Most értem a Szabadság bázisára. De közben újra legyilkoltam a Fosztogatókat és újból huss, a semmibõl ellepték a Szeméttelepet. Közben minden töltényem elõttem. :D
Viszont! A Szabadság bázison lévõ szaki is tud upgrade-elni a SEVA öltözeten!!!
Most meg pénzem nincs rá. :(
Már elkezdtem visszahordani fegyvereket és áruba bocsájtani. :)
A buborék nevû relikvia vmi sugárzás ellen véd. Közben lett még egy, ennek meg Villanás a neve. Ezt az Ingoványban lehet megtalálni. Ott is adják a feladatot, hogy meg kell keresni egy relikviát. Elmentem a térkép szerinti helyre, nagy nehezen megtaláltam ezt. Vissza a CS bázisra vele, de nem kell senkinek. ?!?! Aztán nézem úrra és még mindig azt jelzi, hogy ott a relikvia a helyén. :O
Visszamentem és másikat találtam, a nevét akkor nem is néztem. :D Amit találtam azt meg visszaadtam a CS bázison annak aki kérte. Ezt a meglévõ 2õt meg nem akarom áruba bocsájtani. :D Pedig akkor lenne pénzem Seva öltözet fejlesztésre. :)
Az újratermelésrõl annyit, hogy tegnap este nagy keservesen sikerült elfoglalnom a Szolgálat bázist (kitakarítottam az egész építményt udvarostul, fõépületestül), be is jöttek a Szabadságiak faszántosul szétterjeszkedtek ahogy kell...mondom akkor már pihenés kép elkezdhetem összegyûjteni a harcok közben különbözõ helyeken lévõ ládákba elpakolászott értékes fegyvereket és elhurcolni mindet egyetlen ládába (össze is gyûjtöttem a szolgálatosoktól vagy 20 fejlesztett fegyvert, amiknek egyenként 14000 RU az értéke, meg kb 10 "bivalyfegyvert" (nevét nem tudom), amik meg egyenként 50000 RU-t érnek...szerintem a játék végéig nem fogtok már pénzhiányban szenvedni). A bolhapiacon lévõ ládát választottam erre a célra, mivel közel van, meg rögtön egy kísérõ is van mellette. A meglepetés akkor ért, mikor ugye a fegyverekkel való mászkálások alkalmával mászkáltam pályáról pályára és egyszer csak mikor visszamentem Agropromba, a térképen látom, hogy a bázison a fõépület belsejébe Szolgálatosokat jelez ki nekem a PDA. Tehát még van ellenállás...a semmibõl. A szerencsém az, hogy az elfoglalás óta a fõépület ajtaja be van zárva így nem tudnak kijönni (amúgy, ha átlépnék a küszöböt már is jönne a küldetés, hogy "foglaljam vissza a bázist"). Szóval érdekes dolgok ezek. A Fosztogatók miatt én is sajnálom a SEVA-t, majd harmadszori végigjátszáskor megint más úton fogok haladni a játékmenettel (ezért is tud érdekes lenni ez a játék).
"...buborék nevû relikviát. Ami zöld! :D" Az jól gondolom, hogy az a relikvia, ami (nem tudom pontosan) 20 kilótól megszabadít? :O Mert ha az az lenne, akkor én is igyekszem a Stalker-ekhez becsatlakozni majd.
Pedig logikus valahol. Egy rohampuska vagy ontja a lõszert, vagy pontos. A kabátok is: vagy golyóálló (ettõl nehezebb), vagy el van látva többlet teher cipelésére jó kiegészítõvel. Az éjjellátó vs sugárvédelem csak a fejlesztõk humorérzékét tükrözi. Kissé sötét...
Oké ezt értem, de annyi a problémám ezzel, hogy hiányolom a game-bõl a módosítást. Ez értendõ fegyverre is. Nekem nem reális, ha egy fegyver csövét módosítom, akkor miért nem lehet módosítani, ésatöbbi... Ill. ami inkább ehhez köthetõ, mint ruhákhoz, hogy nem tudom kipróbálni. A táborból is ki kell sétálni ahhoz, hogy legalább elõ tudjam venni a fegyvert.
Csak a Fosztogatóknál lehetet fejleszteni?! :(
De Õket kellett írtanom. Ahogy beléptem a Kordon-ban lévõ Stalker-ekhez rögtön Jóga csapata lett ez Enemy. Nem volt választási lehetõség. ;)
Ja! És még vmi... Aki szintén állt már be a Kordon-ban táborozó Stalker-ekhez: A Fosztogatók állandóan meg fognak jelenni a Szemétdomb-on?! (Akárhányszor is írtja le Õket az ember?!)
A fejlesztési lehetõségek ott vannak a képen mind. Ha ráböksz valamelyikre (fölé viszed a kurzort) kigyullad egy kis sárga ledecske rajta és azokon a további fejlesztéseken, ami ehhez az ághoz tartozik. A másikra böksz, akkor az az ág lesz megjelölve. Szépen végig tudod nézni, hogy mivé fejlesztheted egy adott ágat követve a ruhát. A másik lehetõség. kiválasztod a jobb oldali oszlopon azt a "csúcsfejlesztést, amit el akarsz érni és megmutatja hozzá az összes alsóbbrendût, ami kell hozzá. A többi lesz az, ami akadályozza azt az irányt...
A kék csík a piros életcsík fölött ugye a sugárzási károsodást jelzi?? És itallal lehet enyhíteni.Jól emlékszem? :)
Jó ez a mentési tipp 5let. Köszönöm! Értem ezt az egyik fejlesztés kiejt egy másikat is, ui. elsõ alkalommal ezt nagyon nem értettem és egyik fegyvernél kijelöltem az elsõ fokot amibõl lehetett és nem értettem, hogy miért nem tudok a következõket... :D
Most van ez a SEVA öltözetem, amit a Kordon-ban állomásozó Stalker csapattól kaptam jutalmul, mert gyomláltam Nekik a Fosztogatókat a Szemétdombon. Ha ezt az öltözetet szeretném fejleszteni, akkor ezt hol tudom megtenni?! (majd kipróbálom este, hogy vissza a CS bázisra mert ott lehetett az alap páncélt, ennyit tudok)
Péncélt úgy fejlesz, hogy amikor a fejlesztõ fickó elõtt állsz, mentesz egyet. Elkezdesz fejlesztgeni, és ha nem úgy sikerül ahogy akartad(pl: a fejlesztés amit megvettél kiejtett egy másikat amit akartál) akkor visszahívod. Amit érdemes tudni, hogy relikviatartó zsebeket nyugodtan vehetsz a ruhára, azok nem ejtenek ki más fejlesztéseket. A fejlettebb, második, harmadik, negyedik szintû fejlesztésekre ha ráviszed az egeret, kijelzi hogy milyen korábbi fejlesztéseket kell megvenned hozzá. Arra meg hogy melyik ruhát hol tudod fejleszteni, kérdezz rá itt a fórumon, és tapasztalatból egpróbálunk válaszolni.
Áhá, értem! De honnan tudom, hogy hol lehet fejleszteni az adott páncélon?! Mert a Stalker bázison ahol kaptam(!) ott csak javítani tud a szaki. CS bázison úgy emléxem az alap páncélon is lehetett fejlesztgetni, ui. ott pakoltam rá az éjjellátót is. Engem asszem inkább ez érdekel jobban. Vagyis ami jó lenne (golyóállóság vagy tehercipelés, tartósság). Ezek ütik egymást?! Mondjuk 2x is úgy vittem végig, hogy a legjobb páncélom az volt amit a Szolgálattól kaptam. Csak lehet, hogy több kötszert és elsõsegély csomagot kellett elhasználnom. :D
De Én meg olyan vagyok, hogy mindent begyûjtök. :) Még a fegyvereket is kiürítem mindig :) annak ellenére, hogy az itt-ott fellelhetõ és "újratöltõdõ" ládákból is lenne elegendõ...
FC mod beszámoló... (aki unja szóljon) A monolit frakció teljes gyõzelmet aratott az este. A CS tagság 21 fõre csappant, ez alá nem tudom vinni, mert a bázisuk elfoglalhatatlan (nem tudom elõvenni a fegyvert bent, csapatot meg nem tudok beküldeni, mert nem találják). Az összes többi (stalker, duty, freedom, renegade, bandit, army) 0, a monolith ötszázvalamennyi. Elköltött pénz fél millió rubel fölött. Ennek túlnyomó része squadok megvásárlására (3 fõs csapatok, 3600 rubel/csapat) ment el. Az FC-ben van csapatmunka, ha van csapat. Idõközönként eleve gyarapszik a létszám, ha elegendõ "resource point"-ot elfoglalunk, de ez eseteként 10-15 fõ, a teljes Zónában szétszórva. Kicsit lassú a totális elárasztáshoz.
Este kezdek egy sztori módú, FC-vel dúsított játékot, kíváncsi vagyok, mennyire lesz mád, mint az alap...
Minden ruhát lehet valamilyen szinten fejleszteni. Az elv ugyanaz, mint a fegyvereknél. Nem minden gépész tud mindent, illetve általában el kell döntened, hogy a két lehetséges fejlesztési ág közül melyikre gyúrsz rá. Sugárvédelem vagy éjjellátó, golyóállóság vagy tehercipelés, tartósság vagy elektromos ellenállás, stb... A zsebek is fejleszthetõek, van amelyik ruhára több, van amelyikre egy sem...
Vasziszdasznak abban igaza van, hogy a CS-ben a fegyól sebzése között korántsem akkorák az eltérések mint a SOC-ban.
Van egy táblázat ITT, amin lehet csekkolni. Hajmeresztõ dolgokat mutat meg az összehasonlítás. Pl:A CS-ben ugyanakkorát sebez a PMM Makarov mint a .45-ös Colt M1911. A valóságban mivel az elõbbi ugyebár szar orosz 9X18-as lõszert lõ, az utóbbi meg az amerikai .45-öst(11.43mm), a Colt lövedéke vagy hároszor akkorát sebez. Oké, hogy nem akarták túlbonyolítani, de hogy a fos Makarov ugyanolyan erõs mint a Colt, az erõs túlzás.
De a legviccesebb az egészben az, hogy a táblázatból kiderül, a Black kite(Desert Eagle)-on kívül az összes pisztoly sebzése ugyanakkora(9 pontos, a Black Kite-é 10).
1 jó tanács addig ne áljatok be sehova amíg nem végeztetek a Katonai Raktár pyálán az összes mellék küldivel mert máskülönben nem kaptok GP-37-et amit a CS bázison tudnak maxxolni. + ott még várni fog rátok 50rúgó a híd leengedése feladatért szal lesz mibõl tuningolni.
AZ elsõ részhez volt data unpacker. én ki is csomagoltam egy csomó zenét hangot modellt. keress igy rá
"S.T.A.L.K.E.R.-ben NINCS csapatmunka. Szóval úgy foglalgass csapatokkal bázist, hogy az ellenfél mellett még a nyavalyás társaidra is vigyáznod kell, mert ölni nagyon ritkán tudnak."
Naccerû!
No, nagyot léptem elõre. :) Sikerült kiirtanom a Fosztogatókat a bázisukon ill. még pár helyen. Aztán huss, vhonnan ott termettek újra, meg újra... 3x-ra már nem gyilkoltam le Õket, mert gondolom ez egy örökmozgó szerkezet. Azt sejtem, vhogyan mindig el fogják lepni a semmibõl a Szeméttelep-et. Így hát visszamentem a Stalker bázisra a 12000 RU mellé kaptam még egy SEVA öltözetet, meg vmi buborék nevû relikviát. Ami zöld! :D
Vki írta régebben, hogy csak a Fosztogatók tudják ki max-olni a SEVA öltözetet, ne gyilkoljuk le Õket. Nekem nem volt más választásom, ui. ez volt a feladat. :D
Ezt az öltözetet lehet fejleszteni, mint egy fegyvert?! (vagy mi?!) Mert a szakinál nincs semmilyen opció az öltözethez, így gondolom csak javítani lehet, ha sérül. Ha lehet vmit fejleszteni rajta azt hol és hogyan lehet?! Bár szintén korábban írtátok, hogy inkább a fegyverek fejlesztésének van értelme, mint a páncélok fejlesztésének...
PS:
Most már szeretnék végre a Szabadság-hoz csatlakozni! (maaaajd, ha oda jutok :)
Relikviák csak akkor sugároznak (mármint amelyiknél írva van pirossal ilyen, hogy "Sugárzás -[szám]"), ha a zsebed egyikében (az egyik karikában) vannak. Ha csak a leltáradban vannak (a többi cuccok között), akkor nem fejtenek ki semmilyen hatást! Kísérésért cserébe kaptál? Örüljél neki. :) El lehet adni azokat jó pénzért, ha nem kellenek neked. Gondolom beléphetsz ugyanoda, miután Leeresztették a Limanszki hidat, de szerintem a változatosság kedvéért inkább mondjuk a Freedom-hoz lépjél be, õk úgyis jobb cuccokat adnak (amúgy a jutalom cuccokat is el lehet adni). Egy dolgot meg jegyezz meg: S.T.A.L.K.E.R.-ben NINCS csapatmunka. Szóval úgy foglalgass csapatokkal bázist, hogy az ellenfél mellett még a nyavalyás társaidra is vigyáznod kell, mert ölni nagyon ritkán tudnak.
Most majd jobban figyelek ill. figyelmes leszek. A tér anomália keresésekor a lentebb már írt Stalker-ektõl kaptam úgy emléxem egy olyat, ami ha jól emléxem a teher cipelést növelte 70kg-ra. De mondtam Magamban, cja, ha ennek az az ára, hogy közben egyfolytában kapom a sugárzást, akkor inkább nem kérek belõle. Ill. akkor nem nagyon foglalkoztam mellékküldikkel éstöbbi járulékos dolgokkal.
Gondolom(!) ezeket a színeket lehet is tudni elõre?! Mármint, hogy milyen is lesz a relikvia.
Jelen esetben az volt a gond, hogy kérés nélkül kaptam a kísérésért cserébe. Arról senki meg nem kérdezett, hogy kell-e ez Nekem?! :D
A Duty-CS-Duty (etc..) kérdést azért tettem fel, hogy lehet-e? Csak ennyi. Ill. ha belépek, akkor ugyebár kapok pár cuccot. Páncélt, fegyvert és egyéb hasznos dolgokat. Ha belépek újra, akkor vajon megkapom újra?! (áruba lehetne bocsájtani, nem?!)
No, tegnap este beléptem a Stalker-ek közé és a Fosztogatók lett az ellenséges frakció a Szemétdombon. Rögtön volt is pár action. De voltak benne BUG-ok már az elején... Ha mutáns támad, akkor jön az üzi, hogy szaladjak védelmezni. Amikor meg a Fosztogatók kezdtek támadni (pedig meg sem támadtam Õket és úgy néztem egyéb csapatok sem), akkor semmi üzi. A Szemétdombra vezetõ út elején (ahol elvennék a pénzt) - de Én nem ott mentem át, hanem vmi csatorna rendszeren keresztül - tök véletlen! - szóval a bejáratnál letáborozott egy Stalker. Jönnek a Fosztogatók, Engem lõnek 1000-el, de kedves Stalker társ semmit nem reagál. Az NPC ott rohangálnak szó szerint mellette és áll egy helyben. :( Aztán lelövik. Fasza!
Most meg majd meg kell tisztítanom a Szemétdombot Tõlük. Hát, ha ilyen csapatmunka lesz ez, akkor igencsak egyszemélyes Rambo hadjárat lesz ez. :)
Igen, visszamész a mocsárba és belépsz a CS-ba. Azt nem tudom, hogy bármikor lehet-e, a limanszki híd leeresztése után, de még Limanszkba belépés elõtt biztosan, mert ott kifejezetten hívnak is, hogy gyere.
A Duty-CS-Duty vonal is követhetõ, de minek...
Az este beleszaladtam egy érdekes bugba a Faction Commanderrel. Újra elfoglaltam a duty bázist, mert korábban nem hagytam ott csapatot, így - mivel gazdátlanná vált - ismét bespawnolt egy kupac szolgálatost. Begyalogoltam a kereskedõ barakkjába és mit látok: ott ácsorog a pultja mögött. Piros a pötty, de lehet vele beszélni, sõt megvette az összes cuccot, amit a levadászott haverjaitól vettem el...
Közben egyre inkább kiismerem a modot... - ha egy bázisra úgy megyek be, hogy ott van legalább egy oda tartozó egyed, akkor a fegyvert elteszi a karakterem. Amikor mindenkit eltakarítottam, akkor nem. Erre jó pl az Assistance Squad. Be lehet õket küldeni egy ellenséges bázisra, õk kitakarítják, utána már fegyveresen is lehet bent kóricálni. Kívülrõl érdemes nekik segíteni... - bázisok területén - függetlenül attól, hogy kié éppen - nem mûködik a "spawn squad" parancs, helyette egy üzenet jön, hogy itt nem. Ellenben a legközelebbi "táborhelyen" már lehet spawnolni és ha egy csapatnál többet "veszek" (3600 Ru egy 3 tagú squad, teljes felszereléssel. Ezek nem az assistance csapat, azok most nekem 12000 Rubelért "teremnek"), az egyik csoport szépen begyalogol az elfoglalt bázisra és ha a frakció parancsoknál a "Defend" opciót adom meg, védik amíg lehet. Bevédeni pl az Agroprom területet 8 csapat kell. 2 a Garbage felé vezetõ kijáratokhoz, 3 a Duty fõ bázis 3 pontjára (keleti, északi bejárat és a bázis maga) legalább 2 a stalker bázisra, és egy a Stone Circle táborhelyre. - ha a "kövessetek" parancs van érvényben a frakció számára, akkor folyamatosan jönnek a nyomomban, ahogy foglalom a táborhelyeket, de lassan, és gyakran eljönnek olyan táboroktól is, ahol jobb lenne ottmaradni. Ha van elég pénz, akkor érdemes a Defense parancsot kaidni és pénzért spawnoltatni a squadokat... - Van egy maximális létszám minden térképre. Azért nem teljes most a Monolith küldetéssorom, mert a yantari mobil labor körül túl sok a bezombult testvérünk (az egyik parancs, hogy a "zombified brothers"-t meg kell védeni a yantari komplexumban), így oda nem tudok monolith squadot spawnolni vagy hívni. Minden egyéb zöld a feladatlistában (elfoglalni az Army Warehouse-t, minden bejáratát ellenõrizni. Elfogalalni a Red Forestet, minden bejáratát õrizni, biztosítani a "Scientist Camp"-et Yantarban)... A zuegény zombikat meg nem akarom lelõdözni, hogy helyet csináljak egy csapatnak. Jól el lehet velük beszélgetni, csak a guide-juk nem tud sehova elvinni sajna...
Azok a zsebek és akkor hat réd a relikvia sugárzása, ha valamelyikbe beleteszed. Ha csak a zsákodban van, nem. Ez így van mindkét stalkerben.
A sugárvédelem a következõképp mûködik: Van a ruhádnak egy valamilyen szintû védelme. Ez a külsõ hatás ellen véd. Ha begyalogolsz egy sugárzó területre, a mutatóról leolvashatod, mekkora a dózis. A ruhád védelmi szintjéig (ez gyakorlatilag a mutató végkitéréséhez viszonyított százalékos érték) nem kezd el nõni a piros sáv a mutató mögött. Ha a mutató túllendül ezen, akkor nõ a sáv. Ha beadsz magadnak egy injekciót, megiszol egy vodkát, vagy használsz egy sárga medikitet, akkor csökken a sáv mérete. A csökkenés ezek nélkül is beindul, csak nagyon lassan és amíg van a sávból, addig folyamatosan fogy az egészséged, a sáv hosszától függõen. Ha zöld számmal jelzett relikviát használsz (benne van valamelyik karikában), akkor a sáv gyorsabban rövidül, mert az a relikvia a bekapott sugárzást emészti fel a megadott tempóban. Van egy +6-os relikvia, ami a fél sávot leszedi kb 30 másodperc alatt...
Azok a relikviák, amelyek piros sugárzási számmal és valami egyéb zölddel bírnak, a sugárzásért cserébe adnak valami másban plusz védelmet. A sugárzásuk akkor kezdi növelni a piros sávot, ha berakod valamelyik "zsebbe". A hátizsák kívül van a ruhán, így onnan nem hatnak. Ha ilyet akarsz használni és nem szeretnél folyamatosan növekvõ sugárdózist, akkor kell egy legalább akkora zöld sugárzás értékû relikvia, mint a piros értékû(ek összege).
Ha nincs ilyened, akkor is tudod használni a sugárzókat, csak ésszel. Csak akkor rakod "zsebre", amikor olyan helyzetbe kerülsz, hogy kell (pl begyalogolnál valami elektromos anomáliába valamiért, akkor használod az elektromos védelmet adó, ám sugárzó relikviát), majd amikor már nem kell, kiveszed, és belõsz magadnak egy vodkát, vagy egy sugárzás tisztító injekciót.
"Ha már beléptél a duty vagy freedom frakcióba, az ellenfélhez átlépni már csak egy CS->frakciótlanság-> freedom vagy duty irányban lehet."
A CS annyit tesz, hogy visszamegyek a Tiszta Égbolt bázisra és belépek hozzájuk?! (ezt 1ébként bármikor meg lehet tenni?!)
Arra gondolok, hogy meg lehet azt is csinálni, hogy pl. belépek a Szolgálat-hoz, aztán CS és újra Szolgálat, stb... Vagy ilyen perverz dolgot nem lehet?!
Lehet, hogy hülyén fogalmazok. Most még nincs relikviám, így most nem tudok tárgyilagos lenni!
Szóval: A tér anomálisa keresése közben kaptam egy relikviát a Stalker csapattól, akiket kísérni kellett (cserébe mutatták az utat). Elõször nem vettem észre semmit. Aztán rövidesen megjelent a felirat, hogy hagyjam el a Sugárfertõzött Zónát. (?!) Azt sem tudtam, hogy abban vagyok. :O Elkezdek rohanni, nyomom a Medkit-eket, csak-csak nem érek ki belõle. Ekkor kezdett gyanús lenni a relikvia. Úgy emléxem(!), hogy amikor megnéztem az Inventory-m, akkor a hátizsák tartalmában volt. Kb. errõl a szintrõl volt csak mentésem. Régebbi állás visszatölt, relikvián kattintok kétszer és akkor belekerült azokba a kis karikákba bal oldalt. (ezek 1ébként micsodák?!) Én azt hittem, hogy ezek a "zsebek". De ott is sugároz. Így aztán eldobtam a francba.
Most akkor a lényeg az, hogy nem a ruha véd meg a relikvia káros mellékhatásaitól, hanem 1 másik relikvia, amelyik közömbösíti?! (ez nem teljesen kerek Nekem)
Csatlakozhatsz a stalkerekhez nyugodtan. Õk semleges viszonyban vannak a Freedommal és egyfajta, laza szövetségben a Duty-val, így az átlépés bármelyikhez simán megy. Ha már beléptél a duty vagy freedom frakcióba, az ellenfélhez átlépni már csak egy CS->frakciótlanság-> freedom vagy duty irányban lehet.
A stalkerekhez való belépést a Szidorovics számára teljesítendõ küldetés (sterez vissza a katonák által elsummantott cuccot) során kérheted.
Rosszul emlékszel. A ShoC-ban az övedre (5 hely) pakolva fejtették ki a hatásukat a relikviák, a hátizsákban nem. Itt meg külön zsebek vannak, ruhánként eltérõ számban...
MOD nélkül! (csak ez a térkép MOD van fent, az meg gondolom erre nincs hatással. :)
Pedig van. A Stalker-eknél akik fogva tartják a katonát, visszamentem miután kiirtottam(uk) 2 helyszínen a katonákat és utána visszamentem ugyanoda, akkor van a monológban olyan, hogy csatlakozhatom és eleget tettem-e már?! Azt mondja, hogy akár most rögtön csatlakozhatom, de értsem meg, hogy elõbb le kellett csekkolniuk.
Régebben ide nem is mentem vissza, ui. a jutalmat asszem abban a Stalker táborban adják ahol Szidorovics is van, nem ezen Stalker-eknél!
Mod nélküli játékban próbálsz csatlakozni a Stalkerekhez vagy úgy, hogy fent van már közben valami mod? Csak mert én úgy emlékszem, hogy alapból nem lehet a Stalkerekhez csatlakozni. Legalábbis a rangosabb emberekkel beszélgetve nem láttam erre lehetõséget egyik párbeszédben sem.
Ez de igényes. :O Így már nem lényeg annyira képekkel foglalkoznod, ez is elég a döntéshez. :P Látszik, hogy nem annyira fogy a játék, ha még rendelhetõ a gyûjtõi kiadásból. Bár ez nekünk csak jó. :)
Most csináltam meg azt a küldit, hogy a Kordon-ban a Stalker-eknél fogva tartott katona társainak megölése a táska megszerzéséhez ami Szidorovics-nak kellett. A Stalker tábor-ba visszamenve úgy nézem csatlakozhatnék a Stalker-ekhez.
De vki korábban írta, hogy mindenkihez jó csatlakozni, kivétel a Stalker-ek. Utána meg vki éppen az ellenkezõjét. (ha erre gondoltatok?!)
Érdemes itt a Stalker-ekhez csatlakozni?!
Ill. amit nem tudok, hogy ha csatlakozom pl. a Stalker-ekhez, akkor késõbb még tudok csatlakozni másokhoz is?! (Szolgálat, vagy Szabadság) Mert idáig csak a Szolgálathoz csatlakoztam és nem tudom, hogy egy game alatt lehet-e többször is csatlakozni, vagy csak egyszer vkihez és az marad az egész game ideje alatt?!
Kipróbáltam. Úgy nézem alap game-hez is faxa. Nagyon hasznos MOD! Így már jobb felfedezni a map-eket.
Ezt a map mod-ot lehet alkalmazni az alap játékban is?! Mert ez naggyon tetszik. (Fallout3-hoz is MOD-al lehetett jobb térképet berakni a game-be). A jelenlegi térképpel Nekem "nagy" problémám, hogy nem tudom melyik helyszín hol is van?! Vagy milyen helyszínek is vannak az adott MAP-en ahol éppen tartózkodom, stb... (mindig az off-line térképet kell nézegetnem ALT+TAB-al kilépve a játékból. :) Jó, mondjuk ezen meg sok-sok hasznos infó van...
Legalább a saját történelmünket ismerné aki nekilát egy ilyen fordításnak: Gépállomás!
Anno, a tsz-esítés korai szakaszában volt ilyen nálunk. A tszcs-nek nem volt saját gépparkja, hanem a területi gépállomáson tanyáztak a traktorosok, szerelõk, kombájnok, teherautók és onnan mentek pénzért a tsz-ekbe dolgozni, amikor kellett..."
Ennyire részletekbe menõleg Engem nem érdekel a "keret". Nekem a géptelep is megteszi. :D
Ezt a relikvia tartós témát még mindig nem értem teljesen... (de ez az Én hibám!!! :)
Szóval, amikor elõzõ játék alkalmával volt Nálam relikvia nem is vettem észre, hogy közben pusztítja az "aurám". :D Nem tudtam miért pusztuluk meg állandóan és miért vagyok mindenhol sugárfertõzött területen. Elkezdtem filózni, hogy mióta is van ez az állapot... Eldobtam a relikviát és rögtön elkezdett visszaállni az energiám. :)
Tök mind1 volt, hova pakoltam. Ha hátizsákban volt, akkor is sugárzott (legalábbis így emléxem), ha ráklikkeltem akkor bekerült a 4db kör közül az 1ikbe. Ugyanúgy pusztultam tovább. Én azt hittem, hogy a ruhát lehet úgy fejleszteni, hogy ellensúlyozza a relikvia "káros" mellékhatásait. De akkor ez nem így van.
Ezt a témát annyira nem ismerem, mert írtam, rögtön eldobtam. Nem emléxem színekre, stb... De ha véletlen összeszedek újra egy ilyet és sugároz (hátizsákban is?!), akkor csak eldobni tudom és úgy vettem észre, akkor huss oda vész...
De lehet, hogy Én emléxem rosszul és a hátizsákban nem sugárzott. (nem emléxem)
Erre lesz saját, külön bejáratú csapatod, akiknek kiadhatod a prancsot, hova menjenek támadni. Ha azt akarod, hogy a frakciódból jöjjenek oda, ahol épp vagy, ugyanebben a menüben a Commands alatti 6 LED-bõl ráböksz az Assemble feliratúra.
A térképen látod, melyik csapat hova megy...
Van egy Spawn Squad gomb, azzal oda, ahol éppen ácsorogsz ledob egy csapatot (3-4 fõ), pénzért. Ezeknek nem tudsz külön parancsot adni, csinálják amit a többiek...
Hogy kell spawnolni a tagokat mer én egyedül voltam kénytelen kiirtani mindenkit az amy base-rõl a red forest-bõl és limaszkból ráadásul sose küldtek erõsitést.
Inkább érdemesebb költeni a fegyókra mint a páncélra nem éri meg. GP-37 az meg messze a legjobb gépfegyver a játékban az fn200-tõl ezerszel jobb. Nem a statt számít. SGI-is jó amúgy benne.
A kitörés ok eleinte jó h van életûbb meg minden csak mikor pl semmi mást nem akarsz cska mászkálni szóval nem küldetésvonalat követni akkor aztán idegesítõ h midnne páylalépésnél várjam végig a 5-6 perceket.
Nagyon a türelem játéka a Clear Sky is. Lassú a töltés (a gyorstöltés is), a harc más FPS-ekhez viszonyítva nagyon nehéz.Sugárzásra, mindenre kell ügyelni. Nem egy könnyû eset, mondjuk a SoC után nem is számítottam másra. :) Csak kár, hogy a hangulat még nem ragadt meg annyira, mint anno. :(
Van még egy, amit érdemes esetleg használni mellé: Faction Messages for FC 2.5.1 Ez idõröl-idõre kiirja, hogy melyik squad merre jár, mit támad, vagy hova megy éppen...
Ha van kedved rakhatsz majd róla pár képet, mert én is gondolkozok már régóta a megvételén, de lehet elég a helyi Teszkóban lévõ gyémánt kiadás verzió is.
Gyanítom igen, bár eddig csak "sima" módon használtam. Elvileg csak annyi a különbség - frakcióháború szempontból -, hogy sztori módban van két nem választható frakció (hadsereg és monolit), de a menü és a parancsok mûködnek.
Amikor kijössz a mocsárból és átmenetileg nem vagy frakciótag sehol, a menü kikapcsol és ha addigra létrehoztál Assistance squadot, az elvész, de amint belépsz valahova újat hozhatsz létre és a menü is visszajön. A frakciók közötti váltás is mûködik, azt kipróbáltam. Természetesen ha egy frakciót kiirtottál, vagy ellenségeddé tettél, ahhoz már nem tudsz belépni, mert azt csak a csapatfõnöknél teheted meg...
A relikvia tartó arra való, hogy a ruhádra tehesd a relikviát. Amíg csak a hátizsákban van, nem árt és nem használ, ha beletetted a "zsebbe", akkor fejti ki a hatását. A sugárzó (piros a szám) ellen egy legalább akkora, vagy nagyobb sugárzás elnyelõ (zöld a szám) relikviát kell a másik zsebbe tenni...
Legalább a saját történelmünket ismerné aki nekilát egy ilyen fordításnak: Gépállomás!
Anno, a tsz-esítés korai szakaszában volt ilyen nálunk. A tszcs-nek nem volt saját gépparkja, hanem a területi gépállomáson tanyáztak a traktorosok, szerelõk, kombájnok, teherautók és onnan mentek pénzért a tsz-ekbe dolgozni, amikor kellett...
Mindegy...
Aki frakcióháborút akar, tegye föl a Faction Commasnder modot. Lejjebb már belinkeltem. Tökéletes. Nincs CTD, lehet sztori módban is (ekkor nem lehetsz katona vagy monolith tag) és sztori nélküli módon is (ebben a módban lehetsz). Választható a blowouttal és blowout nélküli verzió.
Pénzért spawnolhatsz magadnak egy 4 tagú segédcsapatot. Az ára a frakciód szintjétõl függ (a kezdetkor kapott pénz épp elég rá). Minél elõrébb vagytok. annál drágább a csapat. A fegyvereikrõl neked kell gondoskodnod, különben csak egy pisztoly van náluk. A kezükbe nyomsz egy puskát, meg egy adag lõszert hozzá és onnan kezdve azt használják és szereznek maguknak skulót.
A 4 tag: kerekedõ (mindent megvesz, de csak azt tudsz tõle venni, amit korábban eladtál neki, harctéri áron fizet, azaz keveset, de legalább nem Te cipeled a cuccot), szerelõ (csak javítani tud, de mindent), orvos (szükség esetén meggyógyít), kísérõ (elvisz ahova tud). Tudsz nekik parancsot adni, hogy mit támadjanak meg, vagy védjenek be, magadhoz hívhatod õket, ha valahova letámasztottad a csapatot, hogy biztosítsák a helyet. A parancsokat a kereskedõ menüjében tudod kiadni. Lefizettetheted vele az ellenséges parancsnokokat is, ha van elég pénzed rá.
Monolith-tal kezdtem, az kicsit macerás, mert egy szál bõrkabátban, egy pisztollyal ácsorog az Army warehouse-ban, át kell jutnia Limanszkba, ott tud belépni. Van egy közvetlen átjáró, északon az AW-ból. Az alapjátékból ismert 5 monolithból 2, akik a városházánál lévõ téren várnak, ellenséges, így azok között valahogy át kell rohanni. Miután beléptél, megkapod a feladatokat, és a kezdõ felszerelést. Az az 5 monolit ez után már csak akkor vált pirosra, ha fegyverrel e kézben mész át köztük. Én kénytelen voltam levadászni õket, de a többiek ettõl még haverok, ahogy a zombik is. A mutánsok a bázison haverok,másutt már nem annyira. A monolith szerelõ mindent tud tunningolni. Jutalomként adtak már exoskeletont és SEVA ruhát is. Pár nap alatt elfoglaltuk Limanszkot, az Army Warehouse-t, a Red Forestet, Agropromot (innen a Duty-t nem sikerült maradéktalanul kiirtani, mert nem vártam be az erõsítést, hogy elfoglalják a bázist, így respawnolt pár tag.), a mocsarat és a Cordon-t. Még a szemétdombon és a sötét völgyben van pár freedom tag. A banditák és a renegátok létszáma 0, a hadsereg kb 10, a duty már visszanõtt 50 körülre, a CS 20-on stagnál (az õ bázisukat nem lehet kitakarítani, mert a saját giude-om ugyan bevisz, de nem tudom elõvenni a fegyvert, így esélytelen).
Ha már beléptél valamelyik frakcióhoz, ESC után F2-re elõjön az FC menü, itt lehet a csapatok affinitását beállítani. Hívhatod a sajátjaidat, hogy kövessenek, terjeszkedésre, védekezésre támadásra állíthatod be õket. Ez nem a te kis magáncsapatod, hanem a teljes frakció viselkedése. Beállíthatod, hogy a többi frakció hogyan viselkedjen. Normál, agressziv, "elmebajos". A frakciók hány %-a vegyen részt a háborúban (alapból 10), itt spawnolhatod, vagy hívhatod magadhoz a segédcsapatodat, és nézheted meg az adott területre vonatkozó adatokat (spawn pontok, fontos területek és azok birtoklói)...
Én is most kezdtem el 3xorra. :) De nem azért, mert az elsõ kettõ alkalommal már beleszerettem, hanem azért mert vhogyan nem éreztem rá az ízére... Asszem ez most kezd sikeredni.
Elsõ alkalommal végigvittem a fõszálat, mellék küldiket szinte nem is csináltam. Második nekifutásra már csináltam pár mellék küldit is.
Most újrapakoltam a game-t, mert már idegesített a magyar szinkron. Elõször jó volt, mert a fõbb monológokat nem kellett olvasgatni. :D De az angol az igazi! Bár Én elviselnék kevesebb angolt is és több orosz nyelvet. :)
Most kezdtem úgy a játéknak, hogy már az ingoványban elvállaltam az ilyen vigyél ide-oda ennyi-annyi lõszert, felszerelkeztem végre éjjellátóval (Yeah!!!) és most már a Kordon-ból mentem vissza az Ingoványba pár lõszerrel. Egyre több Renegát van már Géptelep-nél is és hatorozottan jobban tetszik és asszem örülök, hogy újra elkezdtem vele game-elni!
Kérdés 1:
Nektek nem csinál olyat, hogy tábortûznél amikor közelítetek-távolodtok a tûztõl, akkor belaggol a grafika?!
Kérdés 2:
Elsõ alkalmakkor talán 1db relikviát ha összeszedtem. Egész pontosan 2db-ot. :D De mind1ik sugárzott és eldobáltam Õket, mert különben meghaltam volna... Most még az alap páncélom van. Nem az amivel elkezdtem, hanem amit pár küldi után megkap az ember. De a Tiszta Égbolt bázison most kaptam olyan küldit, hogy meg kellene keresnem egy relikviát. Az lenne a kérdésem, hogy mit kellene a páncélon(okon) fejleszteni, hogy akár késõbb "sugárzó" relikviákat is tudjak Magammal hordani?! Erre való a relikvia tartó?! (vagy az csak a db számot növeli, de az egyéb járulékos mellékhatások ellen nem véd?!)
Nagyon klasz játék.Engem a hangulata fogott meg.Meg a látvány :)
Javítani mindent kell, csak nem mindegy mennyit. Én most az SGI-rõl visszaváltottak AK-ra, igazából csak a dizájn miatt (nekem bejön), de sokkal jobban bírja a strapát. Remél a CoP-ban is így marad. Páncélt is inkább csak a tökéletesség kedvéért javítok minden szembejövõ javítónál, nálam az is elég sokat bírja, mert alig találnak el. Ha cowboy módjára kiugrasz hogy "ide lõjetek", akkor ne csodálkozz hogy hamar kaput. A shotgun (chaser/SPSA) meg még annyira se romlik mint az AK.
Meg hogy azért nem fejleszted mert úgyis elromlik... akkor ne is egyél, mert úgyis megéhezel! ^^ Mellesleg használattól romlik, tehát ha 1 pontos lövés helyett 20-at kell mellélõnöd mire 1 talál, akkor nyilván azért is jobban amortizálódik. Nálam az AK egy egész pálya leirtása után megy le kb. 2-3 pixelt.
Kitörés nem mindig van, ráadásul bizonyos pályákon nem is jöhet, pl. Yantarban, mocsárban. Persze ha már utána mész át ide, akkor megmarad.
Az RP74 legnagyobb hibája hogy mindenben van nála jobb. Persze lehet vele aratni mint a nagypapával a quakeben, csak 2 utánfutó skuló kell hozzá pályánként. Nehéz (fõleg a lõszer hozzá), nem lehet vele futni, költséges a használata (sok golyót kell venni, ráadásul nem olcsón). Sztem sokkal jobbak a golyókímélõ távcsövesek, azokkal nem kell minden harc után fordulni feltankolni. És a másik nagy baja hogy nem lehet vele futni, csak exo mellé tudom elképzelni, cammogó terminátor üzemmódban. Csak azzal meg ott kezdõdik a baj ha dobják a gránátot. ^^
A GP37 a SHOC-ban volt nagy király, itt SEMMIVEL se jobb mint az SGI vagy FT200N. Semmivel. Csont ugyanazok a statjai, kimaxolva is. (Illetve az FT200N az rakás szar, save game után elfeljti a távcsõvet, onnantól semmit nem nagyít - ûbergáz.) És az AK-tól se különbözik sokban egyik stat 2 pixellel több, másik annyival kevesebb, gyakorlatilag teljesen ugyanaz. Kivéve az elhasználódást, amiben az AK-nál nincs jobb, míg a TRS-nál nincs szarabb.
Nem kell csítelni moddal, simán megszerezhetõ minden rendesen is. GP37-et army baseben kapsz küldetésért, SGI-t már a szemétdombon is találhatsz ha követed a duty - freedom harcokat és szedegetsz. FT200N leghamarabb Limanszk elõtt lesz, de mivel nagy rakás szar, nem is hiányzik.
Mondom, ez nem a SHOC, itt már nincsenek akkora különbségek (helyenként totál semmi) a fegyverek közt.
végül megrendeltem a Collector's Edition-t, régóta nézegetem már PC Dome-on 13,5 ezerért még kicsit sokallottam de CD Galaxison 8 ezerért már megéri :)
hiába fejleszted fel ha aztán elhasználódik megint mehetsz visaz javítgatni ami megint 1 csomó idó pocséklás ráadásul akkor tájt a játékban minden pályalépés után 1 kitörést kell végig várni ami aztán még uncsibb. felesleges pénz kidobás a sevát gyólóállóra fejleszteni. Meg vagy nélküle is kõsõbb oylan artikat tusz felvenni ami kb kellõ védelmet nyújt még akkor is ha a seva védelme 0-án van.
RP-74 nem jó? hiába van sok negatívuma végig söpörhetsz a pályán vele. Amúgy a másik jó a gp-37 a legjobb a játékban ajánlok hozzá 1 modot amivel elérhetõ a CS bázison mert am lehetetlen megszerezni.
Tovább se menjél Agropromba, ha már most idegesít, mert agyfaszt kapsz mint én! :)
Amúgy ti hogyan játszotok? Nektek is van ilyen babonátok, hogy ha a térképen láttok egy megjelölt rejtekhelyet, akkor valami késztetést éreztek, hogy mindenképp megnézzétek mi van ott? Mert én imádom a meglepiket, hogy "ki tudja mit rejt az adott rejtekhely". Többnyire mondjuk kiábrándulok, mert vagy kevéske lõszert találok kolbásszal vagy számomra haszontalan gránátokkal meg ilyesmik. Gondolom az igazi értékeket (pendrive-ok) azok a rejtekhelyek tartalmazzák, amikért fizetünk is (az a baj, hogy nem tudom megkülönböztetni az ilyen helyeket, mert minden rejtekhely lilával van megjelölve). Vagy lehet pendrive-os rejtekhely akár egy olyan helyen is, amit egy szimpla hulla PDA-jából derítünk ki?
Ezt az infót én is mástól hallottam, azért írtam hogy állítólag.
Mellesleg én is most frakcióháborúznék, a limanszki hidat tegnap csináltam meg.
Úgy kell elképzelni, hogy freedomban vagyok, és a két garbage átjárónál megállt a tudomány, mert az alsó most a stalkerek kezén van, ami ugye a freedom számára baráti frakció. Úgyhogy most nem történik semmi, dontos hely átvételére baráti frakciótól szkenárióra nem írtak forgatókönyvet a fejlesztõk. És a tíz darab kijött patch alatt se javították ki ezt a hibát. Azt gondolom mondanom sem kell, hogy ellenben a duty az félpercenként próbálkozik a garbage másik végében.
Szóval nem kicsit szánalmas ez a frakcióháborúnak nevezett rész. És a készítõk úgy csinálnak, mintha mûködne. Hát gáz.
hi all! szükségem lenne a játék teljes hanganyagára, hangeffektekre és zenékre. Le lehet vhonnan tölteni v ki lehet vhogy szedni a játékból .mp3 -ba? v a Collector's Edition soundtrack-jében benne van minden?
Ez hülyeség, bármikor lehet frakciózni, redforest után is ugyanolyan bugos az egész, akkor se garantált hogy elfoglalják az ellenfél bázisát.
Sõt, volt már olyan is hogy elfoglalták,megjelent a guide, minden frankó volt, aztán egyszercsak megint megjelentek a fosztogatók.
Akkor fasza, ha újjáélednek. Mindegy, majd legközelebb éjszaka játszva kitakarítom a bázist és majd meglátom, hogy akkor történik-e majd valami. Eredménye meg hogyne volna, mielõtt még nem nyitják le a hidat: kapunk a Szabadságtól k*rvajó cuccokat. Onnantól már tõlem úgy születhet újra mindenki, ahogyan csak jól esik. Majd miután meg lenyitják a hidat, akkor meg azt tervezem majd, hogy mivel alapértelmezettre vállnak a kapcsolataink a frakciókkal, elmegyek a banditákhoz kimaxolni a SEVA-t, majd beállok a Szolgálathoz, megnézni, hogy ott milyen fejfájás lesz ugyanez a harc. :P
Annak meg nagyon örülök, hogy a következõ részbõl kimarad ez az egész. Van róla amúgy valami hír? Esetleg van topikja? Mert én nem találok.