek nagyon komplexek.
A kiadott videókban azért nem a teljes tudását látjuk a bolygómegjelenítõ engine-nek, mert IA mindig más - és más modulokon dolgozik. Lenyûgözõ munkát csinál IA. rengetegen segítenek neki, és a mostani updatekkel egyre jobban körvonalazódik az enigne képessége..
magyar oldalon választ kapsz erre - ez csak tesztelésre van, már több különbözõ fajta bolygófelszín van, itt csak egyetlen textúrát használ idõspórolás miatt
Biztos majd az is lesz... bár én olyasmire gondoltam, hogy mély szakadékok, óceánok, síkságok is kellenének majd bele itt-ott. De biztos ezt is tudják, nem tûnnek buta gyerekeknek...
Szép-szép ez a fraktálos táj... csak mindegyik bolygó felszínét nem lehet ebbõl megcsinálni, mert nagyon unalmas lesz akkor is, ha más-más szinû lesz mindegyik.
Ez a felszínrõl át az aszteroidagyûrûbe dolog viszont vmi eszméletlen. Le a kalappal. Ilyet még kereskedelmi játékokban sem látni.
magyar oldal frissítve, némi infó a bolygómotorról
Kipróbáltam a Consol harci szimulációt, de nem egy nagy durranás. Az X3 ban sokkal jobban sikerült a harc szerintem, bár ott pajzs nincs. Remélem a gamma ennél azért sokkal jobb lesz....
bármit beírhatsz névnek és jelszónak, onnantól kezdve azzal beléphetsz
Az x - sorozat is mmo jellegûekbõl áll, csak nekem nagyon hiányzik a bolygóra szállás..... Nézegetem a magyar oldalt, de eléggé le van halva az ottani fórum. Lehet kicsit fel kellene pörgetni, hátha a készítõk is lelkesednek kicsit...
elvileg MMO-t akarnak (a combat prototypeok is multiplayer jellegûek)
Ellenben ha tényleg ilyen jó lesz ez a progi, mint ahogy beharangozták.. hát biztos átnyergelek.
Nemtoom ismeritek é az x sorozatokat (x2 the threat, X3 reunion). ott vannak egész tûrhetõ méretarányok, és néhány egész jó 5let a hasonló játékokhoz. Bárkinek merem ajánlani szívbõl addíg is amíg ezt a progit kidobják. Az x3 t 3999 ft ért vettem a cd galaxistól...
elméletileg lesz single, már csak a gyakorlás miatt is
az év kb stimmel, bár közelebbit nem tudni
a sebesség és méretarány pedig még nem szempont, mert ami eddig megjelent az mind tesztelési célokat szolgált, a látnivalót csak pluszként rakták bele
Szevasztok ! Már nagyon várom ezt a programot, bár kissé a méret, és sebességarányok nem stimmelnek ahogy a videokat elnéztem. Amennyiben jól értem 2008 - 2009 re lesz belõlle talán valami ?? Remélem kiadnak hozzá single modot, és tuti megvenném bármibe kerül is... Mindenesetre sok sikert, kitartást, és lelkesedést a fejlesztõknek, és mindenkinek aki hozzájárul ehhez a programhoz, akár csak egy ötlettel is. Nagyon drukkolok...
egy kis emlékeztetõ, a régi videó, hogy mire volt képes a motor már 2005-ben: bolygó-ûr videjó
fel kell peccselned 2.2-re ezzel (aztán 2.2a-ra ezzel ha ATI kártyád van).
aztán ezen az oldalon megnézed melyik szerver megy és ezt az IP címet írod be csatlakozáskor
és elkészült az új fórum is, csak hogy legyen egy normális kerete a dolognak
elkészült a hivatalos háttértörténet, a magyar oldalon kiraktam hírnek
Nekem csak egy problémám van, mint minden ilyen játékkal. Lehet látni, hogy hogy lõ a lézerfegyver. Mármint a terjedését... És ez igaz bármilyen sugárfegyverre. Így a proton ágyukra, neutron fegyverekre és ion ágyukra is. Ezek mind elvileg fénysebesség közeli sebeséggel terjednek, így csak egy megjelenõ csíkot kéne látni. Szépen lehetne áthegeszteni az ûrt egy 10 mp-es sugárral... :)
A kötekedõnek mondom, hogy igen is megvalósítható a játékban vállalt elképzelés: Hiába a nagy galaxis, az csak letárolt kódként létezik mindaddig amíg egy rendszerbe be nem lépsz, a program legenerálja a rendszert amint belépsz és az alapvetõ tulajdonságait letárolja. Ha valaki más is tartózik az adott rendszerben akkor sincs gond. Csak akkor van szükség nagyobb teljesítményre ha interakció van több player között. De a 3 milliárd kilóméterre lévõ másik játékosnak csak a mozgását kell a kliensnek megjelenítenie. Egyenlõre a nagy gépigényt csak a bolygófelszíni csaták igényelhetik, mert a planétát is le kell generálni, valamint a játékosok interakcióját is le kell képezni.
Mellesleg egyre csak nõ a játék rajongó tábora... egyre több segítség érkezik. Ami több idõt vesz igénybe az a hajók, modellek elkészítése. De ezzel sincs gond mert a Contributions fórum topic tele van mindenféle ötlettel.
Én bizakodó vagyok. És várom Infinity Admin nagy bejelentését. Tuti hogy a következõ upgrade-ben valami ütõs fog kijönni mert karácsony óta nem jött ki jelentõsebb infó a fejlesztésrõl, ami azt jelenti hogy valamin nagyon dolgozik.
azt ne felejtsük el, hogy a grafika még mindig nem szempont, ami benne van (textúrák, egyebek) mind hobbi munka, szinte felesleg. a háttér például egyetlen kép, messze nem adja vissza a teljes játék hangulatát - remélem ebbe minél elõbb belekóstólhatunk:)
Gondolod?? Nekem a kis hajókkal sokkal jobban ment a ponthajhászás mint a nagyokkal.. capital shipeket egyszerûen nem dolgozták ki irányításban... 1-2 óra alatt össze lehet harcsáolni egy carrierre valót:) csak hát minke?? tök szar az irányítása:(