A Halo és a Half-Life projektekben való részvétel után a Gearbox emberei az utóbbi években a saját sorozatuknak, a Brothers in Arms-nak a fejlesztésére szentelték energiájukat. Most úgy tûnik, hogy igencsak el vannak látva programozókkal és megrendelésekkel, hiszen a BiA: Hell’s Highway mellett az új Aliens játékot is õk fejlesztik, sõt belekezdtek egy vadi új címbe is. Ez a Borderlands, mellyel jelen elõzetesünkben ismerkedhettek meg.
Szokásuktól eltérõen a Borderlands nem egy egyszerû FPS lesz. A Gearbox az új játékából egy kõkemény RPG-t szeretne faragni, valami olyasmit, melyben a Diablo, a Deadwood és a Mad Max találkozik a legmodernebb videojáték megoldásokkal. A Borderlands-ben fél millió különbözõ fegyver lesz, az izgalmakról pedig nem csak a látványos, sokszereplõs összecsapások, de a jármûharcok is gondoskodnak, a teljes co-operation játékmódról nem is beszélve. Felkeltette már az érdeklõdéseteket?
A Borderlands története a kopár és sivatagos Pandora bolygón játszódik. A távoli jövõben az emberiség elhagyva a Földet új planéta után nézett, ahol folytatni tudják életüket. A kolonizáló flotta több lakható bolygót is felfedezett, az egyik ilyen a Pandora, ahol azonban néhány mogorva állaton kívül semmit nem talált, csak a végtelen homoktengert. Az ûrhajók továbbálltak, azonban telepesek egy csoportja ott maradt, bízva benne, hogy rálelnek valamire, ami megalapozhatja jövõjüket ebben a világban.
Pandora bolygóját hatalmas karavánok szelték keresztül, kutatva az ismeretlen után. Egy urbánus legenda szerint valamelyik hegy lábánál egy hatalmas és különös fém kaput fekszik, ami annak az idegen civilizációnak a maradványa, melynek felfedezése korábban fellendítette az emberi technológiát. A kapu felfedheti az idegenek minden titkát, erõt, vagyont és fejlett technológiát jelenthet azoknak, akik belépnek rajta.
A kapu utáni kutatás valóságos háborút szült a Pandorán. Csapatok szervezõdtek a felfedezõ akcióra, az emberek pedig versengeni kezdtek, ki találja meg elõbb a misztikus bejáratot. Olyan felfegyverkezett karavánok kezdtek kószálni a sivatagban, akik a konkurencia félreállításától se ijedtek meg, sõt nem lehetett már tudni, kinek hihet az ember, ki akar együtt dolgozni, és ki az, aki kémkedik az eddigi eredmények után. Valóságos hajtóvadászat indult meg, melyben fõhõseink, Roland, Mordecai és Lilith is keményen kiveszik a részüket.
Mint minden urbánus legendának, ennek is több változata él. Az egyik legérdekesebb, hogy a kaput korábban már felfedezték, azonban egy különös földöntúli erõ hatására mindenki meghalt, aki csak belépett rajta – ezt egy rejtélyes rádióadás is alátámasztja. Hõseink azonban nem ijednek meg holmi meséktõl, és New Heaven városából útra kelnek, hogy beszálljanak a hajtóvadászatba.
A kutatást nem csak az egymással rivalizáló klánok nehezítik meg, hanem a sivatagban portyázó banditák, és a helyi vadvilág is. New Heaven városa a legnagyobb önfenntartó kolónia a bolygón, folyamatos támadás alatt is van, Helena Pierce polgármester viszont mindeddig képes volt megvédeni lakóit – de ki tudja meddig lesz ez még így. A játékban New Heaven kulcsfontosságú helyszín lesz, itt tudjuk majd felvenni a questeket is. Ezek között lesz banditavadászat, alienvadászat, olykor a kereskedõ bíz majd meg minket, hogy lopjunk el egy-egy fegyvert, olykor pedig a polgármester, hogy tegyük hidegre riválisait. Igazi maratoni küldetéssorozatok indulnak el innen, de a fõ történeti szál számára sem elhanyagolható a város.
Igazi free-roaming játékmenete lesz tehát a Borderlands-nak. Bármerre mehetünk, azt csinálhatunk, amit akarunk, azzal barátkozhatunk, aki számunkra szimpatikus, emellett a kapu utáni kutatómunkát akkor szakíthatjuk meg, és akkor folytathatjuk, amikor csak kedvünk tartja. A bolygó az utolsó barlangig úgy lesz bejárható, hogy egy töltõképernyõt nem lát az ember, a program az egészet folyamatosan építi fel körülöttünk. Kalandozásunkba három online vagy offline barát bármikor bekapcsolódhat, õk az eddigi CPU által vezérelt barátok valamelyikének az irányítását vehetik át. Bizony, a háromfõs fõszereplõ csapat mellett haverkodhatunk még szereplõkkel, így magunk mellé fogadhatunk pár katonát, és egy-egy snipert, vagy dokit is. Nem lesz gond az se, ha menniük kell a barátoknak, mert ilyenkor újra a számítógép veszi át emberük felett a hatalmat, úgyhogy mondhatni akkora szabadságunk lesz, mint eddig korábban szinte soha.
Mivel egy RPG-vel van dolgunk, itt is fontosak lesznek a különbözõ tárgyak. A Borderlands-ben minden legyõzött embert kifoszthatunk, a zsákmányt pedig felpakolva autóinkra eladhatjuk a kereskedõknek. Tudjuk majd kombinálni a tárgyakat, lehet updatelni a fegyvereket, azokra rakhatunk elemlámpát, távcsövet, lézeres irányzékot, nagyobb tárat, és még sorolhatnánk – ezek kombinációiból jön majd ki a bevezetõben is említett félmillió különbözõ fegyver.
Nem kell bemutatni az RPG mûfaj minden elemét, hiszen tengernyi játékot ismerünk a kategóriában. A Borderlands-ot illetõen legyen elég annyi, hogy meglesz benne minden, amit megszoktunk a stílustól, a jármûvektõl és a variálható tárgyaktól kezdve a beszélgetéseken át egészen a skillpontokig és a különleges képességekig. A stílus rajongóinak ez irányban nem kell tehát aggódniuk, már csak abban kell bízni, hogy valóban olyan izgalmas, minõségi és mozgalmas lesz a Borderlands, mint amit az ígéretekben hallottunk. Megjelenés 2008. õszén PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra.
Nem tudom, de engem eléggé megfogott a hangulata, csak nem lesz olyan rossz.
Legújabb témák 01.10. Borderlands 01.10. FlatOut: Head On 01.10. Kaméleon 01.09. Modellügynökség 01.09. Kinek van a leggagyibb gépe? 01.09. Borderlands <----------------------------------------------------------------- 01.09. Godfather 01.09. Blutengel 01.09. futball videók 01.09. Az Én kutyám