A scout probe-t ha csak tudom én elkapom, természetesen úgy gondoltam a hatchet lerakni hogy ne lássa, egyrészt így nem rak plusz cannont. Amin még gondolkodtam, hogy olyan távolságra kellene rakni a hatchet, hogy a creep alapból ne látszódjon nála, hanem csak eg tumor lerakása után, így le lehetne rakni addig 2-3-4 spine-t hogy teljes legyen a meglepi. Amit meg szerintem érdemes ütni a falából az vagy a forge hogy ne legyen cannonja, vagy a cyber core, hogy ne legyen warpgate-je.
Változtattak az APM méréesen amennyire tudom, valahogy szûri a spam clickelést, nekem is visszaesett a meccs végi átlag 90 körülirõl valahova 60-70 közé.
Ami most még kigondoltam ilyen forge fast exp ellen az az, hogy a hatchet a wallja elé pakolni, látótávon persze kívül és spineokat rá és szétkapni a falát, aztán lingekkel befele. Ez talán azért lenne jó mert nem számít rá, és nem is igazán tudja scoutolni, mert 2-4 ling ott lesz a fala elõtt, plusz ilyenkor sokszor teljes falazást csinálnak. Lehet kipróbálom valameliky nap :)
Áh, jobban is meg lehetett volna csinálni, meg APM-emen látszik, hogy még nagyon bizonytalan a build - régen 110 körül pörögtem, mostanában 70-80 között, a meccs alatt meg 35-40
jobb oldalon “Soon” Was Too Soon -- Diablo III to Arrive in Early 2012
Szép volt, ami meg egyébként különösen jó, hogy gyak az összes probe-al ütni kell különben elkészül a hatch, és ez idõ alatt nem bányászik egyáltalán. Ami viszont érdekelne, hogy szerintetek mi a jobb? Az utána kezdeni a hatchet hogy már lerakta a Nexust vagy még elõtte, hogy hátha nem is tudja összeszedni rá a pénzt mert üti probeokkal a hatchet? Második esetben szerintem lehet hogy inkább ledob pár GW-t és allinel?
Igen,arra gondoltam természetesen. Ha hagyományos exp, akkor az elsõ expem máshová rakom, ha pylont rakott a naturalra. Mielõtt lenne elég serege kimozdulni, már fent is van a 3base. Ilyenkor mindig void ray következik. Az meg fogható. Utána kvázi gg.
Ezeket én általában proxy hatcheryvel büntetem. Legrosszabb esetben kiforcoltam belõle 300 mineralért egy plusz vagy két plusz cannont a hatchery közé, ha meg még ennyit sem tesz meg, már spawnolnak is a roachok a bázisán. Márpedig forge expanddal nem fogja megakadályozni, hogy a drone elkezdjen hatcheryt építeni a bázisán. Ha azt fogja meg, akkor még csak a kezdõ 4 lingedre meg a speed upgradere sincs szükséged, mert nem akarsz bejutni azokkal. Õ meg védi.
P ellen nálam standard a 14 gas 14 pool, 100gasnál droneok le, 1 queen, 4 ling, 1 drone és exp. Ezzel a forge fast exp ellen jó vagyok, viszont 3gate expo vagy 4gate allin már elég macerás...
én kb minden játékban használtam, fõleg thorok, colossus, void ray ellen...
de engem még jobban basznak fel a hülye mapok. Pl idegesít, hogy P már lerakta a Nagy falat az expje elé, mikor én még azt a rohadt pylont ütögetem, ami blokkol. Rakhatnék régifajta 11 poolt is, de akkor meg simán hátránnyal kezdek. Terran ellen is ott a bunkerezés, hellionozás. Egyszóval mák az egész, hogy milyen BO kéne éppen. P és T is scoutjával már kvázi "támadhat" is, én meg mit tudok csinálni? Lefoglalom az egyik gázát pár percig?
Neurálra topa voltam eddig is (vagy kishitû), funghal meg most is jó és szükséges néha. Helyhez köti az ellent, meg tömegben sebzõdik. Ha jobb lett volna az infestor-funghal microm és eleget hozok ki (+2-3 db), akkor leszedhetetm volna kb 30 bansheet és 10-20 vikinget 2v2-ben. Így kb 5-10 hullott el és a többi "csak" az élete harmadát, háromnegyedét bukta. :)
Az ultra építési idõ jónak tûnik, bár ettõl még nem kell félnie senkinek az "ultra rushtól"... Roach nekem is szívás. Veszett kicsi a látótávolsága. Egyszer tegnap is megkiséreltem azzal beszorítani, de a feljárónál leszedte helion +pár marine-nal amit nem vontam vissza idõben. Elég haszontalan így azért. Majd kitesztelem, mert eddig azért inkább bana-ling agresszió volt a favorit. :)
Nem tudom, de engem valahogy nem érintett olyan mélyen a patch. Infestort igazából csak ZvZ-ben használtam jobbára, igaz ott most szerintem elég sokat változik/változott a metagame, kicsit el fog tolodni szerintem muták irányába infestor-roach helyett. ZvP-n még nem érzek semmi változást, nem találkoztam még pl senkivel aki több Immo-t csinálna, mondjuk valószínûleg szépen lassan jönnek majd azok is :) ZvT-ben meg egyszerûen szívás az élet, ha roachot csinálok Hellion ellen, akkor tuti marine-tank comboval jön, ha meg nincs roachom tuti mass hellionnal jön. Egyszerûen teljesen kiestem ZvT-bõl, pedig még fél éve egyik legjobb matchupom volt. Egyébként Zergeknek mi itt az általános véleménye, mennyire érinti õket rosszul az infestor nerf?
Jaja. A zvz a kedvencem 10-15 perc tömény sado-mazo party. Többnyire ling-bana kiszalad gyorsabban verseny némi roach átmenettel, majd laza infestor vagy muta elhasjlással. Sokszor szívok, de imádom a zvz-t
Meg lehet tanulni azt a szintû micro-t. Zergként úgyis rá vagyunk kényszerítve, mert a ZVZ olyan, mint egy pattanás, amit csak x erõ kifejtésével tudsz kinyomni, x+1-nél MEGHALSZ...
Azért vedd figyelembe, hogy a kis koreaiak biozony elég elmebeteg módon nyomják a microt is. Bizonyos szint felett lehet igazad van, de a középmezõnyben ladderban simán lehet, hogy a roach-hydra alapú taktika is megállja a helyét. Én mondjuk gyatra vagyok macroban és a nagy seregek kezelésében és gyártásában, de corruptor-coach-hydra kombó mellett eddig többször megszivattak mint akkor mikor beletoltam az arcukba egy rakat 3-3-as ultrát és linget :) Mondjuk ha az expeléseit ha vissza tudtam fogni akkor azért többnyire megvolta meccs mindenképp ...
Egyedül Idra játszik még ezzel a kompozícióval, és szarrá alázzák ahogy kell. Nem nézel GSL-t fél éve kb? Azóta nincs roach/hydra/corr, csak max CODE A-ban...
Hydra-roach-corruptort már mióta nem szabad P ellen nyomni, atyavilág. Van egy rakás timing amivel szét lehet szedni a deathball-készítõket. Hydra drop, Baneling drop, 2-3 frontos támadások, inf/lin/muta harass, etc. Nem szabad hagyni.
Azért érdekes, hogy Hegi "hibáira" akkor hivják fel a figyelmet ha bukik, engem meg akkor anyáznak és jelzik "finoman", hogy gyenge a játékom amikor épp le vannak teljesen gyalázva. furcsák ezek a fiatalok. Lehet platina fölött már van agytevékenységük még ha nem is mindig túl összetett? Vagy platina és az alatt nem azért buknak, mert jobb vagyok, hanem mert menet közben elemzik a lépéseimet? :)
Akkro meg minek idegeskedik a tengernyi stalker miatt? Kemény gyerek õ, simán elropogtatja az ilyet. Gondolom most épp nem jött be, de azért többnyire nem hagy életben ilyen egyszerû ellenfeleket :)
Én sem, de attól még elég amatõr szinten vagyok :D Ilyen deathball a talajon verzió ellen eddig nem sokszor bírtam el roach-hydra corruptor combóval, bár lehet az is megoldható. Ultra ling infestor jobban bejött, bár lehet csak gyengébb volt akkor az ellen.
+1 apróság: az infestor neural parasite képessége is jó ilyen helyzetben, csak most, hogy 9-rõl 7-re nerfelték a hatótávolságát szerintem elég rizikós. Ha elég gyors az ellen akkor colossussal is ki tudja szedni, vagy egy templar kinyírhatja könnyebben feedbackel (akár négyet is egy templarnyi energiából). Esetleg ha bevállalós stalkerekkel, akkor párat közelebb blinkkel és kiszedegeti a neuralozó infestorokat (bár ha kemény serged van, akkor ez tuti kinyírja a stalkereit ha sikerül, ha nem). Egy picit most nehhezebb, de sok colo esetén hasznos lehet. Keményhusi lefoglalja az elsõ sorokat, neurallal elkapsz pár colot és spuri hátra. Talán 14-es táv a megengedett max a NP mellett.Mindenesetre a funghal biztonsáágosabb, de ha jól csinálod, akkor a neural az meg gyilkosabb az ellennek. Legalábbis sokat zokogtak miatta nerf elõtt pár bukott meccs után a protik :D
Ha erõsen elõnyben vagy gazdaságban, emmeg szinte csak talajon virul ilyen stalker-colossussal, akkor hozz ki egy rakat ultrát és hallgassd meg hogy sír mikor átgázolsz rajta! Csak persze hasznos ha a fejlesztéseit is megnyomod ahogy illik. Meg könnyebbséget okozhat a funghal is. Egyrészt nem szalad/blinkel szét, másrészt nehezebben küld a sereg elé 4-5 zelotot, hogy feltartsa az ultrákat míg a tengernyi stalker hátulról lövi (mert persze lehet akkora, mint egy toronyház az ultra, mégse tud átgázolni holmi légypiszoknyi legkisebb egységen se). Mass stalker + nyílt terep vs ultra+ling -> Zerg win :D
persze miután játék végén beírtam, hogy "this balance...", már egybõl rákezdte, hogy LOL NO SCOUT MASS ROACH WHAT DID YOU EXPECT?
ehhez képest végig volt legalább egy changeling a kibaszott army-jában, mert arra nem volt képes, hogy egy szaros turretet lerakjon, volt vagy 7-8 +2a corruptorom, meg 2:1 arányban roach-hydrám full upgraden. 4 bázison ültem, kétszer kilõttem a harmadik expjét, és a játék vége annyi, hogy megindul és szarráver mindent (nem, nem hagytam felarmyzni, igazából végig mentek a harcok).
váltok terranra, nem vicc. undorítónak tartom, hogy 1,5 év alatt még mindig ugyanott tartunk.
A beneling épp azért van, hogy legyen ott egy kis hely. :) Szerintem direkt raknak bele a PTR-be ilyen baromságokat. Ezzel törõdjön a nép és ne a többi módosításon sírjon amit meg is akarnak tartani. Sumák banda ez...
Közelítsd meg másfelõl: itt speciel baneling bombázásról van szó. Tök mindegy, hogy van helye, vagy sincs, az enemyre esik és robban. Nem is kell neki hely a talajon.
Medi is simán mehet "esetlegesen" az MMM-bõl a mechmániákusoknál. Néha jó az helion dropra, vagy csak hogy legyen vision (ha lusta scanelni a terepet, vagy csak energiatakarékos) :)