Nézegettem én is a térképet, alatta az üzemek, dokkok vasúti sínek, itt egy kicsit nehézkes volna jól beilleszteni. Amit néztem még az a 6-os út, x-híd, Budafoki, Teller, Corvin, Védgát, Gubacsi híd irányba, kevésbé zavaró lenne, persze itt is kellene egy kis átalakítás, de lehet olcsóbb lenne, mint a két híd+út.
Nem rossz, a másik oldalra is jó volna egy és a kettőt összekötni egy úttal, elvinne valamennyi terhet a Rákócziról, meg a Közvágóhíd-i kereszteződésről.
Ezek a terheléspróbák olyan izgalmasak! :D Mikor a Margit-híd statikus próbáját végezték akkor is mentünk megnézni, bár az kevésbé volt látványos :$ Bár ha jól tudom, ott a dinamikus próbát nem is végezték el, pedig átadták már egy részét a forgalomnak..
"míg a Váci és a Szentendrei úton állandósultak a dugók, torlódások, autósok ezrei araszolnak nap nap után, addig az idõközben felépült szekszárdi Duna-hídon gyorsulási versenyeket is lehetne rendezni a gyér forgalom miatt."
Néha elõhozakodik vele valaki, de szerintem 10 éven belül nem lesz semmi az egészbõl.
Ez van ma, az egész város attól szenved, hogy 20 éve csak abban settenkedik az egész politika, hogy egy elbaszott metró eu-s pénzeit lenyúlják. Erre megy ki minden, a többi minden bukik.
Van még egy Megyeri hídas cikk is, de azt nem scanelltem még be. Még jómagam se olvastam el a cikkeket. Lehet, hogy pár dolog nagyon szakmai lesz benne, de azért úgy gondolom érdekességek is.
Nekem az tetszene ha a MÁV állomások közelében lenne õrzött biciklitároló. Bejövök vonattal és ott bicajra fel és irány a meló. Hazafelé ugyanez. Leteszem a kerékpárt az állomáson és felülök a vonatra.
A mi cégünk épített egy új irodaházat a régi mellé és oda költözönk át. Arra viszont senki se gondolt a tervezésénél, hogy kerékpártárolót létesítsenek. A mi szobánkból 4-5 ember általában bicajjal jár be ami azért a szoba fele.
Na az ami nem jó. Fajlagosan sokkal jobban szennyez egy autónál (zajosabb is!) és parkolóhelyben sincs nagy külnöbség.
Bringa 6-8 km-es távig még jó, de afelett már azért mindennapi munkábajárásra nem túl jó. És szoktam tekerni Bp-n is, de csúcsforgalomban bringaút nélkül elég gáz. Az esetek nagy többségében este 11 után tekerek, akkor meg már nincs forgalom.
De azért kiváncsi lennék ha te nem bent laknál a belvárosba mit tennél. Csak azért mert én 25 km-re lakok a belvárostól.. Amikor oda be megyek nem izaddi és büzölögni szeretnék.. Igy autóval megyek. És tudod nem én vagyok egy hülye hogy igy gondolom hanem azok. Akik nem tezsik lehetõvé hogy a város emberileg és autóval is járható legyen..
Nagyon szeretem a bringázást imádom, de amit irsz az sajnos nem kivitelezhetõ. Fölleg ilyen tömeg közlekedés mellet. Amikor a busz vezetõ sportot csinál abból hogy az orrod elött bezárja az ajtot. Amikor egy 100 férõhelyes buszon 130-an utaznak. És még ezt akarják ritkitani..
Szóval elöször meg kell teremteni a feltételeket és utánna lehet szó bármiféle szabályozásról.
De igen! Mivel minden hastóságtól igénybe ételi engedélyt kell kérni, igy a helyi önkörmányzattól is.. Ha a helyi önkormányzat nem adja ki hiába kapja meg 20 helyrlõ.. Nem nyithatja a hidat meg. (nem én találom ki ezt mondta a csoka)
Nem egészen. Az engedély kiadását nem tagadhatja meg max politikai nyomást gyakorolhat, mivel ugye az az útbõvítés ami elkészûl az jelen pillanatban elégtelen ahhoz, hogy elkerûljék a forgalmi dugókat. Pláne úgy hogy a Margit-híd le lesz závra miután az M0-ás híd elkészûl.
"vagy ott a bkv" Na az aztán nagyon jó.... Így is leépítik a járatokat mert már annyira nincs pénzük. Egyébként meg nem biciklizni kellene, hanem anno a fõvárosnak beruházások tömkelegét - értsd: felüljárok mélygarázsok stb. -kellet volna csinálnia. Csakhát ez a fasz 500 milliárdét metrót épít. Ettõl majd kurvára megoldódik a fõváros közlekedés problémája. Nem baj válasszuk meg ötödszörre is ezt a barmot!
A bicikli ólcsóbb, könnyebben szállítható, környezetbarát, és még kondíciónkat is rendben tarta.
Egy 5let -> A belvárosból a kocsikat kitiltani, csak az áruszállítók mehetnének be, aki személygépkocsival vagy kamionnan akar bemenni, annak vmi plussz adót kéne fizetni vagy vmi, persze, emelett épülnének a parkoló házak (helyére) mellé bicikli parkoló házak, amiket az emberek bérelhetnének bicikliket, ha nincs sajátjuk, ha van, akkor itt lehetne õriztetni, teszem azt, 5000 forint 1 hónapra, lenne egy cég, aki ezt megcsinálja... és akkor a belváros szélén, addig jöhetnek a kocsik, onnantól vagy gyalog, vagy biciklivel megy a munkahelyére vagy akárhova.
Ráadásul az ujpesti polgármester akinek a területén a megyeri M0-ás hid épült.. Nem akarja megadni a forgalomba helyezéshez szükség dokumentumokat, hiszen a másik oldalán nincsen rákötõ út.. Igy a Szentedrei ut vinne azt a terhet amit a hid budára visz.. Az ott lakók is tiltakoznak ez ellen, de ujpestnek van joga megvétózni a hídat. Õk arra hivatkoznak,hogy mivel nincs megfelelõ lehajtás a Hídról nagy dugók alakulnak majd ki ujpesten..
Szóval ha ez a része is bejön.. Akkor az Árpád hídnak annyi:D
Jól veszem ki a cikkbõl és a látványtervrõl hogy a pillérek a Duna alatt is világítva lesznek? Mondjuk úgy már tényleg extra szépen nézne ki a híd, de nem túl csicsa ez egy büdös koszos Dunába ahol úgyse fog átlátszani?
Na és errõl mi a véleményetek? www.budapest-cet.hu
Nekem nagyon tetszik, hogy a régi szerkezetet felhasználják és azt ötvözik a modernnel. A jelenleginél mindenképpen jobb lenne. Szerintem a mûvészetek palotája néven ismert förtelemnél biztos szebb lesz.
EZt Londonban már meg merték csinálni (Millenium bridge)
De ez is milyen már hogyha belegondolsz az üveggúla semmi ahhoz képest a sétálóhidakhoz képest amit a Batyi és a Kossuth közé terveztek, bár ez minden reményem szerint csak valami gagyi látványterv volt, mert úgy nézett ki mint valami színes hörcsögjárat :D
Parizs a legjobb példa erre. Ott a modern építészetet "számûzték" a Défense negyedbe, és emiatt baromi egységes a városkép mindenhol, ugyanakkor létrejött egy szintén tök érdekes negyed, ahol egy helyre gyûjtötték a modern építészetet is.
Hát a Budapesti városképpel pont ez is baj hogy a Nyugati pályaudvar mellett pl Westend van... nem igazán illik össze a két építészeti stílus :D És ez nem egyszer fordul elõ. Nézzétek meg mondjuk Szegedet, ott ilyen nincs, ott egységes a stílus városrészenként.
jaja ez az második képen látni a régi hídpályát. azon ment a vasút, meg mindkét 44-es irány is... emlékszem, sokszor kellett a T4-emen behajtogatni a tükröt, mert nem fértünk el a szembejövõvel. sokszor állt is a forgalom, mert ha két kamion összeakadt, akkor se elõre, se hátra... :)
ez Tiszaugnál van, de mostmár felújították, két sáv van autóknak egy,a régi híd mellé épített pályán, és a régi hídszerkezeten csak a vasút jár...amúgy nem volt egyirányú, csak nagyon keskeny... ja a 44-es fõútvonal Tiszán átívelõ hídja amúgy...