legyütt..... tolok rá egy ilyet ....wav ha jó..... La Panthere Rose - The Pink Panther Theme bakelit maxi 1982 (henry mancini - united artists) Pathe Marconi EMI France
Szépen alakul a dolog, úgyhogy aki akaja, játsza végig a következökben leirtakat, és utána azt hiszem nem lesz kérdés senki számára, hogy a wav-ból keletkezet mp3, avagy az mp3-ból keletkezet wav, netán ebbõl abba, vagy abból emebe kérdés totál mindegy, hiszen magatokat veritek át amikor mindenféle görbületeknek, és méréseknek hisztek. A továbbiakban adott elérhetõ progikkal végig játszható a dolog, tehát senki számára, nem lesz a dolog megoldhatatlan illetve kivitelezhetetlen...
Vegyél egy mp3-mat ,amiben biztos vagy, hogy a származása is mp3, és nem te varázsoltad azzá. (Természetesen itt készithesz képeket, vagy meglesheted a frekvencia görbéket, hogy lásd a változást a végén) Ezt egyszerüen kovertáld wav-á, majd hivd be egy editáló programba... Leginkább ismert progi a Sound forge, és itt válaszolok is, nem hazudik a program, mindenki töltse oda be a wav-ot. Egyszerüen (Menü-Process-EQ-Paragrafic...) a Paragrafic EQ-val emelj rá 15 000hz-re kb 3db-elt, alul állitható az oktáv, az meg legyen 1,2. Hajtasd végre a gépeddel, majd az eredményt mentsd el egy másik file név alatt. Itt megint megleshetõ a frekvencia mérõ, látható, változás ott nem nagyon van, viszont hangban valami változást észlelned kell. Most pedig tedd vissza a wav-ot mp3-ba. és legyen a dolog a következõ képpen: 320kbit/s, Highest Quality, stereo, No variable bitrate, Frekvencia peddig 44100hz.
Nos ha mindent jól csináltál akkor láthatod a fervencia kijelzödön, vagy analizátoron a lenyeget... Jé lett "fent" is jel rendesen...
Mirõl is van szó itt valójában ?
Pontositsunk egy picikét: Analóg és a digitális környezet között az alapvetõ külömbség az átverés. Sajna ez így van, és logikus is. Analógban minden amit tennél teszel a visszájára üt, ütne, mig ezt digitális környezetben, okos számolások elkerülik, eldugják, szemed elõl tévesztik. Analóg környezetben igaz nincs teteje a dolognak, hiszen még senki sem mondta ki a végsõ felsõ határ frekvenciáját. Digitálisan még én is, peddig komoly erõmüvem van 96khz és 24bit, környezetben tudok tevékenykedni, mégis néha érzem, hogy hohó, itt valami még nem az igazi... Analógban beköthetsz kütyüket és modosíthatod a jelet, de azonnal érzékelheted, milyen irányban rombolsz, netán szükitesz, illetve, növelsz, és ennek valójában mi is a hátránya. Tehát ott a "valósággal" birkózol. Digitálisan, sajna minden a procin és a progin múlik, hiszen semmi más az égesz mint egy nagy számtan példa. Elveszünk hozzá teszünk, itt átt verünk ott át verünk. Profeszionális környezetben nem csak e két dimenzió létezik (16bit-24bit és 44100-96000-182000hz), van ott még vagy négy hasonló paraméter ami maga a file jelegét meghatározza. Azért itt van még egy példa: Ha van lehetöséged akkor ugyan azokkal a progikkal grabbelj, és koventárj egy mp3 file-t, csúpán külömbözõ gépeken, környezetben. Ha a két gép teljesitmény elégé eltér, a file mérete is kicsikével kevesebb vagy több lesz... Ki kit is ver akkor át?
No jó, picit segitek: kodólási eljárásban a tévedési ráta alsó küszöbe 15%, tehát ha ez hiányzik az file-bõl akkor attól még tökéletesen szól, és te semmit sem veszel észre... Nos a minimális külömbséget külömbözõ gépeken, ez adja... MP3 vagy haverjai, átverés az egész...
Nos lehetõségeimhez mérten minden vagy eredeti lemezen megveszek, vagy eredetirõl másolom, illetve bakelitrõl digizem. Azokat a zenéimet amiket mp3-ból készitettem külön kezelem, ha ilyen zenét kér valaki, és felteszem, oda is irom majd: eredete Mp3.ból.