Hát.. ránk lustákra nézve szemétség, de ha azt vesszük, hogy valaki végigmagolt 2 évet + érettségije mind nagyon jó lett, és akkor ért el annyit, mint mi két választott érettségi duplázással :) Igaz nekünk ott volt a rizikó, hogy dupla vagy semmi..
Én is így tervezem...csakhát, ha megírod mind2-õt közepen 100%-ra és duplázol, akkor is csak 400 pontod van a 480-ból (ha nincs nyelvvizsgád, vagy fogyatékosságod, sport v. tanulmányi verseny eredményed, ha nem vagy cigány...stb...stb) Ez azért szemétség
Ez igaz, hogy csak ennyi matek tárgy van, de nem mind olyan egyszerû! Az anal 1-2, linalg, diszkrét 1-2 nem gáz, de a szigorlat az eléggé odabasz! Tavaly voltam elõször szigón, és azt hittem hogy mennyire vágom a témát (hozzáteszem 5 voltam analízisbõl, 4 diszkrétbõl!), úgy is éreztem hogy jól megcsináltam a feladatokat, erre kiderült hogy 80 emberbõl 6 ment át!!! És ez az arány az összes alkalommal megvolt! Igaz az idei januári szigók nem voltak nehezek, de most is sokan buktak! De most nekem sikerült :D [dagad a máj] Aztán ha ez megvan, ott van a valszám és stat, na azért az se kutya! Dehát még változhatnak a dolgok, hiszen tavaly óta nagyon sok minden változott és sztem még fog is! Van ami az újak elõnyére válik, de van amivel még plusszba megszopatnak! :D
Tõlünk anno megkérdezte Szabó SZTE-n, hogy Mit keresünk bent? Tök szép idõ van miért nem megyünk haza?? És nem tartott elõadást hanem hazazavart mindenkit.
én se voltam oda se az irodalomért, nyelvtanért (egyedül az a mondatelemzõs fasság az tetszett, mer volt benne némi logika :)), se a kémiáért, biológiáért (fizika az tetszett, meg jó is voltam belõle, de most abszolút nem használom sehol), de így visszagondolva azért nem mondanám azt, hogy mind kidobott idõ volt, azért megérte végigszenvedni õket... a tudás, meg a személyiség kurva összetett dolog, amit ezek közül minden befolyásolt, és nem hinném, hogy negatív irányba
annyit megemlítenék hogy van pár ismerõsom aki tanul még analízist és hát nem tanulják a szögfüggvényekkel a deriválást és integrálást... mi bmf-nik -en mindent mindennel :D
Én 2 éve szerintem jól döntöttem, mikor emelt érettségire való felkészülés után mégis a középszintre mentem, mert így sikerült a maxos matek érettségi, mindenféle megerõltetés nélkül, nálam picivel jobb matekosok meg az emelten annyit buktak, hogy némelyeknél több pontot szereztem abban a bizonyos százalékos rendszerben. Mellé még választottam az infót, mely szintén könnyû volt, így ezeket megduplázva max ponttal (lehetõséghez képest max. ponttal) felvételiztem... Mondjuk ha jól tudom, idéntõl ez már nincsen..
most már nincs központi, érettségi van, és annak az eredménye számít...mikor én írtam akkor a közép matek tényleg elég gyógy volt, de az emelt az kellõen nehéz...annyi a csavar, hogy a közép matek 100%ával kb annyi pontot értél el, mint az emelt 75%ával
Ezen kár vitázni, beállítottság kérdése, kinek mi tetszik, vannak tény adatok, amikre lehet hivatkozni hasznosság szempontjából és munkalehetõség szempontjából, miszerint a mûszaki pályán kicsivel könnyebb elhelyezkedés, mint más humánusabb szakot végzettek számára. No meg amit én helyesírásból anno tanultam, ahhoz a középsulinak sajnos semmi köze, mert ott már semmi olyat nem tanultunk, ami a helyesírásra kényszerített volna, vagy gyakoroltuk volna, ott már csak elvárás volt, néha kaptál rá jegyet fogalmazás mellett.. Ott már csak a nyelvtan számunkra teljesen felesleges részét tolták, ilyen olyan, kitalált szabályokat, definíciókat. Irodalom meg számomra hülyeségnek tört, verstanulás meg társai, de aztán rá kell jönnöm, hogy inkább két vers, mint pár analízis és diszk matek definíció :)
Miért matekot minek tanultál?? Azért, hogy ne csesszenek át. Irodalmat meg azért, hogy ne a tahóparaszt mélymagyarok közé tartozz akik egy értelmes mondatot nem képesek mondani, nyelvtant meg azért, hogy ne olyan leveleket írj mint amilyeneket néha én olvasok egy-egy adósságátvállalási vagy kedvezmény kérelemnél. Néhány ember már ott elbukik, hogy "Tiztelt x,y".
Fizikát vagy Kémiát vagy bioszt komolyabban mikor fogok használni az életben??? soha..
És akkor én miért tanultam irodalmat és nyelvtant majdnem (és olaszt 3 órában) teljesen feleslegesen heti 5 órában 4 évig. Ennyi plusz órával rég angol nyelvvizsgám lehetett volna és nagyon durva matek és fizika tudásom. Ergo az óráim 1/3-a fele az egyetem szempontjából kész pazarlás volt..
Nem beszélve arról, hogy egy 14 éves gyerek kúrvára nem tud mégarról dönteni, hogy mi akar lenni ha nagy lesz. -> rábasszákegy kényszerpályára. BTW: szakközépbõl ne hozott pontokkal kell bejutni hanem felvételit írva csak azt számíttatva.
A régi központi felvételiket sem lehetett anélkül nagyon megírni. Nem nagyon láttam új matek felvételit, de ahogy hallom meg sem közelítik a régi matek központik nehézségét. Megtaláltam egy 2002-es központit. Hááát azért kellene még most is erõlködöm, hogy megoldjam...
Igen, csak sajnos nincs annyi esélye egy jó szakra bekerülni egy szakközépbõl. Mert ott a színvonal nem annyira a többi tárgyból, ami viszont nagyon kell a felvételhez! Nagyon sok szakközepes ismerõsöm elhasalt a felvételin, aki viszont nem, az határozott elõnyben van velem szemben. Persze csak annyira, hogy neki nem kell tanulnia mondjuk az áramkörök alapjait, mert ismeri már, de nekem kell, mivel gimiben nem került rá sor..
Fizika csökkentése.. Hát szerintem akkor megérthetõ, ha mellette van lehetõség olyanoknak tanulni, akiket érdekel, tehát fakultációban vagy vmi hasonlóban, akkor szerintem ez nem gond. Kémia, biosz is kezd eltünni, és maradnak a humán tárgyak és a matek. Mondjuk a matek szintje is megkérdõjelezhetõ, mert az viszont egy olyan tárgy, ami akárhopva is mész tovább egyetemre, nagoyn valószínû hogy lesz, legalább a deriválásig.
azért vedd azt hozzá, hogy most az emelt szintû matekérettségis anyagban most már benne van a deriválás-integrálás...én 2005ben érettségiztem, és ezeket már én is gimiben tanultam meg...fõsulin már "csak" kézségszintre kellett õket fejleszteni, erre elég az 1 félév :)
nálunk pszfen ugyanaz, mint amit bucser mondott: 1. félév: anál 2. félév: valszám 3. félév: operációkutatás (lineáris algebra)
Aki szakbarbár akar lenni az menjen szakközépbe. onnan fõsuli és onnan egyteem. sokkal jobb szakember lesz belõle mint ha gimibõl megy fõsulira egyetemre.
Nekem B3-ból diffegyeneltekbõl ÖSSZESEN 3x2x45 gyakorlatom volt! Így kellett volna vizsgáznom és megtanulni. Aha. Naná, hogy úgy elkaszálták az évfolyam több mint felét ahogy az várható volt.
Ez úgy jött össze, hogy mi még gyakorlatokon írtnuk ZH-t. Ez elvett két gyakrolatot + halottak napja és a nyílt nap is a gyakorlati napra estett a félév elsõ felében meg vektoranalízis volt.
Évrõl évre csökkentik a matek óraszámát én nem vágom, hogy mirt. Gimnáziumban meg ahogy hallom a fizika óraszámokat vágják meg. Kezdem azt hinni, hogy semmi értelmeset nem fognak okatatni egy idõ után kellõ óraszámban.
Igen, én is így gondolom, ha már egyszer van matek, akkor óraszámban is tegyék oda magukat, fõleg a gyakokon, mert akkor van értelme... 15 héten át heti 2*45poerc analízis gyakorlat, témakörönként két ilyen alkalommal, az nagyon kevés.. Nem beszélve a diszk. matek 45 perc/hét gyakjával.. És hozzátartozik, hogy félévenként olyan 10-12 van ezekbõl, mert a szünetek, rektori szünetek mindig matekgyakokra esnek..
Én SAJNÁLOM, hogy ilyen kevés matekom volt. VÉGIG heti 8 órában kellett volna és a diffegyenletek is lehetett volna külön tantárgy. A valszámból tényleg elég a heti 4-6, ha késõbb kell akkor a jelanalízisek és más téren úgyis kiokítanak.
Én most végzek a BME gépészkaron. Hát hogyismondjam... Amit látok az kicsit elkeserít.
Mikor indult a BSC akkor véletlenül valahogy egy elõadásuk környékére keveredtem. Heti 4 (!!) közgáz órájuk volt és heti 4 matek, ha jól tudom. Ez valami rossz vicc lehet. Nekem még 6,5 éve heti 8 (!) matekom volt és 2 közgáz.
Bár csak energetikusoknál láttam, de amit náluk mechanika oktatás alatt mûveltek az sem volt egyszerû. 1 (!!) félévben olyan mozgástan példákkal találkoztam mikor láttam õket Zh.-re készülni amivel én 3. félév elején botlottam bele két félév 8 órás matek után. Ja és úgy, hogy heti 4-6 mecha órájuk volt asszem, de ebben volt statika, sziltan és mozgástan is. Ez nekünk 3 külön félév volt még régen 4+6+6 kerdites tárgyakkal. Ez komolyan gondolják, hogy így lehet NORMÁLISAN oktatni. Szerintem ez enyén szólva elkeserítõ.
A másik a matek. Az én évfolyamom volt az utolsó amkiknek az elsõ két félévben heti 8 matekjuk volt. Meg is tette a hatását. Sajnos 3. félévben már csak heti 6 és a valszám már csak heti 4 órában volt, de az elég is volt. Ismerek gépészt aki '96 táján végzett nekik még 5 féléves matek volt és a diffegyenletekek külön tárgyban okatatták. A BME-n a matematika inézetnek hála sajnos nem túl magas színvonalú szerintem a matek okatatása a diffegyenletek terén. Nem valós példákon keresztül látjuk õket. Én a modulomon tanultam meg a diffegyenletek igazából...
Szóval az ÉN véleményem szerint a színvonal helyenként igen meredeken zuhan, de állítólag ez a legjobb az országban. Bele sem merek gondolni, hogy máshol akkor mi folyik. Szakirányon persze már "tombolhatsz", igen komoly dolgokban lehet részt venni.
Én BME gépészként végeztem, áramlástechnikai- és vegyipari-élelmiszeripari gépész szakirányokon. Soha nem fogom megbánni a választást!
A képzés nagyon jó, már az alapozó tárgyak olyan széles ismereteket adnak, amelyek sok gyakorlati probléma megoldásában elegendõek (jelenleg tervezõmérnök vagyok és külföldi széntüzelésû erõmûvekhez tervezek pernyeszállító berendezéseket - tizentonnás, tizenméter magas, ötméter átmérõjû edénykék, ejektorok, keverõtartályok, csõvezetékek dögivel, stb, stb... - és az a szép, hogy meg is építik õket!)
Szakirányon kiélheted ipari munkákban minden vágyadat, csak ki kell tûnnöd kicsit az embertömegbõl! Sajnos kis hazánkban dívik a jó képességû embereket kinézni a társaságból, de ne felejtsük el, sok emberi tulajdonság mellett a diák munkájának fokmérõje az osztályzat! Én nem szégyellném és emiatt nem is vetnék meg leendõ mérnök-kollegát!
Elég csak abba belegondolni, hogy a veled együtt végzõ társaid annak a szakterületnek az egyik legjobb ismerõi lesznek hamarosan, ha a szakmában maradnak - és te személyesen ismered õket!
Van egy gyermekorvos ismerõsünk, aki gyermekgyógyászatból közepesre vizsgázott! Namost mi a szart kezdjek az ilyennel?! ;) :P
:) mivel nagyon kevés ember végzett el ezeken az egyetemeken egyet-egyet párban, netán mindhármat, így nehéz megmondani, melyik a jobb... ;) :P
Nem elhanyagolandó szempont: BME-GEK: amikor én végeztem volt 22-23 szakirány! Az lehetsz, ami akarsz! Persze nem volt még kétszintû képzés!
hmm, ez érdekes, nálunk impropriusig lement az integrálás, és most jönnek a diff egyenletek.. Máskérdés hogy számon a vizsgán az improt nemkérték, mint feladat, csak mint elmélet...
nemsoká pedig jönnek az improprious integrálok meg a differenciálegyenletek, és így tovább...
BMF-NIK-en mondjuk azért az jó, hogy csak az elsõ évben van matek, tehát ha 2 félévig lenyomod a matek tárgyakat elsõre (anal 1-2, dmat 1-2, linalg), akkor már csak matek szigó elsõ év elején, és nincs több matek tárgy (jó, van még 1 valószinüségszámitás és matematikai statisztika késõbb, de ennyi. míg eltén évekig szivhatsz az anallal)
mi most kezdtük (2. félév eleje) a parciális integrálást, határozott integrálást, meg a racionális függvények integrálása, trigonometrikus függvények integrálása is épp a menüsoron van.
Gépészmérnökivel kapcsolatban mik a tapasztalatok??? BME-n? BMF-en? SZIE-n??
Hát pedig bármily hihetetlen mikor én elkezdtem anno az Info szakot (uhh de messze van vagy 6-7 éve) akkor még ez a rendszer volt. Nem sikerült egy vizsga, pápá félév nem voltak rád tovább kíváncsiak. köv szeptemberben lehetett újra próbálkozni. Mégegyszer elszúrtad akkor byebye egyetem lehetett újra felvételizni. Na persze és nem tárgyakat vettél fel hanem féléveket. azaz amit addig megcsináltál azokat is újra kellett csinálni. Ismertem olyat aki néha ezt néha azt nem tudta teljesíteni. Elég gáz volt.
NA ilyen volt a régi rendszer. Most mindenki áldja az újat, pedig anno 6 éve savazta mindenki, hogy milyen szar...
Keresztféléveket nálunk most kezdik bevezetni, mert rájöttek, hogy nagy a tömeg, ha csak évenként lehetujrafelvenni, az elsõsökkel, vagy az épp eggyel alattunk levõ évfolyamokkal.. Természetesen ez csak vizsgakurzust foglal magába, de megmondom õszintén, jobb is... De a párhuzamoshoz elég durva kérvény kell, soksok emberrel aláíratva, másképp nem akarnak engedni belõle.. Az hogy vizsga után bukás :DDD Hát szerintem akkor hamar kiürülne a suli :D
Még mindig jobb mint az a rendszer amikor én kezdtem. 1 vizsga nem sikerül és pápá. Úgyhogy nem kell nyávogni. Be kell vágni a tanulmányi és vizsgaszabályzatot csinálni a többi tárgyat és könyörögni sûrûn a TO-n, hogy megengedjék az elõremenekülést. Azaz a tárgyak párhuzamos teljesítését.
Én 3-szor csináltam analízis 1-et mégis idõben végeztem. Pedig alapozótárgy minden arra épül. Persze nagy segítségemre volt a siklópálya:) keresztféléves képzések és az utolsó 3 félévben cirka 45-50 kredit között kellett eljesítenem minden szemeszterben.
No és nem beszélve a BSC-s átokról, az egymásra épülés, egy kulcstárgyat csúszol, akár egy évedbe is kerülhet... És tök véletlenül ezeket a tárgyakat nagyon gecirekomolyan veszik :D
Valaki itt kérdezte a mérnök infós matekot.. Nálunk most úgy van, hogy elsõ félév, 3 matek, Analízis (sorozatok, határértékek, deriválás, integrálás), Lineáris algebra(vektorterek, mátrixok, lin. egyenletrendszerek) és Informatika Logikai és algebrai alapjai, régi nevén diszkrét matematika(komplex számok, halmazelmélet). Aztán ezekre épülnek további matekok, analízis kettõ (többváltozós egyenletek differenciáljai és integráljai), valószínûségszámítás, diszkrét matematika, digitális számítás elmélete, yyakorlati problémák modellezése diferenciál-és differenciaegyenletekkel, mindenki kedvence :D Szóval lehet válogatni bõven :D
Szóval matek van bõven, és most átálltak arra a módszerre, hogy ZH-k tiszta gyak feladati után most már a vizsgák is 60%-ban eladatok, 40% elmélet. Tehát nem elég benyalni, meg kell érteni.. Középsuliban emelt matekos voltam, 3-4 körül, és most szépen kellett azért izzadnom, analízist például 5ikre csináltam meg... Igaz ebben az én tavalyi hülyeségem is benne volt, meg a tanár két adagnyi jóindulata..
Szal ha a matekot nem szereted, akkor sajnos itt szenvedni fogsz, mint mérnök infós.. Gazd infón is van matek bõven, javarészt ugyanazt tanulják mint mi, de oda még kell pluszba egy nagy adag elhivatotság a gazdasági tárgyak iránt is.. mert mi azokon át vagyunk rugdalva holmi tesztekkel, õk keményen veszik a makrót, mikrót és társait... Harmadikhoz nem tudok hozzászólni, azt nem ismerem.
A bgf-en most vok 3ikos, én gimibõl kerültem át anno. Az elsõ félévben mikrot a következõ félévben makrot és nemzetközi gazdaságtant oktatnak. Nekünk még az elsõ év végén szigorlatoznunk is kellett, nektek már nem kell:D. A vizsgák általában teszt jellegûek ezekbõl a tárgyakból, ábrákkal megspékelve :). Szerintem nagyon pici elõnyöd lehet. Bár nem tom mennyire oktatják középsuliban, marshall kereszt stb az ien alap és erre épül rá naon sok minden. (bp görbe, lm, is görbe, stb stb lesz itt minden). Emellett számvitel(könyvelés mester fokon) és gazdasági matematika (integrálás, deriválás). Ha vmi érdekel még irj nyugodtan.. Sok szerencsét.:D
Alap matekkal. Amikor szaros tételeket definíciókat kell visszaböfögni meg bizonyításokat. Én is rühellem, soha nem tudtam rendesen megtanulni õket. Valamibe mindig belekötött a tanár. A gyakot tudja õ is én is. De vizsgán 60%-a a kérdéseknek elmélet. Úgyhogy szopás.
Hát nem tudom, ha most vagyok kettes hármas, és infó szakon meg matek lesz az egyik legfontosabb, akkor lehet másmilyen irányú középsulit is nézegetnem kellene. Angol még esélyes.
Öhm, isten õrizz, hogy eltántorítsalak, de informatikához nem kicsit kell a matek. Ha az alap matekból vagy 2-es 3-as, akkor egyetemen/fõiskolán jócskán fel kell kötnöd a gagyát, mert ott a kettes alapú logaritmus lesz a legegyszerûbb, amivel találkozni fogsz.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mivel sikerült kivágni. Tud AI-t írni, de mégsem tud eljutni az államvizsgáig, mint az, aki még csak programozni sem tud?
én a BGF pénzügy és számviteli karára adom be a jelentkezésemet elsõ helyen, épp 20 perce töltöttem ki a jelentkezési lapot...:D(egyébként közgazdasági szakközépiskolába járok, szerintetek ez jelenthet elõnyt a késõbbiekben ha felvennének hogy rendelkezek ilyen jellegû ismeretekkel?)
Még ha a matek lenne a legnehezebb....Én is elsõs vagyok, de szvsz nem a matekkal van a legnagyobb gond, mert a matek tanszék egész jó tanárokból áll, viszont a szoftveres rész, hát nem igazán. Villanytanból is szopatták a népet, mert Kandós tanárok megkövetelték, hogy mi azt is tanuljuk. Szal villannyal és aaoval kell vigyázni elsõ félévben, mert ott a legnagyobb a bukási arány (60-80%). Matekra is persze kell tanulni, de azt még könnyebb lerakni.
Mármint úgy mondanám, hogy én nem olyan gimiben vagyok ahol kifejezetten biosz-kémiát tanulunk. Annó 8.-ba nem tudtam h én orvos szeretnék esetleg lenni, ezért nem is olyan suliba jelentkeztem. Most emelt óraszámú humán-t (társadalomismeretet) tanulok. A biosz az idén jött be tantárgynak,kémia pedig már jövõre nem lesz, esetleg fakultálni lehetne belõle. Mondjuk mindkét tantárgyat szeretem,a bioszt azt talán jobban. RTF-re töri, és magyar kell talán a legjobban , ezekkel pedig elvagyok. Remélem majd összejön.
ÉS nagyon el is tud szakítani a valós világtól. Tudod hány olyan emberrel találkoztam aki erõs matekból, de két értelmes mondatot nem tud kinyögni vagy elmagyarázni egy problémát vagy bármiféle empátiára, a másik helyzetének felfogására képtelen.
"Te így a jövõbe látsz? Miért nem mész inkább jósnak?"
Nem kell ahhoz jósnak lenni, hogy az ember, ha azt csinálja, amit szeret, márpedig fõleg ezt fogja, vagy nem fog szenvedni olyannal, amit nem szeret és picsanehéz is, akkor nem fog találkozni ezekkel, max általános mûveltség szintjén, de egyetemi szinten tuti nem. Gépészkaron nem nagyon van ilyen, mert ott gyakorlatilag minden egy fõszakra megy. Nálunk viszont két teljesen más szak van. Vagy egy gépész meg egy nem gépész szakirány. Az alaptárgyak 75%-a a gépészeknek van, de mégis mindenkinek kell tanulnia.
#108, #109 szomorú vagyok. :D Hát talán négyesre sikerülhetne magam feltornászni, de az ötös az szerintem lehetetlen.
Nagyon függ attól, hogy milyen gimibe jártál.
(plusz, hogy a fõsulin/egyetemen milyenek a tanárok. PL annál dühítõbb nincsen mikor nehézségben és szívatásban a vizsgafeladatok közelében sincsennek az órán megcsinált feladatokkal, vagy a beadandóban bekértel. egyszerûen 4-szer 5-ször nehezebbek.)
Egyébként meg kár lenézni azokat akik képlet segítségével nem vágják helybõl, hogy mi a feladat megoldása mert lehet, hogy megszenvedtem matek alapokkal, de marketingbõl, pszichóból vagy közgáz+pénzügy+számvitel terén meg mindig engem kérdezgettek.
Rohadtsok múlik azon, hogy milyen beállítottságú valaki.
BME-re sok külföldi? Ja igen az arab világból, meg afrikából. Nyugatról kb egy szál se. Van még pár görög, de azok is csak azért, mert viszonylag sok görög él Magyarországon, és itt házasodtak, stb.
Nem kell azért túlértékelni a BMEt. Lazán veri egy Prágai Károly Egyetem, vagy egy Bécsi Mûszaki Egyetem. Verjük a szlovákokat, románokat, szerbeket, juhééjjj :/
Ja és ajánlom mindenkinek, hogy legalább egy kicsit szeresse a matekot. NAGYON erõs fegyver annak aki jól tudja használni.
Hát azért a 20-ad része az erõs túlzás. Aki JÓ oktatást kap a gimiben elsõ évben elég jól ellubickolhat.
Anyám tanár és a kollegája lánya anno asszem Veszprémbe ment vegyésznek, de anyám munkatársához jár felkészítõ kéima órákra. Mikor bent volt az elsõ idõkban rájött, hogy itt neki nem kell órára járni 1-2 félévet, mert ezt õ már tudja.
Elsõ éven matekból és géptanból lazán átmentem 2-3-sal, mert matek tagozatos voltam gimiben és fizika faktos.
Azt hiszed külföldön nem tanulnak sok felesleges dolgot. A BME-re annyi küldöfi jár mint állat, mert az õ oktatásuk a mienkénél is rosszabb (egyelõre...).
És mint mondtam, NEM bevágni kell dolgokat. Néhány ÁLTALÁNOS ELV alaklmazásával nagyon messzire lehet jutni. Nekem jó a memóriám, de magolni viszont soha nem tudtam (ez fura, de így van), tehát amit megértek az ott is marad bent a fejemben jó sokáig.
Tehát érteni kell a dolgokat. Gépelemem sem volt 3 éve, de azért ugyanúgy tudok rajzot olvasni.
"holott soha nem fog ezekkel még csak érintõlegesen sem foglalkozni."
Te így a jövõbe látsz? Miért nem mész inkább jósnak?
biosz és kémia érettségi. Amit az érettségiig megtanulsz kb a 20-ad része annak amit az elsõ vizsgákon kérdeznek. ha már most húzósnak érzed akkor késõbb mit mondasz majd?
Olyat kell keresni amit szívesen és könnyen tanul az ember, mert jó benne.
Majdnem minden matematikára alapuló szakon 3 féle alapozó matektárgy van Kalkulus (van ahol Analízisnek hívják), Lineáris algebra és Diszkrét matematika.
Kalkulusnál fõleg függvények deriválása integrálása a fõ szerep ez késõbb minden tudományágban fontos.
Lineáris Algebra mátrixok és mátrixdeterminánsokról szól, diszkrét matematika pedig komplex számok, valószínûségszámítási alapok és gráfelmélet.
Ez a 3-as majdnem midnig megvan Közgáz, mérnök és Informatikus szentháromságnál.
Én is olyan suliból jöttem ahol 4-edleges dolog volt a matek. Szoptam is vele rendesen. Magántanár és rengeteg tanulás a lelke. Egyedül a matek volt az a fõsulin amire 1-2 napnál többet készültem. (még az államvizsgára sem kellett több 2-3 napnál) Erre a fosra viszont nekimentem mindent kihasználva egyszerûen azért mert szar volt a középiskolai alap.
Én 2 év múlva RTF-re szeretnék menni nagyon. Vagy PTE-ÁOK de ehhez a biosz és kémia érettségi elég húzós. De minden vágyam az RTF.
Hello. Nem akarlak elkeseríteni, de ha informatika irányba akarsz továbbmenni, akkor hajtsál rá a matekra, nem kicsit, nagyon! :) Én BMF-es vagyok, mérnök informatikusnak tanulok, és a matek igencsak kell! 1. félévben 3 féle matek tárgyam volt!!! Az idei gólyáknak meg matek szintfelmérõt kellett írni, ahol a 2es 80%-tól volt!!! És a matek nem csak konkrét tárgyként jelenik meg, hanem más tárgyakban is szükséges a matematikai elõismeret! Úgyhogy sztem ha ebben az irányban gondolkodsz, akkor kezdj el jobban foglalkozni a matekkal! Sok sikert :)
Matekkal én is hadilábon állok, kettes, hármas vagyok belõle, de infóval akarok továbbmenni. Még másodikos anyagot tanulok középsuliban, harmadikos vagyok, és még van két év hátra (5 éves, nulladik év az angol nyelvi elõkészítõ volt). Infófaktot idén vettem föl. Úgyhogy mindenképpen infóval mennék tovább. Az biztos, hogy nem programozó iformatikára, hanem csak mérnökinf-re. Szerintetek lesz majd azért esélyem a kettes, hármas matekkal a késõbbiekben?
Kevered a szezont a fazonnal.
Még szép, hogy vágnia kell egy gépésznek az anyagminõségeket, meg a mechanikát, stb. De én egészen másról beszéltem. Közlekedési folyamatos, rendszereket tervez, folyamatokat, infrastruktúrát, stb. Már miért kéne értenie az áramlástanhoz alapmûveltségi szinten felül? Aki nálunk pl logisztikára megy, annak ugyanúgy be kell vágnia az áramlástant, az anyagismeret 1-2-3.-at. mûszaki ábrázolásokat, mechanikát stb, holott soha nem fog ezekkel még csak érintõlegesen sem foglalkozni.
Ami engem érdekel, és kell a szakirányomhoz, abból jó vagyok. közgazdasági tárgyakból 3-as 4-es, programozásból 5ös, logisztikából, meg az egyébb rendszertechnikai tárgyakból is 3-as, de olyan tárgyak miatt szívók, amik soha nem fognak érinteni engem, és itt bukik el a magyar felsõoktatás. Iszonyat mennyiségû erõforrás megy a kukába. Ezekhelyett a tárgyak helyett lehetne mégjobban koncentrálni a szakspecifikusokra.
Most erre mit mondjak, az alapképzés egy részéért én sem lelkesedtem, de SZÓ nincs arról, hogy haszontalan lett volna. Az más kérdés, hogy amit szabályozáselémletbõl tanultam és késõbb és máshol értettem meg.
AZ összes többi is azért kell, hogy ne a "levegõben lógjak". Ki halott már olyan gépészrõl aki egy szót sem halott fémmegmunkálásról, hegesztésrõl vagy gépgyártástechológiáról. Legalább kaptam annyi képzést, hogy az összképrõl legyen valami halványf fogalmam.
Ja és nagyon kevés olyan tárgy van ahol seggelni kell. Nem seggelni ÉRTENI kell a dolgokat. Ezalól kivétel a fémtech és anyagtech. tárgyak voltak. Mechanikából az tetszett, hogy aki ÉRTI annak a megefelelõ segédképletekkel 2 oldalra ráfér az, hogy mit kell tudni mecha szigorlatra.
Ezek közül szerintetek melyik(ek) a legjobb(ak)? Lassan be kellene már adni a papírt, de nem tudok valami sokat róluk... :( Szerintem a Mûszaki manager alapszakot már tuti bejelölöm, de nem csak 1-et akarok...amúgy ennek (mûszaki m.) van köze az infóhoz?
Én most BME-közlekedésin vagyok. Nagyon tetszene, ha nem kéne/kellett volna hozzá ezt a sok alapozótárgyat is bevágni, ami fõleg csak gépészszakirányoknak kell. Lehet felvételizem a BME közgazdászra is, mert nagyon érdekel a gazdasági. Közlekedési gazdasági szeretnék lenne majd.
egy ilyen innovatív területen nem várható el jobb sztem...túl nagy és böszme a felsõoktatási rendszer ahhoz, hogy akár csak szemléletben lépést tudjon tartani egy olyan területtel, ahol akár 1-2 hónap alatt jelentõs változások történhetnek