a fogyasztás teszik az hogy 128bit az marhára nem ha kevesebbet fogyaszt mint a x1950pro és kb egyárba lesz vele és gyorsabb is lesz akkor mindenképp veszek 1et
Sokkal kevesebbet fogyaszt mint az x1950pro és sokkal olcsóbb is. De ha én ilyen kártyát vennék akkor megvárnám a 2600xt duplamagos változatait pl gecube.
Külföldi tesztek alapján X1950Pro-nál lassabb (DX9 játékokban). Viszont kevesebbet fogyaszt az biztos! :)
Igen, ezt már beszéltük lentebb. De én továbbra is hitetlenkedek a tesztekkel kapcsolatban. Ott van pl. a Hexus féle. Azon az HD 2600-at még az 1650XT is jócskán megveri, amit azért már elég erõsen kétlek. Az még hihetõ, hogy az 1950XT elveri, de hogy 1650-es is?
Az olyan játékokban atomlassú, ami a textúrázásra van kihegyezve. Ami shaderekre, abban nem annyira.
Akuma - Egyharmadát tudja az R600 Flops teljesítményének, de ha ezt játékok nem fogják kihasználni, akkor max. Setiben vagy gyógyszerkutató programban fog kijönni a difi. :(
Faterom gépébe el tudnék képzelni egy ilyen brutál számítású low cost vga-t... nem kell oda nagy texturázási képesség, autocad és társai fõképp vektoros mûveletekre kellene. Régen ugye voltak a Quadro FX kártyák, még talán most is vannak, azt a teljesítményt vajon már meghaladná?? vagy legalább elérné??
Hagyne mondjam hogy ez az 1GB-os amolyan szánalomszintem mozog sokkal több pénzért szinte fikarcnyi + :( Ati ati nem lesz ez így jó.
A másik meg érdekesek ezek a tesztek nagyon már láttam pár 2900XTvs8800-as geforcok és mindig más nyer:D Csomo tesztben Oblivionban pl geforce nyert itt jóval jobb az ati érdekes :D Azt döntsön az ember melyik a jobb :(
Attól függ egyébként, hogy honnan nézzük a dolgot. Én ettõl függetlenül lehet beruházok 1-re. Ha már kb. azt a teljesítményt tudná hozni Dx.10-es programoknál mint Dx 9-nél akkor számomra jó lenne. CSak erre még várni kéne mert még sem igazi DX 10-es gém, sem igazán jó DX 10-es driver. Mivel úgy sem adnék ki többet egy 2600xt áránál... (sztem felesleges mert a magasabb kategóriások is ugyanúgy elavulnak) Most egy X700pro-m van. Én eddig tökéletesen elboldogultam. Még most is így lenne, de nyár elején beruháztam egy 22" wide monitorba és kellene egy kártya ami nagyobb felbontásba jobban muzsikál. ÉS erre egyébként lehet, hogy tökéletes lenne az HD 2600xt mert magasabb felbontáson egyre kevesebb AA kell (ami a tesztek szerint megfekteti a kártyát) (egyébként egy másik tesztben pont fordítva írták, mégpedig azt, hogy AA-val pont jobban teljesítenek az Ati-k. ember legyen monstmár a talpán aki megmondja mi az igazság)
Az már nem vicc, hogy az NV-nek sincs középkategóriás kártyája, csak a túlárazott és Dx10 életképtelen 8600. :( Magyarán vagy veszel 65-140K között egy GF8800, HD2900 kártyát, vagy degelj meg ha játszani akarsz. (Vagy nézed a "közepes" DX10 kártyádon ultra low detailban a játékokat.)
Ez marhajó ezt már sok helyen olvasom de nem igazán igazolodott be eddig.De mondhatsz pár példát azt meghalgatom eddig a Dirt-öt tudom hogy jobban fut Atin.
Elég megvizsgálni a két architektúrát és látható, hogy mi miért van. A D3D10-nek fõleg a skalár stream procik felelnek meg a legjobban. Ezek SISD Alu-k, tehát ''1 utasítás 1 adaton'' elvûek. Az AMD és az nV is ilyen Stream procikat használ, mindkét rendszerben MAD, MUL, ADD utasítás lehetséges float adattípusra (integer adattípusra pontosan nem tudom, hogy milyen mûveletett tudnak, de ez nem túl lényeges, mert mindenki float-t használ). Ezen kívül a D3D10 lehetõséget ad trigonometrikus és transzcendens utasítások elvégzésére. Ezeket az SFU (Speciel Function Unit) egységek végzik. Itt van némi változás az nV és az AMD SFU egységei közt. Az AMD SFU egysége a spec. utasításokon kívül MAD, MUL, ADD utasítást tud, így lényegében használható általános stream processzorként, míg az nV SFU-ja stream prociként MUL utasítást tud, illetve 4 órajelciklus alatt végez egy mûveletett, tehát 4x lasabb a stream procik sebességénél. A két rendszer elrendezése is eltérõ. Az AMD 4stream+1SFU alapú shader procikat használ, ezekbõl 4 darabot mûködtet egy clusterben és VLIW mintával etetik õket (a VLIW lényegében egy architektúra az a fontos, hogy a VLIW minta egy nagy memóriaszó ami leírja az egységeknek a mûködést, illetve ezeket a szavakat a fordító hozza létre). Az nV egy shader procijában 4+4darab Stream proci van egymással párhuzamosan kötve, és ezekhez a 4-es csoportokhoz kapcsolódik egy-egy SFU egység (tulajdonképpen ez totálisan a float2 adattípushoz lett tervezve, nem véletlen, hiszen jelenleg ez az adattípus dominál a shader programokban).
Ami viszont probléma, hogy nem tudjuk milyenek lesznek az új játékok. Minden D3D generáció váltás új elképzeléseket szül. Ezek akkor jók ha fokozatosan lesznek bevezetve. Ilyen volt a D3D7-D3D8 áttérés. Ellenben a Hát a D3D8-D3D9 váltást némileg akadályozta az FX karik képességei. Ez sajnos nem következetesen ment végbe. Az nv tartotta a fejlesztõket addig míg ki nem jött az új szériája és utána bumm, jött a drasztikus teljesítményesés. Persze ez csak az FX tulajokat érintette rosszul. Akkor is kivolt kövezve egy út amit az MS és a fejlesztõk elképzeltek, de csak késõbb tudták alkalmazni. Most is van biztosan elképzelés a jövõ megoldásairól, az a probléma, hogy nem tudjuk mi az. Az egyik véglet az, hogy maradnak a jelenlegi megoldások és a jelenleg mutatott teljesítmény lesz mérvadó. A másik véglet, hogy elmennek a fejlesztõk az AMD elképzeléseinek az irányába és a G8x teljesítménye drasztikusan visszaesik, mint anno az FX-nél. Remélhetõleg valamilyen köztes kompromisszumot választanak és azzal a felhasználók is jól járnak.
Az Microsoft felfogásában minden bizonnyal a Xenos-hoz közelebb álló R600 az a 3D-s gyorsító amit elképzelt az új API igényeihez. Mindenesetre a mostani játékokban az R600-ra jellemzõ irányelvekkel jelenleg ezt a teljesítményt lehet elérni (plusz optimalizált driver rutinok amik még tényleg gyerekcipõben járnak, fõleg D3D10-ben). A D3D10 minden eddiginél jobban épit a shaderekre, ezért is problémás, hogy a két gyártó elképzelései nagyon széthúznak. Mondok egy példát. Olyan Shader kódot írunk amiben trigonometrikus (például sinus) függvény van. D3D9-ben az API adotságai miatt LUT (Look-Up table) texturát használunk, hogy kikeressük a megfelelõ eredményt, ehhez szükség van textura fetch-re ami igen nagy idõveszteség a memória címzése végett. D3D10-ben lehetõség van speciális utasítások elvégzésére, mint a sinus (sin). Ezt a GPU SFU egysége hajtja végre és meg is van az eredmény. Két eltérõ megoldás és a jelenlegi D3D10-es karikkal mindkettõ kivitelezhetõ. Hol itt a probléma? A LUT texturás megoldás a magas Alu:Tex arányú kialakítás végett nem nagyon fekszik majd az R600-nak. A G80-ban viszont az SFU egység jelentõsen lassabb a Stream prociknál, így az nV üdvöskéje a számolós megoldást nem szívlelné. Mi a teendõ? Vagy kiszúrunk az egyik gyártóval, vagy leprogramozzuk mindkettõ algoritmust. Az MS a D3D10-es API-val a számlálós megoldást próbálná erõltetni, hiszen a textura fetch nélkülözése miatt jelentõsen gyorsabban van eredmény.
United Kingdomban, USA/Kanadában és Japánban láttam sûrûbben, meg nemrég egy francia híroldalon volt, hogy ott is van már. Egyébként nekem is izgatja a fantáziámat, hogy lesz e értelme az 1GB-nak, de ha tényleg rácuppanak a 8096-os textúraméretre, és bizonyos feldolgozási formáknál tényleg több VRAM kell, akkor elképzelhetõ egy nagyobb pofáraesés kisebb kártyákkal ... de addigra úgy is nextgen kártyák lesznek már ;)
Kíváncsian várjuk az RV670-et, ha jó áron még idén kijön, akkor talán arra váltunk, ha nem jön ki, akkor megvárom a 2008-as DX10 (10.1?) eresztést mindkét gyártótól és addig használom boldogan a DX9 áldásos hatásait :D
üdv! sikeresen beszereztem egy hd2900xt-t. a tesztek ellenére teljesen halk a kártya, alig lehet hallani a hangját. eddig a dark messiah-t próbáltam ki, az minden fullra húzva egyáltalán nem szaggatott, most próbálom megnézni, mennyi az fps-e
Na végre már több embernek is van hd2k-s kártyája ;)
nincs meg a tdu, és perpill nem tudom letölteni se... elmagyarázza valaki, mi az a FRAPS? egy külön program? ha igen, honnan lehet letölteni, és hogyan lehet beüzemelni?
google-ba beírod hogy frapos és letöltöd aztán telepíted.. Ez egy olyan progi ami kírja a játékoknál az fps-t tudsz vele képet lopni és videót lementeni...