Mellesleg az dutys RP-74 könnyûgéppuskának én se láttam sok értelmét. Ami az SVD-bõl egyetlen lövés, az a géppuskából 20-30, hiszen jó ha minden negyedik eltalája a célt. Ráadásul alig három helyen árulnak hozzá lõszert. Az SVD lõszerhez se könnyû hozzájutni, de ott 300 töltény gyakolatilag 300 hullát jelent.
A SEVA suit az öt artifact slotjának kifejletése nélkül nem sokat ér. Azokat a fajlesztéseket, amik felviszik 45 pontra a lövedékellenállását, szintén erõsen ajánlott megvenni.
De újjá fognak. A frakcióháború messze a legborzasztóbban kivitelezett feature a játékban, nem véletlen hogy a Call of pripyatból már kimarad.
Mellesleg állítólag csak a limanszki híd leeresztése után szabad nekifogni a frakcióháborúnak, mert addig nem lesz végleges eredménye(étsd az elfoglalt duty fõbázison respawnoló dutysok tömegei).
Hogy minek? A 45-ös golyóállásért. Elhasználódni nem fog olyan gyorsan, mint minden páncél, a golyóállás mellé itt is társul a tartósságnövelés a fejlesztések közt. Ha meg amortizálódik, javítani kell, itt ugyebár azt is lehet. Éjjellátó persze kell. Azt nemtom észrevette-e vki hogy a kék éjjellátó nagy sötétségben szarabb mint a zöld, sötétebb marad a környezet mint a zöld esetében, szal nem mindig jobb mint az 1. generációs.
Egy idõ után a felvettt artikfactokkal simán helyetesítheted a ruha védelmet.(kb halhatatlan fokozatot jelent) Tényleg? Melyik is a golyóálló artifact? ^^
kötszer és elsõsegélycsomagból is el lesze látva bõségesen amiatt sem kell aggódni. Na ezaz ami csak az elején fontos, késõbb egy kolobok + vérzéscsökkentõ arti mindent kivált.
A duty golyószóró poénnak jó, de nem kifizetõdõ. Nehéz a cucc, pláne a skuló hozzá, abból pedig sok kell, mert pazarolja rendesen. Futni nem tudsz vele, elunod az életed mire átérsz egy pályán. Éshát skuló se igazán esik hozzá, mindig vissza kell menni a duty bázisra (vagy éjjel a bolhapiacra) érte - felesleges körök. Ehelyett inkább kell egy AK (vagy SGI 5.45-re fúrva) + chaser (vagy SPSA, agropromban már fejleszthetõ), meg néha egy SVU is jól jön, de azt nem kell mindig magaddal cipelni, elég küldetés elõtt elfutni érte a ládához. Az SVU jó az AK helyett is, de ehhez se esik minden bokorban lõszer (bár a freedomon kívül yantarban is lehet venni - meg persze a szokásos bolhapiac), de kényelmetlen mindig visszafordulni tankolni, AK skuló meg mindenhol van, ezért inkább azt érdemes elsõdleges fegyvernek vinni.
Ott tartok, hogy beállva a Szabadsághoz elkezdtem foglalgatni a területeket a csapattal. Elõször is jó sok idõt elszórakoztam a Szemétdombon azzal, hogy a kettõ, Agropromba vezetõ átjárót elfoglaljuk ezekkel az idiótákkal. Szinte csakis magamra voltam hagyatkozva, csapatmunkának még csak az érzetét sem éreztem. Ha magukra hagyom a csapatot, szinte biztos, hogy meghalnak. Nagy nehézségek árán egyszerre mind a kettõ pontot elfoglaltuk, átmehettem Agropromba. Nem akartam hinni a szememnek: itt is ugyanazt a kettõ átjárót kellet elfoglalni megint (természetesen itt is nekem kellett megtisztítani a környéket), amibõl az északi részre valamiért fél óra egyéb elfoglaltság után sem voltak hajlandóak megjelenni az embereim. Közben a délit folyamatosan támadták a bázisról (az embereim persze csakis ott vannak, nem nyomulnak elõre, tartanak velem, semmi). Nem gyõztem kapkodni a fejem, hogy a folyamatosan újjászületõ, különbözõ útvonalakon menõ, csapatos szolgálatosok özönlésének ellenálljak, minek a vége az lett, hogy meguntam az egészet és kerülõúton megcéloztam a bázist egyedül. Még nem nyírtam ki mindenkit a bázison, de ha kinyírok mindenkit, akkor nem fognak újjászületni többé az emberek és magunkévá tehetjük egész Agropromot? Mert nagyon kíváncsi voltam erre az egész háborúsdira, de ez az egész egy rakás, dögunalmas, idõpocsékló szar, ami itt folyik. Remélem a szolgálati oldalon lévõ háború nem ilyen fos. Eddig dicsértem a játékot meg szerettem is nagyon, de most eléggé elment tõle a kedvem. :/ Az viszont biztos, hogy felcuccoltam annyi fegyverrel, amiknek az eladásából még a Call of Pripyat epizódra is jutna bõven.
Murder3: Ne nézzél már hülyének minket! Ha vissza adná a pénzt, szerinted problémáznánk?
Nem azért de amikor a banditák a pincénél kirabolnak a ládába az elvesztett pénzt is visszaveszed a cuccaiddal eggyüt. nem muszáj elkölteni.
felesleges a banditákkal jóban lenni. Ruha maitti tuningért minek? A sevára rá kell rakni a kék éjjelátót a többi már nem számít felesleges pénzkiidobás. A ruhára ezért nem kell sokat költeni csak a legszükségesebb pl a 2. genes éjjellátó meg arti helyek, mert az amúgyis haamr el fog használódni és akkor meg nem nyújt több védelmet. Egy idõ után a felvettt artikfactokkal simán helyetesítheted a ruha védelmet.(kb halhatatlan fokozatot jelent) kötszer és elsõsegélycsomagból is el lesze látva bõségesen amiatt sem kell aggódni.
Ajánlatos a szolgálathoz beállni és megcsinálni a küldetéseit mert RP7-et adnak az a legjobb fegyverek közt van tuning amyíg lerhet és már kész is van a tank.
Elsõre úgy játszottam annál a résznél, hogy szinte egy fillérem sem volt, így nekem az nem volt igazán nagy szívás, gyorsan elfelejtettem az egészet. Igazából a pénzre sem figyeltem még akkor, csak késõbb. Mindenesetre nagy hiba a játékban, hogy pénzt nem tudunk felvenni, csak kapni tudunk. Meg nagyon-nagyon-nagyon sokat kell benne mászkálni. :P
Bocsi, de a szavaidból kiderült, hogy egyszer már végigvitted a játékot. Én pedig feltételeztem egy felnõtt emberrõl hogy emlékszik a játék egyik legnagyobb szivatására, a pénzelvételre, így második végigjátszásra már elkerüli azt, amennyire lehet.
területfoglalásnál nem említették, hogy mégis kik ellen fogunk harcolni Olyan sok ellenségük nincs a stalkeroknak hogy ne lehetne tudni kezdés óta kiket akarnak mindig letámadni...
Most úgy válaszoltatok, mintha értelemszerû, elõre sejthetõ lenne, hogy mi fog történni. Már nem igazán emlékeztem elõzõ végigjátszásból, hogy a pincés jelenetnél mi is fog történni pontosan. Hogyha tudtam volna ezt, akkor persze, hogy elköltöttem volna a pénzt (a holmik pakolgatásával nem kell foglalkozni, fel lehet szedni mindet picivel arrébb a pályán). A fosztogatók elõl meg azért nem akartam elmenekülni, mert hátha megharagudtak volna rám ezért. Arra meg nem gondoltam, hogy igazoltatásnál az idióta fõhõsünk visszapofázik a fazonnak, aki ennek hatására elveszi az összes pénzemet (visszatölthettem volna, de ez nálam csalásnak számít, inkább beletörõdök a döntésembe). Amúgy így is megharagudtak rám, mert mikor az egyik Stalker csapatnak segíteni akartam, akkor területfoglalásnál nem említették, hogy mégis kik ellen fogunk harcolni, csak a helyszínt mondták el. Ez is érdekes dolog a játékban. Remélem hamar szól majd a Szabadságos fõnök, hogy csatlakozhatok, mert nagyon jó lenne már pár menõbb cucc. :P
valaki nem tudja hogy miért fosik be a game mikor a mocsárból átmegyek a kordonba és akkor ott lõnek rám meg minden sprintelek mint állat és akkor találkozok 1 tucat kutyával és ott állandóan lefagy már 4x próbáltam de mindig ugyan ott fagy le... plz help :D
2xorra Én is úgy csináltam, hogy ami Nálam volt cuccos leszórtam a pince mellé. Nem kell dobozzal pöcsölni... Visszajössz a cuccod ott fog heverni egy kupacban.
És utána a Szolgálatnál jön a script, hogy miért kolbászolok Én errefelé fegyver nélkül. LOÁL!
Fallout3 "vs" Clear Sky: Részemrõl lezárva.
PS: De Én vagyok annyira perverz, hogy szeretek élvezkedni a látványban, a részletesen kidolgozott helyszíneken, közelrõl megvizsgálni szinte minden apró részletet.
Nekem is igy volt másik elõny ha jóban vagy a banditákkal akkor agroprom undergrungban nem támadnak meg. Én általába igy szoktam hogy haver vagyok velük. A szemétdombon meg ugy megyek át hogy megvárom mig a stalkerek elfoglalják az átjárókat.Ez mondjuk kicsit sok idõ de addig lehet irtani a katonákat. Egyébként én most beálltam a banditákhoz és ölöm a stalkereket :D
És te csak álltál mint a sóbálvány, amíg a szemétdombos banditák elvették a nehezen megszerzet pénzedet? Két megoldás is van ott: a. golyót a fejükbe! b. balra a kerítés és a domb mentén szépen elfutsz mellettük. Ha ezt választod, a bandita frakció s fog berágni rád.
A bolhapiaci pincejelenet elõtt pedig tök alap hogy el kell költeni minden pénzedet. A homidat pedig rakd le egy ládába, a bolhapiaci kereskedõ mellett van is egy. Egy szál semmiben kell lemenni a pincébe.
Mellesleg én most jóban vagyok a banditákkal, így aztán dulakodás nélkül engedték visszavenni a cuccomat abból a bizonyos ládából. A jó viszonyra való tekintettel soha nem támadnak rám, leszámítva ugyebár a scriptelt bolhapici pincejelenetet és azt a pontot, amikor elõször mentem át a szemétdombra, és még nem ismertek.
Kimaradt elõzõbõl, hogy pincébe menet elõtt rejtekhelyre pl. bolhapiac láda tegyél be mindent teljesen üresen menj le a pincébe, uána vedd õket magadhoz.
Nem jól fogtál hozzá. Pénzt érdemes gyûjtögetni, legfeljebb a különbözõ frakcióknál lévõ jutalmad ne vedd fel a kifosztásig. A határon ha nem stalkerok vannak, hanem fosztogatók fuss el, esetleg lõdd le õket ez nem ajánlott pincés küldetésig. Mikor a pincébe kell menned fõszálon, elõtte vásárold el pénzed pl. vegyél SEVA ruhát Agropomban miután elárasztottad a pincét (remélem jól emlékszem ez a pincés fõküldetés elõtt van) és tuningold fel a pénzedbõl, vegyél olyan felszerelést lõszert amit tudsz késõbb használni. Utána menj le a pincébe, majd vedd vissza rejtekhelyrõl a felszerelésed. A fosztogatókkal nem érdemes haragba lenni amíg nem tuningoltattad velük maxra SEVA ruhát (csak Õk tudják maxra), ne bántsd õket csak ha fõszál miatt muszály. Mikor elõször átmész hozzájuk menj be a fõnökhöz Jógához a vasuti kocsiban, kérj tõle feladatot, akkor kiengednek a báziról, csináld meg a feledatot, és dolgozz nekik kicsit.
Én most szopok, mert már rögtön az elején elkezdtem gyûjteni a pénzt (Ingoványban meg Kordonban) amit, átmenve a Szemétdombra a Fosztogatók el is vették mindet. :P Mondom jó, kezdjünk nulláról...Átmentem Szemétdombról a Sötétvölgybe, nyalom a Szabadság seggét (azóta is várok az üzenetre, hogy felvegyenek a frakciójukba, nem tudom mikor szól majd a góré), közben összegyûjtöm a fegyvereket, elmegyek eladni az Ingoványba. Eladtam vagy 40 fegyvert, van 50000 RU-m. Mondom "jeee, ezzel kihúzom egy darabig". Aztán visszamegyek Szemétdombra mert odavisz a fõszál (pontosabban a bolhapiachoz a pincébe). Erre itt is kifosztanak, de a holmimat picivel arrébb felvehetem, de persze a pénzt nem. Most teljesen elkeseredetten bóklászok Agropromban és gondolkozok, hogy van-e még értelme megint csak a pénzgyûjtésre koncentrálnom vagy szarjam le és gyorsan menjek csak a küldetésekre (bár emlékeim szerint több kifosztós rész már nem lesz). :/
ez tényleg igy van én is vagy 6-szor vittem már végig de még mindig nem tudtam megunni. a frakcióháború már kb 4 végigjátszás hogy mindig mással viszed végig. A Fallout 3 nekem annyira nem jött be igy inkább hetedszerre is nekiesek a Clear Sky-nak.
"minden nekifutásra mást kapsz, akárhányszor újrakezded, magával ragad a hangulat" Ezt én is támogatom, ugyanis én most kezdtem el másodjára a játékot és így több tapasztalattal még jobban érdekel az egész. Megszokva a stílust, már a Mester szint is sokkal könnyebb volt, mint elsõre játszva (fõleg eleinte). Meg így, hogy teljesen más napszakokban, más helyekrõl közelítve érem el ugyanazokat a helyeket, elég változatos továbbra is.
Fallout 3 nekem nem annyira jött, pedig az alapját képezõ Obliviont egyszerûen imádtam, annak a szintjét tényleg nem sok játék nyeri el.
Ellenben a Fallout 3-ban a fegyverek sebzése és a lõszer valami borzalmasan volt belõve, és 5-ös szinten már minigunnal rohangáltam.
Érdekes, mert a Fallout 3-nál aztán minden megvolt a sikerhez. Oblivion motor, nagy térkép, nukleáris háború utáni táj stb. Mégse tudott nagy sikert aratni.
hehe, lehet hogy az már beteges, de most is nem a fallout3-at kezdtem el (megvan megjelenés óta, de csak addig jutottam vele, míg kiértem a szabadba), hanem az obliviont új modokkal, új karakterrel, lol...
én a stalkerekben meg az atmoszférát imádom. rengeteg játékkal játszottam már életemben, de ilyen szempontból nem ragadott meg egyetlen játék sem ennyire, még a mafiát és a maxpayne-eket is felülmúlja nálam, pedig azok sem gyengén beleélõsek és atmoszférikusak. ehhez képest szerintem a dx10, meg a dx10.1 másodlagos (nálam tizedleges).
de persze különbözünk, mindenkinek mást nyújt egy játék.
A régi Falloutosok jórésze számára a Falloutt3 az ördögtõl való dolog, ami pont akkora marhaság, mint az, hogy a FO3 jobb mint a Stalker. Nem jobb, nem rosszabb, más.
A Fallout széria RPG, a stalker meg túlélõ FPS. Más kategória, más elvárások. A Bethesda régi RPG fejlesztõ csapat így nagyon nem tudták elrontani a Fallout érzést azzal, hogy belsõnézetûvé tették a játékot. Azzal viszont igen, hogy a mai, fps-hez szokott játékosok kedvéért erõsen leegyszerûsítették a játékmenetet. A Fallout 3-ban volt kb 3 végigjátszás. Egy a sztori kedvéért, egy a teljes felfedezésért, egy meg a maximum nehézség kipróbálásáért. Nos ezt a harmadikat nem is tudtam végigcsinálni, mert ellaposodott az egész. A kiegészítõk se dobták fel túlzottan.
Ez azért érdekes, mert az Obliviont (aminek a motorjára és szabályaira épült a FO 3) nem is tudom hányszor kezdtem újra, csak azért hogy egy másik karakter bõrébe bújva megnézzem a világot... Ha szép tájakban akarsz gyönyörködni, próbáld ki azt is. Ahhoz képest a Fallout mérete, összetettsége, még csak nem is említhetõ...
A stalker széria mindkét darabja a maga nemében korszakalkotó, bár a várakozásokhoz képest gyenge, kiforratlan, kidolgozatlan, hibákkal terhelt volt a megjelenésekor. Ellenben minden nekifutásra mást kapsz, akárhányszor újrakezded, magával ragad a hangulat. Minden alkalommal újra felfedezed a Zónát és mindig egy kicsit más...
Az lehet de a vipera 5 õs is killer. Pontos, nagy a sebzése és ha átalakítod 9*18 - asra rengeteg lõszert vehetsz bagoért hozzá. A játék elején szerintem az 1 ik legjobb fegyver még mester fokozaton is dara van vele :D
Nem csak a DX10 és 10.1 jött le. De hidd el ennek a game-nek ez a legerõsebb láncszeme. Elõtte a Fallout 3-ba öltem bele cirka 150-160 játék órát. Nagyságrendekkel jobb game (szerintem!). A Clear Sky-nak sajnos vannak ordító hiányosságai. Ettõl függetlenül per pillanat ez a game érdekel a legjobban. De az utóbbi évek legjobb játéka számomra a Fallout 3. Nyilvánvaló, hogy egy Bethesda game-t nem érdemes a STALKER-hez hasonlítgatni. Nekem és azt hiszem nem vagyok vele 1edül(!), a Fallout 3 világa "jobban lejön". Ennyi.
Jó dolog a hangtompító, ha csendesen kell kitakarítani valamit. Sok helyen, fõleg a katonák, úgy ácsorognak, hogy kifelé figyelnek, egymást nem látják. Szép óvatosan megközelíted valamelyiket, egy fejlövés, odébb mész, vársz kicsit, és jöhet a következõ. Ha ezt hangtompító néklül csinálod, azonnal rádvetik magukat...
Van a stalker játékoknak egy olyan egyedi atmoszférája, amihez hasonlót nem sok nyugati játék tud felmutatni, és ami sok játékost, köztük engem is arra késztet hogy újra és újra elõvegyük a clear sky-t. Pedig én a gépem miatt "static lightning"(direcX 8) módban játszom, szóval elhiheted hogy neméppen a grafika fogott meg.
Van, ha hangtompítóssal lõsz le valakit akkor nem csõdülnek azonnal oda a haverjai. Persze ha egy csoportban állnak akkor nem számít, mert rögtön nyilvánvaló lesz számukra mi történt. Mellesleg a felcsavart hangtompító csökkenti a fegyver sebzését.
Vista, Seven?! Nekem mondjuk nem írt ilyet, de próbáld meg azt, hogy a parancsikonon jobb klikk, majd tulajdonságok és a kompatibilitás fülön tegyél pipát a rendszergazda sorhoz.
hali,felraktam a gémet,felpatcheltem,elindítom majd azt irja hogy elõször rendszergazda jogkörrel rendelkezõ felhasználónak kell futtatnia. hát én rendszergazda vagyok szal nem értem miért rossz.:D vki tudna segíteni?
Nekem addigra már volt, mert vkinél olyan volt Én meg mivel mindig összeszedem a fegyvereket, hogy ürítsem a tárakat :) így sikerült szereznem, véletlen. :D
Van hangtompító is. Ezt vki használja?! Ezt is úgy gyûjtöttem, felraktam az összes fegyverre, amikre fel lehet, de mind1iknek dettó ugyanolyan hangja lett ill. még az értelmét sem sikerült megfejtenem, hogy van-e vmi létjogosultsága ebben a game-ben a hangtompítónak?!
nemtudom,nem emlékszem már az introra,tavaly láttam utoljára,most átléptem:)lehet jó az AK is maxon,mentem vele egy darabig,de azon nem volt sok fejlesztés.izlések,és pofonok.viszont az SVD dragunovnál nincs pontosabb fegyver a játékban,abban is biztos vagyok...amúgy az erdésztõl kapsz egy vintar-t,amikor a banditáktól visszaviszel neki egy ien cuccost.az a 3. kedvenc fegyóm,csak olyan furcsán,ballisztikusan lövi ki a skulót,de ellehet vele szórakozni:)
Ez a Vintar BC van a bevezetõ intróban is, nem?! Az szerintem is naggyon jó kis fegyver!
Mondjuk Én az AK-t is nagyon jónak tartottam, miután upgrade-eltem (pontosságra) és távcsõvel. A többi NATO-s (vagy milyen) fegyverek is jók, mert azoknak meg jobb a távcsövük 4x-est is lehet rátenni az 1ik fajtára. Nekem ezekhez a lõszer volt kevés (pedig fegyvereket is mindig ürítem harcok után), de át lehet alakítani AK-s töltény kompatibilisre.
BW:
Ebben Én(Mi) nem tudunk fejlesztgetni a fegyveren, ruhán?! Csak másik karakternél lehet?! (pedig nem lenne rossz, egy sufni :)
nem mondanám az SVD-re,hogy fos,de mind1:)amúgy meg exoskeleton ruhában tökmind1 milyen fegyó van nálam,egyikkel sem lehet futni:D meg én amúgy sem az elfutós fajta vagyok:P amúgy meg megnézném mikor lõ pontosabban egy olyan csoda AK a Vintar BC másik változatánál,az SA Avalanche-nál...
Engem ebben a game-ben inkább a látvány érdekelt (inkább). A mutánsok szerintem, elég gagyik, sõt némelyik kifejezetten nevetséges. Az MI-jük is a nullához konvergál, mert felugrasz egy magaslatra és ott kepeszt a helyett, hogy odébb állna... Ez a zóna és anomália életérzés Nekem "nem jött át annyira". Sajnos!
Leeresztik a hidat, jön egy üzenet, hogy a CS bázison átveheted a jutalmadat. Visszamész, átveszed. Eldöntöd ki mellé állsz, megkeresed a fõnöküket, belépsz és segítesz nekik elfoglalni a Zóna egy részét. Kapod az üzeneteket, hogy itt-ott segíteni kell. Odarohansz, segítesz, ha kitakarítottad a tábor környékét, megvárod, hogy odaérjen egy csapat haverod, majd mész tovább. Szépen, táborhelyrõl táborhelyre foglalod el a terepet. Amikor végeztél, elmész Limanszkba a hídon át és befejezed a fõküldetést is...
A hangulatot nem a dx10 vagy 10.1 adja, hanem a zóna élete, az anomáliák, a mutánsok, a "saját tábor" érzés...
Én azt nem értem ebben, hogy mi az, hogy visszamegyek a legelejére és háborúzók egy jót?!
Leeresztik a hidat, ott van Lebegyev is, kihez megyek vissza?! Vagy még a híd leeresztése elõtt megyek vissza?!
Ill. miért jó "ez a háborúzok" egyet sztori, megtoldás, stb...
Bevallom Engem a történet cseppet sem fogott meg. Ami érdekelt ebben a game-ben, az egyedül a DX10 és 10.1.; grafika, atmoszféra dolog. Ezek nagyon rendben vannak. Amit hiányolok ebbõl is, az a rombolhatatlan épületek, belelövök a földön egy tégla darabba és ott marad, de a hordó az felborul. :D Ill. ami néha keggyetlen bosszantó azok a társak agresszív helyezkedési mûveleteik, amirõl már írtunk korábban is.
Vajon a következõ részben is lehet majd ilyen hibákra, hiányosságokra számítani?! Nem tudtok róla vmit?!
A Clear Sky sztorija meglehetõsen eröltetettre sikeredett, a vége meg összekapottra, de a korábbi rész ismeretében egyáltalán nem érthetetlen, ellenben nagyon csõszerû.
A ShoC-t is végig lehetett vinni gyorsan, egy halom küldetéselágazás érintése nélkül, csak akkor a rossz befejezésekre volt esélyed. A CS-ben ennyire sem dolgozták ki a történetet, simán berombolsz Limanszkba és hamarosan vége az egésznek, vag visszamész az egésznek a legelejére és háborúzol egy jót, hogy ne 5-6 óra legyen a teljes játékidõ...
Az is Okés, hogy pl. beállok a Szolgálathoz. Most már az is Okés kezd lenni, hogy Szabadsághoz hogyan lehet csatlakozni.
Jön Lebegyev. Leeresztik a Limanszkba vezetõ hidat a Stalker csoport segítségével akik Nekem köszönhetõen kikeverednek a tér buborékból (vagy mi a rák, amiben voltak :).
Mit kellene itt csinálni?! Visszamenni a Tiszta Égbolt-hoz?!
Bevallom, szerintem a Fallout3 sokkal szerteágazóbb game, mint a Clear Sky de vhogyan sokkal érthetõbb. Vagy Én vagyok nagyon hüle. :D
Másik, hasonló tematikájú mod: Faction Commander. Le kell tölteni a 2.5 és a 2.51 verziót is, mert az utóbbit az elõbbire kell telepíteni. Itt is a frakcióharc a lényeg, de ebben elvileg kiválasztható az elején, hogy akarod-e a sztorit is játszani, vagy egybõl belecsapsz a lecsóba. Ha az utóbbi, akkor kiválasztod melyik csapathoz akarsz tartozni és hajrá. A Total Factional Warfare-rel ellentétben - a leírás szerint - ebben lehetsz katona vagy monolith is. A másikban nem. Abban a "resource pointokat" mindig a hadseregtõl kell elõször megszerezni...
én a shoc-ban is "semleges" stalker voltam, ebben is az vagyok. nem szeretem elkötelezni magam. :)
Van a Total Factional Warfare modnak új, 0.9.3-as verziója. Van ugyan némi hibája, sûrûbben CTD-zik, mint a korábbi, de ebben le van eresztve a limanszki híd (a korábbiban nincs, így az a rész elérhetetlen), a Cordonban tanyázó stalker frakció saját nevet kapott, így a loner-ek tényleg szabadúszóvá váltak.
Ez érdekesebbé teszi a játékot, mert nem a "mindenki mindenki ellen" mûködik, mint a korábbi verziókban. Pl a Clear Sky-osok semlegesek a lonerekkel és ha jól láttam a freedommal. Jó kis taktikai játék pl a mocsár északi kijáratát úgy elfoglalni Clear Sky tagként, hogy tanyázik bent vagy 15 ember, akik közül valahányan (4-5, de ez csak akkor derül ki, amikor mindet elintézted) ellenségesek, a többi semleges. Válogasd ki az ellenséget és rendezd le úgy, hogy közben te is megmaradj, meg nem haragíts magadra még 8-10 másikat...
Mivel nem minden csapat vadászik minden más csapatra, komoly népvándorlás indult a Zónában.
A CS két részbõl áll. AZ egyik maga a fõ sztori, a másik a frakciók közötti háború. A folyamat: követed a sztorivonalat, beállsz, akihez be akarsz, elmész a limanszki híd leeresztéséig. Innen nem rohansz tovább, hanem visszamész a jutalmadért a mocsárba a CS bázisra. Újra beállsz közéjük, majd amikor ismét kijössz a mocsárból, megint nem vagy sehova sem elkötelezve. Ekkor eldöntheted, hogy melyik félkatonai csoportnak segítesz. Beállsz hozzájuk és kitakarítod a másikat a zónából. Ez a rész meglehetõsen bugos, a scriptek nincsenek minden variációra felkészülve, de játszható. Amikor ezzel megvagy, mehetsz Limanszkba és befejezed a fõ sztorit...
Ha még a híd leeresztése elõtt mész vissza a mocsárba, tudsz frakciót váltani, csak a háború nem fog rendesen elkezdõdni. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy kapod a hívásokat a csapatoktól, hogy segíts itt-ott, de nem fognak menni utánad. Amikor rendesen folyik a háború, akkor a megfelelõ sorrendben elfoglalod a különbözõ õrposztokat, a csapatod szép komótosan megy utánad és átveszik az ellenõrzést a Zóna adott része fölött..
Én most sokáig jóvan voltam a banditákkal, és már amikor elõször jártam a fõhadiszállásukon a garbageban, akkor is árultak SEVA-t. Ha pedig még cordonban belépsz a stalkerokhoz és utána elfoglalod nekik a banditák bázisát a garbage-ban, jutalmul adnak ingyen egy SEVA-t és egy -6 rados artifactot. Persze így nem fogod tudni kimaxolni a sevát a banditáknál.
Nekem amúgy úgy rémlik, hogy a második végigjátszásom alkalmával már a cordonos stalker kereskedõ is árult SEVA-t.
Azokra nem golyószóró kell hanem shotgun. Azt mindig kell magaddal vinni tartalékba. Shotival minden mutáns 1 lövés (sörét kell, az beteríti a fél képernyõt, célozni se nagyon kell, ezért nem szabad mindent kimaxolni a shotin). Emberekre meg pontosságra tuningolt AK, nem árt ha nem kell 1000 skulót ellõni mire eltalálsz vkit.
Az a tunder. A stalker1-ben nagyon pontos volt, és már sidorovichnál beszerezhetõ volt a legelején egy 5.45-ös változat belõle, ott az volt a bestof fegyver. Itt nem az. Kurva pontatlan, inkább golyószórásra megy meg gránátozásra, csak a lõszert pazarolja, sebzésben se olyan nagy király mint az 1-ben. Felejtõs.
Pedig el se lehet téveszteni, felmész a lépcsün, egybõl ott ül a tûz mellett a csávó aki adja.
A freedomhoz már akkor tudsz csatlakozni ha agropromban megcsináltad a fõküldetést. Azért nem lehet elõtte, mert a fõküldit ugyebár a duty góré viszi elõre, érdekes lenne ha elõtte kinyírnád.
A stalkereknél is vehetsz exot agropromban, ráadásul az jobb mint a freedom exo (nem sokkal). SEVA-t hol a stalkeroktól, hol a dutytól vettem, tagság nélkül, de csak agropromban, elõbb nem lehet.
Az SVD egy fos, nem lehet vele futni, SVU a jó, de azt csak az army baseben tudsz szerezni (el kell venni a freedomosoktól).
Sztem a stalkerek pont hogy a legjobb frakció, a banditákon kívül mindenki haver, nem kell minden 2. embert kinyírni. A freedom annyiban jó csak hogy árul távcsöves skulót, bár azt éjjel a bolhapiacon is vehetsz a stalkeroktól. A duty adja a legkevesebb extrát, onnan csak az SPSA és exo kimaxolási lehetõség kell, de az semlegesként is elérhetõ, belépni nem kell.
Egyedül ami fontos páncélban az a SEVA (banditáknál maxolható, addig ne irtsd õket - venni meg csak agropromban tudod, tehát sokáig haverkodni kell velük, de belépni nem) harcolni, meg a stalker exo (teherbírásra, éjjellátóra és regerálásra gyúrva) cuccoláshoz. A többi páncél fos. Fegyverbõl egy pontosságra maxolt AK a legjobb, opcionálisan cserélhetõ SGI-re (érdemes figyelni a szemétdombon a duty-freedom csatákat, már ott is elszórnak ilyeneket, és akkor ölni se kell érte). SVU csak army baseben lesz, ehhez már freedomost kell ölni. Shotgunnak kezdetben chaser, késõbb SPSA. Más nem kell.
Az általam és bájgúnár által is belinkelt térképen pontosan fel van tüntetve, melyik frakció mit ad belépéskor és akkor ha végigviszed a küldetéseiket.
Van egy marhajó térkép. ami nem is térkép igazán, mert a térkép funkciója mellett fel ven tüntetve rajta az összes küldetés és mellékküldetés és jutalom. Nem tudom már honnan szereztem, de feltöltöttem IDE. Szerintem nézzétek meg, érdemes.
JPG formátumú, sima kép, de egyszerûen belinkelni nem tudom, mert túl nagy és 7 megás.
"vmi páncél féleség ruhát" - elvégre is csak páncél féleségû ruhát lehet beszerezni a játékban. :P Gránát vetõs fegyvereken nekem szinte sose jutott eszembe, hogy használnom kéne a gránátvetõt (legfeljebb akkor jutott eszembe, hogy ilyen funkciója is van, mikor vettem fel hozzá skúlót). Szvsz pontos fejlövések többet érnek, mint bármiféle gránáttal szórakozni.
Jah igen,elfelejtettem mondani azt is,hogy mindkét oldalon kapsz belépéskor ruhát meg fegyót:)Csak azért nem mindegy,hogy milyet.Szerintem tölts vissza egy korábbi mentést,vagy vhogy próbálj meg csatlakozni a Szabadsághoz,õk azért értelmesebb fegyvert adnak belépéskor,bár azon is túl adtam egybõl ahogy megkaptam:D Túl pontatlan szerintem...akárcsak az AK-k,meg a többi hulladék:)
A Szolgálathoz amikor beálltam akkor kaptam vmi páncél féleség ruhát, meg egy olyan fegyvert, amelyiknek van gránát vetõje. De Nekem ez nem nagyon jött be, ui. gránát nem sok volt hozzá és a sima lõfegyver része meg szerintem elég gagyi ráadásul ha jobb egérrel behúzom célzó módba, akkor legalább elfoglalja a képernyõ 2/3 részét. :D
A sima Stalkerekhez ne állj be azok nagyonkis csövesek:)Inkább állj be a Szabadsághoz.Náluk,ha végig nyomod a harcokat,akkor a végén kapsz jutalmul egy exoskeleton ruházatot,egy SVD Dragunov mesterlövész puskát(én mondjuk eztmár elõbb beszereztem egy halott szabadágharcostól,és kifejlesztettem),egy 9 mm s német gyártmányú stukkert(asszem Walker,vagy Walther) hozzá spéci skulokat,meg egy csomó pénzt.Mondjuk a Szolgálatnál is kapnál hasonló jókat a végén,de nemtom pontosan miket.
Bármelyik frakcióba be tudsz lépni bármikor, ha visszamész a mocsárba és belépsz a Clear Sky-hoz. Amint kijössz a mocsárból frakciótlanná válsz és ha menet közben nem gyilkoltál le banditákat, akár közéjük is beállhatsz. Ha sok banditát leöltél, akkor ez a lehetõség elveszett, marad az, hogy beállsz a cordonban állomásozó csapathoz, ahonnan szabad az út akár a duty, akár a freedom felé ismét...
Nincs vmi oldal ahol ezek le is vannak írva?! Gondolok itt arra, hogy a fõ szál és az azokhoz kapcsolódó küldetések, legfontosabb küldetések és ezek a frakciókhoz csatlakozási segédletek. De gondolnék olyanra is, hogy hogyan lehet megszerezni a legjobb páncélokat; fegyvereket. (amik szintén pl. küldikhez tartoznak)
A Szolgálathoz csatlakozás az egyértelmû volt, de akkor éppen akkor csatlakoztam amikor lehetett volna a Szabadság frakcióhoz is. Ui. elárasztottam a föld alatti járatokat, majd amikor visszamentem felvenni a jutalmam, akkor ott volt a monológban, hogy csatlakozás és tudtam is.
A Szabadságnál kértem, hogy csatlakozhatom-e, de csak annyi volt a "végsõ" válasz, hogy már elvileg Okés, de majd szólni fognak ha "szükség" lesz Rám! Hát senki nem szólt. Igaz, Én sem mentem vissza, ha esetleg ez kellene hozzá... Ezért is írtam, hogy jó lenne errõl vmi itiner féle, hogy mikor-kihez lehet, stb...
A játék úgy van megcsinálva, hogy a frakciókba csak a fõküldetésszál egy bizonyos pontján tudsz belépni, merthogy a fõküldetések során mind a freedom, mind a duty frakciónál megfordulsz, sõt, fõküldetés-feladatokat kapsz tõlük. Ha már korábban beléphetnél mondjuk a freedomba, akkor nehezen tudnád a késõbbi fõküldetéseket a duty fõnöktõl felvenni.(tehát nem lehetne végigvinni a játékot) Ezért csak amikor már nincs dolgod egyikkel sem, akkor lehet csatlakozni hozzájuk. Ez a pont, ahogy bulics is jelezte, a csatornarendszer elárasztása.
Egyetlen kivétel ez alól a Stalkerek frakciója, ahová már a Cordonban be tudsz lépni. Ez azért van, mert a Stalker frakció ellensége, a Banditák frakciója nem ad fõküldetéseket.