nem! olcsóbb! ezt is hallotam a rádióban meg hogy csak 12-25 ft-al ezért akarom kideríteni hogy melyik kút ez mert mintát akarok venni! álítólag azért nem ocsóbb sokkal mert 50%-a sima gázolaj!
Citroen BX 1.9 D simán megy tiszta étolajjal! Hûvösben nehezen indul, utána már m1.:D Mi csak tisztával mentünk néha, akkor is max 10-20 litert tankoltunk bele, mert hosszú távon tuti nem jó. Amúgy szerintem az összes sima szívó diesel elmegy vele, aminek még nem lóg a bele...
minden dízel elmegy vele csak már 10 fok alatt ledermed a olaj mint állat
fateromról jut eszembe elmentünk tankolni és azon tanakodtunk hogy leálítsam-e a motort vagy ne! kint ált a kocsisor az utcán :D mindenki tankolni akart mert holnaptól álítólag drágul a benya és meg sem áll ímg el nem éri a 300ft-os álomhatárt :S
Egyre több gyártó jelentkezik alkohol-benzin hajtású autóval. Nálunk a Saab BioPowerek voltak az úttörõk, és most a Ford Flexifueljai is megjelentek a képben. A Zsigulik takarásában.
hát jah de most havonta eszek 3x-4x sült kruplit azt is megdonácba amúgy a megdonácból el lehet kérni ingyér a használt olajat... és az nagyon tiszta mert nem sütnek benne semmit csak kruplit :D ami müanyag
99: ha te a lefolyóba öntöd akkor bûncselekményt követsz el! ugyanis nem szabad a lefolyóba önteni (ennek ellenére szerintem muterom is ezt csinálja)
Az a gáz hogy ügye a gázolaj korábbi lepárlás mint a benzin mégis drágább...(magyarán olcsóbb az elõállítása a végterméknek de a kutakon most mégis drágább) erre az okosok azt mondták, hogy mert erre nagyobb a kereslet...
Ehhez fûzném hozzá hogy pénzéhes világban élünk és undorító amit saját fajunkból valók csinálnak!
én 1 ideig még a régi 1.8TDI-s verdámba nyomattam a mekis étolajat és csak annyi volta hengerfejtömitõgyûrû olyan lett mint 1 mûanyag aztán leálltam vele...
Hiába jön le elõbb a benzín a lepárlásnál,az elõállítása olcsóbb mint a gázolajé pár %-al. Pont ezért emelkedik nagyobb %-ban a gázolaj,ha a nyersolaj emelkedik,és visszafelé is jobban csökken.
éppen ezért olcsóbb az elõállítása mert több anyag marad meg mind a benzin esetében .... hogy értsd 100% nyersanyagból lesz 80% kerozin 60% gázolaj 40% benzin és így tovább... tehát ezért olcsóbb (a számok nem valós értéke tükröznek magyarázás célját szolgálják csak)
nyilván a gázolajba télen kell adalékanyag de szerintem még így is olcsóbb mint a benzin elõállítása!
visszaemlékezve a középiskolás tanulmányaimra én erre emlékszek de a hírtv-n is volt róla szó amikor megelõzte a gázolaj a benzint hogy azért van mert nagyobb rá az igény!
Ford Orion 1.8TD volt nem volt szigetelve a tank semmi, az udvaron állt, és gyárilag sem raktak bele adalékanyagot, ha pöccre nem is indult de 5 secig köszörültem aztán már ment... viszont étolajjal már az 5 (+5 fok) ba sem akart beindulni...
Na várjál... lehet elbeszélünk egymás mellett.... Ha bemész egy kútra.... eso omv agip mol legyen az bármi ott már olyan üzemanyagot tankolsz amiben van adalékanyag! õk tesznek bele mert az olaj megdermed a hidegben! Honnan tudod hogy nem tettek bele ? :) Az étolajba meg ha nem tettél akkor 10 fok alatt nem vagy csak nagyon nehezen indul!
Talán az újabb modelleknél van egy kölön rész ahol elõmelegít 5decit aksiról mikor ráadod a gyújtást és azzal megy amíg a motorból a hõt a tank felé nem tudja vezérelni hogy átmelegedjen.... nem tudom létezik-e már ilyen megoldás!
Minden esetre van olyan ismerõsöm aki fáradt motorolajjal, sütõolajjal fûti a lakását télen teljesen ingyen, csinált egy olajkazánt magának, tett bele egy porlasztót összeszedi nyáron azt az 5-800l fáradt olajat az autoszerelõ ismerõseitõl leszûri 1000l-es hordoba önti és mielött a porlasztóba jut van egy kis 10 literes tartály amiben egy elektromos elõmelegítõ van ami csak addig van bekapcsolva amíg az elsõ 10 litert felmelegíti mert utánna már a kazán vize melegíti elõ 20 fokra az olajat!
sztem nem :D mert az ESSO kúton pl amit vettem gázolajat az -1 fokba már alig akart indulni, viszont amit a MOL-nál vettem azzal még -10 fokba is szinte pöccre indult