Én most nyomom az Arcania-t, és nekem nagyon tetszik. Nagy rajongója vagyok a Gothic sorozatnak, és igaz, hogy ez egy kicsit butább, másabb és egyszerûbb, mint az elõzõ részek, de ebbe is nagyon bele tudok feledkezni. Ha befejeztem, akkor végigtolom a Fall of Setarriffot és lehet, hogy még nekikezdek a magyarításának is.
Szerintem, Gothic fokozaton kezdd, ha pici kihívást akarsz!
W B: Én az összes Gothic (+Risen) játékban olyan helyekre másztam föl, hogy öröm volt nézni :Ð Beláttam a hegy mögé, ahol már nem volt textúra sem. Hiába no, ilyen perverz vagyok! Élve lekecmeregni már nem mindig sikerült (levitáció rulez!)
Gothic 3-ban én megnéztem mi van a nagy vízesésnél, fent a hegyen. Meglepõdtem mert volt pár ragadozó és belezõbestia, olyan helyen ahova elvben feljutni nem lehet. Nomeg a nagy semmibe vezetõ út is érdekes volt.
De a Gothic 3-ban számtalan helyen vannak állatok meg növények... olyan helyen ahova az embernek eszébe nem jutna felmászni. Gelderntõl északra (azt hiszem) a hegy oldalban van egy romos torony. Nah ott van egy rakat pénz, pár láda és egy sárkány.
Én két napig játszottam... De ebbe beleszámít a sok bolyongás összevissza, meg átnéztem a barlangokat, kinyírtam az összes ellenséget, az utóbbit nem tudom mér.
Na, végeztem az alapjátékkal, a vége elõtt nem sokkal lettem 30-as szintû. Mivel szeretem alaposan kiélvezni az rpg-ket, ezért nekem 48 óra volt a végigjátszás. Nem is értem azokat, akik 15-20 óra alatt végigrohannak rajta.
Huh, hát ez a kieg tényleg roppant gyenge. Még az én tetvészkedõ játékstílusomban is csak 5 óra volt, ráadásul dögunalom, nulla kihívással, icipici területtel és az is csak egy csõ, semmi szabad játéktér. Jó nagy pofátlanság ezért 15 dolcsit elkérni.
A karakte importálás az alap Gothic nélkül probléma nélkül ment?
Most fejeztem be a 4.-et, egész megkedveltem a végére ezt a Varázslós FPS-t :), gondoltam letolom a kiegészitõt is.
Aztán ha annak vége tud vki ajánlani valami hasonló akció rpg-t?
Amiben a harcban a reflexekre is szükség van (szóval skyrim kiesik).
Mondjuk annyira nem nagy veszteség. A kieg ontja magából a spéci tárgyakat, hamar fel lehet tápolni a karaktert. Amúgy se lehet sok mindent csinálni, sokkal lineárisabb a játék mint az alap volt, és tényleg nagyon-nagyon rövid.
Tudod, már egy hónapja kivittem... Mágus karaktert választottam... elektromozás és paf négy óra se kellet és végig csörtettem az egészen. Túl rövid volt, nekem nagy csalódás volt az egész. A Boss harc fõleg csalódás volt. Szinte ugyan az.
Mondjuk elég nagy dilemma volt nekem ez a játék: egy jól kigyúrt mágussal túl könnyû, harcosokkal izgalmas de sokszor jóval nehezebb (a mágushoz képest persze).
Nehezen tudom rávenni magam, hogyha tudom hogy vmivel könnyû, akkor rávegyem magam hogy a nehezebbel csináljam. De igy meg varázslóval olyan uncsi :D
Szerintem a végére mindenféle karakterrel uncsivá válik. A mágussal valóban tök kockázatmentesek voltak a harcok, közelharcossal meg dögunalom lehet a sok gurulgatás.
Megvettem a kieget, most hogy akciós steamen (g4-et is ott vettem, meg akkor mondjuk a csomagban volt a többi gothic is), és simán tudtam átvinni a karimat g4-bõl a kiegbe. Legutolsó patch fenn volt g4en persze.
Üdv mindenkinek!
Hátha tudtok nekem segíteni, a kérdésem a következõ: Amikor feltelepítem a játékot, letölt magának egy pár száz megás patchet, de a gyártó honlapján van egy majdnem ugyanakkora méretû patch(hotfix). http://playon.hu/jatekaink/szerepjatek/124-arcania-gothic-4.html A kettõ szerintetek ugyan az? Ha nem, akkor a belinkelt hotfixet, az automatikusan letöltött elõtt, vagy után kell telepíteni?
Sziasztok!
Egy kérdés:
A kolostorban van egy barlangbejárat, fent a két szentély között. oda hogyan lehet bejutni? A kolostorban a tetõkön átugrálva van egy láda és egy emelõkar, ha azt megnyitom, az egyik könyvtár szerû szobában(ahová falépcsõ visz fel) nyílik ki az egyik szekrényes polc, ott még egy kar és még egy ajtó. Van a másik könyvtáras szobában (az ív folyosó végén) is ugyanígy egy kar és egy ajtó, majd kar és ajtó.
krisztajo!
így tudsz visszajutni a kolostorba: http://www.youtube.com/watch?v=BHcQt2KlrBE
az a barlang még nem kell neked. (igazából az a kijárat késõbbiekben)
Én meg már kezdtem megõrülni, hogy nem jutok be oda! És a kolostor elõtt, még a nagy kõhíd és az emelkedõ kezdeténél lévõ barlangkijárat? Az is késõbb lesz?
Nem olvastam, mert játszottam helyette.. de ha olvastam volna, lehet bele se kezdek.. :/ Életem egyik legnagyobb csalódása volt játék szempontjából.. Mit csinálnak ebbõl a névbõl, hihetetlen. Az tuti, hogy beállok azok sorába, akik elõbb "kipróbálják" a játékokat, csak aztán adnak pénzt érte.. ezért kár volt. Basszus, egy fészbúkos farmos játék több kihívást élményt és játékidõt tartogat, mint ez a kieg..
A csalódást orvosolandó, mindenkinek csak javasolni tudom a Kingdoms of Amalur: Reckoning - t
Ugyanez a stílus, de messze jobb. Hihetetlen hosszú, jó sokmindent lehet csinálni benne, a harc továbbra is akciódús de sokkal szórakoztatóbb (még a varázsló jellegû karakterekkel is kell akciósan harcolni, nem FPS jelleggel lõdözni).
Lehet azért tetszett nekem a gothic 4, mert itt más a harc mint az elõzõekben.
Csak youtubeon néztem a G3-at, hát az valami teljesen más mint a G4, és tudom hogy mindenki a G3-at isteníti a G4-el szemben, de az a csapkodás amit a fõhõs harc címén lerendez... nem bírtam rávenni magam a G3-ra.
Valószinüleg ezért nem jött be a Risen se, a G4 meg igen. Meg most az Amalur.
tényleg ízlések és pofonok. sztem a risenben nagyon jól el van találva a harcrendszer, már nincs "aláütés", el lehet rontani egy-egy harcot fejlettebb karakterrel is, fõleg ha meglepnek vagy alacsony termetû lénnyel harcolsz bozótban mert belefutsz....
a gothic 3 elég sok gyengeséggel bírt fõleg a közelharcosnak, mégis elég etalon maga a sztori és a hangulat, fõleg felpeccselve és felmodolva változatos is eléggé
gothic 4 et tolom most, és alig bírok leszakadni róla. igaz kissé online MMORPORG vagy mifene fílingje van, de ennek ellenére akármilyen bugyuta küldetések is vannak a táj gyönyörû, a sztori pörgõs,a grafika szép, és a harc is elég jó. sztem direkt változtattak úgy, hogy sorozatokat üssön, mert így elforgatható kameraállásból akár felülrõl-oldalrós is megcsodálható a kombó, miközben elég csak kattingatni hogy folytassa...
Hívjuk inkább Arcania-nak, mert néhány szereplõn kívül nem sok köze van a Gothic sorozathoz:)
Aki a G1-2-3-at szereti annak a folytatás a Risen. Az Arcania egyébként szerintem nem annyira rossz játék mint sokan mondják, el lehet vele szórakozni,egy teljesen átlagos akciójáték elfogadható harcrendszerrel, egész jó grafikával, de semmi több. De Gothic csak a nevében van.
Ezzel egyébként nem meggyõzni akarlak bármirõl, csak demonstrálni szerettem volna számodra hogy egy Gothic fan miért néz úgy az arcaniara ahogy. Remélem érthetõ voltam.
A Kingdoms of Amalur egyébként egyszerre jobb akciójáték és sokkal jobb RPG mint az Arcania, minden hibája ellenére is.
Persze érthetõ voltál. Mivel nekem nem volt gothicos elõéletem és a prototypehoz/darksidershez/fablehez hasonló akció RPGt kerestem, így a G4 tökéletesen bejött. Most meg az Amalur :)
Kész, becsõdölt a Spellbound. Végre hivatalosan is lehúzhatjuk a vécén ezt a selejtet.
egyáltalán nem volt rossz, kicsit finomíthattak volna a megjelenés elõtt, akkor talán nem így alakul a dolog megítélése. de lehet már kiadás elõtt látták a csõdöt, így nem öltek bele több munkaórát csak hogy épp ki lehessen adni, hogy vmennyire kompenzálja a veszteségeket...
28 óra játékidõ az alapjáték az még oké, de a 4 óra játékidõ a kiegben megaszánalom. Tartalom is nulla, kb ilyen végighentelek mindent oszt csá. Vicc. Remélem risen2 hozza a régi gothicok és a risen1 színvonalát. Hamarosan itt lesz az is. :)
Hmm... tényleg, Risen 2 elõtt újra végig kellene tolni az 1-et. Emlékszem, akkoriban, azon a gépemen, mennyire akadt néhány helyen a játék. [ON]
nem egészen értelek vajon mit is kellene tudnia egy szerepjátéknak. én pl. azoktól vagyok kiakadva, amikben nagyon agyalni kell. tudomásul kell venni, hogy nem vagyunk egyformák, a munka mellett kevés az idõm, az olyan játékokra nincs is, amikben félórák órák arra mennek el, hogy töprengjek hogyan tovább, és mászkálok helyszínek között a megoldást kutatva...
természetesen KELL hogy legyenek ilyen játékok is, mert AZOKRA is van igény joggal, de ne vitassuk már el hogy nagyon sok embernek a megyek, látok, gyõzök -> és elégedetten végigviszem a sztorit tip. játékok jönnek be
ha ezen kicsit még dolgoztak volna, ami a lejjebb vázolt események miatt elmaradt, egészen szinvonalas lett volna. így csak a egyszer mindenképpen ajánlott kategóriába esik...
Nyilván, hiszen a diablo is elég sikeres, és az ezt a szintet hozza, csak a gothic egy befutott név, és gothic név alatt kihozni egy diablo klónt, azt kb olyan, mintha a C&C sorozatba belenyomának egy körökre osztott stratégiát. Szériaidegen.
És nem is ez a baj, hanem hogy az arcania gothic felhang nélkül is szar. Egy fps karddal, amit rpgnek hirdetnek, és ez többek között annak az eredménye, hogy kiadták minden teszt nélkül, hogy visszajöjjön vmi a fejlesztési költségbõl, aztán mivel csõdbement a kiadó ezért késõbb se lett semmi igazítás rajta. A kieg meg ezek a problémák szorozva tízzel.
Letöltöttem a kiegészítõt de hibát észlel és leáll mi lehet a megoldás?
Stewark-tól DK irányban van egy watch tower az mellett pedig egy barlang oda hogyan lehet bejutni.
Végigtoltam én is gothic4-et. Hogy lehet ilyet csinálni!!!?Ezt ki merték adni gothic néven!!? Ez egy hulladék. Gothic fan vagyok de nekem ez nem fér bele a gothic sorozatba. Asszem inkább végigátszom megint az G1,G2-t
Akkor most tettem le arról, hogy megvegyem. Nem tudom milyen indítattásból, de feltettem és utoljára (?) végigtolom a G2 NoTR-t. Még mindig zseniális a hangulata.
Életemben elõször elértem a 100% egykezes skillt. :)
(Én még a FG-ot sem mertem kipróbálni újra azután, ahogy volt pofájuk kiadni...)
A Risen harcrendszere teljesen egyedi. Bár nem emlélszem már rá, de annak idején az volt a véleményem, hogy a legjobb. Tényleg le lehetett verni a végén úgy nagy harcos ellenfeleket is - akár jöhettek 4-en is - hogy meg sem tudtak ütni. Ha meg elbasztam, akkor pillanatok alatt lehenteltek...
Risen harcrendszere annyiban egyedi, hogy: G1-G2 kritikus ütések voltak a százalék alapján. Risenben meg akkor ütsz kritikusat amikor akarsz, ha meg van a kellõ szint. Plusz van pár új kombó, de ugyan arra a sémára épül.
Azaz: G1, G2 és Risen harcrendszere alapjaiban ugyan az, csak a Risené fejlesztettebb harc rendszer. Risen2-eõl még nem nyilatkoznék, várom a magyarítást.
Risen 2-õvel eddig kb. 1 órát játszottam. A Gothic 1-2 harcredszere totál elbaszott, de még így sem rombolta le a játékot. Vicc, hogy a fegyver sebzése gyak semmit sem számít. A NoTR kicsit javít ezen, de nem sokat. Az is mindegy, hogy karddal vagy buzogánnyal ütsz. Röhejes, hogy egy gólemet egy tõrrel is le lehet verni.
Szégyen, hogy ennyire nem erõltetik meg magukat, hogy valami értelmet vigyenek a dologba... A mágiarendszerben dettó ugyanez van.
Én is játszottam a risen 2-vel pár órát. Normál szinten próbáltam de szerintem így elsõre baromi nehéz küzdeni.Ezért aztán Petty-t le se adtam az öregnek hanem lekaszáltam vele a legtöbb ellenséget a szigeten.Az meg hogy aranyam sincs csak mellékes dolog, bár az ivóversennyel eddig bármennyit tudtam szerezni csak marha unalmas. Na mindegy várom a magyarítást.
Már párszor ajánlottam, de tényleg azért teszem most is, mert látom, hogy fontos nektek a harcrendszer: Ki kell próbálnotok a Dark Souls-t! Ha nincs konzolotok, akkor hamarosan jön PC-re is. A Gothic-ok és Risen(ek) óta csak ez (meg persze a Demon Souls) tudott ennyire magával ragadni.
De a DS nem csak arról szól hogyan lehet a legváltozatosabban meghalni? :)
Amúgy ha kijön PCre mindenképpen nálam helye lesz, sok jót láttam róla. De leginkább az maradt meg, hogy mész a folyosón, rádesik egy nagy szikla a semmibõl azt meghalsz :)
Én nemrég vettem egy PS2-t :) Kellett egy controller PChez, azt gondoltam ha úgyis 6-7K egy rendes pad PCre, akkor 12-ért veszek egy komplett PS2t. Úgyis mindíg ki akartam próbálni a DAnce DAnce Revolutiont :)
De arról! :) Meg arról, hogy utána már másképp mész neki az adott helyzetnek: Védekezel, visszatámadsz, félregurulsz, gazdálkodsz a staminával, elõveszel egy másik fegyvert, ritmusra mozogsz, stb. Nekem a DS Xbox-on van meg, de PC-re is megveszem. Most fogom harmadszor végigjátszani (NG++). Ja és a multiplayerrõl még nem is beszéltem: milyen érdekes lett volna, ha pl a Gothic(ok)-ban is ki tudtad volna próbálni a magadat, illetve a karaktered más ellen... , vagy együtt nekiesni valaki(k)nek.
Tudod van egy olyan mondás, hogy soha ne mondj olyat hogy soha! :)
1992-óta játszok PC-n. Nekem eddig az akció-RPG kategóriákban ezek voltak a mérföldkövek: Ultima Underworld 1-2 --- Gothic(1-2-3) --- DeS,DaS (Na jó, persze van még jó pár, mint pl. a Fallout 3 -New Vegas, de a fentiek nagyjából hasonló stílusúak.
Xbox-ot tavaly vettem a Kinect miatt (elõtte nekem se volt soha konzolom), és ott játszom a Dark Souls-al. Majd annyira megtetszett, hogy nem nyugodtam és vettem egy PS3-at is a Demon's Souls miatt.
Ezek közül az elsõ kettõbõl lényegében nincs konzolos, de az utolsó sem jellemzõ. Innentõl fova miért is kellene nekem konzol? Hegyekben állnak a régi játékok, amire soha nem volt idõm sõt, 2011/12 kivételesen jó év. Risen2, UFO remake, Civ V kieg és a Skyrimet is egyszer végigtoltam. Normál esetben 3 év alatt veszek ennyi játékot és nem 10 hónap alatt...
A játékidõm is elég vicces. Volt, hogy egy évig csak cikket írtam / moddoltam / teszteltem.
A konozolt veszkek, az biztos, hogy nem nekem lesz...
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a tesztelõk, csak bugokat jelentenek, vagy azt is megkérdezik tõlük, hogy komám egyáltalán tetszett-e a játék. Ugyan a Gothic 4-et végigjátszottam annak idején (ráadásul gyûjtõi verzióm van), de ha megütnek sem tudnám elmondani, hogy mirõl szólt. Nem is mondom, hogy annyira rossz volt, csak nagyon középszerû. Ha jól emlékszem a fegyver-upgrade-ekben láttam egy kis fantáziát.
Szerepeltek benne egyáltalán a régi haverok? Lester, Milten, Diego, Gorn, Lee? Az elsõ rész seggfejei közül - Thorus és a többiek - ki van még életben? Thorus elvielg a G3-ban megurdelhet, bár a G2 NoTR is érdekes, hiszen a G1-ben én eljátszottam a bosszúálló hõst és lehenteltem az egész RT-t. (Viszont a sima G2-ben nem is szerepel senki az RT-bõl.)
Azért nem emlékszel erre a "remekmûre" mert nincs mire emlékezni akkora nagy nulla az egész.
Korábban valaki írta itt a topicban, hogy a elkezdte a játékot s nem érti miért húzták ezt le ennyire. Játék eleje még egy kicsit tetszett is. Történet már a boszorkányos rész után kezdet erõsen sántítani. Játék közepétõl meg egyszerûen unálmassá vált, s mire az elsõt ásíthattam volna megnyertem az egészet.
Nem a bugok ,nem is a harcrendszeren vérzet ki a játék. Hanem hamar kifogytak az ötletekbõl .Annyira összecsapot volt a 2. fele hogy, feledtette velem azt a kevés báját mivel induláskor még rendelkezett.
Izé... nem is írtam hogy bogy bonyolult lenne számomra...
Azt írtam hogy félkész játék s unalmas a tálalása , történet meg jóformán csak dísznek van. Emiat könnyen felejthetõvé vált számomra. Rossz koncepciónak hála a játék saját magát rúgta tökön, ami jó volt benne az is csak néhány pillanatig tartott az egész játékhoz képest.
'98-as Might and Magic 6 történetére a mai napig emlékszem annyira magával ragadt. Ezzel cirka 1 hónapja játszottam de ami megmaradt az egy keserû szájíz.
Mindenki szerepel a régiek közül. A hangulata sem rossz, csak nagyon hack&slash lett, plusz le lett butitítva az összes olyan elem (craft pl), ami miatt a gothic gothic volt. A kieg a maga 4-5 órás játékidejével meg megaszánalom. Én végig vittem mindkettõt, kellemes 50 óra volt összességében, de nekem is az fáj, hogy ez lett a gothic névbõl, ha más néven adják ki, talán még jókat is mondanának róla.