A CS-ben a fõszereplõ végig üldözi Strelokot, mert a Clear Sky frakció szerint az õ megjelenése okozza a kisugárzások sûrûsödését és erejének növekedését. A végén meg is találja és lelövi Strelok pszi védelmét, így az (Strelok) áldozatául esik a C-Consciousnessnek. Ezt láthatod a CS végén, amikor a többi áldozattal együtt kapja az agymosást.
A SOC elején az elõzõ részben elfogott Strelokot szállítja a Death Truck. A CC tévedése, hogy a második részben Strelok végig önmagát kergeti.
Nekem az a problémám, hogy miután az erdésszel dumáltam, rá egy percre kilép a játék. Bárhova megyek, bármit csinálok kilép. Erre van már vmi javítás vagy ötlet?
Documents and Settings\All Users\Dokumentumok\STALKER-STCS itt van egy user.ltx file. megnyitod vmijen szövegszerkesztõvel és beirod, hogy bind cam_1 kF1 bind cam_2 kF2 bind cam_3 kF3 és a játékba ha megnyomod az f1-et 2-õt v 3-at akkor váltogathatod a kamerákat
Hi all! Egy kérdés ami nem a clear sky-hoz tartozik. A shadow of cernobily-ben is van külsõ nézet?? Válaszokat köszönöm!!
A hardwarreel nem lehet gond, ha más játékok jól mennek vele akkor program gondok vannak. Elöször tedd ujra a legfrisseb ati catalyst drivert, utánna frissitsd a directx-et, ha ekkor se jó rakd ujra a játékot, mindenképpen patcheld fel a legujjabbra, ha igy se jo akkor uj wint kell raknod, mást nem tudok. Esetleg a catalyst -ben az automatikus hütést kapcsold ki, és tedd menuálisan 70% ra, régebbi driverrel nemek is csinált olyat hogy nem pörgette fel idöben a ventillátort és 100 fokig felmelegedett a kártya , de az ujabb driverek már nem cisnálnak ilyet. A játék maxon dx10.1 ben azért idönként képes megizzaztani a kártyát.
Hát én nemtom milehet a baj de 7-8FPS-el megy maxon! Konfig: ATi HD4850 512MB 4GB RAM DDR2 AMD Athlon64 x2 4800+ @2650MHz Többi itt most nemlényeg szerintem... Vista 64bit-en játszanék vele ha nem akadna ennyire!
A szabadsággall próbálok én is haladni, de nekem se megy. Eljutok Agropomba, sõt már volt a bázisukból is mindenkit kiírtottam, de nem jönnek nekem se társak. A két átjáró mindig rendben van sõt elõrébb is jutok velük, de elõbb utóbb megáll az utánpótlás és visszafoglalnak valamit. Ennek viszont oka van, de nem tudom megoldani. Mindig megjelennek mutánsok Sötétvölgyben és Szemétdombon, én meg ha visszarohangálok mutáns írtanai, akkor Agropomban visszafoglalnak mindig pontokat, szóval nekem lehetetlennek tünik a dolog. Akinek ez sikerült, adjon tippet.
Nekem is hd 4850 van és tökéletesen megy dx 10.1 ben minden maxon. Nézd me ga többi hardvaret is, esetleg a wint, Vagy a kártyád hütését, esetleg a driverét.
Eh az hogylehet emberek hogy 1.5.07-es patch után amiben ott a DX10.1-es támogatás 2-3FPS-el megy a game? XDDD HD4850-es ATi kártyám van!
Grifidos! Most eljött a pillanat, hogy értesítselek: TEHETSZ EGY SZÍVESSÉGET! Te csak idejársz kötözködni, azt hiszed jópofik a beszólásaid, de valójában csak annyi eszed lehet, hogy nem sündisznóval törlöd ki a segged. Kopj le rólam kispubi, a le - és felszálló rokonaiddal szórakozzál. Dunsztod sincs mi az sms, chat és fórum kommunikációs csatornák lényege és a közöttük lévõ különbség. Amit te itt csinálsz az még csak nem is témábavágó, talán azt hiszed ütõs kritikát gyakorolsz, de egyszerûen csak az egetverõ taplóságodról teszel tanúbizonyságot minden alkalommal.
Ne olvasd ha nem neked irja, ugord át, van aki örül ha segitenek, bárki irhat bármit sztem ami a témához kapcsolódik...
Jó lenne ha tudatósítanád magadban, hogy ez egy fórum és nem chat szoba. Abba kellene már hagynod a szófosást és nem megpróbálni flame-et indítani, egy elõzõ napi hozzászólás visszabüfögésével.
Amit te szófosásnak hívsz: az a bennem felhalmozódott ismeret, amit segítõ szándékkal osztok meg napról-napra (és visszatérõleg) azon játékosokkal, akik még csak itt-ott tartanak a történetben és jól jön nekik némi információ.
LordZax!
Ne aggódj a játék fõ paraméterei nem változnak. Alap csapásirány csak a frakciókkal változik és akkor is maximum a merrõl-merre irány módosul, de az alaptörténet megmarad. Másodküldetések inkább idõsorrendûek, hiszen a tárgyak megszerzését körülbelül a játék ugyanazon pontján fogod tudni felvenni (tudod: mázlisdetektor, vodka, gitár, gravirozott pisztoly, AK/U2 ... és még sorolhatnám)de nem feltétlenül ugyanazon szereplõktõl, a mellékes feladatok is adottak már ami a tárgyak visszavitelét illeti (lõszerek és egyéb cuccok), sõt ez annyira következetes dolog, ha az egyik embertõl nem vállalod be, valószínû a következõ megkérdezett tag is ugyanazt akarja majd megszerezni tõled. Relikviákat viszont mindig ugyanazon a helyen fogod megtalálni, sõt ritka esetben egy-egy helyen többszöri visszatérésed alkalmával is lesz mit kibányászni egyes anomáliákból (elég ritka, de elõfordul).
Relikviákból legfontosabbak a sugárzásvédõk (+3, +4, +6), hiszen majdnem mindegyik artifakt segítõ tulajdonsága mellett csökkenti a sugárzás elleni képességünket. Fontossak még az egészséget- és vérzést-, de leginkább a teherbírásunkat támogatni hivatott "képzõdmények" és természetesen amíg még olyan öltözetünk van amiben szaladgálni is lehet: a hópihe nevû artifakt, ami az állóképességünket segíti és így huzamosabban vagyunk képesek gyorsan haladni a pályán (ez utóbbi lehetõség külsõvázruháknál már lényegtelen, hiszen abban csak lépésben tudunk közlekedni). Relikviák kellõ használatával sokat segíthetünk egy-egy feladat könyebb megoldásában.
Relikviákat érdemes mind összeszedni és használni, mert egyrészt nem véletlenül vannak a történetben, máskülönben pedig a helyzetnek megfelelõ cserélgetésükkel sokat javíthatunk képességeinken. Eladni nem is érdemes õket, bár ha védõfelszerelésünket kellõ állapotra fejlesztettük már, akkor még a relikvia-kereskedelem is elfogadható (igaz elveszik a dicsõségünk, hogy az összes artifakt a birtokunkban van).
Croftmanor! Kérdésed azon részére, amiben a rádlövõ stalkerra utaltál nem is reagáltam ... amiért ezer bocsika mellett most próbálok segítséget nyújtani: A játékban csak akkor lõnek rád (és valójában ez a megfogalmazás így nem is helyes, mert valójában nem ellened irányul a dolog), ha véletlenül pont tûzvonalban vagy, vagy belesétálsz valakinek a durrogtatásába. Ez fordítva is elõfordulhat (ami gondot is okozhat a viszonyod alakulásába más résztvevõkkel), hogy a lövöldözésed közepette egy és az oldaladon harcoló ember egyszer csak elédsétál és beleeresztesz pár skulót. Erre figyelni kell!!!
Köszi, most kezdem éppen ujra. Viszont ezzel a nem jövös dologgal a szabadságiak lejáratták magukat nálam, ugyhogy a szolgálathoz állok most be azért is. :P Igen mostmár rengeteg dolgot tudok, ahova érdemes egyböl elmenni, már ha ugyanott vannak mindig, és sokkal erösebb leszek. Elmentem játszok. Jo játékot mindenkinek. :)
LordZax!
A történet ismeretében azért is jó újrakezdeni a dolgot, mert így a várható hatásoknak megfelelõen tudod a relikviákat váltogatni az öveden. Sok esetben (és persze ha az események engedik) érdemes a nálad lévõ dolgok többségét átmenetileg eldobni mielõtt belemászol mondjuk egy anomáliába kincskeresés közben, hiszen túlsúllyal hamar kapsz egy üzenetet, hogy túl fáradt vagy a továbbmenéshez és így rajtavesztesz a menekülésen, míg erõd teljében sok-sok ilyen rész megúszható. Persze ezek már csak a sztori ismeretében lehetségessek, mert ha nem tudod körülbelül mi várható, valójában nehéz lenne felkészülni az eseményekre. De mint látom, te is maximalista vagy éppen ezért bármikor és nyugodtan kezd újra a dolgot. Észre fogod venni, hogy egy-egy ismételt indulás után az addig megtett utat már sokkal gyorsabban fogod megtenni mint elsõre, így nem is tart olyan sokáig a játék felhozása adott szintig.
Bár az információim nem naprakészek, de utolsó tudomásom szerint Nvidia fronton a GTX280-as a csúcs. Hogy a fenébe ne tudnád kiaknázni a játékban rejlõ lehetõségeket? (bár a videókártya csak egy alkatrész a sokból ami feltétlenül kell, de nem az egyetlen a számítógép konfigurációjából, már ami az ütõképességét illeti) Ha jól sejtem még az operációs rendszer is beleszólhat a dologba ... meg egy csomó apróság is beleszólhat a teljesítménybe. De azért egy felsõkategóriás játékos gépen és egy jól optimalizált rendszerrel a játék fullon futtatható.
Nekem addig voltak hasonló gondjaim, amíg a magyar mmx változattal játszottam. Lecseréltem az angol verzióra 05 pachal, azóta semmi gondom nincs, elvétve fordul elõ egy - egy lefagyásl, de az valószínû hardver elégtelenség miatt van.
hello, ehhez tényleg DX 10.1 videokari kell, hogy minden maxon fusson? GTX 280 videókarival nem is tudom teljesen kiaknázni a grafikát? Valaki ezt mondta nekem, ez igaz? Köszi, üdv Ádám.
Korházból a kijárat: Nekem a kijutás ott volt nehéz mikor berobbantották a falat. Ki kell menni azon a berobbantott lyukon bal olsdalon, majd le kell menni egy szinttel lejjeb szintén egy lyokon, utána egy dupla ajtón ki lehet menni a következõ helységbe.
A többszöri újrakezdésnek megvan az az elõnye, hogy már a történet ismeretének birtokában jó elõre feltudsz készülni egy ütõsebb stratégiával. Meg kell mondanom, csak így tudod 100%-osra kivégezni a játékot.
A játék egész területén vannak részek/szakaszok/területek, amelyek sugárszennyezettek (elsõ pályán az ingoványban leginkább a vízes területek ilyenek). Eleinte a ruhád még nem nyújt védelmet ilyen és ehhez hasonló ártalmak ellen, így jobban teszed ha a szárazföldön maradsz, vízen való átkelésre pedig a pallókat/hidalat használod.
Ha még is belemászol egy-egy ilyen szakaszba (néha elkerülhetetlen), akkor figyelmeztetõ üzenetet kapsz, az állapotjelzõ csíkjaid közül a piros rohamosan elkezd csökkenni, majd meghalsz. Ha a piros csík bal oldalán lévõ pont is piros (benne vércsepp szimbólum), akkor az azt jelenti, hogy vérzel is.
Kezdetben sugárzás ellen használhatod a vodkát (több alkalmazása esetén berúghatsz) és az injekciócsomagot. Piros csík feltöltése az eü.csomaggal történhet, a vérzést pedig a sebkötözõ pakettal állíthatod el.
Késõbb majd a ruhádat fejlesztheted és ekkor már a védelem mellett az automatikus gyógyulás is megoldható. De a relikviák megszerzésével és a ruhárdra akasztásával is erõsítheted bizonyos tulajdonságaidat.
Persze hogy komoly számitásokat végez, de a gépem kb 20% on fut, a 4 processzort nagyon le se terheli, és a video kártya se nagyon melegszik maxon. Tudom hogy nem egyszerü egy ilyen játékot megirni, de van már hozzá egy tucat patch, és elvárhato lenne ilyen gondok ne legyenek. Valoszinü inkább ujra kezdem az egészet mert semmiképpen nem jönnek át, mindenkit megöltem már a szemétdombon csak a szabadság van, és ugy se mennek át. :(
Hali Én most kezdtem el játszani a játékkal. Valaki tudna segíteni? Mindíg ha megyek az ingoványos részen, kiírja, hogy veszélyes zóna terület, átkelés csak védelemmel és mindig meghalok, mert nem tom mit kell ez ellen tenni. A másik nincsenek hozzá kódok? Mert érdekes módon, véletlenül rám lõtt az egyik stalker és meghaltam.
Nekem most ugy néz ki a helyzet hogy a szabadság területén mindent uralnak, szemétdombon, csak ab olhapiac a stalkeroká, és a legalso átjáro pont, még sárgák a stelkerok egyenlöre, pedig sokat megöltem már. a szolgálatnál, a két átjáro tiszta teljesen, és ott villog a sára jel hogy tartsam a poziciot amig megérkeznek a barátok de hiába állok ott orákig, probáltam elöre nyomulni, megtisztitottam még majdnem a bázisukig mindent, de akkro se jönnek. a szolgálatnál is meg kell ölni minden közeli stalker pontot?a bászisuk klözelében minden az övék, egysezr ugyanigy álltam és átjöt tegy csapat véletlen, de meghaltak mert akkor éppen beljebb voltam, azota nem jönnek pedig ugyanugy állok.
Javaslom: "ESC" gombra megnyíló mentésfunkciót használjátok és egy-egy szakasznak adjatok új nevet, mert így mindig lesz egy korábbi elmentett állás, amihez bármilyen elakadás miatt visszatérhettek. "F5" csak felülírja a jelenlegi állásotokat, ezért csak az utolsó autosave ponttól lehet újra nekiindulni egy más stratégiával a feladatmegoldásnak és így sok elõzõ sikeres megmozdulásotok elveszhet.
Lord Zax!
Ebben a frakcióháborúsdiban nekem körülbelül úgy nézett ki a helyzet:
Szadadságiként haladtam a szolgálat bázisa ellen. Agroprom pályán következõ volt a szitu. Ugyebár két átjáró van a szemétdomb irányából. A vasút melletti átjátónál a szemétdomb oldalon a frakcióm tagjai voltak, a agroprom felöli oldalon viszont a stalkerok foglalták el az útkeresztezõdéstõl az átjáró irányába esõ területet. Így ezen a fronton a szolgálatosok nem tudtak visszaszivárogni, a csapatomnak sem kellett harcbakeveredni ezen a ponton, nekem sem kellett több helyre odafigyelni. Így tehát nekem csak a hegyek felõli átjáróra kellett koncentrálni, nem osztottam meg az erõket és így minen gond nélkül tudtam a frakcióm elõtt biztosítani a területet. Viszont azt írod, hogy várod õket. Hát ne tedd! Ha folyamatosan haladsz elõre és a csapatod is akadálymentesen tudnak jönni, akkor ezt is fogják tenni. Még így sem egyszerû, mert a szolgálat bázisának mindkét kijáratából áramlanak ki az ellenséges erõk és a vasút melletti útkeresztezõdés helyszínig még így is két vonalon történnek az események, de ez a két frontvonal már elég közel van egymáshoz, így idõben egyik helyrõl a másikra tudsz érni. Legegyszerûbb, ha te a két szál között a dombon haladsz elõre, csapatodat felhozod a szolgálatbázis fõbejáratáig, te pedig a hátsó kijárattól támadod be a tábort. Még így is oda kell figyelni a mocsár sarkán lévõ táborhelyre, mert ha akár ott, akár más helyszínen a pályán hagysz szolgálatosokat és így foglaljátok el a bázist, akkor ha te továbbmész a fõküldetésben (megnyugodva, hogy a bázis már a csapatodé), akkor egy idõ múlva kapsz egy üzenetet, hogy a szolgálatosok helikopterrel visszatértek és visszafoglalták a bázisukat. Ilyenkor ha visszamész a következõ a helyzet: a tábor területén lesznek még csapattártsaid, a szolgálatosok csak a fõépületben lesznek, de zárva lesz az ajtó és így elég szopatósan tudod csak ismét kinyírni õket, közben pedig mivel ott vannak a pályán azt veszed észre, hogy szép lassan ismét visszaszivárogtak agroprom különbözõ részeire. Ezen viszont semmi csodálkoznivaló nincs, hogy hogyan, mert biztos emlékszel még a Soc-ból, hogy agroprom tele van földalatti járatokkal.
Ezeket a bizonyos kilépéseket a játékból konyhanyelven körülbelül úgy tudnám megfogalmazni (elhatárolódva a szaknyelvtõl), hogy a gépnek egyszerre túl sok mindent kellene egyszerre kiszámolni (sok memorizálandó információ, részletdús környezet és akciók összességének kiszámolása, közben pedig a játékos gyorsan halad elõre) ... így a gép csúcsra van járatva és bizonyos pontokon "kiakad a rugó". Persze biztos vannak hozzáértõbb játékostársak, akik megtudnák ezt fogalmazni terminus technikusokban is, de szerintem nagy vonalakban errõl van szó. Mondhatnám tehát, hogy hardweres gyengeség és ha ilyenkor kicsit visszaveszel a tempóból, akkor elkerülheted a kilépéseket. Jobb esetben pár kevésbé lényeges (de a gépet igénybevevõ) beállítást visszavéve az ilyen jellegû problémák kiküszöbölhetõek.
Frakcióháborúban, amikor a csapatod elõtt kell az útvonalakat megtisztítanod és ekkor õk követni fognak ... a következõ a helyzet:
Azt írod, hogy "hiába zöld minden" ... hát ebben van a megoldás. A zöld jelölés visszatekintve kevés. Ha például azok a zöld jelölésû csapatok nem a frakciód tagjai, akkor a csapattársaid ugyanúgy nem jönnek át rajtuk, mint ha ellenségek lennének. A játék ezen részében neked már feltétlenül a frakciód munkáját kell segítened, így az útban álló más baráti csapatokat is likvidálnod kell. Társaidat pedig csk úgy tudod magaddal húzni mint egy mágnes, ha bõven elõttük jársz, figyeled a PDA-don az ellentámadásos csapatmozgásokat és lekûzdöd azokat. Ha így haladsz elõre, biztos jönnek a többiek is. Persze nem egyszerû, de megoldható.
"zöldviszony" Egyes csapatokkal kétféle képpen tudsz zöld viszonyba kerülni: -több másodküldetéssel segíted õket és egy idõ múlva barátivá válnak -belépsz a frakciójukba és így csapattaggá válsz
Nem feltétlenül kell a stalkerokkal zöld viszonyt tartani, hiszen sárgákként is minimum semlegessek lesznek veled ami biztosítja, hogy bántani biztosan nem fognak.
Ha pedig véletlenül túl sok hibát követsz el a stalkerok ellen, akkor kapsz egy üzenetet, hogy a stalkerokkal rosszviszonyba kerültél és menj vissza szidorovicshoz, aki 1000 rubel ellenében "elsikálja" a dolgot.
Fosztogatós missziókból pedig csak a parancsnokuktól kapottakat vállald be, másodküldetéseket ne. Az így megölt fosztogatók miatt nem változik meg a viszonyod velük és bármikor visszamehetsz a raktárbázisukra. A pályán lévõ többi fosztogatót viszont érdemes feltétellel kezelni, mert ha bizonyos csapatokhoz túl közel mész kirabolhatnak (csak a pénzedet veszik el), vagy ha a felszólításuk elõl fejvesztve menekülsz, akkor felhúzod õket és ellenségessé vállnak. Maradj nyugott, lassan közelítsd meg õket és ha elkezdenek dumálni hozzád, inkább finoman hátrálj meg. Ha páldául stalkerok csatáznak fosztogatókkal és segítséget kérnek tõled, de mindkét csapat semleges (sárga) veled szemben, akkor nem kell belebonyolódni a kûzdelembe, maradj csak a nevetõ harmadik. Téged nem fognak bántani, csak maximum véletlenül lõnek meg ha pont a lövöldözés tûzvonalába kerülsz, késõbb pedig simán összeszedheted a vesztes fél holmiait.
Vki segítsen pls!!! Miért van az hogy mikor átlépek a katonai raktártelepre akkor mindig kilép a játék???? segiiitséég pls!!!
fuu de felidegelt már ez a játék, annyira bugos, a frakcio háboru szinte játszhatatlan, nem jönnek a katonák hiûába tiszta elöttük az ut, 2 napja probálom rengeteg orát, kiirtottam midenkit a stalkereket is az utbol, és nem jönnek át a pályán hiába tiszta zöld minden. én meg ott várom öket. most találtam egy csoportot beleakadva egy szikla tömbbe. csak nálam van ez hogy nem mozognak a katonák? Annyi katonát megöltem már 600k pénzem van, de nem tudom mire használni, és már nem is érdekel, csak jönnének át a térképen... nicns valami kod vagy akármi amivel odateleportálhatnék egyetlen katonámat hogy tartsa már meg azt a poziciot?
Sziasztok. Hogy lehet a kórházból kijutni? Biztos valamit benéztem , de nem jövök rá. Köszi
A Stalkerekkel mindig zöld viszonyba érdemes lenni ? Mert egy pár Stalkert kinyirtam Fosztogatos fönök parancsaira és besárgultak a PDA-n . Vagy egyetlen Fosztogatos missziót se csináljak ?
Köszönöm nektek a segítséget!!! És még egy kérdés.Miért van az hogy néha kilép a játék magától???? Válaszotokat elõre is köszönöm
Lacinkacinka89!
Küldetések szigorú betartása témában azt tudom mondani: Pirossal jelölt fõküldetést egyáltalán nem kell azonnal követni, az csak a történet folytatólagos pontjai, de egyes feladatok elvégzése közben arra felé tekereghetsz és valójában azt csinálsz, amit csak akarsz. Sárga jelölésû másodküldetések ha nem is szigorúan idõkorlátosak, de elõfordulhat ha elhúzod az idõt, hogy közben a küldetéspartnered maghal a pályán (harcbakeveredik, vagy mutánsok támadják meg) és akkor maga a küldetés eredménytelen lesz. Kisebb és ugyancsak sárgajelzésû feladatok már lehetnek idõhöz kötve is, ha megcsinálod a határon belül jutalmat kapsz, ha nem értél oda és negatív lett a végkifejlet, akkor kapsz rá egy másik feladatot (tudod: segíts...bla-bla-bla...hol vagy? -esetleg- társaid meghaltak...bla-bla-bla...foglald vissza bármi áron!) Csak példaként említem: én amikor a fõküldetés szerint lekellet menni a bolhapiac mögötti lejárón és kirabolnak, baromira nem foglalkoztam a dologgal és simán elmentem jantarig (meg összevissza). Csak a fõküldetés állt meg, minden más feladatot szívbaj nélkül eltudtam végezni. Majd természetesen visszamentem a piros jelölésig és mehetett tovább a történet.
Lacinkacinka89!
Fosztogatókat csak stalkerként tudod kiírtani a szemétdomb-raktárépületbõl. Több együttható van, hogy véglegesen eltûnjenek a pályákról. Elõször is el ki kell pucolni a szemétdomb pályát, majd elfoglalni a raktárat és Limaszk irányába folyamatosan írtani õket, akkor nem lesznek többé a mögötted lévõ pályákon. Ha szolgálatos vagy, azért lepik el ismét a raktárat, mert pont abból az irányból özönlenek szanaszét. Ha szabadsági vagy és úgy nyomulsz argroprom irányába, hogy az egész pálya szélességében véded a visszaszivárgás lehetõségét, akkor nem lesznek többet visszafelé sehol. A mutánsokat azért nehezebb például így lepucolni a pályáról, mert õk kétirányból özönlenek befelé, az ingovány és vöröserdõ felöl. Bármelyik frakciót minimum egyszer kipróbálhatod, a szabadság-szolgálat között a stalkerok az átjáró, de ha már egyszer végigpróbáltad a különbözõ csapatokat, akkor végül már csak abba a frakcióba tudsz belépni amelyiknek utoljára voltál tagja a stalkerok után. A stalkerok és ez az utolsó farkció között korlátlanul szédeleghetsz ide-oda, csak valójában semmi értelme. Fosztogatókkal érdemes sokáig semleges viszonyban lenni, mert sok "fejfájástól" kímélheted meg magad, ráadásul õk tudják a seva suitot maxra tuningolni az utolsó pendrive leadása után. Ekkor a seva öltözet már közel olyan erõs mint a külsõvázruha csak annyival jobb, hogy a gyors mozgás mellett a maximum relikvia felpakolható rá. Azérz ez nem kis segítség! De, hogy ne kanyarodjak el a konkrét kérdésedtõl: -stalkerként kipucolod egész szemétdombot és fõleg a raktár környékét -stalkerekkel elfoglalod a raktárépületet -folyamatosan haladsz limanszk felé és megakadályozod a visszaszivárgást
Khmm..
A fosztogatók végleges eltüntetése nem feladat, azaz nem akadtál el. Ez egy önként vállalható bónusz buli.
Elõször is el kell döntsd, melyik frakciónak szeretnéd átjátszani a garbage-t. Az nem megy, hogy hol ide, hol oda csapódva takarítanád ki a terepet. Amikor eldöntötted, hova állsz, felvállalhatod, hogy segítesz nekik. Konzekvensen takarítod el az átjárókból és a "posztokról" azokat, akik az adott frakcióval ellenségesek. Szépen, sorban. Ha nem tudnak egyik pontról a másikra menni utánad, nem mennek. Attól, hogy veled semleges egy társulat, amelyik tart egy pontot, lehet, hogy a frakcióddal szemben nem az, így azokat is el kell tüntetned az útból. A CS-ban a semleges stalkerek (lonerek) nem haverjai a Freedomnak-nak, így ha a Freedomot választod, kénytelen leszel azokat is eltüntetni az útból.
Köszönöm a segítséget, sikerült egy relikviát felszednem, így már menni fog a többi is.
zeoos segííts pls!! A multkori kérdésemhez kapcsolódik ez is ! Mondtam h beálltam a szolgálatosokhoz, de elõször stalker voltam. Elfoglaltuk a szemétdombon a fosztogatók bázisát és a stalkerek be is költöztek! Utána beálltam a szolgálathoz és a fosztogatók ugyan ott teremtek! Szolgálatosként nem tudom õket kiirtani mert a szolgálattól nem kapok parancsot rá h irtsam ki a fosztogatók bázisát! Ha visszaállok a stalkerek közé akkor azok meg olyan feladatokat adnak h olyan pontokat foglaljak el amiket szolgálatosok ellenõriznek:S Ez majdnem amolyan 22-es csapdája:s Mi a szart csináljak hogy a fosztogatók végleg eltûnjenek??? Ja és elkezdtem harcolni a szabadsággal is és a sötétvölgyben meg is szereztünk 2 pontot de tovább semmi egyszerûen nem jönnek csapattársak tovább. A pda-m azt jelzi h mindent elgoglalt a szolgálat de a sötétvölgyben csak 2 ponmt a miénk. Mit csináljak?? Napok óta szenvedek vele de semmi elprehaladás:s Tudom ezerszer leirtad a dilemát h balról jobbra meg stb, de én is igy próbálom csinálni a dolgokat de itt most qrvára elakadtam :S
Az tényleg jó,én is felvettem.Le kell guggolni,csak akkor tudja felvenni,ahogyan írtad.Rendesen megszenvedtem vele...
Lipovics! Én is innen kaptam segítséget, relikviát gyakorlatilag a veles detektorral lehet megszerezni csak, vagy nagyon mek kell szenvedni érte. A veles detektort már az elején meg lehet szerezni, a ingovány északkeleti csücskében van. A helyérõl megnézhetsz egy videót, a kerítés egy ponton meg van szakítva bokrok között, de azért meg lehet találni. Ha átjutottál a kerítésen video szerint menj sugárzást így tudod elketrülni, balra balra a kerítésig, ott jobbra át a híd alatt. Az alagozban natracnál, a fal melett menj gugolásban a matrac jobb oldalán jobbra hajlással, és fel fogod tudni vennia detektort. A videon matrac felé mutat Heg, de én mindig a a fal fal felé egyenesen le fel mozogva találtam meg. A harmadik video vonatkozik ide: http://uk.babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fdomkrat.nm.ru%2Fclear_sky_faq.htm&lp=ru_en&btnTrUrl=Translate
Artifaktot tartalmazó anomáliát nagy általánosságban már a hangjáról is fellehet ismerni. Kezedbe veszed a (akármelyik) detektort ami(-k) különbözõ módon vannak segítségedre: 1./ az alapdetektor csak a relikvia közelségét jelzi a pittyegés felgyorsulásával és a közepén lévõ "kapszula" fényjelzésével 2./ közepesen fejlett detektornak már van monitor része, hangjából tudhatod, hogy jó helyen jársz és irányba fordulva már a szektort is mutatja nagyjából merrefelé találhatod a relikviát 3./ a legjobb detektor már pontosan mutatja az artifakt helyét és irányát
Relikvia akkor jelenik meg, ha elég közel mész hozzá és akkor tudod felvenni.
Olyan helyen vedd a kezedbe ahol nagyon sok anomália van egymás mellett, tehát nagy területen vannak. Persze az sem mindegy melyik detektort használod, a csúcskategóriásat is megtalálhatod a mocsárban, azzal egyszerübb az élet. A hol kérdésedre: A térkép jobb felsõ sarkában.
Kezdem kicsit kényelmetlenül érezni magam,mondhatnám lelkiismeretfurdalásom van,nehogy már miattam blokkoljon le a topik... Azért az is biztos,hogy a játékot szeretõ fanatikusokra is szükség van,csak ne nézzük le egymást,ha valaki esetleg nem pontosan tud valamit vagy másként látja a dolgokat.
zeoos! Tisztelettel szeretnélek megkérni,hogy próbáld meg rövidebben és a tárgyra vonatkoztatva leírni a válaszaidat,mert sokan azért jövünk ide,hogy a különféle problémáinkra választ kapjunk,tanácsot kéjünk esetleg egymástól... Én ismerlek már annyira,hogy tudom,hogy segítõkész ember vagy,de a hozzáállásod kezd egy kicsit a "nagyarcúság" felé tendálni.Én is azzal a szándékkal látogattam most ide,hogy megkérdezzek valamit,de nem teszem,mert ahogyan Te itt leírtad egy válaszodban, már többszáz HSz-el korábban leírtad,hogy mit kell csinálni és nem figyeltek oda... Nos,kb. ez jellemzi a jelenlegi helyzetedet itt.Remélem nem bántottalak meg,de meg kell értened,hogy nem mindenki ennyire fanatikus. Köszönöm...
Nincs és a fene se akar vitatkozni. Aki kérdésre tud válaszolni tegye, de ha tévedést sokszorosít, inkább hallgasson. Ennyi...
Jujjj! Már megijedtem, hogy magatól vagy ekkora spiller. Olvasni azért sokan tudnak és eléggé nagy tudásra utal az is, hogy be másolod ide a fél wikipédiát. Mellesleg ügyes terelés volt. GG! Ettõl függetlenül még baromságot írtál strelok-ról.
Látom megint szófosásod van, de értelmezni nem tudod az idézeteidet.
Részemrõl ez az utolsó hozzád szólásom, leszállhatnál rólam (is) végre.
A CS-ben a fõszereplõ végig üldözi Strelokot, mert a Clear Sky frakció szerint az õ megjelenése okozza a kisugárzások sûrûsödését és erejének növekedését. A végén meg is találja és lelövi Strelok pszi védelmét, így az (Strelok) áldozatául esik a C-Consciousnessnek. Ezt láthatod a CS végén, amikor a többi áldozattal együtt kapja az agymosást.
A SOC elején az elõzõ részben elfogott Strelokot szállítja a Death Truck. A CC tévedése, hogy a második részben Strelok végig önmagát kergeti.
Ettõl még a CS és a SoC fõszereplõi nem azonos személyek.
"– Ön bizonyára a stalkerekre* gondol. – Nem tudom, kik azok. – Nálunk Marmontban így nevezik azokat az elszánt fickókat, akik az életüket kockáztatva behatolnak a Zónába, és ellopnak mindent, amit csak tudnak."
Több évvel a csernobili katasztrófa után a Zónában több, a szovjet állam által kezdeményezett titkos kutatási projekt vette kezdetét. Különféle létesítmények épültek, vagy elhagyatott katonai bázisok, gyárak, ipartelepek lettek átalakítva erre a célra, és egy hatalmas laboratóriumot hoztak létre a csernobili erõmû 4-es reaktorjában és a sz*rkofágon belül. Ezek a kísérletek elsõsorban az elme különféle aspektusait kutatták, többek között például az extraszenzoriális percepciót, és szándékoztak megalkotni valamilyen formában egy összegyûjtött emberi tudatot, ez volt a „Collective Consciousness” („Kollektív Tudat”) projekt.
Nem sokkal a Collective Consciousness, vagy C-Consciousness sikeres megalkotása - hét emberi elme fúziója révén egy számítógépes kezelõfelülettel összekötve - után a Szovjetunió összeomlott. Az ezt követõ években a kutatólaboratóriumok egy részét elhagyták, és a C-Consciousness entitás nagyobb hatalomra tett szert a néhány megmaradt létesítmény felett, amelyek továbbra is mûködtek. Ezekkel a fejlett kognitív képességekkel a C-Consciousness képessé vált észlelni és tudatosan formálni a „nooszférát” (a minden tudatot magába foglaló „környezet”, ahogyan a „bioszféra” a globális ökológiai rendszer, az összes élõlénnyel és ezek minden kapcsolatával, beleértve az élettelen környezettel való kapcsolatot is).
A C-Consciousness projekt célkitûzése egy globális mértékû tudatmódosítás volt. Hittek abban, hogy a nooszféra manipulációjával az emberi tudat, a gondolkodás és az érzelmek negatív és pusztító aspektusainak kiiktatásával fennállhatna a világbéke és a harmónia. Sajnos azonban a C-Consciousness elsõ nagyobb kísérlete 2006-ban a nooszféra manipulációjára katasztrófába torkollott. Egy óriási robbanás következett be mind a pszichikai, mind a fizikai erõkben, és a nooszféra a C-Consciousness projekt laboratóriumának közelében elhajlott és torzulást szenvedett. Ugyanúgy, ahogy a bioszféra képes visszafordíthatatlanul megváltoztatni a Föld arculatát, úgy a nooszféra manipulációja is képes eltorzítani a fizikai valóságot - az elme nagyfokú hatalma az anyag felett.
A torzulás, melyet a nooszférába történõ beavatkozás okozott a C-Consciousness és a hozzákapcsolt gépezetek által, hozta létre az anomáliákat és azt a számtalan mutánst, amik a Zónában tartózkodnak 2012-ben. Kétségbeesve, hogy helyrehozzák a hibát és hogy elrejtsék magukat a zavaró külsõ hatásoktól - mint amilyenek a Zónában alkalmatlankodó Stalkerek, akiknek kincsekre fáj a foguk, vagy az ukrán hadsereg, akik reménytelenül próbálják megerõsíteni pozíciójukat és irányítani a Zónát -, a C-Consciousness megalapította a Monolith kultuszt: állig felfegyverzett fanatikusok csoportját, akiknek a dogmái közt szerepel a Monolith imádata és az eretnekek feltûnésének megelõzése a Monolith-on belül. A Prypiat közelében lévõ radar létesítményt ezért átalakították egy hatalmas agyperzselõvé („Brain Scorcher”), mely elpusztítja azokat a védtelen emberi elméket, akik túl közel merészkednek, így alakítva át õket agyatlan, agresszív zombivá. Az idõ múlásával egyre inkább az a szóbeszéd járta, hogy van egy Kívánságteljesítõ („Wish Granter”) valahol a csernobili erõmûben, ezért a Stalkerek elkezdtek vándorolni a Zóna szívébe, remélve, hogy álmaik talán tényleg valóra válhatnak.
Ez évekig így ment, de a C-Consciousness folyamatos erõfeszítése mégis képtelen volt helyrehozni azokat a károkat, amiket a Zónában okozott. Valójában a helyzet csak még rosszabb lett, a robbanások („Blowout”-ok) csak méginkább elmélyítették a Zóna körüli nooszféra torzulását, méghozzá irreális mértékben. A C-Consciousness entitás azonban továbbra sem tágított, és folytatta a kísérleteket, megbújva a Monolith kultusz és a Kívánságteljesítõ mítosz árnyékában, amit a Monolith tagok, az Agyperzselõ és maguk a Zóna veszélyforrásai is csak még jobban elõsegítettek. Alkalmanként azonban a speciális körülmények úgy hozták, hogy szükségessé vált olyan ügynökök kiküldése, akik felmérik, hogy mi az amit meg kell õrizni a Zóna titkaiból anélkül, hogy felfednék a C-Consciousness projekt létezését. Ilyen esetekben foglyul ejtették azokat a Stalkereket, akik elég kitartóak, szívósak és kemények voltak ahhoz, hogy az Agyperzselõ bázisára vagy a könyékére eljussanak. Agymosást kaptak, és a Zóna külsõ területeire küldték vissza õket az úgynevezett halálfuvarral („Death Truck”) - az ilyen utakat a visszaküldötteknek alig a fele élte túl. Ezeket a Zónába szétküldött ügynököket megjelölték, így kapták meg a karjukra a S.T.A.L.K.E.R. tetoválást. Ez az a pont, ahol a fõhõs Strelok (az orosz стрелок szóból, jelentése: lövész) belép a sztoriba.
Strelok és szövetségesei, Fang, Ghost, valamint a Doktor Stalkerek egy olyan csoportja volt, akiket különösen érdekelt az, hogy mi lehet a Zóna központjában. Egy bizonyos ponton, néhány héttel a játék sztorijának kezdete elõtt úgy határoztak, hogy észrevétlenül elosonnak az Agyperzselõ mellett, és beszivárognak a csernobili erõmû belsejébe. Felkutatva a Monolith rejtekhelyét egy zárt páncélajtóig jutottak (ami a C-Consciousness termébe vezet), és dokumentálták, hogy a Monolith kultusz nem más, mint egy jól megtervezett csapda azoknak, akik megpróbálják felkutatni a Zóna titkát. Sajnos azonban visszavonulásra kényszerültek, és a következõ próbálkozásuk a Zóna szívébe való behatolásra tragédiához vezetett. Sikerült szerezniük egy elektromos zárfeltörõ szerkezetet, ami kinyithatná a páncélajtót, de ezúttal a Monolith-ok már készen álltak és vártak rájuk, ezért újból visszavonulásra kényszerültek, de a menekülésüket egy blowout nehezítette meg. Strelokot elkapta a blowout és eszméletét vesztette, valamint amnéziás lett. Így kiváló alannyá vált a C-Consciousness kondícionáló eljárásához. Ghost és Fang elmenekültek, de Fang súlyos sérülést szenvedett, és azelõtt meghalt, mielõtt a páros elérte volna Prypiat városát. Ghost a Zóna külsõ régióiba vonult valami biztonságosabb elfoglaltság után nézve.
Ezen a ponton Strelok súlyos fenyegetést jelentett a C-Consciousness entitás és az azt tartalmazó laboratórium biztonságára és titkaira nézve, így a C-Consciousness azt a döntést hozta, hogy Strelokot meg kell ölni. Azonban ismeretlen tényezõknek köszönhetõen a C-Consciousness egy hibát követett el: nem ismerte fel a blowout során elkapott személy identitását, és azt a feladatot osztotta az illetõre, hogy ölje meg Strelokot, miközben õ maga volt Strelok. Egy második baleset következett be akkor, amikor ezt az új ügynököt a Zóna külsõ területeire szállító Death Truck váratlanul megsemmisült egy villámcsapás következtében, melynek eredményeképpen a C-Consciousness elvesztette felette az irányítást. Strelok újra szabaddá vált, habár megzavarodott és amnáziás lett, de megszabadult a megszállottságtól.
Ha a játék folyamán úgy döntünk, hogy teljesítünk néhány további plusz küldetést, akkor kinyomozhatjuk az elmúlt hetekben történt eseményeket, követve Strelok régi asszociációit, visszaemlékezéseit, majd mindezeket összerakva világossá válik, hogy ezek a tényezõk vezettek ahhoz, hogy elsõszámú veszélyforrássá vált a C-Consciousness számára. A Doktor segítségével feltárul maga elõtt a valódi kiléte, és megtud némi információt arról, hogy a korábban dokumentált anyag és egy másik zárfeltörõ, ajtónyitó dekóder nyugszik egy prypiat-i hotelszoba rejtekében, Strelok visszatér csernobilba és behatol a Monolith bázis alatt lévõ kamrába, elpusztítva a kivetítõ eszközt ami létrehozta az illúziót.
A C-Consciousness más választása nem lévén, szembekerül vele és felajánlja, hogy feltárja az igazságot a cselekedeteikrõl, a Zóna természetérõl, és felajánlja, hogy csatlakozzon hozzájuk, támogassa õket számukat megnövelve, hogy együtt fáradozhassanak az okozott sérülések kijavításán, és hogy együtt kalauzolják az emberi tudatot a béke felé, megakadályozva a Zóna terjedését. Vagy pedig nézzen szembe a Monolith frakció még megmaradt, de így is igen jelentõs erejével, hogy aztán felkutassa az igazi C-Consciousness laboratóriumot, és hogy véget vethessen az õ manipulációiknak és intrikájuknak.
Ha úgy döntünk, hogy csatlakozunk hozzájuk, akkor Strelokot is egy tartályba helyezik, és rákapcsolják a gépet. Ha elutasítjuk, akkor a csernobili erõmû külsõ területein haladva portálokon keresztül kell eljutnunk a C-Consciousness laboratóriumba, ahol Strelok az összes tartályt szétlövi. A kép elhalványul, majd Strelok egy füves réten találja magát (mely éles ellentétben áll a Zóna légkörével), körbenéz, majd leheveredik a fûbe. Gondolatait meghallgatva láthatjuk, amint megbékélve önmagával elalszik.
Remélem megnyugodtál
S.T.A.L.K.E.R. (a betûszó feloldva: Scavengers, Trespassers, Adventurers, Loners, Killers, Explorers, and Robbers; ami nyers fordításban annyit tesz, mint: Guberálók, Birtokháborítók, Kalandorok, Magányosok, Gyilkosok, Felfedezõk és Rablók)
SaGa!
Biztos voltam benne, hogy nem fogod abbahagyni a velem való szórakozásodat. Fárasztasz vénember és egy ilyen érthetetlen valakivel nem fogok vitatkozni degenerált támáról. Jó lenne ha végre megértenéd, nem a SoC-ról folyt a beszélgetés, valószínüleg annak a résznek is megvan a maga topicja, így itt és ebben a fórumban csak valamilyen átvitt értelemben megfogalmazott utalás történt rá. Nem vitatkozom többet, mert ez csak szõrszálhasogatás amit csinálsz és kevés köze van a ClearSky játékhoz. Amúgy ha az elemi iskolában nem a tanárnéni szoknyája alá kukucskáltál volna és figyelsz megtanulhattad volna, hogy a fórum egy hely, ahol felszólalhatsz. Viszont ha a magyar nyelv és irodalom órán sem valami mással foglalkoztál volna, akkor tudnád ha van megszólítás, akkor az egy bizonyos embernek szól (így hát neked jelen esetben kuss a neved) és csak azért a közösben lett publikálva, hogy más is okulhasson belõle, de nem jogosít fel a belepofázásra. Tudod, ez a kibicelés! De részemrõl tényleg lezártam a témát, mert vettem a fáradtságot és visszanéztem legalább ezer hozzászólást, keresve a nem "szófosó" megnyilatkozásaidat, ami a játékostársaid problémáinak megoldását hivatott segíteni és bevallom semmi érdemlegeset nem találtam a neveddel fémjelezve. Ha pedig csak kötözködni jársz fel az oldalra, javasolnám inkább a puha pöcsöddel játszál ne velem!
Piciny problema, hogy mindezt egy nyilvános fórumon taszed, ahol logikailag sem létezik magánbeszélgetés. Az "kibicel bele" aki akar. Magánmegbeszélést intézzétek magán csatornákon, abba biztos nem fog beleszólni senki, írj akármekkora marhaságot.
SoC-ban Te vagy Strelok, és ez már elég korán kiderül. Ne hülyítsd az embereket, légy oly jó.
A szófosás nem azonos a sok értékes hozzászólással.
Minen nap más és más módon csinálom meg a dolgokat.
Ma úgy történt, hogy a fõküldetés rámutatott egy bizonyos pályára. Megvár (gondoltam) és továbbmentem a követhezõ helyszínre. Alig volt ellenfél, így hát tök nyugodtan összeszedtem a relikviákat, majd visszamentem az aktuális pályára, de még mindig nem a fõküldetésnek indultam neki, hanem gyûjtögetés céljából egy kicsit harcolgattam itt is, ott is. Amikor már jól megszedtem magam, csak akkor csináltam meg a konkrét feledatomat. Eredményes srtatégia volt.
Ez a segédlet jó részletes, csak bazi nagy és egyben van a kép, de azért nagyjából átlátható. A tábornokos és a csavargós pendrive-ket nem is mutatja ott, ahol a másik térkép.
Ma kipróbáltam, hogy az a bizonyos pda-n lehet-e valami, de semmi nem volt rajta, így hát a tegnapi agymenésem egy nagy hülyeség.