A játék elsõ 25 perce. Van benne egy-két spoiler, de mivel úgyis a játék legelejét mutatja, így szerintem bárki nyugodtan megnézheti.
A Shadow of Chernobyl sztorija sem a robbanásról szól. "Több évvel a csernobili katasztrófa után a Zónában több, a szovjet állam által kezdeményezett titkos kutatási projekt vette kezdetét. Különféle létesítmények épültek, vagy elhagyatott katonai bázisok, gyárak, ipartelepek lettek átalakítva erre a célra, és egy hatalmas laboratóriumot hoztak létre a csernobili erõmû 4-es reaktorjában és a Szarkofágon belül. Ezek a kísérletek elsõsorban az elme különféle aspektusait kutatták, többek között például az extraszenzoriális percepciót, és szándékoztak megalkotni valamilyen formában egy összegyûjtött emberi tudatot, ez volt a „Collective Consciousness” („Kollektív Tudat”) projekt.
Nem sokkal a Collective Consciousness, vagy C-Consciousness sikeres megalkotása - hét emberi elme fúziója révén egy számítógépes kezelõfelülettel összekötve - után a Szovjetunió összeomlott. Az ezt követõ években a kutatólaboratóriumok egy részét elhagyták, és a C-Consciousness entitás nagyobb hatalomra tett szert a néhány megmaradt létesítmény felett, amelyek továbbra is mûködtek. Ezekkel a fejlett kognitív képességekkel a C-Consciousness képessé vált észlelni és tudatosan formálni a „nooszférát” (a minden tudatot magába foglaló „környezet”, ahogyan a „bioszféra” a globális ökológiai rendszer, az összes élõlénnyel és ezek minden kapcsolatával, beleértve az élettelen környezettel való kapcsolatot is).
A C-Consciousness projekt célkitûzése egy globális mértékû tudatmódosítás volt. Hittek abban, hogy a nooszféra manipulációjával az emberi tudat, a gondolkodás és az érzelmek negatív és pusztító aspektusainak kiiktatásával fennállhatna a világbéke és a harmónia. Sajnos azonban a C-Consciousness elsõ nagyobb kísérlete 2006-ban a nooszféra manipulációjára katasztrófába torkollott. Egy óriási robbanás következett be mind a pszichikai, mind a fizikai erõkben, és a nooszféra a C-Consciousness projekt laboratóriumának közelében elhajlott és torzulást szenvedett. Ugyanúgy, ahogy a bioszféra képes visszafordíthatatlanul megváltoztatni a Föld arculatát, úgy a nooszféra manipulációja is képes eltorzítani a fizikai valóságot - az elme nagyfokú hatalma az anyag felett.
A torzulás, melyet a nooszférába történõ beavatkozás okozott a C-Consciousness és a hozzákapcsolt gépezetek által, hozta létre az anomáliákat és azt a számtalan mutánst, amik a Zónában tartózkodnak 2012-ben. Kétségbeesve, hogy helyrehozzák a hibát és hogy elrejtsék magukat a zavaró külsõ hatásoktól - mint amilyenek a Zónában alkalmatlankodó Stalkerek, akiknek kincsekre fáj a foguk, vagy az ukrán hadsereg, akik reménytelenül próbálják megerõsíteni pozíciójukat és irányítani a Zónát -, a C-Consciousness megalapította a Monolith kultuszt: állig felfegyverzett fanatikusok csoportját, akiknek a dogmái közt szerepel a Monolith imádata és az eretnekek feltûnésének megelõzése a Monolith-on belül. A Prypiat közelében lévõ radar létesítményt ezért átalakították egy hatalmas agyperzselõvé („Brain Scorcher”), mely elpusztítja azokat a védtelen emberi elméket, akik túl közel merészkednek, így alakítva át õket agyatlan, agresszív zombivá. Az idõ múlásával egyre inkább az a szóbeszéd járta, hogy van egy Kívánságteljesítõ („Wish Granter”) valahol a csernobili erõmûben, ezért a Stalkerek elkezdtek vándorolni a Zóna szívébe, remélve, hogy álmaik talán tényleg valóra válhatnak.
Ez évekig így ment, de a C-Consciousness folyamatos erõfeszítése mégis képtelen volt helyrehozni azokat a károkat, amiket a Zónában okozott. Valójában a helyzet csak még rosszabb lett, a robbanások („Blowout”-ok) csak méginkább elmélyítették a Zóna körüli nooszféra torzulását, méghozzá irreális mértékben. A C-Consciousness entitás azonban továbbra sem tágított, és folytatta a kísérleteket, megbújva a Monolith kultusz és a Kívánságteljesítõ mítosz árnyékában, amit a Monolith tagok, az Agyperzselõ és maguk a Zóna veszélyforrásai is csak még jobban elõsegítettek. Alkalmanként azonban a speciális körülmények úgy hozták, hogy szükségessé vált olyan ügynökök kiküldése, akik felmérik, hogy mi az amit meg kell õrizni a Zóna titkaiból anélkül, hogy felfednék a C-Consciousness projekt létezését. Ilyen esetekben foglyul ejtették azokat a Stalkereket, akik elég kitartóak, szívósak és kemények voltak ahhoz, hogy az Agyperzselõ bázisára vagy a könyékére eljussanak. Agymosást kaptak, és a Zóna külsõ területeire küldték vissza õket az úgynevezett halálfuvarral („Death Truck”) - az ilyen utakat a visszaküldötteknek alig a fele élte túl. Ezeket a Zónába szétküldött ügynököket megjelölték, így kapták meg a karjukra a S.T.A.L.K.E.R. tetoválást. Ez az a pont, ahol a fõhõs Strelok (az orosz стрелок szóból, jelentése: lövész) belép a sztoriba.
Strelok és szövetségesei, Fang, Ghost, valamint a Doktor Stalkerek egy olyan csoportja volt, akiket különösen érdekelt az, hogy mi lehet a Zóna központjában. Egy bizonyos ponton, néhány héttel a játék sztorijának kezdete elõtt úgy határoztak, hogy észrevétlenül elosonnak az Agyperzselõ mellett, és beszivárognak a csernobili erõmû belsejébe. Felkutatva a Monolith rejtekhelyét egy zárt páncélajtóig jutottak (ami a C-Consciousness termébe vezet), és dokumentálták, hogy a Monolith kultusz nem más, mint egy jól megtervezett csapda azoknak, akik megpróbálják felkutatni a Zóna titkát. Sajnos azonban visszavonulásra kényszerültek, és a következõ próbálkozásuk a Zóna szívébe való behatolásra tragédiához vezetett. Sikerült szerezniük egy elektromos zárfeltörõ szerkezetet, ami kinyithatná a páncélajtót, de ezúttal a Monolith-ok már készen álltak és vártak rájuk, ezért újból visszavonulásra kényszerültek, de a menekülésüket egy blowout nehezítette meg. Strelokot elkapta a blowout és eszméletét vesztette, valamint amnéziás lett. Így kiváló alannyá vált a C-Consciousness kondícionáló eljárásához. Ghost és Fang elmenekültek, de Fang súlyos sérülést szenvedett, és azelõtt meghalt, mielõtt a páros elérte volna Prypiat városát. Ghost a Zóna külsõ régióiba vonult valami biztonságosabb elfoglaltság után nézve.
Ezen a ponton Strelok súlyos fenyegetést jelentett a C-Consciousness entitás és az azt tartalmazó laboratórium biztonságára és titkaira nézve, így a C-Consciousness azt a döntést hozta, hogy Strelokot meg kell ölni. Azonban ismeretlen tényezõknek köszönhetõen a C-Consciousness egy hibát követett el: nem ismerte fel a blowout során elkapott személy identitását, és azt a feladatot osztotta az illetõre, hogy ölje meg Strelokot, miközben õ maga volt Strelok. Egy második baleset következett be akkor, amikor ezt az új ügynököt a Zóna külsõ területeire szállító Death Truck váratlanul megsemmisült egy villámcsapás következtében, melynek eredményeképpen a C-Consciousness elvesztette felette az irányítást. Strelok újra szabaddá vált, habár megzavarodott és amnáziás lett, de megszabadult a megszállottságtól.
Ha a játék folyamán úgy döntünk, hogy teljesítünk néhány további plusz küldetést, akkor kinyomozhatjuk az elmúlt hetekben történt eseményeket, követve Strelok régi asszociációit, visszaemlékezéseit, majd mindezeket összerakva világossá válik, hogy ezek a tényezõk vezettek ahhoz, hogy elsõszámú veszélyforrássá vált a C-Consciousness számára. A Doktor segítségével feltárul maga elõtt a valódi kiléte, és megtud némi információt arról, hogy a korábban dokumentált anyag és egy másik zárfeltörõ, ajtónyitó dekóder nyugszik egy prypiat-i hotelszoba rejtekében, Strelok visszatér csernobilba és behatol a Monolith bázis alatt lévõ kamrába, elpusztítva a kivetítõ eszközt ami létrehozta az illúziót.
A C-Consciousness más választása nem lévén, szembekerül vele és felajánlja, hogy feltárja az igazságot a cselekedeteikrõl, a Zóna természetérõl, és felajánlja, hogy csatlakozzon hozzájuk, támogassa õket számukat megnövelve, hogy együtt fáradozhassanak az okozott sérülések kijavításán, és hogy együtt kalauzolják az emberi tudatot a béke felé, megakadályozva a Zóna terjedését. Vagy pedig nézzen szembe a Monolith frakció még megmaradt, de így is igen jelentõs erejével, hogy aztán felkutassa az igazi C-Consciousness laboratóriumot, és hogy véget vethessen az õ manipulációiknak és intrikájuknak.
Ha úgy döntünk, hogy csatlakozunk hozzájuk, akkor Strelokot is egy tartályba helyezik, és rákapcsolják a gépet. Ha elutasítjuk, akkor a csernobili erõmû külsõ területein haladva portálokon keresztül kell eljutnunk a C-Consciousness laboratóriumba, ahol Strelok az összes tartályt szétlövi. A kép elhalványul, majd Strelok egy füves réten találja magát (mely éles ellentétben áll a Zóna légkörével), körbenéz, majd leheveredik a fûbe. Gondolatait meghallgatva láthatjuk, amint megbékélve önmagával elalszik."
Elég összetett sztori
Hát elvileg a csernobili atomerõmû egyik blokkja robbant fel és attól ilyen a zóna mert kilyött a sugárzás. "Egy teljes évvel a Shadow of Chernobil eseményei elõtt indul a Clear Sky sztorija." ez nem azt jelenti hogy a robbanás elõtt! Sztetek a robbanás után egy évre már ilyen csesznye lenne a környezet simán eltelt vagy 10 évis a robbanás óta! SoC-ban leraktak minket valamelyik idõben már jól átformálódott a zóna jó sok sugárzás meg minden a clear skyban egy évvel visszább leszünk ennyi.A robbanás régen volt!
Jah Crysis szindróma... Az is hálistennek olyan vót mint az "ingame movie"-kban.
"A GSC meg akarja valósítani az elsõ részbe már nem fért tartalmat. Strelok múltjáról adnak tisztább képet a Clear Skyban. A reaktorból kirobbanó radioaktív szennyezõdés képlékeny formában tartja a Zónát. Korábban anomáliával telített területek váltak semlegessé, illetve egyes eddig üres helyek pedig anomáliákkal teltek meg.
Ismert térképpontok felé vezetõ ösvények enyésztek semmivé, ezzel egyidõben új utak nyíltak meg. Pripyat városát elfelejthetjük a Clear Skyban. Ehelyett romokban kutatást kapunk ezerrel. Hét klán hét táborába látogathatunk el, ahol például kereskedõ, kocsmáros és vezér NPC-kkel diskurálhatunk"
"Egy teljes évvel a Shadow of Chernobil eseményei elõtt indul a Clear Sky sztorija. Nyolc klán nyuvasztja egymást véres csetepaték során.
A Clear Sky területe 50%-ban új és teljesen átdolgozott világot mutat."
Info: Hardwired
Nemtudom már (hülyeségek meg nem akarok írni)régebben olvastam valahol.
helosztok nem tudjátok kb mikor jelenik meg nagyin kíváncsi vagyok most szedem az alapot az is ütõs asztmonták de láttam a clear sky-t trailerbe nagyon buta:) DX 10 es vayg DX10.1 es lessz??
ma kipróbáltam a bétát nem rossz, de azért remélem jobb lesz
hát ja, a feelingje az valami eszméletlen nyomasztó szerintem...
Én csak attól tartok, hogy a sebzésrendszer ugyanaz lesz min az alap játékban, az meg nekem nem jött be. Az alapjátékot nekem az Oblivion mod tette élvezhetõvé.
Csak nekem tûnik hangulatosabbnak (és talán szebbnek is), mint a Crysis meg Far Cry 2? :) Szerintem könnyedén pályázhat majd a 2008 legjobb FPS-e címre.
600 körül. Na kicsit toltam vele. Mintha stabilabb lenne, nem dobott ki az asztalra a varacskosdisznóval való találkozáskor (és a benne való kutakodáskor) sem.
Megjelent a nemrég kiszivárgott bétából egy "rebuild". Nézte már valaki? Én csak épp belekukkantottam egyelõre. Ami feltûnt: a menü háttere már nem az eredeti játék féle, hanem új.
hali meg lehet oldani vhogy, hogy a demóban lehessen menteni? állandóan lelõ a helikopter, és a mentés betöltésnél kidob az aztalra jó lenne végigvinni a demót, de nincs kedvem mindíg elõlrõl kezdeni
Én hogy mit gondolok arról hogy te mit gondolsz, arról amirõl fogalmad sincs, arról ismét nincs fogalmad! Úgyhogy én úgy fogalmaznék hogy te zárd le a témát magadban. Kösz csõ...
Mert? mi csináltam Azért hogy tudd az a 2 felkiáltó jel azért van, mert beszóltak nekem és nyersen visszaküldtem az illetõt az anyukájába. A modi haverja, meg osztott 2 jelzést, mert biztos haverok azt itt pofára megy a dolog.
Tudom hogy mi az a béta, szintúgy pedig azt is tudom, hogy ennek legalább olyan szar helyzete van, mint anno a TimeShift-nél, viszont ha ebbõl "szép" játékot akarnak faragni, akkor legalább akkora csúszás is lesz.
Én azt istenítettem, akkor amit az "ingame cuccok mutattak" amit kiadtak játékot az valami más lett. Egy butított verzió. Persze még így is faxa a többi mai játékhoz képest.
Sztem az eddigiek alapján, (na persze még sokat kell csiszolni) kurva jó lesz. Nekem az egy is bejött teljesen, nagyon jó a hangulata.
Megnéztem én is a bétát, és ami eddig lejött, az hogy gyönyörû és egyenlõre baromi bugos. A fény-árnyék effekteken egyszerûen hanyattvágtam magam, fõleg mikor megy fel a nap és mindent beborítanak az elsõ fénysugarak, baromi jó. Vagy amikor a "factory"-ban a kányhatüzének a fénye verõdik a falra, vagy amikor tüzelek beltérben, akkor a torkolattûz is gyönyörû fényeket vet. Kicsit talán jobban optimalizált is, de még nagyon messze van a tökéletestõl. És hát fõleg a bugírásra kellene ráfeküdniük keleti barátainknak, mert abból még annyi van mint a rohadás. Én várom nagyon. :)