Hol találtál kétkezes kardot? Én a játék során egyetlen egyel sem találkoztam. Pedig de jó móka lett volna. És a multiplayer része? Senki nem ismeri?
"Továbbá csak bónusznak van benne, de egy kovácsmûhelyben lehetõség nyílik saját fegyver kovácsolására egészen a tûz behevítésétõl az edzésig. Mókás."
Hát, én a 2. mûhelyben csináltam meg az aranyrúdból a tüzes kardot, ami utána a pókok ellen pl. igencsak hatásos. Ezuán nemis használtam mást. Tehát nem csak mókás :-)
Jó cikk
"Sosem értettem, hogy egyes fejlesztõk miért nem próbálnak meg mindig elõre lépni" Hidd el próbálnak, de egy "szabad" FPS-t vagy RPG-t megalkotni oltári nagy munka . Igaz, ha sikerül akkor szinte garantált a siker (Far Cry, Gothic 1-2, Morrowind, Oblivion). Meg az a nagy helyzet, hogy a mai elvárások tükrében a gépigény sem lesz éppen alacsony. Sok kisebb cég szem elõtt tartja azt, hogy egy középkategóriás gépen is jól elszaladja a termékük és ne kelljen hozzá high-end PC (lsd Oblivion, Gothic 3 és anno a Far Cry).
"az Oblivion pl. ugyanennyi erõvel nevezhetõ FPS-nek, merthogy belsõ nézetes, de az a játék szabad," Nevezhetõ lenne, de csak a nézete FPS, amúgy meg kõkeményen RPG. Igen, tudom, az igazi RPG az egy asztal mellett a haverokkal, de most ebben ne menjünk bele.
A Dark Messiah alapkoncepciója az lehetett, mint anno a Heretic és a Hexen esetében. Alkossunk meg egy FPS játékot nagyon sok RPG elemmel és lehetõleg ne mi magunk írkáljunk hozzá grafikus motort, hanem egy már elismert és jól skálázható mocival próválkozzunk. Ha ez sikerül, nagyon kicsi az esélyünk, hogy bukta legyen a játék. És nézd meg az eredményt! Az FPS fan azért tolja, mert FPS (és "jaj de rég volt már a Heretic/Hexen"), az RPG fan meg azért, mert tetszik neki a fantasy környezet. Le is pontozta a szakma 70% körülire, ami nem annyira rossz, hogy ne szánjon rá az ember pár órát. A kiadás dátumát is jól idõzítettek... ellenfele lehetne a bugos, játszhatatlan Double Agent? Nem. Így kell ezt csinálni :-)
Jó, és pofátlanul rövid, mindenkinek csak ajánlani tudom
Nagyon jó a játék, de a linearitása inkább a 90-es éveket idézi. Sosem értettem, hogy egyes fejlesztõk miért nem próbálnak meg mindig elõre lépni, az Oblivion pl. ugyanennyi erõvel nevezhetõ FPS-nek, merthogy belsõ nézetes, de az a játék szabad, igazi RPG lehetõségekkel, és azért a csaknem 200 óra játékidõ mégiscsak több. Szóval legalább egy kis szabadságot adhattak volna, mert ez így kicsit kvékes lett, mész elõre egyfelé azt osztasz, legfeljebb szellemesebb és változatosabb módokon. A Dark Messiaht egyáltalán nem nevezném RPG-nek, mert a játékmenetre semmi befolyással nincs az hogy éppen milyen irányba fejlõdsz, épp ugyanoda vezet a szori és épp ugyanúgy történik minden. Ja, amúgy valóban nincs "annyira gonosz kard"... Ellenkezõleg. Ha megmented a póktól Leannát, akkor szól a papnak aki beenged a templomba, és miután ott uszikáltál a szenteltvizes medencében elpusztítva ezzel a démon ribancot a fejedben, már harcolhatsz a szent karddal. Onnantól nem is kell más fegyver mert mindent überel.
Nem. A zombik élõhalottak, de nem minden élõhalott zombi.
Ember, te aztán poprocgamer vagy... A jelenlegi LEGJOBB rpg-t azért fikázod, mert nem tetszenek a helyszínek grafikái... :o Megsúgom: játékélmény =/= grafika.
Hmmmmm... a grafikája szerintem nem sokkal jobb az Elder Scrolls III - Morrowind-nél. A karakterek talán egy kicsit jobban ki vannak dolgozva de a helyszínek elég ocsmányul néznek ki.
Erre max 2-3 csillagot adtam volna.
Y
"a zombik helyett élõhalottak" nem uaz kb a 2? :)
hehe utolsó képen elkapta a küklopsz :) nagy poén
(a cikkbeli "gonosz kardot" lehet ám használni, csak figyelni kell a dialógusokra)