MIlyen kocsira lenne? A 4x108-as álltalában a régebbi fordok, pár francia kocsik és a 80as Audikra passzol. Ahhoz h pontosan megtudd tudni kéne a felni szélességét és nagyságát(col-ban)
Sziasztok. Meganra.10 éves Mít javasoltok.Árban Téli gumít . Olcsó? Vagy jobb Drágán? Évi 15 ezer Van különbség? Futott km Tapadás? Köszi.
Olcsót én nem veszek az biztos. Én is pont most nézek téligumikat anyám Swiftjére. Pár Tesztet is megnéztem az Autobildben/neten. Elég jelentõs különbségek lehetnek téli gumi és téli gumi között is úgy árban, mint teljesítményben. Nekem ezek maradtak:
Ezek darabonként 14-17e HUF között vannak. És több, egymástól független teszt alapján jöttek ki a legjobbak közé. Havas (vonóerõ, fékezés, vezethetõség, szlalom) - vizes (auqaplaning, kanyar-aquaplaning, fékezés, vezethetõség, körpálya köridõ) - száraz (fékezés, vezethetõség, gördülési ellenállás a fogyasztás miatt, elhaladási zaj) útburkolaton szokták tesztelni a gumikat.
Azért sem éri meg szarozni azon az 1 gumi árán egy teljes garnitúra vásárlásakor, amit meg tudsz spórolni az olcsóbb gumi választásával (3-4 szezonnyi használatot feltételezve), mert esetleg emberélet is múlhat egy gumin (nem félreérteni...), nem csak anyagi kár.
nekem mondjuk nyári van goodyearbõl, de az elég gyenge eresztés... sokszor még az útszéli kisebb tócsákon is felúszik vele a kocsi -normál 70-80-as tempónál, nem lekopott futófelülettel- ezzel szemben két hete hálás gondolatok szállingóztak a gumiember felé, amikor az m7-en velence környékén elkapott az ítéletidõ...
:( Gumisnál vettél új gumit, és így viselkedik?
Amúgy fel kell vezetni egy évszámot is a gumi oldalfalára, ami alapján be lehet azonosítani, hogy még forgalomba hozható-e. Mert ugye a gumik elfáradnak idõvel, és akkor egészen másként viselkednek.
Viszont az, hogy nyári gumi 70-80-nál aquaplánol, eléggé furcsa, mert elvileg pont a nyári gumik viselkednek kevésbé hajlamosan a felúszásra.
Na ez nagyon sokat, és nagyon keveset bír...menettulajdonságok szempontjából sokat bír, élettartamra (kátyúk miatt) keveset. +
nem. egy 2,5 éves tütüt vettünk a nyár közepén a párommal. ezek az emlegetett goodyear gumik voltak rajta. hogy mikori és honnét származik, ki tudja már..?
Hi tudna nekem valaki adni egy oldalat ahol el vannak magyarazva a roviditesek pl ha van olyan hogy 7,5Jx17 H2 ET 45 ez mit jelent???
7,5J = ennyi col széles x17 = ennyi col átmérõ (kerékméret) ET45 = ennyivel van az agytól a valami :) a lényeg, hogy ennek az értéknek jó közelében lenni a gyárihoz. azaz ha a gyári neked ET30, akkor bentebb lesz ez a kerék, ha a gyári mondjuk ET55, akkor pedig kintebb lesz ez az ET45-ös. (ha szélesebb felnit veszel mint a gyári érdemes alacsonyabb ET vel vásárolni...)
jah még annyit, hogy azért minnél alacsonyabb az ET annnál jobban terheli a futómûvet (amúgy ha jól emléxem a kerékagytól való távolsága a felniközépnek de ez nem tuti, de a lényeg gondolom érthetõ.)
Sziasztok kérdés:van egy astrám aminek az oszto köre 4x100-as vettem 4 felnit és ki derült hogy4x98-as az osztoköre mit tegyek felmerjem rakni????????
van mozgókúpos csavar azt mondják az elég jó, vagy esetleg osztókörmódosítóval, de én (szobjektív) nem raknám fel. A futómû szerintem elég fontos, én mondjuk nem szeretném, hogy az egyik kerekem beelõzzön vagy kitörjön a kerék.
Én spec nem mernék manõverezni egy általam megbízhatatlannak érékelt autóval.
DE! sokan mondják, hogy a mozgókúpos csavar nem gáz, szóval, a te döntésed...
kössz
A mozgókúpos csavart én hanyagolnám, egyrészt nem olcsó másrészt tönreteszi a menetet a kerékagyban (persze két ki és becsavarásnál még azért nem:) Keress valami esztergályos ismerõst és csináltass 4db osztókörmódosítót. Annál tisztább megoldás nincs.
Sziasztok lenne egy olyan kerdesem hogy ha van egy vekonyprofilu gumi akkor abba ugyan olyan nyomasnak kell lenni mint a vastagabb profiluban???
A Semperit Speed-Life gumiról van valakinek tapasztalata? Peremvédõs ez a gumi? Mert nem találtam róla neten normális képet amin egyértelmûen látszana csak EZT. Ezen úgy tûnik az.
sziasztok. Most állok téligumi vásárlás elõtt. Szerintetek vegyek hozzá külön lemezfelnit, vagy a gumit a mostani 17-es felnimen cserélgessem mindíg? valaki azt mondta régebben, hogy ez az otóbbi nem tesz jót sem a guminak sem a felninek...
Ha megteheted akkor vegyel hozza lemezfelnit is mert az jobb telre.
Az alunak nem jó az a só, amivel felszórják az utat. A lemezfelninek se, de az alu kifejezetten utálja.
A másik meg - szerintem - az, hogy a 17-es felnire nem megy rá olyan jó, ballonos gumi, csak peres inkább. És ha esetleg kemény tél lesz...akkor jönnek a kátyúk.
Egyébként Bp-re legjobb egy pickup (L200, és társai) nagy brutál ballonos gumija, amivel ha közelítek egy kátyúhoz, nem lassítok le, meg kerülgetem, hanem megcélzom, és még gyorsítok is!
Igen, mert az alu ridegebb, mint az acél. Kevésbé rugalmas. Kemény csattnál, nem deformálódik, hanem törik. Ezt értelemszerûen nem lehet javítani, és egy jó az jó drága. A lemezfelni olcsóbb, és jobb a javítási aránya. Egyébként alut is lehet javíttatni, de azt görgõzték. És jó drága volt az is.
Továbbá az alufelni külsõ felületébe belemarhat a sós trutyi. Én régen jártam télen aluval, és nekem kikezdte a felnit.
Meg a sok sáros latyak könnyebben megy bele, és ha megragad, akkor az decentírozza a kereket. Szóval folyton oda kell figyelni a pucolásra.
Az autómánia topikban nem válaszolnak, szal keresni kezdtem :D
Anyámnak rendeltünk Kléber nyári gumit, viszont azzal, hogy elcseszte a beszállító/nagyker/akárki, Uniroyal-t kapott, persze azonos árban. Jól járt, vagy átverték? Jobb, mint a Kléber, vagy rosszabb?
helló! Nem tudja valaki, hogy egy '90es mitsubishi lancerre milyen kerékanyák kellenek, ha alufelnit szeretnék feltenni? eddig valami 12x1.5ös méretet gyanítok, de asse tom mi számít itt:S Kösz a segítséget!a
Érdeklõdöm a következõ dologról:
7X16 5X100 ET53 gyári felni méret helyén jól használható-e a 7,5X16 5X112 ET35 paraméterekkel rendelkezõ felni?
Mondjuk osztókörmódosítóval fel lehetne tenni a kereket, de az ET számokat elnézve az új felnidnek jóval kisebb az ET-je és ehhez még jönne egy kb. 20mm-es osztókörmódosító akkor a kerék már kilógna a sárvédõbõl gondolom én...
a topaukcio-nál is vannak jobb árak.. pl itt: vidauto.hu
Sziasztok! Szeretném kérdezni, hogy honnan lehet megtudni az autóm lyukkiosztásának a számát? Lehet azt valahogy mérni?
hát beírod a googleba a kocsi márkáját és típusát és kidobja :D
mérni nehezebb, fõleg h páratlan csavarral/anyával van feltéve. ha párossal, akkor két szemben levõ csavar/furat középpontja az osztókör és a csavarok/furatok száma pedig adott.
tehát pl 4x100 (négy csavar/furat és két szembelevõ 100mm-re van egymástól, ergó 100mm-es körön vannak a csavarok/furatok)
Aktuálissá vált, hogy autómon a téli gumi garnitúrát lecseréljem a nyárira, de az a problémám, hogy nem sikerül levennem a kerekeket, ugyanis a 4 kerék közül egyiken sem sikerül egyik csavart sem kilazitanom semennyire! Gondoltam biztosan az én fizikai erõmmel van a gond, de megkértem pár barátomat aki jobb erõben van mint én, hogy próbálják meg, de nekik sem sikerült! Hangsúlyozom: mind a négy kerék mind az öt csavarja úgy be van szorulva hogy semmit sem mozdulnak! Ráfújtam már fél flakon WD40-et a csavarokra, de semmi változás! Kapapáltuk, rááltunk a kereztkulcsra, továbbra is semmi! Ott tartok, hogy hagyon az egészet a francba és viszem a gumishoz!
Esetleg valakinek valami ötlet, házi praktika? Kell, hogy legyen valami megoldás!
Egyébként nem egy computervezérelt új autóról, hanem egy 30 éves 190-es mercirõl van szó! :)
Segitségeteket elõre is köszönöm!
Hello probald meg, hogy a kerekulcsra meg raksz egy csovet es ugy lehet az segit.
básszus kurvára nem olcsó ebben a méretben gumiztatni
Taurus 401 205/50 R16 nyári gumival van tapasztalata valakinek? Kevés kb. 5-6ezer km-t megyek évente,de nem szeretnék használt gumit venni. Michelin budget kategóriása,és legalább nem kínai. Autónavigátor tesztjében jó eredményt hozott fékút,kanyarsebesség és alacsony zajszinttel. Gondolom a rövid féktávot,magas tapadóképességét puhaságával éri el,ami miatt gyenge a kopásállóság (a teszten 4-5 vészfékezést csináltak,ami miatt darabkák váltak le a felületből ) és a kigurulás értéke alacsony.