Nem tudom hol és hogyan érzékeli, de gondolom a gyújtás idõzítése függ tõle.
Meg az üzemanyagellátás. Nálam az volt hogy a pumpa nyomta az anyagot az indítómotor is ment csak nem akart beindulni.
Amúgy azt nem tudom, hogy annál a motortípusnál, ahol külön befecskendezõ van minden hengerhez, (ez vagy a közvetlen, vagy a hengerenkénti, nem tudom melyik a 2 közûl) miért nem oldják azt meg, hogy érzékelné az ECU, hogy ha nem megy az egyik henger, és leállítaná arra a hengerre a befecskendezést. Mert az elégetlen benzin egyrészt káros is a katalizátorra, másrészt meg pazarlás.
Mert úgy tudom eddig nincs olyan autó, amiben ezt megvalósították volna. Pedig szerintem egy jó ötlet, és megvalósítható is.
A felsõ holtponti jeladó a fõtengely állását nézi, és ebbõl számolja a fordulatszámot az ECU. Ha ez a jel nincs meg, nem tud semmit a motorról az ECU (illetve a semmi az túlzás, de lényegében a legfontosabb adatot nem tudja). Nem csoda ha nem indul be.
A fostalicska Tipomban is halt meg egyszer, de persze korántsem jöttünk rá elsõre hogy ez a szar benne. Csak néha megállt, meg néha nem indult el. Aztán mikor már naponta megállt, és ott voltam hogy lelököm az árokba és felgyújtom, akkor kiderült, hogy ennek a jeladónak a kábele volt megtörve... többek között.
Akkor tuti ez lesz, jó hogy nem álltam neki a gyújtótrafókat kicserélni.
Ja, csak nagyon sok esetben fhanszoáéknál meg digóknál nem maga a jeladó adja meg magát, hanem a kábel, vagy a csati. Ezért tudja igencsak szopóra venni az embert, mert nem javul meg a jeladó cseréjétõl.
khmm... a topic címében, ill. a téma megadásában sehol nincs pontosítva a felsõ holtpont jeladó megnevezése. [anyaga, elhelyezkedése, funkciója stb...] Én perpill. erre asszociáltam
5 éves Scenicben dettó ugyanez pusztult meg holnap viszem cseréltetni, csatlakozóval együtt szigorúan :) úgynézki szinte minden rönyóban elõjön egy idõ után...