"A kor egyik legerõsebb hatalmát, Fro-ot 2 körben meg lehetett semmisíteni."
Én meg vívtam ellenük egy híd közelében egy 18k vs 22k-s csatát. :) (Nem módosított egységszám, kb. 7-8 fullos sereg/oldal.) Az jó móka volt.
Ausztriával vh-on mentem végig, ugyanez a pangás volt. Az elején a poroszokkal és Velencével keveredtem hb-ba. A poroszok kemények voltak és sokan. Azóta csak tötyörög a gép. A lengyelek 2-3 alakulatnyi "seregekkel" támadgatott, azóta protektorátus. A kor egyik legerõsebb hatalmát, Fro-ot 2 körben meg lehetett semmisíteni.
Nekem csalódás az Empire a Medieval-hoz képest. De azért próbálkozhatsz más néppel, hátha jobb...
Van-e valahol részletesebb elemzés arrol hogy melyik államformának mi az elõnye és hátránya ? Lehetõségek stb ?
abszolut monarchia a nemesek-parasztok.
alkotmányos monarchia nemesség-középosztály
köztársaságban középosztály-parasztság.
Most Porosz Köztársaság vagyok nem volt hülyeség meglépni ezt ?
Nem-e lett volna jobb ha marad a királyné ?
Még mielött irná valaki hogy olvassak vissza márc 22-ig visszaolvastam !
Az normális ha a játékomba alig van háború?
Ausztriával vagyok szövetségben az oroszokkal és a lengyelekkel. Megtámadtak eddig a spanyolok és a franciák (mindkettõ európa másik felén van, egyszer se csatáztam velük) meg a törökök, de azok is csak védekeztek. Egyetlen gondom a pénzhiány volt amíg le nem foglaltam a kisázsiai területeket.
De a népek egymással se nagyon harcolnak, he mégis akkor meg csak háborúban állnak, de tényleges nagy hadmozdulatokat nem csinálnak. Eddig 4 nemzet halt ki, mindet én intéztem el.
Normál fokozaton kezdtem mindent, de kezd uncsi lenni.
Másik érdekesség meg h a szövetségeseim csapatokat küldenek az Adriai tenger partjára már 150 éve folyamatosan. Elõször azt gondoltam h hátba akarnak támadni, majd h a törökök ellen védik a városaimat, de azoknak már rég vége, úh a programhiba lett a legvalószínûbb megoldás.
Tudom, én is nagyon ritkán találkoztam ezzel, fõleg a saját oldalamon, én úgy tudom 2 kör kell nekik, de ezen nem veszünk össze! :) ugye?
Azé a rangerekkel nem értek egyet, mert ügyesen használva anagyobb lõtávjuk, pontosságuk, tüzgyorsaságuk jól használható. a lovasok szintén. Ha full seregrõl beszélek 4 gragonyos egység biztosan van benn. Az angol gyalogságot kivéve nem áll meg elöttük senki. ha kalsszikus egy más elõtt két vonalban kezdõdik a csata, akkor valamelyik szélen (lehetõleg ahol nincs kerítés) indítom a lovsaokat. onnan már a gyalogosok mehetnek is segíteni a többinek.
Az ágyú meg jó arra, hogy ha van erõs egységed, elé rakod az ágyút, úgy is azt támadja az AI, így ott tudod az ellent felmorzsolni. sõt még bekeríteni is mert csak az ágyú érdekli (még ha nem csinál sz@rtse akkor is)
Elvileg ha egy körig egy helyben maradsz a seregeddel, akkor a térképen körülrakják magukat cölöpökkel sündisznó állásba. No elvileg olyankor lehet állásokat csinálni.
az lehet. de még itt az alap ágyúk nem sok mindenre jók. viszont azt nem értem mitõl függ hogy körbe lehet-e rakni az ágyúkat homokzsákokkal. néha felajánlja a gép csata elõtt, néha nem.
Azért az ágyúk a különféle fejlesztések után elég jókat tudnak kaszálni! ;)
legalább fele indián, másik fele francia sorgyalogos, meg van pár lovas meg ágyús. meg lehet ezt oldani csak ügyeskedni kell:)
én meg csak vörösingeseket veszek, azok érik meg a legjobban. lovasok kevesen vannak, ágyúk sem jók mert pontatlanok, rangerek meg nem sokat basznak közelharcban.
én nem értem eedig az volt a baj, hogy tul gyenge a játék...
egyébként lényeges lehet milyenek az egységek, mert a francia benszülött íjászok potom pénzért fenntarthatók. És ha javában azok alkotják az ellent, akkor a 3 full sereg nem akadály... persze nem auton... azt végig kell "szenvedi" bár én az ilyen csatákért kedvelem.
az lehet. de így mégis hogy verjem be õket?:S
ha legalább ott lenne az anyaország a térképen, akkor elõbb azt leverném:D
megpróbálom csellel. viszek pár gyengébb sereget és megpróbálom õket elcsalni. a fõseregemet meg behajózom hátulról. med2-ben sokszor bejöttek ezek:)
na most baszta fel az agyam nagyon a gém!
a road to independence 2. részében járok, el kéne foglalni a francia kikötõt.
már minden az enyém, csak a francia kikötõ van meg, se erõdjük sincs se semmijük.
erre megyek oda egy fullos sereggel hogy behúzzam a kikötõt. mit látok?? 3 fullos seregük védi a kikötõt. esélyem sincs:(
ez mégis hogy? 1 várossal fent tudnak tartani 3 fullos sereget?! én a 3 városommal tudok 1 full sereget fentartani:S
mégis hogy foglaljam így el? gondolom ha elmegyek akkor még több sereget gyárt a semmibõl, nekem meg nem lesz több, max akkor ha a szövetséges angol meg indián településeket is behúzom. de sztem ezt nem így kéne...elég szar ez így...el is ment a kedvem tõle...
Mi a jelentösége a világmappon ezeknek a kis gömbökkel jelölt oceánokknak és azon belül a horgonnyal trade point-oknak ? Lehe ezeket használni ( hoz-e lovét ? ) , és ha lehet akkor hogyan ? Az Indiai oceánon láttam egy francia kalozflottát van-e ennek jelentõsége ( szétverjem ? ) ?
Még a tengerészeti dolgokat nem probáltam Poroszokkal vagyok .
ha van egy protekturátusom akkor azt belehet késõbb kebelezni vagy körönként meg kapom a bevételeinek felét vagy eggyáltalán van e valami értelme a protektorátusnak???
én már 5 éve játszok steames gémekkel és ez rendszeres probléma. kb. hetente egyszer elszáll így valamelyik játék. de egy steam restart után megy gond nélkül.
Valaki nem találkozott olyannal, hogy a Steam behal és hibaüzenettel megáll?
Nálam a reinstall után is ezt csinálja, de csak pár napja áll fent ez a helyzet február óta hiba nélkül ment és természetesen eredeti játékról van szó.
Elég gáz, hogy nem indul a játék...
egy kör fél év! De egyszerûbb lett volna ha megfigyeled!
Az államforma váltást hogy kell csinálni ( Poroszokkal vagyok ) ? Bocs de két napja kezdtem a játékot ! Még csak egy hadihajot gyártottam kereskedelmi flottát hogy kell csinálni ? Fejletteb kikötö kell hozzá ?
Hi-hi hát egyezik a véleményünk,bár akkor is a humánok a jobbak mert a legjobbak képessége is belefér egy koponya méretébe. Nemtom' olvastad-e a dûnét, érdemes a témában ,de már befejezem mert kivágnak a fórumról.
Az erõdnek más funkciója nincs a védelmén kívül? Mondjuk ha kereskedelmi útvonal mellé építem + pénz, vagy boldogság?
ezért kezdtem úgy az egészet, hogy majd a Skynet elver Titeket... :D
De a játékoktól nem várjuk az el, hogy valódi MI irányítsa a dolgokat, de lehetne komolyabb, azaz még pár script-et belerakhattak volna a fejlesztõk, pl.: túlerõ ellen nem támad be vacak seregével, visszavonul akkor hazafelé megy és így tovább.
Kedvencem, építettem az országhatáron levõ útra egy max erõdöt majd bele fullos sereg. Ez a béna gép folyamatosan támadta sokkal gyengébb sereggel, már egyenesen zavart az egész.
Kedves Total War játékosok
Szeretném felhívni figyelmetek a Hungarian Total War Association-ra amely a Steam-en mûködik és a célja hogy összefogja a magyar TW játékosokat. Szeretettel várunk mindenkit! Aki nem találná, itt egy leírás a belépéshez:
1.lépés Belépsz a steam-be
2.lépés Ráklikkelsz a community (vagy közösség) menüpontra (fent balra találod).
3.lépés Fent a jobb sarokban találsz egy search feliratú sort, ebbe beklikkelsz és beírod hogy Hungarian Total War
4.lépés Ha jól írtad be a nevet itt megtalálod a közösségünket már csak két kattintás és tagja is vagy. Elõször ráklikkelsz a közösségünkre (itt láthatod a profilját) ezután fent a jobb sarokban találsz egy join gombot arra bátran rá klikkelsz és már tagja is vagy a közösségnek!
Minden új tagot nagy örömmel látunk!jkl
Szóval a lényeg az, hogy ettõl még nem lesz AI ez sem, meg a sakkozó gép sem.
Majd amikor mutatnak nekem egy olyan sakkozó gépet, akit még egy gyerek is elver, ha rossz napja van és tanul a hibáiból, kétszer ugyanazt a trükköt nem kajálja meg. Sok-sok játék után el tud verni egy sakk szakköröst, majd pár év tanulás után egy nagymestert megszorít, majd hisztizve lefagy, NA akkor azt mondom hû ez egy AI!
Jó igen persze, de ha elvileg a sakkban a létezõ összes lépés variációját letárolták a létezõ összes nagy játékból, akkor ugyanezt ebben a játékban irdatlan számokban lehet kifejezni, de az elve ugyanaz.
Ha erre lenne megfelelõ kapacitású gép, akkor realtimeban tudná összehasonlítani a csata jelenlegi állását a csillió elmentett változattal. És nyílván akkor a tapasztalat, csillag, morál, lõszer, szélirány, idõjárás és fûnövekedést is össze tudja hasonlítani, ha szükséges. =D
Csak... A morál bár kiszámítható, ne mindig ugyanaz,és amit mondtál feltételezi- ugyanazon terep, ugyanaz a hadsereg mindkét részrõl, vezérek, és a veteránság + idõjárás. És ez egy csata, egy térképszelvényen..ja és csak a TW. keretein belül.
Hát ja, 3-4 tartománnyal is el lehet szórakozni, nyomkodni a köröket, csak abba mi a játék?
Persze úgy is simán meglehet a gyõzelem még a 200. kör elõtt, hogy kifejlõdés után állsz neki hódítani.
Én nem szeretem magam ilyesmivel szopatni. Minél nagyobb vagy annál könnyebb a játék, ezért elkezdek hódítani az elsõ körben, és nem is hagyom abba a játék végéig. A fejlesztés is gyorsabb, a pénz is több, a sereg is nagyobb, tehát nincs hátránya. Ha emberek ellen kéne játszani a begubózós félõs módszer halálos ítélet lenne, mivel ez egy stratégiai játék akkor jó, ha a leghatékonyabb módszert választod.
Szerintem sokkal jobb egy nagy erõs birodalommal játszani, amivel azt csinálsz amit jólesik, mint nyomorogni 3-4 tarományban.
Bár ha úgy nézed, hogy a sakkban sem gondolkodik MI!
Csak a már felvitt 10.000.000 lejátszott játszmából kiválasztja a jelen álláshoz legközelebb állókat és a gyõztes lépését meglépi.
Ezzel az erõvel multi csatákból felvinnénk 10.000.000-t és az AInak csak hasonlóan kellene mozgatni a seregeket, mint az azonos terepen, hasonló, vagy egyforma seregû gyõztes tette. Persze mondjuk félpercenként újra felmérnve az adatbázist... =)
Ja bocs, nem akartam arrogáns lenni,visszaolvastam.
Nem hiszem ,hogy érted. A gépi gondolkodásban nincs meg pont az alkalmazkodás és a szabad, új ötlet ezért sokkal rosszabbul szerepelnek az ilyen tw jellegû feladatoknál. Ma még NINCS MI. És még mindig nincs új gondolat sem. Tehát minél élethûbb egy stratégia annál nehezebb a programozók dolga, mert nem lehet minden történésre választ írni csak a sakkban. Érthetõ okokból.
A lényeg, hogy legyen egy olyan területrész (3-4 terület), amit ha bevédtél, akkor körönként egy fullos sereget ki tud majd magából ontani (ugye 6-7 egység/régió is kijön körönként), ha esetleg kéne. Ha ez megvan, tk. nyertél.
Azért a sakk (mellesleg jól megfogtad a lényeget) nem túl jó példa játékokhoz... noha roppant egyszerû alapokon nyugszik, mégis eléggé nehéz és összetett, annál egy-egy játék sokkal egyszerûbb! :)
érdekes.
elkezdtem a road to independence-t. a 2. részben nem lehet washington gyurkát bevinni semmi városba a fõtelepülésen kívül, mert lefagy a gém, kidob az asztalra:S
aztán a gép. támadta az egyik városom, brutál túlerõvel, loadolgattam hátha megverem a kis seregemmel, erre a 3. loadolásnál meg sem támadott, hanem elment másfelé, pedig esélyem sem volt:S
vagy annyira okos a gép, hogy tudja, hogy ha elvesztem a csatát úgyis loadolok, és inkább elment másfelé?:D:D
Rögtön az elsõ körben célszerû nekiállni, és haladni szépen sorba, nem érdemes leállni a hódítással.
LOL
Nem hiszem, hogy bárkinek igénye lenne arra, hogy lépésrõl lépésre megmond neki, mit csináljon.
Persze így is lehet, de azért egy kicsit túlzás tanácsnak, jó hogy nem csináltál neki menetrendet.
Esetleg elõírhatnád, hogy melyik körben mit kell vásárolni.
pár éve a Lékó mérkõzésén még az utolsó lépéseknél is vesztesre hozta ki a gép, és amikor nyert Péter a humán, a progi szó szerint nem kapott szikrát.
Ez távolról sem olyan egyértelmû. Még a sakkban is csak pár éve tudják megszorongatni a legjobbakat (de már nem is egyszer le lett verve a gép bár folyamatosan javítják,) és a sakk hihetetlenül egyszerû alapokon nyugszik. A helyzet az hogy minél inkább szimulálja egy stratégia a valóságot annál jobban nincsen sehol a gép, ez van ..még most..
Két fontos dolog kimaradt:
9. Csak kereskedelmi flottákat gyárts, azokat viszont folyamatosan. Behozzák az árukat. Legyél ott mindenütt!
Értelemszerû, hogy ezek után kerüld el a háborút a tengeri szállítási útvonalaidat veszélyeztetni képes hatalmakkal (GB, F, SP, Portugálok,
Marocco)
10. Bár a Poroszokkal és ráadásul az elején még nem annyira fontos, de mivel késõbb úgyis meg kell lépni átválthatsz már a legelején köztársaságra.
Mivel mostmár, hogy tudod, hogy mi fog történni azt javaslom, hogy:
1. köss szövetséget minden kis néppel, aki hajlik erre
2. köss szövetséget (+kereskedj) és törekedj a jó kapcsolatokra Svédországgal
3. Közben készülj a háborúra a litvánokkal és igen, a litvánok csatlós államait rohand le azonnal, amint azok hadat üzennek neked.
4. törekedj kicsi de ütõképes hadsereg összehozására már az elejétõl (fegyvernemek közti arány nagyon fontos)
5. minden erõforrást a katonai fejlesztésekbe és a szárazföldi hadsereg építésébe fektess.
6. Ha leépíted a hadsereged teljesen, attól a gép általában vérszemet kap szóval ne tegyél ilyet: max az amúgy is nélkülözhetõ/elavult egységeket számold fel, de a hadsereged gerincét ne. Folyomány--->
7. Nagyobb eséllyel éred el, hogy a természetes ellenségeid (ausztria és a litvánok) még elõtte egymásnak esnek és akkor neked SOKKAL könnyebb dolgod lesz bármelyik ellen.
8. Kerüld el a kétfrontos háborút. Próbálj békét kötni valamelyik támadóddal, hogy a másikra koncentrálhass! Általában várdd meg hogy a többiek robbantsanak ki háborút, mert így az õ szövetségesei nem mind fognak csatlakozni, míg a tieid inkább megteszik ezt, mert a gép kevésbé hajlamos cserben hagyni, ha te vagy a megtámadott. Esetleg eléred, hogy a támadód az egész világgal hadban álljon! Osztrákokkal kvázi sikerült ilyet csinálnom a Litvánok ellen....
Kb ennyi.
A poroszokkal hogy édemes hadjáratot kezdeni ? Csak két régioból áll felszámoltam a hadsereget csak egy minimálisat tartottam meg hogy maximális pénzem legyen a fejlesztéshez , és erre 1705-ben nekemestek a lengyelek és a dánok meg még valami északi nép is . Azonal támadjak 1700-ban svábiára ? Ki mit javasol ? Hogy taktikázzak ? Milyen fejlesztésre gyurjak elsõnek ?
nah látod, ezek azok a dolgok, amikhez nem kell Skynet, hiszen egyszerû script-elésrõl van szó... de vannak nagyon ügyes emberek, akik meg tudják (és meg is fogják!) oldani ezt...
ott van az a rengeteg mod, amik mind javítanak az AI viselkedésén és a külföldi fórumok szerint sokkal jobbak, mint a gyáriak...
Egyébként az idegesít, hogy ha nem akarod lejátszani a csatát, mert nincs idõd/kedved, hanem az autokalkulációt választod és nyersz, akkor a gép hajlamos a legextrémebb hülye módon "visszavonulni" gyakran kifejezetten a birodalmad szíve felé véve az irányt és nem hazafelé...
A nagyobb hadseregei nem semmisülnek meg csak 1-2 pofon után és elég idegesítõ üldözni a saját területemen, holott állandóan legyõzöm mégse lehet rávenni, hogy hazafelé meneküljön. Pedig a Rome total warban ezt már egész tûrhetõen meg tudták oldani...
Egyébként azt nem értem, hogy hogy a csudába nem lehet leprogramozni, hogy a gép minimum 2x-es erõfölénnyel támadjon és törekedjen erre? Amíg ezt nem éri el addig csak "jelképes" vagy "elterelõ" támadásokat indítson zavarkeltés céljából? Vagy hogy keresse meg a gyenge pontot és lehetõleg ott támadjon?
Rögtön nehezebb lenne. Olyan bonyolult ezt megcsinálni?
Én csak poénnak szántam, de az az igazság, hogy már most volna olyan (programozott) MI, ami le tudna simán verni játékokban, csak akkor elvenné a géped erõforrásait... :)
És a lényeg nem azon van, hogy okosabb avagy sem, hanem azon, hogy gyorsabb! :)
Szeva most tesztelem a darth modot 300-400 fõs egységek agresszív ai és reálisabb csaták.. de még csak tegnap kezdtem. esetleg annyit ,hogy én mindig vh-vh nyomom,és csináltam pár teszt csatát.Vh beállításnál egy 300 fõs angol line inf. fossá lõte az én ugyanolyan egységemet és csak amikor felraktam KILENCES szintûre akkor volt némi esélye. Viszont beállítottam két tükör hadsereget és 1500 fõ veszteséggel gyõztem. Õ vesztett 4500 fõt. Nekem nem voltak veteránjaim, és ugyanannyian voltunk, szóval azért nem olyan okos még.
Nah eljutottam oda, hogy az alap játék már hardon nem kihívás még a peccs után sem. Valami mod kell sajnos. Mégis melyiket próbáljam ki?
Jelöltek:
-A Proper Empire
-Imperial Splendour
-DarthMod Empire
-The Rights of Man
Tapasztalata van valakinek a fenti modokkal?
Pld: stabilitás? nehézség? történelmi hûség?
Vagy van olyan mod amit nem soroltam fel de nagyon jó?
Eddig csak a brit, francia, spanyol protektorátusokat meghagyó minimod van fent.
Mert eddig olyan rohadt sok Total War game jelent meg magyarul.
Annyit halottam hogy a Rome Total Wart magyarul fogják kiadni (el is távolittatták sok helyrõl a magyarítást hozzá)
hi,
Vettem egy thai verziót, direkt kértem arcot, h. aktiválja mielõtt elküldi. Már akkor gyanús volt, mikor kibontottam és csak cd-kulcs volt, "új" steam account nem ..
Persze nem aktiválta a farok
De a pénzem már visszaadta, úgyhogy van egy használhatatlan ETW példányom.
kérdezd meg a könyvtárost:) nekem is kilépett a kölcsönzött verzió... aztán inkább megvettem, oszt most amerikai lobogó leng a brit szigetek felett:D
Vki tud vmit arról, h a road to independencebe miért lép ki azután a csata után ahol bostonnál kell az angolok ellen harcolni ez a harmadik kiskampány.