Az miért van, hogy reggel óta képtelen vagyok belépni a hivatalos fórumba? Egyfolytában timeout-tal leáll az oldal betöltése, eddig semmi ilyen problémám nem volt.
Attól függ melyik modról van szó. Az enyém jelenleg nem mûködik 1.03-mas verzióval. Sok változtatás történt az .entity fájlokban (Ezek tartalmazzák a hajók, épületek, fejlesztések, képességek leírását) ami miatt összeférhetetlen a mod a játékkal. A patch fájlai pedig binárisba kódolva érkeznek, vagyis most még hozzá se tudok kezdeni a kompatibiltás megoldásához. Remélhetõleg a Forge Tools hamarosan kiegészül az 1.03-mas verzió text formátumú fájlaival, addig teljessen megvagyok lõve. Ha meg is szerzem majd ezeket a fájlokat, jóformán az egész modot újra kel írnom, sajnos. Csak eddig van benne több, mint 200 órányi munkám, szóval ezen a héten semmikép sem lesz meg a javítás. Addig is dolgozom a teljes verzión, rajzolom az ikonokat és csinálok új fejlesztéseket, minden egyéb változtatás, amit eszközölni akar jelenleg pihenõ pályán van, amíg a kompatibiltás kérdését meg nem oldom.
Boron Power - Gondolom kemény meccs volt. Nem csodálom, hogy egy ekkora harc itán nincs kedved folytatni, sajnos magam is úgy vagyok vele, ha már kiismerek egy játékot, nem tud érdekelni, ezért is kezdtem el csinálni egy modot.
Végigtoltam a legnagyobb mapot(a 102 bolygósat) normál fokozaton egymással és velem sem egy teamben lévõ gépekkel(8 vagy 10 player? összesen) és kalózokkal. Eltartott két hétig(igaz csak munka után, cod4 mellett toltam). És úgy érzem kiégtem a játékot illetõen. :D Ennyi anyázást még a világ nem látott, amit kikényszerített belõlem a gép. De megvan.
Most már csak egy Star Wars mod tud visszaszerezni magának. :)
Akkor most elvileg elég a modoknál, hogy csak a módosított textúra fájlokat másolom be a mod mappába?
Sins of a Solar Empire v1.03 Changelist ---------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------- Gameplay / Balance: --------------------------------------------------------------------------- -New Game Options Screen: -Locked/Unlocked Teams -Fleet Size -Pirates or No Pirates (arrrr!) -Income Rate Speed -Build Speed -Ship Speed -Research Speed -Culture Speed
***REMINDER*** -In singleplayer you can accelerate / deccelerate time by pressing the +/- buttons respectively. I'm mentionning it again because this request is coming up a lot even though it was implemented in the v1.02 patch.
-New Market System: Highlights: -Random fluctuations in addition to user influence on price. -Can cause crash or boom by selling/buying too much. -Known exploits removed. -Can now buy and sell resources on the market in large increments again.
-Improved Group Phase Jumping for large groups of ships. The group will only wait for 90% of the value of the ships to be ready. The stragglers will follow shortly after. Typically, its only a couple ships that cause the whole operation to stall so this should eliminate the majority of problems.
-Research subjects queued in different fields can now upgrade in parallel. -Overseer's Nanite Reactive Armor ability can now properly stack heals (but not the armor and max HP bonus). -Kostura Cannon now only disables enemy units and structures at the target planet as originally intended. -Autocast for many disabling abilities improved. -Disciple's Transfer Antimatter no longer targets other Disciples when autocasting. -Transfer Antimatter can no longer target entities with full antimatter. -Can't attack unbuilt structures anymore. -You can now change game options when loading save games. -Defeated players can no longer give or be given resources in unlocked teams games. -Defeated players can no longer place bounties in unlocked teams games. -Fixed unintended halving of galaxy culture coverage in the game statistics. Pop Idol achievement is now actually achievable. -No pirate maps removed due to new game option to remove pirates. -Large and Huge random maps split into single and multi star system variants.
-Mission durations increased by 10 mins. -Mission failure penalties to happiness reduced. -Rebalanced happiness losses for killing various items (Killing enemy scouts no longer causes a loss of happiness). -Phase Jump Inhibitors: -cost reduced slightly. -slot cost reduced from 3 to 2. -jump charge rate penalty increase from -250% to -700%. -Passive allegiance shift rates increased by 100%. -Allegiance shift rates from culture increased 25%. -Illuminator, Javelis, Assailant: -Increased credit cost by approx 10%. -Increased resource cost by approx 20%. -Increased range by approx 30%. -Illuminator and Assailant survivability tuned to be proportional to Javelis's on a per supply basis. -Siege Frigates: -Survivability reduced by ~20%. -Build cost increased by ~25%. -Supply cost increased from 12 to 15. -Development Mandate research subject's max level reduced from 2 to 1. -Tier 1 research times increased approx 40% -Tier 2 research times increased approx 20% -All other tiers research times increased 5%
--------------------------------------------------------------------------- Graphics: --------------------------------------------------------------------------- -Fixed sometimes drastic frame rate drop when chat messages are displayed.
--------------------------------------------------------------------------- Sound / Music: --------------------------------------------------------------------------- -Sins handles no soundcard now. -Added sound option for varying music vol in battle.
--------------------------------------------------------------------------- AI: --------------------------------------------------------------------------- -AI now knows how to surrender (based on time elapsed, relative economy, relative fleet value, resource reserves, and allied strength). Also, an AI player will not surrender if he has a human ally. -AI is now smarter about retreating and is willing to commit local suicide or accept local Phyrric victories if the global gain is higher and will also factor in local allied forces. -Fixed various AI researching and building stall outs for the various trees (military in particular). -Rewrote AI siege building and attack logic. -Improved AI use of Black Market. -Autocast for many disabling abilities improved. -New AI Difficulty "Unfair" that gives the AI a tax income bonus and resource income bonus from resource asteroids (there is no other AI cheating in the game even at the Unfair difficulty level). -Wide variety of AI upgrades. -Improve AI taunting.
--------------------------------------------------------------------------- Networking / Multiplayer: --------------------------------------------------------------------------- -AI will now take over for dropped players. -You no longer have to kill all a dropped player's planets to win even when the AI takes over for him.
-Unified the in-game and ico chat system. They now share the same irc/wow like commands. Full autocomplete with tab/shift-tab. Autocomplete will attempt to either complete the name field or cycle through the available names.
<command> <name> <message>
Commands:
<none>: send to all in-game: send to all human players in game. ico: send to all players in current lobby
/w: whisper in-game: if player is in game, uses the game chat system (will be recorded), otherwise go through ico. ico: send directly to player (even if playing a game). tab autocomplete will cycle through all players in channel.
/a: send to all allies in-game: send to all human allies in game ico: n/a
/f: send to all ico-friends in-game: send to all ico-friends, even if they are not in game ico: send to all friends no matter where they are
/wa: whisper ally in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only allies. ico: n/a
/wf: whisper friend in-game: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends. ico: same as whisper, but tab autocomplete will be constrained to only ico-friends.
/r - doesn't take in a name for the second parameter, will send automatically to the last player who send a whisper in-game same as ico
/wr - allows you to autocomplete with <tab> through all players who have recently sent a whisper. in-game same as ico
-You can now send whispers to players with spaces in their names by using quotes. Autocomplete properly handles these names.
-Rewrite of ico friend status. all clients are now kept up to date on the current status of every friend at all times. This allows for a more friendly ui, the friend list is colored to show who is logged in/playing games. There are globbal events to notify the user of what friends are doing. This can be disabled like the channel notifications.
-Channel name list now saves the visual and selected state on any change, so it is now possible to select players on busy channels. -There is now a setting for if the user wants to see "<x> has left/joined channel". checkbox in ico chat screen for controlling the setting. -Players now leave their chat channels when playing games. -Players rejoin their old chat channel when quitting a game. -Quitting a game now brings you back to the lobby screen chat tab instead of the join or create game tab. -Simplified game filtering. -Hooked up the ability to change game options for ico games. -Changed how the lobby screens get their game options so that it will come from the save files when needed. -ico server now ignores case when searching for games. -Deep checksumming is now employed before joining multiplayer games (to help avoid crashes and desyncs caused by modded data).
--------------------------------------------------------------------------- UserInterface / HUD: --------------------------------------------------------------------------- -Added culture flipping planet event. -Made the use of 'strike craft' when refering to both fighters and bombers more consistent (often just fighters before). -Various text color updates. -Improved description of Development Mandate research.
--------------------------------------------------------------------------- Modding: --------------------------------------------------------------------------- -Can now mod in different textures without copying the entire texture directory. -Fixed corrupt particle effects when loading mods up in-game.
--------------------------------------------------------------------------- Misc: --------------------------------------------------------------------------- -Various crash fixes. -Game stats infocards now sort by value. -Game stats now track the number of active units instead of built so that the graphs are more interesting. -Game stats no longer tracks the number of units lost in combat as this was confusing with number of units killed and the information is now apparent from the number of active units stats. -Scenario names are now localized, no longer use the filename, but instead use a string inside the file. -Removed no pirate maps (not needed as its a game option now). -Other very minor additions and changes.
--------------------------------------------------------------------------- End ---------------------------------------------------------------------------
The next stop is the demo version and then it's on to v1.04.
A kalózok már visszalettek állítva az eredetire, szóval az eléggé fura, ha amiatt fagy ki.
Kikapcsolni õket :)
Mindegy mert most meg egyfolytában ctd van amikor megindulnak a kalózok :\
FENRIR, nekem akkor voltak ilyen bolgyóhibák, amikor nem másoltam a helyükre a textúra fájlokat. Van 6 db a modban, ami már gyárilag van a játékban ugyanolyan névvel, és ha nem engedtem felülirni az eredetit azzal ami a modban van, akkor voltak ilyen bolygóim.
Ha jól gondolom a Icons_planets.tga fájl a bûnös a te esetedben:
c:\Program Files\Stardock Games\Sins of a Solar Empire\Textures\
Nézd meg, ha ez 4.194.348 byte méretû, akkor az még az eredeti, nem a mod által adott. Ird felül a modból ezt a fájlt.
Egyébként a mod most már telepítõ programmal is rendelkezik, de erre inkább a néhány agyilag alúl fejlett amcsi gyerek miatt is volt szükség, akik egész nap azzal fárasztottak, hogy nem mûködik náluk a mod. Persze azért, mert számukra a README egyenlõ a NOTREADME-vel.
Telepítés után még a textúrákat elkell rendezni, hogy mûködjenek. 2 lehetõség van erre. Az elsõ és amit sok lökött annyira protezsál. Másoldd be a játék könyvtárában lévõ textures könyvtár tartalmat a MOD ugyan ilyen nevû könyvtárjába, de ne írj felül semmit. Így a mod több, mint 1.3 GB-os zabál le a C partriciódból (mondom, hogy hülye ötlet)
A második és egyben sokkal ellegánsabb és helytakarékosabb megoldás. Az elsõ megfordítása. A MODban lévõ TEXTURES könyvtár alatt lévõ összes fájlt helyezdd át a játék hasonló könyvtárjába és írj felül mindent. Utánna a mod könyvtárjában TEXTURES könyvtárat töröld ki. A hivatalos fórumon lévõ topikomban megtalálható a biztonsági mentés az eredeti textúrákról, de valójában nem lényeges, mivel, ha nem használod a modot, akkor azokat a változtatásokat a program figyelmen hadja.
Ha valaki kipróbálta és találkozott bármilyen hibával, vagy esetleg javaslata/ötlete van nyugodtan ossza meg velem.
MODal ez könyen elõfordulhat. A program eléggé érzékeny, és nem tolerál semmilyen hibát. Nekem is volt olyan, hogy 3-4 órán át kerestem egy hibát, erre kiderült, hogy csak azért nem töltött be, mert egy betût nagy helyett kicsivel írtam. Most is a modom béta verziójában az okozott gyakran összeomlást, hogy néhány fájl végén nem ütöttem le ismér enter, hogy legyen az utolsó bekezdés alatt egy üres sor.
Nekem csak egyszer omlott össze a játék, amikor MODdal próbáltam egy menetet lenyomni.
Hát így valószínû, hogy ez a baj. Vedd le a BUMP beállításokat a hajókról és épületekrõl, annak orvosolnia kellene a gondot.
Központin, eredei játékom van. Amúgy 8800 GTS-em van, akkor ez lehet a gond mert minden grafikai beállítás maxon van és bekapcsolva.
Ez fura... én MOD nélkül eddig kb 5-7 meccsett játszottam és sose volt gond vele. De ahogy észre vettem, a programnak vannak hardware specifikált hibái is. A legismertebb ilyen, ha NVIDIA 7. vagy 8. generációs VGAt használsz és legmagasabbra rakod a BUMPot, akkor gyakorta kifagy a program. Az Nvidia persze beígért javítást, ami benne lesz a következõ Driverükben. Melllesleg, hogy próbáltál multizni? LAN, Hamachi vagy a központi szerveren át?
Próbáltam multizni modok nélkül (ki is kapcsoltam õket) és elég sokszor ctd-ztem emiatt játék közben. Single-ben talán 1x volt ilyen.
Az 1.03-mas javítást még erre a hónapra ígérték. Mikor omlik össze a program? Használsz valami MODot, addont? A miniDump meg csak egy fájlt jelent, ahova lementi a memória aktuális tartalmát, amikor kifagy a program. Magam is gyakran szembesülök kifagyásokkal, pláne így a mod készítés miatt.
1.03 nem várható valamikor? Azt az átkozott minidump problémát megoldhatnák már mert multizni sem lehet vele (vagy csak én voltam ennyire balszerencsés, hogy mindig emiatt ctd-ztem).
Hû tényleg, a Starshattert el is felejtettem :) (de csak azért mert még csak a kipróbálandó játékok listájána van, még nem toltam) A Battlecruiser AD az tényleg megcélozta azt amit droidika álmodik, de sajnos egy kis cég hegesztette (néhány ember ha jól emlékszem, kiadókkal állandóan össze is kaptak, aztán azt hiszem ingyenes is lett), igy belátható idõn belül csak egy bugokkal teli valami lett belõle, ami se FPSnek, se szimulátornak nem jó. És tényleg nagyon üreeeess...
A menû zene az E.S. Posthomus - Ebla címû száma.
Amúgy droidikának ajánlom figyelmébe a BATLECRUISER sorozatot, ami ingyenes és lehetsz benne mezei gyalogos egy kolónián, vadászpilóta, légköri és mélyûri, vagy akár parancsnokává válhatsz egy hatalmas ûrhajónak, ahol felûgyelned kell a reaktor üzemanyagot, a hajó fõbb rendszereinek mûkõdését, sõt, még a legénységi beosztást is. Jómagam szoktam néha szórakozni vele, csak elmegyek egy rendszerbe, fogok egy csapatszállítót, belepakolok 1 kis felderítõ terepjárót, kiválasztok egy helyet a bolygón, leszállo,k majd kocsikázom picit gyalog, mikor eszembe jutott, hogy Mohamed nem megy a hegyhez, hanem inkább fordítva. Parancsot adtam a hordozómnak, hogy térjen le az orbitális pályáról és szedjen fel. Asszem az utolsó verzó 100 rendszer és 250 bolygót tartalmaz. Ha érdekel a csili-vili grafika, akkor inkább ne szedd le, mert eléggé régi. Van 1 újabb verziója, az UNIVERSAL COMBAT. Ott sikerült sok bugot kijavítani, de sajnos a kreált világ eléggé üres.
Egy másik program ami kissé hasonló a STARSHATTER nevet viseli. Ebben egyszerû vadász pilótaként kezded a karriered, majd ahogy mászol felfele a ranglétrán, lehetõséged lesz frigattok, rombolók és církálók írányítására, illetve a legvégén egész hordozó köteléknek parancsolsz. Persze admirálisként is bepattanhatsz egy bombázóba, hogy az ellen kolóniáját szétlõhesdd. Ez a program rendelkezik egy egész jó, több részes, NEM LINEÁRIS kampányal is. Így nem árt oda figyenli mit csinálsz. Mivel, ha az a flotta feladata, hogy biztosítson egy rendszert, akkor az addig tart, amíg vagy a te flottád, vagy az ellenségé nem szenved olyan súlyos veszteségeket, hogy vissza kelljen vonulnia. Ergo... ha kilõsz egy rombolót, akkor az biztos, hogy többet nem fog a következõ küldetésnél megint ott olálkodni. A hadjáratok teljessen valósidõben folynak, csak a küldetés befejezésnél van asszem 90 percnyi ugrás. A küldetések automatikusan generálodnak, de ha te a vagy a flotta parancsnok, akkor van lehetõséged egyéni küldetéseket csinálni. Mellesleg, realitás kedvelõk akár Newtoni fizikával is játszhatnak.
Carbine: a modban az "Opening Theme" zene az honnan van? Nagyon tetszik :) Érdekelne több ilyen stilusú muzsika..
(a battle zenéket megismertem :) de ez nem ugrik be sehonnan... )
Nincsenek is kicsi elvárásaid... :P Ezek után csak azt tudom javasolni, hibernáltasd magad olyan 15-20 évre, aztán akkor nézd meg milyen a játékfelhozatal. Az ilyen kevert turmix fps/rts/rpg/tbs/anyámkinnya játékok sztem még akkor se lesznek szép számmal, mivel kevés olyan ember van aki mindegyiket szereti ergo kicsi a rajongótábor és a potenciális vevõkör. Másfelõl, minél több komponenst rakunk bele egy játékba, annál nagyobb az esély hogy valamelyik gyenge minõségû lesz, és emiatt mindenki azért fog pampogni hogy minek rakták bele. (pl tök jó a stratégiai rész, de az FPS részt nagyon elcseszték). Gondolj csak bele abba is, csak egy jó minõségû FPS fejlesztése hány embert és mennyi idõt igényel... na ezt szorozd fel minden összetevõre. Reménytelen....
Igen, említettem lentebb az Evet, hogy az lehet ilyen. Néztem a demóját, de ha sajátkezûleg vezetem a hajót, akkor nekem az kiábrándító, ha -egérrel ráklikkelek a célra, oszt' odamegy- lebutított irányítás van. Nekem az édeskevés ilyen szempontból!... (Persze a ha egy nagyobb, lassabb hajót vagy egy egész flottát irányítana az ember akkor nyilván ez a mód legcélszerûbb! De egy máskülönben jól manõverezõ vadászgép közvetlen vezetésekor számomra lényeget, a mozgás szabadságát veszi el!... Bár ez nyilván azért van, hogy a többség is boldoguljon vele:( )
Meg ha már havidíjas a dolog, én elvárom hogy akkor ott aztán legyen benne bolygóra való leszállás, fps-kommandós rész is meg MINDEN!:) De olyan MMO, ami nekem is tetszene minden szempontból, valószínüleg egy darabig még biztos nem lesz. :( (Bár a Precursors az majd valami hasonló lenne elvileg, csak nem MMO. Most per pillanat ezt várom megváltóként... De ilyen mûfajegyesítõ FPS/RTS/ûrszimulátorokat már ígértek annyit, mint a tenger! Többnyire mindet elszúrták eddig... :( )
Nem kéne feltétlen 300 ember egyszerre + az ezzel járó szaggatás:). Nekem már az is tök poén lenne egy Sins of Solar Empirebe, ha mittudomén' hárman-négyen lennénk egyszerre egy hadseregen belül. És akkor nem szaggatna annyira...
"Az milyen tök állat lenne ha míg egyesek vezet(HET)nék a vadászgépeket, addig mások meg a nagy behemótokat, és akkor így szépen összedolgoznának:)!!!... "
Droidka, létezik ilyen játék, de az már MMO :) Speciel az EVE Online-ra gondolok, igaz ott az ûrhajók vezetése nem szimulátorszerû mint mondjuk a Wing Commanderben, hanem inkább egy RTSre hajazó külsõ nézetes rendszer. Viszont szó szerint vannak benne kis fregattoktól kezdve ultrabarominagy capital shipekig (Titanok) minden - és igen, minden egyes hajót egyetlen egy ember irányit (esténként 30.000 ember is van fenn egyetlen szerveren, kb 5000 naprendszerben szétszóródva, és néha 100-200-400 fõs flották gyapálják egymást - igaz, olyankor már a 0.1 FPS is jó dolog lenne, ott már nagyon tud lagolni a játék). Van területfoglalás, bázisfoglalás, bányászat, gyártás, kutatás+fejlesztés, politika, ármány, csalás, nagy bukások és nagy gyõzelmek, és ezt mind a játékosok csinálják. Mondjuk én 1.5 év után eléggé ráuntam, de hát izlásek és pofonok :) JA, és legyen bazi sok szabadidõd, mert ide az kell.
Felfedeztem a Distant Star modban egy anomáliát, nem tudom, hogy ez így jó-e vagy bug. Szóval van eléggé sok lehetõség a páncél fejlesztésére, ezek a pontok rááldozásával szépen nõnek is a hajókon bizonyos százalékokban. A probléma az, hogy amikor eléri a fejlesztett szintet és nõ az értéke a hajón akkor az a maximális páncélértékhez adódik, ebbõl következõen az eddig 100%-os páncélú hajó leesik valamennyire és ez még meg sem javíható a javítóállomásokon is. Vagyis néha javul néha nem, én nem nagyon látom át, hogy ennek hogyan kéne mûködnie, de szerintem így nem a legjobb.
De a legnagyobb poén szerintem az lenne, ha a legdurvább fegyverek tervrajzait csak gép által jól õrzött bázisokba behatolva lehetne megszerezni, kommandózva fps módban, és akkor azt valahogy élve visszajuttatni a kutatóbázisra...:)
Meg az elején még nem lehetne a legnagyobb, legerõsebb hadihajókat gyártani, csak a géptól elfoglani!... És akkor elõször ki kéne lõni a védõvadászokat. Majd a romboló pajzsát, meg a légvédelmi ágyúit, hogy rá lehessen dokkolni, majd belülrõl kéne megtisztítani, s gyorsan lekapcsolni az önpusztító szerkezetet... :) És így a vadászgépeket meg a közelharci fregattokat is jobban, többször ki kéne használni!Jobban rá lenne kényszeredve az ember. Mert így enélkül én rögtön marza dreadnoughtokat gyártok, amennyit csak tudok! És nem cobalt fregattokat... Szerintem a fejlõdés érzetét ennek hiánya azért elveszi valamennyire.
(De azért persze így is elég jó kis játék a sins!...)
Az milyen tök állat lenne ha míg egyesek vezet(HET)nék a vadászgépeket, addig mások meg a nagy behemótokat, és akkor így szépen összedolgoznának:)!!!...
Régebben volt 1-2 nagyon jó ilyen RTS/Szimulátor kombó.
Nekem például annó nagyon bejött a Battlezone1-2... az elsõ részt még Pentium 1 200MMX-en toltam, a 2-t viszont azt hiszem alig 2 éve szereztem meg :) Igaz, az se mai darab, tehát lehet hogy egy mai szem már bazi rondának fogja találni.
Ha nem ragaszkodsz a scifihez, akkor talán még az Operation Flashpoint is bejöhet, igaz az már inkább FPS mint stratégia. A folytatása (Armed Assault) az még frissebb, de csak sejtem hogy szintén nem egy agyatlan FPS - nem próbáltam ki.
-Ja, nekem is pont az a nehéz, hogy egyszerre figyelj 125 ezer egység re , közben még gyárts, meg kutass, meg három fronton harcolj... :) Én szeretem nem magára hagyni a flottámat amennyire csak lehet, és kevésbé a gyártást felügyelni, de akkor meg az van, hogy termelõdik egy csomó pénz, meg nyersanyag felhasználatlanul, ha jobban belefeledkezik az ember a harcba... Ezért kéne az hogy legyen egy hadseregen belül több ember is! Egyik a gyártást,kutatást, a többi meg a harcot felügyelné... Szépen megosztva a feladatokat... (Aztán másik körben meg csere.)
Vagy legalább olyan, hogy lennének elõre megadott sémák, mind a flotta felépítésére, mind a gyártásra vonatkozóan... Megadnám a játék kezdete elõtt hogy építsen x darab ilyen-olyan egységet, és akkor ha megvan minden, akkor arra törekedjen a gép, hogy ezek veszteségeit pótolja, amíg én mást nem mondok...
Peresze, nyilván nem teljesen ugyanolyan az X, de azért az már súrolja a stratégia határát szerintem (pont az tetszett benne)! Azok lennének a jó játékok nekem, amik több mûfajt ötvöznének jól egyszerre! Talán nincs is olyan alapból jó stratégiai játék, ami jól lenne egyesítve mondjuk egy szimulátorral. Van ilyen? Legalábbis most hirtelen nem jut eszembe egy sem. Mert én alapból inkább az ûr-(meg a helikopter-) szimulátorokat szeretem! Nekem az nagyon fontos, hogy be tudjak pattani a gépbe és manuálisan is oszthassam az áldást:). Csak az akciósabb mûfajban meg tudtommal sajnos nincs olyan, hogy akkor mellette még komoly startégia is. Talán az Eve Online lenne valami ilyesmi, de az meg irányítás tekintetében inkább gyík rpg-s point'n' click, ami nekem kifejezetten nem jön be! Inkább egy szimulátorosabb X-3 /RTS/FPS kombó lenne a kánaán:).
No, nyomtam 1-1kört mindegyik fajjal easy gép ellen kis galaxisban (nekem már a 14 bolygó is sok, nem akarok én egy pályát két hétig tolni :), meg szeretek kevés egységgel operálni ), hogy egy kicsit belejöjjek a játékba, aztán irány a medium ellenfél.
Igazán a fajok között nem látok jelentõs különbségeket, mindenkinek lényegében ugyanazok a hajók/épületek állnak rendelkezésre, legfeljebb más a nevük (most az hogy plazmát lõnek vagy rakétát, a látványon kivül a jól láttam mást nem befolyásol). Elsõ blikkre a TEC a legszimpatikusabb, mivel az õ support cruiserük képes elég hatékonyan javitani a hajók páncélzatát - én meg afféle teknõs vagyok, nem szeretek hajót veszteni úgyhogy majd minden flottámban van 2-3 ilyen. Gyakorlatilag a Capital hajók mellé is rakok be ezekbõl. Ezért a TEC fekszik nekem legjoban.
Az Adventék támogató hajója ebbõl a szempontból teljesen használhatatlanak tûnt (benyeli a sebzést a többi hajó helyett). Most már nem nagyon zavar az elszaladgáló ellenfél, hadd pattogjon a bolygók közt ha jólesik neki - elõbb utóbb úgyis elkapom :) A bolygóim védelmének kulcsa a két egymás mellé telepitett repair station (hogy egymást is tudják javitani), közvetlen mellettük 1-2 fighter bay, megerõsitve 4-5 ágyúval. Ezek igy marha sokáig elbirják az ellent, fõleg ha nem a javitó állomásokat lövi a gép.
A gpéi ellenfelek valószínûség alapján kötnek szövetséget egymással, általában ezt legjobban, az ellenségem ellensége a barátom mondással lehetne jellemezni. Amúgy nagy különbség van aközött, hogy 2 olyan gép ellen játszol, akik szövetségben vannak egymással, vagy olyanokkal, akik egymást is írtják. Mivel az AI nem veszi meg a szinteket a hajóknak, szóval te felfejleszted gyártás után háromra, ha kfejleszted a technológiát akkor 4re, addig a 2 egymással szövetséges hajók 1-es szintûek maradnak. A grafikát összehasonlítani, pláne az X sorozatéval egyszerûen hülyeség, az X-3 szimulátor, itt meg már egyesek csináltak olyan pályát ahol 80 naprendszer és közel 1000 bolygó van. És még azon is be tud akadni qgy quad proci 8800 GTX-el 4 Gb DDR2-vel. Legalábbis az egyik tesztelõmnek van ilyen konfigja és õ inkább csak diavetíttésként jellemezte azt a meccset úgy 30 óra játék után.
(Az utolsó kérdés persze úgy van értve, hogy egyjátékos módban, gép ellen...)
Én most még egyébként csak olyan szinten vagyok, hogy egyenlõre egy-egy ellent nyomok, de gondolkodom a két gép egyedül ellenem -formulán. Meg az azért tetszett, hogy -kezdõ lévén- be lehetett tenni szövetségest magam mellé úgy is, hogy ne áruljon el, ne álljon át! Mert addig legalább kiismeri az ember az alapvetõ dolgokat valamennyire, amíg a szövetséges birodalom leköti az ellen figyelmét. Direkt olyan pályára mentem ahol "golyófogóként" feltartja, amíg én a háttérben építkezem:).
(A grafikára térve: ennél volt már szebb játék is szerintem, pl: az X-3 Reunion az azért állatabbul nézett ki... Itt egyedül csak a csillagok tetszenek.De azért az tényleg atom, hogy szépen ki lehet nagyítani a térképrõl az egész naprendszerre, töltögetés nélkül.)
Kíváncsi vagyok, hogy ki milyen flottákat preferál?! Gondolom az a lényeg, hogy minél több dread+ sok bombázó, és vhogy ezeket megvédeni... Nem?
A nagy anyahajót per pillanat nem kedvelem annyira, mert a precheron könnyû hordozókból mintha hamarább össze lehetne állítani egy nagyobb bombázóflottát, semmint hogy megvárni amíg az eléri, kifejleszti a max. cipelhetõ bombázókat. Meg hogy ugye maximalizálva van a nagy hajók száma. A kisebb hordozó nem is veszi el a ''legénységi helyet'', s így a nagyobbik helyett akkor építhetek marza dreadnoughtot...
Amikor (ha) többjátékosban nyomultok, akkor gondolom már az a lényeg, hogy minél gyorsabban pótold a veszteségeket, nem?
Vajon hogyha nem kötök szövetséget egyik birodalommal sem, akkor elõbb-utóbb mindenféleképpen összeállnak ellenem? Nem lesz olyan, hogy egymást öljék a végéig anélkül is, hogy én lefizetném bármelyiket is???
Egyetértek.... Uzii az elsõ eddig aki igazán újdonságokat rakott a programban, mi többiek csak a beállításokkal játszogatunk.
A modomból felkerült az este a Publokus béta. még sok baj van amit orvosolni kell, de ez is mûködik. Itt van 2 link, ahonnan letöltetheted.
Rutinos strat játékosnak tartván magam, egy small mapon gyakorlás után beleugrottam a huge 102 bolygós buliba. Elején nagyon jól ment, felhúztam egy fullos flottát, viszont egyáltalán nem foglalkoztam, hogy a többi birodalom mit kéreget, vagy akar tõlem(diplomácia). A végére elértem azt, hogy 4 gépi ellenfél teljes flottája, capital ship-ektõl a frigatekig nekem jött, egymással szövetségben. Persze esélyem se volt, pedig addigra már fullra volt fejlesztve minden, és az én capital ship flottám(maximum) is 6-7 es szintû hajókból állt+ volt vagy 40-50 kisebb hajóm is mindegz egy bolygónál. Na ott még az én gépem is beszaggatott, amikor több száz hajó nekiállt lõni(c2d 6750, 8800 gt, 4 gb ram, felbontás 1650*1050, minden fullon a grafikában.
Na szóval a lényeg, hogy nagyon komolyan ki kell nyalni a seggét a gépi játékosnak, hogy szövetségeseket is szerezz. Így csak egy-kettõ ellen kell harcolni egyszerre, ráadásul segít a baráti birodalom is.
A te mododat már nagyon várom mert olyanok vannak benne amik eléggé érdekelnek. Az Uzii nevû srác eléggé ontja magából az ígényes modokat, le a kalappal elõtte.
Van valami fejlemény a Distant Star végleges változatáról?
Hali! Be lehet cumiztatni néha a gépet, ha elõször csalit küldesz neki, amire ráharap.. Ha túlerõben vagy, akkor többnyire menekül. Felsorakoztatod a flottád ugrásra készen, elküldesz egy hajót a másik szektorba, vársz mittudomén'10-15 másodpercet, kijelölöd a többinek hogy group phase jump. Az elsõként elindított hajhónak meg mondod, hogy forduljon vissza a flotta kilépési pontja felé, és ha jön utána az ellenséges romboló, akkor szevasz... :)
Ezt persze csak akkor lehet eljátszani, ha túlerõben vagy. De van TEC-nél Akkán csatacirkáló. Azon van (fejlesztés után)ionágyú, az megbénítja az ellen seggét(fegyvereket is lekapcsolja pár másodpercig)!
De a cobalt könnyûfregattokat kutatással fel lehet fejleszteni. Asszem' az is bénít, vagy mit csinál? Hirtelen nem tom'.
Meg a dunov cirkáló a legkirályabb támogató!! Amellett, hogy tölti a saját hajók pajzsát, mint állat, amellett még le is szedi az ellenét,s elszívja az antianyagát! (És külön még bénít is valami pluszt asszem'?)
Vagy építs olcsó cirkálókat, amik bombázót gyártanak! Ez darabonként olcsó viszonylag csak kell belõle vagy (mittudomén) 25, mert egyszerre csak egyet visz magával...
Rázavarsz 30 bombázót, hamar odaér, azt jól megszedi. Persze ha van (még)légvédelme nyilván nehezebb lesz, de asszem újra legyártja a hordozó, ha megsemmisült... (Vagy nem?)
Vagy ezeket a cirkálókat amik a bombázókat szállítják(hirtelen nem tom' a nevét) elõre beküldöd (más szektorokból indulva) a lehetséges menekülési útvonala mögé.Ha azok odaértek, a másik szektorból, másik irányból bezavarod a csillagromboló flottával eléjük... (Na meg ha tiéd a bolygó, akkor a várható kilépési pontjához rakhatsz ágyúkat is, stb.)
Én egyébként még nem nagyon játszottam stratégiai játékokkal, de ez rohadtul tetszik!
Fórumokon többen ugyan azt mondják, hogy az 1.03-mas patchtõl kezdve lehet majd aktíválni egyszerre több MODot is, de a készítõk errõl nem mondanak semmit és a felépítés alapján én nem gondolom, hogy lehetséges. Szerencsére nem olyan nehéz összeolvasztani 2 modot. Nekem kb. 40-50 percembe tellett, hogy az SINS PLUS MOD 1.0 4 új bolygóját és 45 új bónuszát belerakjam a sajátomba, úgy, hogy közbe még filmet is néztem.
A program mdoolási képességei jelenleg eléggé becsapósak. Valójában úgy tûnik, mintha sok mindent lehetne vele csinálni, de a lagfontosabb dolgok a forrásba vannak kódolva, sajnos. A fejlesztõk íglrtek némi hozzáférést az alap kódokhoz, a modding toolsal, majd kiderül mi sül ki belõle. Addig azért hogy ne csüggedjenek a nem SW rajongók sem. Készül Star Trek RC is, jelenleg a modelleiket csinálják, és probálják kikerülni a kódolási korlátokat, mellette Warhammer 40.000 TC is készül, egész pofás hajókkal. És lesz Battlestar Galactica TC is. De már jelentettek be, Freelancer, Freespace, Wing Comannder Modokat. Ha valaki több infót akar az nézzen fel a hivatalos honlap fórumára, MODDING pont alatt.
Van pár Capital ship-nek Phase Disruption képessége, mondjuk ez nem területre hat hanem 1 célpontra. Visszavonuló tömegbõl így viszont szépen ki lehet emelni az ellenséges Cap shipeket.
BladeW - nem vitatom hogyha gyengébben állnék énis menekülnék - csak ha már akkkoraaa flottám van, hiányolok vmi elfogási lehetõséget. Valami interdictort :P Most nézem, nem gyapáltuk mi egymást Space Empires 4ben? :) (szabfer)
A TEC-nel meg az adventnel biztosan van egy capital ship fajta, aminek az egyik extraja, hogy jelentosen lecsokkenti az ellenfel hajojanak "antimatter" erteket. Es antimatter kell a bolygok kozotti ugralashoz is. Ezzel esetleg elfoghatsz egy ellenseges capital shipet.
A masik meg ha gyengebben allsz te is menekulnel amig birsz. Az AI is ezt teszi. Az mas kerdes, hogy emiatt gyakran kulcsfontossagu bolygokat is otthagy neked szabadon.
Arra van valakinek tippje hogy lehet "megfogni" az ellenséges hajókat - a játék jelentõs része abból áll nálam, hogy kergetem az ellenfeleket körbe körbe a naprendszerekben, mert állandóan elszaladnak ha kicsit is erõsebb a flottám mint az övék... Láttam van vmi épület, ami a hiperhajtómûvek feltöltõdését lassitja, más módszer nincs? Vmi hajó esetleg ilyen speckóval?
Colony ship. Ugyanaz, mint amivel kolonizálsz. Nem csak magányos, hanem ellenséges épületek ellen is használható. :)
Sziasztok. Hogy lehet elfoglalni a magányos bányákat? Többször is találtam ilyet, ahol azt írja, hogy meghódítható, de nem tudom mi kell hozzá.
Nem új ötlet, csomóan alkalmazták már korábban is. :) Õk annyiban térnek el a többiektõl, hogy a játékaikban bevallottan semmilyen védelem nincs, tkp. aktiválás nélkül is mûködnek, de a javítások csak aktivált termékre mennek fel.
Meg kell, hogy mondjam, hogy fantasztikus ötlet a fejlesztõktõl, hogy a peccseket csak eredeti serial ellenében lehet letölteni :D
Btw modokat hol lehet bekapcsolni?
Nekem is minidump hiba, help :D:D Probáltam a forumokat olvasni a honlapon, de sajna nem értek tul sokat angolul
Nem tudjátok, hogy itthon lehet-e majd dobozos verziót kapni. Mert eléggé megtetszett a játék optimalizáltsága.... meg a játékélmény maga....
Sziasztok!
Vista 64 en tolom , ha sima verziot felteszem siman megy minden gond nelkul. Amint felpatchelem 1.02 re . 5-10 perc játék utan kilép valami minidump hibával.. Ha uninstal és ujra csak az eredetit teszem fl sima megy... Van valami ötlet esetleg mi lehet a gond? Megvettem online játékot, még azzal se lehetne gond.
Akkor lenne még izgalmas a dolog, ha a fregattok és a cirkálók is tudnának fejlõdni. :)
A vadászok pl repkednek ossze-vissza. Egy zászlóshajónak, vagy egy csatacirkálónak meg ugysincs sok eselye "kioldalazni" egy rakétát, vagy egy lézersugarat, minek repkedjen csata kozben?
Az viszont igaz, hogy ebben a jatekban nem nagyon lehet megcsinalni hogy letechelem az ellenfelet, aztan kevés de fejlett egyseggel harcolok a sok, de alap egység ellen. Lehet hogy a jatek hosszutavon emiatt nem lesz eleg valtozatos, passz... Egyelore en meg elvezem :)
Szerintem a bõvítés alatt azt értette, hogy csatában nem manõvereznek a hajók, csak megállnak lõtávra és durrbele. Így a minõségi fölény kevésbé érvényesül, mint a mennyiségi fölény. A minõségnek, a jobb technikának csak akkor van jelentõsége, ha közel azonos kategóriájú és számú hajók csapnak össze.
Vasarikhoz nem tudok hozzaszolni, csak TEC-el jatszottam eddig. Viszont igerik hogy lesznek uj fajok ha masnem egy esetleges kiegeszitoben.
A hirek szerint 1-2 héten belul jon uj patch.
Amivel nem ertek egyet az a "taktikai utasitasok bovitese": az osszes extra kepesseget lehet manualisan vezerelni, csak alapbol minden automatan van. Nekem pont ezert tetszik, hogy idegesito micromanagement nelkul is eredmenyesen jatszhato a jatek. Realis hogy a nagyobb, erosebb flotta nyer nem? Igy jobban lehet foglalkozni a egyeb dolgokkal.
Nekem pause break mûködik single-ben. Egyébként van valami jó taktika Vasarikhoz? Mert én eddig nem találtam. Olyan kegyetlenül gyenge a hajók tûzereje, hogy egy komolyabb flotta ellen semekkora számbeli fölény nem segít. Ezt az sem tudja kompenzálni, hogy a bolygók között közvetlenül is tudnak a hajók ugrálni. Advent és TEC között viszonylag jó a balansz. A TEC hajói alapból erõsebbek, de az advent a kutatásokkal jobban fel tudja tápolni a hajóit, így erõsebb flottákat tud létrehozni, de addigra a TEC meg tud finomítókat vagy gyárakat vagy mifenéket építeni (amit az advent nem), és így több lóvé van az utánpótláshoz. De hát a Vasari minden szinten kegyetlenül gyenge. Remélem jön majd kiegészítõ, ahol ezt javítják, meg legalább bekerül még néhány faj, mert ílyen kevés fajjal hamar monotonná válhat a játék. Meg szerintem a taktikai utasításokat is kicsit bõvíteni kéne, mert így nagyjából annyi egy csata, hogy két flotta összeütközik, azt lövik egymást, amíg a gyengébb ki nem nyiffan, vagy el nem menekül.