Most erre mit mondjak? Csak sírni lehet. Mellesleg nézz utána, milyen utak futnak bele a Dunaújvárosban épülõ világ legnagyobb kosáríves acélhídjába! Ugyanez a történet, azzal a különbséggel, hogy ott van mi fölött átmennie, csak éppen autópálya nincs hozzá!
Múlt héten megnéztem a dunaújvárosi hídat. Sajnos csak messzirõl mert le van kerítve a környék és nem is egyedül voltam így annyira nem mertem akciózni. :) Messzirõl nagyon szép! Tényleg ha csak azt nézem, hogy mint híd nagyon csodálatos nekem tetszik az íve és a fehér élénk színe. Készítettem pár fotót róla és a dunaföldvári hídról is.
dbridges.fw.hu-ra nyugodtan adhatjátok, ott fent lenne sok évig még biztosan ;)
bár valamikor valszeg csinálok én is
Mindenhol csúszás, a Dunaújvárosi hídnak ugyan találtak már nevet (a kurva hangzatos 'Pentele híd'-at) de nem lesz kész idõre. A kõrõshegyi viadukt elvileg Augusztus 8-án nyílik meg.
Ezzel akkor sem vehetné fel a versenyt :P Kár hogy csak 42 évig létezett, remélem ha az Erzsébet hídon végeznek majd nagyfelújítást, visszaépül a régi. Ez persze álom amíg demszky félék vannak.
Ugye a régi híd sokkal keskenyebb volt a mainál, kb. Szabadság-híd kategória. Sokan emiatt mondják azt, hogy elbontották és a helyére egy széleset építettek, hogy a közben kiszélesített Kossuth Lajos utcát ki tudja szolgálni. Viszont pont a mai, a belvárosból a forgalmat kiszorítani számdékozó, pozitív hozzáállás lendíthetne a dolgon. Hiszen a rég keskeny híd rekonstrukciója után a Kossuth Lajos utcát vissza lehetne állítani a régi keskeny állapotába (sétálóutca) miután a híd úgysem tudná kiszolgálni a jelenlegi keresztmetszetet. Azonkívül mindkét rekonstrukció a belváros turisztikájának rendkívül használna.
De ugye a realítás azt mutatja, hogy ez csak akkor valósulhatna meg, ha a jelenlegi ocsmányság felrobbanna, elszakadna, vagy valami egyéb okból teljesen használhatatlanná válna, amire igen kicsi az esély.
Szabadság hídba annak a részeit építették be pl, meg ha minden igaz akkor a Margit hídba is. Egyébként meg nem volt keskenyebb a régi Erzsébet híd. Annyi a különbség hogy annak a tartószerkezeten belül volt a gyalogos járdája, a jelenleginek pedig kívül van. A régit ugyanúgy meg tudták volna toldani ennyivel, de ha ma építenék újjá a régit akkor a technika miatt biztos nem lenne ilyennel gond. Az már más kérdés hogy hogy festene egy régi Erzsébet híd megtoldott szélességgel. Talán jobban mint ez a fehér kábelrengeteg :P
Szép letisztult szerkezet. Nagyon ütõs hatása van érdemes élõben megnézni. Dunaföldvárról is látszik az ív ahogy kimagasodik a tájból és fehéren virít.
Na pont arra voltam kíváncsi én is, de ebbõl a videóból nem nagyon derül ki hacsak nem abból hogy nincs pénz a szobrokra se, akkor erre se valószínû hogy van. A szabhídnál viszont visszaépítik a másik kettõt.
Kíváncsi vagyok mi lesz majd ha az Erzsébet hidat újítják :P
Akkor lenne egy kérdésem visszamenõleg! Ha a völgyhíd hossza 1872 méter, akkor a MO Északi Duna-híd a maga 1862 méteres hosszúságával hogy lesz Magyarország leghosszabb hídja?
A völhid, nem függö hid.. A Dunaujvárosi viszont valami olyasmi. A völhigy álá van támogatva x méterenkét. Itt a Hid tipusa miatt vannak ezek a dolgok.
Semmi gond!! De most nézem hogy full hülye választ adtam:D Mert te nem a Dunaujvárosi hidról beszéltél hanem az MO-érõl.. De a rekordok mindenképpen a fajtától változnak..
Nah, ahogy megnyíltak a határok már két hidat is terveztek Szlovákia és Magyarország közé. Persze ezek nem valami új ötletek :) De ha megvalósulnak, be kell majd látnunk, legalább hídépítésben jók leszünk :)
Amúgy kinek van meg Dr. Gáll Imrétõl A budapesti Duna-hidak c. könyv? Eszméletlenül jó :)
Nem tudja valaki mi annak a hídnak a neve ami Tisza közelébe van és az autók és a vasút is ugyanazon a hídon megy. Egyszerre pedig csak 1 írányú a közlekedés.