SC2.hu s fórumon is többen írták , hogy ezek alapján úgy tûnik terran lesz a leggyengébb , én is kezdem úgy érezni ,hogy az igazi terran upgrade hiányzik, a protoss replicant nekem egy nagyon felesleges egységnek látszik mert túl drága , meg többen említik ,hogy szerintük már nagyon gagyi a transformerses robot style a terrannal na errõl itt mi a vélemény ?:D
A Hots-ot kicsit félretéve, mit szólnátok egy SG 4v4hez ma este?
egeszen pontosan kap egy spellt, amit ellenseges epuletre lehet kasztolni, es amig "hanyja lefele" az epuletet, addig sebzi folyamatosan, es 1-essevel generalja a mineralt
Érdekes lesz ez a kieg. Sokkal kevesebb változtatásra számítottam, de ahogy olvasom némelyik külföldi fórumot, mások is. Egyelõre mondjuk az nem világos teljesen hogy ez jó vagy rossza lesz, de inkább kellemesnek érzem. Ami zerget illeti, early game gyakorlatilag változatlan, csak Lairtõl vannak új dolgok, T3 meg érintetlen Ultrát leszámítva, ami mondjuk végre talán használható lesz. Overseert viszont nagyon sajnálom, eléggé védtelen lesz zerg timed DT rush ellen, vagy raksz spore-t mindenhova vagy véged, nem lesz túl toleráns a játék ezügyben. Kíváncsi leszek ebbõl mit szûrnek majd le beta alatt. A kampány meg jónak tûnik, a végére szerintem (mármint 3 rész végére) szerintem lesz egy össznépi összeborulás és egyszer összeállunk a Hybridek ellen jellegû dolog, Kerrigan már ugye nem full zerg így még akár együtt is lehet majd velük mûködni :)
phoenix eddig sem anti air volt a gyakorlatban, hanem harass egyseg (/support, pl. tankokat felkapkodni), az megmarad
tempest ugy tunik, mindent szetkap, de ezt majd a damage type-ok / damage numberek elaruljak
oks, hát elhiszem, hogy van ilyen. én mondjuk játék elején egyértelmûen zergling rushtól félek legjobban (high silver - low gold), és replayekbõl is az jött le, hogy zerg mobilisabb, agresszívabb játékot tesz lehetõvé, valamint elég sokszor találkoztam a "turtle match" fogalommal TvT-nél.
de mind1, nekem alapvetõen tetszenek a HotS változtatások, toss játékosként szinte mindig az a bajom, hogy terran befalazza magát siege tankokkal, és nem tudok mit kezdeni vele.
:D:D:D jah ez is csak a nerfnek köszönhetõ most majd jön a protoss op ciklus és végül lehet a zerg op csak az utolsó kiegben jön. vagy minden rész kap + 1 kieget és 6 részes lesz a játék:OOO és akkor nem 30 hanem 60 ezer forintot ér majd a frencsájz:D
jól gondoltad így értettem, amúgy én is emiatt hagytam itt a topikot athene meg a terran op miatt olyan szánalom hülyeségek voltak ezek:D de most már legalább emelkedik a színvonal.
gyakorlatban sokszor a terranok agresszivabban jatszanak (dropok, early marine push, helion, stb.), mint a zerg (sokaig csak queen es spine crawler)
szerintem igy ertette, merthogy ennek alapvetoen forditva "kellene" tortennie
en pl. mar egy csomo ideje nem kaptam egy jo agressziv ling/bling pusht, vagy egy roach pusht, pedig az inkabb "zerges", mint queennel meg spine-nal bevedekezni (ami viszont 10 meccsbol 9)
mindig nyomon kovettem a topicot, de amikor az athene videoi voltak a tema, meg amikor heti rendszeresseggel a "terran op, sirjunk mert a zerg gyenge" hszek ismetlodnek, nem ereztem, hogy erdemben hozza tudok szolni a dolgokhoz
mostansag jobban elokerultek a profi meccsek, streamek, videok, ezekkel mar inkabb lehet mit kezdeni, szivesebben olvasok roluk / szolok hozzajuk
Azt mondták régebben, hogy egy kiegészítõ áráért fogják adni, tehát ha a WOL 13 volt, akkor ez olyan 8-10 között lesz valahol. De rosszabb esetben 11-re tippelek, majd meglátjuk.
en szoktam 6rax marine rasst csinalni, azt tudom neked elmondani, amivel azt megfogtak mar: - sok zealot - kizar sentryvel a bazisrol addig, amig nincs eleg stalkere, hogy elpicsazzon
ez a 2. eleg mukodokepes mivel egy ido utan o jobban erosodik (mondjuk 4 gate-bol), mint en a 6 raxbol, igy vissza kell fognom magam -> ezutan meg persze alap reakcio a colo
Én zergre álltam át terranról anno mert zerg defensivebb volt mint terran sokan mondtak,hogy hülyeség de valahogy így éreztem :D úgy látom nem csak én gondolom így de most is terranon gondolkodom csak reapert szeretném egy kicsit felturbózva vissza kapni.
jaja... ZvP-ben mutát szerintem max akkor fogunk látni, ha a zergnek sikerül ügyesen eldugnia valahova. Egyébként csak nekem tûnik úgy, hogy a zergeknek ezek után még jobban be kell majd úgymond zárkózniuk early game-ben? Sõt talán már midben is. Nekem továbbra is úgy látszik, hogy a zerg az a defenzív - csak eco fölénnyel tudok nyerni - játékot kell folytassa, pedig valahol még írták is, hogy pont ez ellen hangsúlyozták az új egységeket.
terrannal a goliat cucc az szerintem fog tolni aoe anti airt (#31142-ben linkelt videon ezt mondja is a kommentator) zergnel meg gondolom az infestort tekinthetjuk aoe anti airnek
ez a viper cloud meg egyebkent iszonyat opnak tunik, megvan a zerg valasza hat... mindenre
szerintem a spire árát/fejlesztési idejét durván le fogják csökkenteni, fõleg, hogy a P ezek után játszva kinyírja a mutákat.
#31110: "Protoss: doesn't have a good "raiding unit" like reapers, lings, banshees. Lack of aoe anti air." ha a Thort kiveszik, akkor a többi fajnak nem is lesz aoe anti airje... wtf?
Az burrowból támadó ultralisk jól néz ki, meg a viper is. De s swarm host nekem nem tûnik elég használhatónak. Túl sok idõ telik el egy-egy rajhullám indítása között. Remélem ezen lesz változtatás mert így nem lesz túl használható ostromegység. Még mindig hiányolok egy tier 1,5-es támadó légvédelmi egységet. A protoss egységek egy kicsit túl táposnak tûnnek. A tempest meg inkább vadászgépre emlékeztet mint csatahajóra. A terran meg... háát van benne potenciál, de a design iszonyat béna lett. A transformers feeling meg kezd kicsit sok lenni. Gondolom az új thor meg kb. olyasmi lesz mint az odin a wol singlebe. A reaper regenerációs képessége meg elég furán hangzik.
Mondjuk úgy is lesz még rengeteg változtatás, meg nem próbálhattuk õket mûködés közben szóval még kora következtetéseket levonni, de így elsõ látásra nem adja annyira.
A kampány nagyon állatnak ígérkezik, de nem élem bele magam, a wol kampány története is jónak tûnt aztán meg... De legalább maga a játékélmény biztos, hogy jó lesz. De úgy tûnik, hogy a régebben kiszivárgott hots ending videó mégsem egy kukázott verzió volt, hanem a végleges .
Szerintem meg várjuk ki a végét szerintem amit most leírtak a fele se lesz meg :D
"Meglepõen jók az új egységek, pont ez kell a játéknak, miután kicsit beállt a metagame a szerintem unalmasabb massolós játékra, amivel nincs baj, de jelenleg elég limitáltak a speciális megmozdulások limit v limit esetén, 90%-ban ugyanaz megy. "
jó látni h milyen sokan voltak gsl döntõn,bár mondjuk annak a fele fehér volt sztem:)
carrier ki:(((((((((((((((
Meglepõen jók az új egységek, pont ez kell a játéknak, miután kicsit beállt a metagame a szerintem unalmasabb massolós játékra, amivel nincs baj, de jelenleg elég limitáltak a speciális megmozdulások limit v limit esetén, 90%-ban ugyanaz megy.
Tossnál a Mothership cutot nem értem, pont nekik ne legyen superunitja? És mostanában használják is. Nexus recall gáz. Inkább módosítani kéne. Carrierért nem kár, de ez az anti-mass air nálam nem capital ship, inkább egy Devourer, ami tudjuk, mennyit ért, szerintem így nem fog bekerülni. Másik kettõ príma, ez kell a tossnak, ha már Dark Archon nincs, kevés a cast, monoton a deathball. Majd most nem lesz.
Zergnél is jól eltalálták. Nekem az instant morpholok egy detektort módszer nem tetszett, bár elõrelépés volt BW-hoz képest. Kicsit azért késeinek tûnik, nem elég a Lair? Swarm host szintén ötletes, látni kéne mûködés közben, ultra charge detto, így durvának tûnik. De a bling burrowmove simán OP, hacsak nem Hive tech upgrade vagy nem látszik feltûnõen detektor nélkül is, mert pl. infestorok most is röhögve bemásznak bárhova, csak az infested terranra lehet reagálni, egy mineral line alatt detonált pakkra meg nem.
Terran meg so-so, hellion upgrade tetszik, meglátjuk, csak design-ra ronda. Jobb lenne egy Firebat, ami átalakul mobillá, mint fordítva :) A statikus drone szintén OK, elég jól sebez, kellõen speciális. Superunit Thorra kíváncsi vagyok, de hogy eddig ne használták volna? Helyette mint anti-air ez a siralmas Goliath (BW legbénább egysége) kópia? Ez sem fog így bekerülni. Szívesebben látnék helyette valami bio caster support egységet, mert a Raven baromi ritka, vagy a régi Sciebce Vesselt új képességekkel. Minek még egy mech?
elkepzelem, ahogy pl. lelovi a spiret, es azert nem fog erdekelni, hogy nem tudsz mutat gyartani / fejleszteni, mert amugysem lesz ra nyersanyagod (mert lelotte a mineral line-t is) :D
hat, ezt bizony nem is fogjak megvaltoztatni (inkabb adtak az observer melle egy egyseget, ami latja az epuleteidet [termelessel egyutt], meg 40 secre kinyirja a mineral line-odat :D) - de csak mert a phoenix nem eleg jo harassra, gondolom
spire nagyon draga lenne, es tul keson jonne ahhoz, hogy abbol masszon elo a zerg detektor
.. mert ugye milyen mar az, ha a detektor az utolso epuletedbol maszik elo, es 200 gazba kerul darabja, ugye, raven?! :D supply (+ nyilvan 2 gaz) -> rax -> factory -> starport -> tech lab -> raven :D na, de nem sirok, mer ugye terran op, van scan, be kell osztani
Volna még itt egy kérdéses dolog: hydrának az offcreep speed upgrade vajon felváltja a range upgrade-et (remélem) vagy beteszik mellé?
Hát... ha ehhez a viperhez spire kell, márpedig mi más kéne, akkor durva lesz kihozni egy nyamvadt detectort zergnek... sztem ez így nem lesz jó. Seernek maradnia kéne.
lehet, de tegnap konkretan elmondtak, hogy most atalakitanak egy csomo taktikat, a balance-szal meg majd foglalkoznak megjelenes utan (illetve beta kozben)
.. szal nem tudom, picit kaotikusan hangzik
kerdes: profik hasznaltak valaha is carriert? mert hatalmas hiszti van miatta, de en meg kb. silver liga felett sehol nem lattam egy darabot se
Jó volna még tudni, hogy ezeknek az új egységeknek mik lesznek az árai. Egyébként nem sikerült megértenem, hogy ez a Viper magában detector + tud dobni detector buffot, vagy csak akkor lesz detectorom, ha csinálok vipert és utána felbuffolok vmi egységet?
most ugye az a kerdes, hogy a tournamentekkel mi lesz egyelore az a kimondott, hogy nekik mind1, dehat megis illene, hogy szabalyozzak a dolgot
Aki megveszi a kieget, az játszhat vele. Ha a kieggel multizik, akkor ezek mind benn vannak, de multizhat az alappal is, akkor csak az alap egységek vannak. Amik most is.
Nagyon érdekesek. A Replicant nagyon tetszik, tényleg baromi jókat lehet majd vele taktikázni. A többi is jó. És bár két hétig voltam SC2 tulaj, alig várom, hogy lássam az új sccastokat ezzel a kieggel.
You can copy workers with replicant and build their units. Building your own orbital is overpowered.
They covered matchups and mentioned they want to work on making protoss stronger in general, stating in Europe, Zerg own toss, and in Korea, Terran own toss. ZvT evidently is very even. These stats are for masters and higher. They're thinking about nerfing emp radius, and making toss forge upgrades cheaper to help toss.
They mentioned zerg's poor t2 options, and the stale ZvZ matchup. Also "missed opportunities" like the mother ship or corrupter. They want to fix these weaknesses in hots and also possibly remove units (see my previous posts on changes/removed units).
---------------
Terran: Thors are too big and slow to deal with mutas, inspired the Warhound. Warhound also anti-mech, use against tanks and most late game toss units.
Late game charge lots too strong again Terran. Hellion transformation supposed to help against zealot.
Shredder: "cheap board control." did not want another "ball of death" unit.
--------------------
Zerg: "suffer again sieges positions." forces Zerg into winning with economy. "Missed opportunities" = corrupter, overseer, ultralisk.
Ultra: size problem. Added burrow charge as a harder to deal with. Aoe cleanup unit.
Viper: overseer no longer exists, it's been cut. Pull stronger, long range units. Cloud on any packs of range units.
Swarm Host: "map control siege/artillery unit". " very zergish". This is the guy that burrows and constantly spawns locusts.
--------------------
Protoss: doesn't have a good "raiding unit" like reapers, lings, banshees. Lack of aoe anti air.
Tempest: New cap ship replaces carrier. Aoe anti air "for mutas". Single target ground attack, not as effective. They showed a video of 4 tempests killing 20+ mutas.
Replicant: high cost of 200/200 is huge downside. Gains every upgrade of copied unit, regardless of if your opponent researched it. Showed video of 5 replicants copying siege tanks, being instantly sieged, and owning marines.
Oracle: not a "ball of death" unit. Worker friendly, can't kill anything. Mothership replaced by oracle.
----------------
Ghosts have a fixed cloak cost and duration. Banelings have burrow move upgrade i missed those in my play testing :p
Summary: 6 new hots units, 7+ new upgrades, "tons of new strategies."