"Ha pedig riválisával kellene (és ez esetben miért is ne), a Risennel, akkor sztori szempontjából mindenképp a Gothic 4 felé billen a mérleg. Nem csak azért, mert felvonultat szinte minden elemet, ami a Gothic univerzumból ismert, de azért is, mert életszagúbb és jobban átgondolt, mint versenytársáé...."
Nem versenytársak, közük nincs egymáshoz. Ez Hack & Slash, a másik pedig akció RPG. Az meg, hogy felvonultat minden elemet, ami a G univerzumból ismert, ez egyenesen vicc. A sztori hol jobb?
"nem olyan jó, mint az eddigi Gothic-ok."
Nem olyan jó???? :D
Megint egy tesztelõ, aki tuti, hogy nem játszott a gothicokkal, max kicsit utána olvasott.
Egyetertek, nagy a zavar itt az eroben, ize a fejekben. Otletem sincs miert akarjak folyamatosan osszehasonlitani a Risent az Arcaniaval, amikor se a fejlesztocsapatok, se a mufaj , se a kiadok, se a jatek vilagok nem hasonlitanak, semmi kozos nincs bennuk. Akik meg azzal vannak kepzavarban, hogy a Risen fejlesztoi korabban a Gothic-ok fejlesztoi voltak, azok nem tudjak hogy 2008ban a PB es a Jowood sajtonyilatkozatban beket kotott es elvaltak, sok sikert kivanva egymasnak, PB azota mas neven fut, most Pluto 13GMBH a nevuk es a Risent mar ezen a neven csinaltak, szoval megegyszer: semmi koze sincs egymashoz a Risen-nek es az Arcania-nak. Az Arcanianak van gothic oroksege, mert ezeket a jogokat mint a Jowood kapta a PB fiuk utolagos beleegyezesevel, ez is szerepel a kozos sajtokozlemenyukben, es az is hogy a PB fiuk teljesen mas iranyba fognak jatekot fejleszteni veglegesen szakitva a gothic vilaggal. Ergo a Risen soha egyetlen masodpercig sem volt gothic, annak ellenere hogy a stilusjegyei ertheto okokbol nagyon is azok(erdekes ellentmondas, ugye?). Az Arcania meg hiaba mesel a gothic vilagrol de hangulatilag nem tudja elhitetni senkivel, talan a mufaj megvaltoztatasanak is van ebben szerepe, de a fejlesztoi csapat cserenek biztosan.
Pedig a Risen abszolút Gothic (jó és rossz értelemben egyaránt), és elvileg úgy van felépítve, hogy jóval a G3 után játszódik, csak ez incs konkrétan kimondva.
Késõbb viszont akár ezt is megtehetik, mert a Gothic frencsájz nem a JoWooD tulajdona. A Gothic 5 például a ködös nyilatkozatok legvalószínûbb értelmezése már újra a PB-é, de a JoWooD opcióval rendelkezik a kiadására. Szóval ebbõl a szempontból még lehet kavarás bõven.
Hat igen, a nyito filmecskeben amikor a feher fenykitoresnel meseli a narrator hogy az ember miutan eluzte az isteneket.... A G5 nyilatkozatokba eddig nem sikerult beleakadni, ralesek, koszi
Sírjatok velem. Megtámadott 1000 légy. Na mondom, befutok elõlük a favágókhoz, majd együtt agyonverjük õket. Egy frászt. Ezek a barmok teszik tovább a dolgukat a legyek meg csak engem támadnak. Itt és most abbahagyom, ez nem méltó még a G3-hoz sem. Még jó, hogy nem vettem meg (pedig gondoltam rá, csak már a demo is necces volt.
Nem sírunk le lett már írva ebben ez van.Ezért félre rakni hülyeség.
Az elsot ismertem, a 2es link utolso kitetele az kifog rajtam, vagy marha kacifantos vagy az angolom nem eleg jo ertelmezni a 2 csillagos jelzest. Hat el lehet csamcsogni rajta boven.
Most játszottam végig. Az egyik kértdésem, én nem szedtem össez az össze innos szobrocskát relikviát? Mi történt volna ha összeszedem?
Amúgy sztem nagyon jó játék volt, döbbenetes szép grafikával. OK, az NPC-k nem túl változatosak, kb 4-5 van belõlük, ugyanigy az ellenfelek, meg az animok helyenként nem túl változatosak. De hogy könnyû lenne? Persze, az igaz hogy a sztori lineáris, de ez sztem nem baj, legaláb nem tévedtem el benne :) A harcok többsége is könnyû, de akinek nem tetszik az játszon gothic fokozaton, én normálon toltam végig, néha nehezebb fokozaton (de ott nem áll másból a játék hogy nyakaold a piát meg kötözöd magad, stb, meg jó sûrûn mentegetsz. erre nekem semmi szükségem nem volt), és azért volt egy két vérbe izzasztó csata. Fõleg az utolsó is, ott rendesen kurvaanyáztam, mert egy nagyon nagy hibája van a játéknak a kameraállás. Nem tudod szabadon beállítani milyen távolságból akaorod nézni a karaktered hátát - még a modolva sem - és emiatt sokszor nem látopd a talpad alatt mi van (az uccsó csatánál lényeges)
Amúgy sztem nagyon élvezetes a játék, volt hogy 8 órát toltam egyhizamban.
A másik hibája még a vége, hirtelen vége van. Setariffbe nem is lehet bemenni? Azt hittem ott lesz majd a végkifejlett... meg miután lecsaptad a fõfõellenséget, rögtön elindul az endanim, közben meg még a harci zene nem áll meg, szóval egy kis bugf van a végén, némi hangzavar képében. SZvsz a végét már elsiették.
Legkisebb felbontáson, legkisebb beállításonis is lagol a játék, vagy nem is tudom hogy nevezzem. FPS szám elég, csak 1 másodpercenként egy pillanatra belassul, és futás közben olyan a karakterem mintha sielne. (a darabos mozgás miatt) Szolúsön?
:) Azért nem semmi. De még ha van is rá esély, hogy a Gothic 5-öt a PB/Pluto 13 csinálja, akkor se kéne erõltetni. A gothic szériát hagyják békében nyugodni, már a Forsakeng gods is csorbát ejtett rajta, hát még ez a mostani valami. A Risen egy jó irány, lehet abból az új Gothic széria...
A Risen gyakorlatilag a folytatása, elsõsorban a lore és a világ közvetlenebb összekapcsolása miatt lehetne jelentõsége. Na nem mintha a Gothic/Risen lore-ja ne lenne egy két mondatban összefoglalható vicc, de ezen most lépjünk túl! :)
Persze kérdés, hogy ezt bevállalják-e, és ha igen, akkor egyszerûen meg nem történtté nyilvánítják-e az FG-t és a G4-et.
Most azon filóztam, hogy a PB-nek úgyis van rajongótábora, tehát akár be is vállalhatják a G5-öt, mert akit érdekel ez a világ az tisztában lenne azzal, hogy mit kell "meg nem történtnek tekinteni"... Nem tudom, szerintem jobb lenne a Risen szérializálása, bár nem bánnám, ha a gothic világának lényei is megjelennének. Meg õszintén szólva a Risen hõse sem a kedvencem, ellenben namelessel, akinek voltak beszólásai rendesen. Valami olyan karakteres csóka kéne a folytatásba...
Szerintem is jobb volt összességében a nameless, bár pár beszólása van castawaynek is. Én nem bánnám, ha szakítanának ezzel a névtelen, háttér nélküli hagyománnyal, valamint a két epizód közötti szintnullázással... Tõlem lehet akár új hõs minden részre.
Nem tudom ha ismered pl a FEAR nevu jatekot, annal is hasonlo dolgok tortentek, az ugynevezett 2ik reszt a Timegates studio hegesztette, mert ott is a Valve es a Monolith oszekaptak de a brand neve a Valvenal maradt. Jott meg 2 tovabbi resz, majd aztan a Monolith megegyezett a kiadoval es visszakapta a fejlesztesi jogot, es azzal kezdtek hogy semmisnek nyilvanitottak a nem altaluk fejlesztett Fear folytatasok tortenetet es szepen onnan folytattak a sajat tortenetet ahol ok abbahagytak az elso resz vegen. Velemenyem szerint ez teljsen rendben is van, es ha a Pluto 13 csinalna megint egy Gothicot akkor siman felredobhatja a Forsaken Gods-ot csakugy mint az Arcaniat is minden tovabbi problema nelkul, nem ok lennenek az elsok ebben a tekintetben
Igen, meg lehet csinálni, bár Egy FPS-nél egyszerûbb, de lehetséges, csak nem tudom mennyire lenne értelme. Az biztos, hogy a Risen és a készülõ Risen 2 már megvan/volt tervezve bele van ölve egy halom pénz, tehát a leglogikusabb (ha feltételezzük, hogy elvállalják a G5-öt), hogy összevonják a Risent a Gothic világával.
Üdv. Hogy a manóba lehet a teleportokat rendesen használni? 2x használtam és szimplán át dobott máshova? Milyen alapon megy? Most Toosooban járok, az ottani teport aktiválása után meg, nem tudok teleportálni. Azt írja nincs kiválasztva a cél, vagy valami ilyesmi. ( Semmi részt nem találtam ahol ezt lehet állítgatni, jelölgetni - hogy melyik legyen aktív vagy ilyesmi. Van még küldi amit nem tudok megoldani. 1. Még a 2. sziget elején pont a falu mellett van egy barlang ott találtam egy ládikót, kinek kell vinni? 2, Találtam egy levelet amiben le van írva hogy egy kulcsot rejtett a matraca alá, ami egy rejtett rekeszt nyit. ( Hol az a kulcs és hol a rejtett rekesz? ) A levélbõl nem derül ki pontosan.
Szerintem sehogy. Egy rakás szar ahogy megvan csinálva. Legalábbis nekem mindig csak egyet elõre és onnan vissza ugrott. Tehát nem lehet akárhova!
Sziasztok! Nincs valami megoldás már az AMD kártyák optimalizációjához?
A teleportok párosával vannak összekötve. Ha felfedezel egyet és a párját már régebben felfedezted, akkor kiírja, hogy létrejött az összeköttetés, és használhatod. Elég hasznos tud lenni, ha csak egy küldetés leadás miatt kellene visszafutnod valahova.
sziasztok, egy kis segítség kellene: hogyan tudok a dzsungelbõl visszajutni a kolostorba? Már kivégeztem a dzsungelt anno, már a szunnyadás pecsétjét kellene elvinnem a titkos barlangba, de útközben eltévedtem és visszajöttem a fekete-szorosba, de innen nem tudok visszamenni, mert nem tudok felugrani a sziklán(a Jabo magjai küldit adó pasi mellett állok), és a dzsungelt végigjártam még1x de semmi kiutat nem lelek innen...
Az a problémám, hogy nagyon szaggat a játék és ez már kezd idegelni.
Hát már én is megbántam, de már nem tudom vissza csinálni. Kijátszom aztán 1-2 ezressel olcsóbban eladom valakinek :D
Ez aztán a magyarosítást vaze -_- Az extrák közt van egy mutáns sünrõl kép... és a fordításban is sün szót használják... lál
Mért nem lehet egy négyes zárat kinyitni? Csoda ha elfogadja a kattintást... és már baromi idegesítõ hogy olyat nem fogad el amit el kéne.
o.O mérgemben már úgy kattingattam mint egy hülye és elsõre megadta. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Hali! Lenne egy olyan kérdésem,hogy Setarrif-ba be lehet valahogy menni :D? Mert mikor a pók barlangból kiérek ugyebár van egy kis lelátó a hegyoldalban. Gondoltam hátha le lehet valahogyan menni,mert az õr meg nem enged be..
sajnos nem :-( amúgy ott én is megpróbáltam de csak lezuhantam a sziklákon :-( ááá úgy szerettem az elõzõ részekben hogy mindenfelé lehet mászkálni, itt meg... brrr...
Az elsõ kastély mellett, ahol az a farm is van, még az orkok elõtt, van 2 barlang ahová nem tudok sehogy bemenni, mert zárva. Kihagytam vmi küldit, vagy ide még vissza kell majd jönni?
Végig vittem a játékot. Eleje lassú monoton, a vége meg elejéhez képest túl kapkodó. Irányítása, fejlõdési rendszere... semmi köze a Gothic-hoz. Fellelhetõ tárgyak terén vegyes. Az alkémiás dolgok egyszerûen borzalmasak, mint egy rossz mmo. Állatok és ellenfelek terén vegyes. Egyedül a tárnarák dolgozó és harcos ami hasonlít az elsõ két részhez. a királynõ viszont borzalmas. A lopakodó még elmegy, a földrabló is elég jó lett. A vakondpatkány viszont rémes. (momentán egy dagadt gyíkból csináltak egy rágcsálót -_-) A másik a termeszek vagy mik... simán csak lekicsinyítették a G3 tárnarák modeljét... a Magyar lokalizáció úgyszintén... rémes. Tárnarákból lett gólemtermesz, árnyékfutóból árnysettenkedõ vagy mi... stb. (meg aztán a sünös poén mega lóóóóól)
A játéktörténetével amondó vagyok, hogy nincs baj, csak a kivitelezéssel.
Azt nem értem... most van egy negyedik isten (nõ)? Vagy mi a szösz?
Azt mondod nálad nem mindig reagált a játék zárfeltörésnél a kattintásaidra?
Úgy érted, le snowboard-oztál a sziklákon. :) Csináltam már én is olyat, hogy egy fél helyszínnyi szakaszt végigcsúsztam egy hegyoldalon át (a sziget déli része, fent a Kolostornál) egy szakadék felé, ahol már azt gondoltam kész, innen vége van, lesek a semmibe (szó szerint semmibe) és kezdhetem elölrõl a 20 percnyi játékomat, de nem estem le, láthatatlan padlón át vissza bírtam futni egy közeli sziklákkal ölelt ösvénybe, tehát vissza a pályára. :)
de reagált... csak nem tudok rájönni mi alapján fogadja el. Végül már azt játszottam hogy kattingattam össze vissza és van mikor négyes zár így elsõre fel lett törve.
Eh. Kiviszem másodjára is de most összeszedem a szobrocskákat stb. A gond. Találtam itt a fórumon egy térképet. A széthasd szûz fogadóhoz jelez 3 dolgot. Ebbõl egyet megtaláltam... mi lehet a baj? Mért nincsenek ott?
Megszámoltan a térképen. 31-31 Innos és Beliar szobrot jelöl. Vagyis véletlen szerû, hogy hol vannak a relikviák?
Nem kéne véletlenszerûnek lenniük, mert úgy értelmét vesztik a neten fellelhetõ térképek.
Nektek is csinál olyat a játék, hogy ha mondjuk bementek egy fogadóba vagy városba érthetetlen módon képregénnyé válik a játék? ( 14-15 fps felbontás meg minden egyéb minimumra húzva? ) Továbbá villognak az árnyékok, fûcsomók el majd újra feltünedeznek, néha levegõben lógnak a bokrok, távolban levõ npck, szörnyek breakelõs mozgást végeznek, ha territóriumukból kifutnak menekülõre fogják, de ilyenkor sérthetetlenek meg ilyesmi? Szóval a game lett igénytelenül összedovba vagy a konfigom kevés? Ja és a legjobb, hogy ha valamilyen sziklás textúra mellett futkározok akkor az fps konstans marad ellenben laggol a játék. Nem azért mondom de majd kidobtam a taccsot a gameplaytõl mert ha szaggatna az még oké azt megszoktam de laggolós képet nézni agyfájdító!
különben hotfix fennvan
( 4gb ram core2quad9550 gtx275 oc )
Hát én uninstalláltam ezt a szart és inkább felraktam a risen-t helyette :)
Annyira nem szar... a tényleges történet a hegyen kezdõdik csak el... de onnantól egy rohanás a játék.
Tegnap végigjátszottam. Nagyon jó! Csak el kell vonatkoztatni a Gothic -tól. A Risenhez tudom hasonlítani, csak jobb játékélményben. A történet nagyon jó, volt pár bug, de kérem ki látott már hibátlan játékot. Eredetiben nyomtam, megérte megvenni! Ajánlom mindenkinek.