"tudom az MH-nal is van lehetoseg hogy megreptessenek"
Miért? Médiasztár vagy? Mert ha nem, akkor felejtsd el:) Ha vadászgéppel szeretnél repülni szépen kimész az oroszokhoz és cirka 2-2,5 millió forintért elvisznek. Orvosi szempontból tök8 utasként, hogy szemüveges vagy-e. "Spéci manõvereket" Ivánéknál bizti kérésre megcsinálnak, de nem tudom milyen repülõgépes elõéleted van (repültél egyáltalán vmin?), továbbá ahogy elõttem is írták a nagy túlterhelés elviselését tanulni kell és edzeni rá. Ebbõl kifolyólag nem szokás utassal bemutatót repülni. Az meg, hogy te egészségesnek érzed magad rohadtul kevés:) A gerinc a lényeg, hogy kibírod-e a katapultálásnál fellépõ +25G-s erõhatást, anélkül, hogy lebénulnál...
Ja és a komolyabb manõvereket sem hiszem hogy megcsinálná, hiszen a vadászpilótáknak is külön kiképzés kell ahhoz, hogy megtanulják, hogyan kell elviselni a nagy g-terheléseket. Én max egy 4-5 g-s manõvert tudok utassal elképzelni, annyit ki lehet bírni anti-g ruha és hasprés nélkül is.
Akárkit nem visznek el csak úgy repülni Gripennel, minimum milliomosnak kell lenned, és utasként is egy nagyon komoly orvosi vizsgálaton kell megfelelned. A tömött fog nem baj egy bizonyos határig, de a szemüveget nem tudom hogy elfogadják-e.
Sziasztok,szeretnek a szakikhoz fordulni. Nekem sajna szemuvegem van de szeretnek egyszer egy vadaszgeppel repulni,tudom az MH-nal is van lehetoseg hogy megreptessenek. Na most en azt nem tudom hogy a speci manovereket is megcsinalna velem? Szivem rendbe van,tomott fogam van+a szemuveg de alapvetoen egeszseges vagyok.
azert ha mar orvosi... aki bejut vadasznak, hat annak en osszenyalom a talpat, hogy milyen szervezete van ha azokat a dolgokat birja, es hogy hogy vigyaz magara... 17 megvoltam megyek orvosira, es ha alkalmas vok akkor beprobalkozok vadasznak, ha nem akkor egyetem alatt megcsinalom a PPL-t es aztan szegeny felhoket jol megkarcolgatom... :D
pontosat én se tudok, egy majálison kint voltam a hadsereg sátránál, ott beszélgettem egy toborzótiszttel, aztán elkezdett kérdezgetni, h hány éves vagyok, van-e szemüvegem, beszélek-e nyelvet, stb; amikor ezekre válaszoltam, akkor külön ajánlotta nekem, h legyek pilóta; és akkor felsorolta ezeket, amiket leírtam.
Hát igen, ebben az országban minden a lehúzásról szól. A repülés miért lenne kivétel? Az orvosiban sincs semmi extra, amiért ennyibe kéne kerülnie (EKG, röntgen, labor, fül-orr-gége (megpörgetnek székben:-D), szemészet, belgyógyászat, stb.). Most állítólag lecsökkentik (vagy már meg is csinálták?) az orvosi árát, mert vicc osztály ez a 30k, fõleg úgy, hogy mindenkinek egységesen annyi, a vitorlától a CPL-ig (aki ugye ebbõl él). És ez csak az orvosi, aztán ott vannak a gép üzemeltetésének költségei, ill. az újabb vicc -> az üzemanyag. Nem véletlenül járnak pl. szlovákiába tankolni azok, akiknek nagyobb tankos gépeik vannak. Ez Agyarország...
Magyarorszag meg a jovo nem ismerik egymast... - klasszikus, Tolem :D:D De nem igy van??? Ilyen egy szarrago orszagot en meg nem lattam... Mert ha annak a penznek lenne valami haszna, hogy vmi plusz szolgatast kapsz... De nem, hanem a tintat fizeted csak ki :S
Mi van gyerekek, nem fértetek már el a felhõk felett topikban? :)
Nõvéremnek az orvosi megújításához beõpecsételik 5 K-ért. semmit nem csinál az orvos csak bepecsételi hogy vezethetsz. Ja meg megkérdezi, hogy van-e baj a látásoddal szerencsés esetben:D
sikloernyöhöz is kell.Ebben az országban mindenhez kell valami papir amiböl pénzt csikarhatnak ki. A jogsinál is elkérte az 5k-t és megmérte a vérnyomást a doki és kész volt.
Hat pedig kell..Epp ezt mondom..Orvosi engedely kell, hasonlo mint autohoz, csak szigorubb. Minden fele repuleshez kell orvosi, bar sikloernyohoz nem biztos.
Kanada? Nah errol egy mailt megereszthetnel majd... Az az orszag ahova elmennek elni (jelenleg irorszagban vok). Egy mailcimet majd adsz priviben? Amugy, az orszagjaro utazas itt nem sokat fedne... fel alap berepulod az orszagot :), de pl rengetegen mennek nyaralni sajat geppel, meg uzleti utakra, volt a Today's Pilotban (Kanadaban lehet kapni) hogy egy csoka Sziberiaba vagy hova a nyavajaba ment sajat geppel angliaba (azt irta kicsit fosott az orosz erdosegek felett) :D:D
jameg ezek a kisgépes repterek leginkább olyanok mint valami útszéli pihenõhely... van nagy apron meg parkolóhelyek, önkiszolgáló tankolás.. mellette meg étterem, bár stb. azoknak akik repülõvel érkeznek
én is Kanadában éltem egy ideig és ott is jártam pilóta suliba... ott is úgy van ahogy írod... teli van kis igényes repterekkel, ahova hétvégén csomó ember kicsõdül (csomó nyugdíjas) és fel alá repkednek (általában saját géppel mert ugye ott meg tudja fizetni), meg simán lehet hétvégenként jó kis országjáró túrákat csinálni a családdal
Nah jo, azzal egyetertek, hogy eleg rosszul van szervezve minden..Pl. vitorlasoknak is 26e FT egy orvosi, es eleg kemeny ahhoz kepest, hogy hobbi. Mar probaltak tenni valamit, eddig nem sok sikerrel..
Epits egyet..Nem ertem miert szidod..Ha meg jol tudom, PPL-el mezore leszallhatsz.. Es a fu mit zavar? UL-ek, egymotoros gepek boven le tudnak szallni.
nem ertem... magyarorszagon tenyleg mas felfogasban megy akkor a repules... itt rengeteg repter van, szinte minden varosnak van, es mind burkolt, es mind felvan szerelve minden szarral talan tul sokkal is, mind magan kezben van, vannak olyan idoszakok amikor ingyenes a landolas, es meg a kiszolgalas is (!!!). mindekozben pedig neha teherszalitok is erkeznek rajuk (pl ha van vmi nagyobb es "olyanabb" uzlet a varosban, vagy akarmi) amugy most hallottam, hogy ha a CPL-t magyarorszagon teszed le akkor a legtobb nyugati orszagban nem fogadjak el...
kisgépes célokra normálisan kialakított nincs csomó magán van amire le se lehet szállni aztán a nagyrésze füves szar illetve amik normálisan burkoltak azok meg megint csak nagygépeknek nyitottak, vagy kurvasok lóvéval leakasztanak landing fee címén (LHSM)
Jah igen, elolvastam, nem polgari-ra irtam. Arra tenyleg nem kell pszicho. Mar miert ne lenne pl. repter? Azert szvsz eleg sokan repulnek hobbibol...
semmi, csak lóvé meg 4 végtag + 2 szem bár a magyar procedurát nem ismerem pontosan, én csak honosítottam az enyim (de minek?) és a gyáli úton elkell menni a magyar medical cert hez egy vizsgálatra, meg kell még erkölcsi bizonyítvány is (lol) a plh-nak (pszicho nem kell) az a véleményem hogy ppl-t lerakni mo.-on csak úgy kedvtelésbõl nem szabad, mert a repülés nem olyan dolog amit csak úgy összevissza néhanapján gyakorolhat az ember, hanem elkezdi és akkor folyamatosan gyakorlatba kell tartania magát, legalább havonta 4-5 órát repüljön
és mivel itt kurvára nincs meg semmilyen feltétel az ilyen hobbirepüléshez (se reptér, se normális cégek, se normális szabályozás) ez kivitelezhetetlen
Bár köszönöm Reapoernek a skytaxi elérhetõségét mert pl. ezt a céget még nem ismerem, és tényleg korrektnek tûnõ áraik vannak a weboldalon. Csak Õcsény tényleg messze van hogy oda rendszeresen lejárjak.
na latom beindult a topik, vegulis kb ilyenekert nyitottam :) sok infot mindenkinek, kerdeseket, valaszokat, stb... :)
Bár ez csak a pasikhoz szólt... de beszarás, hogy (HA!...), akkor a korom lenne a kiejtõs (HA katonai pilóta szeretnék lenni...) fõleg, mert mire meglesz a diplomám, valszeg 30 is elmúlok. :S Na mindegy, mert nem akarok.. csak sima pilóta lenni. :)
Akit érdekelnek a részletek az itt megtalálja hogy mik a követelmények a Vadász pilotasághoz legalábbis orvosi szempontbol: NFTC vizsga
Putyinnak már ezer éve megvan a PPL-je (sõt már a CPL tanfolyása is) és nekem is egy ideje:) Én perpill a CPL-hez próbálgatok repidõt gyûjteni (kevés sikerrel)...
Van itt azért olyan is, aki tényleg pilóta (rajtam kívül:-D)?:)
Amúgy csak pár kiegészítés a katonai pilótáskodás követelményeihez:
- Felsõfokú diploma, amely lehetõleg mûszaki jellegû legyen - középfokú angol nyelvvismeret - maximum 27 életév - Orvosi vizsgálaton való megfelelés (1/A minõsítéshez pl. max 187cm és 89kg lehet az ember (ennyit bír el a MB katapult), továbbá meg kell felelnie pl. a gerinc röntgenen ill. a pszichológián - ez a két utóbbi a szóró vizsgálat - )
Polgári reppenés elkezdéséhez (PPL-CPL-IFR) meg kis reklámként, ajánlom Õcsényt (LHOY) és azon belül a Skytaxi-t. Tudom nincs közel pl. Pesthez, de bõven megéri árban oda járni, továbbá jók az oktatók...
bement fav-ba a topic bár szerintem ez a témá már jó párszor ki lett vesézve a felhõk flett topicban.
Ha oda beírtad volna tuti válaszolnak mivel elég sok emberkének bent van kedvencekben (clidey tudtommal pilóta Papírzacsi asszem talán repmérnöknek tanul (vagy már az is?) Fenrir a lufthansa Techniknél nagygépeket szolgál ki és 1-2 pilóta vagy leendõ pilóta is írt már oda.
engem jó kisgépes cégek érdekelnének magyarországon... bár ez elég elvetélt kérés mert gyakorlatilag majdnem mindet ismerem, és mind nagy lófasz ebben a kurva országban polgári repülés mint olyan nem létezik, csak a kereskedelmi nagy gépes
4 milla ja, csak éppen a kiképzésbõl nem lesz meg a következõ vizsgákhoz szükséges repült óra, így valamikor külön is repkedned kell pár órát, ami + sok pénz.
Nem a pedalok miatt van a magassag korlat. Hanem, hogy egyaltalan beferj a gepbe, es katapultalaskor az egesz tested kiferjen :D
De engem nyilván nem a katonai része érdekel. Nem fogok katonának lenni, ez egészen biztos. Kizárólag a pilóta része érdekel. Amúgy megbuktam, mert alacsony testalkatommal biztos nem érem el a "gázpedált. :DD
magassag asszem vmi 180 vmennyi, diplomanak barmilyen jo :)
igen, de a legtobben alitolag a katonasagnal azert buknak el mert "nem tudnak tobb dimenzioban cslekedni/gondolkodni" - nagybatyam mondta legalabbis (apja vmi tabornok, de hogy hol azt nemtom :D) tehat gondolom jol informalt az MH allapotarol... :Pmeg azert ritka az olyan ember aki birja a 12-14 G-ket... :D
Vov! Monndjuk érdekelne minden. Kíváncsi vagyok. Szóval ha esteleg utána tudnál érdeklõdni pontos adatoknak, és megosztanád velünk, azt megköszönném!
Gondolom a diploma mindegy, csak legyen (?). Vajon milyen magasság? És miért? stb..
a polgárit nem ismerem, a katonai tudtommal keményebb, ott vannak alapvetõ korlátok (magasság, testsúly, stb), meg jópár terheléses vizsgálat. a vizsgálatot itt Kecskeméten a Repülõkórházban végzik, egy ismerõsöm elondása alapján volt, h 100 emberbõl 2-3 kapott "A" minõsítést.
bevonulsz katonának, és jelentkezel vadászrepülõ pilótának. ha az orvos alkalmas nyílvánít, Szolnokon repülõiskola, és ha benne vagy a legjobb 3-4ben, mehetsz Kanadába NATO kiképzésre, ha ott is levizsgázol, repülhetsz a Gripenekkel; 20 év szolgálat után leszerelsz, a MALÉVnél pedig egy átképzéssel felvesznek utasszállító pilótának.
Jah, hat akkor rosszul tudtam :( Lottot kell nyerni.... :)
nyugaton ugy van, hogy a kepzes egyik felet fizeted te, a masikat meg a legitarsasag (persze azt is te csak azt kesobb vonjak a fizudbol.) amugy jo lenne ha a legkevesebb 4kk lenne de van az 5-6 is :)
De ott is fizetni kell az órákat, a gyakorlatot, nem? Mellesleg próbált már oda valaki bejutni? Évente tényleg 6 embert vesznek fel? Bármilyen infó érdekel.
Lehet munka is, csak nem keresel vele semmit :D De igen, csak hobbi.
énis lennék pilóta :D kérdés hogy mibõl? :D összeszámoltam, egy kiképzés vizsgákkal(PPL, IFR, NVFR, Multi-engine), hogy utána már nagygépre is lehessen menni, legkevesebb 4kk. Milliomosok elõnyben. Így most még egy ideig biztos csak szobapilótáskodni fogok :)
De a vitorlázó repülõzés az csak hobbi, nem?
szarnyat atfogja a ket labaval egy pacak, masik vitorlazo REPULON is... aztan kozel mennek egymashoz es "kardolodnak" :D
papagáj és halálfejes zászló, oszt' kialakul:D ...a feeling, a feeling xd
Mi a jo? Nincs motor zaj, ha elrepulsz vki felett, eszre se veszi(ez hulyesegnek ;) ). Meg amugy is tetszik a vitorlazas, nem utolso sorban sokkal olcsobb mint a PPL. (private pilot licence - motoros gep, nem huz csikot, csak ha lukas ) tigeroo, nem vitorlas hajo :)