Én csak okoskodok protként, amit a vodokból látok. :)
Igazán az elsõ 5 percet leszámítva nincs szerintem generál stratégia, mert onnantól a meccs kimenetele az ellenfél reakcióitól függ. Illetve azon, hogy mennyire tudod beblöffölni a stratégiád. Terranként az a szerencsés helyzeted van, hogy a leginkább verzátilis faj. Megelõzõ, kényszerítõ és hardcounter taktikákra is alkalmas.
Viszont zerg ellen fókuszálni kell bármivel is van az ember. Nagyon gyorsak és adaptívak, akik elértek egy elfogadható szintet azok pörgetik a játékot. Pl. p esetén ~20 mp késlekedés lazán loss-t eredményezhet.
Én még mindig az early stimre esküszök..Közben harassolgatni marineokkal,h ne legyen elég lingje Blinget csinálni,azokat meg leszeded mielõtt közel jönnének..Ha jól számolom simán kész a stim mire megjön a Bling nest.Onnantól meg pápá.viszont roach fogja a buildet.:C
Siege tank üti a földet. Bunker, marauder védi a siege tankot. (Illetve ha nagyon be akarja áldozni a banelingjeit a tankon, tegye!). Thor fogja a levegõt, marine dps-el mindenre.
A Zerg vs Terran harcok a következõképpen néznek ki: A zerglingekkel akarnád fogni a siege tankot ,ha már közel vagy, illetve körbevenni a thort. A banelingekkel akarnád kiütni a marine-okat, a siege/marauder-ek ellen meg tökéletes a muta. Terran oldalról a Siege tank-ot föntrõl a thor védi, lentrõl meg a mozgó marine/Marauder pakkjaid, esetleg bunkerek, magaslat. Akkor vagy jó, ha a banelingek nem ütik ki a marinejaid, mert ha nincs marine a harcban, a mutákkal magic box-al szétkapják a Thor-jaid.
Ez ilyen többrétegû kõ-papír-olló, zergként akkor érdemes ebbe az egészbe beletámadni, amikor épp nem siege módban vannak a tankok, vagy bele tudod üldözni egy choke pointba a terran sereget, ahol elérik a banelingek a marinokat.
enis megvettem, muta + baneling/ling ellen mire menjek terrankent? :D
Tegnap holyval toltunk pár meccset néhány GSL mapon, nevezetesen: Tal'Darim Altar, Crevasse, Aiur Garden-en. Nagyon jó pályák, nekem nagyon bejött mind. Remélem Blizz lesz annyira jópofa és berakja õket a map-poolba.
Miért lenne kockafölde? Sokkal többet ki lehetne belõle hozni, mint egy Disney landbõl. Sztem nagyon jó 5let, kérdés milyen lesz a megvalósítás, ha lesz...
Persze. Túl merev a Protoss, túl sok a veszteség, ha egy bizonyos tech útvonal, amit választottak, nem mûködik az adott mapon. Terran esetében KVÁZI mindegy, hogy egy dropshipnyi harass marine odavész-e, vagy hogy mennyire sikeres egy korai hellion harass, vagy hogy meghal-e a Banshee. vannak csodás defenzív opcióik addig, amíg visszanyerik az elvesztett pénzt a Mule-el.
Ami meg maradt, és "betonbiztos" Protoss taktika, az ellen meg be lehet gyakorolni a reakciókat.
"Egyelõre csak a terranoktól látom azt, hogy képesek konzisztensen jól produkálni"
GG.net-en 2 oldalas cikket írtak a protról:
With the Terran armada taking the majority of the top places and the Zergs now well out of the slump they were in months ago, the children of Aiur seem to be going extinct as far as major tournaments are considered....the overall fact holds true – Protoss is having a hell of a hard time.
Egyelõre csak a terranoktól látom azt, hogy képesek konzisztensen jól produkálni, még MC is beszophat 1-2 meccset, úgyhogy én úgy látom, hogy az A csoportban MVP biztos továbbjutó, a másikat meg meglátjuk. Julyt nem tartom annyira jónak, bár utóljára talán 2 hónapja láttam játszani. Szóval az még változhat, gyakorolhatott õ is.
Jinro, Idra helyzete is elég jó most, szerintem mindketten továbbjutók a csoportból.
"Vagy a Hyperionon lévõ Archiveben lejátszom a pályákat még egyszer hardon akkor azokért megint kapok pénzt és így kimaxolhatóak?"
így van! ill. a felszedhetõ zerg és protoss relikviákért (talán így hívják, régen játszottam sp-t) is kapsz egy valag pénzt! tehát kimaxolhatóak a fejlesztések
Sziasztok az Armoryban(Hyperionon) minden upgrade ki lehet fejleszteni? Én most járok a kampány vége felé de nem úgy tûnik, hogy elég pénzt kapok, hogy ez meglegyen. Vagy még arra tudok gondolni, hogy ha befejeztem a kampányt és újra kezdem Hardon akkor a meglévõ fejlesztések nem törlõdnek... Vagy a Hyperionon lévõ Archiveben lejátszom a pályákat még egyszer hardon akkor azokért megint kapok pénzt és így kimaxolhatóak?
Apropó, van itt valaki, akinek kellene egy practice partner? Jelenleg én NeoGaf-es arcokkal tolom szinte csak, ott meg DEDIKÁLT protoss nincs is nagyon (vagy aki van, azt nem ismerem), és van amikor csak ülünk mi, Zergek a chatszobában, mert a ZVZ elég ladderen :D Terran van néhány, de arra sokan pályáznak. Szóval valami protoss vegyen fel, aki néha hajlandó esetleg szándékosan air-heavy, vagy colossus-pushos stb buildeket kipróbálni ellenem (és persze én is azzal támadok, amit akartok, ha valami specifikusat kellene begyakorolni).
Általában hat után érek rá hétköznaponként, hétvégén változó. Mondjuk most jön a Marvel vs Capcom 3, de ettõl még az SCII-t gyakorolni KELL.
Engem (p) stim nélküli marinnal ütöttek már be párszor. Közeli pozinál. Összes scv + olyan 5-6 marine folyamatos utánpótlással. Felderíteni nem igen lehet, warp gate még nincs ált.
Azt az oda-oda harassolást azért megnézném, creepre mivel jössz be, queen+1 spine kombó vár az expnél, és 20-22 fölött massolja a zerg a linget, amíg lesz neki úgy 16-20. Utána attól függõen, hogy mit lát, vagy makrózik, vagy elkezd szórakozni (economy bust, vagy csak simán parkolás a bejáratnál, amíg nincs siege).
A creepen nem fogod kimanõverezni akár a speed nélküli banelingeket sem, kb 5 vagy 6 van ilyenkor, tutira nem 1 db. A creepen kívül meg lehet maradni, de ugye a build lényege az lenne, hogy a stimre idõzítve vidd be a sebzést. A zergra nagyobb veszély imho egy 1-2 perccesl késleltetett marauder-alapú mass, amit csak egy nagyon gyors spire-el lehet megfogni, vagy sok unittal. (Ami azt feltételezi ugye, hogy számítasz rá, tehát kiscoutoltad..)
Érdekes és jó game volt. Az elsõ tíz percben lényegében cak makrozott Idra illetve a makroját mikrozta. :) Kíváncsi vagyok MVP vajon tudatosan hagyta eljutni õt 200/200-ig, tesztelni, gyakorolni ezt is vagy így alakult.
Durva lenne a zerg, ha megemelnék a limitet, mondjuk 250 vagy 300-ra. Egy idõ után már a sok drone is visszafogja az army létszámát, erejét.
Én úgy látom h a Baneling lófaszt se ér...Splittel egy jót a terra és szinte veszteség nélkül kinyírja õket.Fõleg ilyen hamar a játékban kevés van,úgyhogy sztem nem annyira nagy veszély a Bling..Fõleg ha közben még oda-oda harassolgatok,h még linged se legyen,amibõl Blinget csinálj.
standard volt pvt-ben mikor még játszottam(tegnap lenyomtam 3 1v1et xD egyet szoptam z ellen,mert küldött 4 linget,olyan 7 perc körül:D vissza kell zökkennem:D)
Attól függ, ki ellen. 5-5:30 környékére el tud készülni lazán és könnyedén egy baneling nest Zergként, ha látom hogy tech lab kerül a BARACKRA! (kajszi). Akkor meg valami damage-et be kéne vinned, mert hiába stimmelsz medievac nélkül.
Early stim szerintetek mennyire jó?Azon gondlkodtam,h használja-e vki?
6:00-ra átlag lehet early stimelni,2raxszal tech lab+reactorral...Ha jó vkinek a makrója még egy +1 attack is belefér..
És mivel early gameben a marineok brutálisak,sztem egész jó kis taktika.7. perc körül megindulni v 12-13 marinenal meg 2-3 marával stimmel meg +1 attackkal.Aztán már csak mikrózni kell õket szépen.V harassolni mig kész nicns a stim,aztán meg befejezni a játékot..