és a Black Hawk down mióta számít überreális movienak?
Meg ne keverjük már össze a szomáliai buckalakókat (akiket a karabély pofánvág lövés közben, mert azt sem tudják hogy kell lõni) egy jól kiképzett ellenféllel...
Csak ezt még moddolják is orrba szájba... pl most készül reális sérülésmodellezés.. (azaz hosszútávon elvérzés, vérnyomot hagysz magad után ha vérzel, esetleges végtagleszakadás nagyobb robbanástól és egyéb apróságok....)
Nézd meg mondjuk a Black Hawk Down címû filmet. Ott is lábonlõnek egy faszit, ha jól emlékszem és ordítva esik össze a lábát markolászva, pedig vagy 100-an lõnek rá közben a tetõrõl. Úgy rohannak oda érte a társai és ráncigálják fedezékbe. Nem kezd el féllábon ugrálni, miközben csatolja le magáról a málhazsákot, meg veszi ki a páncélt a mellénybõl...
2. pontban leirtakkal kivételesen egyetértek veled. Ekkor van az, hogy az ember az utolsó erejét is összeszedve, kitudja magából préselni azt, amire szüksége van. Pl erõemelõk, vagy a távolkeleti küzdõsportot üzõk ilyenkor ordibálnak. Ök ezt a kiáltás ,,kimein kiajnak,, hivják. De tényleg szélsöséges körülményeket irtál le. Én voltam katona. Tudom mi az, mikor teljes menetfelszerelésben kell erõltetet menetben lenyomni 18 kilométer. Pár embert a katonai mentõ vitt vissza a laktanyába.
Az tényleg jó volt! Imádtam, ahogy az UT-s szilánkvetõ mintájára repeszesen robbantak a gránátok! Volt olyan, hogy rámlõttek gránátvetõvel, hasravágódtam, és elrepültek fölöttem a hátam mögött becsapódott gránát repeszei... Szerintem minden idõk legjobb gránátszimulációja az UT-s. Az volt még nagyon jó benne, hogy (ez írták is, hogy ez az alapszabályuk) arra ment a golyó, amerre a fegyver csöve áll. Nem úgy, mint általában, hogy a fegyvermodell animációja köszönõviszonyban sincs a szórással. Ezt szerintem azóta sem csinálták meg sehol.
Stamina tényleg durva volt. Meg tök jó volt összeválogatni a felszerelést. Mondjuk elég hamar rájöttem, hogy nekem az M16+M209+3 tár+2 gránát+kés felállás jön be a legjobban. Nem kell sok cucc, csak fussak mint a nyúl... :)
Na meg az volt még nagyon durva benne, hogy nem írta ki HUD-ra, hogy mennyi töltény van a tárban. Észben kellett tartani, hogy mennyit lõhet még az ember.
Meg a fegyverekkel le lehetett koccolni a falat, a falhoz közelállva nem lehetett megfordulni (megakadt a fegyver csöve), úgyhogy le vagy fel kellett nézni, vagy hátrébb kellett állni. Én is próbáltam, de akkor még nem volt netem, meg normális pálya se volt hozzá, csak a rendes UT mapok.
Mondom, még anno a natúr UT-hoz készült mod az Infiltration amiben benne volt minden, szinte 100%osan reális volt (külön mozgott a fegyver a monitortól, ironsightet kellett használni, egy fegyver is eléggé leterhelt már, három találattol már biztos halott vagy etc), csak aztán lehet hogy mert túl reális, vagy lehet a hype hiánya miatt nem nagyon terjedt el, anno egy kis maroknyi réteg játszott azon a pár szerveren vele (át akarták portolna az új motorra, csak túl sok meló lett volna vele - azóta nem nagyon tudom mi lett vele).
Há ha csak a fegyvert el lehetne dobni, talán az is érne valamit, legfeljebb késõbb felveszem (már ha a tank nem vasalja ki). De ennek is csak SD jellegû játékmódokban lenne értelme, ahol ugyanabban a körben nem éledhet újra az ember.
árulja már el az aki elkezdte az ûrfegyveres fasságokat felhántorgatni azért mert életében két fegyvert látott a panorámában egyik amivel a chrudinákot lõtték (AK) a másik amivel a chrudinákot védték (M16)
Abban is pályánként különbözõ feladatok vannak, vagy aki elõbb kinyírja a másik csapatot az nyer?
Gameplay videókat elnézve nem lehet rossz, a távcsõ nagyítása kifejezetten tetszik. De ez a "minden fegyver elõvételkor csõrehúzom" eléggé kántörsztrálykosnak tûnik. Eddig még nem sok játékban láttam, hogy a fegyverek reálisan mûködnének, értsd csak akkor tölti csõre, ha már nincs benne lõszer, ha taktikai tárcserét csinálsz, és betolsz egy teli tárat, akkor max+1 lõszer lesz a fegyverben, a tûzváltó kart valóban átkapcsolja, stb.
Fél lábbal ugrálni. LOL Örjöngve vergõdnél még akkor is, ha csak súrolna a golyó. Asszem 30 kiló egy menetfelszerelés, azt sem bírnád el, nemhogy ugrálni. Az elsõ süvítõ golyó után sírva szaladnál haza anyucihoz. :-D
1) Ájultan nehezen ugrálsz. Ha elvitte a térded/combcsontod, akkor a legkisebb mozdulattól is torkod szakadtából üvöltenél a fájdalomtól, nemhogy lengetnéd ugrálás közben. Egyébként a fél lábon ugráláshoz is kell a (mûködõ)másik lábad, hacsak nem egy helyben akarsz ugrálni.
2) Megnézném, ahogy a tank elõtt hirtelen ledobod a felszerelést, amit negyed óra alatt szíjaztál magadra... Egyébként nem tatyóban* van, azt általában nem viszik el a harcba. Inkább valami ilyesmit képzelj el, aminek a zsebei vannak telepakolva, a hátában egy nagy zsebben meg az ivózsák.
*A zsákban meg pár váltás ruha, evõeszköz, csajka, a többi kaja, esetleg gyalogsági ásó, sátor, hálózsák, egyebek vannak, amik még jópár tíz kilót nyomnak.
Elég furcsa elképzeléseid vannak a katonai felszerelésrõl, meg az ember strapabírásáról...
De most már tényleg kezdünk megint nagyon offba fordulni.
Ad 1)Fél lábbal is tudok viszonylag gyorsan haladva ugrálni. Ha mindkét lábamat eltalálták, az tényleg szar ügy.
Ad 2)Közvetlen életveszélyben szerintem kitolódik az emberi teljesítõképesség határa. Ha mégsem, akkor meg szarnék a tatyóra, szomjan csak két három nap múlva halnék(addig meg bármi történhet), de ha nem jutok fedezékbe, akkor ott rögtön meghalok(utána meg már sok mindenben nem lehet bízni...).
"de meggyõzõdésem, ha nagyon muszáj lenne, még úgy is tudnék futni, de hogy a kúszásnál gyorsabban tudnék haladni, az biztos."
Szerintem inkább sokkot kapnál, vagy elájulnál, aztán meg elvéreznél ott helyben. Már úgy egy combmagasságban bekapott 5.56-os vagy 7.62-estõl, ha nem ért csontot. Ha .50-esbõl vagy nagyobból kapnál, akkor elbúcsúzhatnál a lábadtól.
Azt is megnézném, hogy te hány métert futnál egy hét kilós géppuskával, kb ugyanennyi lõszerrel, sisakkal, repeszmellénnyel, pár liter vízzel és néhány napi élelemmel a hátadon... Meg hogy utána célra tudnád-e emelni a fegyvered...
Olvastam hogy egy amcsi katonát 2. vhban sarkon lõttek (akhilleusz sarka :AS:D:DS) egyszerüen a földhöz csapódott és eltört a bordája..Ilyen tudtommal 1 fpsben sincs :D
"Ha a lábad lövik el, akkor már csak kúszni tudsz."
Nem sûrûn lõttek még lábon (kopp, kopp, kopp...), de meggyõzõdésem, ha nagyon muszáj lenne, még úgy is tudnék futni, de hogy a kúszásnál gyorsabban tudnék haladni, az biztos.
Errõl jut eszembe: a BF2-ben is azt utálom, hogy azok a kurva katonák alig bírnak futni. Nem értem, hogy ilyen állóképességgel mit keresnek a csatamezõn. Ha engem üldözne egy tank és még lenne tíz méter a legközelebbi fedezékig, nem hiszem, hogy lelassítanék félúton, csak mert elfogyott a kakaó. Inkább döglenék meg a fedezékben kimerülés miatt, mint a tank elõtt sétálgatva.
Kellene egy gomb a BF-be, amivel azt lehetne jelezni a kis katonánknak, hogy most meleg a pite, és nem feltétlenül tenne jót az egészségének, ha lelassítana.
Hát az AA mostantól már nem a legjobb, mivel már kijött az Insurgency: Modern Infantry Combat és abban ugyanazok a fegyverek vannak csak kicsit jobb mint az AA. Csak azért mert ez alapból az Iraq-i háború kellõs közepébe repít és pluszban gyönyörû is na meg saját tapasztalat.
Menj ki Irakba, az összes FPS játék ahhoz képest egy arcade fos... Meg majd sorold fel az ûrfegyvereket, mert én valahogy egyet sem találtam, hacsak a kis zöld ûrhajóban lebegõ jeti nem számít annak
Off Na ha sikerülne megcsinálnom a ... ejtõernyõs ugrást és le jön a patch(2.8al tolom még tegnap kezdtem:))multizhatnánk 1et
Piszok jó játék a lövészeten kapásból 36ot kaptam Expert Marksman :D Mind2 mesterlövészt elsõre letoltam :P de ezzel az ejtõernyõvel sokat szívok ha tudtok segíteni pls help me
Remélem a vas vinni foglya a multit normálisan mert a tréningben eddig még tûrhetõ volt.
ON
Egyébként tényleg elég valós dobogós lehetne SZERINTEM az Armával+az OFP-vel
Operation flashpoint a téma? Megvan de nem tul sokat játszottam vele. Én nem vagyok egy graf mániás de ez kicsinált -.-
Akkor talán illene megismerkedned a Flashpointtal, meg az ArmA-val. Azokhoz képest bizony az AA egy arcade fos. Ott nem lelassulsz, ha eltalálnak, hanem nagy eséllyel megdöglesz. Ha a lábad lövik el, akkor már csak kúszni tudsz. És ûrfegyverek sincsenek benne.
Reálisabb az (AA) bármelyik jelenlegi FPS-nél! Pl. ha meglõnek, lassaban tudsz haladni, minél kisebb az életerõd, annál inkább. Nincsenek ûrfegyverek, csak M16, M4, M249 vagy M60, és 2 féle sniper puska. De lehetõség van a karabélyokat testre szabni. AK-t, RPK-t a terrorista ellenfelektõl lehet zsákmányolni. Akinek meg nincs türelme végigcsinálni a kiképzést, az nem való katonának.
De, az UT2003-tól kezdve eléggé nyílt teres. Lehet, hogy nincs akkora, mint BF-ben a legnagyobb map, de nem "csõ-engine"-es, az biztos. Az meg, hogy egy "doboz" belsejében építed fel a pályát teljesen irreleváns, ha annak a "doboznak" az élhosszúsága akár több kilométer. BF-ben is ugyanúgy egy dobozban mászkálsz, csak ha a doboznak megközelíted a szélét, akkor elkezd visszaszámolni és kinyír. Hamis szabadságérzet, nem több. UnrealED-ben is van terrain tool, amivel gyorsan lehet nagy hegyeket, völgyeket, és mindenféle terepet csinálni, nem kell a vertexeket egyesével tologatni. A Doom-ot meg nem tudom miért kevered ide, azt az Id software csinálja, nem az Epic games.
Naja. Viszont az ArmA szigetének hány százalékán van ember egy multis játékban? És hány emberes egy meccs? (Tényleg érdekel ám, lehet, hogy elkezdenék vele multizni...)
mivel az amerikai hadsereg propagandajátékáról van szó, ne is várd el hogy bandita lehess :D peeersze, még maguk ellen csinálják a témát mi?
/nekem sem jött be, sokat küzdöttem vele, de valahogy sehol nem éreztem azt hogy ez bizony reális katonai szimuláció lenne (és nem csak elképzelésem van róla hogy milyen az)... szóval arcade azis csak nagyok a sebzések :D kb. :D
Olyan CS-ArmA hibrid. Pár perces körök vannak, kicsik a pályák, de mégis arról van szó, hogy ki lövi meg hamarabb az ellenség 3 pixelnyire kilógó fejét. Én egy-két hétig próbálkoztam vele, de aztán feladtam. Az is idegesített, hogy hiába futottam mindig a bandával(lévén nem ismertem a pályát), valahogy a 3-4 fõs bandából mindig engem lõttek ki elsõként, aztán hullaként láttam, hogy a többiekre még csak nem is lõnek. Lehet, hogy núbként az ellenségnél 3 méteresnek látszik a fejem, egy nagy "láma" felirattal a homlokomon. :)
Az is érdekes még, hogy saját magadat mindig amcsinak vagy szövetségesnek látod, az ellenség meg mindig gaz terrorista.
Ugye nem azt akarod ezzel mondani, hogy az UT nyíltteres? Csõ az, csak nagy. Már Doom óta próbálkoznak a csõbõl nyílt teret varázsolni, egész jól is megy nekik, de ha közelrõl megnézed az eget meg a pálya szélét, akkor látni, hogy ez bizony csak egy nagy doboz belseje.
Egyébként az az elõnye, hogy a csõengine-es játékok minden négyzetcentiméterét a pályaszerkesztõ mókolja, míg a nagytereseknél van a terep, meg beszórva pár objektum. A csõ pályák sokkal kidolgozottabbak, viszont sokkal kisebbek(ugyanakkora méretnél több vertex, több textúra). Nagy hátrányuk viszont, hogy csak arra lehet menni, amerre a pályaszerkesztõ megengedte.
Ja, tényleg! Én mikor kijött a Flashpoint meg a BF, azt hittem, hogy a csõ-fpsek nagyon hamar ki fognak pusztulni. Aztán nem pusztultak ki, az ûber-csõengine Doom3-ra most jön ki a QW:ET, UT-bõl új engine, stb...