Ezt tudom meg mindent a dx10.1-el kapcsolatban kb.Az érdekelne ki probálta már és hogy gyorsabb és szebb lett-e valóban a game. Én nemtudom kiprobálni mivel nvidia nem támogatja a dx10.1-et.
DirectX 10 WindowsXP-re? Nem, errõl szó sincs, bár tény, hogy egy ifjú amerikai programozónak sikerült néhány DirectX 10 példaprogramot elindítania Windows XP operációs rendszeren. A Falling Leaf Systems cég által szponzorált Alky Project a programkódok visszafejtésén és azok korábbi grafikus rendszerekre történõ átültetésén alapul, így tulajdonképpen "csak" egy fordítóról beszélhetünk.
A mindössze 19 éves, San Diego-i Cody Brocious már jó ideje dolgozott a szoftveren, melynek tesztelhetõ próbaváltozatát nemrég közzé is tette blogján. Cody elmondása szerint az Alky Project bármilyen Intel X86 alapú rendszerre - így akár Mac OS X-en vagy Linuxon is - futtathatóvá teheti a DirectX 10-re írt alkalmazásokat.
A wrapper néhány DirectX 10-hez készült program kódjának visszafejtésével készült, mivel Cody-nak így sikerült rekonstruálnia a Microsoft új grafikus csatolófelületének vázát, majd DirectX 9-es hardveren is futtathatóvá tennie azokat. A fiatalember által készített könyvtárkészlet - mivel az a háttérben valójában csak az utasítások azok OpenGL megfelelõjére történõ konvertálását végzi - kis túlzással egy DirectX 10 szoftveres emulátorként fogható fel, így azonban kérdéses, hogy a programok milyen teljesítménnyel futnak vele.
Néhány tudnivaló a DirectX 10-rõl:
A Windows Vistában debütáló DirectX 10 utasításkészlet (API) nevének kissé ellentmondóan nem a 9-es verzió továbbfejlesztése. A korábban Windows Graphic Foundation (WGF) néven fejlesztett, de késõbb mégis a DirectX-re keresztelt platform egy teljesen új szoftverkörnyezet, melyet a Microsoft szinte a nulláról kódolt újra.
A DirectX 10-es verziója képes különbözõ anyagtulajdonságokat kezelni, csökkenti a központi processzor terhelését, és kihasználja a modern videointerfészek minden képességét. Használatával - a fõként játékokra jellemzõ, de komplex grafikai programokban is használatos megjelenítési módoknál - részletgazdagabb környezetek, valósághûbb anyagfelületek és árnyékok, a mozgó objektumok alakjának elmosásával pedig dinamikusabb képek jeleníthetõk meg.
A DirectX 10 mûködésének alapfeltétele a Windows Display Driver Model-nek (WDDM) megfelelõ eszközmeghajtó, vagyis a teljes értékû platform csak Windows Vista operációs rendszeren érhetõ el. A videoillesztõ-platform a Windows NT 4 óta nem változott jelentõsen, a WDDM az elsõ jelentõs megújítása a grafikus alrendszernek.
A DirectX verziók a látszat ellenére nem kompatibilisek visszafelé. A zökkenõmentes átállás érdekében minden újabb kiadás tartalmazza a korábbi verziók binárisait is, így az alkalmazások mindig meghívhatják a számukra megfelelõ függvényeket. A Windows Vista operációs rendszerben kompatibilitási okokból mind a DirectX 9, mind a DirectX 10 megtalálható. DirectX 10-képes hardver híjján a 9-es verzió egy speciális változata, a DirectX 9Ex (korábbi nevén 9L) dolgozik, mely a WDDM driver-modellhez és az új grafikus alrendszer sajátosságaihoz lett igazítva. A DirectX 10 szinte minden komponense új, egyedül a DirectMusic összetevõ maradt változatlan.
kimerítõ válasz ahhoz képest, hogy grebber mindössze annyit kérdezett, hogy kipróbálta-e valaki a patchet.
Alig jelentek meg a Microsoft új grafikus platformját, a DirectX 10-et támogató hardverek a piacon, a redmondi cég máris bejelentette a következõ verziót, a DirectX 10.1-et. A bejelentést követõen a bulvársajtóban rögtön szárnyra kaptak a pletykák, melyek aztán futótûzként terjedtek: a felhasználók kukába dobhatják "elavult" videókártyáikat, a DX 10.1-hez megint új hardverre lesz szükség. Az igazság valójában kétarcú, a hír ugyanis igaz is, meg nem is.
A Microsoft SIGGRAPH 2007 konferencián mutatta be egyéb tervei között a DirectX 10.1-et, ahol azt is megtudhatta a közönség, hogy az új grafikus motor kihasználásához mindössze a Vista Service Pack 1 telepítése lesz szükséges. A jelenlegi DX 10-es hardverek, az Nvidia GeForce 8800-as és az ATi Redeon 2900-es széria ugyan minden gond nélkül mûködnek majd a DX 10.1-es környezetben, az új verzió által bevezetett néhány extra valóban csak újabb grafikus chippel lesz elérhetõ.
A Microsoft képviseletében Sam Glassenberg elmondta: "A DirectX 10.1 teljes egészében támogatja a DirectX 10-es hardvereket, egyetlen hardverspecifikus összetevõ sem lesz kivéve vagy megváltoztatva. A 10.1 leginkább egy frissítésként fogható fel, mely kibõvíti a hardveres funkcionalitást; a két verzió közti különbség nagyjából a DirectX 9-es vonal (9c-ig) frissüléséhez hasonlítható. A Microsoft egyik célja a DirectX 10.1-gyel az új API élettartamának meghosszabbítása."
Akik tehát már beruháztak a legújabb grafikus vezérlõkbe, vagy tervezik azok megvételét megnyugodhatnak, a DirectX 10.1-es alkalmazások futtathatók lesznek a jelenlegi kártyákkal is, mindössze néhány, a 10.1-es verzióval bevezetett bõvítés nem lesz elérhetõ, de ezek száma Glassenberg szerint "nem túl jelentõs", így a "DX 10.1-re tervezett" alkalmazások felbukkanása sem túl valószínû.
De mit is hoz pontosan a DirectX 10.1?
WDDM (Windows Display Driver Model) 2.1 támogatás Alacsonyabb CPU-terhelés, teljes multitaszk A pipeline-ok és a shader-ek további fejlesztése Továbbfejlesztett élsimítás (anti-aliasing) Nagyobb teljesítmény többmagos rendszereken
most, hogy végigvitted a stalkert (reményeim szerint újra nekifogsz a SoC-nak, de ha nem) és a stílusnál maradva belekezdesz a FarCry2 lekûzdésnek ... kíváncsi leszek az ottani AA-AI véleményedre és az osztályozásodra is
kevésbé embertpróbáló játék, leegyszerûsített játékmenet, de sok sok élvezetes és érdekes megoldásokkal tarkított újdonság
totya 4 !
beszélgetéseink közben rádöbbentem, hogy a stalker ezek szerint nem csak az RPG és FPS szellemben készült, hanem jócskán tartalmaz ha nem is konkrétan, de szimulátor jegyeket
ez onnan jutott eszembe, hogy az elõbb azt mondtam szigorú logika szerint és nincs demokrácia (ha ismersz szimulátor játékokat, ott sem kell a történetet megkomponálni, azt megtette a készítõ ... neked csak helyesen kell a dolgokat használni, megfelelõen és jó egymásutánban, akkor jön csak a siker)
ha jól tudom a DX10.1-es dolog legalább annyira hardverfüggõ, mint a DX10 operációsrendszerfüggõ dolog
XP-n is kitudod erõltetni a DX10-et megfelelõ segédprogrammal és valószínû a DX10.1 is ráerõltethetõ egy elsõgenerációs DX10-es videókártyára, de alapkoncepcióban a DX10.1 biztonsággal csak a legújabb videókarikon mûxik.
igazad van olyan is elõfordult (igaz már a sötétvölgybe vezetõ úton), hogy rádszólnak : csak semmi hírtelen mozdulat, tedd el a fegyvert bla-bla-bla .... na, ekkor várni kell és odamennek hozzád, majd beszélgetsz az emberrel és utána már nyugodtan mehetsz isten hírével
még egy dolog jutott eszembe a visszaszivárgás tekintetében:
nem tartozott a játékmenethez, csak kipróbáltam (de a visszatermelõdést jól példázza)
észrevettem, hogy a kordonban lévõ stalkerbázisnál a fegyveredet automatikusan elteszed, viszont ha felmész a háztetõre (ahhol ugye õrök is vannak), ott megint rendelkezésedre áll minden felszerelésed kipróbáltam hát: felmentem a tetõre és szép sorjában kiírtottam az egész tábort ... kiürült minden, eltûnt a kereskedõ és a javítóember is elkezdtem összeszedegetni a dolgokat és egyszer csak azt vettem észre, hogy szépen kezdenek visszaszállingózni a táborlakók és lassan ugyanúgy beindult az élet, mint annakelõtte gondoltam dekurvajó, így lesz fasza fegyverem és a feleslegessé vált holmik eladásából sokkal több pénzre tehetek szert, mint a környezõ táborhelyek visszafoglalása után kapott 600 rubel elkezdtem hát egymás után kinyírogatni az egész tábort, majd megvártam a visszatermelõdést ment is egy darabig, de aztán egy idõ múlva nem jött senki ... ott álltam egy halomba összehordott cuccal, a harcolgatásaim alatt megsérültem és a fegyverem is megkopott, nem ártott volna ha megint tudok kereskedni és javíttatni ... de nem jött senki
elkezdtem hát elemezni a helyzetet, visszaléptem a mentéseimben és figyeltem a változásokat
arra jöttem rá, hogy a stalkerok csak akkor tudnak és csak akkor fognak visszajönni, ha van szabad út a stalkertábor felé amikor már nem jöttek, az újratermelõdés ideje közben mutánsok foglalták el a vasúti átjárót
sokkal késõbb az ingoványba visszatérve és a kísérõhöz odamenve, hogy hová tudsz elvezetni, csak pár helyre akart elvinni az, aki elõzõleg az egész pálya bármely pontjára elvitt volna ... megnéztem hát a PDA-t és láttam, hogy közben a mutánsok kicsit elszaporodtak a területen (viszont ha egy közeli pontra vitettem magam, ott megint másodküldetésként elvállalhattam az utak visszafoglalását és utána már a kísérõ ember megint oda vitt, ahova csak akartam)
de ugyanez volt a helyzet más pályákon is, foglald el és tartsd míg nem jön az erõsítés ... elfoglaltam és vártam türelmesen (semmi) ... nézem a PDA-t és látom, hogy jönne a segítség, csak közben vagy mutánsok, vagy fosztogatók kerültek az útjukba ... odamentem hát és kiírtottam az akadályt képezõ ellenséget és milyen csoda, máris jött a segítség
frakcióháborúnál is, amikor már a csapattal karöltve kell haladni a pályán elõre, néha csak nem jött a segítség ... megint néztem a PDA-t, megint kitaláltam, hogy melyik ellenséges pontot kell felszabadítanom és lõn világosság ... megint csak jött a segítség
és végül a szemétdombos fosztogatók által bitorolt raktárépület is csípte a szememet, hogy mi a fenéért nem tudom véglegesen elfoglalni ... megint rácsodálkoztam a PDA-ra és szemmel látható volt, hogy mit kell tenni (jéééé és kilehetett véglegesen írtani a fosztogatókat, csak mindennek megvan a maga módja)
hát ennyi
Igen arra én is rájöttem, hogy a 6-ossal a csavart lehet dobálgatni :D De nem is az volt a probléma hanem hogy amikor odaérek a stalkerekhez igen csak duma hogy nem vagyok szivesen látott, de miest át akarok menni azonnal tüzet nyitnak, hiába sárgák :S Amugy köszönöm mindenkinek a segítséget!! Vmivel elõrébb jutottam. :D
lacinkacinka 89!
a PDA-d térképe egyértelmûen mutatja, hogy ki ellenség és ki nem
a sárgával jelölt emberkék alapvetõen semlegesek rád tekintve, amit azért kicsi fenntartással kell kezelni: -stalkerok esetében ha rádszólnak, hogy nem vagy szívesen látott ember, az csak duma (jelezvén, hogy nem ártana barátságot kötni velük), de bántani nem fognak -fosztogatók esetében viszont egy kicsit elvesznek tõled ezt azt amíg még sárgánjelöltek, de nagy ellenségeskedésre tõlük sem kell számítani (amíg sárgák!)
Ha elkezdted õket kinyírni, akkor nem lesznek haverok...
kezdjük elölrõl: Kordonba a mocsárból, elsõ alkalommal csak a megfelelõ kísérõvel tudsz átmenni. Azt, hogy átvigyen, ki kell érdemelned a CS frakció támogatásával. Ha ez megvan, utánna oda mész, ahova akarsz. lehet kisérõvel, pénzért azonnal, vagy saját lábadon az átjárókon.
A pendrive-okat általában jutalomként kapod meg, vagy a kocsmárosoktól és egyéb fontos NPC-ktõl megvehetõ az infó, hogy merre találod. Kvázi véletlenszerû, hogy mikor ajánlják fel és mennyiért.
A "mázlis detektort" asszem megtaláltam, nem volt egyszerû, mert sokat kellett "tapogatózni" a területen, de meg nem mondom, pontosan hol és hogyan. Azért van anomália közelében, mert a "gazdáját" az csapta le...
amúgy az anomáliák által elzárt területeken, a csavardobálgatással eredményesen lehet megtalálni az a kis rést, ahol probléma nélkül megközelíthetõ egy-egy kérdéses pont csavardobálás = 6-os gomb
lacinkacinka 89 !!!
kimondottan a segítség vezérelte kezemet, amikor az #5006-os választ, pont neked címeztem
totya4!
amúgy most mindentõl függetlenül és komolyan megszeretném kérdezni:
neked tényleg csak annyit jelent, annyi a közvetített üzenete a csernobili eseménynek, hogy akkoriban nem szabadott salátát vásárolni a piacon, mert sugárszennyezett volt?
Köszi SaGa! De hülyeséget mondtam! Nem relikviát hanem a "mázlis detektort" kell elvinni nekik, és azt nem tudom h hol van :S Nameg amikor ijen feladatokat adnak, hogy vigyek nekik pen drive-okat azokat sem tudom h hol a francba lehetnek. És még vmi amikor átmegyek a kordonba h beszéljek szidoroviccsal akkor a stalkerek sehol nem engednek át:s Ezt mikor elõször játszottam akkor ugy oldottam meg hogy elkezdtem õket kinyirogatni, de sztem az hülyeség. Ezeket a kérdéseket vki segítsen megválaszolni! Köszönöm! És neked is Köszi SaGa!
azért nem tudsz csak úgy tékozolni a frakcióvállasztással, mert itt nincs demokrácia, nincs örökélet és ha rosszul döntesz, akkor olyan is lesz a játék folytatása csak a példa kedvéért: érdekes lenne, ha mondjuk játszanál egy II.világháborús játékkal és csak azért mert neked mondjuk szimpatikusnak éreznéd a náci hozzáállást, erre rögtön meg ismegfordítanád a történelm kerekét
1./ a beállításokat nem próbálgatni kell, hanem a konfigurációnk alapos ismeretében és a korlátainkhoz igazítva a lehetõ legoptimálisabban beállítani a zökkenõmentes játékélmény lehetõségét (erre van egy nagyon bölcs mondás: "ne akarj nagyobbat fingani apádnál, mert beszarsz") 2./ a játék RPG jellege a fejlõdés és egyben a tujaldonságaink javítása különbözõ lehetõségekkel (már az elsõ pályán találhatsz olyan relikviákat, amelyek a teherbírásodat kellõképpen javítják, a pénzszerzésnek nem csak kereskedelem a lehetõsége, hanem a feladatok elvégzése után járó jutalom és végül egyáltalán nem mindegy, hogy a dolgaidat milyen formán kótyavetyéled el, hiszen pályánként változik, hogy miért mennyit lehet "lekaszálni") 3./ újratermelõdés (a játék grafikailag nem vezeti le csak a csapatmozgásokat) amíg egyes stratégiai pontok környezetében lévõ bármely út/tábor/õrhely/bázis az ellenség kezén van, addig a visszatermelõdés ebbõl az irányból történik. Pont fordított rávilágításban, de az ingoványba jöhettél volna erre rá, még pont a játék elején, hogy a vezetõ/kísérõ emberek csak olyan helyre tudtak elvinni, ahhova biztonságos utat ismertek (csak oda kellene figyelni picit) 4./ fegyver dolgában (persze anyagi háttér szükséges hozzá, ami a játékban bõven megszerezhetõ) minden fegyver felfejleszthetõ olyanformán, hogy a végére már egy elég strapabíró eszközzel rendelkezhessünk (tudod az életben is elkopik minden az esztelen használattól)
ezt az AA-AI dolgot már párezer hozzászólással ezelõtt bedobtad, akkor javasoltam, hogy ilyen hozzáállásal vedd elõ nyugodtan a rég elfeledett tetriszedet valamelyik fiókból
végül az osztályzásod természetesen szíved joga ... még szerencse, hogy a sok kommentárod összegzését tekintve sem vagy etalon, így a véleményed valós tartalma egyenlõ a nullával (de ha nekem nem hiszel, vannak az interneten inkább szakmai és sokkal hozzáértõbb értékelések, amelyeket ha megengeded inkább tekintek mércének)
Én is beírhatom hogy 60-65 között vagyok, de attól még nem lesz igaz, és különben sem mindenki profitál abból hogy idõsebb. Ha téged megnézlek nekem nem tûnsz reálisan 20-25-nél idõsebbnek. Indoklás. Beírtam egy egyszerû mondatot az elején és te elkezdtél hisztizni. Mindenki másnak érthetõ és világos volt, de te hisztiztél. Miután agyondícsértem a játék grafikáját (amit fenntartok most is) hirtelen kurva jóban lettünk. Mikor pedig a játékmeneti logikát elemezgettem nem bírtad indokolni hogy miért van az hogy egy általam választott frakcióval a játék játszhatatlan. Tehát összegezve szerintem 20 alatt vagy, de inkább 15-20. Persze ez nem baj, öcsisajt :)
Érdekes hogy te nem tudtad indokolni az állításaidat, és mégis te pedzegeted az életkoromat. Elárulom hogy feltehetõleg idõsebb vagyok mint te, kivéve ha 40 felett vagy.
Így a végén a véleményem a teljesség igénye nélkül:
- Grafika DX10 módban max textúra/fényminõséggel közepes graf beállítások mellett egészen korszakalkotó. AA-t nem tudtam használni az irreális erõforrásigénye miatt, ez pedig nagy mínusz. Fõleg hogy AA csak DX10 módban mûködik (Vista!!!), de ezt a beállítások nem jelzik. A grafikai beállítások egyébként rosszul használhatóak, mivel mindegyik után játék újraindítás kell, ez pedig nagyon hosszadalmassá teszi a beállítások próbálgatását.
- Alapbeállításokkal a játék számomra játszhatatlan mivel a hátizsák mérete nevetségesen kicsi. Továbbá aludni sem lehet, emiatt az éjszakai játékot nem lehet elkerülni csak moddal. Holott a való életben lehet olyan döntésem hogy nem vágok neki egy ellenségekkel teli területnek éjszaka úgy, hogy se térképem, se helyismeretem nincs. - A játékmenet érdekes. RPG logikával el lehet szórakozni a játékkal, gyûjtögetni (megfelelõ méretû hátizsákkal persze) de az elsõ képzeletbeli pofont a játékos ott kapja hogy nem tudja a fosztogatókat kiírtani a bázisukról. Itt a fórumon úgy láttam sokan felvetették ezt. Az újratermelõdést meg kellene indokolni valahogy, a katonai bázisnál legalább látom honnnan jönnek, itt viszont csak "újrateremnek". Láthatóan tehát a bugok mellet az sem lett igazán kidolgozva hogy mi is akart lenni ez a játék, mi akart lenni a történet. Bár itt az egyik fórumozó megpróbálta elmagyarázni hogy igenis van benne logika, de indokolni többszöri felszólításra sem tudta. A fosztogató bázis tehát sértetlen marad (stalkerekkel játszva) és kapjuk tovább a feladatokat, ami elvezet egészen a végkifejletig. Persze akinek szimpatikus kipróbálhatja más frakcióval is, hátha velük kerekebb lesz a történet. - A fegyverek fejleszthetõek, viszont többségében semmit sem érnek, mert nagyon hamar elhasználódnak, ezáltal hamar besülnek. Annak fényében hogy eredeti hátizsák mérettel alig lehet pénzt szerezni (vagy csak nagyon elmebeteg rohangálós módon) így még nagyobb a pofáraesés hogy a méregdrágán feltuningolt fegyver használhatatlan. A játékban az AK-t láttam a legmegbízhatóbbnak ezáltal legjobbnak legalábbis a játék elsõ 2/3-ában. Az új fegyverek eloszlása nem valami egységes, a vége fele szinte csõstûl jönnek az új fegyverek, persze aztán megint a pofáraesés hogy besül/használhatatlan. - Az AI ellentmondásos, összességében elfogadható.
Összegezve el lehet vele játszani, de nem ártott volna a grafika mellett a többi dologra is fegyelni, értsd használható AA, bugmentesség, történetvezetési ésszerûség. Így összességében ha 1-5-ig lehet értékelni akkor ez a játék 2-est kap.
relikviára én is elõször (és talán egyedül) az erdésznél emlékszem
sajnos a regisztrációdból nem derül ki melyik generációhoz tartozol, de ha még pályavállasztás elõtt állsz, még véletjenül se próbálkozz a jogi vagy közgazdasági vonallal, mert el fogsz veszni az élet nagy útvesztõjében
...legyél mondjuk pék (ilyen gondolkodással a kiflit még talán megtudod formázni)
én még senkitõl nem kaptam olyan feladatot hogy szerezzek relikviát ..
Már megint csak annyi az indoklás hogy "ha figyelmes vagy erre rá lehet jönni". Hát sajnálom, de ez kevés. Ez egy fps játék nem pedig kalandjáték. Ha 10x kell végigjátszani ahhoz hogy derengjen valami arról hogy mit is akartak a játék készítõi, akkor ez a játék el van baszva.
Végeztem vele egyébként, hát a vége nem túl tiszta azt valaki elmagyarázhatná.
A relikviák mindig valamilyen anomáliában vannak. Benne, a közepében. Ahhoz, hog láthtóvá (és elérhetõvé) váljanak, kell egy artifakt detektor. Ezt kézbe vezsed (O) és úgy keresed a cuccot. Az alap detektor csak a csipogás sûrûségével jelzi, ha közeledsz, a jobb már irányt, sõt a legjobb a pontos helyet is mutatja. Vigyázz, mert az anomália, amiben az artefakt mozog, veszélyes...
Sziasztok! Vki tudna segíteni? Amikor elöször átmegyek a kordonba és elmegyek a stalkerek kis bázisára de nem csak ott egy csomó helyen vehetek fel tölük egy olyan küldetést, hogy szerezzek meg nekik vmi relikviát! A térkép jelzi is a koordinátákat de én sehol nem találom, ráadásul egy anomália közelében jelzi! Már mindenhol megnéztem a kordináta környékén de sehol nem találtam:s Vki tudna segíteni h hol tudom megszerezni? Köszi
még a viccben is ott a "hármas" :
nyuszika: ... gyufával, vagy öngyújtóval (?) farkas:...... és a sapkád hol van (!?)
.....és rögtön meg is fejtettük az ilyen játékstílus "varázslatos" másságát
-ameddig egy hagyományos FPS-ben vagy megcsinálod a dolgokat és akkor továbbjutsz (igen-nem) -addig a STALKERBAN ott van a egy feltételes megoldás lehetõsége is ami a VAGY (vagy megcsinálod, vagy nélküle is továbbhaladhatsz, vagy késõbb visszatérsz rá)
látod-látod (?!) még a bemutatkozásodban is ott a hármas: "gyönyörû, fiatalos, matrózos"
feladatainkban is megtalálható a HÁRMAS varázslat: -relikviavadászat -fõfeladat -mellékküldetés fejlõdésünket is Három dolog szolgálja: -egyre jobb fegyverek -egyre nagyobb védelmû ruhák -tárgyak/felszerelések további fejlesztésének lehetõsége
...........de még az eü.csomagból és a kajából is háromféle van XD
hiába, ez a 3-as egy mesebeli szám
3 kismalac, 3 próba, 3 testvér, 3 csöcsû nõ (ja nem...az csak a total recall-ban volt))
a játék szerkezete természetesen egy szigorú logikát követ és ha figyelmes vagy erre rá lehet jönni nem is okoskodom tovább, de ha megfigyeled: HÁROM fõ részbõl áll a játék ... ingovány(bevezetés)-zóna(tárgyalás)-Limanszktól(befejezés) minden pályarészen minimum HÁROMSZOR kell végighaladni: ... utak megtisztítása, táborhelyek megszerzése(bevezetés)-párbeszédek által a pálya felderítése, rejtett dolgok koordinátáinak megszerzése, azaz a pálya totális "feltérképezése"(tárgyalás)-feladatok/másodfeladatok elvégzése(befejezés) a pályák között is a HÁRMAS szám a kulcs: átjutás-végrehajtás-jutalom döntéseidben is ott a HÁROM lehetõség: igen-nem-késõbb de ugyancsak HÁROM fõ csoport között kóvájoghatsz : stalker-szabadság-szolgálat HÁROM van a mellékes csoportokból is: monolit-fosztogató-hadsereg HÁROM funkcionális "fontos ember" van: kereskedõ-fejlesztõ-kocsmáros de még a pendrive-ok isw hármasával vannak :)
totya4!
az egész STALKER mizériát és vitatható dolgot rögtön a játék legelejével tudnám példázni, pedig mint tudjuk az elsõ és elkerülhetetlen kisugárzásig valójában még el sem kezdõdik a történet
hogy mire gondolok? alapfelállásban egy kezdõ játékos bekerül a játékba ... még körül sem néz, már jön is az üzenet, hogy menjen a toronyhoz, majd a tanács, hogy mássz fel a mutánsok elõl ha mindent csak így csinál meg a játékos, akkor az újraéledéskor még csak azon töri a fejét, hogy most valójában mi is történt? de sem semmi plusszal nem rendelkezik, ami valójában az igazi játékkezdést segítené
rutinossan úgy történik a dolog: elindulsz a torony felé, egybõl összeszeded az elsõ relikviát, mész a torony felé és szépen lelövöd a mutáns disznókat, majd még mindig van idõd a torony környékén található hulláktól összeszedni a dolgaikat, az is belefér, hogy a konténerben szétverd a ládákat és abból is magadhoz vegyél mindent, de még az is sanszos, hogy feljutsz a toronyba a kisugárzás elõtt és még onnan is magadévá tehetsz pár cuccot
a két megoldás között csak annyi a különbség, hogy amíg az elsõ varriációban azt sem tudod merre lakik a jóisten és a tisztaégbolt bázison magadhoz térve csak vakarod a fejed, addig a másik megoldásban az újraéledés után már rendelkezésedre áll egy csomó dolog, amelynek egy részét másodküldetésként már ki is oszthatsz a bázison, másik részét elüzletelheted a kereskedõkkel, majd van lehetõséged és anyagi javaid egybõl egy fejlesztésre is és így a valós játék-kezdésre már valóban felkészült vagy
látod ez a példa az egész stalkerra jellemzõ, ettõl fantasztikus játék
lehet így, lehet úgy ... hid el van különbség a két élmény között
azt, hogy a "full hülyék" továbbmennek sem kimondottan bántásból mondtam, mint inkább csak rászerettem volna világítani, hogy nem kimondottan a végigrohanás a játék lényege
egy ügyes/rutinos játékos egy szál pisztollyal végigtudja vinni az egészet, de akkor -minek a sok megszerezhetõ (felszerelés, relikvia, rejtett tárgy) -minek a bazinagy bejárható terület -minek a történek szerteágazósága (frakciók) -minek a sok párbeszéd (mellék-küldetés) ??? .... és még sorolhatnám azt a sok vállasztási lehetõségeket, amitõl ilyen forradalmian új és érdekes ez a játék ez az egész egy fejlõdési folyamat "gyümölcse" a játékstílusok világában, ami valahol kezdõdött a FarCry sztorival, ahhol fps-en belül elkezdtél össze-vissza nagy területeket bejárni ... amit a Crysis technikailag kicsit továbbfejlesztett ... és a STALKER tökéletesített
és most itt van a FarCry2, ami még hozzárakott egy keveset az alapkoncepcióhoz, globálisan még sem tudja túlszárnyalni a STALKER összetettségét
totya4!
8x-i végigjátszás megspórolására van ám kitalálva a gyorsmentés (F5) -ha már jó sokat haladtál a játékban és már nagyon várható, hogy nemsokára jön valami "gebesz" (és ha persze nem felejted el a játék hevében), akkor érdemes használni a lehetõséget, hogy megspórold az addig megtett út újramászkálását -ha egy probléma megoldása elõtt nem vagy biztos a sikerben, akkor is segít a gyorsmentés lehetõsége -és ha helyesen használod a mentésfunkciót, akkor egy-egy dolog megoldása után, az eredményt kielemezve (így kellett megcsinálni? mi lenne ha ... ?) visszatérhetsz egy korábbi álláshoz, hogy kipróbálj egy másik varriációt a problémák megoldására
így nem kell 8x végigjátszani, még is minden világossá vállhat minden játékos számára (én sem azért játszom végig többször ... de ezt már elõzõekben leírtam)
yess "kollega" !
tök jó néha olyan embereket látni, akik értelmezik is a játékot
totya4! jaaaaa és nem az én szájízem szerinti dolog, ha úgy csinálod meg a dolgokat, ahogy kell és neked nem kell 8x lejátszani, hogy rájöjjél
.... ezért írtam le segítõ szándékkal (és egyáltalán nem vitatkoni szándékoztam, csak szóltam)
A "stalker" frakció a SHOC-ban megszokott "loner" csapat, azaz a szabadúszók. Az, hogy pár helyen (a farm Cordonban és az Agropromi bázis) kis csapatokba szervezõdtek és egy "bázist" alakítottak ki, pont annyira teszi õket frakcióvá, mint a SHOC-ban Wolf és kis csapata volt a kezdõ faluban. Laza kis csoportosulás, akik csak annyiban szövetség, hogy igyekeznek egymásnak nem keresztbe tenni...
A Duty és a Freedom ellenben félkatonai szervezet, hierarchiával, szabályokkal, parancsokkal. A "stalkerek" csak kérnek, hogy segíts, a két szervezet viszont parancsot ad a tagjainak...
erre a dologra onnan jöhetnél rá, hogy a stalkerok alapból mindkét katonai táborral semleges viszonyban vannak (és akkor most nem is beszélek a másik három embercsoportról, akik még részt vesznek a játékban : monolitok-fosztogatók-hadsereg) a két katonai tábor folyamatosan toborozza a katonáit (ezért szólnak folyamatosan az általad idegesítõnek mondott hangszórók) és mint az elõbb mondtam, ha a beszélgetéseket szép módszerességgel elolvasod és odafigyelsz akkor kiderül, hogy ki milyen céllal tartózkodik és munkálkodik a területen)
abban viszont teljesen igazad van, elsõre én is oroszlán-hibákat vétettem (hiányérzetem is volt a végén), de errõl is írtam korábban (ha végigrohansz hiányérzeted lesz és talán nekiszaladsz mégegyszer)
a frakcióba való belépésben már csak körübelül annyi a szabadságod, mint az életben a közlekedésben ... részt vehetsz a forgalomban és a-ból b-be úgy mész el ahogy akarsz, de a piros lámpa az piros lámpa, a behajtani tilos pedig behajtani tilos (elnézést, csak az érthetõség kedvéért páldálóztam) amúgy egy elõbbi párbeszédünkben már említettem ... a párbeszédek elolvasása (és értelmezése is) a játék részét képezi nem tudom pontosan idézni, hiszen nem tanultam meg mint egy verset, de ha a frakcióvezetõvel beszélgetsz a belépésed kapcsán, akkor õ megkérdezi, hogy ismered-e a szabályokat erre azt hiszem két válasz van -nem, elmondhatnád (és ekkor megtudod, hogy mit kell csinálnod) -igen, elég régen vagyok a zónában
válaszaidból amúgy tökre látom, hogy felületes vagy és csak próbálsz ellenkezni ... ilyen fajta beszélgetésbe nem kívánok részt venni, hiszen körülbelül annyi értelme van, mint vizet hordani a tengerbe ... ha rám hallgatsz, azt csinálsz amit akarsz ... pápás
Tudja vki hogyan lehet Limanszkból kijutni,miután átmentem a többiekkel a hídon kiirtva mindenki csak éppen minden ki.aszott radioaktív és nincsen védõruhám ha egyáltalán ebben a részbenlehet ilyet szerezni.
Zuzzál át a másik fórumba, a kép alatt az "apróbetûs" felirat! Vagy vedd meg az nem omlik össze! PÁ!
megtaláltam közben a mentéseket,a megosztott dokumentumokban volt, újrahúztam a játékot, de akkor is kilép menet közben, nem tudom, h mi lehet, szar, h a vége elõtt omlik össze a játék. :(
"-frakcióháborúban lévõ hovatartozás: a stalkerélet szabad, a katonásdi már nem ... pont ez benne a lényeg "
Azt ugyan én honnan találjam ki (ha nem játszottam végig 8x) hogy a szabadságososok inkább katonásdiak mint a stalkerek, akikhez a Kordonban csatlakoztam? Tehát hogy a "stalkerek" frakciója nem is igazi frakció? Azt ne mondd hogy elsõ végigjátszásra ez neked világos volt :)
A szabadság (rpg jelleg...) miatt a döntés a játékosé, tehát összességében beláthatod hogy az önállóan döntést hozó valamilyen utat választó játékost full bénának nevezni csak azért, mert nem a szájízed szerint játszik, hát az kissé durva :)
crack-elt dolgok elõszeretettel kényesek a verzióra, de akár még a különbözõ nyelven történt kiadásra is próbálj meg egy hozzáillõ indítófájlt megszerezni
feltettem egy patchet, de a cracket bemásolva sem indúl, meghalt, hol vannak a mentések? újra kell telepítenem, mentések?
de a játékra visszatérve: -lebegyevvel (ott van-nincs ott) a játék elejét leszámítva egyáltalán nem tudtál beszélni, maximum õ üzengetett neked -belépés valahova: neked kell elfogadni az eszmét, majd ennek tükrében lemondani az elõzõrõl -frakcióháborúban lévõ hovatartozás: a stalkerélet szabad, a katonásdi már nem ... pont ez benne a lényeg ... a játékban ha nem mész egy mellékküldetésre, akkor semmi extra nem történik hiszen szabadon döntesz, de ha már véglegesen lekötötted magad egy katonai alakulathoz, akkor a feladatok jönnek egymásután, idõkorlát is megjelenik és csak úgy zajlik szervezetten a dolog, ha teljesíted a parancsokat (ezért kell lemondani a stalkerságodról)
hali fiúk, az lenne a gondom, h a vége felé, az elhagyatott kórházas résznél, mikor megölöm a mesterlövészt és leszedjük a géppuskást, utána az emeletrõl leugrok, és utána mindig kilép a játékból, ezt csinálja mindig, nem tudok továbbmenni. mi lehet a baj? patch, vagy valami más. ha nincs megoldás, akkor hol vannak a mentések, mert nem találom, és akkor újrahúzom a játékot.
totya4! persze a játékok világa alapvetõen kereskedelmi jellegûek és mint ilyen a pénzrõl szólnak de van akit marhául érdekel a készítés körüli technikai dolgok és azok fejlõdése a fun-oknak is több csoportja van: -akinek végre sikerélménye van egy játékban, vagy eredményeket sikerült kicsikarnia magából, esetleg talált végre egy olyan játékot ami elfogadhatóan szalad a silány gépén -viszont vannak, akik klánokba tömörülnek, véresen komolyan gondolkodnak a dologról, kapcsolatot tartanak a készítõkkel és folyamatosan megmérettetik magukat világviszonylatban (ezeknek a gamereknek természetesen naprakész a vasuk és meg is élik a játékélményt, nem csak letudják) én próbálok ez utóbbi csoporthoz tartozni és alapvetõen elfogadva az élet másik oldalát, csak próbálok jó irányba hatni tudod mi az érdekes (?) ha mondjuk egy másik oldalon egy végigjátszás írásomat olvasod, akkor azt a legtöbben szentírásnak veszik, itt a fórumon meg próbálnak elmés beszólásokkal felborzolni az agyszerkezetemet elnézést, hogy felpörögtem és lehet érdektelen a téma ... ez most kijött
totya4! a játékélmény megsértése és a spoilerezés kihagyása mellett, majd ha végigvitted és hiányérzeted marad, akkor két dolgot tehetsz: -vagy te is elkezded fikázni a játék végét -esetleg nem törõdsz bele és újrakezded az egészet elõször én is minden játékon végigrohanok, hogy nagyjából tisztában legyek a történetek egymásutánjával késõbb még egyszer nekiszaladok, hogy kipróbáljam a nehézségeket és ekkor már kicsit tovább idõzöm a játékban ezekután általában törekszem úgy is végigjátszani az engem érdeklõ produkciókat, hogy megfogjak mindent, felmásszak mindenre, össze-vissza bejárom a pályákat ha van arra feladat, ha nincs ha még érdekel a dolog tovább szoktam próbálgatni a game-t és szeretem megfejteni a készítõk elképzelését és végül ha elkaptam a dolog lényegét, rájöttem a logikára, akkor utoljára végigviszem sérülés nélkül és mindent megcsinálva tök mindegy, hogy mit gondolsz (igen, játékfüggõ vagyok), de elhiheted ha beszólok, tudom mirõl beszélek amúgy ha jobban körülnézel a hozzászólásaimat tekintve (pár személyeskedést leszámítva, amit buta vérpistikéknek címzek) általában próbálok mindenrekiterjedõ segítséget adni a kezdõ kisgyerektõl, a rutinos aggastyánig (ez a fórum lényege) itt egy sms szerkezetû és chat hangvételû levelezgetés folyik, ami kurvául nem fórumozás vannak válaszok, amik több információt tartalmaznak, mint az egyes embereknek szükséges, de mindenki próbáljon meg a többi játékosra is gondolni, akik lehet még örülnek is az érthetõ és jól körülírt hozzászólásoknak
Mint írtam a szabadságiak az erõltetett megafonos szöveg miatt unszimpatikusak, meg hogy le akarják rohanni a stalkereket. A játékot kellett volna úgy megírni hogy mindegyik frakcióval szépen korrektül végigvihetõ legyen.
Annyira nem vagyok oda a játékokért hogy egyet többször is végig vigyek, legalábbis többször egymás után, marha unalmas is lenne. Ezzel se játszanék ha 50-100kg körül lenne az inventory... meg ha éjszaka is kéne nyomni amikor szart se látni.
Elõször is: ha visszamész a tisztaégbolt bázisra, vár ott 50000 rubel jutalom, ami ha jól emlékszem elég jelentõs nagyságrendet képvisel az általános jutalmakhoz képest (lehet hülyén gondolom, de talán nem véletlen) Másodszor: a csapatokba való belépésért lószart sem kapsz az alap játékmenetben, de ha Limanszktól visszatérve kezded csak el a csapatokba belépegetéseket, akkor minden egyes csoportosulás megkínál a rájuk jellemzõ legjobb ruhával és fegyverrel Harmadszor: a játékosnak természetesen van szabad döntése és úgy játszik, ahogy akar. De alapból a készítõknek volt egy logikája és ebben semmi demokrácia nincs. Ha meghallgattad a frakciókra jellemzõ dolgokat és nem BinLaden-ként gondolkozol, hozzáteszed ennek az egész Csernobilos dolgonak a mondanivalóját, akkor úgy is a szabadság-szolgálatot választod. Még a pályaelrendezés is erre utal. Viszont egyáltalán nem akarok korteskedni, még csak agitálni sem ... mindenki úgy teszi a dolgát, ahogy neki éppen a legszimpatikusabb. Nem hencegésbõl, de 8-szor játszottam végig a játékot hol így, hol úgy ... és ebben az éppen általad vitatott formában sikerült úgy zárnom a játékot, hogy Limanszk elõtt visszanézve az összes pályán csak és kizárólag zöld jelölésû pontok voltak ... sehol semmi ellenség, egy szál mutáns sem .... CSAK ZÖLD PONTOK (jahh és összeszedtem az összes relikviát, arról már nem is beszélve, hogy rejtett cuccokat sem mutatott már a pda-m) Amúgy biztos igazad van ... nem vitatkozom (csak azért még hozzátewszem, hogy az itteni beszélgetések mellett, már a farcry2-õt is hasonló módon és már többször végigvittem)
A "Remete" nevû fickót merre találom? Jelenleg Agropromban tartok, és még kéne 1 pendriveot találnom, aminek a helyét elvileg õ adja meg.
Más: Gondolom az nem normális dolog, hogy valamiért nem ír ki semmilyen számot a térkép alatti kis négyzetben, hiába vagyok a Szolgálat bázisán. Na meg mintha a leltáram is furcsán viselkedne, a 2. pendrive megtalálásakor nem jelent meg a cuccaim között, pedig nálam volt. Szerencsére mikor elvittem a technikusnak, akkor õ is úgy vélte, hogy nálam van. :)
A szeptemberben megjelent S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky jóval komolyabb változásokat eszközöl a DirectX 10.1-es mód alkalmazásával. A legfontosabb újítás, hogy a DX10.1-es vezérlõk egyénileg definiált alpha-to-coverage eljárást használhatnak, mellyel szebb képminõség és nagyobb sebesség érhetõ el az átlátszóság információt hordozó textúrák éleinek elsimításánál. Ezenkívül a Shadow Map számításáért felelõs rutinok is megváltoztak, melyek további sebességelõnyt hozhatnak a Radeon HD 3000 és 4000 szériát birtokló felhasználók számára. A nyert teljesítményt az Ultra képminõség opció bekapcsolásával rögtön el is lehet költeni a napfény sugarainak és az árnyékok részletességének a növelésére.
Az alábbi linken letölthetõ S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 1.5.0.6-os patch természetesen további javításokat is tartalmaz. Az AMD emellett még kiadott egy új hotfix meghajtót mellyel további sebességet lehet kicsikarni a Far Cry 2 és az elõbb említett Chernobylban játszódó játékokból. (http://prohardver.hu/hir/beindult_a_directx_10_1_gepezet.html)
Clear Sky 1.5.06 Patch
Render improvements:
- Added DX10.1 support. - Added MSAA for alpha-tested objects ("alpha-to-coverage" for DX10.0, custom "alpha-to-coverage" for DX10.1 for better performance, native DX10.1 implementation for better quality). - Added new quality level for sun-shadows (ultra) for better picture quality. - Added new min/max shadowmap technique (which takes advantage of DX10.1 when available) allows to speed up high quality sunshafts rendering for top video boards and high resolutions. - Added high quality sunshafts acceleration for DX9 renderer.
Próbálta már valaki ezt az új patchet dx10.1alatt gyorsabb lett vagy bármi más tapasztalat?
Nem veszi magára, viszont ezt a kis esszédet nézegettem, de továbbra sem tiszta.
"lassan elértek Limanszk bejáratáig és innen a full bénák tovább haladnak, akik pedig picit használják a fejüket és elolvassák is a párbeszédeket, azok rögtön rájönnek, hogy vissza kell menni a kiindulópontra: a tisztaégbolt bázisra."
Minek. Lebegyev már nincs ott, mással érdemben beszélni nem lehet.
"Onnan megint ténferegsz majd elõre a pályákon, megint belépsz elõször a stalkerokhoz,"
Hát. Kordonban van az a papféle, de mivel már beléptem, nem ajánlja fel hogy lépjek be újra.
"...majd jönnek a szabadságiak"
Hát ha be akarok lépni hozzájuk azzal kezdik hogy elvesztek mindent amit a stalkereknél elértem. Akkor tulajdonképp minek lépjek be hozzájuk?
"...Ha valaki nem értené, innen kezdõdik a frakcióháború."
A játék mást mutat, ld. P".
"...Mész elõre a szemétdomb helyszínen keresztül, hol mutánsokkal, hol fosztogatókkal kell harcolni ... egyik pontról a másikra rohangálni, mert a szabadsági csapattársaid csak akkor tudnak elõrehaladni, ha mindig a segítségükre sietsz"
Most megint az van hogy ha nem akarok belépni hozzájuk, mert pl zavar a hangosbemondójuk akkor mi van? Nem az van hogy összekeverted kicsit a dolgokat és úgy csinálsz magadnak új feladatokat hogy belépsz egy másik frakcióba? A stalkerek és a szabadságiak nem ugyanazok, a szabadságiaknál lenne olyan feladat hogy stalkerek hadállását kéne elfoglalni és megtartani.
Valószínûleg persze meg tudod indokolni amit írtál, de nekem nem volt tiszta, ahogy írtam is.
még mielõtt totya4 magára venné a dolgot ... rögtön hozzáteszem csak a SaGa/totya4 konfliktuson továbbhaladva és egyáltalán nem személyeskedve szóltam mondjuk gondolataimban azért felrémlett egy 'vasziszdasz' név, de magamban már amúgy is vasziszfasz-ra kereszteltem
yess SaGa "kollega" !
hozzáteszem nem illik más szájszerkezetében turkálnihiszen a számból vetted ki a szót
sok hülye "VÉR-PISTIKE" azt hiszi, hogy ez itt chat ... esetleg a gumiszoba topik
Mindegy,hagyjuk. Így, hogy utalt rá, már beugrott, hogy valamikor volt valami félrehallása, amibõl fura következtetéseket vont le és egy "vitát" generált, amibõl én semmit sem láttam, mert mire odaértem, valamelyik moderátor az egészet törölte és csak a nyomaiból lehetett következtetni arra, hogy volt valami gondja valakinek. Én meg általában nem szoktam megjegyezni 8így az se biztos, hogy ez volt az az eset) a fórumozók nevét, mert itt nem emberekkel, hanem nézetekkel, állításokkal vitázunk vagy értünk egyet, hisz mindenki olyan nevet vesz föl, amilyet akar. Még az sem tudható (nem is érdekel), hogy férfi vagy nõ, gyerek vagy nagyapó. Ami jó gondolat az jó, ami nem, az nem és erre rá kell mutatni, másképp értelmetlen a fórum. Meg a kérdésekre a legjobb tudásunk szerint válaszolni...
1.5.04 and 1.5.05 saved games will be compatible with patch 1.5.06.
Game changes:
- Fixed an error when the wounded guide didn't want to lead the player anywhere. - Increased the number of items for sell for the trader at the goods market. - Added the possibility to upgrade SVDm 2 at Freedom's mechanic. - Fixed game crash upon the attempt to speak with the wounded character. - Fixed an error, which led to the blocking of the storyline quest completion at Yantar (the door to Sakharov's bunker couldn't be opened). - Increased the amount of money of the bandits' trader. - Fixed the displacement of the military warehouses on the PDA map. - Added the possibility to load the last saved game by pressing space bar after the player's death.
Render improvements:
- Added DX10.1 support. - Added MSAA for alpha-tested objects ("alpha-to-coverage" for DX10.0, custom "alpha-to-coverage" for DX10.1 for better performance, native DX10.1 implementation for better quality). - Added new quality level for sun-shadows (ultra) for better picture quality. - Added new min/max shadowmap technique (which takes advantage of DX10.1 when available) allows to speed up high quality sunshafts rendering for top video boards and high resolutions. - Added high quality sunshafts acceleration for DX9 renderer.
Multiplayer:
- Fixed various game crashes of server and client sections. - Added the detailed server's statistics. - Changed the saving of the server online-dump (dump is saved to online_dump.ltx). - Added the changing of keyboard layout by pressing LCtrl +LShift.
All other changes from earlier patches are also included
A boltban vásárolt változat alapból 1.04-es, de célszerû már a legelején leszedni hozzá a még újabb 1.05-öt (a bolti nekem nem szedte le a játékon belül, manuálisan kellett). Azzal elkezdve nekem összesen 1x fagyott ki a játék amíg végig nem játszottam vele. Ez szerintem egészen jó arány ahhoz képest,h amikor még a nem bolti volt, akkor hiába patcheltem 1.05-re és hiába kompatibilisek az 1.04-es kimentések vele, azért lépten nyomon fagyott.