Helló azért nyitottam ezt a témát mert lenne egy olyan kérdésem hogy szerintetek milyen 50 köbcentis motort érdemes most venni 200 rongy körül. Nézegettem a derbi sendát de elég sokan leszólják azt mondják hogy derbi = kuka. Most lenne egy elég szép motorikusan yó állapotban lévõ betamotor rr 50 200 ropiért csak egy vele a gond hogy 10 éves. Szerintetek? Valami újabb de kisebb nevü vagy érdemes megvenni ezt a bétát? Mit ajánlotok?
áhh.. egyik haveromnak ugy elkobozták a motorját mint a szél XD. pedig az csak 80as volt. És még a blokkba is belevolt ütve hogy 50 ccm de mégis bevittél ellenõrzésre. Azt mondják nem lehet mert nagyon nagyon nézegetik a zsaruk.
vegyél 80 000 - 100 000 Ft -ért egy vizhütéses robogót, és tuningold sz*rrá.
mindenképp ragaszkodom endurohoz :D bár aztán 50 köbcentivel terepen nem sokat érek de néha szeretnék csak ugy elmenni a francba. Szigetköztõl kb 10 kmre lakom. Ott lehet yókat zúzni vannak szép helyek.
vegyél 80 000 - 100 000 Ft -ért egy vizhütéses robogót, és tuningold sz*rrá a maradék 100000-bõl. Úgy fog menni mint állat. (70-es polini henger a minimum. ára 40000 FT körül mozog. Veszel egy erõsebb fõtengelyt ami 20000, veszel még egy 40000-res kipufogót, és veszel mellé a maradék pénzedbõl egy sportlégszürõt. kész, már vered is 100-200 méteren a 125-ös sportmotorokat . Aztán dolgozol még a nyáron, veszel nagyobb fúvókát, jobb variátort, nagyobb karbit, és nagy király vagy ;])
Egy robogóból tényleg kilehet ennyit hozni? Hmmmm.. fontolóra veszem.. Derbikrõl mi a véleményetek? A sendát elég sokan dícsérik de elég sokan mondják magára a márkára hogy szar :D nem tudom kinek higgyek.
de õ ott helyszinen nem állithatja azt h na ez most 80as...szóval közlekedés felügyelet...az oké h mondjuk egy 500as motorra nem mondhatod h bocsi 50ccm-es robogó:) De egy 80ccm-esre azért rá lehet mondani hogy 50es.
Haver is állította mégis megbaszták vele. Mind1 nem ez a lényeg hanem az hogy ugyis kezdõ vagyok még etéren nem kell nagyobb elég lesz megtanulni motorozni az 50es aztán majd leteszem jövõre az A1et és akkormár lehet szó nagyobbról..
Itt a moci amivel szemezek. 1997es. Beta RR 50. Azt irják 9 LE mennyire lehet hinni ennek az adatnak? :S
na megyek elfujok egy cigit meg lezuhanyzom :D Addig irjatok! Köszi csõ
feltételezheti, és beidézhet, szal te buksz hacsak nem a rendõr téved. hangról meg egy olyan ember simán megállapitja aki már hallott sima 50 es robogot.
egyébként nemtom létezik e még, a Tomos gyárnak egész okos kis 50es enduroi voltak, nem tul drágán.
Régen, talán 10-12 évesen szerettem volna egy 50ccm-es motort, ha betöltöm a 14-et, de a szüleim próbáltak lebeszélni róla, meg aztán amikor már lehetett volna, akkor azt mondtam, hogy akkor inkább várok még egy kicsit, és inkább autót. 500 körül már lehet kapni egész tûrhetõ autókat, szóval szerintem mégéri inkább gyûjteni még egy kicsit, és azt venni. (Jó, ha nem változik a helyzet, akkor nekem még jogsira se jön össze, nem hogy autóra 500, de feltételezem, hogy aki 200-at össze tud szedni, az 500-at is.)
Bár aki motorozni akar konkrétan, az vegyen motort, de aki jármûvet akar, az inkább autót, mint motort.
Pff... Régit vegyél aminek a motorja el van kopva ill. ez nem fontos, de régit vegyél, mert amennyit azon spórolsz, meg azon, hogy régi és a regadó ami meg 80k asszem 1 új 50 esnél azon felfuratod a motort, felújÍtod a rugóstagokat,vázat és kész.. Nincs értelme igazából újat venni szerintem.. 1 ik ismerõs most vett 1 86 is aprilia corss cuccot, a moci annyira KO, hogy kézzel be lehet indÍtani annyira kicsi a kompresszió..Azt fel lehet furatni, és kész is van 1 jó motorikus állapotú cucc.. Amúgy azon kÍvûl, hogy az idomok le vannak törve, és csak kötegelõvel van a helyükretéve egész jó a cucc..
" de régit vegyél, mert amennyit azon spórolsz, meg azon, hogy régi és a regadó ami meg 80k asszem 1 új 50 esnél azon felfuratod a motort, felújÍtod a rugóstagokat,vázat és kész.."
ezt a mondatot dekódolnád a gyengébbek kedvéért?:D
nem biztos, hogy a pesti dugókban akar megõrülni az emberünk és egy autót fent is kell taírtani, ami nem olcsó. Szép dolog a motorozás szerelme meg minden, de sokkal praktikusabb okai is vannak.
Csak, hogy tudjátok. Rengeteg nagy testû robogó van, 50-es papírokkal, ami végül is 70 vagy 80-as. Kérem szépen az állam se hûje. Nemsokára, talán jövõ január egytõl? Már nem emlékszem a pontos idõre, az összes segédmotor kerékpárt hatósági jelzéssel kell ellátni. Magyarán bekel vinni egy mûszakiztató helyre, ahol átvizsgáljál a motort, és ha több 50 c cm-nél, nem kapja meg rá a segédmotor kerékpár papírt, felminõsítik kismotorra. Több okból lesz ez. Egyik, egy 14 éves hüjegyerek már ne száguldozzon egy lóhajtó engedéllyel 100 körül, mikor még biciklizni is alig tud, másik a legfontosabb, ezek a 70-80 c cm-es motorok segédmotor kerékpár papírokkal, nagy bevétel kiesést jelent a kincstárnak, hisz egy kismotor után már nem csak a biztosítást kell kifizetni, adó, mûszaki vizsga stb stb. Meg ugyi aztán eu kompatibilissé kell ezeket is tenni, legalábbis majmolni a nyugat egyes q országait, ahol minden motoron ott a rendszám. De a kis buzik azt nem majmolják, hogy nyugat európában, 125 c cm-ig van a segédmotor kerékpár kategória. De gondolom évkorhoz kötve!!!
Havrom nemrég vett a Beta Supermotard 50-est. Elég jó. Õ 160-ért vette 98-as. Szal jó árba kapta. 85-el is zúz.
Motorszám alapján simán lekéri, hogy 50-es e a vasad, ha akarja. De nagyon nem foglalkoznak vele, hacsak nem csináltál valami butaságot.
Egyébként meg az én taktikám, ami évekig bevált, hogy motoros postástól vettem ruhát és abban nyomtam. Futárkodtam 3 évig sokszor nagymotorral, pedig nem is volt jogsim. Sosem állítottak meg.
Szerintem megtanulni motorozni bõven jó 1 50es enduro...nem is kell job.
Én vidéken lakok szóval ez lehet az oka de nálunk sityak nélkül motorozik a 13 éves öcsém a kis simsonjával és amikor megállította a rendõr csak annyit mondott neki h legalább sisakot vegyen fel.
Bukó és normális ruha nélkül motorozni a legnagyobb butaság és felelõtlenség.
Kitõl kéri le?Szerinted van hozzá adatbázisuk?Egyedül a magyar forgalomban levõ jármûvek nyilvántartásához férnek hozzá!Nem lenne nagy ügy,a márkakereskedõk kapásból megmondják az alvázszámból a köbcentit,de a BM-nek ezek az adatok nincsenek meg.-lassan mozduló vízfejû szervezet.Aki nem provokálja a rendõröket,és normálisan közlekedik azt nem baszogatják.Persze nem drz 400-al,mert az már pofátlanság rendszám nélkül.Ha meg valaki egy ötvenesre tesz 70-es hengert,az ugysem derül ki.
Egy 1978-körüli autó-motor újságban olvastam,hogy rendszám lesz a kismotorokon.30 éve nem változott semmi.Mindíg vannak jólértesült emberek,akik pontos idõpontot is tudnak!
Szóval aszonjátok derbit ne.. A nagyobb mocikkal az a gond hogy erre felé eléggé.. hogy is mondjam utálatosak a járõrök XD. Elõbb olvastam nem tudom ki mondta de ez így van hogy már a hangjából leveszi hogy az a motor 50 köbcentise avagy nem. Zolee nem értem mit irtál :D Ez így ebben a formában számomra nem minõsül értelmezhetõ információnak . Nem tudok dönteni hogy megvegyeme ezt a bétát (#12) úgy hogy ez 1997es vagy vegyek egy újabb sendát ugyanannyi pénzért. Azt mondják ha a béta beszarik a gatyám is rámegy olyan drága hozzá az alkatrész :S. Ez alatt a 10 év alatt mennyire használódik el egy motor? (Terepet nem sokat látott)
Havernak Aprilia Leonardo robogója van 150cc. 50-es papírokkal. Annál már tényleg húzós ez a dolog, 4 ütemû és a hangjáról hallani hogy nem 50-es.
Nekem 27 éves Babetta 207 van. Most lett felújítva és nagyon zsír lett!!! :D Szeretem.
Enduro témára: nagybátyám Yamaha XT600-asa nekem nagyon tetszik. :D
:D Babettám nekem is van 2 is de kezdek belõle kiunni sajtos :D. Aztán azért gondoltam hogy veszek egy endurot de teljesen tanácstalan vagyok hogy milyet. Derbirõl sokan mondják hogy hamar bedöglik.. Betaról meg nem találok adatot. De most azzal szemezgetek nagyon nagyon ha csak nem találok jobbat :D
Szal, ha 1 régit veszel monnyuk 50 ért nem 200+regadó+forgalombahelyezési dÍj ért akkor (ami kb 300 k)a megmaradt pénzbõl simán felúlítod a cuccot... Elõször is a motort ha szar állapotú felújíttatod, és felfuratod vagy új hengerfejet veszel,Talán veszel mellé 1 új-nagyobb karbit, a vázat ha kell rendbehoz od/atod veszel rá új gumit ha kell, és még jobban is jársz mint 1 új al.És persze sokkal többet kapsz a pénzedért... Mert 1 felfúrás 50 rõl 70 esetleg 80 ra, az akár adhat 5-7 lovat is..;) És akkor ottvannak a mellékes kis dolgok amit 5-10 k ért elvégeznek neked, (polÍtozás,dirketszûrõ felszerelése,) esetleg ha a motor bÍrja akkor powerszelep beépÍtése..stbstb.. Motor kb 50k Felfúrás-új dugó 50-70 esetleg Ha a hengerfej nincs 1 be a blokkal mint 1 es fos motoroknál akkor pl vehetsz Polini hengerfejet amik asszem ~50 nál kezdpõdnek Akkor a hengerfej lenne ~60 hozzá kipufogõ ~40 dugó ~30. Ezzel el is ment a 200 k nagyrésze.De a maradékbõl az apróságok megoldhatósak.. Szel ezt takarta az a mondat.:D
Ha jó állapotú,bármelyik megvehetõ.Ha kókány,akkor meg bármelyik szar.Én beta /igaz triálmotort/ nyúztam 1.5 évig,versenyeztem is vele,jól mûködött.Egy derbi sendám /1997/-es most is van,tökéletesen mûködik.Az állapot sokkal fontosabb a tipusnál szerintem.Persze fõleg a nagyobb teljesítmény miatt,egy cagiva jóval kevesebbet bír mint egy japán,és dõl belõle egy idõ után az olaj,mert az olasz gumi-tömítés/szimmering egy kalap szar.Aki tuti jármûvet akar,és nem a legerõsebbet az vegyen japán motort,annak finom a váltója meg mindene,és bírja hosszútávon.
Aha :D sokan ajánlanak robogót is mert hogy ugye a maradék pénzbõl szénné tudom tuningolni. Csak hát a szülõkkel is gondban vagyok. Még bele is mennek meg esetleg adnak is pénzt akkor ha hazahozok egy szakadt szutykot akkor asszem az aznapi lesz az utolsó hozzászólásom a fórumon :D. Õk inkább vmi uj felé tolnak hogy vegyek ujabbat mert hogy az yo. Innen jött a senda ötlete mert az nagyon olcsó .. pl egy 2003mas sendához már 180 ropikért hozzálehet jutni míg egy ugyanilyen rmx kb 250 :D. BÉTÁRÓL SENKI NEM TUD SEMMIT? :S
Betáról nem tudok semmit, de egy képe a Babettáról.
A béta milyen gyártmányú? Akkor aszondod hogy így márkára yó gépezet? Oldalán az van kiirva hogy elsõ osztályu alkatrészekbõl összerakott versenyenduro de hát melyik gyártó az ami azt irja hogy "Hát a motor yónak yó de befog szarni 2 év után"...
Szerinted van értelme egy leharcolt,kókány motorra tolni a lóvét?Fõleg olyannak aki nem is ért hozzá,se szerszáma se szaktudása?Abból nem lesz motorozás,csak állandó szerelés!Persze van aki azt szereti!Én mégsem ajánlanám!
Hát a szerszámoknak elég nagy neve van :S :D és elég drágák is.. Na ettõl félek.. Ha bedöglik annyiba kerül majd az alkatrész hogy jobban járok ha veszek egy másikat :S
tzr-el kezdtem, 450ért vettük, sokalja mindenki... én azt mondom inkább egy nagyobb, váltos, nagyobb motorra áttérõs motort szeretnék, nem egy kis lofaszt, amit 50ért eladsz késõbb, ha 125öst veszel.
Ezzel megtanultam váltani, nagyobb testu motorral menni, szerelgetni, ami elég jól jön majd nagyobb gépnél, és ha 125öst szeretnék venni majd, nem kell olyan sokat ráfizetni... én next motornak cagiva mitot szeretnék, 400ért eladom ezt, és 600ért használtan veszem a cagivát, 200e forint lesz, amit nekem majd fizetni kell, ami nem olyan sok...
sry hogy kicsit érthetetlenül írok, csak tegnap parti volt :D
:D na ya de nekem csak 200 rongyom van rá :S 10 év alatt mennyire használódik el egy motor?? Terepen csak minimálisan lett használva.
Robogónak meg egy Piaggio NRG, Malaguti F15, Benelli GT, vagy valamelyik japó.
Nekem egy Aprilia Sr50-sem(2000-es gyártmány) van, 90-nel lehet vele menni, nagyon jó kis motor. Használtam 20000 körül volt 2 éve, azóta nem néztem az árát. Vízhûtés, 2 ütemû, elõl tárcsafék.
Egy barátom most vett 450.000 Ft-ért egy szinte uj derbi sendát (30 km volt benne kb mert kiállítási darab volt). Baromi szép motor nagyon megfogott ezért is hezitálok a derbik melett csak az a baj hogy én nem tudok ujat venni mert nincs annyi pénzem. Melyik a legidõsebb derbi ami kb 2 évig szerintetek kiszolgál ? :S
Beta. Ilyen van a 12-es hsz.-edben, csak ez 2003-as.
Az enduróknak azért elég hosszú az élettartama, nagybátyámé (igaz, az 600-as és Yamaha) 1988-as gyártmány. Egy-egy alkatrész csere volt, de nagy felújítás nem.
Nem azt írtam 'kérlek" hogy nem értem,hanem azt hogy még nem hallottam olyat,hogy blokk megrepedt volna a ráfröccsenõ víztõl.Egyébként triálmotorozok,ahol a felhevült blokkal lazán belehajtunk a patakmederbe,még ott sem repedt el semmi,pedig a blokk a súlycsökkentés miatt sokkal vékonyabb mint egy robogón.
Sziasztok! Szeretnék venni egy 85cc-s RM85-ös suzukit és az a kérdésem h 50-es jogsival h tudnám utcán vezetni?:) ÉS h egyáltalán mehetnék-e vele utcán, mivel ez crossmotor. Elõre is thx a választ!
hát persze!! 50-es papirral van nem 85 akor igen!! De ha 85 papirral van és neked 50 es a jogsid akor nem!
helo van egy CPI Hussar -om na és az a gond vele h nem jóna mondom a panaszait 45km/h durranik eggyet és leál utána kis idõ mulva ujra megy ja és ha lenyomom a berugókart ugymarad vki vmi ötlet
A berugókar-Leveszed a motorblokk bal oldali burkolatát /körbe sok kis csavar/-a berugókart nem kell levenni,mert vele együtt jön le.A fedélben,amit levettél van két fogaskerék,a kisebbiken van egy drót körben,azt le kell pattintani,és körben alatta bezsírozni.-ennyi!
Gyertyapipa,vagy gyertya okozhatja a durranást,esetleg elektronika.Lehet hogy csak a pipa laza a gyertyán.
ja és a folytás hogyan van benn?és hol? és nehéz kiszedni?
megint én és vmi acél vagy vmi berugókart nem tudtok mert alut nem szeretek venni mert eltörik picit megkell feszíteni mikor szétkapom és elpattant már menni akarok vele naon mert 2 hónapja szar (de mondjuk van egy simson)
Giannelli Extra kipufogó 31639P ilyen kipuffot néztem ezt szét kell vágni h kijöjjön a folytás vagy vki tudna nekem egy fasza kipuffot de ne legyen drága na berugókart találtam ezt a folytás dolgot meséljétek el
A folytás általában a karburátor szívóoldalán egy kör alakú szûkítõ lemez,és 75-ös helyett 47-es fõfuvóka.A légszûrõ ahol beszív ott is gyakran szûkebb.Meg a fõtengelyen plussz alátét a varió közé.
A kínaiak az eredetileg yamaha blokkot úgyis folytják,hogy kisebbek a felömlõk a hengeren,és hiányzik a két ablak a dugattyún./keeway/
Robogós boltokban kapsz, egy fojtatlan 50-esbe minimum 65-70-es kell,a 47-esel fojtják.A tiéd alapjában jog úgyhogy 75-ös jó bele,persze csak akkor ha máshol sincs fojtás.Egyszerre mindíg több helyen fojtanak. Legtöbbször sajnos hengert és dugattyút is cserélni kell,hogy rendesen menjen.
Elég sok motorom van,hirtelen nehéz lenne felsorolni.
Van egy next zone-om is,elvileg ugyanaz a blokk mint a tiéd,de az szerencsére nem kell nyitogatni.Csak egy elektronikát tettem rá ami nem szabályoz,így tud 80-at./megpróbálok képet mindjárt/