Ismerõsnek ilyen netje van, ha átlépi a havi limitet akkor csak lekorlátolják vagy lekorlátolják és kiküldenek neki egy szép nagy összegrõl szóló csekket? Régen az ÁSZF-be az volt, hogy átrakják egy másik, drágább csomagba, most már nincs ez kiírva csak be van szarva :D
Szerintem nagyon korrekten összeszedted azt a levelet! Én a helyedben elküldeném a vodának is, hagy tudják,hogy mi a helyzet és merre hány méter. Én írtam közben a hírtvnek és a tvügyvédjének is. Várom a válaszokat tõlük.
Kérnék véleményt!:tegnap elküldtem a Fogyasztóvédõ Alapítványnak és a HÍR TV-nek a mailt,amit párotoknak elküldtem,a végére beraktam hivatkozó linkeket.Na ezt a mailt ne küldjem el a vodának is?Mit lépnének...?Engem július óta nagyon ismernek....
Remélem tönkremennek:) A jelek erre mutatnak: Cikk
Vettem egy 8gb-os pendriveot, és a melóból megoldom a letöltések, ezt a szart még 4 hónapig kénytelen vagyok használni, aztán lemondom a picsába. Ezért a szolgáltatásért egyszerüen brutálisan sok a havi 5000 forint.
megtettem amit megkövetelt a haza, írtam az ügyfélszolgálatukra minden érvemmel és indokommal, meglátjuk mi lesz.
vész esetére beleírtam, hogyha kitérõ választ kapok, vagy nem válaszolnak a levelemre, több fogyasztóvédõ portálra, és médiába is eljut a levelem (amikt gondolom õk nem szeretnének)... szóval reménykedjünk.
Bocsi tévesen tüntettem fel az értékeket én Kbit/s-rõl beszéltem sorry
Bár nekem lenne 79KB/s!!!Nálam 16KB/s!!!
Ezt csak az elkeseredettség írja belõlem, de most legalább senki nem panaszkodhat hogy ingadozik a sebessége :D Mindenkinek megvan a 20-25KB/sec :D:D
khm222 figyeltem én: "..most se lep meg, hogy egy olyan társaságra hivatkozik, aminek még csak nem is tagja..." bár ez részletkérdés :) onlineman: a 150, amit emlegtnek, mint minimális sávszélesség KBit/sec-ben értendõ, ami kb 18 KByte/sec-nek felel meg, ha nálad az a 79 is Kbyte/sec, akkor még örülhetsz is. (az kb 640 KBit/sec-nek felel meg)
Hát én kiváncsian várom,hogy mikor lesz ez 100%osan kiépítve. Nekem a mostani letöltési sebességem 20-25KB/sec ami kb 160-200kbit között van. Remélem hogy tényleg igazad van -bár meglepõdnék- és nemsokára eltûnik ez a korlát, de addig is mindent megteszek,hogy a vodafonenak rossz legyen!
Azért fura a bejelentés után két perccel: 236/262Kb/s
Most beszéltem a voda ügyfélszolgálatával. Nekem azt mondták h a 15 nap a bejelentéstõl van számítva és hogy ezek a korlátozások csak ideiglenesek és teszt jelleggel mûködnek. A késöbbiekben ahogy a hálózat fejlõdik a korlátok is egyre magassabak lesznek és a végén eltûnnek. Valami emberkére is hivatkoznak aki megbütykölte a modemet és egy hónap alatt lekapott 1TB mennyiséget és ezeket akarják elkerûlni amíg a hálózat nincs 100-on kiépítve a jelenlegi ill. a fejlõdõ igényeknek. Azért hívtam õket mert a korlátozás óta 79Kb/s a letöltési sebességem és ez baromira nem 150Kb/s. Azt mondták hogy ez biztos hálózati leterheltség és hogy a csúcsidõ után biztos nagyobb lesz és amikor közöltem hogy éjjel nappal ennyi akkor rögzítették a panaszt és majd értesítenek. Várom....
Van egy ötletem A voda túl sok elõfizetést adott el, a rendszer nem bírja, és most a módosítással arra játsznak, aki eléfedetelen, menjen át vmelyik másik szolgáltatóhoz, szívjanak azok is.
Idézet a voda oldaláról:
"A Vodafone Internet segítségével könnyedén lehet nagy adatforgalmat igénylõ alkalmazásokat futtatni, videót nézni, zenét hallgatni, Internet-telefonálni, videotelefonálni, vagy nagy adatfájlokat, fotókat le- és feltölteni. Egy 10 MB-os video például 1,5 Mbit/s sebességgel kevesebb, mint 1 perc alatt letölthetõ."
No comment. Nem hogy, amikor én kötöttem, de még ma is intézményesen verik át embereket.
RolandX... nem figyeltél :) A voda nem tagja (!!!) az ISZT-nek! Ennyi erõvel hivatkozhatnának a pannon ÁSZF-ére is :)
kicsit belegabalyodtam :) Mellesleg nekem 13-án lesz hónapzárásom, gondolom utána lép életbe a korlát, jelenleg még szépen (3-400 KByte/sec-en) muzsikál.
Ez a banda össze-vissza beszél, félrevezet, lop. csal, hazudik... Mindig keresi a kibúvót, a kiskapukat. A júliusi "átemeneti" belassuláskor pl azt a tényt állították sokunknak, hogy technikailag nem is tudnak korlátozni. Ezt persze nem vettük be, de egyemberként az össze ügyfélszolgálatos ezt mondta. Most se lep meg, hogy egy olyan tûrsasûgrta hivatkozik, aminek még csak nem is tagja... Mellesleg én se hallottam eddig errõl az ISZT-rõl, hogy most õk mik is is mit csinálnak vagy mit védenek? Nem lepne meg, ha semmit (de a tagdíj (100e/év) persze kllassz bevétel lehet.)
Felébredek... nem korán... szombat van... teszek veszek, netet útjára engedem... mi történt a nagyvilágban? Hmmm... ok... jól van...
Ahh... tegnap elkezdtem letölteni vmit... folytassuk... Nimmá, vmi nem ok... 150kbit/sec-kel özönlik a bittömeg a gépre!!! Ehh, mindegy...majd lesz jobb is. Nem lett.
Estefelé, 6 körül csak felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy mi a stájsz? Aszongya: "Ja... Látom, hogy feltettünk egy sebességkorlátozást az elõfizetésre! Mert túl nagy volt a forgalom." Mire én: "Tessék??? Ez egy "internet szabadon elõfizetés", melynek egyik hülye jellemzõje, hogy korlátlan! P2P-t meg nem használunk, mert akkor valóban korlátozhatják az elõfizetést." Erre õ: "Igen, valóban, de benne van az ÁSZF-ben (Általános Szerzõdési Feltételek), hogy mely esetekben korlátozhatják a letöltési sebességet." Mire én: "Ugyan, keresse már meg nemkem az erre vonatkozó részt!'
Hosszas várakozás után, aszongya: "ÁSZF 3. melléklet, 3-as pontja." Igen -mondom- csakhogy ez a garantált minimum sebességre vonatkozik. Jaja -mondja- hát azt is kapom. Ennyit kötelesek, mi a baj? Hááá -mondom- csak annyi, hogy ez az "ígért" max letöltési sebességnek (7,2 Mbit/sec), kb. a 2 -azaz kettõ- százaléka. Ez van, ennyi jár ilyenkor, benne van az ÁSZF-ben, hogy korlátozhatják, a korlátlant... legalábbis sebesságileg. Tetszik, nem tetszik! Nem tetszik, ugyan mondja, már meg, hogy hol van EZ az ÁSZF-ben? Azt õ nem tudja, de írjak emilt, majd válaszolnak... Feladtam, de azért kértem, hogy egy panaszt ugyan rögzítsen már.
Megtette.
Azért nagy elánnal, csak nekiestem a keresgélésnek...és láss csodát, mit találok?!
Vodafone ÁSZF: " 9.4.1.1 Az átalánydíjas vezeték nélküli internet tarifacsomagokra vonatkozó speciális rendelkezések
A szolgáltató Internet szolgáltatása osztott erõforrásokra épül. Ezeknek az erõforrásoknak a túlzott igénybe vétele, akár egy Eléfizeté részérõl is, minden más felhasználó számára negatív hatást válthat ki. A hálózati erõforrások fentiek szerinti használata leronthatja a hálózat teljesítményét. A fentiek figyelembe vételével az Internet Szolgáltatók Tanácsa által támogatott hálózathasználati irányelvekkel összhangban (megtekinthetõ a http://www.iszt.hu/iszt/aup.html internetes oldalon) a Szolgáltató fenntartja magának a jogot az adatforgalom – idõszakos, vagy állandó - lassítására. A lassítás nem jelenti, a letölthetõ adatforgalom mennyiségének korlátozását..."
Mi a túró, az az ISZT??? Utánanézek, és láss csodát: http://www.iszt.hu/iszt/aup.html
Idézet: "... 6. Az osztott erõforrásokra vonatkozó irányelvek
A szolgáltató Internet szolgáltatása osztott erõforrásokra épül. Ezeknek az erõforrásoknak a túlzott (indokolatlan mértékû) igénybevétele vagy ezekkel való visszaélés, akár egy elõfizetõ részérõl is, minden más felhasználó számára negatív hatást válthat ki. A hálózati erõforrásokkal való visszaélések leronthatják a hálózat teljesítményét, és az Irányelvekbe ütköznek. Az ilyen visszaélések a szolgáltatás felfüggesztését, illetve megszüntetését eredményezhetik..."
Hát ez érdekes... Mintha szóról szóra, ugyanezt láttam volna a voda ÁSZF-ében?! Csak egy a bibi: A voda NEM tagja a saját ÁSZF-ében emlegetett, és hivatkozott társaságnak!!!
http://www.iszt.hu/iszt/index.html
Akkor, hogy is van ez??????????
ÉS AMI NEM MINDEGY!!! Az ÁSZF 3-as melléklete, amire mindig hivatkoznak!!! OLVASNI FIGYELMESEN: "...Az átlagos le-, illetve feltöltési sebesség, amelyet a Szolgáltató az Elõfizetõi számára a szolgáltatás igénybevétele esetén a vizsgált esetek 90 %-ában garantál. GPRS Internet tekintetében (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!):
Tehát ezek a GPRS (!!!)internetre vonatkoznak! A voda pedig az ÁSZF-ben mindig következetesen kettéválasztja a GPRS és a 3G/UMTS internetet!
Vélemény?
Tisztelt Gudman Úr!
Köszönjük, hogy felkereste ügyfélszolgálatunkat!
Mindenekelõtt engedje meg, hogy szíves elnézését kérjük az okozott kellemetlenség miatt!
Levelére válaszolva szeretnék tájékoztatni, hogy 2008. október 24-én a jogszabályoknak megfelelõen két, országos szintû napilapban - Népszabadság, Magyar Nemzet - jelentettük be a 2008. november 23-án életbelépõ változásokról a közleményünket, miszerint a korlátlan adatforgalmú internet csomagunknál 5GB feletti adatforglaom esetén a hálózat védelme érdekében lassítható a sebesség, adott számlázási idõszakra vonatkozóan. A lassítás megszûnik az új számlázási idõszak kezdetével.
Az Általános Szerzõdési Feltételek 1.5 pontja szerint az értesítéstõl számított 15 naptári napon belül van lehetõsége felmondani szerzõdését, amennyiben az hátrányosan változik az Ön számára.
1.5 "Az Általános Szerzõdési Feltételek módosítása
Az Elõfizetõ az Általános Szerzõdési Feltételek elfogadásakor egyben tudomásul veszi, hogy annak rendelkezéseit a Szolgáltató, az Általános Szerzõdési Feltételekben meghatározott esetekben és módon (különösen: 1.1.9 és 2.2.4 pontok), illetve a körülményekben bekövetkezett lényeges változás esetén, továbbá jogszabályváltozásra vagy hatósági döntésre tekintettel egészben vagy részben egyoldalúan módosíthatja.
Amennyiben a Szolgáltató az Általános Szerzõdési Feltételeket módosítja, azt a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak megküldi, és az Elõfizetõvel közli, külön felhívva a figyelmet arra, hogy a módosítás az Elõfizetõ jogait és kötelezettségeit is érinti. A módosításról annak hatályba lépése elõtt 30 (harminc) nappal a Szolgáltató ügyfeleit (az értesítendõ Elõfizetõk körétõl függõen) országos vagy megyei lapban legalább két alkalommal feladott közlemény útján, a módosításnak a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történõ egyidejû közzétételével tájékoztatja, vagy írásban, elektronikus levélben, illetve egyéb elektronikus hírközlés útján értesíti.
Az Elõfizetõ jogosult a módosítás tárgyában megküldött értesítést követõ 8 napon belül a szerzõdés azonnali hatályú felmondására. Az Általános Szerzõdési Feltételek módosítása elfogadásának minõsül, ha az Elõfizetõ ráutaló magatartásával a Szolgáltatást továbbra is igénybe veszi.
Amennyiben a módosítás az Elõfizetõ számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az Elõfizetõ az értesítéstõl számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani az Elõfizetõi szerz õést. Nem mondhatja fel azonban az Elõfizetõ az Elõfizetõi szerzõdést ilyen esetben akkor, ha kötelezettséget vállalt arra, hogy a Szolgáltatást meghatározott idõtartam alatt igénybe veszi és az elõfizetõi szerzõdést az ebbõl eredõ kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti."
Mivel a megjelenéstõl számított 15 nap november 10-én járt le, így a fentebb idézett ÁSZF szerint nincs lehetõsége felmondani szerzõdését. Azonban ha bontani szeretné elõfizetését a fentebb leírtakra hivatkozva, úgy egyedi elbírálás esetén biztosíthatjuk Önnek azt. Ez azonban külön elbírálást igényel, mely során nem jogosként is megállapításra kerülhet a bontási igénye, vagyis a vállalt összegek megfizetésétõl eltekinteni nem tudunk ez esetben.
Ha továbbra is a bontás mellett döntene, úgy szíveskedjen megírni a bontani kívánt internetes hívószámot, illetve a hozzá tartozó ügyfélbiztonsági kódot, valamint a pontos indokot, miszerint bontani szeretné az elõfizetését, hogy felelõs munkatársaink felé továbbíthassuk azt.
A kivizsgálás eredményérõl válaszunkban fogjuk tájékoztatni, hogy miként bonthatja szerzõdését.
Heheh nem nagyon akarnak közös megegyezést........
az mitõl van hogy ha rapidról töltök és közben megakarom nyitni mondjuk a sg oldalát akkor nem nyitja meg a böngészõ, vagy a rapidos letöltés szakad meg. pedig külön progit használok letölteni
Megkérdeztem és õk mondták,hogy 5Gb-os korlátban vagyok!
Az a csúcs,hogy amíg egy Általános Szerzõdési Feltétel módósítását két országos napilapban kell megjelentetni,úgy hogy az ügyfélnek,se egy levél,se egy sms!Viszont ha a számlád tartozást mutat,akkor természetes,hogy felszólítanak sms-ben,majd levélben is,hogy rendezd a tartozásod!Gusztustalan!!!
1270/5-0-ás menü-SIM alapján megmondják a pontos korlátozást!
Engem elméletileg az 5Gb-os korlát átlépése miatt korlátoztak,ami elvileg idõszakos korlátot jelent!Az elmúlt 24 órában stabilan töltök 16 KB/s-al!Ezek szerint a voda legnagyobb újdonsága a 24 órás csúcsidõ!!!!
A realitást a #1080-as hozzászólásban látom!Szerintem is ott lehet "fogást" találni rajtuk!
Én,már felajánlottam mail-ben a vodának,hogy közös megegyezéssel bontsunk!Várom a válaszukat!Természetesen megírom az eredményt!
Na, akkor én most mondok egy köztes verziót:)
Nekem azt mondta a telefonos kisasszonyka,hogy menjek be a márkaképviseletre, töltsek ki egy ilyen papírt és kérjek egyéni elbírálást, mert mivel 24.tõl volt a számított 15 nap ami már letelt, de ha kérek egyedi elbírálást, és leírom,hogy mi változott nekem negatívan a szolgáltatásban,akkor "megengedhetik" azt,hogy mindenféle plusz költség nélkül bontsak, tehát közös megegyezéssel lépnék ki a szolgáltatásból.
#1062-vel belinkeltem a küldött mailt,de telón is megerõsítették,október 24-tõl 15 nap állt a rendelkezésre!!!!
Calver!Én is beszéltem az ügyfélszolgálattal és nekem azt mondták,hogy az október 24.-ei közzétételtõl számítják a 15 napot!Na,most akkor mi van?Ezek szerint még õk maguk sem tudják,hiszen nem ugyanazt mondják az ügyfélszolgálaton!
na, most beszéltem a Vodafone-os ügyfélszolgálattal telefonon és van pár kellemes hírem... tegnap már egyszer hívtam õket a korlátozással kapcsolatban, azt ígérték visszahívnak, természetesen ez nem történt meg, ennek örömére az ÁSZF kis tanulmányozása és az itteni hozzászólások olvasgatása után újra felhívtam õket, most kapásból az ÁSZF-re hivatkozva, és arra hogy elvileg mivel a szolgáltatás számomra hátrányos módon módosult (ahogy az ÁSZF-ben benne is van) megkérdeztem õket hogy hogy is van ez, hogy 15 napon belül felmondhatom a szerzõdést bármiféle extra díj kifizetése nélkül. a következõket tudtam meg: mivel az ÁSZF nov. 23-án módosult (ill 23-án kihirdették és így 24-én lépett életbe) ezért lehetõsem van 24-tõl számított 15 napon belül a szerzõdés felbontását kérvényezni - ami után 8 napon belül fogják a szolgáltatást megszüntetni. a felmondást a következõ módon lehet megtenni: 1. faxon (de ezt nem tartom annyira biztonságosnak személy szerint, ismerve õket, nagyon szívesen "elkeverik" a faxodat) 2. személyesen bemenni az ügyfélszolgálatra, és kérni egy bontási kérelem nyomtatványt, azt kitölteni (név, telefonszám, ügyfélkód) és megjegyzésként feltüntetni, hogy mivel a forgalomkorlátozás végett hátrány ért az ÁSZF-ben leírtak szerint, ezért bontod fel a szerzõdést és "kéred" h tekintsenek el a hûségnyilatkozattól, tehát semmiféle extra (szerzõdésbontási díj) pénzköveteléssel ne éljenek. ezek után kapni fogsz egy szép kis végelszámoló számlát, és akkor elvileg vissza fogják a havidíjjal arányos tartozásukat téríteni. fontos, hogy semmi tartozásod ne legyen a Vodafone felé amikor bemész szerzõdést bontani. én még ettõl függetlenül - mivel nem bízok ezekben a patkányokban - hétfõn be fogok menni az egyik ügyfélszolgálatukra és valamelyik ottani embertõl kérek egy aláírt, lepecsételt papírt arról, hogy ez az 15 napos idõtartam annyi-e és hogy pontosan meddig is tart - elvileg december 8-ig kellene - csak hogy biztos legyek benne hogy nem próbálnak meg a változatosság kedvéért átverni, ajánlom tegyetek ti is így.
örülök, hogy végre bármilyen extra pénz kifizetése nélkül itt hagyhatom ezt a patkány társulatot, és hogy megszabadulhatok a kritikán aluli szolgáltatásuktól.
elég lenne 10 MB-ot xD Am kíváncsi vagyok mire juttok:) remélem sikerül valamit csinálni a Vodával <_< :)
A júliusi balhébõl küldtem mailedre!!!Csak mailre küldök,privibe írjátok meg a mail-címet! A TV Ügyvédje válaszolt júliusban,hogy hova forduljak---hát ahova már rég......
Itt az lenne inkábba lényeg, hogy nagyobb nyilvánosságot kapjon, hogy mekkora ge**k. Még az sem kizárt, hogy a híradóba is bekerülne. Azért 3 potenciálisan kb. 3 millió emberhez jutna el az üzenet: kerüldd el a Vodafonet!
Egyedül a HWSW-nél :"Dojcsák Dániel-HWSW Informatikai Hírmagazinújságíró" foglalkozott az üggyel,lásd cikk!
Összes lényegesebb TV-napilapnak is elküldtem-semmi válasz!
Egyébként ide is írhatnátok páran. panaszkönyv Vagy esetleg megpróbálhatnám elintézni, hogy foglalkozzanak a problémával, ha valaki hajlandó a nyilvánosság elé tárni az ügyét. (pl: Vohanyi?)
Természetesen,majd ha kész lesz....júliusi balhéban is aki kérte-küldtem.
nem csak p2p esetében,olvastam õket,, és mindhárom szolgáltató fenn tartja a jogot hogy korlátozhassa, de nem korlátozza))), szóval a korlátozhassa-n van a hangsúly
Na ez az idézet is az én mailembõl való: Tisztelt Uram,
Levelét köszönettel vettük.
A problémával megkerestük a szolgáltatót, válaszukat várjuk.
Az ügy súlya miatt tájékoztattuk a szolgáltató felettes szervét, a Nemzeti Hírközlési Hatóságot is. (Tõlük nem várunk választ, mert egyedi panaszokkal nem foglalkoznak, csak akkor, ha nagy számban érkeznek egyazon problémára.)
"Az ügy súlya miatt tájékoztattuk a szolgáltató felettes szervét, a Nemzeti Hírközlési Hatóságot is. Tõlük nem várunk választ, mert egyedi panaszokkal nem foglalkoznak, csak akkor, ha nagy számban érkeznek egyazon problémára."
Itt a lényeg, tehát mindenkinek küldenie kellene levelet a fogyasztóvédelemnek.
Még egy kis emlékeztetõ,ebbe a cikkbe én is benne voltam...ITT !
ennek miköze hozzá?:D ha utólag módosít a voda, arról nem én tehetek!
Eladó Vodafone SIMek! minden darab teljesen új, dobozban,lezárva, 500Ft lebeszélhetõséggel! ezek már a "JUTALMAS" promóció keretein belül élnek, tehát feltöltés után hétvégi ingyenbeszélgetést, vagy ajándék sms-eket kapsz!ha érdekel privi, és elküldöm a számok listáját.már csak 75 van.
Vohanyi.. Remélem azért leírod majd ide nekünk mi a reakció a szervektõl..
8.3 A Szolgáltató az elofizetoi szerzodést csak az alábbi esetekben jogosult egyoldalúan módosítani:
a) a gazdasági és/vagy muszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Elofizetoknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott pénzügyi és/vagy muszaki feltételekkel képes csak nyújtani, de nem jelent a szolgáltatás igénybevételének feltételeire vagy minoségi célértékeire vonatkozó változtatást; b) új szolgáltatás bevezetése; c) az újonnan bevezetésre kerülo szolgáltatások és a meglévo szolgáltatások megfelelo minoségének biztosítása; d) az egyedi elofizetoi szerzodésben a felek a fentieken túl az egyoldalú módosítás egyéb eseteiben is megállapodhatnak; e) jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; f) a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja; h) a fentieken túli esetben a Szolgáltató a Díjszabást akkor is jogosult egyoldalúan módosítani, ha a Díjszabás legutóbbi módosítása óta eltelt ido fogyasztói árindexére tekintettel a módosítás indokolt.
szerintem itt egyik pontba se tartozik bele, hogy gyengébb lesz a sebesség..
Én azt javaslom mindenkinek, hogy személyesen menjen oda, akár hivassa oda a fõnököt. Én ezt fogom tenni.
Undorító amit a voda csinál, ennyi erõvel naponta nézze meg az ember a közleményeket, ászf-eket, hogy nem lesz-e esetleg valami változás, ami hátrányos az embernek.. És nem csak a vodát, minden meglévõ elõfizetést minden szolgáltatónál.. Bár többiek nem nagyon csinálnak ilyet, csak a voda..
Rossz hír: Ezt ugyanakkor adták ki, mint az újságos közleményeket. http://www.vodafone.hu/egyeni/common/segithetunk/ugyfelszolgalat/letoltes/kozlemeny/kozl_08_10_24.pdf
Jah jó lenne ha valaki felhívná õket.. Ma felmondanám, és mennék is t-mobilba pannonba, hogy ott mennyibe kerül..