én tavaly érettségiztem és most OKJ-s multimédia szakra járok. Jelentkeztem matek szintemelõre valamint angolból megyek emelt érettségire. Az ECDL vizsgám már megvan, a képszerkesztés és webszerkesztés extrával kiegészítve, valamint év végén vizsgáznom kell írásban és szóban is és mestermunkát kell leadnom szakdogával. Ha minden jól megy év végére multimédia-fejlesztõ szakember leszek. Ezért vagyok most kicsit elbizonytalanodva hogy nincs ilyen egyetem ami kifejezetten ilyesmivel foglalkozik :S
Itt nem arról van szó, hogy van-e állása annak aki végigseggeli az egészet és szerez diplomát. Ha nem tud szakmához állást keresni akkor ennyi erõvel a képzésére fordított pénzt kihajíthatjuk az ablakon... Nincs értelme.
Az egyetem célja nem az, hogy valaki diplomát szerezzen, hanem az hogy munkaképes tudást szerezzen és hivatásában magaszintû tudásra tegyen szert.
A másik gáz pedig az, hogy ilyen abszolút gáz emberek el tudnak jutni államvizsgázni, olyanokat pedig akik azóta AI-t írnak játékfejlesztõcégnek még a fõiskolai szakról is kivágják. Kérdem én. Jó a rendszer???
Te mit változtatnál az informatikai képzésen? Csak mert úgy látom elég sokan fikázzák, hogy így szar, úgy szar, csak úgy látszik én nem látom, hogy miért is olyan siralmas a helyzet.
Mi eddig tanultunk Java-t, C#-ot, ASP-t, JSP-t, de volt olyan is, hogy egy fél év alatt ledaráltunk egy SmallTalk, Haskell, Occam, Prolog kombót. Nem rég volt rendszerfejlesztés, ahol úgy kellett dolgozni, mint a nagybetûs szoftverfejlesztésben, csak kicsiben. Néhány fõs csapat, projektmenedzsment, dokumentáció, verziókövetés, prezentáció, mindent meg kellett csinálni. Senki ne várja, hogy felveszik egyetemre, és akkor ott majd jól megtanítják valamilyen nyelven programozni, aztán 5 év után mehet valamelyik multihoz 300ezres fizetésért. Szemléletmódot tanítanak, technikákat, gondolkodásmódot. Ezek az alapok, innentõl mindenkinek magát kell képeznie, mert az informatika túl gyorsan fejlõdik ahhoz, hogy az egyetem mindent adaptálni tudjon. Persze vannak speciálkollégiumok is, ahol az ember belekóstolhat a legújabb, vagy kicsit egzotikusabb dolgokba is.
Cseszheti a mással megcsináltatott prog házit, mert úgyis belekérdeznek. Ha valaki nem tud programozni, akkor hiába magol be akár csak egy 50 soros kódot, gõze nem lesz róla, hogy mi miért van benne. Gyakvizsgán meg pláne esélytelen. Legalábbis én nem láttam még olyat, hogy valaki balfasz volt a programozáshoz, és 1-2 évnél tovább húzta volna.
Én is voltam okj-n (rendszerinfó) és ott tényleg hasznos dolgokat tanultam. Igen, van sok tölteléktárgy, dehát mit tehetünk róla, bme se jobb, ott is évekig tanulod a sok szart. Attól még ezt egy jobb munkahelyen nem fogják mentségként venni, ha nincs fõiskolai, egyetemi diplomád. (Mellesleg bmfnik, bmevikrõl ha sikerül elvégezned, elég jók az esélyeid egy jobb állásra)
Ja miután túljutottál a sok értelmetlen tölteléktantárgyon... elmondom, én okj képzésen sem tp-t meg delphit tanultam, hanem java-t, csak éppen ott 1 hét alatt jutottunk el addig, amíg a nik-en 4 hónap alatt, mivel a niken annyira rendkívül fontosnak tartják a programozást hogy kõkemény heti 1 óra van belõle...
ebben van igazság, de azért ne feledd, hogy a többi intézményben még szarabb a helyzet. Itt legalább nem turbo pascal meg delphi van, hanem c#, és a szakirányokon azért csak lehet valami értelmeset is tanulni.
"Sadist: Akinek nincs érzéke a programozáshoz símán bentmarad ilyen szakokon, mivel ha a matekot vágja akkor a húzós alaptárgyakon átseggeli magát aztán amikor az elsõ programozás órák jönnek megismerkedik olyanokkal akik a prog. házit megcsinálják helyette. Nálunk ez így ment. Számítógéphez sík hülye emberek akik programozni sem tudnak értek el államvizsgáig. De matekból legalább jók voltak."
Ez simán elképzelhetõ. Nálam pont fordítva volt, programozás jól megy, van hozzá érzékem (aztmondják), matekot viszont útálom, és nem is tudom... én nem jutnék el az államvizsgáig... magolni meg nem fogok. Ahogy nézem viszont fordítva menne. Ennyit az informatikai képzésrõl...
A gazdasági elõrejelzõ elemzés már külön szakma. Oda is egyre inkább csont matematikusokat és fizikusokat vesznek fel. (ezt sem tudnám soha csinálni. Treasury-t viszont imádnám:)
Hát azért deriválni szoktak rendesen a gazdasági elemzõk is. Integrálásról nem is beszélve :) Nem csoda, hogy régen keményebb volt a matek a közgazdászoknál, mint a mérnököknél.
MOst csak a programozásról beszéltem, ami nálunk még nem része a kreditszûrõnek, tehát ha programozni nemtud, és azokon nem megy át, akkor ki még nem csapják, max csúszik évet, mivel a többi tárggyal, matekok, meg mindenféle magolós szabadon választható simán hozza a kreditet (többet is, mint én)... Csak aztán jönnek a programozás órák, és ott gondok vannak, mikor ötlet kellene, stb stb..
NAGYON kíváncsi leszek, hogy annak ellenére én áramlástechnikusként végzek mennyi idõt fogok dolgozni a szakirányom környékén..
Fogsz, ha olyan cégnél helyezkedsz el. Én is áramlástechnikai gépész (is :P ) vagyok és mindennapos feladatok között fel-felmerül egy-egy jópofa áramlástechnikai feladat. Mivel én tervezõmérnökként dolgozok erõmûvi pernyeszállításos projektekben, sokkal gyakoribbak a sziltanos feladatok, de nem panaszkodom (pl.: zagy szállítása szivattyúkkal, milyen anyagjellemzõi vannak egy 1:1 víz-zagy rendszernek, mennyi az áramlási veszteség, szivattyú kiválasztás, stb..., vagy: pernye betárolva a silóba, mekkora feszültségek ébrednek a siló falban, vagy héjelmélet: nyomástartó edények méretezése, stb, stb... MINDENNAPOS feladatok! Másik szakirányom vegyipari gépész - jó párosítás!!! Mindegyik BME Gépészkar!)
"Nem annak kéne lennie a szempontnak, hogy mennyit fogsz tudni keresni vele"
Azért ez is számít. Ezért IS nem mentem el történelem/fizika tanárnak, mert azért éhenhalni nem szeretnék, sõz ahogy ma az ország oktatási intézményei züllenek lefel nem szeretném, ha a C kategórás állampolgárok megkéselnének.
"Számítógéphez sík hülye emberek akik programozni sem tudnak értek el államvizsgáig"
Ez igen szomorú. Sajnos számomra az egyik vizsgán derült ki, hogy azért a BME-n is elõfordulhat hasnoló. Az elõttem ülõ 5. éves srácan fogalma nem volt már mi az a deriválás és komplex számok. Én simán kivágtam voltam, a tanár meg adott neki egy 3-ast. A legszorúbb, hogy még GONDOLKODNI sem tudott miután a tanár elárulta neki a fenti két dolog lényegét és nem tudott rájönni, hogy ezekbõl mi következik. Azon a modulon/szakirányon ahol én vagyok szerencsére ez igen ritka.
NAGYON kíváncsi leszek, hogy annak ellenére én áramlástechnikusként végzek mennyi idõt fogok dolgozni a szakirányom környékén..
Nem annak kéne lennie a szempontnak, hogy mennyit fogsz tudni keresni vele. A lényeg, hogy tudod-e egész életedben azt csinálni. Van aki elvégez egy egyetemet aztán totál mással fog foglalkozni. Ennek nem látom értelmét.
Hivatást kell keresni. Mondjuk ez elsõ 2 évben bõven kiderül.
Sadist: Akinek nincs érzéke a programozáshoz símán bentmarad ilyen szakokon, mivel ha a matekot vágja akkor a húzós alaptárgyakon átseggeli magát aztán amikor az elsõ programozás órák jönnek megismerkedik olyanokkal akik a prog. házit megcsinálják helyette. Nálunk ez így ment. Számítógéphez sík hülye emberek akik programozni sem tudnak értek el államvizsgáig. De matekból legalább jók voltak.
Én is most a BMF villamosmérnökire járok, tudom ajánlani. És mivel az ilyesfajta mérnök hiánycikk európában is, könnyen el tudsz majd helyezkedni, és dõlni fog a zsozsimani! Csak matekot meg villamosságtant kell vágni. Emellett megtanulsz egy alapszinten programozni is, meg sok más hülyeséget.
Tavaj voltam építészmérnökin az Ybl-ön Idén: 1.SE-ÁOK 2.SZTE-ÁOK 3.BME-biomérnök 4.BCE-élelmiszermérnük
En is iden erettsegizem es jelentkezek egyetemre is: 1. Mernok informatikus 2. Gazdasaginformatikus 3. Muszaki Menedzser
2 év alatt? ha szánsz rá idõt akkor símán. de legalább heti 2 alkalom kell hozzá. annyi idõ alatt tárgyalási szintre el lehet jutni. (fõnököm heti 1 alkalommal csinálja úgy hogy csak az órára jár) és 1,5 év alatt társalgási szintre jutott. Most megy majd nyelvvizsgázni õ is. (bár neki nem ez a lényeg:D)
Hát én épp az ellenkezõjét látom, hogy aki nem tud semmiféle programnyelven programozni, az is nyugodtan elmehet egy infós suliba, mert sok olyan újat nem fog hallani, amihez elõképzettségre szüksége lenne.. Ez egyrészt jó, másrészt nem, mivel az elsõs programozás tárgyak nagyjából a középsuli szintjét emelték picit.. De programozni amúgy sem órán kell megtanulni, hanem otthon, sok sok gyakorlással. Suliban a típusproblémákra vezetnek rá, megadják a kezdõ lépést, a használatos logikai felépítéseket, szabványokat. Bár én ezt a mérnök infó szakon láttam, de a prog matekosok elmesélése alapján õk is így kezdték, csak kicsit nagyobb dózisban.
angolt én is vágom , terevezem is a nyelvvizsgát, még 2 évem van itt utána mek angliába elméletileg, nem tom belekezdjek e még egy nyelvbe, külön tanárnál...! nem tom ennyi idõ elég e rá , hogy középszinten megtanuljak még egy nyelvet!?
Angolt gyerekkorom óta értem és ált.suli végén megvolt a középfokúm. Németet is értem kölyökkorom óta nagyrészt (hála a tévének), de beszélni nem tudtam sokat, meg nagyon sok tanárom volt akivel mindig elõlrõl kezdtük. Most egy lektorhoz járok 2 hónapja. Február hó végén megyek középfokú nyelvvizsgára.
a végéhez: talán ennek az lehet az oka, h az Ábrahám György és a Wenzel Klára fejlesztette ki a színtévesztést korrigáló szemüveget. Én is jártam színtechnikára, nem volt rossz, de nekem, mint gépésznek csak érdeklõdésképpen kellett ez a tárgy. Mindegyik elõadáson benn figyeltem és nem is volt rossz.
Ja, megjelenítési technikák: semmirenemjó infóhalmazt kaptál belöle, amúgy annak való, aki szeret rajzolgatni, meg festegetni... :P Én kis gépész agyammal rögtön átláttam ennek értelmetlenségét - az elsõ házimat már nem is adtam be belõle. Enélkül is produkáltam a nekem jó átlagomat ;) :P (énköcsög)
ok, ezt nem vágom, én hál istennek nem esek bele ebbe a szerencsétlen 2 szintes képzési programba :D Bologna jó a spagettiben, de egyetemi képzésben nem annyira :D
Ebben nem értek egyet, bárhol a világon hasonló szinten tanulod a szakmát És hozzátenném, hogy nem 1 olyan speckoll tárgyam van/volt, ami olyan témával foglalkozik, ami újkeletû, esetleg kiforratlan és alig tanítják valahol jelenleg a világon.
Persze ez kétélû dolog. Amit a kötelezõkkel a fejembe vernek, az valóban a szükséges alap, de a késõbbi szakválasztás miatt többet nem is adhatnak. Utána a szakspecializációtól függõen tanulom a megfelelõ tárgyakat, és egészítem ki a szabadon választható tantárgyakkal, ami kellõ információbõvítést ad.
Tavaly diplomáztam. Most dolgozok egy egész jó helyen kezdõként (ennyit arról, hogy a fõsulis diplomával semmit nem érek. Ahova felvettek kb. 90 egyetemi közgázt végzettet túrtam ki) míg meglesz a második nyelvvizsgám (ugyanis csak így adják ki a diplomám). Aztán úgyis kell majd a 2 szakmai is. és aztán jöhet a 3. 4. nyelv majd eyxtrának.
Noobságról meg annyit, hogy akkor votlam Noob mikor Informatikát akartam tanulni Szegeden (idestova 7 éve). Hála az égnek gyorsan kirúgtak (2 év után) így találtam valamit ami érdekel is.:)
Én mechatronikai mérnökin vagyok, itt elsõ félévben van egy "megjelenítési technikák" nevezetû tárgy, ahol istenigazából semmi gyakorlatit nem tanítanak tisztességesen, annyi dologba tenyerelnek egyszerre bele (prezentáció, kiadványszerkesztés, weblap, grafika stb...), gyakorlatilag ad egy áttekintést, hogy kábé "mi is van". Na meg persze az elõadásokat ki kell tölteni valamivel, úgyhogy jönnek a fasza kis látószervek, nyomdatechnológiák, színrenszerek, meg ööö... ööö... biztos volt még, ha bent lettem volna, ugye. A poén, hogy így voltam belõle ötös. K*vasok a beadandó belõle, de ha alapszinten értesz a "megjelenítési technikákhoz" agyból, akkor rántani fogja fölfelé az átlagodat. Ha nem, akkor meg fizetsz pár sört annak, aki igen... Egyébként szabadon választható tárgyként választható ilyen és ehhez hasonló baszulás, de nem igazán tudok róla, hogy itt nagyon komoly grafikkantás lenne. Még a legközelebbi téma, amiben turkálnak, az a színtechnológia, színfelismerés, látáshibák, ilyesmik.
biológusként elmondhatom hogy nem csak az alapot verik belém....
A MAgyar felsõoktatás rákfenéje az, hogy pl a technológiai szakokon (fõleg infora és szegedre gondolok pl ) el vannak maradva kb 5-6 évvel. Ott semmi újat nem fogsz megtanulni.
De igaz ez közgázra is meg émrnökökre és biológusokra is. Stabil alapot belevernek a fejedbe aztán a maradékot találd ki magad. Az alapszakokon meg szépen megtanítanak valami gyakorlatra is.
háát, nem gondolnám, hogy ilyen heti 2x3 órában bárkibõl grafikus lesz valaha. Érdemes megnézni egy szabadkézi rajz felvételin mi számít minimumnak. Annál jobban kell már felvétel elõtt produkálnod. Mivel itt nincs efféle szakmai alkalmassági vizsgálat, én el is felejteném ezt a képzést. Bemész a könyvtárba és kihozod a "Kockától az aktig" c könyvet. Ha abból bármelyik rajzot tudod produkálni, akkor érdemes lehet foglalkoznod a területtel.
A grafikus-infós párosításhoz: Javaslom, aki infósnak, azon belül is programozónak megy, remélem egy magasabb szintû programnyelven tud programozni felvételi elõtt és nem az egyetemen kezdi el tanulni a do-while ciklusokat, mert megette a fene az egészet. www.blender.org ha ennek alá tudsz írni egy jó felület árnyékoló algoritmust pythonban, akkor van némi esélyed a pályán ;) :P
amúgy most informatika szakon vagyok és még nincs kedvem egyetemre menni szal maradok a mostani suliban 2 évre. ezalatt a két év alatt kéne valamit alakítani, pl. nem ártana egy nyelvvizsga. kár hogy gecilusta vagyok :D
Zsidó egyetem - felekezeti szociális munkás mindenkinek tudom ajánlani ha véletlen nem jutsz be az államira akkor is csak 52 500 Ft / fél év:DDD
Hat altalaban szamitastechnikaval foglalkozo egyetemeken max. 1-2 tantargyban van grafikai kepzes. BME-n van valami Irányítástechnika és Informatika Tanszék, õk elég komolyan foglalkoznak számítógépes grafikákkal is, de pontosan nem tudom melyik szakra kell jelenzkezni a BME-n. (Gondolom valamilyen informatikus. :)
Leginkabb nem egyetemi képzésben tanítják ezeket, például a Nemzetközi Multimédia Intézet vagy a www.budairajziskola.hu, akik OKJ-s Grafikusokat képeznek. Tájékoztató.
Van olyan is, hogy ECDL Képszerkesztés (igazából sok helyen oktathatják, de asszem lehet csak vizsgára is jelentkezni) de ez nem hiszem hogy nívós (http://www.ecdl.hu).
Meg van egy kicsit más fajta képzés is, a Magyar Iparmûvészeti Fõiskolán van grafikus és van fotómûvész szak is. Itt van Tervezõgrafika szakirány és Képgrafika szakirány. Biztos sokat használják már a számítógépeket és nívós suli, de nem biztos hogy minden Photoshop és 3D SMax-os ember ennyire mûkedvelõ.
Tapasztalatom szerint a legtöbb ilyen munkahelyre ma már abszolút nem kell semmilyen papír, csak baromira kell vágnod a grafikai, kiadványszerkesztõ, 3D-s programokat (esetleg CAD). Persze legjobb, ha a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karán végzel, mint mondjuk 'mérnök informatikus' és úgy vágod (magadtól vagy noname gyorstalpalókon) a grafikai programokat. Na ilyenkor sorban allnak erted majd!
a mûszaki menedzser diploma a 25 legkeresettebb diploma között ott volt... én is azt tanulom amúgy, 1. éves vagyok(BMF KGK), eddig tényleg eléggé alap dolgokat tanultunk, de majd ha szakosodás lesz akkor kezdõdik majd igazán, szerintem...
én legszívesebben olyan helyen tanulnék ahol informatikával foglalkoznak, azon belül érdekel a grafika (pl photoshop, corel draw, stb), webszerkesztés, videóvágás meg ilyesmik. Csak mindenhol kemény az "alapozás", fõleg matek terén. De tudtok olyan sulit ahol lehetõség van a késõbbiekben ilyenre?
persze, van államilag támogatott és költésgtérítéses, ugyanúgy mint a fõsulis v. egyetemi részen
BMF-KVK villamosmérnökire + villamosmérnök-asszisztensire jelentkezek, a 3. helyen még gondolkozok, de valószínü a miskolcit írom be :) (esetleg asszisztensit utolsó helyre, miskolcit 2.-ra)