Miért ne igényelne? Protnál nehezítés, hogy értelmesen használva minden unitnak képessége van(!), amit alkalmazni még egy FF-et sem olyan könnyû. Fõleg ha épp máshol van a fókuszod, warp miatt sokszor máshova nézel.
Hát, azért én csak funból nyomok protosst, de egyetlen build order sem engedi meg, hogy bárhol bármelyik pontján az elsõ 4 percnek akár 1-nél több (de néha egy sem) probe legyen a queue-ban... Második, harmadik bázisnál, ha éppen máshol mikrózgatsz, persze okés, de amúgy nem.
Egy idõre csatlakozom én is a Zerg-ek táborához :)
BW-ben kedvenc faj volt, itt is játszottam egy ideig vele. Kipróbálom mennyit változott.
Azért ne vicceljünk már!
Protos probe elején gyártás: nexusra klikk, probe elején betudsz tárazni 5-öt, és nem kell figyelned semmire (feltéve ha akarod) (ja és esetleg az incomnövelö varázslat) pár perc után : ugyanez
zergnél: hatchery-select larva- drone elején max 3at tud, aztán folyton figyelni, mikor ugrik ki a lárva (feltételezve, hogy nemtudod és érzed fejbõl, mikor esik ki, és onnantol max egyesével tudod venni)
késöbb, ugyanez+ queen re kattint , varázslat kiválasztva, hatceryre kattint , megvárni, amig letelik az idõ, amire szintén figyelni kell vagy érezni (bár az uj patchekben már lehet kiirja)
Már ha csak a klikkeléseket figyeljük, a zerg 2x nehezebb, ha az egyéb odafigyeléseket, akkor meg kb 3X
Azzal a hatalmas különbséggel, hogy nem tudsz túlpróbozni vagy túlscv-zni sehogy egy bázisról, mivel akárhogy queue-olod a szerencsétleneket, max 250 mineralt tartasz a CC/Nexus-ban, emellett ugyanúgy ott az army gyártó épület.
És valszeg ez a zerg legnagyobb kérdõjele is, amit meg kell tanulnunk. Ha nem használjuk fel a lárvákat, szar lesz az economy is, meg az army is. Ha felhasználjuk, és rosszul, az büntethetõ. Én mondjuk régebben mindig is az 50-50et favorizáltam, de az sem jó. (fele ling/roach/etc, fele drone) Mert ha nem támad az ellenfél, akkor elég a drone 100%-ra, ha meg támad, 100% army kell, nem fele drone.
Tehát akkor ismét beláttuk, hogy mindhárom faj alapvetõ termelési módjának vannak elõnyei és hátrányai is.
De ez megvan protnál is mid game-ig elég keményen be kell osztani a mineralt és a gas-t, probe-épület-unit. 2 probe plussz elég ahhoz, hogy elcsússzon a taktika timingja.
Igen Zergnél nehezebb a worker managemant, mert ugye míg a másik 2 fajnál elég ha folyamatosan gyártod a munkást a fõépületbõl, és a maradék pénzt egységekre költöd, addig Zergnél egyensúlyt kell találnod hogy most dolgozót vagy támadó unitot akarsz.
"... protoss folyamatosan tolja a parasztokat és az egységeket, csak arra kell figyelni, hogy mindig menjen a gyártás."
P-nél koránstsem ennyi. A drága unitok miatt tudni kell mikor kell probe cut-olni, ergo ott is van probe management.
Bár tulképp valójában nincs értelme összehasonlítani a z-(p;t), mert más játékfilozófiát kíván. Sokan ott esnek a hibába, hogy zerget a másik két faj módszerével, stílusával próbálják vinni.
A zergben a legnehezebb a larva management. Nagy eséllyel azt szúrod el a micro mellett.
Terran és protoss folyamatosan tolja a parasztokat és az egységeket, csak arra kell figyelni, hogy mindig menjen a gyártás. Zerg ennél jóval nehezebb a management miatt. Sokan mondják, hogy hú de jó a zergnek, egy pillanat alatt kihoz 20 munkást, stb... Igen ám, de akkor nem hoz egyetlen egy egységet sem. Ugyanis zergnél minden lárvából készül, még az épület is. A legnehezebb dolog megtalálni a lárva elosztás/felhasználás egyensúlyát. Ez a larva management.
Adott idõpontban adott a lárva számod, ha csak két lárvával is többet drone-ra használsz el, már bukhatod a meccset. Álalában alapszabály, hogy 10. percnél hozni kell a 3. bázist (2. exp). Ha szökik fel a mineral, akkor tolj le plusz hatchery-t, hogy legyen bonus larvad.
Mellékesen az én taktikám általában az, hogy csapdát állítok az ellenfélnek. Ne a bázisod elött gyûjtsd az egységet, hanem itt-ott szétszórva, oldalt, hogy ha támad, még nem siegelt le, stb... idõben körbe tudd venni.
Fõként taktikákra vagyok kíváncsi mert valahogy mindig sokkal több resource om van mint az ellenfelemnek de meg gyorsabb is vagyok de valamiért mindig kikapok és azt akarom megnézni ,hogy csinálják a jobbak :D
Psy, Spanishiwa, ha nem a csak a PROság a lényeg hanem a szórakozás is :)
PROTOSS Archon Now a Massive unit. Range increased from 2 to 3. Cybernetics Core Research Warp Gate research time increased from 140 to 160. Gateway Sentry train time decreased from 42 to 37. Warp Gate unit train times remain unchanged. Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.
TERRAN Bunker Salvage resource return reduced from 100% to 75%. Ghost Cost changed from 150/150 to 200/100. Thor Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy. 250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).
ZERG Infestor Speed decreased from 2.5 to 2.25. Spore Crawler Root time decreased from 12 to 6.
jobb felso sarokban van egy kis ikon, ott a CONTRoL-t pipald ki. Es akkor a tarsad tudja iranyitani az egysegeidet, A mellete levo kisikonnal meg asvanyt tudtok megosztani egymas kozott, de azt asszem csak par perc utan lehet.
Szasztok! A Single Playerben aktiváltam egy cheat kódot és kiírta, hogy ezentúl nem kaphatok több kitûntetést. És vissza tudom valahogy csinálni, vagy már soha többet nem kaphatok archimentet?
hát remélem ma is fogja :) mert nagy kemény volt ... remélem javul a hangja :) bár a "someone lose someone WIIIINNNN" refrén nagyon ment neki :D az úgy átjött :)
aki még nem álmos: http://www.teamliquid.net/video/streams/OneMoreGame
mouz vs root
casters: idra és djwheat
most ez csak véletlen,hogy 2 svéd van a döntõben, vagy a többiek csak nem vették komolyan? azért a torna legelején nem gondoltam volna,hogy pont õk lesznek a döntõben
nem tud mást csinálni a protoss, jelenleg a legjobb taktika a 4gate
Épp néztem Whitera streamjét, Dimagaval meccselt. Elõállította a jól bevált deathballt (voidray-el) és kb nulla veszteséggel, nulla microval, egy mezei attack move-al bedarálta Dimaga-t, akinek esélye sem volt. Éljen a protoss.
Rohej ez a TSL stream, allandoan ez van.
Bezeg idra a mecseit siman streamel szinten 25k nezovel, es semmi problem.
ohh, leállt a TSL...
tsl lehalt:(
ha valakinek van kedve 2v2 õzni akkor vegyen fel 733 név : DeZz
Valakinek lenne kedve 1 v 1 ezni zerg ellen az írjon :D kéne trainingelnem
Ha újra kezdem a kampányt akkor minden addig elért pálya meg ilyesmi az elveszik ugye?
Nah nem vártam meg a magyarítást :D végig nyomtam a kampányt de majd újra kezdem az egészet , de kúrva jó volt csak nagyon rövid :)
Láttátok ma Tea Vs Sc utolsó meccsét? Ha nem muszáj látni.