elsõ végigmenetelre 4.16 lett nekem de sztem a féken nagyon sokatkéne még finomitani, és a fizika is érdekes egyszersem csusztam meg a pályán azért mert kanyarbol kifele padlot nyomtam pedig ez egy vfts elvileg, szal sztem még belekell nyulni erõsen a játékba, de ha minden frankón meglesz akk sztem jó lesz
Nemnehéz....Hagyd, hogy húzzon a centrifugális erõ xD
Az ilyen "apro finomsagok" mulnak a fizikai engine-en. Hogy mit s hogyan szamol egyaltalan. A "gazadasos kormanyzasnal" eleg komoly szerepe van a kuplungnak, a difinek, de eleve az egesz eroatviteli cucc dinamikajanak, lenduletenek, tehetetlensegenek stb.
Kuplungnak? Az indulás és az alárugdosás kivételével nem nagyon használják... inkább belóbálják, túlkormányozzák és gázt adnak... tudtommal a kuplungot nem sokszor használják verseny alatt...
Hasznalni nem nagyon hasznaljak, de eppen ezert irtam, mert ki lehet sporolni a szamitasi sorbol, de erdemes vegig gondolni milyen hatasa lenne.
Arra probaltam celozni, hogy ha rendesen le van programozva egy hajtas-lanc (motor-kuplung-valto-kardan-diffi-feltengely-gumik), es ugy mukodnek ahogy kellene (motor tehetetlenseg, kompressziok, kuplungcsuszasok, valto-sperdifi mukodesek, mittudomen:P), akkor ha az auto lassu tempoban kozlekedik, alapjaraton csusztatott kuplunggal, vagy ha utcai tempoban halad, akkor is jo fog mukodni, mint amikor keresztbe pakolgatja valaki 100-as temponal az aszfalton, murvan stb;)
De ha egy bizonyos sebessegre, vezetesre, stilusra van behangolva valami, lesporolva nehany dolgot, akkor elofordulhatnak anomaliak;)
Én úgy vettem észre, hogy az alárugdosás mûködik... szerintem a kuplung, difi, váltó, nyomaték le van programozva... a többi ennyibõl nem derül ki... :S
Amúgy amíg az irányítás nem lineáris, addig nem nagyon lehet véleményt alkotni, mert ez nagyon sokban befolyásolja a dolgokat...
Más:
Árnyék nélkül gyûrtem... most bekapcsoltam az árnyékot, szó szerint halálfélelmem lett! :D Sajna a 4870-m valamiért nem szereti... :S
Nálam valami nem smakkol... árnyék és hdr nélkül semmi gond, stabil 60fps... de, ahogy rányomom az árnyékot, egybõl leesik 30-40-re... ez ugye nem is lenne baj, de ennek ellenére szaggatni kezd! :(
hát sztem ha kuplungozol és gázd adsz akk tul lassan emelkedik a fordulat...legalábbis én itt nem használok félgázt pláne nem kuplungoláshoz, mert padlóval is nyögvenyelõsen haragszik meg
Amit írtam akkor jó, ha elkezdi tolni az elejét... fordulsz, csökken a fordulat, tolja az elejét, gázt nem engeded el, egyszerûen csak alárúgsz a kuplungnak, így a hirtelen "ráesõ" nyomatéktól talán elindul a segge...
Hát én mindenképpen spórólnék a fákkal és árnyékokkal ... Ahogy nézem a fa objecteken még lodolás sincs , az árnyékokon igen, bár mintha az út melletti fák még messzirõl is vetnének árnyékot....A beljebb lévõ fákon meg bõven elég volna egy mezei shadowmap is .Tusom, hogy egyszerûbb az élet ha minden azonos nevû fa azonos paraméterekkel van exportálva, de hát a lodokat, árnyékokat sajnos muszáj szinte példányonként belõni . Hogy az út mellett a susnyásba , ahol alig látszik miért kell 1000 poly/m2 azt nem értem :)
Nagy tiszteletem a munkátokért, de el kéne dönteni, hogy szimulátort akartok, vagy egy "majd most megmutatom" techdemot ! ;)
Lehet, hogy hihetetlenül hangzik, de rengeteg idõt töltöttem az optimális látványvilág/sebesség arányával. A növényeknek meg van csinálva a lodja, és teszteltem is vele. Számattevõ gyorsulást nem tudtam elérni... Még akkor sem, ha a lodolt fák se nem kaptak árnyékot, se nem vetettek. És ez az a rész amin nincs mit optimalizálni, mert a kirajzolás abszolút a videokártya dolga. Lehetséges, hogy gyengébb kártyákon jobban száít, de nagyon nem hiszem, mert egy x800GTO-val is teszteltem, és ott se volt igazán értelme a dolognak, ellenbensokkal rondább a látvány, és persze több munka is van vele.
A cél az, hogy egy jó szimulátor legyen, mellette egy korszerû grafikával. Szerintem mindkettõ megoldható, nem kell egyikrõl sem lemondani.
A vöfti fizikája jelentõsen változni fog a 1.1es bétában, ami januárban adunk ki.
Játékmotokhoz nem értek, de az tuti, hogyha minden vet és fogad árnyékot, fõleg dinamikusat az rohadt sok számítást igényel .Ezért szokás csak a jól látható részeken alkalmazni azt is csak viszonylag közelrõl . Azt nem értem miért nem gyorsul a lodolástól..... De ez így nagyon lassú még erõs gépen is, sajnos a nagyon nem tudom kipróbálni ott sehogy nem indul ( talán a 64 bit miatt, de nem tudom...) , mindenképpen gyorsítani kell rajta !
Azert a jovore is gondolni kell;) Ha ebbol lesz talan valami hivatalosan, az legalabb 1 vagy inkabb 2 ev. Addigra mar nem lesz gond a sebesseggel:) Csinaltam egy gyors tesztet. A procim viszonylag friss (Q9550) de a videokartya mar tobb mint 2 eves (8800GTX). Default: 130fps, REF:80fps, HDR+MB:115fps, SHD: 60 fps, (HDR+MB)+SHD: 50fps, (HDR+MB)+SHD+REF: 40fps (1280x800x32).
Ha hasonlitgatni kell, pl. rF: abban se valodi tukrozodes nincs, se HDR, se MB. Raadasul az arnyekokkal is erosen sporolni kell, nem beszelve arrol, hogy egy korabbi technikat kepvisel. Ehez kepest szerintem nem olyan lassu;)
De azt is figyelembe kell venni, hogy ez, mint rally, abszolut kotottpalyas verseny, "csoben autozas", minimalis belathato resszel. Ide illik komolyabb grafikat rittyenteni;)
Amugy ha hasonloan lenne felepitve a palya, mint a RBR-ban (negyzetcentimeterenket valtozatosan, rengeteg apro texturaval), beszaras lenne:) Persze, az ido...
Ne hasonlitsd az rFactor engine-hez;) Az 5-6 eves engine, alapbol DX7, amire rahuztak nehany DX9 shadert;) Annal grafikai engine-ben mar a CRC is komolyabb volt (HDR, MB, onarnyekok, tukrozodesek stb.) Az rF-ben rengeteg a trukkozes, a kenyszermegoldas. Alapbol mar nagyon gyors tud lenni, de felhasznalva nehany efektet, irtozatosan be tud lassulni.
Én Alexease beírásával értek egyet. Ez a játék nem a jelenkornak kell, hogy készüljön, sokkal inkább a 2-3 év múlva használatos gépekre. Persze feltétlenül szükség lenne egy Alexease szintû grafikusra, aki azért megfelelõ külsõt kölcsönöz a játéknak. Szerintem rajta kívül is sokan szivesen segítenének nektek.
Sajnos még elég homályos, hogy ez egy ingyenes vagy egy fizetõs játék lesz-e. Persze ezeket még van idõ kigondolni bõven, hiszen ez csak egy bemutató pálya, egy autóval. Majd azonban jó lenne tudni mennyi autó, mennyi pálya, milyen koncepció az amit elképzeltetek. Ezek után sokkal könnyebb lenne tanácsokat adni, amolyan játékos szemmel.
Vitathatatlanul nagyon bíztató amit eddig láttunk a programból.
Multkor eppen ezt feszegettem, hogy eloszor az alapokat, a koncepciot, a celokat kellene meghatarozni (ingyenes/fizetos/hobby/modding), mert attol fugg minden. Meg ha szeretik is csinalni, tul nagy munka ahoz, hogy csak ugy "keszulgessen":)
Bar ha fizetos, akkor hirtelen nulla otletem van:) Januarban tudok erdeklodni, de nem sok remeny van.
De en amellett lennek, meg ha alapbol "rally" is a neve, hogy igazabol egy alap engine-t erdemes epiteni, foleg fizikabol (ahogy tegnap is irtam). Mert ha az alap torvenyszerusegek mukodnek, a parameterrendszer hasznalhato, utana mar mindegy, hogy az az auto Gokart, Lada vagy Porsche, vagy hogy a terep egy Cora parkolo, egy KRESZ rutin palya, Paradsasvar vagy Somogybabod;D
A jatekkiadas nyeresegesen csak nemzetkoziszintel lehetseges, ami szinte lehetettlen. Ami divatatos az az extra csicsa cucc (NFS, TRD), ultra multi platformmmal (PC, PS2, PS3, Wii, Xbox stb. - es ugy, hogy a PC egyre jobban visszaszorul!), rengeteg liszensszel, mert az embereknek az kell, hogy ott legyen a logo (tobb milla dollar).
Magyar viszonylatban kiadni, max nehany szaz eladott peldany:) 1-2 havi fizetes:) Raadasul az is jogdijas. Ha csak a regi autokat nezzuk, az is maceras lehet: a Lada ismet fejlodik, a Skoda mar regen visszakerult, de az egyeb markak sem tuntek el, hogy csak ugy ingyenesek legyenek.
Ami jarhato ut talan, az egy LFS szintu cucc, csak rally-terep-cross stb. stilusban. De ma mar mas vilag van, mint 5-6 eve, ez is nehez szules...
Persze, ha lenne valami pontos megrendeles, feladat kiadassal, akkor nincs gond, azt kell csinalni, de ha nem, akkor mashogy kell megkozeliteni:
- 1 even belul osszerakni egy tuti fizikai engine-t, 3 teszt autoval ("buggy, cross, rally"), es 1 bazinagy tesztpalyaval (amin van trial, cross, rally stb. szakasz). Az online szerintem kikerulhetettlen...
- Ha VAN megfelelo erdeklodes, akkor 1-2 even belul az iegenyekhez merten "veglegesre" gyurni, 3-4 autoval, 3-4 palyaval, es penzze tenni. Az engine es autok fixek, a palyak modolhatok lennenek:) Igy ha kell, csinalhatnak, konvertalhatnak (:D) oval dirt, rally, cross vagy barmilyen palyat, ami a sorozatukhoz kell;)
Persze, ez lehet 2-3 ev bukta is, de ha mar az elso szakasz kint van, bami lehetseges (talan egy megrendeles, szponzorok, valami gyarto vagy sorozat stb).:)
no igen..rally cross szimulátor (!) az nagyon kéne már, az erõsen hiányt pótolna, és talán a legélvezetesebb versenyzési mód, egy mindenben korrekt fizikával... Arra látnék esélyt, hogy valami eladást is produkálna, a "sima" rallys, fejlesztgetõs játék szerintem ma már nehezen eladható .
Szerintem meg kifejezetten eladhatatlan az egy stílusra belõtt játékprogram (néhány kivételtõl eltekintve). A rally vonal kifejezetten jó, kiegészítve más szakágakkal, csak néhány amibõl mostanában kevés vagy egyáltalán nincs és valaha nagyon népszerûek voltak.
Rally, Rallycross, Monster Truck, Dirt Oval, stb... Ezek lényegében azonos környezetben mûködõ dolgok, csak némelyikre az európai, némelyikre az amerikai közönség a fogékonyabb.
Eladhato lenne a rally is (WRC), igeny biztos van ra. De mint irtam, az mar nagyon hivatalos, rengeteg liszensszel, autoval, platformmal, stilussal stb. Ha valaki kitalalja hogy kell, akkor ott a Codies, minden alap meg van hozza (jo, nem HC szim, de nem is arra van igeny eladas szinten:D).
Magyar rally-ban is lehet gondolkodni, de az kulfoldon nem kell senkinek, Magyarorszagon meg nem lehet eladni semmit;)
Gondolhatod milyen lehet, amikor az Invictus tizeneves profi szakmai multtal, elismerten (nem kifejezetten jatekos szemmel:P) profi engine-nel "nem boldogul(t)";)
Tereprally! Az hiányzik nekem nagyon. Jó hosszú pályákkal. Pl volt régen a DAKAR játék 2000 táján. Az is elég jó volt, sok kocsi/motor, hosszabb szakaszok, a fizika az kicsit gagyi volt.
En is ezert eroltetnem a multi megoldast;) Nalunk hihetetlennek tunik, de Amcsiban elnek-halnak az ovaldirt-ert (korbe-korbe csuszkalnak a palyan:P). Rengeteg sorozatuk van. Ahogy megjelenik egy szimulator, azonnal dirt ovalt akarnak (rFactor, iRacing). Amit nem fognak azoktol megkapni:P Hasonlo a Monster is, "egyenesen maszni, ugralni":)
Ha lenne egy tuti fizika, akkor az rahuzhato mindenre. Utana mar a versenystilus es a palya kivitelezese (foleg DirtOval, Monster) mar nem jelenthet gondot;)
Hasonloan a Buggy is. Kapnak 1 buggy-t, 1 palyaval, 3 nyomvonallal, aztan hajra. Vedd meg az engine-t, aztan csinald meg kedvenc valodi vagy kitalalt buggy palyadat;)
Sajnos semmilyen liszenszben nem lehet gondolkodni, mert millios tetelek. De attol fuggetlenul lehetnek, ha mar valami beindul;)
Hát én már egy ideje keresek magam mellé grafikus(oka)t, de nem találtam még egy olyan elvetemültet sem, aki valóban értene is hozzá, és lelkesedik a dologért, akarja csinálni.
Lehet bizonyítani, hogy mégis van ilyen! Egyedül csinálom a grafikát, ami tudja mindenki, hogy túl sok egy embernek, pláne, hogy nem napi 8 órában csinálom. Sokan tudnak nagy igazságokat beszélni, de a tettek mezejére nem lép senki!
Az, hogy ki milyen szintû grafikus, egy dolog. Itt nem csak jól kell tudni modellezni, de ismerni kell az engine-t, és annak technikai lehetõségeit. Ez sok tesztelést is igényel. Leginkább több különbözõ kártyán, ami meglehetõsen macerás, mert én sem tehetem meg, hogy több gépem legyen a munkára. Ha ez a fizika mellett több autó menne egyszerre, tehát nem rally lenne a játékmód, az újabb terhelés. Tudom, hogy egy GTA4ben ezt is szépen megoldották, de ezt senki ne várja el egy kéttagú garázsfejlesztéstõl... :) (Van még a Bodoo, aki a Trabit csinálta.)
Lehet gyorstani a játékot... Akinek nem bírja a gépe a shadowt, az nem kapcsolja be. Valahol meg kellett húzni a határt, és hozzá tenném, hogy a játék még nincsen kész, tehát gyorsulni már nem fog, csak lassulni, ahogy bonyolódik!
A fizika egymagában is gépigényes, fõleg, ha a törésmodellt is beleszámítom. Ha a kereket is full 3D-s kezelést kapnának, akkor az tovább terhelné a gépet. Ne a jelenben gondolkozzunk! Ezt a játékot nem a mai alsókategóriás kártyákon kell futtatni! Ennek ellenére van az a beállítás amivel még egy leáldozott kártya is képes megfelelõ sebességre, persze megkötésekkel.
Nem hiszem, hogy mindenrõl be kell számoljunk a játék céljait tekintve, de úgy gondolom, és egy ideje egyértelmûen az a terv, hogy LFS vagy Project T.-hez hasonló online alapú rendszert alakítsunk ki. Valószínûleg ebben az esetben is az alap játék szolid lehetõségekkel teljesen ingyenes lesz. Aztán, lehet fizetni komolyabb dolgokért majd. Tervezhetek én bármit, ha nincs rá mód, hogy megvalósítsam... Pénz, idõ, és emberhiány! Ez a hármas a gátja, egy akár sikeres projekt révbeérésének. Nekünk vannak ötleteink, eddig is voltka, különben nem jutottunk volna el idáig sem.
A fizika alkalmas targoncától a monster truck-ig mindenre. Van elsõ, és hátsó leszorítóerõ beállítási lehetõség esetleg a leszorítóerõt igénylõbb gépeknek.
Szerintem eleinte csak kitalált autókat kell berakni(pl.:rfactor,lfs),és késõbb majd az autó cégek fognak ajánalatokat tenni,hogy bekerüljön egy stock car a játékba(lásd LFS és a VW Scirocco).Persze ez azzal járhat,hogy a játékot nem szabad modolhatóva tenni.
De az LFS mar 6 eves es eleve van benne 4 hivatalos auto (MRT5, Raceabout es a 2 Formnula BMW):)
De valoban ez az egyik jarhato ut. Ha van mar egy jo alap, lehet talalni csapatokat/gyartokat akik kepviseltetik magukat.
Rendben, de ide nem besegíteni kell, hanem még egy teljes értékû grafikus, akivel megbeszélem miket kellene csinálni és õ azt meg is csinálja. Tehát ez nem mod, hanem játékfejlesztés. Ide nem elég a besegítés.
Mindenek elõtt pályát kellene tudni modellezni, hiszen egy rallyban abból van a legtöbb grafikai munka szempontjából. Mivel az alapjátékban tényleg nem lesz sok autó, ezért autómodellezõre most nincs szükség egyenlõre. Azt késõbb biztosan találok, akadnak szép számmal, akik autót modelleztek már.
A pályamodellezésben megmutathatod, hogyan kell szép grafikát csinálni! A növényzetet nem kell már megcsinálni, azt én csinálom, amit még kell. Az egyébként is egy külön munka volt rájönni, hogyan érdemes és eredményes ilyen 3D fákat csinálni és használni...
Szóval pályamodellezõ grafikus kerestetik! jó a MAX egyébként, csak tudjuk majd jól konvertálni a formátumot... Egy alap egyszerû grafikával, amilyen az RBRé volt, nem lenne gond, de itt többrétegû multitextúra van, illetve bump és paralax mapping.
Ha nem menne, de a maxos grafikus bevált, akkor lehet, hogy lesz egy objekt konverter maxhoz is, most LW-t használunk. (én ahhoz értek, meg olcsóbb is...)
A sok növényzet egyrészt a valósághoz képest még mindig nem elég sok... :) Egyébként pedig a táj részletgazdagsága erõsen szerepet játszik abban, hogy amit írtak páran, 120nál halálfélelem van a sebességérzet miatt! (Ehhez kell a shadow is azért.) Kevesebb növénnyel nem lenne meg ez az érzet! Ezt is kikísérleteztem, nem csak azért lett ilyen, mert így sikerült. A növényzetek sûrûsége úgy lett belõve, hogy ne legyen se túl gépigényes, de ne is legyen túl ritka. Ez a végeredmény. Én szerettem volna egy mondjuk mecseki szakasz erdei látványvilágából valamit visszaadni. Lehetõségeimhez mérten ezt sikerült összehozni. Lehet mutatni példát, ahol ezt jobban megoldották, vagy egyáltalán próbálkoztak vele a mai technikákat felhasználva. Persze autós játékra gondolok nem Crysis-ra, ami egyébként pont a növényzet miatt (elsõsorban) szintén gépigényes.
Hát a besegítést én se úgy értettem hogy csinálok két fát azt viszlát....
Majd átértékeled a dolgot a LOD-okról, hiperszuper shaderekrõl , plygon mennyiségrõl ha nem ilyen "csõ" pályát kell megcsinálni, hanem valami szellõsebbet ! ;)
Nem kell átértékelni... :) Csináltam olyan pályát is, ahol lesznek lod fák, de nem lodolva, hanem eleve lod felbontásban lesznek kirakva, ami az úttól távolabbra esik. Azok se nem vetnek, se nem kapnak árnyékot. Lesznek ilyen pályák is.
miaz a lod?:D mondja meg valaki lécci :D sztem amugy majd ha tulvagytok a nehezén és még finomitani akarjátok akkor az adott pályák jellegzetességeit is beletehetnétek hogy méginkább otthonos legyen az arra élõk számára...példát sajnos nemtudok mondani :D de biztos van, onboard videókon tuti látszik
Lod (Hebrew: לוֹד‎; Arabic: اَلْلُدّْ‎, al-Ludd; Greco-Latin Lydda) is a mixed Arab-Jewish city about 15 km southeast of Tel Aviv in the Center District of Israel. At the end of 2007, its population was 67,000. [fogalma sincs]
Level Of Detail. Talán részletességi (bonyolultsági) szintnek lehet fordítani. Nagyjából annyi, hogy ha egy objektum közelebb van a kamerához, akkor részletesebb a geometriája, ha távolabb, akkor meg elnagyoltabb. Mivel távolabb kisebbnek látszik, úgyse látszanának annyira a részletek, így oda elég egy "butított", viszont kevesebb számítást igénylõ ojjektum. Példa
:)))))))))))))
LOD: Level Of Detail. Amikor az objectekbol tobb minosegu, polygon szamu hasonlo masolat keszul, hogy a tavolabbi objecteket kevesebb reszbol lehessen megjeleniteni, a gyorsabb szamitas erdekeben. Tobbfele megoldasa is lehet.
Nem mindent kell telenyomni ultra megoldasokkal;) Mindig azt es annyit kell alkalmazni, amennyi eppen szukseges;) Lehet hogy nem gyorsitana semmit, feleslegesen bonyolitana az engine-t, nem beszelve a plusz munkarol;) A Crysis/FarCry elsosorban techdemo csak masodsorban jatek:)
Ez igaz, az árkád autóversenyeknél is a kevesebb több lenne... Meg manapság rengeteg játék élvezhetetlen a graf ellenére is, és elképed az ember amikor látja milyen modok készülnek még HL1-hez...
Nem említettem még kettõ dolgot, amit érdeme kikapcsolni a gamexhoz! Az egyik az, hogy egyes videókártyákon (vagy már mindegyiken...)van ilyen, hogy Threaded Optimization, amit ki kell kapcsolni, mert nálunk véletlenszerû akadásokat eredményez, az okát még nem ismerjük sajnos... A másik az a vsync, amit szintén jobb, ha kikapcsolunk, mert az elõfordulhat, hogy 60 helyett hirtelen leugrik 30 fps-re, és azt lehet szaggatásként érzékelni, pedig valójában nem lenne!
Szóval Threaded Optimization VSync legyen kikapcsolva.
Most jutott az eszembe:kis extraként belehetne tenni azt,hogy az emberre is kihatna a G erõ.Szerintem kicsit feldobná a hangulatot.
sztem meg fölösleges :D
GT Evolution-ba is volt, jópofa, úgy 5 percig, aztán megy az uninstall pont emiatt.. :D