Amúgy rohadjak meg ha értem, hogy miért szokták az expet Lairré alakítani néha. Fõleg azon a mapon....
A hangok, feliratok meg "ahogy bezoomol, amikor használja a speckóját" a Blazblue nevû játékból vannak. Szal ezért furcsálltam hogy pont egy olyan speciális játékhoz hasonlítottad mint a MvC3.
LIVE NOW - Clash of the Titans $1500 #SC2 Showmatch, feat. IdrA vs. Jinro + 'THE ANNOUNCEMENT' - don't miss the HYPE @ http://gamescast.tv! bo7
Most néztem nagy terran sírás még mindig tart az én ligámban az elsõ 11 ben nincs terran :D igaz silver de akkor is, protoss az elsõ de a legtöbb az zerg.
ez a nõi kommentátor kritikán aluli egyelõre
Lelehet valahonnan ingyen tölteni a meccseket? A http://kowiz.cowxp.net már nem mûködik. :(
Nem akarok álszenteskedni. Nekem is van nem eredeti játékom, én is akadtam már el, hogy mi merre. Bármelyik keresõt használja, biztos talál megoldást. 99%, hogy valaki már feltette ugyanazt a kérdést és meg is van rá a válasz. Az megint más kérdés, ha segítséget kérek valakitõl, akkor azt normális hangnemben teszem meg. Hisz õ tesz nekem szívességet és nem fordítva. Ez abban is megnyilvánul, hogy helyesen írom le a mondandómat. Az a baj, hogy sokan megszokják ezt a fórumon is elmegy írásmódot és máképp már nem is nagyon tudnak írni. Központozást már hírbõl sem ismerik.
mindegy,inkább nem vívok szélmalomharcot :D
amúgy éppen megy a bw nostalgia http://www.teamliquid.net/video/streams/%5B-Bluewolf-%5D
Egy részrõl borzalmas olvasni olyan kommenteket amik nyüzsögnek a nyelvtani hibáktól, az a nagy baj hogy egymástól is átveszik ezt fórumokat olvasva (inkább könyveket olvasnának de ez télleg OFF ).
Más részrõl warez verzióval van problémája, de kijelenti, nehogy azt merjük válaszolni, hogy vegye meg. Én erre azt mondom, ha annyira neki áll feljebb akkor guglizza ki vazze. A trollkodás pedig trollolkat szül.
15 évesen még azt se tudtam mi az a fórum. Mai fiataloknak nagyon ki van nyalva a valaguk, a net neveli fel õket. Bocs a kis off-ért. Én örülök neki hogy aránylag késõn lett netem/számítógépem.
Fiatal nem feltétlenül egyenlõ hülye. Ha látja hogy itt más hangnemben megy az eszmecsere mint amihez õ a mindennapjaiban hozzászokott, akkor az lenne szerintem az elvárás, hogy a második hozzászólásában alkalmazkodik nem pedig kekeckedik.
csö hogyan lehet saját magam által beállított jácmát nyomni mert már végig vittem de nem akarom ugyan azt a játékot végigcsinálni 100-szor pls help egyépként megprobáltam play versus a.i. de nincs benne semi választási lehetõség pls help
Ha csak ennyi jön le, akkor olyan mintha vakoknak a színekrõl beszélnék :-)
Nem értek egyet. Senki nem kötelez senkit a szolgáltatás igénybe vételére. Akinek megéri, fizessen érte, õ dolga. Egyébként hallottál te már olyanról, hogy starcraft oktatói tanfolyam?! Gondolom nem... így hogy a fenébe vegyen részt ilyenen?
A szemeben mind egy kókler. Viszont úgy tûnik van igény rá, mert hirdetik. Nem a képességeiket vitatom, hanem azt hogy egy oktatót általában kiképeznek kisebb nagyobb sikerrel, hogy mûvelhesse a dolgát. Azt nem hiszem hogy 1 óra alatt bárkit megtanít, de azt sem, hogy 6. Arra is kíváncsi lennék ez után otthon a hazájukban adóznak-e? Mert akkor még pluszban törvényen kívüliek is. Nem nézem jó szemmel a coacholást, akik bronzosoknak hirdetik az igét. Egész más, már régebben írtam, mikor progamerek tervszerûen képezik egymást (ne adj isten fizet a másiknak hogy szánjon idõt rá gyakorolni, az nem oktatás), ez viszont szimpla lenyúlása és bepalizása NUB-oknak.
Ezzel nekünk nem kell foglalkozni. Van, aki 1 milláért vesz órát. Ilyen az élet. Ha valakinek telik rá, hát fizesse ki. Egy Catz féle srác pedig gondolom máshogy tanít, mint egy webes tutorial. Elmondhatja neked, hogy micrózz, hol rontod el a micrót, hogy kellett volna, mikor csináld a drone-t egy adott szituban, stb... had ne soroljam :) Az más kérdés, hogy nekünk még így sem érné meg. Az megint más kérdés, hogy az õ ideje is drága, amíg tanít, addig nem tud gyakorolni. Neki valszeg csak ennyiért éri meg.
Ki a fene fizet 120$ egy óra sc2 tanácsért? Ok, hogy adhat pár tippet, de hiába mondja, hogy mikrózz jobban, ha egyszerûen nem megy neked. A tanácsok nagy részét ráadásul ingyen megkaphatja bárki egy jobb sc2 oldalon, ahol van normális fórum.
Meggyõztél, azt valóban nem vettem észre, hogy a +1 valójában a roachnál +2. Azt továbbra is állítom, hogy nyílt terepen az armor jobb (érzésre, persze), de ezek után valóban érdemesebb megfontolni az attackot roach vs roach-ban (fõleg ott). A linges dolog meg tényleg abszolút helyzetfüggõ, ha falnál vagyok, akkor jobbnak érzem az armort, de ha egy olyan harcban, ahol van mozgástér, de nem tudnak rendesen körbevenni, ebben az esetben talán a weapon valóban jobb.
Mondjuk ettõl függetlenül ideális az szerintem, hogy zergként ha bármilyen one base punish playt nyomat az ember, mindig készüljön valami upgrade, lehetõleg annál az egységnél, amit használni szeretne. AZ armor és a ranged attack mindenképp, hisz az a queent és a hydra-t is tuningolja.
"Új ladder lesz majd a HotS-ban. Ez azt jelenti, hogy valószínûleg nem lesznek összeköttetésben. Lényegében úgy fog kinézni, mint BW-ben. Lehetõségünk lesz kiválasztani, hogy mivel is akarunk játszani. Így megoldva a problémák nagy részét. A HotS-nak lesz saját laddere, pályái, rangrendszere. Ez nem lesz összeköttetésben a WoL-ban elért eredménnyel.
Browder azt is elárulta, hogy tervben van az új mapok publikálása. Remélhetõleg az elkövetkezendõ hetekben."
végre elindult valami eszmecsere, ebbõl még tanulni is tudok
Azt ugye tudod, hogy a roach +1 attackja az damage-ben +2-t jelent? És már rögtön nem is egál az armoros roach az attackossal. Továbbá egy sok roach vs sok lingben, én személy szerint jobban preferálom az attackos roachot, lévén nagyon gyorsan végez a lingekkel, utána az attack meg segíthet gyorsabban ütni a bázist is ha kell. Példa: 8 roach +1 attackal ideális esetben 4 linget kiüt egy kör alatt, attack nélkül maximum 2-t, ez kereken 100%-al jobb eredmény, szerintem nehéz felülmúlni armorral, plusz ha rájön hogy vesztett helyzetben van és lelép a lingekkel, akkor többet veszít belõlük, mintha csak armor lenne roachon. De örülök neki hogy van akivel kultúráltan lehet eszmét cserélni. Mellesleg arra azért várom a válaszod, hogy vajon a prok úgy általában miért az attackot fejlesztik elõbb, sõt akár 2. attackot is armor elõtt?
Oldern-nél a pont hydra ügyben is. A hydrának azért nagy a sebzése, mert nagyon gyorsan lõ kicsiket. Tehát 1 hydrának 1 roach megöléséhez 14 lövésre van szüksége. Ha növeled az armort 1-el, ez már 14 dmg redukciót eredményez. És ugye minél több egység támad egy egységet, annál nagyobb a csökkenés.
Annál hatékonyabb az armor, minél gyorsabban támadó egységek ellen használod. Pl: ling, hydra, marine...
>> Roach vs Roachban pedig egyértelmûen az attacknál az elõny... és ez bizony az alant leírt buildnél simán elõfordulhat hogy ellenfél is mass roachra megy, és ha õ attackra ment te meg armorra, ugyanakkora seregnél õ lesz elõnyösebb helyzetben.
A matek nem ért veled egyet. 1 damage, 1 armor -> egymást kiütik, senkinél nincs elõny egy tisztán roach vs roach harcban.
Továbbá: ha nem egy, de KÉT ling üti a roachot, máris multiplikatív lesz az armor. Továbbá 2: gyors támadások ellen hatványozottan jobb az armor, így a hidra is gyors (0.86), a ling is gyors (0.7), ellenük az armor nagyon jó.
Az nem is kérdéses, hogy tovább folytatódik az upgrade, és utána az attackot rakja az ember, majd 1/1-nél megint lehet dönteni.
Ling ellen tényleg jó az armor, mindaddig, amíg a roachaid ellen mennek és nem a droneok vagy épületek ellen, mert akkor hirtelen az kerül elõtérbe hogy minél elõbb lenyomjad õket. Szerintem pont a ling vs. roach harcban a leghasznosabb a +1 attack, az hogy csak 2 shot így a ling és nem 3 az ténylegesen nagyon nagy különbség. hydra ellen szerintem a legkevésbé hatékony az armor, mert eleve magas a Hydra sebzése Muta ellen megint jó az armor, fõleg a 2. és 3. sebzésére a wurmnak, azt szinte nulláza, de hát viszont sajnos a mutával nem igazán a roachaidnak fog nekimenni, hacsak nem kényszerûségbõl, hanem a droneoknak, és azoknál már sajna nem fog annyit segíteni az armor. Szerintem ZvZ-ben nem egyértelmû, hogy melyik a jobb, egyéni ízlés és stílus is képbe jön, de szerintem a prok sem véletlenül az attackra mennek elõbb. Az armor abból a szempontból jobb hogy minden egységre érvényes, attack meg külön van meleere meg rangere ami meg specializációt igényel. Roach vs Roachban pedig egyértelmûen az attacknál az elõny... és ez bizony az alant leírt buildnél simán elõfordulhat hogy ellenfél is mass roachra megy, és ha õ attackra ment te meg armorra, ugyanakkora seregnél õ lesz elõnyösebb helyzetben.
+1 armor pedig nagyon hasznos ling, hydra és muta ellen is. Lingnek és hydrának nagyon gyors támadása van, tehát külön nagy elõny az armor, míg a mutának alapból is elég kicsi a sebzése, +1 armor pedig nagyon megnehezíti a még maroknyi muta helyzetét, képesek lehetnek az egész bázis kipucolni.
Az én legnagyobb problémám az, hogy nem találom az egyensúlyt a roach/muta vagy roach/hydra/infestor combónál. Vagy túl sok a roach és kevés a hydra az anti airhez vagy kevés a roach és baneling bedarál. Ha meg mutázok kevés a roach a hydrák ellen, azok pedig megeszik a mutákat. Valahogy sose jön össze.
A map control egy nagyon misztikus valami ám, attól a pillanattól kezdve, hogy te minden erõforrásodat abba ölöd, hogy legyen egy nagyon erõs, upgradelt roach sereged, és az ellenfél már felépítette az expjét, de még nem szaturálta építõkkel, te átveheted a map controlt, és beviheted a sebzést.
Nem mondom persze, hogy verhetetlen, egyáltalán nem az. Viszont remek alternatíva a baneling/zling végtelen ciklusra. Mass mutát meg nem szabad hagyni, mert annak is megvan a timingja, és mivel neked lesz overseered, láthatod, hogy mit csinál. Ha csak otthon ülsz, akkor egy idõ után persze gg.
Ezt láttam én is, mellesleg Day9 is nyúlta az ötletet egy másik sráctól :) Viszont mind mindegyik taktika ez sem verhetetlen. Az alap az hogy ugye ezzel teljesen feladod a mapcontrolt ami meg pont zergnél alap lenne. És ha csak kicsit is elcsúszol vele, olyan hátrányba kerülsz gazdaságaban, hogy az életben be nem hozod. Ami a fejlesztést illete a +1 attack szerintem sokkal hatékonyabb: 1, olcsóbb 2, a linget 3 shot helyett 2 shotolod Roachal, ami óriási különbség. 33%-al gyorsabban halnak, míg ugye az armor ugrade esetén: 4 helyett 3 sebzés, ami 25% csökkenés A mass mutával pedig elég komolyan lehet szívatni, bár persze áldozat lesz mindkét oldalon, csak míg a muta mapcontrolt ad addig a Roach nem, ezért is van az eredeti buildben is a rengeteg infestor. Szóval ez egy igen erõs build, de közel sem verhetetlen, fõleg mert önként vakon játszol elég sokáig benne.
Köszönöm! Lényegében próbálgattam már ezt, de nem eleget és általában ezt is bukom, ahogy sok más ZvZ-t is. Nyílván tökéletesíteni kéne. Amit nagyon nem érzek, az a timing. Vagy túl korán megyek, vagy túl késõn, de sose jókor. :)
"Falazás", mineral line-ba két egymást érõ spine crawlerrel, nem expelsz 15-nél, szeded a gázt egy gázról 14-tõl, 23-24 után legyártod a roachokat, amint lehet nyomod a lairt az overseer miatt, aztán attól függõen, hogy az ellenfeled mit csinál (expel? spire tech? mass ling?), vagy te magad is expandolsz, vagy megvárod a roach speedet, amíg csak roachokat gyártasz, és timing attackkal lebaszod az expanzióját (vagy ha azt nem is, besétálhatsz a mainbe is kiütni a fontos épületeket, ha sok a spine crawler lent), vagy techelsz infestorra vagy mutára, miközben kiexpelsz.
Amit tudni kell ehhez: -Az elsõ queen hugolja a hatcheryt és/vagy a spawning poolt, amit úgy helyezel el, hogy egyfajta falat alkosson. Ha még a spine range-ébe van így (ez a cél), akkor ha az ellenfél a roachok elõtt jön 6-12-14 linggel, nem tud bevinni sebzést, mert a queen és a spine megoldja a szitut. -Mire banelingekkel jön, már lesz roachod, ha jól csinálod, és nagyon szépen ki tudod védeni target fire-el. Arra kell vigyázni, hogy nagyon ne hagyd el a spine range-t amíg sok a speedling az ellenfélnél, nehogy körbevegyék az elsõ roachokat. -Ha késleltetve jönne valami mass ling, akkor érdemes egy másodlagos queent csinálni (ez amúgy is szinte mindig hasznos, evo chambert meg fogsz építeni, tehát lesz minden), és az elsõvel nyomni egy creep tumort, így roach falat lehet építeni, spine crawlerekkel és queenekkel védeni. Nincs az a mass ling, ami ezt átüti, pláne ha még egy-két transfuse is jut. Fontos ilyenkor a +1 armor research - lesz rá gázod. - A mass muta vicc, spire tech elkészülésére el tudsz menni hozzá a roachaiddal ,és MINDENÉT bevered, úgy, hogy semmije nem marad, még ha meg is öli azt a 10-15 roachot, amivel meglátogattad. Fontos a spire-t leütni, expelni, gyártani még 1-2 queent és lerakni egy spore crawlert, és konkrétan gg - Ha õ is roachozik, de elõtte expandol, akkor ÁLTALÁBAN az ellenfél nem áll olyan jól techben, mint te. A megoldás a roach vs roach-ra: 1. +1/+1 upgrade (bármelyik jó, ha vannak lingek is a mixben, akkor az armor jobb) 2. Speed upgrade (fasz se harcol a lassú roachokkal, elég ha bemész, kiütsz egy roach warrent, egy evo chambert, bármit, majd hazarohansz) 3. Burrow upgrade (opcionális, lehet szopatni szépen ezzel is) 4. Overseer (rohansz a lairre, elõbb lesz overseered, contaminálod a lairjét. Csinálhatsz többet is, mûködni fog).
Ezt a buildet Day9 mutatta meg, mindjár mutatom hogy melyik dailyben tárgyalja: http://day9tv.blip.tv/file/4650275/ Én nem teljesen így csinálom, pl. infestort nem erõltetem akkor sem, ha pedig kéne :D De a falazást jól megmutatja, meg az elvet az egész mögött. Roach-hydra transition is jöhet.