Haverom P10-ese nemrég lett kész,a teljes felújítás majd' 500-ba volt neki Meg kell adni,nagyon szép. Személyszerint nekem egy MZ TS 125-ösöm volt pár évvel ezelött.
Simson rulez:D
BMW R75
Nagyapámnak volt egy ilyen Difis Zundapp-ja. Magától a gyártól kapta annó :)
De aztán sajnos rekvirálták a szovjetek :( Pedig volt olyan is, hogy autókat húzott ki vele a sárból, hála a diffinek.
Valaki tud valami infót a tornax motorokról? egy 125 ös 2 ütemû van nekem, de nem tudok róla semmit!
Ha nem baj, itt is feltenném a kérdésemet. Szerintetek mennyi az esély arra, hogy valahol komplett, vagy majdnem komplett állapotú Pannóniát (T1, T5, P10 - utóbbi lenne a legjobb) találok? Hol érdemes keresni (neten kívül, mert ott már szétnéztem), valaki tud-e ismeretségi körében ilyenrõl?
Amiért kérdezem: van nekem egy öcsém, aki él-hal a típusért, és szeretne egyet saját részre restaurálni. Tehát nem az lényeg, hogy szép legyen, csak legyen meg mindene, és forgalomba lehessen helyezni (bár ha végleg ki vanvonva, az még "valahogy" megoldható).
Neki az a fõ szempont, hogy a saját munkáját lássa benne, nem az, hogy megvett egy fullosat és használja.
Késõi válasz, de ha még érdekel, vagy valaki mást aki majd erre téved:
A Tornax egy német motorkerékpár-márka, 1926-ban csinálták az elsõ motorukat, a britektõl importált 600 köbcentis blokkal. A gyár egyébként Wuppertalban található.
A 125 köbcentis típus valószínûleg a K 125 lehet, a második világháború alatt kizárólag ezt a típust csinálták a Tornax márkából. 1941-ben mindenféle gyártás leállt, mivel lebombázták a gyárat. A K 125 gyártása 1948-ban folytatódott. 1953-ban pedig elkezdték gyártani a Z-250-es, kéthengeres kétütemût, amely 15 LE teljesítményre volt képes.
1954-ben a V-250 és SV-250 modellek 1939 után az elsõ négyütemû motorjait jelentették a Tornaxnak.
1955-ben befejezték a Tornax-motorkerékpárok gyártását, 29 év alatt kb. 50 ezer darab jármûvet állítottak elõ.