Ahogy bármely modot... Felrakod a programot, rá az utolsó patchet, majd a letöltött zip-bõl a gamedata könyvtárat bemásolod a játék könyvtárába. Ha még nem volt fönt mod, akkor ilyen könyvtárad nincs. Ha már volt, akkor elõbb töröld a fent lévõ gamedata könyvtárat, ne legyen keveredés.
Ez után az fsgame.ltx-ben kikeresed a $gamedata$ kezdetû sort és kijavítod ilyenre: $game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata
Nem tudjátok a call of pripjat hoz lesz magyar változat?
Miután elárasztottad a csatorna rednszert agropromnál viszzamész a szabadságiak bázisára és felhív a fõnök(ha elõtte jelezted hogy belépnél, ha nem akkor bemész és beszélsz vele). mivel már nem kell jóban lenned a szolgálattal, a fõküldetés miatt és igy léphetsz be..
Hát Én ott még nem kaptam ilyet. :O Most azt csináltam, hogy nem álltam be a Szolgálathoz direkt, mert kíváncsi voltam mikor és hogyan lehetne csatlakozni a Szabadsághoz.
No, most mászkáltam ide-oda az iránytû relikvia után és el kell mennem a katonai bázisra ahol is csatlakozni tudok pár szabadságoshoz. Ezek után, vagy ez lenne a Szabadság frakcióhoz történõ csatlakozás?!
A gond csupán annyi, hogy szerintem ezek után már nem sok lesz a game-bõl... Pedig most csináltam pár mellék küldit is...
Nah végigtóltam másodjára is,mindeféle mod meg relikvia használata nélkül,szinte most csak "átfutottam" a játékon.Két fõ fegyverem a játék második felétõl az SVD volt meg az Avalanche.Az utobbit "közelharcra" használtam :) Elsõ nekifutásra tavaly kicsit többet szórakoztam vele,mivel még új volt,akkor a Vintar BC volt az univerzális fegyóm.
Pont azért gyártanak belõle ennyit, mert ez való falura. Az M16 csak városi villogásra való.
Nem érdemes átalakítani, a shoti pont arra való hogy szórja a sörétet, sose lesz mesterlövész puska. Közvetlen közelrõl AP skulózni meg pontosság nélkül is lehet.
A roncstemetõben levõ stalkerek kiszabadítását a bolhapiacon adják küldetésnek, viszont ez erõsen lenullázza a fosztogatókkal a kapcsolatodat, utána már nem tudod maxolni a SEVA-t.
Csumi ezt hogy kell megcsinálni hogy eliduljon? Mert igy nagyon megtetszett ez a mod le is töltöttem de nem tom hogy kell megcsinálni . Leirnád hogy kell.
Mindenkinek a maga ízlése. Nekem annyira sete-suta, összecsapott a CS "sztorija", hogy nincs benne egynél több végigjátszás. Igazából a ShoC-ban is talán ha 3 volt, a többit azt különbözõ modokkal volt érdemes megcsinálni (OL, Priboi Story, stb...).
Ez az az átalakítás, amit nem szabad megvenni a shotgunokhoz.
Mellesleg nagyon fontos helyük van a játékban. Nincs az a pénz hogy egy stalker játékban shotgun nélkül kóboroljak. Az összes szörny ellen azt kell használni.
Én szeretem a shotgun-t is(!) :) de az vele a problémám, hogy átalakíttattam, hogy normál sörétet már ne tudjon kilõni, csak nagy kaliberû sörét és vmi nyíl. De ha a lõszer választó gombot megnyomom, akkor a lõszernél nem vált át. Ugyanúgy marad az amit éppen használtam.
Nem tudom, inkább az alapjátékot még egyszer, mint egy ilyen alap játékmenettõl eltérõ moddal végigjátszani. De azért köszi az ismertetõt, elég tartalmasra sikerült. ;)
A már kétszer is említett Spartan modot pár napi játék után leszedtem. Valami olyasmi akar lenni, mint az SMP A ShoC-hoz, de nagyon elrontották a hangulatot és az egyensúlyt. Egyrészt már a mocsárban lehet zsákmányolni egy halom szuperjó fegyvert, meg lehet venni egy halom szuper ruhát, másrészt (gondolom ezt ellensúlyozandó) szinte lehetetlen állapotokat teremt a különbözõ mutánsok túltengése. A két controllert még el tudtam intézni távolról a CS által kifejlesztett (tulajdonképpen átalakított, terepszínûsített SVD) mesterlövészpuskával, de azzal nem tudtam mit kezdeni, hogy az északkeleti átjárót védõ pár háznyi kis banditafészket megszállta 6 db vérszippancs, több falka kutya és pár snork. A põatkányokat nem is számoltam. A vérszopók ellen ugye az a taktika, hogy be kell várni míg láthatóvá válik, akkor leszúrni vagy fejbe lõni gyorsan. Azonban erre semmi esély úgy, hogy a 6 dög szinte kézen fogva, egy csapatban rohangál és ha támadnak, akkor egyszerre minimum hárman. Mondjuk eleve nem tetszik a CS újítása, hogy amíg nem látszik, addig nem is sérül, és - ellentétben a Shoc-ban megszokottal - sosem válik láthatóvá támadás elõtt. A ShoC-ban, ha elég türelmes az ember, megvárja, míg a dög eszik vagy csak pihen, addig láthatóvá válik és egy pontos lövéssel el lehet intézni...
Mondjuk kikerülhetõ az ilyen terület, de késõbb is vannak hasonlók és túl sûrûen. Túl sok a pénz, túl könnyû jó felszereléshez jutni, cserébe szinte legyûrhetetlen számban vannak a dögök. Az eredeti CS atmoszféra teljesen elvész...
Kipróbáltam helyette egy másik modot. Total Factional Warfare. Ebben az alapsztori, és az alapjáték karaktere kukába került. Egy fegyvertelen (egy marék csavaron, 2 kötszeren és egy elsõsegélycsomagon kívül semmid nincs) fazonnal kezdesz, a Military Warehouse romfalujában, a víztoronyban fönt. Az utasítás: Run! Ahogy lemászol, hallod a bloodsucker üvöltését...
Ha megnézed a térképet, látható, hogy a ShoC-ban használt, Bár felöli bejárathoz kell rohanni. Ott vár egy stalker csapat, akiknek a fõnöke felvilágosít, hogy hol is vagy. Kiválaszthatod, hogy melyik frakcióhoz csatlakozol. Lehetsz bandita, Clear Sky-os, freedomos, duty tag, sima stalker, monolith, katona, vagy zsoldos (õk Yantarban tanyáznak a mozgó lab körül). A választott csapatodhoz teleportálnak, ott kaphatod meg a kezdõ felszerelést, ami az adott csapattól függõ. A játék lényege: a csapatodnak el kell foglalnia az egész Zónát. Nem csak egyes területeket, hanem az egészet... Az egyes részfeladatok (foglald el az adott pontot, védd meg, a tábort, tarts ki míg odaér a felmentõ sereg, stb...) fizetnek. Illetve Yantarban a prof (AK-val járkál az öreg) ad feladatokat (a merc csapatot választottam elsõre). Kissé egyoldalúak a munkái, mert mindig egy csapat zombit, snorkot, vámpírt, vagy hasonlót kell eltakarítani, és mindig 800 rubelt fizet, de kezdeti edzésnek és az alap tunningok beállítására elég pár ilyen.
A frakció is adja a feladatokat szép sorban. Az alap terület kijáratainak ellenõrzése után kezdõdik a területfoglalás. Most épp Agropromot foglaljuk el. Néha ugyan várni kell a támogató csapatra pár percet, de mindig jönnek. A fõépület elfoglalása után beköltözött a parancsnok, a kereskedõ és a fegyvermester... Az egyes feladatok teljesítéséért fizetnek, hol többet, hol kevesebbet. Az épület elfoglalásáért pl 20k Ru-t adtak, az már elég volt egy jobb védõruhára... Eddig úgy látom, hogy aki háborúzni akar a gyengén kivitelezett sztori helyett, annak ez egy jó mod. Belepakoltak néhány kisebb modot (sleeping bag, Monster Hunter, pár új ruha...). Ja: és van egy rádiód, amivel kérhetsz segítséget, valamilyen szinten irányíthatod a frakciód squadjait...
Más: Kérdés: akik szeretik a shotgunokat, tapasztaltak olyat, hogy erõsen késik a shoti? Egyéb fegyvereknél nincs ilyen gond, de shotival ha az elsõ lövés nem talál szinte semmit sem tudok eltalálni, ráadásul ha három lövést adok le, gyorsan egymás után (a nagy kapkodásban), a harmadik akkor durran, amikor már rég nem is arra nézek. Úgy tûnik, hogy "beveszi" a program a 3 kattintást, és ha törik, ha szakad, lejátsza az animációval együtt, ahelyett, hogy azt a "lövést", ami még túl korai (a töltés miatt), figyelmen kívül hagyná...
A ShoC-ban nem volt ilyen gondom sosem, a CS-ban meg korábban nem használtam sörétest, mert nehéz hozzá a lõszer, meg lassú is a cucc, de a Spartan modban lévõ rengeteg mutáns miatt kénytelen voltam, de így nem tetszik. Ja: a macskáknak 9 élete van vagy mi. Szinte sérthetetlenek, eszement mennyiségû direkt találtaot kibírnak...
Kitol a helyedrõl a fal mentén valamelyik irányba...
No, most kellene lepecsételni a gépem és a rendszerem. Újraraktam a Seven 64 bit-et, legfrissebb ATI Catalyst és most game-eltem egy jót minden fagyás és egyéb xarság nélkül. A Szabadság táborhoz érkeztem és VÉGRE fényes nappal, ragyogó napsütésben. 40-50 fps-el ment (utólag indítottam Fraps-ot, csak a kíváncsiság kedvéért) DX10; 10.1-ben. Beszarás mennyire gyönyörû tud lenni!
Bejártam a tábor környékét (csak úgy) és az épületeket (elsõ alkalommal szakadó esõben estem be ide :) és azért a végén kiirtottam a pszeudó-kutyát.
1.5.10-es javítás a legfrissebb. Nekem warez van, de ez a patch van fent (töréssel :) ajánlott felpakolni. Fõleg ha DX10; DX10.1-ben game-elsz, ui. sok DX10-es javítást tartalmaznak.
Vannak MOD-ok is. Fejbõl nem tudom. Gúgli és az elsõ kettõk között lesz. Bár Nekem most 1 sincs fent.
sorrow
Ha visszaolvasol egy kicsit... találsz HSZ-eket, sõt jútyúb videót is. A game legnehezebb szakasza. (Mondjuk szerintem a vége sem könnyû :) Én Stalker fokozatban második game-elésem alkalmával is úgy jutok túl, hogy igyekszem fa mögé rohanni (balra fele kell) és rohanni 1000-el, közben elsõsegélycsomagok. Kilõni, kirobbantani, stb... ilyet nem lehet. :(
én is elkezdtem a játékot ...s mikor az ingoványból mennék át kordonba a katonaság õrzi az átjárót ugye... szitává lõ, esélyem sincs...valakinek valami tippje?
Sziasztok,
Elsõ alkalommal telepítem a játékot, segítenétek vannak e már javítások a játékhoz? Esetleg mod -ok? Egy hotfixet találtam, mindenképpen szükséges?
eredeti játék és windows 7 x64 re tenném
Köszi a segítséget..
Ismerõs szituk. Ezért is írtam, hogy az 1ik leggyengébb pontja az ami 1ben az erõssége is. Az MI ha arról van szó, hogy védekezni kell akkor nagyon jó, de az érem ezen oldalán, vagyis a csapatjátékban eléggé hadilábon áll. A társak tulajdonképpen az ember jelenlétét mintha nem is vennék figyelembe.
Kíváncsi lennék egy olyan helyzetre, mikor a játékban bent állok egy sarokban és látom, hogy jön felém valaki az én helyemre. Vagy kifagyna a játék, vagy "belepréselõdve" a falba azután nem tudnék mozdulni sehova vagy jobb esetben elkezdek zuhanni a semmibe alulról láthatva a pályát. Ez az egész amúgy leginkább akkor volt bosszantó nálam, mikor precízen bebújtam egy sarok mögé, ahonnét óvatosan nézelõdtem, mert figyelt messzirõl egy mesterlövész. Erre az egyik Jani simán kilök és persze, hogy leszed egybõl a mesterlövész. A másik emlékezetes dolog, mikor a Kordon északi bázisára beérve épp csak pár másodpercem maradt, hogy elbújjak a sugárzás elõl, erre elállják az utamat és halál nyugalommal nézik, ahogy kinyír engem a sugárzás (nekik nem kell aggódniuk, szarnak a sugárzásra, nem is hallnak bele), mert nem bírok bemenni menedékre miattuk.
Ja! Azt is vettem, hogy faszányosan kitolnak a fedezékbõl is. :D Akkor bosszantó, ha távcsõbe éppen lenne már vki feje és hoppá arrább tessékel. :(
Ha elé állsz egy karakternek és lefelé nézel, akkor is elkezd tolni. Sajnos ezek nagyon LOL hibák. Mondjuk a fedezékre még lehet azt írni, hogy Én is arrébb tessékelnék vkit, ha az Én seggem lõnék, de azt már bezzeg nem lehet. Szal eléggé bebetonozott helyük van a karaktereknek. :D
Most még nem jártam a Kordon-ban. Egyelõre tegnap este asszem Sötétvölgybe léptem át.
Annyira még nem vágom ezt a Zónát, mint a Fallout 3 pusztaságát. :)
BTW:
No, abban is fasza volt a nappalok-éjjelek váltakozása, de esõt, vihart, stb... csak MOD-al lehetett belepakolni. Bár mondjuk abban jobban bejött, hogy minden kopár. Szal Nekem ebben egy kicsit furcsa is, hogy néhol minden olyan szép zöld. ;)
Az, hogy eltolnak, a program hibája. Még a fedezék mögül is kitolnak, ha útban vagy. Érdekes módon visszafele (én tolom odébb) nem mûködik, olyan, mintha a falat akarnám eltolni. Különösen "jó" ez a szemétdomb felé vezetõ csõalagútban, amikor kitör a harc...
A stalkerek kiszabadítása akkor jön elõ, ha elvállaltad a Cordonban a farmon a kereskedõnél. Nem Szidorvicsnál, hanem a stalkereknél...
Északnyugaton van egy romos falu, a kisérõk is oda tudnak vinni. Innen lehet délnyugat felé menni két "hídon". Ha nem mész rá a hidak egyikére sem, hanem jobbra elmész a kis félsziget csúcsáig, ott lesz egy anomália a levegõben, a víz fölött... Ezen a képen a 8-astól balra...
Ha DX10-et képes futtató géped van (elsõsorban VGA) akkor a DX10-nek nem szabadna több erõforrást igényelnie, mint a DX9-nek. Sõt a DX10 sokkal optimalizáltabb és jobb fejlesztési eszköz, mint a DX9-es.
Az már más kérdés, hogy a DX10-es OS-ek (talán a Seven kivétel) erõsebb vasat igényelnek. De erõsebb vasat igényel egy XP is egy Win98-nál. Ezek elkerülhetetlen tényezõk. Ill. ha az ember felpakolja a DX10.1-es effekteket és az összes DX10-es effektet, akkor tapasztalhat lassulást. De egy DX10-es közepes beállítás is többet nyújt, mint egy DX9 max-on. Pl. ebben a game-ben Én inkább játszanék DX10-ben, közepes/alacsony napminõséggel ÉS nedves felületekkel, mint DX9-ben max-on. Ill. ahogyan látható, DX10 módban más(több) textúrát használ a játék.
"Vagy el kell menni a mocsárban az északnyugati faluromhoz. Van tõle nem messze egy gravitációs anomália a levegõben a víz felett. Percekig álltam mellette és néztem, ahogy a gravitáció meghajlítja a vízfelszint az anomália alatt."
Ez hol van?!?!
Más:
Most vagyok a Szemétdombon. (második game-elésem :) Ott vannak a fosztogatók, akik fogva tartanak Stalker-eket. Elsõ alkalommal inkább csak a fõ szálra koncentráltam. De ha jól emléxem a SoC-ban volt olyan küldi, hogy le kellett Õket vadászni. Itt ha odamegyek, akkor elküldenek és megfenyegetnek. De elkezdtem Õket irtani és akkor szabadok lettek a fogva tartott Stalker-ek. Ebben is lesz ilyen megmentõ küldi?! Vagy majd vhogyan ki lehet szabadítani a foglyokat?!
Engem ami bosszant, az egyben az is, ami jó. Vagyis az MI. Az jó, ahogyan harc közben fedezéket keresnek és nem jönnek 1000-el, de bizony sokszor elõfordult, hogy pl. Stalker táborban elkezdek beszélni egy karakterrel, arra jön egy másik és egyszerûen elkezd tolni Maga elõtt, a párbeszéd meg zajlik tovább. Béna. :(
Ez a warez miatt lehet, vagy eredetiben is ilyen az MI?!
Mint már írtam, a DX10 hatások rengeteget dobnak a környezeten, cserébe sokat kivesznek a gépbõl sajna. Egyébként a legelején azonnal látható a különbség a dx9 és dx 10 között. Van az elején az a jelenet, amikor fekszik a karakter az ágyon és Lebegyevék beszélgetnek róla, milyen mázlista is ez a tag. A kamrea kijön a házon kívülre. Ha dx 9 módban van, akkor nappali a kép, ha DX10, akkor éjszakai, és az összes hatást bedobja, amit a dx 10 az éjszakában képes összehozni...
Da zongorázható a különbség pl a hajnali ködben, ahogy átszûrõdik a napfény, vagy az esti szürkületben. Vagy el kell menni a mocsárban az északnyugati faluromhoz. Van tõle nem messze egy gravitációs anomália a levegõben a víz felett. Percekig álltam mellette és néztem, ahogy a gravitáció meghajlítja a vízfelszint az anomália alatt. Ellenben ebbe is beleprogramozták azt a marhaságot, amit a ShoC-ba: a Nap nyugaton kel és keleten nyugszik...
Az alábbi képeket nem azért teszem be, hogy mert Én DX10-ben játszom. Csak vki kérte, hogy mi a különbség a DX9 és DX10 között. Nekem a textúráknál pl. ezek tûntek fel. Elindítottam DX9-ben is és Nálam nincs ilyen terepszínû háló ill. sok helyen nincs kerítés sem, hanem csak 2db oszlop és sokszor nem értettem miért nem tudok közöttük átmenni. :D
Aztán amit a DX9-ben nem lehet visszaadni és baromi látványos atmoszféra elem az a szakadó esõ, ahogyan a víz áll az úton, láthatóan és látszódnak a vízcseppek, de ami szerintem kúrva jó, hogy eresz nélküli falakon folyik lefelé a víz. De ugyanígy jármûvek textúráin is áll a víz, látszódnak a vízcseppek, stb...
Szerintem ezek miatt ütõs ez a game, mert Én ilyen megoldást, megoldásokat még semmilyen game-nél nem láttam. A Krázisz közelében sincs az idõjárási viszontagságok visszaadásában!
Biztos van itt olyan, akinek jobb vasa van, Õ(Õk) még jobban tudják, hogy mit lehet még kihozni ebbõl a játékból. DX10.1 és DX10.1-es AA elemek használata és minden effekt max-on. Nekem úgy esetleg állóképet sikerül elérnem. :D
Szal remélem, hogy a köv. részben jobban odafigyelnek majd a több magos CPU-kra, bár ha az valóban DX11-es lesz, akkor meg DX11-es kártya kell majd az összes effekt bekapcsolásához. El sem tudom képzelni, hogy miket fognak(lehet) még beletenni. Szerencsére a DX11-es ATI 58xx-es kártyák már érkeznek...
PS:
Mivel Nekem warez példányom van, lehetséges, hogy mindez Okés eredeti DX9-el is, vagy van hozzá vmi MOD. Nem tudom. És az is biztos, hogy ezeken kívül még sok-sok különbség van a DX9 és DX10 között, de más Nekem nem tûnt fel ezek is csak tök véletlen. :D
A képek természetesen nem eredeti méretûek!
Nem tudjátok, hogy játékon belül konzolban (0) , hogyan lehet aláhúzás karaktert írni?! (_) A legtöbb konzol parancs nevében van, de Én nem lelem. Orosz betûket ír, ha SHIFT-el próbálkozom. :(
Ahoj :) Azt szeretném kérdezni, hogy milyen beállítást vagy configot tudtok ajánlani a játékhoz?:) RAM : 2gb Processzor: AMD athlon64 X2 6000+ 3Ghz Videókártya: nvidia 9600GT 512mb OP: Windows XP SP3 Köszi elõre is :)
WIN 7 -el mit kell szarozni? Ugyanúgy felraktam mint az SP3-as XP-t, és még sokkal gyorsabb is maga a rendszer is meg a játékok is.
Azért az, hogy a hajnali, talaj menti ködbe élesen belevág egy fa árnyéka a felkelõ nap fényében, valami fenomenálisan néz ki. A dx10.1 hatásokat nem tudom bekapcsolni, mert akkor 10-12 FPS-nél többet nem látok, de a dx10 plusz hatásai kegyetlen jól néznek ki. Egyébként W7 64 alatt még akkor is reccenés nélkül fut a játék, amikor a már említett 10 FPS körüli értéket mutatja a rivatuner, csak épp nem akadozik, hanem lassított film szerûen mûködik minden.
Már említettem a Spartan 11:11 modot. Nos élõbb lett az egész. Azt nem tudom, hogy a mocsári mozgásokból mit hoztak a gyár patchek és mit ez a mod, de egész más lett. Anno, még a kiadás után vittem végig, akkor kínszenvedés volt mindenhol leverni a rosszarcúakat, a CS stalkerei csak ágyútöltelékként mûködtek, most meg önállóan harcolnak. Tulajdonképpen elfoglalták az egész mocsárvidéket úgy, hogy alg 3 helyszinen segítettem be nekik. Igaz a mutánshordák is segítenek, hol nekik, hol az ellenfélnek.
Egy vadröfi pl akkor harapott ketté, amikor a templomban az utolsó bentragadt banditát takarítottam el az útból. Bejött utánam az épületbe...
Amikor sikerült elfoglalni, akkor meg 5 hullámban támadtak vissza, mire véglegesedett a helyzet. A mod egyetlen hátránya, hogy eszeveszett mennyiségû fegyvert lehet zsákmányolni már ezen a pályán is, ha az ember gyors és nem elõzik meg a bajtársak a halottak átvizsgálásában. Eddig volt kb 30 shoti, 5-6 AKSU (ami itt pisztolynak számít) 1 AK 74, egy AK 94, 2 RPG, 6 SVD. Van egy spéci ruha (Spartan Combat Suit), 40-60%-os védelmet ad majd mindenre, az ára 100k Ru.
A sok fegyverhez viszont alig van lõszer. Alap sörétes tonnaszám, az AK-kba találtam összesen 68 db-ot, az SVD-kbe 30 körül, azaz spórolni kell. Azt tudom, hogy késõbb lesz sok, mert anno kb 2000 db lõszert dobtam el, csak azért hogy az Agroprom földalatti részén eég gyorsan tudjak futni a víz elöl...
Eddig mindenesetre többet menekültem és bujkáltam (és töltöttem vissza elhalálozás miatt) ezen az egy pályán, mint korábban az egész játétban...
hát nem tudom, én nem vagyok ennyire hiperigényes, szerintem jól néz ki a játék úgy ahogy van, esetleg egy-két animáció hat számomra is kissé darabosnak, de különösebben az sem zavar...
ezért nem teperek én a dx10-ért sem, mert egyszerûen meg vagyok elégedve a dx9 látvánnyal is (rengeteg videót láttam összehasonlításokról, tagadhatatlan, hogy szépek a dx10 effektek, de azért olyan eszméletlen különbségeket nem látok soha, hogy kedvet kapjak egy vistához vagy szarozzak a win7-tel)
Ami az atmoszférát (napszakok váltakozása; napfény; árnyékok; kidolgozott helyszínek-épületek; stb...) az Engem is Magával ragad. Miután már 1x végigvittem a fõszálat, most újra elkezdtem a játékot, többek között éppen ezért, mert rengeteg helyszín volt, amit(amiket) pl. napfényben nem is láttam, hogy milyenek. :D Ill. több küldetést is sikerült szerencsétlen módon korom sötétben véghezvinnem. (de ez így is van rendjén egy ilyen játékban)
Ami számomra kiábrándító volt, az a mutánsok kivitelezése. Némelyik mutáns nem, hogy ijesztõ nem volt, de 1xerûen röhejes volt! A karakterek kidolgozottsága eszméletlen aprólékos. Sajnos némelyik mutánsnál ez egyáltalán nem mondható el. Úgy emléxem, hogy amikor a tér anomáliát kellett keresni, akkor volt vmi eszméletlen röhejes mutáns, akibe egy valag lõszert bele kellett lõni, hogy kipurcanjon és ráadásul annyira böszmén nézett ki, hogy az színvonalon aluli volt.
Most második nekifutásra éppen erre az atmoszférára, helyszínek jobban bejárására is szeretném fordítani az idõt. Ezért elkezdtem nézegetni a MOD-ok között olyat, amivel a látványon (textúrákon) lehetne javítani valamit. Ha vki szintén használ ilyet, akkor ne tartsa Magában! :D
Találtam olyat, amelyikhez azt írta a szerzõje, hogy csak is DX9 alatt fut. Aztán van olyan, amire azt írják, hogy talán fut DX10 alatt is. No, ezekkel nem foglalkozom. Eddig 2db jónak tûnõ textúra MOD-ot találtam:
Egyelõre ezt tettem fel. Szerintem jó. Kontrasztosabbak a textúrák és a vér is sokkal jobb. Vmit már az ingoványban található mutánsok kinézetén is javít.
Az Õ textúra pack-ja Nálam "must have" volt a Fallout 3-ban is. Ez jóval kevesebb állományt tartalmaz, de itt is írják, hogy Okés DX10 mellett is.
Ezt egyelõre azért nem tettem fel, ui. a tartalma részben ütközik az elõzõ MOD-al és az elég cifra dolgokat tud mûvelni. Ilyenkor jön a kísérletezgetés. :D Kifagy, vagy nem fagy ki?!
olvasva idõnként a hsz-eket, úgy tûnik én vagyok az egyedüli, aki úgy fogadja el a játékot, ahogy van, és nincs hiányérzetem semmi miatt, hanem úgy játszom vele, ahogy a játék lehetõségei és korlátai engedik. engem különösen az atmoszféra fog meg, azért bárhogy érdemes vele játszani. minden mást nehezítésnek fogok fel, amit át kell hidalni azokkal a lehetõségekkel, amiket a játék tartalmaz. úgyis szinte minden mai játék annyira könnyû, hogy már nem is élvezem ezeket a játékokat. (itt van pl. most vittem végig a fear2-õt, hát egy vicc, mint játék, csak érdekelt a sztori, meg hát játszottam az elsõ résszel is...)
igaz, ami ordító bug a játékban, azt én sem csípem, de hát ez van. azért a legutolsó patch-csel egyáltalán nem vészes, szerintem.
Az nem mentés, hanem a következõ pályaszakasz betöltése. Kikapcsolni nem lehet, csak az ikont eltüntetni. Vannak ilyen modok...
Más: úgy döntöttem, adok még egy esélyt a CS-nak. Mivel az alapsztoryt már kivégeztem anno, visszatértem az SMP moddal tunningolt ShoC-hoz. Valami hasonlót kerestem itt is, így leszedtem a Spartan 11:11 modot és hozzá a kiegészítést. Nekifogtam Veterán fokozaton. Mit mondjak? Kemény lett.
Az elsõ feladatnál (lõjj le pár röfit a mocsárban) a röfik mellé kaptam 3 zombit. Jól idõzítve túl lehetett élni. A másodiknál (menj ki a mocsárba a vezetõvel és segíts ledarálni a beszivárgó rosszarcúakat) eredetileg pár flesh (házidisznó mutáns), meg néhány boar (vaddisznó mutáns) riogatott, míg elértem a legközelebbi kitakarítandó helyre. Itt már gyanús volt, hogy felhangzott a ShoC-ból jól ismert hullámzó morgás, meg kissé szédelgõsre vette a figurát, plusz kissé zizis a kép. Nos: 3 flesh, 2 boar, 2 chimera, 3 macsek. Igaz, nem estek nekem, csak ha megálltm a a közelükben, el lehetett köztük futni, de oldalról jött egy vadröfi és agyonharapott, mire észbe kaptam. Második nekifutás. Elindultam az ellenkezõ irányba. Szembevigyorgott egy Controller, ahogy az várható volt a hangból és a szédelgésbõl itélve. Harmadik nekifutás. Rohanás a dögök között, vaddisznóra felkészül, lelõttem (az egy darab lefûrészelt csövû kétcsöves shoti, amit adtak a bázison, nem sokat ér, de a semminél jobb). Mire odaértem a faházhoz, ahol takarítást kértek, kinyirt a sugárzás. Hurrá...
Valahogy megoldható az autómentes kikapcsolása? (jobb alsó sarokban a kis floppy lemez). Üdv.
Ez azért nem így van. Az AK valóban igénytelen, de ne azt ne állítsd már hogy az M4 háromszor akad el egy tár kilövésekor, mint a játékban. Lószart. Igen, az elsõ M16 vietnámban elég gyakran elakadt, nagyon érzékeny volt a koszra. Csak a nagy AK fanok hajlamosak elfelejteni hogy azóta eltelt 40 év, kiadták az M16A1,M16A2,M16A3,M16A4-et, illetve a '90-es években létrehozták az M4-et és az M4A1-et, ami végül a játékba bekerült TRS301 néven. Ez a fegyver megbízhatóság tekintetében fényévekre van az elsõ M16ostól, 40 évnyi fejlesztés van benne. Korántsem akad el olyan gyakran, mint az elvakult AK-fanok állítják.
Emiatt bizony erõsen hamis a játékban belõtt kép róla, hogy minden sarkon elakad. A pénztelen fegyveresek pedig nem azért lóbálnak AK-t, mert ezt választották, hanem mert ez az amihez hozzá tudtak jutni. Ez azért van mert az AK-ból nagyságrendekkel több készült mint M-16osból vagy bármilyen más fegyverbõl a világon. Jelenleg több mint százmillió AK van a világban, persze hogy boldog-boldogtalan ezzel lövöldözik. Ezzel szemben az M16-osból csupán 8 milliót gyártottak, plusz az M4-esekbõl még ennél is jóval kevesebbet.
Olyankor mit lehet csinálni, ha az atomerõmû küldetésbe lépve nincs medkit-em, ráadásul ami van az is csökken és amikor beesek kapok 2 csúzlit, amik úgy megterhelnek, hogy moccanni sem tudok, szal dobálok el mindent, de rögtön dobják a gránátokat, stb... esélyem sincs.
Csak sokkal régebbi mentésem van. :(((
Újonc fokozaton sem lehet mit csinálni, ui. csak-csak átesek az elsõ ilyen teleporton, vagy mik akarnak lenni de utána alig tudok tenni pár lépést és összeesik a karakterem.
Pöcsöm sem tudta, hogy ez lesz az új helyszín és zéró esélyem sem lesz...
Csak vmi konzol csalást tudnék elképzelni, full életerõ és végtelen medkit, vagy innen nem tudok továbbmenni.
Az alvás egy csít ebben a játékban, feleslegessé teszi az éjjellátót, és ezzel a vele járó áldozatot (kevesebb resist). Komolytalan. Inkább a játék lehetõségeid igyekezz minél jobban kihasználni.
A flatness a ballisztikát laposítja, távolra is kevesebbet esik a skuló, jobban railgun szerû lesz. De pontosságot nem javít, ugyanolyan bizonytalan mennyit lõsz mellé.
Sajnos mivel a fejlesztõk is keletiek, ezért erõsen elfogultan és irreálisan lõtték be a fegyókat elakadás terén. Konkrétan az AK-k szinte soha nem akadnak el a játékban, az amerikai M4-es pedig kijavíttatva is túl gyakran elakad Hát pont hogy nem irreális, hanem ez a valóság. Csak az amcsi játékokban megszépítik a saját cuccukat. Az AK közismerten igénytelen, belekúrhatod mocsárba, homokba, simán kirázod belõle a szart és már lõhetsz is (hideget is jól tûri), az amcsi M16 pedig épphogy nem, a széltõl is óvni kell, és állandóan tisztogatni. Ezért van hogy a pénztelen fegyveresek (arab terroristák, afrikaiak, dél-amerikaiak) mind AK-t lóbálnak, mert azt nem kell annyit pucolni, amire a dzsungelben amúgy sincs túl sok idõ meg felszerelés. Ezt a játék hûen mutatja be.
Nálam egy falka mutáns két három tár Shotgunnal meg annyi lövés ahányan vannak. Mutánsok ellen shotgun kell, 1 lövés mindegyik. Csak idõzíteni kell a lövést.
Az elõbbi hsz-emhez még annyit hogy a shotgun az egyetlen amit nem pontosságra, hanem tûzgyorsaságra tuningolok. Úgyis csak mutánsok ellen jó, akik közel jönnek, nem kilométerekrõl lövöldöznek, oda nem kell pontosság, aminek ráadásul itt az lenne az ára hogy sima sörétet nem lehet többé belrakni, pedig pont az benne a lényeg. Én mindig viszek magammal shotit, +3 kg, de ennyit megér hogy mutánsok láttán sincs para, csak fegyverváltás.
A fegyver mindig be fog sülni ha olyan, ezért kell olyat választani ami igénytelen. Ez nincs kiírva az adatlapjára, tapasztalatból kell. Az AK (sima AK74, nem az AC96 (= Obokan)) pl. ilyen szempontból bestof, de az SGI is elég jó. Shotgunt meg még sose láttam besülni. Hírhedten szar viszont a TRS301, az minden sarkon beáll (és hamar el is használódik).
Én pontosságra tuningolok minden fegyvert, sztem egy olyan játékban ami alapvetõen hiánygazdaságra épül, ez a legkifizetõdõbb. Ész nélküli golyószórás helyett 1-2 headshot rengeteg golyót megtakarít, nem kell tonnákat magaddal cipelni. Ilyenkor viszont nem tudsz gránátvetõt szerelni a fegyverre. Aminek én konkrétan sok értelmét nem is láttam. Ugyanolyan ballisztikus pályán repül mint a kézigránát, macerás vele a célzás, és nem is nagyon van helyzet ami igényelné. Én konkrétan 1 kézigránátot se hajítottam el a ki tudja hány végigjátszás alatt, csakis kipróbálási céllal hogy lássam már milyet robban. De sose jutott eszembe elõvenni, nincs olyan szitu ahol kéne. A SHOC-ban is csak a controllerek ellen használtam, de itt nem olyan táposak, sima golyószóróval lerendezhetõek.
Éjjellátó; gázálarc ezeknek van mi értelme Értelemszerûen, különben minek tennék bele a játékba. Meglepõ módon pont az ami oda van írva mellé. ^^ Én mindig éjjellátót választok gázálarc helyett, azt nem lehet pótolni artifactokkal.
Ha ügyes vagy, már a legelsõ pályán (mocsár) találsz és kimaxolsz egy AK-t (szkópot, hangtompítót is lehet már itt szerezni hozzá), valamint egy páncélt. Én alapvetõen a CS-3a-t javaslom, teherbírásra tuningolva (hogy legyen mivel hordani a cuccokat eladni) Lehet CS-1-et is szerezni már itt (60% golyóállásra tuningolható), de sokba kerül kimaxolni, a 3 artifact tartó meg úgyis kevés (a CS-3a-n is ennyi van, de nem kerül ennyibe). Kordonban (vagy Sötétvölgyben) vehetsz stalker suitot (itt Naplemente páncél vagy mi a tököm a neve), annak 5 artifact rekesze van (fejlesztés után), ezt felfúrod golyóállásra (30%) és egész sokáig megbízható alappáncélod lesz. Egész pontosan addig amíg agropromban le nem tudod cserélni egy SEVA-ra. Azon már advanced éjjellátó van, és 45% golyóálló, valamint szintén 5 rekeszes. 5 rekeszes páncélból ez a legjobb a játékban, sztem (és sokak szerint) ezt már nem érdemes lecserélni semmire. Emellé még egy exoskeletont (teherbírásra tuningolva, súlynövelõ artifactokkal megpakolva) érdemes lehet magaddal vinni késõbbi (kereskedõmentes) pályákra (Yantar, Red Forest, Army Base), cuccolásra ideális. Futni nem lehet benne így küldetésekre nem használom, de cuccot vipelni a legjobb. 170-180 kilót is elvihetsz ha vannak jó artifactjaid. Én ezekre költök pénzt.
Értelemszerûen nem lendületbõl kell ráigrani a bázisra onnan ahol elõször jössz. Vissza mocsár, északi átjárón kordonba, vezetõvel a faluba, aztán a keleti kerítés mentén be lehet ugrani a palánkon. De lehet az elbarikádozott bejárathoz is lopakodni, sarok mögül lövöldözni.
Bizony, az éjjellátónak hasznát lehet venni erdõben vagy olyan egyéb helyeken ahol kevesebb a fény, de akor is segít amikor az ellen bent van egy épületben, sokszor kintrõl nem is látni, de az éjjellátót bekapcsolva rögtön lehet tudni hova lõjünk. KranaZoli, egy kicsit elsieted a játékot, de elõször én is ezt tettem. Nem sok olyan játék van aminek a másodszori végigjátszása hosszabb mint az elsõé, de ez közéjük tartozik. Sõt másodszorra jobban is élveztem. Harmadszorra pedig megnézem a stalkernél nehezebb fokozatokat is, bár elõtte szerintem összebarátkozom az elsõ résszel.
Én találtam egy jó sleeping bag modot ITT. Ezzel már ugyanúgy lehet aludni a játékban mint az oblivionban. Érdemes feltenni. Ennek ellenére az éjjellátó mindenképpen kell, lehetõleg a kék színû, fejlettebb változat, mert rossz idõben nappal is sokat segít.
Egy éjjellátó már valóban jól jönne. Nem tudom miért, de sikerült eddig a legszarabb részeket korom sötétben kifognom. :(
Ilyen volt a Kordon gépágyúja.
Aztán ma du-n a Vörös erdõben amikor keresni kellett a tér anomáliához az ösvényt. (mivel a Stalker-ek elég hamar kipurcantak mellettem, akik tudták volna az utat. :)
Ja, és elõtte az a rész, amikor a zombikat kellett irtani a tetõrõl, akkor is Nálam este volt és esett is. Ezekrõl eddig csak jútyúbon láttam fényes nappal készült videókat. :D
Lehetséges, hogy mégiscsak benne van ebben a game-ben az újrajátszás lehetõsége. Csak az a gondom vele, hogy Nekem túl sok a SoC de-javu érzés, nagyon sok pálya ugrik be, hogy jé ez is volt, meg ez is...
És sajnos sokat fagy a game továbbra is. Most a legújabb, hogy dxgmms1.sys BSOD képernyõt kapok. :( Rákerestem gúgliban ezzel sem vagyok 1edül. PH-n találtam olyan HSZ-t, ahol szintén azt írta vki, hogy Windows 64 bit; dxgmms1.sys BSOD és a Stalker Clear Sky-al játszik. Nem Én voltam!!! :D
Én most frissítettem a DX-et a 2009.08-ai standalone telepítõvel, lehet nem kellett volna. :( Mert ez DX fájl az biztos.
A fegyvereket flatnessre és accuracyra érdemes tuningolni, különösen a flatnesstõl lesznek sokkal pontosabbak. Gránátvetõket a Freedom frakció boltosa árul, mindkétfajtát, de lehet hogy árulnak a Duty boltosánál is.
A ruhára az éjjellátó az must-have felszerelés, különösen a jobb ruhákra (pl:SEVA) szerelhetõ második generációs. Nagyon sokat javít a látásodon, éjjel pedig egyenesen lehetetlen éjjellátó nélkül tevékenykedni. A fõ karakterek(pl:sidorovich) közelében mindig vannak ládák, ezekbe bártan pakolhatsz, nem fog eltûnni belõle a cucc.
A fegyverek besülésén elvileg lehet segíteni ha reliabilityre fejlesz. Egyes fegyverek könnyebben elakadnak. Sajnos mivel a fejlesztõk is keletiek, ezért erõsen elfogultan és irreálisan lõtték be a fegyókat elakadás terén. Konkrétan az AK-k szinte soha nem akadnak el a játékban, az amerikai M4-es pedig kijavíttatva is túl gyakran elakad.(nem kicsit szidtam anno a készítõk édesanyját amikor a 100%-os kondícióban lévõ, Susat távcsõvel, hangtompítóval és gránátvetõvel felvértezett M4-esem egy tár kilövése közben háromszor akadt el)
Az volt a baj, hogy nálam már az elsõ irtás óta nem jött vissza egy árva katona sem. Ez mostanra már nem gond mert a duty bázist befoglaltam, de a fö épületben termelõdnek újra a dutyk, és a három szint leirtásával minden alkalommal összejön 20-30e Ru. :) Bár ez a módszer már kezd kicsit izgalmas lenni. fery02: a bázist akkor lehet könnyen irtani ha már bejutottál a kordonba. A bázissal szemben állva a bal oldalt kell menni végig a kerítés vonalán, egy kidõlt fa mögött van egy láda is ahova szépen lehet kihordani a fegyvereket. a bázisra pedig egy kis anomália kerülgetéssel a délkeleti sarkánál lehet beugrani, aztán a sarkokból kihajolva fejlövésekkel irtani. Nálam 3 tár elég volt. Pont ezért utálom a rohadék mutánsokat, nem egyszerû úgy eltalálni õket hogy gyorsan kidõljenek, talán pont a vámpírt vagy mit a legkönnyebb, az nem rohangál annyit össze-vissza, amikor közel ér egy izmos sorozattal ki lehet végezni. Nálam egy falka mutáns két három tár, amíg ha emberek ellen kell menni akkor két három kis tábor megvan egy tárból. KranaZoli: A fegyver azért sül be mindig mert szar. Nem feltétlenül a legjobban kinézõ, legmodernebb cucc a legtartósabb, sõt a játékban eltelt nálam eddig 18 nap, és az ak-m kb 2szer sült be, igaz hogy ha "szerelõ" közelében vagyok akkor nem sajnálom a pénzt a cuccok javíttatására. Egy modernebb fegyverrel el sem jutsz úgy egyik bázisról a másikra hogy be ne süljön... Láda rengeteg van a játékban, azokba nyugodtan pakolhatsz. Nálam most pont az a gond, hogy egy feltuningolt külsõ vázas páncélt, és egy kimaxolt seva páncélt nem találok, mert elfelejtettem hogy melyik ládába tettem :) Fegyvereket inkább pontosságra érdemes szerintem fejleszteni. Tûzgyorsaságra maximum a szörnyek ellen van értelme, de úgy hamarabb besül ami nem a legjobb ha egyszerre két három falkányi különbözõ dög támad be. Páncélokat égy úgy fejlesztem hogy minél több súlyt bírjanak, így lényegesen egyszerûbb és gyorsabb a fegyverek szállítása. A mindenféle ártalmak ellen pedig nálam eddig így elég volt a relikviák használata is. Gránátvetõ majd egyszercsak lesz :) Nálam elég korán volt bár nem emlékszem hogyan bukkantam rá, asszem hulla hátizsákjában, farepedésben, vagy valami hasonló helyen. Ezek koordinátáit fõleg csaposoktól és egyéb "fontos" emberektõl veheted meg, de a hullák átkutatásával is hozzájuthatsz újabb koordinátákhoz .
Abban tudnátok vmi kis help-et adni, hogy most vagyok a szolgálatnál, most tértem vissza az alagútból, vagy mi a neve (föld alatti helyszín; mutánsok; vízzel kellett elárasztani...) Visszatérvén a Szolgálathoz csatlakoztam hozzájuk és kaptam újabb ruhát, fegyvert, stb...
Milyen fejlesztéseket érdemes elvégezni?!
Pl. van, hogy egy fegyver mindig besül. (elõtte csak a javításra mentem, se egyéb extra)
Ill. ebben nincs olyan, mint a Fallot 3-ban, hogy lenne egy kégli ahova le lehetne pakolni a felesleges cuccokat?! Nagy nehezen találtam egy dobozt, most abba pakoltam bele. Mégis jobb, mint egy kupacba leszórni. :D
Éjjellátó; gázálarc ezeknek van mi értelme, jelentõsége?!
Mondjuk az éjjellátónak annak már hasznát vettem volna...
Szért kérdezném, mert lehet, hogy most több ezer RU-t elköltök rá, aztán máshol meg kapok újabb cuccokat; újabb ruhát (páncélt) stb... és inkább azt lenne érdemesebb fejleszteni...
Ja, meg még annyit, hogy az AK-ra gránát vetõt azt hol lehet szerezni, mert akkor jóval kényelmesebb lenne a gránátok elszórása is.
Ha a játék elején a mocsárban még nem lehet átjutni az északi átjárón (már nem emléxem pontosan), akkor megértem a problémázásotokat a Kordonban délen lévõ katonai bázissal kapcsolatban. De én mintha úgy emléxem, hogy régebben direkt emiatt a rész miatt szüneteltettem picit a játékot, majd azután késõbb újra folytatva tûnt fel, hogy át lehet jutni északon is gondtalanul.
vaszizdasz: "Pénzt gyûjteni sztem a legjobb hely kordonban a katonai bázis" Hogyan gyûjtesz ott pénzt, amikor be se tudsz jutni, hanem egybõl szitává lõ valaki? :P Amúgy én az egerem kialakítása miatt inkább az oldalsó kettõ gombot állítottam be medikitre meg kötszerre, Sprint nálam a Shift, a szokás miatt...ugyanígy a zseblámpát is az X-re állítottam.
Am az szép, hogy a vámpír ellen elég csak kés is. :O Na ezt nem hittem volna.
És már a szemétdombon megvolt, érdemes volt legyakni érte egy freedomos bizottságot. :)
Egy idõ után megunják az irtást (olyan 40-50 kör után), és elfogynak. De ha haladsz elõre a sztoriban, visszatérnek.
Pisztoly sztem nem kell, csak felesleges súly. Anomáliáknál elõször le kell irtani mindenkit, majd a tutiba bemenni. De vámpírok ellen is elég 1 kés ha tudod hogy kell idõzíteni. (Megvárod míg közel jön, amikor ütni készül lehullik a láthatatlanság, 1 lépés hátra, ütés után elõre és szúrni.) Gránátot meg sose használtam, mindig elfutnak elõle az ellenfelek, felesleges idõpazarlás. Fedezékbõl kell headshotolni mindenkit. Lõszer és idõkímélõ.
Igazából NATO skulós fegyver se kell, a játék végén is dobálnak elég AK skulót az ellenfelek, A SHOC-ban egyértelmûen jobb volt minden ami NATO cucc, itt már nem.
Közvetlenül a kidõlt fa mellett balra simán át lehet futni masteron is.
Pénzt gyûjteni sztem a legjobb hely kordonban a katonai bázis, illetve késõbbiekben agroprom. Jó módszer még az is hogy vintaros stalkereket irtasz (néha az egész bázist le kell gyakni miattuk, mert pirosak lesznek), aztán küldetésekkel (öld meg a mutánsokat itt-ott) javítasz a statisztikán. Army baseben meg a monolitoktól (jobb felsõ sarok) hullik 1000-rel az avalanche, SGI, TRS, ezek is mind jóárasak.
Army baseben érdekesség hogy a monolitok felõli útkeresztezõdésben dutysok állnak (egy idõ után felváltják a stalkerokat). Ha õket nem bánmtod, állóháború marad, de ha kiirtod, lerohannak mindent a monolitok.
Én egyszerûen visszafordulok és átmegyek az északi átjárón, majd vezetõvel le a faluba. Ennyi. Egyszer sikerült átfutnom 2-3 medikit árán a kerítés mellett, valamiért véletlenül nem talált el nagyon, de többször nem. Pedig 60-as páncélzatú CS-1 armorban mentem, ennél jobbat az egész játékban (leszámítva az exot, amivel meg futni nem lehet) nem lehet összeszedni, nemhogy a mocsárban. És ennyire elég csak...
Az normális hogy a Kordonban a katonai bázisra nem jön vissza a hadsereg? Az elsõ adandó alkalommal kiirtottam 3 emberen kívül mindenkit, szépen elraktároztam fegyvereket, majd a játékban eltelt egy nap, gondoltam visszamegyek megint leöldösöm õket, de csak az a három maradt ott. Sokat nem gondolkodtam, õket is elintéztem, hátha ezután újra visszajönnek, de semmi. Már leeresztettem a hidat Limanszkhoz, és most kezdek újra lõszert gyûjteni. meg talán veszek még egy sevát és nekilátok a frakcióháborúnak, a cél hogy a térképen csak zöldek legyenek. Ja, azért csak lõszert gyûjtök, illetve arra a pénzt, mert két pontosságra tuningolt AK mellett (egyik ilyen, másik olyan lõszert használ), és egy shotin kívül nincs szükség más fegyverre, csak egy jó pisztolyra, hogy ne fegyvertelenül keresgéljem a relikviát, ja meg két tucat gránát sem árt... Az elsõ végigjátszásom csak egy sima végigjátszás volt, nagyon sok leehetõségem nem ismertem, így ki sem tudtam használni. Amíg nem olvastam itt el kb 400 hszt, addig azt sem tudtam mi a tökömre jók a relikviák :D Most meg cipekedéshez és harchoz felváltva használom éket. A Fegyverkereskedésrõl sem volt gõzöm sem, az elsõ 10e rubel is nehezen jött össze, másodszorra a 100e is gyorsan megvolt. Ja, itt a kerítésnél nem kell ám a kidõlt fát sem megkerülni mint a linkelt videóban, vagy esetleg átugrani, még elõtte gyorsan vissza kell fordulni, mivel a kerítés nem ér el a fáig, igaz keményebb fokozaton ezt még nem próbáltam, és az sem kizárt hogy ez csak a 1.5.10 es peccsel lehetséges.
Értem-értem.... Ott van a videó végén, hogy: it's not too dificult.
Én vért pisáltam majdnem mire sikerült. Bár így világosban teljesen másképp fest, mint korom sötétben.
Nem lehet mit csinálni: El kell sprintelni(a sprintre nincs gomb beállítva alapból, neked kell) balra, közben nyomogatni a medikiteket és kötszereket(amire szintén neked kell billentyûket beállítani, alapból nincsen).
A probléma ezzel az, hogy amíg ez a taktika mûködik(még ha sok medikit elhasználása árán is) novice és stalker nehézségi fokozatokon, veteran és elite fokozaton nincs rá idõ, akkorát sebez a géppuskájuk hogy azonnal véged.
Egyértlemûen ez a játék legnagyobb hibája. Érthetetlen számomra hogy a fejlesztõk miért nem gyomlálták ki a játékból a tizenakárhány patch során. Ezeken a pontokon látszik nagyon, hogy a keleti(és fõleg az orosz) játékfejlesztõk azért még mérföldekre vannak lemaradva a nyugatiakhoz képest.
A durva az, hogy ha valaki átjut ezeken a részeken, akkor ez egy baromi jó játék, utánozhatatlan hangulattal. Csak vannak benne hibák, és ez a legnagyobb közülük.
Szóval akkor mi a szitu ilyenkor? Többen arcoskodtak itt korábban azzal, hogy kizárólag legnehezebb fokozaton nyomják, akkor most árulják el, hogyan lehet itt átjutni.
Én csak most game-elek vele elõször, annyira nem fogott meg eddig, hogy 3x kezdjem majd el. De nem is hiszem, hogy kelleni fog, részben örülök, hogy csak most kezdtem el.
Én Stalker fokozaton játszom és ennél a résznél gondoltam, hogy abbahagyom az egészet, mert ennek semmi értelme. Azon kívül, hogy sík ideg lettem, semmi értelmét nem láttam, azt sem tudtam, hogy mi a pöcsöm van?! Ráadásul korom sötétben értem oda és nem láttam semmit. De Engem Õk minden további nélkül látnak, érdekes módon még fa mögött is, amikor azt mondja, hogy "lost", elveszítette a célpontot, de kidugom a fejem, rögtön 1000-el szórják az "áldást". Undorító!!! És természetesen, hogy elõször rossz irányba indultam el, ésatöbbi...
Gondolom sokan itt vesznek igénybe vmi csítet, nem?! (ha létezik?! gondolom igen)
Mivel nembírom kivárni a Call of Pripyatot, elkezdtem harmadjára a CS-t, ezúttal veteranon. Így ugye jóval nagyobbat sebeznek az ellenségek.
Az egyetlen dolog, amit soha nem értettem ebben a játékban, az a Cordoni katonai bázis géppuskája, amit nem lehet kikerülni, kilõni, ellopakodni mellette(sötét északa sem), soha nem tölt újra és átlõ a tereptárgyakon.
Már normal(stalker) fokozaton is megagáz(és teljesen irreális) volt hogy csak úgy lehet elmenni mellette, ha az ember másodpercenként nyomogatja a medikit gombot.
De most, veteran fokozaton ez is lehetetlenné vált, mert ugyebár sokkal nagyobbat sebez, eltalál három golyó és halott vagyok, medikitre nincs idõ.
Akkor most hogyan is lehet ezt a velejéig elcseszett és tipikusan orosz részét a játéknak átvinni veterán és elit fokozaton?
És ne mondjátok hogy a másik átjárót használjam a kordon irányába, mert mind tudjuk hogy akkor bugos lesz a játék(stalkerek nem engednek át sehol, és ugyebár mindent õk ellenõriznek, lehetetlen átjutni rajtuk öldöklés nélkül).
Szóval mi a fene is van ilyenkor?
Hmmm.. Jártál a Red Forestben mindenütt? Bementél a helikopterroncshoz, vagy a másik (sehova sem vezetõ) földalatti lejárathoz? Egyáltalán nem csõ. Csõ az, amikor csak egyirényba mehetsz és miután lehenteltél mindenkit, nem marad semmi tennivaló. A CS-ben ilyen, a ShoC-ban messze nem. Többször oda-vissza mehetsz, napokat eltölthetsz vadászattal. A ShOC-ban egy csõ van: az erõmû. Onnan nincs visszaút, cak elõre mehetsz, vagy meghalsz. A CS-ben ilyen a Red Forest, Limanszk, a katonai kórház és az erõmû. Sõt a Military Warehouse-t is sikerült érdektelenné tenni benne...
A kijáratoknál levõ banditák mindig kirabolnak, érdemes olyan helyen közlekedni amit nem õk tartanak ellenõrzésük alatt. Ha kivan maxolva a SEVA, akkor meg már nincs is rájuk szükség, lehet irtani is. Ha elfutsz elõlük, akkor az a brigád pirosra vált, mindig ellenség lesz, de ha legyakod õket akkor meg a banditákkal leszel rosszban, ami SEVA maxolás elõtt nem ajánlott.
Én ennyire nem vagyok up-to-date se a helyszínekben, se egyebekben. De most értem oda ahol a szeméttelep is van. 1ik helyszínrõl a másikra lépve egy busz mint barikád féle, Velem pár Stalker és vagy elveszik Tõlem a lóvém a banditák, vagy nagy nehezen legyilkolászom(ukk) Õket. Eddig nem volt furcsa a game. De most nem tudom, hogy ez a Shadow Of Chernobil, vagy a Clear Sky. :D
Ui. most dettó ua. a helyszínek vannak. Felelevenednek régi szép napjaim. :D Majd lesz az a vasútállomás féle helyszín, stb... Most ilyen tökre de-javu érzésem van. Ez így normális?! Sok lesz benne az azonos helyszín?!?!?! Másképpen fogalmazva: Lesznek benne újabb helyszínek is?! :)
Mondjuk így DX10-ben game-elni más érzés, mint statikus DX8-al. :D