DE KÖNYÖRGÖM nem sokat motoroztál még ahogy így érzem... csak azt nézed, hogy 160at megy 20kt forog /óra szerint... real 18-19k/ emelei az elejét... ennyi? ez alapján fogsz motort venni?:(
250-es kategória nincs, az A korlátozott csak teljesítmény és teljesítmény/tömeg-arány korlátozást tartalmaz. Tehát egy gyengébb 600-ast is vezethetsz pl.
A sebességet/fordulatszámot ne vedd szempontként motorvásárláskor. Legalábbis ne a legfontosabb szempontként.
A teljesítménykorlátozást azt meg arra értettem, hogy max. milyen erõs motort vezethetsz azzal a kategóriával. Persze vannak a motorokban is fojtások, ami visszafogja a teljesítményt, de nem tudom, ez nagyobb gépeknél (akár 125cc) mennyire gyakori.
A hangja az nyilván attól is függ, hogy 2 vagy 4 ütemû a motor, nemcsak a köbcentitõl.
De én elsõdleges szempontokként a következõket venném: megbízhatóság, kényelem, alkatrész-ellátottság és -ár, fogyasztás, aztán ezek után jöhet a kinézet, stb.
Tudom ajánlani a totalcar.hu oldal népítélet rovatának motoros részlegét, ahol tulajdonosok írják le tapasztalataikat.
Viszont ez hogy megy-e 160-at, ez nem tudom miért olyan fontos szempont most neked, hogy minden hozzászólásba belefoglalod. :D
7 éve motorozok maistro... azt kell nézni, hogy hány kilométer van a vasban, hogy abban a henger/fõtengely/dugóban hány km van, ne hulljon szét alattad, mert sokba fájhat...(megszorul 70nél akkor pápá nem teszem rá a nyakam, hogy megfogod), hogy nincs e szétrohadva, szép hangja van e... am, a 250zxr kawa óra szerint 19.500 fölé forog, de az ezres gépek már nincsenek annyira kihegyezve, láthatod is, hogy a 600 és 1000 gépek között nincs sok teljesítménykülönbség, 70-80 lóerõ (relatíve) tehát az 1000 tartósabb /szvsz/. Te tudod mit akarsz, én kezdõként nem merném bevállalni a 125/50et, mert az keréken 20-25 lóerõ is lehet, és az egy kezdõnek szerintem nagyon sok:) Fõleg, hogy poweres, és 6-8 ezernél kinyit, akkor nagyon nagyot tud rántani ám:) Én most egy 2003-as Derbi Sendával mászkálok, supermoto szettel nagyon bejön... csak nekem nem az igazi a supermoto... én sportmotorra születtem:)) Úgyhogy nyáron melózok, és 125. Jogsiról meg: M - Segédmotor-kerékpár - 50 cm3 4 KW teljesítményig (nem fogják méregetni)14 éves korhatár A1 - 125 cm^3 11Kw (15 LE) Gyárilag ennél erõseb 125ös nem jön ki, és nem is jött, mindet fojtással adták ki, ám ezt a fojtást ki lehet szedni nagyon könnyen, és így maximális gyári teljesítmény elérhetõ.16 éves korhatár Akorl. - Bármennyi köbcenti asszem 34 KW-ig vagy LE-ig, nem vagyok benne biztos...18 éves korhatár A - ezt ugye nem kell magyaráznom:) 21, vagy két év gyakorlat.
2 év A1 vagy Akorl. gyakorlattal tehetsz Korlátlanra vizsgát, úgy elég olcsó is.
nekem az elsõ motorom ugye egy 125-ös aprilia etx volt. kb 30 paci, poweres... mikor elõször mentem vele még váltani is meg kellett tanulnom:) berugni kicsit necces volt, mert a szivató lent volt a karbinál, és bal lábbal kellett rúgnom. de amúgy naon ment a gép:)
Ugyan én sem értek a motorokhoz és én is csak nézelõdök (mert közeljövõben tervezem hogy meglepem magam egy Aprilia-val) de youtube videók és általad felállított álmok alapján az okoskodásod eléggé azt a benyomást kelti, hogy te igazából nem is tudod mekkora sebesség a 160 km/h ...
Egyébként az a 160 az csak a mesében 160:) bele kell kalkulálni 10-15% csalást..:) Fel kell tenni egy bringaórát és az megmondja mi van:) Ernyémen egy Cateye Velo 8 van és tökéletesen mûködik.
Egyébként hamár beböfögtem ide, tudnál vagy tudnátok mondani olyan szakoldalakat, leírásokat, fórumokat vagy személyes tapasztalatokat ahol megtudom nézni a motorok részletesebb technikai leírását és (viszonylag) elfogulatlan ismertetõjét? (Totalcar népítéletet már nézegettem, azon kívûl)
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! (Külön köszönet Chucky és Zsoltinak!:))
Am. csak kocsival tudom mennyi a 160, de az Nekem elég.. és azért, mert akkor a mociba van erõ és szépen menne.:)
Chucky pm-ben leírnád az msn-ed? köszi.:)
Szevasztok, mi a véleményetek a ,, 125-ös de 50-es papírokkal " c. hirdetésekrõl? Nekem most egy 50-es jog-om van pontosabban 70-es mert hengercsere volt.Még a tavasszal el szeretném adni 50-60 körül aztán beújítok vmi nagytestû robogóra. Nézegettem a hirdetéseket és elég sok olyan van hogy 125-ös Gilera ,,de segédmotoros jogsival vezethetõ" , sõt 180-ast is láttam 50-es papírokkal.Ez mennyire kockázatos?Mert ugye 50 és 70cm3 közt nem igazán lehet különbséget tenni, de azért egy 125-ös netán 180-as mocira nem igazán lehet rámondani hogy ,,ugyan ez csak 50-es".Hang alapján már lehet hallani hogy itt nem stimmel valami. Egyébként meg árban nem sok különbség van 50 és 125 között.Ezért inkább választanám a 125-öset ami azért teljesítményben se rossz már 110-120km/h véggel tuning nélkül,és ezt a sebességet robogón már azért nem kicsit lehet érezni:D.
Én nem merném bevállalni, de mifelénk nagyon sokan használják így a motorjaikat.
oktoberben vettem RS50 apriliát, faja kezdõ moci :) tudom ajánlani (bár nem ujonnan mert az ára igy horror), én ezen tanultam meg mocizni, most megyek korlátlant csinálni. alapokra jó, gyárilag elsö szerviz után olyan 65-70-es cirkálosebességet ad és 80 körül van a vége. sok mindent megtanultam a motorokrol és motorozásrol vele. 1. a kereskedõ igazat mondott mikor mondta hogy gyorsan megunom majd de ha szép állatpotban marad beszámoljuk nagyobbra. 2. a sportmotor baszottul kényelmetlen, egyseggel 20-25km-t birok elmenni vele. 3. a hangja röhejes. kipufcserével javithato de az csak szardobálás mert sokkal jobb nem lesz, kis plusz kraft és jobb hang. és a gari is veszik szoval felejtõs. 4. én 183 cm vagyok és 90 kilo, valóban furcsán festek rajta de magasról leszarom, nem azért vettem hogy ki-mit gondol mikor meglát. 5. igazi városi cirkáló. pesten nem szeretek vele járkálni mert ott megölnek (vasárnapi mocis vagyok) de pl fehérváron a városban isten. nem is kell több de komolyan. sportos beállitottságu embereknek napi használatra is ajánlom, de cucc nem fér rajta sehova. 6. nagyonnagy feeling :) a többi motorost mind beeteti a vas, integetnek orrba szájba... elöször élveztem de inkább kínos. 7. a csajok nagyon megnézik :D csak be ne indítsd mert meghallják és kiröhögnek. 8. ezzel essél elöször, ne egy 180 kilós motorral. ez 110 és multkor egy köcsög buzi miatt sikerült is árokba tenni, szinte sérülés nélkül. az index visszapattan a helyére, de ezt is elég volt megfogni... szal csak fokozatosan
Én meg utána olvastam ennek a 125/50-es dolognak,és nagyon nem éri meg.Habár van néhány ember aki 3éve tolja így de elég nagy mákjuk volt valszeg.Ha pedig kiderül hogy valójában 125-ös az a robogó akkor biztosítási csalás okirat hamisítás, engedély nélküli vezetés +rohangálás+ idegeskedés és kb 100.000Ft. Persze nagyobb városokban megoldható, pl Pesten, de Gyöngyösön kétlem hogy majd macska egér játékot fogunk játszani a rendõrbácsival:D. Ezért úgy döntöttem hogy jobb lesz egy 50-es aprilia veszek hozzá egy 70-es hengert és majdnem ugyan ott vagyok. Gyári 50-es hengerrel 80-at megy akkor egy sportkipuf+70-es cucc elég sokat fog dobni rajta.:)
mi a faszt okoskodsz? olyan hangjuk van mint egy távirányítós autónak... és ki a fasz kérdezte a véleményedet te agyhalott??? ha nem tetszik a 2ütem akkor takarodj, puszi
tudod, én TÉGED nem fikáztalak, de te egybõl leagyhalottazol... amúgymeg november elsején raktad fel a képet... bár berakhattam volna a jogsid képét is, azon is eléggé tüdõffejed van :D
"tervezési végsebessége 45km/h" ez azt jelenti hogy csak 45el mehet a motor, hogy megkapjam az M kategóriás jogsit rá? LOL
Én már rég akarok 1 motort! :) ezt szeretném, 50cc, viszont az elõzõ HSZben lévõ kis mondatocskát ugy értettem, hogy 45nél többel nem mehet :(. De ez megy 85-90et is! :) 350kg megvan, 50cc, én elmúltam 14, (augusztus 19.én leszek 15) viszont ez a mondat "tervezési végsebessége 45km/h" megijjesztett :( Lécci help ^^
Nem kell vele foglalkozni... nem kell rá mûszaki, nem nézik, hogy menyi í vége...
Kezdõ motoros leszek, ha lesz jogsim! xD szóval örülni fogok, ha 40el nem borulok fel! :D Amugy hogy érdemes nekikezdeni a KRESZ-hez? :D (mondom én hogy hülye vok ) Gondolom elõször azt a könyvet kell megtanulni. :/ Am egy AF1es jó kezdõ motorosoknak?
Azt hallottam, hogy 2010tõl a segédmotorokat vizsgáztatni vagy valami ilyesmire kell elvinni, ahol leszedik a sebességét 50km/h-ra, és kap rendszámot. Ez igaz? Remélem nem :(
"alófaszt kell:D nekem mondjuk ez az életem, szóval nem volt semmi kresztanulás meg ilyenek:D"
50ccm es motowell magnet sportom van. semmi tuning csak a fojtár van kiszedve. mostanában amikor max gázon megyek-mennék vele akkor elkezd visszalassulni így rángat, néha menne néha nem. remélem érthetõ :S ennél pontosabb jellemzést nemtok írni a jelenségre. nem tudjátok mi lehet a baja? kösz elõre is üdv
karbipucolás, gyertyapucolás, ha nem segít szervíz...
Sziasztok! Van egy komplett Aprilia AF1 50ccm, megvan hozzá mindenem, kivéve a blokk. Ha érdekel vkit vmi alkatrész. Írjon! köszönöm
Sziasztok!Olvasgatom miket irtok,hogy a 125ccm mocik mennek e 160km/h val.Nekem volt AF1 apriliam ami tuningolt volt 240 et ment,1 motorépitõ barátom tuningolta!Most van 1 Cagiva C9 em ami kiakassza az órát ami 200km/h!És nincs jogsim se,de 10 éves koromtól motorozok,most 27 vagyok.1997 be igazoltak utoljára,azóta nem!Igaz vidéken a rendõrök szemetek,én nem szoktam nekik megállni,mert ugyse jönnek utánnam!Kezdõ motornak 1 simo,vagy 1 derbi fõnixet ajánlanék!További jó motorozást!