Akkor még volt tudatos várostervezés, nem úgy jelölték ki az utcákat mint az ökörhugyozás. A híd azért lett "meghajlítva" mert az elõre megtervezett nagykörút része lett.
Ez nem vitás. De hát ha bele gondolsz, melyik szebb. A szocos-ok teleb@szták a város ilyen förmedvényekkel. Az említett miatt például nem lehet szépen látni a Keletit. A Váci út Árpád híd keresztezõdésében is ilyen van, a Nyugatinál szintén, a Tabánról ne is beszéljünk. Mindegyik ocsmány, akár ferde, akár nem. Sokkal kultúráltabb lett volna egy olyasféle alagutas megoldás mint amilyen a Ferenciek terénél van. Csak vissza kell pillantani, a kisföldalatti hídja (a fórum elején ugye több kép is va róla) Magyarország elsõ vasbetonhídja volt, tehát az is újdonság volt akkoriban, mégsem ocsmány. Ezektõl a feszített betonelem-hidaktól meg hányhatnékom van. Legalább a belvárosba ne tettek volna ilyeneket
Ebbe fullra egyet értünk. Szerintem nagyon elrontották ezzekel a hidakkal a belvárost. De engem nem csak ezek zavarnak irtam pár hsz-el elöbb hogy ezek a modern üveg szarok is nagyon csunyitják a belváros képet. Pl a Deák tér és az arany János utca között a Bazilika mellett hogy néz ki az az üveg franc? Ocsmány én biztos nem engedtem volna ilyen stilusu épitményt a régi házak közé. Azért ezekre igen csak figyelni kéne.
Figyelnek. Csak tudod mi van? Aki az engedélyt kiadja ezekre az épületekre azoknak ott van a boríték a zsebükben.
Mellesleg nézd meg a Kálvin teret! A legocsmányabb tér lett azok után, hogy körbeépítették ilyen üvegszarokkal. És ha belegondolok, hogy mi épül a Vörösmarthy téren...felforr az agyvizem :(
Errõl a Kossuth hidról mit tudsz? Mert öszintén szólva én még nem is láttam róla képet. Ez a Kossuth teret és a Batthiány teret kötötte össze? Legalábbis a képbõl ugy látom. Miért bontották el? Ez csak azért volt hogy az összedölt hidak amig felépülnek legyen egy hid vagy miért?
Igen. Azért építették, mert ugye a háború után nem volt egy híd sem. Gondolj csak bele, nem tudtál átmenni a Budán lakó rokonodhoz, hogy megnézd, él-e! Borzalmas lehetett. Szóval nagyon hamar felhúzták rom-vasanyagokból és építési törmelékbõl. A szükségeshez képest 5-ször annyi ember dolgozott rajta, így 7 hónap alatt kész lett. Azt hiszem 1946 augusztusában nyílt meg a Szabadság-híd, addig egyedüliként szelte át a Dunát. Mivel ideiglenes mivolta volt, ezért már 1957-ben lezárták és 3 év múlva elbontották. A Batthyány térnél és a Kossuth térnél emléktábla õrzi az emlékét. A #22-ben látod, hogy pontosan hol állt
Köszi akkor ha arra járok meg kukkantom. Ezt nem is tudtam.. Kösszi szépen..
Én szívesen hozzászólnék a témához csak nekem az ismereteim a Tiszai hidaknál megállnak tiszai ember lévén. Szívesen tennék be pár érdekességet, de azok nem tartoznak a témához.
Ha Magyarországi hídak lenne a téma szerintem nagyobb lenne a forgalom.
Szerintem arról is lehet itt beszélni. Ha csak a Budapesti hidak lesznek a téma elöbb utóbb elfogy a mondani való. Ezért szerintem az is jöhet. Persze nem én inditottam a topikot ehhez BOBO hozájárulási is szükséges.
Hát sajnos ez van. Az ismerd fel a ..... topikok nagyon mennek és a sok egyéb baromság. Ez van sajna ezért szörnyû hogy az átlag életkor a békasegge alatt van.
De azért nem kell elkeseredni. Vannak ertelmes emberek is. Legalábbis bizom benne.
Személyes kedvenceim az acél szerkezetû hídak mert a munkám is nagyrészt az acél szerkezetekhez kapcsolódik.
A mellékelt képen ennek ellenére egy kõhídat ábrázol amit nemrég fotóztam szabadságom alatt:
Íme a hídról pár sor amit a neten és a helyszínen találtam: "Hatamov-híd Az 1846-ban készült, 43 méter hosszú és 6,7 méter széles híd 1975-ig volt használatban. A II. világháborúban a németek által aláaknázott hidat Hatamov fõtörzsõrmester élete feláldozásával mentette meg."
A hidat 2001-ben újították fel utoljára akkor kapott díszvilágítást a pálya része ami ma már a vandálok áldozatává vált. :(
Álítólag ez Magyarország egyik legrégebbi kõhídja a kialakítása a hortobágyi hídhoz hasonló téglaboltozatos.
A folyó amin átível az a Zala. Nem tudom ki ismerte a folyót magát én csak tanulmányaim során találkoztam vele és megmondom õszintén azért kicsit szélesebbnek gondoltam.
Mivel mostmár nem csak Budapesti hidakról lesz szó...
akkor egy Vidéki epitmény ami egész európában az élmezõnyhöz fog tartozni. Igaz nem tudom minek nekük ekkora hid de ez már részlet kérdés.Ezt a Hidat Zamárdi mellet lehet megtalálni a Kaposvár felé vezetõ uton Köröshegy után.(köröshegyen figyelni van állandó trafipax!!!!) A híd az M7-es része lesz 2.5 km hosszú völgy hid. Most még kb 60%-os készültségbe van de jövõre átadásra kerül.Eurpa leghosszabb közúti völgy hida lesz.
Pár kép róla:
Ez igen elég szép épitmény. Miért van összedölve? 2001-es felujitáskor nem csinálták meg hogy valóban hid legyen? Vagy ez már egy müemlék és igy marad.
Hát elég durva én amikor elöször láttam nem hittem el hogy ekkora. Képeken nem is tünik nagynak mondjuk van viszonyitási alap arról a képrõl ahol a kocsiból kaptam le. Nagyon nagy. Kiváncsi leszek milyen lesz. Ha elkészül.
A "Európa leghosszabb völgyhídja" sztem nem ez, ugyanis tessék csak nézni:
SEMMI retusálás, Franciaországban található a Millau híd, ami ugyancsak völgyhíd. Lehet, hogy a mienk a leghosszabb alulról támasztott völgyhíd, de a Millau híd a maga 2500 méteres hosszával, 340 méteres magasságával túlszárnyalja...
nem is tudtam hogy ez ekkora. érdekes, a nationalon 1,5órás film volt a franciáról. csinálnak errõl is annyit? :P meg kéne kérdezni valami überinformált embert a hosszokról...
Jojo!! De hol van ez befagyva? Ez csak jég zajlás. Befagyva akkor van valami amikor áttud rajta menni egy tank. 1944 körül ez megtörtént. Teljesen befagyva nagyon régen volt.
Semmi különleges dolog nincs annál a panorámánál. Gyorsan csináltam meg a képet alkotó fotókat,így az egymás melletti képeken a jégtáblák viszonylag kicsit mozdulatk el egymáshoz képest.Kevés hiba így is maradt, de ez a kis képméret miatt szinte nem látszik.