Ha játszottál már korábban total warokkal, szerintem nem lehet gond az irányítással. Szinte ugyanaz az egész, csak itt puskával lõsz, nem nekirontasz az ellennek és ezért picit másképpen kell felállítani a sereget.
Mutatja a lõtávot, szóval be tudod lõni a jó lõtávot (minél közelebbrõl tüzelsz, ha eljutsz egyáltalán odáig, annál nagyobb a pusztítás). Ágyúknál - mivel a golyó iszonyat pattog - picit még jobban lehet csalni a lõtávval, különösen ha dombról lõsz. Lehet elõbbre is célozni, mégha nem is látod az ellenséget és már lõhetsz is, ami vagy bejön, vagy nem. :D
Lovasság igazából az ágyúk és a lovasság ellen használható nagyobb sikerrel, mert pl. a huszárokkal nem életbiztosítás masszív gyalogság ellen rohamozni. A nehézlovasság lassú, de õk tényleg mindenre jók. A lovassági rész itt jobban sikerült, mint bármikor. (Szerintem ...)
A közelharc elég necces, mert ugye csak puskatus és szurony van alapból, de vannak egységek, akiknél kard is.
Érdekes game lesz, kiváncsi leszek, hogy miként lövik be a nésönöket, és mennyire lesz gazdag az egységpalaetta.
Apropó, nincs valahol link, hogy ténylegesen melyik országnak milyen egységei lesznek, mik lesznek az erõsségek, gyengeségek?
Steam, megkeresed a demot, és elkezded letölteni. Ha 100%ban lejött, kilépsz, rákattintasz a start iconra a desktopon (demo) és elindul. Persze, az is lehet, hogy a tûzfaladnál le van tiltva a steam ...
"Apropó, nincs valahol link, hogy ténylegesen melyik országnak milyen egységei lesznek, mik lesznek az erõsségek, gyengeségek?"
Ilyen listát még nem láttam, de úgy általánosságban a gránátosok amolyan elitegység voltak minden seregben. Õk és a könnyûgyalogság kaptak komolyabb közelharc kiképzést - miután sorgyalogság sortüzei megritkították az ellent, a könnyûgyalogság és a gránátosok léptek akcióba. A gránátosoknál egyébként a gránát mint fegyver a XVIII. sz. elejétõl egyre inkább háttérbe szorul. A jobb és alaposabb kiképzés és a válogatott emberanyag miatt ezeke az egységek valamivel több önállóságot kapnak mint a kb. kutyaként beidomított sorgyalogság.
A muskéták mellett ebben a korban már voltak puskás egységek is. De a korabeli puskák töltése még lassabb és körülményesebb volt mint a muskétáké, ezért hiába voltak pontosabb fegyverek (huzagolt csõ!), csak korlátozottan alkalmazták õket. (Viszont ha fedezve vannak közelharci egységekkel, biztos jó kis pusztítást végeznek majd.) Egyébként már a demóban is van ilyen csapat, az erdõben bújkáló népfelkelõk, de õket nem nehéz szétkergetni :/
Más: a dragonyosokat hogy célszerû használni? Elvileg õk lovon közelítették meg a csatateret de gyalogosan harcoltak. Gyakorlatilag ez hogyan mûködik? Milyen távolságban érdemes leszállítani õket a lóról? Esetleg van olyan helyzet, amikor érdemesebb lovas rohamot indítani velük?
de az tuti, hogy még lesznek opciók. Borasztó kevés lehetõség közül lehetett választani és igazából csak shortcuttal értem el a kívánt formációkat, ami gáz ... :(
A tutorialban megnéztem a spanyolokat. Van kardos-puskás egységük, de nem tûntek masszívnak.
A special forces hírek ebben csak megerõsítettek, de nagyon brit dominancia várható a játékban. Talán a poroszok (death head hussars és a porosz gárda) lesz még hozzájuk hasonlítható, de félek, hogy hiába lesz ezer nation, alig lesz különbség, max. skinekben. Az indiai rész betételét nem értem. Minek? (Inkább tettek volna be egy másik európai hatalmat vagy a pápai államot vagy Erdélyt.) Ott tudom, hogy lesz íjász egység is, de megint csak a brit vonal fog erõsödni, a többi kárára. :( Remélem, hogy a Habsburg speckó egység a "magyar hussar" lesz. :)
hi, dragoons-t sztem elsõ sortûz után - ami nem túl hatékony - úgy kell használni, mint a Huszárt, könnyûlovasként, nekimenni az ellenfélnek, lehetõleg nem szembõl. Aztán átmenni rajtuk, hátulról újabb roham, stb...
A dragonyosokat le lehet szállítani a lóról!! harcolhatnak, gyalog és lovon is. Én be vettem õket gyalog és lovon is. Mert ügye egyerõs gyalogság ellen a lovasság szart sem ér, a sor tüzek megállítják, így érdemes õket gyalogosként használni.
A gránátosok használhatnak gránátot...amint írtam is, ha eldobják nagyon demoralizáló hatású, egybõl megtizedeltek és megfutamítottak egy csapatot
Valamint, valamelyik gyalog egységgel lehet karókat le tenni..és hát karók mögöttük puskások... enyhén jó védelem.
Ahogy írtad, ha picit belenyúlnak a demoba. De alapból én nem tudtam gránátot dobatni velük ...
Nem, de a kampányban bizonyára ki kell fejleszteni hogy tudjanak... ugyanis ott vannak a karók,....az amerikaiak tudnak a demo-ban karókat le rakni...a angolok nem, csak ha bele nyúlunk a demo-ba. Ami disznóság, hogy az ellenség elõnyösebben indul mint mi... na de a lényeg majd a teljesben használhatjuk ezeket az opciókat.
Viszont nem izgat...én a franciákkal leszek...az angolok vérével áztatom el a földet!
Tapasztaltam a karókat. :) A lovasságon visszafelé úgy fennakadt, mint a sicc. :)
A demoban azért 8 ütege van az amerikaiaknak, a britenek 2. Ráadásul fontban is kisebb kaliberü a brit.
Amit hiányoltam, az a legalapvetõbb dolog: az elsõ sor lõ és áll, nem hátramegy, áll, a mögötte lévõk meg laláznak. Ez durva volt. Ha ez teszem azt osztrák-török csata lenne az 1700as évek elejérõl, még megértem, de ez a függetlenségi háború csatája, itt miért nem lehet az elsõ sornak hátramennie, ott töltenie, közben a második sor jönne, stb, stb. Bizti benne lesz a teljesben, de nagyon hiányoltam a demoból :(
Elõször én is megijedtem, mikor láttam hogy csak az elsõ sor tüzel, de szerencsére a program ismeri a többsoros tüzelési metódust. A véglegesben gondolom ki lehet majd fejleszteni, a demóban pedig szerkesztéssel lehet elõhozni.
Itt van leírva hogyan kell, tegnap éjjel találtam rá, már nem volt kedvem foglalkozni vele.
A "ranked fire" módot kell engedélyezni. Ha hazaérek kipróbálom. Szuronyból is háromféle van az opciók között, úgy látszik elég részletes lesz a program.
Na ja, azoknak a piszok lázadóknak kétszer annyi, ráadásul 24 fontos ágyúik vannak, és jó helyen állították fel õket.
Egyébként lõnek, így hogy elsõ sor lõ második tölt..., legalábbis nálam, hogy bele piszkáltam a demo-ba, valamit értelemszerûen kétsoros vonalba kell felállítani a katonákat
Azokat is ki lehet játszani. Én az ágyúkkal szemben az erdõbe beraktam egy századnyi hesseni gyalogságot illetve a túloldalon a könnyû gyalogságot ott hagytam, az összes többivel meg átkeltem a folyó másik oldalán. Amúgy azt vettem észre, hogy az ágyúk csak akkor érnek igazán valamit ha áll a gyalogságod. Ha menetelsz nagyon nem tudnak eltalálni, max ha közel mész hozzájuk. Akkor viszont kartácstûzzel simán kinyírnak.
Én az ágyukat a legvégén nyírtam ki. A hessenieket, és egy huszáregységet elrejtettem egy domb mögött, rögtön a csata elején. Miután a seregem zömével átkeltem a másik gázlón, és a nagy mezõn elintéztem a jenkiket, akkor indultam meg a huszárokkal és a hesseniekkel.
Ekkor a jenki ágyuk már a mezõ felé voltak fordítva, így a hátbatámadás ellen nem sokat védekeztek.
Miközben a hessenieket felvonultattam a parthoz, az AI próbált visszaszorítani, de nagyon kapkodva és koordinálatlanul - egyesével küldözgette át a folyón az egységeit, így a hesseniek kényelmesen lehentelték õket.
A mezõn viszont nem volt rossz az AI, elég jó alakzatot vett fel, és jó ritmusban vonult vissza. Nagyonkíváncsi vagyok rá, támadó szerepben hogy alakít majd...
A gépigényrõl annyit, hogy a gépem: Amd 2.8 1 Gb ram HD 2600 Xt 256 MB
1024 * 768, árnyékok off, antia. off, minden más médiumon,unit size: large, és megy zökkenõmentesen... gondolom nagyobb csatáknál lesz lassulás, de örülök, hogy egyáltalán megy.
No, nyomtam még egy szárazföldi ütközetet, nagyon jó azt kell hogy mondjam. Sokkal kevesebb szenvedést tapasztaltam, mint a korábbi TWkben (gondolok itt az egységek klasszikus "hozzáragadtam az ellenséghez, mert egy ember bent van a tömegben" jellegû böszmülésére, a lovasok sokkal jobban használhatók, stb), a tüzérség korrekt nagyon, penge ahogy pattog át a tömegen a golyó :) A gránátosok nagyon szigorúak és b@szott látványos is az egész..
Taktikailag is fejlõdött az AI, folyamatosan reagált mindenre amit csináltam - a hátsó gázlón keltem át, és a nagy mezõn felállítottam a vonalat, majd ahogy fogyott az ellen szép lassan elkezdtem bekeríteni mindkét oldalról ( annyi volt a trükk, hogy jóval keskenyebb és szélesebb alakzatban álltam eléjük), majd ledarálódtak, a maradék meg elfutott.
Egy valami baszott fel, hogy a lovasok akkor is belesétálnak és meghalnak a cölöpfalba, amikor közel-távol nincs senki, õk pedig nyugisan sétálnak.. Ja igen, és remélem nem így lesz vége a fullban a csatának mint itt, hogy egyszercsak kiírja, hogy victory aztán csókolom :C Legjobb dolog egy nehéz csata után módszeresen lekaszabolni a gyávákat! :D
"Legjobb dolog egy nehéz csata után módszeresen lekaszabolni a gyávákat! :D "
ez szép volt
Hi! Hát ez a játék egyszerûen parádés és zseniális.Azt kell mondjam,hogy az Ubisoft megint kitett magáért.Csak jöjjön már ki a játék
ui:Remélem a kövi rész 2. vh-s lesz!
Bocsánat a buta kérdésért, de ezt a demót mindig újra le kell szedni, ha másnap is akarok vele játszani?
Dehogy kell leszedni...de net kell hozzá meg steam fiók,hogy elinduljon
" Ja igen, és remélem nem így lesz vége a fullban a csatának mint itt, hogy egyszercsak kiírja, hogy victory aztán csókolom :C Legjobb dolog egy nehéz csata után módszeresen lekaszabolni a gyávákat! :D"
Egyetértek! Elég lenne annyi, hogy ugyanúgy megjelenne a Victory screen mint most, csak lenne egy "Continue Battle" opció. A gyõztes csata után igazi jutalomjáték lenne huszárokkal megkergetni a veszteseket. :)
Nekem még mindig amikor betöltené a csatát, a csík elkezd ugrálni és nem jön be, de a háttérben hallom a csatát. Valakinek valami tipp? :S Directx-et is frissítettem már. Valamikor meg olyan is elõfordul, hogy mikor tölti be magát a játékot egész egyszerûen újraindul a gépem. :(
Na jó a demot nem tudtam leszedni. Rámegyek az install demora aztán bejönn, hogy a lap nem megjeleníthetõ. Ha másodjára próbálom akkor meg nem csinál semmit. Szóval én megvárom, hogy kijöjjön teljesbe a gépem megvan hozzá fullba is tudna menni, szóval azt tudom, hogy azzal nem lesz baj. Viszont azért ahogy olvassom a hozzászólásokat szívesen kipróbálnám pedig. Na de ez van sprite. Nektek addig is ütközeteket kívánok majd ha meglesz nekem is aktívabb fórumozó leszek itt :D.
Tegnap volt egy kellemetlen élményem a földbe ásott karókkal. Egy domb tetején akartam leparkolni az egyik tüzérségemet, kijelöltem nekik az irányt. Után elkalandoztam máshová, majd mikor visszanéztem a tüzérekhez, azt láttam hogy az egész egység megszûnt létezni, mert nekimentek egy sor beásott karónak!
OK, hogy egy rohamozó lovasság felnyársalódik, de hogy lépésben haladó lovak, miközben ágyut vontatnak? Kár hogy nem láttam, biztos vicces lehetett. :/
Ezt írtam én is egy picit lejebb.. Ritka debil dolog..
1024 * 768, árnyékok off, antia. off, minden más médiumon,unit size: large, és megy zökkenõmentesen... gondolom nagyobb csatáknál lesz lassulás, de örülök, hogy egyáltalán megy.
Az a tömörítés miatt van. Ha kibontod a pack file-okat, sokkal gyorsabban tölt. TW Center fórumon több topik is ezzel foglalkozik. Én csak a demo1-et bontottam ki, hogy kipróbáljam a rank-fire képességet, de már az is gyorsít vmit a betöltési idõn.
Ennek örömére kibontottam a többi file-t is, de így eltûntek a hangok. Viszont kb. harmad annyi idõ betöltötte a csatát. Ha kibontogatsz/törölgetsz dolgokat backupolj elõtte!
Ha lesz full azt is ki lehet majd csomagolni - ha nem úgy jön gyárilag - és akkor gyorsabban tölt majd.
Gyanítom hogy a demoba csak összedobálták a szükséges file-okat, és a packok nincsenek optimalizálva rendesen. Ha jól emlékszem, a MTW2-nél is ez volt a helyzet, a demo lassan a töltött, a full már sokkal gyorsabb volt.
Nekem sincsennek. Újabb ATI driverrel kell megpróbálni
9.2 driver van fenn, minden ultrára van húzva, 4850. erre gondoltam
"Gyanítom hogy a demoba csak összedobálták a szükséges file-okat,"
Vagy még azokat sem! :) A TWCenter fórumában olvastam, hogy a CA elismerte, hogy néhány hangfile-t kifelejtettek a demóból, ezért olyan furán csendes a csatatér. Nekem konkrétan az tûnt fel, hogy az ágyuknak vontatás közben semmi hangjuk, semmi keréknyikorgás, semmi. Lopakodó kommandós-ágyú: olyan csendben gurul mint egy Toyota Prius. :)
Remélem a dobpergés hangmintával is kezdenek vmit, mert vhogy olyan percegõs-recsegõs, különösen ha rázoomolok a dobosra.
Gondolom nem magyar lokalizációval jön ki a játék. Mire lefordítják 100%-ra....csak annyit mondok évek! A medieval sincs még 100-on pedig évek óta fordítják.
aki legaläbb az elözö 2-vel jätszott akär angolul, akär magyarul, nem fog problemät jelenteni, az aprosägokat meg ki lehet szotärazni
Sztem nem. Mivel nagyívben telibeszarja a kiadó, hogy én mennyibõl élek, ezért még annyit sem fizetek ki. Majd talán akkor megveszem, ha 10 alá megy. Ha az átlag nyugat európai színvonalhoz áraznak, elvárhatják, hogy megvegyem, csak én mag azt szarom telibe :]]
Mindemellett aki csak teheti vegye meg, a creative assembly mindig is kitett magáért, és nagyon minõségi cuccokat adnak a kezünkbe évek óta.
Hát én ,meg veszem igaz csak a normál kiadást...de te ne vedd meg---hanem ha gondolod szarakodj vele, mert steam-es és a steam-es warez játékokkal k*rva sokat kell szarakodni, ez a játék meg megérdemli, hogy ne egy össze hachkelt vacakkal tolja az ember.
Persze megértem ,hogy túl drága, nekem is túl drága, de most az egyszer kivételesen kifizetem
Szerintem ez megér 10K t Nem egy FEAR 2 amit végig tol az ember 1x 2x aztán kuka a ME2 nem is tudom talán 2 3 éves lehet és folyamatosan fent van a gépemen a mai napig.. igaz egy ideje mod okkal próbálkozom
A kiadó is elismerte, hogy az undercover bukás volt.
Nekem mondjuk a rome total war+kiegek az alapgamek.
Bukás? Hetekig vezette az eladási listákat. Mégis bukás lett? Jézusom, mennyi eladott példányszámot vártak?
Friendly fire nagyon kemény tud lenni néha. Utolsó meccsen kb. 50 embert vesztettem így. Szokásos menetrend: jobb oldalon leparkolok a hesseniekkel, többiek bal gázlón át, nyomulás a mezõig. Annak a szélén felállok csatárláncba, lassú nyomulás tovább + lövöm õket ágyuval. Ekkor az amcsik egy ügyes húzással visszavonultak, és tõlem jobbra lévõ dombot elfoglalták.
Ez nem volt rossz húzás, mert a jobb szárnyam kissé gyengébb és rendezetlenebb volt. Logikus és jó húzás volt. Sietve felrohantam én is a dombra a fák közé - és a sok line-infantryt egyszerûen nem volt hely rendesen felállítani! Így a sortüzek az én embereimbõl is lekaszáltak párat. Aztán a skót gyalogság és a gránátosok elintézték a jenkiket.
Érdekes ez az AI. Néha egész jó átcsoportosításokat csinál, néha meg magányosan rohamoz a tábornokkal. :/ Összességében azért jó.
Kérdés: tengeri csatánál hogyan kell hatékonyan használni a kartácstüzet? Elvileg élõerõ ellen kéne hatásosnak lennie, de a sima ágyúgolyó nekem hatékonyabban mûködik...
Tudjátok mi a röhej? Az, hogy pl. a hesseniek szarbb egységnek vannak beállítva, mint a közönséges line infantry. Ez akkora baromság ...
A tengeri csata demo és végleges változata között szerintem lesz különbség. Ez ugyanis most még kaotikus. Borzasztó gáz az irányítás, és a vitorla elleni lövedékek sem hozzák a megfelelõ hatást, amit kéne nekik.
Cherokee France Great Britain Hannover Iroquois Empire of the Moguls Marathen Mysore Netherlands Austria Osman Empire Poland Portugal Prussia Scottland Russian Empire Sweden Spain Venice Unitesd States of America
Hogy ezek közül csak a már említettek lesznek játszhatóak, vagy a szokásos módszer szerint késõbb a többi is, arról fogalmam sincs.
Ingame EU Campaign Map:
Bonusztérkép a dobozban:
Arra leszek még kiváncsi,hogy most egy területen,egy város lesz,vagy több..
Miért..? A "hesseni" katonák sima sorgyalogság volt, akiket az angol (tkp. hannoveri német fejedelem maga is) király a többi német fejedelmségbõl, elsõsorban Hessen tartományból bérelt.
Szerintem a vöröskabátosoknak és a "hesseninek" nevezett német zsoldos gyalogságnak egyszerûen azért volt komoly hírneve az amerikaik körében, mert ezek rendes kiképzett, reguláris erõk voltak, az amerikaik oldalán meg éppen hogy nagyon kevés igazi, a kornak megfelelõen kiképzett katona volt!