Pedig a HOTS az utóbbi idõk legjobb stratégia SP-e szerintem. Kicsit rövid nekem ennyi vele a bajom, de párszor biztos ki fogom tolni. Multizni én meg csak haverokkal multizok általában AI ellen, néha egymás ellen - a bneten szerintem engem mindenki elpicsázna, mert a lasabb stratégiákat szeretem :)
Srácok! Egy dologban kellene segítség; amikor haverokkal csinálunk custom game-et akkor most a HOTS óta a map keresés teljesen átláthatatlan. 1-1 térképbõl 10-20-30 sor is van amit nem nagyon értek hiszen a tulajdonságait mindegyiknek át lehet állítani. Ez miatt nagyon nagyon sokáig tart mire találok egy normális map-et ami esetleg új és még jól is néz ki. Ráadásul sehogy sem tudom játékosszám alapján sorrendbe rakni így végig kell néznem a 2-es 4-es térképeket akkor is amikor engem csak a 6-8 fõs térképek érdekelnének. Én vagyok béna és vannak lehetõségek vagy a blizzardnak sikerült valami teljesen impotens rendszert megvalósítania itt?
Shift nyomvatartása mellett adod ki a parancsokat és akkor sorban végrehajtja õket.
Láttam videókat, hogy egy scv-nek egyszerre több feladatot adott a játékos. Ezt hogy lehet?
Nova szerintem nagyon ponyva. Egyszer el lehet olvasni, akinek tetszik ez a világ, rajongó, annak érdemes, de mint önálló könyv nagyon gyenge. Jeff Grubb-tól a Tûzkeresztség nekem sokkal jobban tetszett, bár már rég olvastam.
Az valóban igaz, hogy teljesen makro központú a játék. Lényegében egy meccs jelentõs hányadában a makrot kell mikrozni. Zergnél ez pláne igaz, mert sok melee egység miatt lényegében A-move a legjobb megoldás. Nem érnél vele sokkal többet, ha minden egyes zerglinget mikroznál. Muszáj mindig legalább egy bázis elõnyben lenni. Mindenhol drone gyártani folyamatosan, köpködni a lárvákat queennel. Másik oldalon is kb. ez, annyi különbséggel, hogy az állandó lárvázás helyett, folyamatosan építeni kell a GT-t, vagy barakkot, stb.. És gyártani, gyártani, gyártani. Ez a játék ilyen.
Valóban, egy igazi stratégiai játékhoz (pl. Supcom) nem sok köze van. Ha megmérkõzik két játékos, az egyik sokkal jobban ért a játékhoz, a másik meg kétszer olyan jól makrózik, utóbbi simán gyõz. Kis túlzással igaz ez a mikró-makróra (early gamet leszámítva nem lehet mikróval kompenzálni, nyilván nem silver vs diamond eltérésre gondolok), de itt a mikró rész sem valódi tudás, inkább csak rutin ujjgyakorlat. Ami engem jobban zavar, hogy itt a HotS, és a metagame döglöttebb nem is lehetne, szerintem nagyon gáz volt az összes eddigi kieges verseny. Megy a dara oda-vissza, de unalmas nézni, mindenki ugyanazt hozza, alig látni már castert, nincsenek meglepetés taktikák, nincs hirtelen rejtett tech (néha van kísérlet pár BC-re, de azokat 20 corruptor azonnal szétszedi; carrier kb. soha). Nincsenek sorsfordító mikrócsaták (BW-ban a Boxer féle medic blind majd ghost lockdown a carrierekre pl.), az egész mikró army splitbõl áll. Early WoL-hoz képest szerintem nagyon gáz a mostani állapot.
valami acsihoz meg kellett verni 7 brutál gépet ffa-ban, azzal úgy nem volt baj, én azon kívül nem mentem ai ellen szerintem soha
itt elég jól össze vannak szedve, szerintem a legértelmesebb sc2 könyvek azok, amiknek közvetlenül 0 köze van a játék(ok) sztorijához, pl. a Nova ami jobban a játékokhoz köthetõ, és egész értelmes, az a Queen of Blades egyébként pedig szvsz simán kezdj bele megjelenési sorrendben, én anno úgy csináltam, és teljesen jól összeállt az egész (bár hozzáteszem, hogy nekem, mint "igényes" [finnyás] olvasónak jópár nem tetszett)
Kis segítséget kérnék az itteni nagy sc sektõl, valaki tudja melyik volt az elsõ starcraft könyv ami megjelent? szeretném elkezdeni olvasni a sztorit de nagyon azt se tudom ,hol kezdjem.
Egyébként te miért vagy ilyen? Bealáztak bronzeban és most dögöljön meg mindenki, aki tud ezzel a játékkal játszani és (sok) pénzt is keres vele?
Vagy ez a szokásos "ha hazaérek a melóból este ingyen lootot/achievementet/gyõzelmet akarok sztori? Régebbi, mint az internet
a 200as apm nme aztjelenti hogy 200 kulonbozo dologra gondol az agya:D ja es tegyuk hozza hogy en nem hazsnaltam az agyatlan jelzot mert ez nem feltetlenul igaz. bar sok koreai retardaltnak nez ki .. :D
"néhány sg-s hetente ha 1 értelmes dolgot képes lenne véghezvinni, már elõrébb tartana a világ, nemhogy percenként 200-at." :c
egyébként csak egy apróság, amikor agyatlanul klikkelgetnek az elsõ percben, akkor a kézfejüket edzik a meccs pörgõsebb (tehát további) részeire mármint bután hangzik az edzés szó egy agyatlan klikkelõszarral kapcsolatban, de ez történik az apmrõl meg annyit, hogy nem az a lényeg, hogy mennyire gyors a kezük, hanem hogy az agyuk kitalálja, hogy percenként milyen 200+ dolgot csináljanak, szvsz le a kalappal
néhány sg-s hetente ha 1 értelmes dolgot képes lenne véghezvinni, már elõrébb tartana a világ, nemhogy percenként 200-at.
#33078, #33079, meg a kovetkezo: hat hiaba ha megnezek egy mlgt es minden 3. meccs utan elohozzak az apmet :D de mondom engem nem zavar tulsagosan csak vicces volt olvasni hogy masoknak is feltunik hogy mennyire ajnarozzak azokat akik 200apm felett vannak stb. nyilvan anelkul is lehet nyomulni es anelkul is lehet nyerni ( #33079 ), de igy kene jaccani annak az elvetemeulteknek is, peldat mutatva.. nem pedig klikkelgetni orrba szajba az elso percbe a minrealpatch meg a ket hotkey-e kozott. :D szerintem.. persze mint irtam annyira ne merdekell csak mondom vicces volt mastol olvasni. en attol meg ugyanugy fogok jatszani es szerintem is jo game az sc2. :)
javítom magam, én nem gondoltam hogy ennyien fognak röhögni a hszeiden, szóval egyetértek, és megkérnélek, hogy fejtsd ki bõvebben, miért egy agyatlan, semmilyen szar klikkelõbajnokság az sc2, aztán arra is kíváncsiak lettünk, hogy akkor miafasztól lehetett ez esport? mi van még, ja igen, hogy sikerült megfejteni egy videó alapján, hogy ferdeszemû mit néz, illetve kérnénk linket errõl a videóról. ja és még1, kérnénk a profi haverjaidról egy battletaget, gondolom eu szerveren vannak ha még valami felmerül, kérdezek
Tévedés. Nem azért pörög a kezük, mert gyorsan végig viszik "A" stratégiát, hanem azért, mert több dolgot csinálnak egyszerre (ahogy írtam is). Leginkább középjátéktól. A játék elején levõ pörgés pedig szimpla megszokás, nekik így esik jól. Az pedig, hogy "A" stratégia ellen hozom a "B" stratégiát, kimerül abban, hogy pl. terran marine-siege tankozik, akkor én baneling-mutázok. De ez csupán egy alap, egy alváz, amire felépül az egész autó és ezt nem lehet kimeríteni "A"-"B"-ben. Ott vannak a helyezkedések, idõzítések, csapda állítások, kicsalogatás és sorolhatnánk, de minek, a lényeget remélhetõleg vetted.
ja mer az a "játékos látja" is csak úgy megtörténik a semmibõl, 0 stratégia nélkül :D na mind1, nálam ez az elsõ szó óta ülj le egyes kategória, javulni azóta sem sikerült
2 cimbora is tolja elég HC módon... Õk mondták hogy olyan az egész hogy van pl "A" stratégia ami "B" stratégia ellen jó. Minden ilyen stratégiának van forgatókönyve, tehát a gondolkodás mindössze annyi, hogy a játékos lája hogy a másik "A" stratégiával indít akkor õ "B"-vel countereli. És ha pl "B" stratégiát csinál akkor mindig ponosan úgy, akkor és olyan dolgokat csinál amit tartalmaz a "B" stratégia. Ezért pörög olyan gyorsan a kezük a hotkey-eken. mert az remélem egy percig sem hite senki, hogy úgy pörög a kezük hogy látni alig lehet és közben még a stratégián agyalnak... Rájön hogy neki most a "B" stratégiát kell használni és végigjátsza / végignyomkodja a forgatókönyvet. Ezért írtam hogy ez nem stratégia.
Ha nem nézte a monitort, akkor mégis mit nézett? Talán regényt olvasott közben?
Az sc2, akármennyire is nem tetszik neked, egy stratégiai játék, mivel különbözõ stratégiákkal harcolsz a másik játékos ellen. A bázis építéshez is kell stratégia, az egységek összeállításhoz is, elhelyezéséhez, támadás idejéhez, és sorolhatnám... Az, hogy teljesen más fajta stratégia a két játék, az is biztos. Ezt a dolog, hogy csak apm kell a jó játékhoz, nem tudom honnan vetted. Talán onnan, hogy láttad, hogy verik a pro koreaiak a billentyûzetet játék közben? És te ebbõl azt a következtetést vontad le, hogy aki pro, az azért pro, mert apm king? Tény, hogy kell a jó apm, de ez ahhoz kell, hogy egyszerre több dolgot tudj csinálni. Gyártani, egységet mozgatni, harcolni, stb... De mind emögött stratégia van, ez nem lehet vita tárgya.
Van egy WoW-juk 7-8millió aktív elõfizetõvel, terveznek még hozzá 1 de leinkább 2 kiegészítõt. Marad 5millió játékosuk, és utána nyista a wownak. És a Blizz fejleszt egy teljesen új be nem járatott brandet a Warcraft univerzumot az 5millió éhes kockával meg hagyja szétszéledni(mert tuti nem mindenki menne rá egy uj mmora). Na ez az ami kizárt. Valószínûbb, hogy a mulláról újraírják a WoW motorját, megírnak még 10évre elegendõ sztorit a Warcraft univerzumhoz (titan a neve a projektnek haló - wowban a titanok a brutál arcok õk csinálták a bolygókat stb, mégis alig esett róluk szó a 6év játék alatt).
Picit azért reménykedtem benne :) Az tény hogy a koreiak nagyon erõsek a mechanikus skillekben (nagy APM) de emellett azért nem teljesen hülyék, igaz jobbára egy begyakorolt séma alapján játszanak és meg lehet õket lepni valami váratlannal.
Visszatérve Ketroc-ra, tényleg érdemes nézni a videóit, a nem konvencionális multis stratégiái nagyon élvezetesek, és persze így nem a mindhol látott unalmas taktikákat is lehet látni :)
aki szerint az sc2 klikkelõbajnokság azt kurvára nem érdeklik a tények, meg youtube csatornák, lényeg hogy mondtak valamit, amire büszkék lehetnek :) te elképzeled, ahogy egy ilyen szakértõ fogja magát, leül az általad javasolt youtube csati elé, és megváltoztatja a véleményét?
Akik szerint az SC2 klikkelõbajnokság keressenek rá Ketroc21 youtube csatornájára. A srác úgy ment fel Mastersbe hogy gyakorlatilag 50 körüli APM-rõ indult és még mindig nincs 100-on sem, inkább jóval alatta. Eszméletlen milyen észjárása és meglátásai vannak a srácnak, nem mellesleg az egyik legjobb when cheese fails epizód is az õ nevéhez fûzõdik. Nagyon érdemes megcsinálni, hogy mit ki lehet hozni a játékból alacsony apm-el ha ésszel játszik az ember
mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ha olyan agyatlan klikkelõbajnokság, akkor a lol mellett miért ez a másik leghíresebb, elterjedtebb e-sport? biztos mindenki szellemi fogyatékos, aki ezzel foglalkozik versenyszinten :)
jaja igen. kurvajo allandoan egyhelybe allni nomeg gecizni a sok csizelovel. :D en pl egesz eletembe csak 5-6 1v1t toltam viszont vagy 1000 4v4-et :D sokkal jobban lekot mikor nem azon kell izgulni hogy na mindjart ittvan es legyalul :D
jade. no offense. csak en nem huzom fel azon magam hogy masnak mas velemenye van. :) es amugy en szeretem a jatekot, nem arrol van szo. ha van szabadidom mindig tolok legalabb 1-2t :)
haha. :D ezt utalom enis. veri mindenki magat az apmre.. :D nomeg tenyleg megnezel egy pro castot es anyit csinal jatek elejen hogy nyomkodja a ket hotkeyt a base es a parasztja kozott aki scoutol. de meg nincs ott a masik bazisan de azert kattingat/nyomogoat a higher apmert.
- vmelyik blizzard fejes már elhintette, hogy a titan nem az eddigi 3 blizzard univerzumra épülõ mmo lesz, hanem új - valamelyik blizzcon lore panelen mondta metzen, hogy ued-nak nem szánnak komolyabb szerepet sc2-ben
Én is láttam egy másik hazai oldalon hasonló színvonalú hozzászólásokat! Srác beírta: "Mit kell csinálni a kurvával az elsõ páján?" (Gondolom Kerrigan akart lenni). Kicsit vicc, hogy nem tudják mit kell "csinálni" egy RTS-ben... Nameg ez a fajta értelem! Mindig van lejjebb!
lol, van benne valami. az arthas-kerrigan vonal nekem is egybõl feltûnt még a wc3 végigjátszásakor, már akkor is kicsit fanyalogtam, hogy nem tudnak más csavart kitalálni, minthogy az egyik faj vezére átáll egy másikhoz.
Így van, ezért nem érdemes lenézni azt aki szerint a multi unalmas. van akinek tetszik, de a stratégiához semmi köze, gyorsaság kell meg hogy ismerje a pályát. Videon láttam hogy egy koreai (mi más) SC2 player nem is nézte a monitort csak hotkey-ekkel pakolta le az épületeket meg gyártotta az egységeket. De pörgött a keze mint a veszett. Na ez minden csak nem stratégia. Egy Wargame-ben ahol stratégiázni kell, meg csk kamillázna hogy mi van
Hát azért valami igazság van abban is, ha valakinek a multi nem jön be, akkor nem veszi meg mert a kampány egy délután alatt végigvihetõ, és az még 2000Ft-ot se ér meg, nemhogy az ötszörösét. Pofátlan áron adják ezeket a nagy címeket. Én minden játékot megveszek amit végig akarok játszani, nem warezolok soha. De a SC2 nem ér (nekem) 2000Ft-nál többet, így nem veszem meg.
Az húz fel fõleg, hogyha valamiben nincs multi vagy nem érdekli, akkor már minek vegye meg. Régebben én se vettem meg csak a nagy címeket, de most pótolom és megveszem a kedvenc játékaim még ha azok single játékok is.
Miért húz fel? Nem lehetséges hogy valakinek nem jön be a multi? A Wargame: European Escalation az stratégia multiban. Vagy a RUSE. De a Starcraft egy klikkelõbajnokság, az gyõ aki többször nyom le hotkey-eket. Ahol van APM számolás az eleve nem stratégia. A stratégiában gondolkodni is kell, nem csak klikkelgeni ezerszer. koreai tizenéveseknek való a SC multi szerintem (!).
Reagáltam is rá neki, mert eléggé felhúz az ilyen hozzáállás.
egyébként meh, StarCraft_II_Heart_of_the_Swarm-FLT
Kiegészítés: a terranok(human) + esetleg UED, zergek(night elves), protossok(orcs) összegyûlnek ahol éppen Amon ott lesz a végsõ harcnál(Mount Hyjal) és Kerrigan feláldozza magát ahogy azt kell (Hellscream) (hint: REMÉLEM NEM ÍGY LESZ)
További véletlen egybeesések: Xel'Naga from the Starcraft Universe :: The Titans from the Warcraft Universe Amon a fallen Xel'Naga and his Hybrid Army :: Sargeras the fallen Titan and his Burning Legion Amon enslaved Zerg for his own means :: Sargeras enslaved the Orcs for his own means Kerrigan infested by Zerg and eventually becomes Queen :: Arthas corrupted by the Scourge and eventually becomes King Kerrigan human/zerg rallies the zerg and sets off to fight Amon :: Thrall an orc raised by humans rallies the orcs to fight the Legion
Titan is going to be a Starcraft MMO. With the way they have treated the Zerg in Heart of the Swarm it's exactly the same way the Orcs went from a demon worshipping horde of pure evil to unfortunate tools used by a greater power. Blizzard is trying to humanize the Zerg so they can be a playable race in an MMO scenario
TL;DR verzió: ugyanaz történik a zerg fajjal, ami az orcokkal történt anno, egy demont imádó gonosz, vérszomjas fenevad bandából akit egy feljebb erõ irányít egy "megtaláltuk a helyünket az univerzumban békében" kis hülyegyerekek lettek, hogy könnyebben azonosulható faj lehessenek egy esetleged (dobpergés)...
Starcraft MMO-ra juhé = Titan? Miért lett most annyira fontos a Starcraft Universe a Blizzard számára? Eddig tiltott volt, most pedig ott virít a fõoldalon? Csak nem közvélemény kutatnak? Hm
Én tippem a Lotv-ra: szint + Artanis(mothership), Selendis(carrier), Urun(phoenix), Mohandar(void ray) seggnyalás, zárójelben az egység neve amit kapunk ha sikerül (based on In utter darkness küldi a WoLban), végén gigamega endurance fight, napba nézés, ?szerelem beteljesülés?, ?mosoly?
Mert (szerintem): tökkkkkkkéletesen ugyanaz fog történni, mint az említett küldetésben, leszámítva hogy esetleg ott lesz Jim Raynor féle Raiders és/vagy Dominion sereg Valerianostul Hornerestül illetve ott lesz Kerrigan Raj testülete is, szóval izzítsátok a tökötöket illetve a hardvert, me aki kimaxolja ezt a küldit extreme beállításon majd, annak megy egy digitális Nap embere díj.
Mert ha nem az fog történni, akkor Zeratul haverunk megint segget csinált a szájából (illetve Chris Metzen és színes kompániája) és ez is bekerül azon kevés(lol) hibák közé, ami a sztoriban éppen jelen vannak
VAGY kiderül hogy Zeratul végig Samir Duran volt és gecinagy szarban vagyunk
jöhet az achi vadászat, 1-2 hónapig simán kihúzza :) nem tudom már melyik volt nehéz, de tudom hogy voltak pályák, amiket háromszor kellett végigvinnem
Bár már 12-én meglett de csak mostanra vittem végig. Az élvezetet el kell húzni. :)
Összességében a hangulata sokkal jobban bejött mint a Wings kampányé. Ott csak egy lanyha "oké"-val nyugtáztam a végét, ami itt viszont nagyon epicre sikeredett.
Rég volt már hogy ennyire azt kaptam volna amit vártam, egy játék telén. Amibõl talán több lehetett volna az a
Dominion elleni küldetések. Pl ha Kohalt 2 helyett 4 misszióban gyõzzük le az sokkal jobb lett volna. Jó hogy Primalok leszünk de kicsit túl sok volt az olyan pálya, ahol nem Mengsk emeeit abáltuk.
A történetnek szép íve volt és nem voltak benne olyan "meglepetések" mint a WOL-ban.
Egy igazán élvezetes és magával ragadó egyjátékos kampányt kaptunk "kiegészítõ" címén és multis lehetõségeket még nem is próbáltam.
Én azt nem értem, hogy a HotS változások óta, mióta nincs külön skirmish, csak vs AI vagy customban create, lagol a játék. Nevetséges, ahogy a workerek állandóan lagolnak, játszhatatlan. A campaign pl. teljesen jól fut.
Srácok az mitõl lehet ha A.I. ellen játszok a 7. 8. percnél kiírja egyszer csak hogy vesztettem és az enemy nyert. Nem is csinált semmit ,meg én sem támadtam még... Ez valami bug lehet?
#33021, #33022: ertem. :) ensem vagyok tisztaban azzal hogy mit mondtak 3 eve, de mondjuk nem is keszulok cikket irni. :D na mindegy. ertem az allaspontod. :)
szerintem is a kurva anyját az összesnek amúgy. sc2vel foglalkozni az sc2 topicban, istenem :|
Másik topicban is hasonló stílusban kommunikál. Abba azért õ nem birka révén sem gondol bele, hogy itt, aki játszik, megvette a játékot és nem foglalkozik starter editionnel. Googlet használni meg neki is annyi idõ, mint másnak, de helyette jobb beszólni. Az azért marha rossz, hogy egy könyv, film, jelenesetben játék történetével foglalkozó emberekbe próbál belerúgni, mert õket történetesen érdekli a dolog.
Singleben az elso 3-4 palya elerheto, multiban tudsz egyedul es teamben is jatszani. akar starteres vagy teljes jateku tarsakkal. Megkotes annyi hogy csak par multi palya elerheto, illetve fajbol csak a Terrant valaszthetod.(ladder) Legalabbis en igy tudom, igy van 1-2 eve, azota nem neztem utana.
Köszönöm a soksok segítõkész választ, éppen annyit értek, mint amit a fejléceitek sugallja. További jó picsogást a nemlétezõ dolgok történetének részleteirõl, birkák.
Nem kell feltétlenül találkoznia vele. Zeratulnak a Protossokkal tisztázni a helyzetet. Hisz Raynornak már korábban elmondta, most már Kerrigan is képben van. Protossoknak meg fogalmuk sincs Zeratul mégis mi a fenéért segíti az ellenséget. Ezért gondolom, hogy eleinte olyan küldetések lesznek, hogy õ általa kell megértetnünk P vezetõkkel a helyzetet.