ja, látom. Az nem erre ment. Az a meccs engem is érdekel :)
linkt!
starcraft2.hu-n volt hír róla (szerintem most már a 2. vagy 3. oldalon lehet), meg link is. Gondolom a teamliquid-rõl érhetõ el, vagy onnan vették a linket õk is. Elég ütõs meccsek voltak...
A DreamHack Valencia meccsek replay fájljai is elérhetõek. Ott a Dongraegu meccsseket néztem. Az is elég durva volt azért. Az egyik "bemelegítõ" meccset néztem legutóbb. Átlagos APM 300 felett. Auuu :D
Na ez az, egyszerûen nincs a zergbél olyan egység aminek elég nagy lenne a DPS-e, hogy megérje belõle kisebb csapatot is droppolni (mint pl. a 8-16 marine), talán csak a baneling, de annak viszont korlátos a használhatósága. Szóval zerggel vagy droppolsz minden egységet vagy próbálkozhatsz Hydra droppal ami szép meg jó, csak maga az egység ezen kívül semmire sem jó, szóval egy counterattackba bele is hallhatsz...
Az elhúzódó meccseken azért fejlesztik a speckó képességeket is. Legalábbis ami az infestorhoz tartozik. Így a burrow azért gyakran elõfordul. Banára terran ellen amolyan egyszerhasználatos csapdaként mûködhet, proti ellen meg szerintem felesleges próbálkozni, mert az observer rejtett és nem tapasztalod ha lefüleltek csak ha már lõnek. Nydus és drop tényleg ritka, bár azért láttam pár igen jó youtube videot ahol keményen nyomatták. Overseernél is max a changeling amit gyakrabban látok. Biztos jó dolog a contaminate, csak a 125 energia veszett drága érte. Jut eszembe. A Force field alatt átkúszó roachok a forcefield alatt is bekapják a lövéseket? Csak mert fura lenne, hogy ott egy elpusztíthatatlan fal fölötte erre betalálnak az ellen lövései...
Én a proknál is és magamon is azt veszem észre hogy nem igazán használjuk a zerg only tulajdonságokat: -Nydus, szinte minimális a használata pro szinten is, szinte csak allinekben vagy cheeseben -Burrow, szintén alig van használva, rengetegszer ki sincs fejlesztve -Overlord drop, nincs használva mert drága és sok idõ is, nem számoltam utána de tuti zerg tud utoljára droppot kihozni...
Egyetlen amit mindenki használ az a creep tumor, az viszont teljesen alap lett.
Lehet meg kellene próbálni, hogy mire jut az ember ha a zerggel úgy játszik, hogy használja is a speciális tulajdonságait...
+ha egy akkora sereget dropol be ami ledarál egy apróbb (pár tucat ling+bana) sereget, akkor ezt már menet közben jó ha deríted. Mondjuk nekem ritkán sikerül (az expeen necces, mainen összejön azért), de inkább kis drop kisérletek csusszannak át az over-ling-creeptumor derítési hálón.
Nem olyan drága. Nézd úgy, hogy gyorsan fel akarod tölteni az új expet. Nydus nélkül legyártod, végigcaplatsz az egész mapon és átmész a másik helyre, vagy helyben gyártod a droneokat és lassan lesz fullos. Vagy lefülelnek vagy nem ha sorjázol a map közepén, de ha sumákban jó messzire települsz akkor ez lehet jó esetben is 45-60 másodperc. B verzió: becuppannak a nydusba, kisorjáznak és rávetik magukat a mineralra. Ugyanez seregben. Lehet "lassú" a kijövetel (200 unitnál esetleg az), de azért így is gyorsabban érnek át a hydrák a map másik felére mintha creepen kívül végigsprintelnének mindenen.... :D
Ahhoz túl drága, hogy a drone-okat küldözgessem rajta, az egységek meg túl lassan jönnek ki belõle. Teszem azt main base-en vakarom a tököm, kapok egy droppot az egyik expemre, oké, seregem betolom a segglukba, seregem kihozom a száján, eltelik 1 perc, expnek lõttek, és még talán az egyesével kiszaladgáló unitokat is leszedik. Imbalanced ez a zerg.
Azért gyors seregmozgatásra a mapon és az új expek gyors telítésére egész jó a nydus. Meg az milyen jó érzés mikor meghallja az ellen a hangot és vadul kezdi keresgélni mégis hova sikerült bedobnod. Amatõrebb játékosok ellõnek pánikszerûen 1-2 scant is CSak épp ellen bázisára nem túl sanszos benydusozni sajna...
Jah, total reménytelen. Bárhova rakod, 90% hogy kiszúrják, ha meg nem oda rakod, akkor felesleges is leraknod, mert hasztalan. És mindezekre rá még kurva drága is. Ellenben P 50/50-ért az arcodba warpol 5. perctõl. Köszi.
egy idõben divat volt a drop fõleg zvp-ben,amikor kijöttek az elsõ nagyobb mapok,de azóta vhogy elfelejtõdtek/kiszedték a nagyon imba mapokat
Tényleg jó lehet a drop. Egyszer még tuti kipróbálom én is :) Csak ha rosszul jön ki a lépés akkor nem csak a seregedet bukod, de jó kis supply blockba is kerülsz. Persze ha jól betartalékolunk elõtte overrel akkor nincs gond. Egy viszonylag egyenlõ(nek hitt) zvz-ben nyomott ellenem a zerg ellen szép dropokat. Épp készültem rá, hogy ling-ultra-mass roach seregemmel átgázolok mindenen, erre bedropolt egy veszett nagy hordányi hydrát az expemre, majd feldobálta a mainre és kiirtott egy rakat fontos épületet. Ráadásul szépen is helyezkedett és nem fértem elég jól hozzá a seregéhez. Kiderült, hogy mégsem kb azonos a seregünk. Elég csúful evéreztem. Imádom a zvz meccseket. Legalább nem a terran/proti nyer :D
Kicsit sokba kerül és sokáig is tart kifejleszteni sajna. Plusz ez nem gyógyítja azonnal az egységeid, és még csak utánpótlást sem rakhatsz ki belõlük azonnal... Gyakorlatilag a leggyengébb a droppolási lehetõség a zergekkel, és ha nem jön be még rendesen supplyblokkra is rakhatnak... Baneling bombázásra viszont tényleg többet lehetne használni, én egy idõben próbálkoztam is vele de eléggé mikró igényes a dolog, és könnyû bukni is az overlordokat ha kicsit is nem figyel az ember.
Mar csak azt kene valahogy elerniuk, hogy a zergek is hasznaljanak drop-okat. Azokat ugy de ugy tudom hianyolni, na meg a baneling-fele szonyegbombazast is el tudnam nezni honapokig. :)
20-30 dronig szerintem felesleges még lerakni a 2. expet. Nem vagyok egy komoly macro gamer, de agresszív droneolás az elején belefér ha expel és cannon falaz. Csak kell az evo mihamarabb és plusz 1-1 queen is. Meg a main és exp közé egy tumor, mert néha kell a queen átcsoportosítás. Macro jellegû kezdésre egész jónak tûnik az Ice Fisher módszer amit Spanishiwa kedvel nagyon. A timingja jó és elég durva alapot tud adni. Persze annak is vannak kockázatai... Meg én igen gyakran megcsúszok vele. Vagy csak megvan a macro monster alap és nem tudok érdemben ütõképes sereget összedobni. picit gyakorolnom kell még :)
Más a megközelítésünk, én jobban szeretek biztonságra menni, ezért nem is expelek a naturalon kívül amig nem látom biztonságosnak hanem drone-olok 2 bázison. Ez eddig többnyire be is vált, a folytatás nálam pedig mindig roach és corruptor aztán brood lord. Nyilván 1 spore nem ér sokat, de arra pont elég hogy ha látod hogy mass airre megy akkor még ledobsz 2-t expenként 1-2 plusz queen és elég jól megfogtad.
nyilván drone hátrányban voltam az elején, mivel 3. hatchre gyûjtöttem... de utána be is indult a gazdaság. Amikor épp nem phoenixeznek, akkor be is válik ez a taktika elég nagy arányban.
corruptorokat meg baszhatom: egy év mire lemegy a spire, addig mit csinálok? végignézem, ahogy kiszedik egyesével a drone-jaimat? Spore láttad mennyit ér, kb semmit, queen ugyanaz. Ezt a taktikát nem lehet megfogni ilyen pozícióknál, mivel nem tudok rendesen bescoutolni idõben. Ha akarja, simán lerak egy 3. bázist is közben, tele cannonokkal.
A corruptor egyértelmûen védelemre kell, 2-es armor, a phoenix csak karcolja, plusz a range is nagyobb mint phoenix-é, a lényeg hogy harassnak vége legyen onnantól kezdve meg ott van neki a sok csili-vili phoenix és nem tud mit kezdeni vele... :) Plusz ha látja a spire-t akkor általában örülnek, hogy hülye zerg mutázni akar, és hoznak még több phoenixit... aztán meg leshetnek ki a fejükbõl :)
Azaz probe vadászatra, de kb mindegy. Elég szerencsejáték, de platináig lazán bekapja ötbõl 4 proti a balekbuildemet. Csak akkor van gond ha komoly játékra kényszerítenek :)
Corruptorban az a bibi, hogy akkor tudja lõni a phoenixet ha az akarja. Olyan lomha, hogy rossz nézni. Mondjuk ha támadásnál a roach hordával megy és védekezésre kényszeríted a protit akkor jó lehet, de map controllhoz elég sovány. Mire leérsz az expre már otthon szürcsöli a bloody maryt. Talán gyors lair nydus és a main elárasztása lingekkel megoldás lehetne (megelõzés jelleggel), csak többnyire simán lefüleli a próbálkozásokat és lehegeszti probeokkal a férgemet. Egy nap kaptam dt rusht, phoenix harasst, proxy dupla void + zelot rusht, majd egy játékban szétforcfieldezett mindent és stalkerral kacagva szétlõtt a proti. A macro játék jellegû próbálkozásaimnál mindig ilyenek vannak. Aztán én vagyok a noob ha inkább 9 poolra megyek. A sok gosu akkor kezd el bármi egységet húzni mikor már felépítették a világ 7 csodáját, de én vagyok a s*ggfej, hogy 6 ling szétkapja a gyártósort és küldök még mellé párat drone vadászatra. Komolytalanok ezek a mai fiatalok :)
Nem bántásnak mondom, de ezt a game-t valószínûleg phoenix nélkül is buktad volna... egyszerûen túl sokáig voltál worker hátrányban, méghozzá nem is kicsiben. Ami meg a mass phoenixet illeti, elég rég volt már szerencsém hozzá. Ami viszont látszott, az hogy a gyereknek elég határozott elképzelése volt hogy mit is csinál: phoenixezik, ezzel Hydrára kényszerít és mass zealottal kivégez... Amit lehet tenni ellene az szerintem az hogy alapból olyan 25-30 drone körül rak az ember egy evo-t és min 1-1 spore-t mineral lineba, ez alapból jó DT ellen is meg kis biztonságot ad phoenix ellen is. FFE-bõl úgyis általában 2 folytatás szokott lenni, vagy air play vagy DT, mindkettõ ellen jó a spore. Ami meg a folytatást illeti zerg részrõl, én Spire-ra mentem volna, abból Corruptor és vége a phoenix harrassnak, illetve roachra, így van mapcontrol megint és lehet expelni, utána Brood Lord és gg.
Késve derített, meg késve techelt is a zerg ebben a meccsben. A drone is kevés volt. Ennek ellenére még ha rá is készülsz akkro is a nagy büdös nulla kockázattal (elfalazza magát) kihozza és ha véded akkro is nagy kár okoznak. Mutára mész akkro kb vége is. gyorsabb, nagyobb a lötávolsága és durvábban sebzi. Meg persze menet közben lõ. Az overeket letarolja onnan meg nem állsz talpra. Emellé ahogy nézem 50 energiával jön ki. Ez egy ingyen kill neki phoenixenként. Ez is tipikus el lett cseszve egység szerintem. Mondjuk ha rákészülsz és hydrára mész akkor megszívhatja. csak sok helyen kellene védeni a hydra meg lassú. Meg meatshield is kell elé ami roach (szintén gázigényes). Ilyenek után szoktatom magam vissza a 9 pool 6 scoutlingre :D
Tudja valaki, hogy hogy lehet a Speech-et cserélni? Szeretném, ha a Protoss Speech-ek angolok lennének, a Zerg kóraiai, a Terran meg német vagy orosz.
Hát még PvZ-ben milyen jó lehet. 1-2 queen lõheti kedvére, bedropol, bewarpol, elolvassa a napi híreket, megebédel és utána távozik épségben. Néha cseppert azért bosszantó. :)
Vki nezte innnen a MondoCon Live Invitational 3at? Ez vmi magyar kupa, bar a stream nekem nezhetetlen fos volt.
Olyan jellegzetes hangja van. Mikor elõször meghallottam, hogy Kyle azt hittem hirtelen, hogy ez egy South park special epizód Destiny használta régebben a retard magnet-et is, ugyi
Na sikerült is megcsinálnom a proxy hatches figurát :) http://www.2shared.com/file/QeVxT_p7/Proxy_hatch.html
Én nem mondanám debilnek. Érdekes, néha irritáló stílusa van, iszonyatosan beképzeld, de hülyének semmiképp sem mondható. Nem sokszor beszél, de ha nekilát, akkor nagyon értelmes dolgokat mond. És most is igaza volt.
Jó kis build, de ahogy nézem, itt tényleg nagyon fontos a timing, fél perc késés esetén szinte tuti bukó... amit én gondoltam, az arra megy rá, hogy még azelõtt kiüssem, mielõtt szaturálni tudná az expet, illetve mielõtt pár egységnél többje lenne, persze allin az is :) Majd ha sikerül egyszer kipróbálnom, rakok fel róla replayt.
Nem nagyon használok neuralt, de szerintem attól, hogy debil még igaza van Destinynek. Nem igaz, hogy a nyominger középalsókategóriás protik vagy terranok nem tudják kiszedni az infestort, erre tesztelés nélkül beleraknak az éles rendszerbe egy ilyen nerfet. Akkor amit kapott most zerg: -neural nerf. azonos hatótáv mint a thornak és kettõvel kisebb mint minden speciális képeségnek ami megöli vagy lenullázza az infestor erejét. -funghal nerf: nem nagy, de azért nerf ez is -Bana drop nerf: persze errõl nem nagyon beszéltek a notesban, vagy jól megfogalmazták. -overseer contamine 75->125 energy
mellé kaptunk: -ócsóbb overseer (csak 50 gas) -gyorsabb ultra gyártás: ez mondjuk jó, csak el se nagyon jutsz odáig, hogy gyárts, vagy néhány counter unittal kinyírják távolról. vagy csak kiküldenek 5-10 zelát eléjük és stalkerral lövik sz*rrá. De azért ez jó.
Egy kérdés, mert még nem próbáltam: ha neurálozol egy enemy infestort, akkor az általa kidobott infested terranok melyik oldalon lesznek? Illetve ha közben megszûnik a neural akkor mi lesz velük?
Destiny egy debil. Az egész "sikere" (sehol nem nyert semmit, max B-kategóriás eventen meg ladderen) az imba infestorra épült. Az ember csak BM-ezik és anyázik mindenhol.
És mindezek mellett az SCII-es stream revenue-ból él.
Vagy kellene valami, ami végre Zergnél is képes lenne cliffre le-föl mászkálni, ha már a másik két fajnál van ilyen... mondjuk a Centrifugal Hooks-nak valami továbbfejlesztése, amitõl a baneling fel tudna gurulni a függõleges falon :)
Na annak pl. kimondottan örülnék, de lehetne Defiler is, amit meg Infestorból lehetne morpholni :D
Ez igaz, de annyira közel van már a kieg, hogy szerintem inkább ott fognak nagyobb balance változtatásokkal foglalkozni. Fõleg hogy új egységek is jönnek elvileg, amik ugye alapból igénylik a balanceolást. Mondjuk Zergnél kíváncsi vagyok milyen új egység lesz meg hogy rakják be, mert a 3x3-as kis panel lárváknál már betelt... vagy morphingolás lesz másik egységbõl?
Hehe, kicsit kiakadt Destiny, valamilyen szinten jogosan is. Mondjuk, egyébként nem olyan óriási a Fungal nerf, a Neural viszont elég komoly, konkrétan Colo-t nem tudsz neuralozni, ha kicsit is figyel az ellenfeled. A probléma szerintem viszont inkább az hogy Terran OP a másik 2 fajhoz képest, legalábbis az összes mostani versenybõl az jön le, és ami még érdekes, hogy Zergnél még Protból is kevesebb van a top 4-8 között. Valahogy az az érzése az embernek, hogy Terrával foglalkoztak legtöbbet a fejlesztésnél, ami persze érthetõ is, csak így kicsit felborult a balance, nem tudom mennyire rakja majd ezt rendbe a HoTS, meg a prot kieg...