jah, de ugye az iPhone jatekok touch-vezerlesre vannak kihegyezve, raadasul nem is biztos, hogy HD TV-n jol mutatnanak... (meg a Wii szintjet sem ernek el...)
Ha lehet hinni a pleykáknak akkor nem most fogják bemutatni, hanem a WWDC után. Hardware ugyan az lesz mint iPhoneban, "képernyõ nélküli iphonenak" hívják, és nem lesz benne nagy tár (16GB), streamelésre lesz kihegyezve, 1080p-s videokat is streamelni fog.
Meglátjuk, van egy olyan érzésem hogy itthon ennek sem lesz értelme, csak UK-ban, USA-ban, ahol vannak filmek a storeban.
Ja és ha tényleg iPhone OS + Appstore lesz rajta, akkor sunyi módon az Apple be fog lépni a játékkonzolok piacára is :)
Tisztában vagyok az Adobe-val és pontosan most világítottál rá arra, hogy milyen cég. Gyakorlatilag teljesen jól leírtad, végre egyetértünk. Pontosan ezt csinálják: lóf@szt sem. Kijön egy új verzió, aminek 2x akkora a hardver igénye és tud 2 plusz funkciót. Remek. Utoljára a PS7 volt az, amely az aktuális hardveren tökéletesen ment. De a PS CS4 egy i7-es imac-en 8gb rammal gyakorlatilag olyan szinten használhatatlan néha, hogy az szánalom kategória. Viszont akkor nem értem, hogy sokan miért sértõdnek meg, ha az ember kimondja: az Adobe bizony egy rohadt trehány cég, szarnak a userekre magasról. Az õ mentallitásuk: vedd meg a legjobb csúcshardvert és azon majd épphogy használhatóak a termékeink. Érdemes megnézni pár igen ígéretes alternatívát, hogy PS-t megszégyenítõ dolgokat mennyi erõforrás igénnyel oldanak meg. Állítom, hogy ha a Flash nem lenne ígyelterjedve, akkor már nem lenne Adobe. (zásrójelben jegyzem meg: a Flash-sel is azóta van bajom, amióta felvásárolták a Macromediát - érdekes módon addig nem volt ennyi problémája senkinek.)
nálam is fagyogat néha ps, de inkább csak olyan, hogy háttérben van, nem használom, de feltekeri procit 100%-ra..
en csak azt mondom: gyanus hogy mindketten imac-en vagytok snow leo-val, legujabb ps-el es fagyogat. A legujabb software-t SOHA nem teszem fel kapasbol, kb azota mikor Apple bacsi egy remek update soran 2 hetre elcseszte a wifi-met es nem tudtam netezni (downgradelni se lehetett, csak os reinstall ment volna).
Ha tisztaban lennetek az Adobeval tudnatok hogy 1-2 evente kijon gyakorlatilag ugyanaz a PS nehany parasztvakito funkcioval, de lenyegeben ugyanaz, nagyobb hardverigennyel..de ezt most mas tema.
Ha altalanos a problema, akkor fog jonni egy update, ami megoldja, ha nem akkor meg nalatok van a hiba.
lehet, hogy a 2 évvel ezelõtti PS nem is fagy le -.- egyébként meg hidegen hagy, hogy nálad nem fagy le, ha nálam igen. lehet, hogy te megnyitod hetente egyszer egy 500kb-os képet szerkesztgetni, nálam meg naponta 12 órán keresztül meg van nyitva, általában 1 GB-on felüli cuccal dolgozom benne és igen: lefagy. és kurva idegesítõ, hogy minden lépés után mentenem kell, mert ha nem, akkor esetleg hosszú félórák szenvedési válnak köddé.
ha ott lennél könnyen lehet, hogy ugyanígy magával ragadna a hangulat, és hasonlóan lelkesednél, esetleg ünnepelnél is... valamilyen szempontból ugyanaz, mint egy jó koncert: még ha nem is vagy az együttes rajongója, akkor is el tud kapni a közönség által felpörgetett hangulat.
Vajon azt is központilag határozzák meg, hogy tapsolniuk és visítozniuk kell az eladóknak ilyen eseményekkor, mint az árakat, honlapok kinézetét, üzletek berendezését, satöbbit?
nah nekem most egy bajom van, de lehet hulye vagyok csak PS-hez...
ArchiCAD-ben vagy konfiguralhato Autosave - x klikkeles/lepes utan, vagy x ido utan ment. PS-ben amugyis layereken dolgozok, szoval egy autosave nem tenne kart a munkaban, vagy legalabbis kevesebbet kell visszadolgoznom, mint mikor belefeledkezem orakig egy retusba es lefagy...
Dettó... PS szinte mindig fagy, ha drag-and-droppal ráhúzok az ikonjára egy képet... én ezt nem értem, ennyire szarfos hogy lehet valami. De persze ne utáljam az Adobe-t, meg a Flash-t se... Pedig ugyanaz a trehány banda áll mögötte :)
Nekem meg van, használom, fejlesztgetik viszonylag sûrûn, van oktató videójuk is, podcast formában, bár az inkább az olyan kezdõknek jön jól mint én :) ja, és nem drága...
Most nézegetem, kibaszott jól néz ki, és rengeteg jó ötlet van benne, nekem már csak a layer style és valami téglalap/kör/lekerekített téglalap/sokszög rajzoló kéne, és azonnal cserélem photoshop-ra:)
Vonalzók, rácsok, slice-ok, save for web, free transform minden van, egyedül a fent említett két funkció hiányzik és baromi fasza lenne:)
Pedig de, azonos gépen nézve (pl iMac) egészen biztosan. OSX-nek rossz az OpenGL implementációja. Tiger alatt egy tákolt fos volt, éppen használható kategória. Jött a Leopard, ott beígérték hogy rendbe teszik az OpenGL támogatást, javult is jelentõs mértékben de még mindig nem volt az igazi. Jött a Snow Leo, itt is hangoztatták ugyan ezt, szintén erõteljes javulást hozott, de még most sem tökéletes. Viszont látszik hogy tesznek az ügy érdekében, még ha nem is halad túl gyorsan. Ráadásul szerintem pont az Apple fogja most nagyon nyomatni ezt a játékos történést. Mindenük megvan hozzá, egyre nagyobb a piaci részesedésük, most már megvan a kellõ alap, kijött a Steam is, jönnek a játékok, közben az Apple nyomatja kreatív fejlesztéseit, mint pl. az OpenCL, amit természetesen játékok alatt is durván lehet kamatoztatni.
Én nem azt mondtam, hogy telepíts, csak leírtam, hogy miért tapasztalod azt, amit tapasztalsz és hogy nem feltétlenül a hardver a felelõs a dologért... ;-) Minden esetre én egyik oprendszernek se vagyok elkötelezett híve/ellensége, bár ezt lehet, hogy nem pont ebben a topikban kéne hangoztatnom... :)
Zsoltika 007: érdekes módon pont a macbook pron nyert nagyobb arányban a windows. Közepes beállításokon hackintoshon 57%kal, macbook pron 80%kal teljesített jobban win alatt a portal.
Elobb szeletelem fel London lakossagat es homokozo lapattal, mint hogy a gepemre Windows keruljon - de meg Office vagy MSN sem fog soha, amig elek... Inkabb jatszok azzal ami van es ugy, ahogy lehet:)
A gyenge pont nem a hardver, hanem a szoftver. Egyrészt az osx másrészt maga a játék. Ha feltennél a gépedre egy windowst menne rajta simán akadás nélkül a HL2. Tom's Hardware le is tesztelte egy macbook pron és egy hackintoshon, ITT olvasható, macbookon közel kétszer annyi FPSt produkált a játék win alól, mint osx alól. Épp errõl írtam lentebb, hogy most nagyon sok múlik az Apple hozzáállásán és azon, hogy mennyire fog kiállni az osxre megjelenõ játékok mellett, mennyi energiát fog fektetni a következõ OSX buildekben a játéktámogatás javítására, teljesítmény növelésére. Egyelõre nagyon gyenge játékrendszer az osx, de simán van benne potenciál, opengl-lel is lehet durvulni, lásd Playstation 3.
Jó hát olyan felbontásban még a high end vga-k is meg döccennek. Egy alsó közép kategóriás vga-tól már az is szép ha játszható. Még ha nem mai játékról beszélünk akkor is.
Nekem fagy a Acrobat Pro, Illustrator, PS, Flash... - naponta van unexpected quit-em Adobe termekek miatt. Ki tudom valtani oket? Nem...
Tortenet lezarva:)
Az i7-es iMac elvileg egy kozepes asztali PC-nek felel meg, ettol fuggetlenul full grafikaval a HL2 akad. Itt a gyenge pont szvsz az Ati kartya lesz, bar tenni nem tudok ellene. (oke, igazabol minden fullra volt huzva, mikor kulso tereken beszaggatott es amint visszavettem a felbontast 2560x1440-rol, maris sokat javult)
Jah, es Eve Online is van Steam-en - igaz eddig is volt OSX-re... (Battlefield Bad Company es COD4 johetne Steamre, bar tudom hogy ez utobbi szinten van OSX-re)
Persze, tényleg olyan mint a Mónika show. Az Apple a gonosz és véreskezû diktátor, az Adobe meg a durcás királylány. :) Kizárólag üzletpolitikát nézve a Microsoft kezd egyre szimpatikusabb lenni, elõbbi két vállalat pedig lejtmenetbe kapcsolt.
Amúgy az OSX és a Linux között azért egy jó nagy szakadék tátong. Egyedül az ilyen független projektekben van közös vonás, mint például az OpenGL. Illetve elvileg van valamilyen X11 kompatibilitási réteg is, plusz egyéb apróságok.
Ááá, csak rinyál az Adobe. Lehet hogy jogosan, nem akarom cáfolni, de inkább maradjon csöndben, mert manapság csak a hisztit és nyávogást lehet hallani felõlük. Elõször az egyik fejlesztõi blogban írták, hogy azért szar Linuxon a flashplayer, mert túl sok API van és kusza az egész. Háborogtak is sokan, nem csak a felhasználók hanem úgy globál mindenki. Lehet van benne valami, Linux nem egy túl szabványosított rendszer, DE aztán eltelt pár nap és újabb poszt érkezett erre a blogra. Ebben az újabb bejegyzésben azt taglalták, hogy ha a Linux API szar, akkor az OSX egyenesen katasztrófa. Egyébként nem írták azt, hogy be lennének korlátozva lehetõségek terén, pont ellenkezõleg nyilatkoztak, itt is a sok APi-val volt a bajuk, szerintük az egész OSX egy tárgya, túl sok kompatibilitási dologra kell figyelni hogy a régi rendszereken is mûködjön a flashplayer, meg amúgy is kurvaannyátmárazapplefaszfejenek. Nem túlzok, tényleg elég lekezelõek voltak, gyakorlatilag abból a pár bejegyzésbõl annyit lehetett leszûrni hogy "mindenki szar körülöttünk, egyedül mi próbálkozunk, de nem jutunk elõre, mert továbbra is szar minden ami nem Adobe".
Valószínû, lesz jövõhéten egy eladó 16-os 3G-s iPad-em. Érdekelne esetleg valakit?
érdekes, nekem ezzel soha semmi gondom nem volt, fura. iphone, ipad, imac + egy windows-os laptop... ezekre mind szinkronizálva vannak a mappák (IMAP). nem tudom mi lehet a gond, de esetleg nézz bele a beállításokba, hogy amikor létrehozod a gmail-es accountot, akkor nem véletlenül pop3-as kapcsolatot állít be neki? Mondjuk furcsállanám...
Minden gepemen igy ment parhuzamosan: Gmail via Mail - mindenhol megjelent az osszes level, MBP13, MBP17, iPhone, hianytalanul, parhuzamosan. Kiveve iMac...
Probaltam Synchrone-t, kitorolni a fiokot, majd ujra csatolni Mail-hez - semmi...
Mail-be beallitottam GMAIL-t. De miota az iMac van, azota csak az ujabbak jelennek meg, a GMAIL nem szinkronizal a Mail-lel... Webes feluletrol kell eloszednem allandoan a regi leveleket. Van arra vmi modszer, hogy az osszes GMAIL level bekeruljon a Mail-be?
Ma érkezik a Half Life 2!!!!:):) Végig kell tolnom mégegyszer!:):)
gondolom olyan kevesen hasznalnak linuxt hogy szarnak a fejlesztesre ezzel nem ertek egyet persze, szeretem a linuxot
nalam az utobbi ff alatt 2-szer gyorsabb atlagban (canvas neha leugrik kritikan aluli 10 fps-re, flash nagyjabol stabil), chrome alatt (ami a leg-html5-baratabb bongeszo talan) szinten >2szer gyorsabb a flash. (60 vs 25 fps). mondjuk nem mac-en vagyok :)
Amúgy pedig lehet itt jönni azzal hogy ki a fanboy meg ki nem. Én vállalom, hogy szeretem az Apple termékeit, de igen sokat szentségeltem Apple termékek miatt is. Egyáltalán nem tökéletesek, sõt!
De egy dolog biztos: az i7-es MAC-emen az ADOBE Photoshop egy rakás szar, az ADOBE Illustrator egy rakás szar, az ADOBE Flash player egy rakás szar. Ezek TÉNYEK. Én ezért UTÁLOM az Adobe-t, nem azért mert éppen Steve Jobs hadjáratot indított ellenük. Ezelõtt is utáltam, widnows-on is gyûlöltem a flash-es programokat, oldalakat. Fõleg az olyan helyeken, ahol teljesen felesleges és erõforráspazarló módon volt felhasználva. De windows-on legalább a Photoshop használható volt...
ITT VAN a tag honlapja, vastagon apple fanboy, talán alkalmazott is, a fél internet tele van általa készített ilyen-olyan apple review-okkal és mindenhol egekig magasztalja a céget. Na és az õ általa bibliai, jó kontra gonosz stílusban készített leírás tized annyira sem fekete-fehér, mint a Tied. Csak ennyire akartam rávilágítani. Meg arra, hogy semmi értelme oldalakra állni, na persze mindenki azt tesz, amit jónak lát... :)
Ezt nem teljesen ertem hogy gondoltad, en safariban sem vettem eszre kulonosebben semmi kulonbseget, de a teszt aljan ott van az ertekeles, ami alapjan sok labdanal joval lassabb a canvas
Ez igy azert nem igaz, az Apple szandekosan korlatozza az API-t a flash player elol, ming Windows-on ilyen nincs. Ezert is gyorsabb Windows-on a Flash player nagysagrendekkel. Ez egy olyan dolog, ami csak az Apple-n mulik, es az Adobe semmit nem tud tenni amig az Apple nem adja oda az API-t. Mellesleg en nem tudom, de valahogy soha nem fagyott le bongeszom flash honlap alatt, pedig gyakran nezegetem oket.
ITT VAN egy bibliai stílusú iromány egy apple fantól. Rávilágít arra, hogy szó sincs szakmai dolgokról, ennél sokkal kicsinyesebb (és sokkal régebbi/mélyebben gyökerezõ) dolgok húzódnak az ellenségeskedés háttérben. Engem ez mondjuk eleve nem különösebben érdekel, az apple fanboiok hánynak az adobe-ra, az adobe fanboiok hánynak az apple-re és egyik csoport se fogja fel, hogy pont õk járnak rosszul ezzel az adok-kapokkal. Az a baj, hogy úgy fest a fogyasztókat le lehet kötni, oldalakra lehet állítani ezzel a mónikasóval és beszállnak az adok-kapokba.
Emlékszem hogy ment a fika mikor felröppent a hír hogy az iPhone akksik robbannak, aztán érdekes módon nem igazán volt róla bizonyíték, de a trollokat ez nem érdekelte... nos HP-éknál sajnos már van bizonyíték... Persze itt sem a HP a felelõs, nem az õ hibájuk...
"Mondjuk macen, pláne safari alól meglepõ is lenne más eredményt kapni és amíg megy az adobe-apple szájkarate addig ez nem is nagyon fog változni."
Nem-nem. Éppenhogy azért kezdõdött a szájkarate, mert a kurva Adobe KÉPTELEN OSX-re (és linuxra) egy értelmes, nem bugos, nem lassú, nem lagos, nem erõforrászabáló Flash playert / plugint összedobni. Pontosan ez a baja az Apple-nek és nekem is, hogy amíg valami egy szarfos, addig ne pofázzon már az Adobe. Majd ha megcsinálják normálisan és az Apple akkor is szemét módon betart nekik, akkor én is el fogom ismerni, hogy ejj ez az Apple mennyire gerinctelen cég. De az Apple az Adobe-val ellentétben a használhatóságra, gyorsaságra, biztonságra és fõleg a felhasználói élményre helyezi a hangsúlyt. Mac-en a Flash pedig szar volt, szar jelenleg is és feltehetõleg most már szar is fog maradni.
"Ha nem menne az állandó utálkozás és kiegyeznének végre a felek, akkor szerintem rövid távon wines teljesítményt tudna produkálni a flash maceken is."
A harc és utálkozás kb. fél éve kezdõdött el, OSX-re pedig igazából soha nem volt rendes flash player. És tulajdonképpen senkit sem zavart, csak az Adobe-nak csípi a szemét, hogy az Apple nem integrálta a 100+ millió eladott kütyüjébe a hulladék flash-t, emiatt kezdõdött az egész. Steve meg csak válaszolt nekik: amíg szar a flash, addig nem lesz helye az Apple mobil eszközein. Ehelyett az Adobe folytatta a sárdobálást, AHELYETT, HOGY KÉSZÍTETTEK VOLNA EGY NORMÁLIS FLASH verziót...
Pofázni mindenki tud, alkotni ezek szerint csak kevesen.
Mondjuk macen, pláne safari alól meglepõ is lenne más eredményt kapni és amíg megy az adobe-apple szájkarate addig ez nem is nagyon fog változni.
A html5 rendszerfüggetlen, a böngészõn múlik igazán, szóval ha reális képet szeretnél kapni a flash teljesítményérõl, akkor szerintem érdemesebb windows platformon tesztelgetni akár safari böngészõvel. Ha nem menne az állandó utálkozás és kiegyeznének végre a felek, akkor szerintem rövid távon wines teljesítményt tudna produkálni a flash maceken is.
Sok dolog áll most így amúgy és nagyon sok múlik az apple hozzáállásán, szerintem most érték el azt a kritikus százalékot, hogy a mainstream fejlesztõk, játékkészítõk is elkezdenek számolni velük. Lásd ott a Steam, kijött, igaz egyelõre 30-60%kal gyengébben teljesítenek a játékok osxen, mint winen, de ez simán változhat, a lehetõség adott (ha jól tudom a ps3 is opengl), nagyon sok múlik az elkövetkezõ néhány hónapon, az apple üzletpolitikáján és a felhasználók hozzáállásán.
Safariban nézd (a többi böngészõ canvas-ban fos, mondjuk még a chrome talán jó)
ugyanaz a teszt van html (JS), canvas, svg és flash technológiával megoldva nálam i7-es imac-en maxra húzva a safarit (2560x1440-es felbontás) a canvas olyan 34-35fps, a flash 26-27 és sokkal jobban terheli a procit.
Ott bukik meg az egész, hogy a Nexusnál 6%-ból következtettek egy teljes aksi kapacitásra, míg az iphone-on valóban le is merítették.
Az aksik a mobiltelefonokon (saját tapasztalat) nem lineárisan merülnek. 3GS-en pl. rohadt sokáig 70% fölött marad a kijelzás, onnantól kezdve viszont sokkal gyorsabban és drasztikusabban csökken. Olyan tesztet akarok, ahol le is merül a Nexus és mellette az iphone is.
iMac-emen a canvas sokkal kevésbé pörgeti a cpu-t mint a flash, ráadásul 15%-kal nagyobb fps-t produkál... ugyanannál a tesztnél. Nyilván a mobil eszközökön egyelõre a canvas is fos, de az optimalizáció csak idõ kérdése.
De megis mit varsz? A flash egy program, folyamatosan fut. A html egy leiras, egyszer betolti a bongeszo es onnantol meg se mozdul. Hat persze hogy kevesebbet fogyaszt.
Ha ossze akartok hasonlitgatni akkor a flash-t olyannal hasonlitsatok ami ugyanazt csinalja: interaktiv, animacio, jatek, stb..mert ennek igy semmi ertelme, olyan mintha azt probalnam bizonygatni hogy kikapcsolt allapotban a szamitogepem kevesebb aramot eszik mintha bekapcsolnam.
Pl. lehet hogy a html5 video tag jobban viszi a videokat mint a flash-es videolejatszo. Ezesetben erdemes az elobbit hasznalni es ezzel nincs is semmi gond. Viszont ugyanigy erdemes lenne osszehasonlitani egy canvas-ban megirt jatekot egy flash-es megfelelojevel, nem hiszem hogy a canvas kevesbe porgetne a CPU-t, sot.
Vegul pedig annak tovabbra sem kepes felfogni hogy a html vs flash vita ertelmetlen es folosleges: Html5 And Flash