Egyébként tök jó hogy jött ez a freeblogos dolog. Csomó blogban találok cikket arról hogy szar a 4-es metró. És jó sokat. Még egy debreceni 2-es villamossal foglalkozó blogbejegyzésben is találtam erre utalást :D
Ez is jó dolog. Mert így haver, barát... vagy aki megnézi is ezt olvassa. Sok kicsi sokra megy :D
Gondoljatok bele. Még el se kezdték fúrni de már itt tartunk. Még bõven van idõ leállítani. Errõl szólnak most a nagy tárgyalások. Lehetne vinni a pajzsokat a Boráros térre.
Pont olyan elszántak a metró kapcsán, mint régen a magyar narancs és gyapottermesztés alakalmazásánál. Az tudjuk, hogy akkor mi történt...
Újabb népbutítás alapból szarul van berajzolva a Bocskai út a Puskás Ferenc Stadionon meg behalok... ennyi erõvel a Lehel tér meg lehetne Lehel vezér tere...
Nem fognak. Esetleg bevezetik a 4-es metró adót. De semmi változás nem lesz, se nyomvonal módosítás se leállítás, se 5-ös metró építés meg se semmi. Demszky nem akarja hogy politikai presztízsveszteséggel jöjjön ki a dologból, inkább ráfogja a szarra hogy az tulajdonképpen jó csak aki azt mondja hogy rossz, az a hülye. A többit meg szarja le.
"4-es metró adó"<----- :DDDDDD Mellesleg képesek rá.
Tudod a kakára is rá lehet fogni, hogy csokoládé, csak furcsa az íze. Csakhát ugye aki ezt elhiszi, az egye is meg!
Na látjátok ez a nehéz dolog. Mert mivel az emberek birkává válnak egy ilyen társadalomban ezért le fogják hurrogni a világmegváltó terveket. Beléjük van nevelve hogy ez így a legjobb ahogy most van és akinek ez nem tetszik az hülye. Tehát ha valaki segíteni akar az országon akkor le fogják hurrogni, le fogják járatni és rákenik hogy õ az aki hazudik. És ezzel a birkanép is egyet fog érteni, mert õk annak hisznek amit a tévében látnak. Na ez az igazi nehézség. Mert tulajdonképpen ezeken a birkákon kéne segíteni, sõt pont azt kéne elérni hogy ne ez legyen a helyzet mint most. De nehéz, igaz? És ezt csodálom a VEKE-ben, hogy õk nem adják fel. Eszméletlen nagy tájékozottság kell hozzá és mindig résen kell lenni.
Magyarország államformája: cleptokratikus szarokrácia. (©Ali Ttaik-Al-Rep az indexrõl)
:DDDDDDDDDDD
VEKE az ma talán egész Magyaroroszág legintelligensebb csoportosulása. A szóvivõjük NAGYON jól adja elõ magát és vannak ÉRVEIK amik IGEN jól alátámaszthatók és nem õk az egyedüliek akik így látják!! Ez ma igan negy szó itthon, sajnos. Logikusan beszél, nem fröcsög úgy, mint a köcsög kormányszóvivõk meg Demszky. Mikor a választásokon gyõzött minimális különbséggel olyan "rángatózós, õrjöngõsen" adta elõ magát, mint valami idegbeteg, hogy Bp. még mindig (?!) liberális város. Ja, kemény 1%-kal gyõzött...
OFF Demszky nem azt nézi hogy mi a logikus meg mi a jó meg mi a szép. Õ azt mondta amit a birka nép hallani akart. Budapest liberális város. Ezt akarták hallani azok akik ott voltak és ész nélkül rá szavaztak. Tudja jól hogy simán elveszthette volna ezt a választást. Ha pl most lenne, elvesztené.
Az hagyján, de ezeke után mitz gondlonak majd az EU-bsn rólunk.
"Na bazz, ennyi idiótát egy országban."
Nekem ez jutna eszembe. Ezek után majd leshetjük, hogy mire is kapunk pénzt valaha.
De a szóvivõ idézetei is jók.
"A fõváros abban hitt, hogy majd az EU úgyis kifizeti a pénzt, de ez csak hit és remény volt."
Tehát ezt tessék úgy érteni, hogy ez nem úgy zajlik, mint itthon, hogy minden szarra adnak pénzt, meg is kell KEMÉNYEN indokolni, hogy ugynmár miért is adjunk.
"Ha sürgõsen nem történik szemléletváltás.... és nem ismeri fel, hogy el kell kezdeni alternatív berhuházásokat kerseni a metro helyett..."
Tehát a görcsösen BAROMSÁGHOZ való ragaszkodás miatt:
1. Már elbasztak 40 milliárdot, ebbõl hány busz és villamos jött volna ki?
2. Emiatt nem is lesz SEMMI fejlesztés évekig. Hát gatula bazdmeg...
A végén felsorolt dolgok gyakorlatilag azt jelentik, hogy Bp. ÖSSZES fõ közlekedési problémája ebbõl LAZÁN megoldható lenne és még maradna is BÕVEN!
Az meg, hogy nem nyilatkoznak a fejesek az egyenesen UNDORÍTÓ! MIÉRT? Ha nem tudnak SEMMIT mondani akkor mi a FASZT csinálnak??? Semmit? Kirúgni az összes köcsögöt!
Én már tudom mit fogok csinálni ha nem lesz se metró se pénz, mert mindent elbasznak. Megyek tüntetni :D De komolyan :D
Az EU a saját mocskunkba dörgöli most a fejünket, és ezt addig teszi amíg van mibe dörgölni. Értitek.
De mostmár legalább ti is látjátok hogy micsoda férgekkel állunk szemben. Ezek megkockáztatnak több száz milliárd forintot csak azért hogy a választásokig meglegyen a metró, ami úgysem lesz meg a választásokig tehát innentõl érthetetlen ez a felhajtás.
Fogadjunk hogy a VEKE M4+os tervére 400milliárdot is adna az EU.
Már elbasztak 40 milliárdot, ebbõl hány busz és villamos jött volna ki?
Ha jól emlékszem, a teljes nagykörúti villamos-állomány Combinora való cserélése pont ennyibe fájt. Apropó Combino, és persze ez vonatkozik a metróra is: miért van az ebben a városban, hogyha valami közlekedéssel kapcsolatos és egy picivel közelebb vinné a várost a XXI. század technikai színvonalához, azt botrányok sora kíséri? Lásd még: zöldek vs M0 körgyûrû.
Csak érdekességképp: Bukarestben így néz ki a metró. Itt szerintem még unokáink is ezekkel a huzatos szovjet csodákkal utaznak majd...
Móricz Zsigmondtól a Rokonokat ajánlom figyelmes elolvasásra ;)
Ilyenkor úgy írják meg a pályázatokat, hogy a saját (vagy rokoné) cégük mindenképp nyerhessen rajta, mert már elõre ismerik a feltételeket.
És így lehet szép nagy pénzeket leakasztani a kormánytól magánkézbe.
Ezért olyan fontos a 4-es metró, rohattul nem érdekel senkit hogy hova megy meg miért... pénzt kell belõle szerezni és kész. Ebben a lopáshálózatban már szinte mindenki bennevan. 20 év alatt sok pénzt lehet ám lopni. Szerintem amit itt elloptak abból már lehetne 200 méter mélyen titkosmetrót építeni Budapest és Prága közt.
Nah. Hát nagyon kiváncsi voltam, hogy a Népszabadság hogy látja az egész ügyet és az az igazság, hogy most már nyilvánvaló, hogy az MSZP is kezdi húzni a szája szélét. Íme a cikk!
Például, nem metró, de ha jól tudom a hannoveri villamosok is ilyen harminc-egynéhány éves korukban kerültek leselejtezésre és Pestre szállítva, ahhoz képest egész újszerû látványt nyújtottak amikor ide kerültek (az más kérdés hogy pár hónap után az összes össze lett fújva, meg az ablakok össze-vissza lettek karcolva - lehet hogy ebbe a városba kár bármit hozni, ami új és szép)
Annyit hozzátennék, hogy a hannoveri villamosok nem villamosok, hanem gyorsvasútak. Képesek 120 km/h-ra és nem véletlen, hogy olyan magasak a peronjaik: otthonukban peront építettek nekik, mint nálunk a metrónak. A "lépcsõlenyílós üzemmódot" csak néhány külvárosi megállóban használták. Dehát ugye Demszky papa ezt is elfelejtette elmondani. Hogy a 3-as vonalat nem tudták (merték?) kiépíteni normálisan, és még mindig az eredetileg MÁV iparvágányokat használják a bihari úton!
Ja! és halkan megjegyzem, hogy anno azért züntették meg a tétényi HÉV-et, mert a metrót akarták a helyére tenni. Ennek ellenére ma busz megy ki oda, ami aztánk mondhatom, kurva elegáns megoldás!
Én igencsak siratom a régi, IGEN sûrû villamos hálózatot, ha most is melgelenne egy része, nem klne szerozni nagyon. Jó állapotba levõ pályára gyors villamost az kész..
"Ana-Paula Laissy, a regionális fejlesztésekért felelõs uniós biztos szóvivõje az [origo]-nak azt mondta: az EU aggasztónak tartja az összeget, amelyet Magyarország a 4-es metró építéséhez szertene kapni. A terveket ugyan jónak tartják, de úgy vélik, nem lenne célszerû, ha a Magyarországnak szánt pénz jelentõs részét egyetlen város, egy beruházásához használnák fel."
Nagyon elcsöndesedett a topik, ennyire várjátok a fúrópajzs indítását?
Várja a fene! Én csak azt látom, hogy már a Kálvin tér is szét van baszva és a Fõvám tér gyönyörû kõtámfalát is szedik szét! Nagyon remélem, hogy az eredeti köveket rakják vissza, nem pedig valami új dizájnnélküli szar márványt!!!
Valami jó kis bádog lesz, elõre látom :D Egyébként pont a Fõvám téren lesz díszes az állomás... mondjuk alapvetõen nem a díszességével van a baj a 4-es metrónak.
Össze van rakva a második fúrópajzs is komoly lesz ahogy átfúrják a betonfalat... csak azt nem értem hogy mi a fenének várják meg a másik pajzs összeszerelését is, mikor az elsõt úgyis hamarabb kell indítani
Maradjatok már :P Még nincs meg a 4-es metró engedélyeinek a fele, sõt a vasúthatósági engedély is lejárt, amit a DBR sikeresen elfelejtett meghosszabbítani... most jönnek csak a szép nagy perek hogy mi a francért kellett elkezdeni az építkezést. Márpedig az EU nem fogja elfogadni azt az érvet hogy azért mert az erõsebb kutya bszik...
Nincsenek még meg az engedélyek, most például ebbõl van a balhé a Kálvin-téren
Azért ezt sem szabad szemen kívül hagyni a cikkben:
VEKE: rövidlátó döntés 2-es villamos leállítása a Petõfi és az Erzsébet híd között
"Megdöbbentõen rövidlátó és káros döntés, hogy a 2-es villamos forgalmának ideiglenes vágányokon történõ fenntartása helyett a villamosforgalom leállítása mellett döntöttek" - írja közleményében a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület amiatt, hogy az elõzetes tervekkel ellentétben a Boráros tér (Petõfi híd) és a Március 15. tér (Erzsébet híd) egy évig buszok pótolják a villamosvonalat. "Ezúttal a pesti belváros egyik legfontosabb villamosvonalát azzal az arcátlan indokkal kívánják ellehetetleníteni, hogy ezzel biztosítható a projekt költséghatékonysága. Miközben a beruházás költségei gátlástalan módon növekednek - fogalmaz a VEKE - elfogadhatatlan egy néhány tízmillió forintos tételre hivatkozva megbénítani legalább egy évre a Belváros déli részét. (...). A rövidlátó döntés különösen érdekes annak fényében, hogy éppen azon a téren történik mindez, ahol a kerület követeléseire hamisan hivatkozva több milliárd forintot pazarolnak el a villamos teljesen felesleges új aluljárójára" - írja a civil szervezet, és arra kéri a fõvárosi döntéshozókat, vizsgálják felül a döntést. A Fõvárosi Közgyûlés holnap szavaz a Becker László-féle metrójelentésrõl, illetve a megdrágult metró továbbépítésérõl.
Én erre csak azt tudom mondani, hogy a jó édes anyjukat!!!!
Mi a baj vele? Nekem tetszik ez a megoldás, gyerekkoromban a mániám volt hogy a kettes metrón kukucskáltam elöl (általában van egy ilyen szemmel láthatóan szándékosan "kapart" luk a festett üvegen, de miért?)
Egyébként a belinkelt videó mellett a relatedben egész jópofák vannak a világ minden tájáról. Például Helsinki, ennek a metrónak vajon többsebességes váltója van? Mert villanymotornál még nem hallottam hogy létezik, viszont a hangja nagyon olyan.
Újabb szopás következett be a budapesti közlekedés életében, melynek ma reggel, pislogva, magam ius áldozatául estem. A 49-es villamos már csak a Lónyai utcáig jár. Kurvára örülök neki ám!
Christo, neked meg BSZ!
Köszi szépen ;)
Holnap indul a pajzs ugyebár. Azért tervezni nem tudunk, de valljuk be, a cipõorr nézegetõs képekben jók vagyunk ;)
na elkezdõdött, remélem sikerül minél hamarabb leállítani :(
Ez a Demszky mekkora egy patkány lett. Megmagyarázza azt is, hogy a szar tuljadonképpen nem is szar, hanem csoki, csak furcsa az íze! De azért Bánó adott neki rendesen:
"20 miilió költségvetés túllépésért már színházigazgatókat zavarnak el-..."
De nem igaz, hogy mekkora barom ez a Demszky. Szerinte 500 millió ablakon kidobás lett volna a 2-es villamos ideiglenes pálya kiépítése. És azzal a vesztességgel meg ki számol, hogy a buszok most füstölhetik be még jobban Pestet és azok szervízköltségei nem olcsók és meging egy rakás idõ vész kárba az átszállással.
Napi kb. 8-10 ezer ember megy át a fõbvám téren villamossal. Ha csak 2 perc idõveszteség az átszállás és miden egyéb szar ez eltart 1,5 évig 5 napos munkahéttel számolva és a hétvégét elhanyagoljuk, akkor kijön:
52*1,5*5*8000*2= 104000 óra és ez ALSÓ becslés, és CSAK a 2-es villamos által generált kiesés. Ez a várható nyereség kb. 1%-a KAPSÁBÓL! Ehhez, ha hozzájön még a 47, 49, 41 és egyéb máshol okozott idõkésések. (Egész terek lezárása azért ennél SOKKAL több gondot okoz, lásd. Móricz és Kálvin). Tehát, ha ehhez még hozzáveszzük néha egész városrészekre gyakorlot dugó okozó hatását, az várható évi nyereség 15% lazán elmegy már az építés közben.
Rövden és tömören. TAKARODJ TE BAROM DEMSZKY A JÓ BÜDÖS ISZTRIAI NYARALÓDBA TE KIS KÖCSÖG!
Meg az évi 10 millió óra nyereségen is röhögnöm kell. Az építés során mennyi veszik elM? Pedig TUDJUK, hogy még AKKOR sem éri meg ez a szar, ha ezektõl eltekintünk...
Régebben még 50 millió volt csak... most már 500 lett. Biztos valami nagy számot kellett mondani. Persze a metró elsõ szakaszára megéri 500 milliárdot áldonzi, de 50 milliót nem, egy vacak repülõvágányra ami 2 évig jó.
Háááát! (Hogy Matisz nagypapát idézzem:)) Van benne logika...
Különben erre már Gyurcsány is rájött hogy aki uralkodik az ellen nem tehetnek semmit. Most éppen ezt élvezik ki a "Hawaii szigeteken napozás közben bombont szopogatva".
Svájcban talán azért nem merik ezt, mert ott a katonai szolgálat letelte után mindenki szépen hazaviszi a fegyverét és tartalékosként szolgál. Ha valaki megpóbálna ilyen dolgokat tenni, mint itthon lehet, hogy felkelnének a haza védelmében és agyonlõnék a szemétláda politikusaikat.
Én már úgy látom, hogy a mostani vezetõ garnitúra 65-70%-kát MINIMUM számûzni kéne ebbõl az országból, de egy-két embert a nehezebb gazdasági idõkben vagy más országokban kivégeznék, mert már az ország mûködõképességét veszélyeztetik hosszútávon. Államellenes bûncselekmény, legalábbis az eltársak így hívták régen, azt amit most õk követnek el.
A legfelsõ vezetõk, ha elõttem állnának és fegyverem lenne, nem sokat haboznék. Egyszerûen nem látom be, hogy miért kéne õket életben hagyni. Amíg élnek veszélyesek, mert kárt okozhatnak.