"Sadist: Akinek nincs érzéke a programozáshoz símán bentmarad ilyen szakokon, mivel ha a matekot vágja akkor a húzós alaptárgyakon átseggeli magát aztán amikor az elsõ programozás órák jönnek megismerkedik olyanokkal akik a prog. házit megcsinálják helyette. Nálunk ez így ment. Számítógéphez sík hülye emberek akik programozni sem tudnak értek el államvizsgáig. De matekból legalább jók voltak."
Ez simán elképzelhetõ. Nálam pont fordítva volt, programozás jól megy, van hozzá érzékem (aztmondják), matekot viszont útálom, és nem is tudom... én nem jutnék el az államvizsgáig... magolni meg nem fogok. Ahogy nézem viszont fordítva menne. Ennyit az informatikai képzésrõl...
ebben van igazság, de azért ne feledd, hogy a többi intézményben még szarabb a helyzet. Itt legalább nem turbo pascal meg delphi van, hanem c#, és a szakirányokon azért csak lehet valami értelmeset is tanulni.
Ja miután túljutottál a sok értelmetlen tölteléktantárgyon... elmondom, én okj képzésen sem tp-t meg delphit tanultam, hanem java-t, csak éppen ott 1 hét alatt jutottunk el addig, amíg a nik-en 4 hónap alatt, mivel a niken annyira rendkívül fontosnak tartják a programozást hogy kõkemény heti 1 óra van belõle...
Én is voltam okj-n (rendszerinfó) és ott tényleg hasznos dolgokat tanultam. Igen, van sok tölteléktárgy, dehát mit tehetünk róla, bme se jobb, ott is évekig tanulod a sok szart. Attól még ezt egy jobb munkahelyen nem fogják mentségként venni, ha nincs fõiskolai, egyetemi diplomád. (Mellesleg bmfnik, bmevikrõl ha sikerül elvégezned, elég jók az esélyeid egy jobb állásra)
Cseszheti a mással megcsináltatott prog házit, mert úgyis belekérdeznek. Ha valaki nem tud programozni, akkor hiába magol be akár csak egy 50 soros kódot, gõze nem lesz róla, hogy mi miért van benne. Gyakvizsgán meg pláne esélytelen. Legalábbis én nem láttam még olyat, hogy valaki balfasz volt a programozáshoz, és 1-2 évnél tovább húzta volna.
Te mit változtatnál az informatikai képzésen? Csak mert úgy látom elég sokan fikázzák, hogy így szar, úgy szar, csak úgy látszik én nem látom, hogy miért is olyan siralmas a helyzet.
Mi eddig tanultunk Java-t, C#-ot, ASP-t, JSP-t, de volt olyan is, hogy egy fél év alatt ledaráltunk egy SmallTalk, Haskell, Occam, Prolog kombót. Nem rég volt rendszerfejlesztés, ahol úgy kellett dolgozni, mint a nagybetûs szoftverfejlesztésben, csak kicsiben. Néhány fõs csapat, projektmenedzsment, dokumentáció, verziókövetés, prezentáció, mindent meg kellett csinálni. Senki ne várja, hogy felveszik egyetemre, és akkor ott majd jól megtanítják valamilyen nyelven programozni, aztán 5 év után mehet valamelyik multihoz 300ezres fizetésért. Szemléletmódot tanítanak, technikákat, gondolkodásmódot. Ezek az alapok, innentõl mindenkinek magát kell képeznie, mert az informatika túl gyorsan fejlõdik ahhoz, hogy az egyetem mindent adaptálni tudjon. Persze vannak speciálkollégiumok is, ahol az ember belekóstolhat a legújabb, vagy kicsit egzotikusabb dolgokba is.
Itt nem arról van szó, hogy van-e állása annak aki végigseggeli az egészet és szerez diplomát. Ha nem tud szakmához állást keresni akkor ennyi erõvel a képzésére fordított pénzt kihajíthatjuk az ablakon... Nincs értelme.
Az egyetem célja nem az, hogy valaki diplomát szerezzen, hanem az hogy munkaképes tudást szerezzen és hivatásában magaszintû tudásra tegyen szert.
A másik gáz pedig az, hogy ilyen abszolút gáz emberek el tudnak jutni államvizsgázni, olyanokat pedig akik azóta AI-t írnak játékfejlesztõcégnek még a fõiskolai szakról is kivágják. Kérdem én. Jó a rendszer???
én tavaly érettségiztem és most OKJ-s multimédia szakra járok. Jelentkeztem matek szintemelõre valamint angolból megyek emelt érettségire. Az ECDL vizsgám már megvan, a képszerkesztés és webszerkesztés extrával kiegészítve, valamint év végén vizsgáznom kell írásban és szóban is és mestermunkát kell leadnom szakdogával. Ha minden jól megy év végére multimédia-fejlesztõ szakember leszek. Ezért vagyok most kicsit elbizonytalanodva hogy nincs ilyen egyetem ami kifejezetten ilyesmivel foglalkozik :S
egy ilyen innovatív területen nem várható el jobb sztem...túl nagy és böszme a felsõoktatási rendszer ahhoz, hogy akár csak szemléletben lépést tudjon tartani egy olyan területtel, ahol akár 1-2 hónap alatt jelentõs változások történhetnek
Én most BME-közlekedésin vagyok. Nagyon tetszene, ha nem kéne/kellett volna hozzá ezt a sok alapozótárgyat is bevágni, ami fõleg csak gépészszakirányoknak kell. Lehet felvételizem a BME közgazdászra is, mert nagyon érdekel a gazdasági. Közlekedési gazdasági szeretnék lenne majd.
Ezek közül szerintetek melyik(ek) a legjobb(ak)? Lassan be kellene már adni a papírt, de nem tudok valami sokat róluk... :( Szerintem a Mûszaki manager alapszakot már tuti bejelölöm, de nem csak 1-et akarok...amúgy ennek (mûszaki m.) van köze az infóhoz?
ez a 4 szinte totál más. Ha informatikát akarsz tanulni, akkor mûszaki informatika.
Most erre mit mondjak, az alapképzés egy részéért én sem lelkesedtem, de SZÓ nincs arról, hogy haszontalan lett volna. Az más kérdés, hogy amit szabályozáselémletbõl tanultam és késõbb és máshol értettem meg.
AZ összes többi is azért kell, hogy ne a "levegõben lógjak". Ki halott már olyan gépészrõl aki egy szót sem halott fémmegmunkálásról, hegesztésrõl vagy gépgyártástechológiáról. Legalább kaptam annyi képzést, hogy az összképrõl legyen valami halványf fogalmam.
Ja és nagyon kevés olyan tárgy van ahol seggelni kell. Nem seggelni ÉRTENI kell a dolgokat. Ezalól kivétel a fémtech és anyagtech. tárgyak voltak. Mechanikából az tetszett, hogy aki ÉRTI annak a megefelelõ segédképletekkel 2 oldalra ráfér az, hogy mit kell tudni mecha szigorlatra.
Még szép, hogy vágnia kell egy gépésznek az anyagminõségeket, meg a mechanikát, stb. De én egészen másról beszéltem. Közlekedési folyamatos, rendszereket tervez, folyamatokat, infrastruktúrát, stb. Már miért kéne értenie az áramlástanhoz alapmûveltségi szinten felül? Aki nálunk pl logisztikára megy, annak ugyanúgy be kell vágnia az áramlástant, az anyagismeret 1-2-3.-at. mûszaki ábrázolásokat, mechanikát stb, holott soha nem fog ezekkel még csak érintõlegesen sem foglalkozni.
Ami engem érdekel, és kell a szakirányomhoz, abból jó vagyok. közgazdasági tárgyakból 3-as 4-es, programozásból 5ös, logisztikából, meg az egyébb rendszertechnikai tárgyakból is 3-as, de olyan tárgyak miatt szívók, amik soha nem fognak érinteni engem, és itt bukik el a magyar felsõoktatás. Iszonyat mennyiségû erõforrás megy a kukába. Ezekhelyett a tárgyak helyett lehetne mégjobban koncentrálni a szakspecifikusokra.
Matekkal én is hadilábon állok, kettes, hármas vagyok belõle, de infóval akarok továbbmenni. Még másodikos anyagot tanulok középsuliban, harmadikos vagyok, és még van két év hátra (5 éves, nulladik év az angol nyelvi elõkészítõ volt). Infófaktot idén vettem föl. Úgyhogy mindenképpen infóval mennék tovább. Az biztos, hogy nem programozó iformatikára, hanem csak mérnökinf-re. Szerintetek lesz majd azért esélyem a kettes, hármas matekkal a késõbbiekben?
Hát lesz, csak neked 3x annyit kell majd pótolni, mint a többieknek.
Hello. Nem akarlak elkeseríteni, de ha informatika irányba akarsz továbbmenni, akkor hajtsál rá a matekra, nem kicsit, nagyon! :) Én BMF-es vagyok, mérnök informatikusnak tanulok, és a matek igencsak kell! 1. félévben 3 féle matek tárgyam volt!!! Az idei gólyáknak meg matek szintfelmérõt kellett írni, ahol a 2es 80%-tól volt!!! És a matek nem csak konkrét tárgyként jelenik meg, hanem más tárgyakban is szükséges a matematikai elõismeret! Úgyhogy sztem ha ebben az irányban gondolkodsz, akkor kezdj el jobban foglalkozni a matekkal! Sok sikert :)
Én 2 év múlva RTF-re szeretnék menni nagyon. Vagy PTE-ÁOK de ehhez a biosz és kémia érettségi elég húzós. De minden vágyam az RTF.
Majdnem minden matematikára alapuló szakon 3 féle alapozó matektárgy van Kalkulus (van ahol Analízisnek hívják), Lineáris algebra és Diszkrét matematika.
Kalkulusnál fõleg függvények deriválása integrálása a fõ szerep ez késõbb minden tudományágban fontos.
Lineáris Algebra mátrixok és mátrixdeterminánsokról szól, diszkrét matematika pedig komplex számok, valószínûségszámítási alapok és gráfelmélet.
Ez a 3-as majdnem midnig megvan Közgáz, mérnök és Informatikus szentháromságnál.
Én is olyan suliból jöttem ahol 4-edleges dolog volt a matek. Szoptam is vele rendesen. Magántanár és rengeteg tanulás a lelke. Egyedül a matek volt az a fõsulin amire 1-2 napnál többet készültem. (még az államvizsgára sem kellett több 2-3 napnál) Erre a fosra viszont nekimentem mindent kihasználva egyszerûen azért mert szar volt a középiskolai alap.
biosz és kémia érettségi. Amit az érettségiig megtanulsz kb a 20-ad része annak amit az elsõ vizsgákon kérdeznek. ha már most húzósnak érzed akkor késõbb mit mondasz majd?
Olyat kell keresni amit szívesen és könnyen tanul az ember, mert jó benne.
Azt hiszed külföldön nem tanulnak sok felesleges dolgot. A BME-re annyi küldöfi jár mint állat, mert az õ oktatásuk a mienkénél is rosszabb (egyelõre...).
És mint mondtam, NEM bevágni kell dolgokat. Néhány ÁLTALÁNOS ELV alaklmazásával nagyon messzire lehet jutni. Nekem jó a memóriám, de magolni viszont soha nem tudtam (ez fura, de így van), tehát amit megértek az ott is marad bent a fejemben jó sokáig.
Tehát érteni kell a dolgokat. Gépelemem sem volt 3 éve, de azért ugyanúgy tudok rajzot olvasni.
"holott soha nem fog ezekkel még csak érintõlegesen sem foglalkozni."
Te így a jövõbe látsz? Miért nem mész inkább jósnak?
Hát azért a 20-ad része az erõs túlzás. Aki JÓ oktatást kap a gimiben elsõ évben elég jól ellubickolhat.
Anyám tanár és a kollegája lánya anno asszem Veszprémbe ment vegyésznek, de anyám munkatársához jár felkészítõ kéima órákra. Mikor bent volt az elsõ idõkban rájött, hogy itt neki nem kell órára járni 1-2 félévet, mert ezt õ már tudja.
Elsõ éven matekból és géptanból lazán átmentem 2-3-sal, mert matek tagozatos voltam gimiben és fizika faktos.
Ja és ajánlom mindenkinek, hogy legalább egy kicsit szeresse a matekot. NAGYON erõs fegyver annak aki jól tudja használni.
BME-re sok külföldi? Ja igen az arab világból, meg afrikából. Nyugatról kb egy szál se. Van még pár görög, de azok is csak azért, mert viszonylag sok görög él Magyarországon, és itt házasodtak, stb.
Nem kell azért túlértékelni a BMEt. Lazán veri egy Prágai Károly Egyetem, vagy egy Bécsi Mûszaki Egyetem. Verjük a szlovákokat, románokat, szerbeket, juhééjjj :/
(plusz, hogy a fõsulin/egyetemen milyenek a tanárok. PL annál dühítõbb nincsen mikor nehézségben és szívatásban a vizsgafeladatok közelében sincsennek az órán megcsinált feladatokkal, vagy a beadandóban bekértel. egyszerûen 4-szer 5-ször nehezebbek.)
Egyébként meg kár lenézni azokat akik képlet segítségével nem vágják helybõl, hogy mi a feladat megoldása mert lehet, hogy megszenvedtem matek alapokkal, de marketingbõl, pszichóból vagy közgáz+pénzügy+számvitel terén meg mindig engem kérdezgettek.
Rohadtsok múlik azon, hogy milyen beállítottságú valaki.
#108, #109 szomorú vagyok. :D Hát talán négyesre sikerülhetne magam feltornászni, de az ötös az szerintem lehetetlen.
"Te így a jövõbe látsz? Miért nem mész inkább jósnak?"
Nem kell ahhoz jósnak lenni, hogy az ember, ha azt csinálja, amit szeret, márpedig fõleg ezt fogja, vagy nem fog szenvedni olyannal, amit nem szeret és picsanehéz is, akkor nem fog találkozni ezekkel, max általános mûveltség szintjén, de egyetemi szinten tuti nem. Gépészkaron nem nagyon van ilyen, mert ott gyakorlatilag minden egy fõszakra megy. Nálunk viszont két teljesen más szak van. Vagy egy gépész meg egy nem gépész szakirány. Az alaptárgyak 75%-a a gépészeknek van, de mégis mindenkinek kell tanulnia.
ÉS nagyon el is tud szakítani a valós világtól. Tudod hány olyan emberrel találkoztam aki erõs matekból, de két értelmes mondatot nem tud kinyögni vagy elmagyarázni egy problémát vagy bármiféle empátiára, a másik helyzetének felfogására képtelen.
Mármint úgy mondanám, hogy én nem olyan gimiben vagyok ahol kifejezetten biosz-kémiát tanulunk. Annó 8.-ba nem tudtam h én orvos szeretnék esetleg lenni, ezért nem is olyan suliba jelentkeztem. Most emelt óraszámú humán-t (társadalomismeretet) tanulok. A biosz az idén jött be tantárgynak,kémia pedig már jövõre nem lesz, esetleg fakultálni lehetne belõle. Mondjuk mindkét tantárgyat szeretem,a bioszt azt talán jobban. RTF-re töri, és magyar kell talán a legjobban , ezekkel pedig elvagyok. Remélem majd összejön.
Még ha a matek lenne a legnehezebb....Én is elsõs vagyok, de szvsz nem a matekkal van a legnagyobb gond, mert a matek tanszék egész jó tanárokból áll, viszont a szoftveres rész, hát nem igazán. Villanytanból is szopatták a népet, mert Kandós tanárok megkövetelték, hogy mi azt is tanuljuk. Szal villannyal és aaoval kell vigyázni elsõ félévben, mert ott a legnagyobb a bukási arány (60-80%). Matekra is persze kell tanulni, de azt még könnyebb lerakni.
én a BGF pénzügy és számviteli karára adom be a jelentkezésemet elsõ helyen, épp 20 perce töltöttem ki a jelentkezési lapot...:D(egyébként közgazdasági szakközépiskolába járok, szerintetek ez jelenthet elõnyt a késõbbiekben ha felvennének hogy rendelkezek ilyen jellegû ismeretekkel?)
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mivel sikerült kivágni. Tud AI-t írni, de mégsem tud eljutni az államvizsgáig, mint az, aki még csak programozni sem tud?
Öhm, isten õrizz, hogy eltántorítsalak, de informatikához nem kicsit kell a matek. Ha az alap matekból vagy 2-es 3-as, akkor egyetemen/fõiskolán jócskán fel kell kötnöd a gagyát, mert ott a kettes alapú logaritmus lesz a legegyszerûbb, amivel találkozni fogsz.
Hát nem tudom, ha most vagyok kettes hármas, és infó szakon meg matek lesz az egyik legfontosabb, akkor lehet másmilyen irányú középsulit is nézegetnem kellene. Angol még esélyes.
Alap matekkal. Amikor szaros tételeket definíciókat kell visszaböfögni meg bizonyításokat. Én is rühellem, soha nem tudtam rendesen megtanulni õket. Valamibe mindig belekötött a tanár. A gyakot tudja õ is én is. De vizsgán 60%-a a kérdéseknek elmélet. Úgyhogy szopás.
A bgf-en most vok 3ikos, én gimibõl kerültem át anno. Az elsõ félévben mikrot a következõ félévben makrot és nemzetközi gazdaságtant oktatnak. Nekünk még az elsõ év végén szigorlatoznunk is kellett, nektek már nem kell:D. A vizsgák általában teszt jellegûek ezekbõl a tárgyakból, ábrákkal megspékelve :). Szerintem nagyon pici elõnyöd lehet. Bár nem tom mennyire oktatják középsuliban, marshall kereszt stb az ien alap és erre épül rá naon sok minden. (bp görbe, lm, is görbe, stb stb lesz itt minden). Emellett számvitel(könyvelés mester fokon) és gazdasági matematika (integrálás, deriválás). Ha vmi érdekel még irj nyugodtan.. Sok szerencsét.:D
Valaki itt kérdezte a mérnök infós matekot.. Nálunk most úgy van, hogy elsõ félév, 3 matek, Analízis (sorozatok, határértékek, deriválás, integrálás), Lineáris algebra(vektorterek, mátrixok, lin. egyenletrendszerek) és Informatika Logikai és algebrai alapjai, régi nevén diszkrét matematika(komplex számok, halmazelmélet). Aztán ezekre épülnek további matekok, analízis kettõ (többváltozós egyenletek differenciáljai és integráljai), valószínûségszámítás, diszkrét matematika, digitális számítás elmélete, yyakorlati problémák modellezése diferenciál-és differenciaegyenletekkel, mindenki kedvence :D Szóval lehet válogatni bõven :D
Szóval matek van bõven, és most átálltak arra a módszerre, hogy ZH-k tiszta gyak feladati után most már a vizsgák is 60%-ban eladatok, 40% elmélet. Tehát nem elég benyalni, meg kell érteni.. Középsuliban emelt matekos voltam, 3-4 körül, és most szépen kellett azért izzadnom, analízist például 5ikre csináltam meg... Igaz ebben az én tavalyi hülyeségem is benne volt, meg a tanár két adagnyi jóindulata..
Szal ha a matekot nem szereted, akkor sajnos itt szenvedni fogsz, mint mérnök infós.. Gazd infón is van matek bõven, javarészt ugyanazt tanulják mint mi, de oda még kell pluszba egy nagy adag elhivatotság a gazdasági tárgyak iránt is.. mert mi azokon át vagyunk rugdalva holmi tesztekkel, õk keményen veszik a makrót, mikrót és társait... Harmadikhoz nem tudok hozzászólni, azt nem ismerem.
No és nem beszélve a BSC-s átokról, az egymásra épülés, egy kulcstárgyat csúszol, akár egy évedbe is kerülhet... És tök véletlenül ezeket a tárgyakat nagyon gecirekomolyan veszik :D
Még mindig jobb mint az a rendszer amikor én kezdtem. 1 vizsga nem sikerül és pápá. Úgyhogy nem kell nyávogni. Be kell vágni a tanulmányi és vizsgaszabályzatot csinálni a többi tárgyat és könyörögni sûrûn a TO-n, hogy megengedjék az elõremenekülést. Azaz a tárgyak párhuzamos teljesítését.
Én 3-szor csináltam analízis 1-et mégis idõben végeztem. Pedig alapozótárgy minden arra épül. Persze nagy segítségemre volt a siklópálya:) keresztféléves képzések és az utolsó 3 félévben cirka 45-50 kredit között kellett eljesítenem minden szemeszterben.
Keresztféléveket nálunk most kezdik bevezetni, mert rájöttek, hogy nagy a tömeg, ha csak évenként lehetujrafelvenni, az elsõsökkel, vagy az épp eggyel alattunk levõ évfolyamokkal.. Természetesen ez csak vizsgakurzust foglal magába, de megmondom õszintén, jobb is... De a párhuzamoshoz elég durva kérvény kell, soksok emberrel aláíratva, másképp nem akarnak engedni belõle.. Az hogy vizsga után bukás :DDD Hát szerintem akkor hamar kiürülne a suli :D
Hát pedig bármily hihetetlen mikor én elkezdtem anno az Info szakot (uhh de messze van vagy 6-7 éve) akkor még ez a rendszer volt. Nem sikerült egy vizsga, pápá félév nem voltak rád tovább kíváncsiak. köv szeptemberben lehetett újra próbálkozni. Mégegyszer elszúrtad akkor byebye egyetem lehetett újra felvételizni. Na persze és nem tárgyakat vettél fel hanem féléveket. azaz amit addig megcsináltál azokat is újra kellett csinálni. Ismertem olyat aki néha ezt néha azt nem tudta teljesíteni. Elég gáz volt.
NA ilyen volt a régi rendszer. Most mindenki áldja az újat, pedig anno 6 éve savazta mindenki, hogy milyen szar...
mi most kezdtük (2. félév eleje) a parciális integrálást, határozott integrálást, meg a racionális függvények integrálása, trigonometrikus függvények integrálása is épp a menüsoron van.
nemsoká pedig jönnek az improprious integrálok meg a differenciálegyenletek, és így tovább...
BMF-NIK-en mondjuk azért az jó, hogy csak az elsõ évben van matek, tehát ha 2 félévig lenyomod a matek tárgyakat elsõre (anal 1-2, dmat 1-2, linalg), akkor már csak matek szigó elsõ év elején, és nincs több matek tárgy (jó, van még 1 valószinüségszámitás és matematikai statisztika késõbb, de ennyi. míg eltén évekig szivhatsz az anallal)
hmm, ez érdekes, nálunk impropriusig lement az integrálás, és most jönnek a diff egyenletek.. Máskérdés hogy számon a vizsgán az improt nemkérték, mint feladat, csak mint elmélet...
Én BME gépészként végeztem, áramlástechnikai- és vegyipari-élelmiszeripari gépész szakirányokon. Soha nem fogom megbánni a választást!
A képzés nagyon jó, már az alapozó tárgyak olyan széles ismereteket adnak, amelyek sok gyakorlati probléma megoldásában elegendõek (jelenleg tervezõmérnök vagyok és külföldi széntüzelésû erõmûvekhez tervezek pernyeszállító berendezéseket - tizentonnás, tizenméter magas, ötméter átmérõjû edénykék, ejektorok, keverõtartályok, csõvezetékek dögivel, stb, stb... - és az a szép, hogy meg is építik õket!)
Szakirányon kiélheted ipari munkákban minden vágyadat, csak ki kell tûnnöd kicsit az embertömegbõl! Sajnos kis hazánkban dívik a jó képességû embereket kinézni a társaságból, de ne felejtsük el, sok emberi tulajdonság mellett a diák munkájának fokmérõje az osztályzat! Én nem szégyellném és emiatt nem is vetnék meg leendõ mérnök-kollegát!
Elég csak abba belegondolni, hogy a veled együtt végzõ társaid annak a szakterületnek az egyik legjobb ismerõi lesznek hamarosan, ha a szakmában maradnak - és te személyesen ismered õket!
Van egy gyermekorvos ismerõsünk, aki gyermekgyógyászatból közepesre vizsgázott! Namost mi a szart kezdjek az ilyennel?! ;) :P
Én most végzek a BME gépészkaron. Hát hogyismondjam... Amit látok az kicsit elkeserít.
Mikor indult a BSC akkor véletlenül valahogy egy elõadásuk környékére keveredtem. Heti 4 (!!) közgáz órájuk volt és heti 4 matek, ha jól tudom. Ez valami rossz vicc lehet. Nekem még 6,5 éve heti 8 (!) matekom volt és 2 közgáz.
Bár csak energetikusoknál láttam, de amit náluk mechanika oktatás alatt mûveltek az sem volt egyszerû. 1 (!!) félévben olyan mozgástan példákkal találkoztam mikor láttam õket Zh.-re készülni amivel én 3. félév elején botlottam bele két félév 8 órás matek után. Ja és úgy, hogy heti 4-6 mecha órájuk volt asszem, de ebben volt statika, sziltan és mozgástan is. Ez nekünk 3 külön félév volt még régen 4+6+6 kerdites tárgyakkal. Ez komolyan gondolják, hogy így lehet NORMÁLISAN oktatni. Szerintem ez enyén szólva elkeserítõ.
A másik a matek. Az én évfolyamom volt az utolsó amkiknek az elsõ két félévben heti 8 matekjuk volt. Meg is tette a hatását. Sajnos 3. félévben már csak heti 6 és a valszám már csak heti 4 órában volt, de az elég is volt. Ismerek gépészt aki '96 táján végzett nekik még 5 féléves matek volt és a diffegyenletekek külön tárgyban okatatták. A BME-n a matematika inézetnek hála sajnos nem túl magas színvonalú szerintem a matek okatatása a diffegyenletek terén. Nem valós példákon keresztül látjuk õket. Én a modulomon tanultam meg a diffegyenletek igazából...
Szóval az ÉN véleményem szerint a színvonal helyenként igen meredeken zuhan, de állítólag ez a legjobb az országban. Bele sem merek gondolni, hogy máshol akkor mi folyik. Szakirányon persze már "tombolhatsz", igen komoly dolgokban lehet részt venni.
Én SAJNÁLOM, hogy ilyen kevés matekom volt. VÉGIG heti 8 órában kellett volna és a diffegyenletek is lehetett volna külön tantárgy. A valszámból tényleg elég a heti 4-6, ha késõbb kell akkor a jelanalízisek és más téren úgyis kiokítanak.
Igen, én is így gondolom, ha már egyszer van matek, akkor óraszámban is tegyék oda magukat, fõleg a gyakokon, mert akkor van értelme... 15 héten át heti 2*45poerc analízis gyakorlat, témakörönként két ilyen alkalommal, az nagyon kevés.. Nem beszélve a diszk. matek 45 perc/hét gyakjával.. És hozzátartozik, hogy félévenként olyan 10-12 van ezekbõl, mert a szünetek, rektori szünetek mindig matekgyakokra esnek..
Nekem B3-ból diffegyeneltekbõl ÖSSZESEN 3x2x45 gyakorlatom volt! Így kellett volna vizsgáznom és megtanulni. Aha. Naná, hogy úgy elkaszálták az évfolyam több mint felét ahogy az várható volt.
Ez úgy jött össze, hogy mi még gyakorlatokon írtnuk ZH-t. Ez elvett két gyakrolatot + halottak napja és a nyílt nap is a gyakorlati napra estett a félév elsõ felében meg vektoranalízis volt.
Évrõl évre csökkentik a matek óraszámát én nem vágom, hogy mirt. Gimnáziumban meg ahogy hallom a fizika óraszámokat vágják meg. Kezdem azt hinni, hogy semmi értelmeset nem fognak okatatni egy idõ után kellõ óraszámban.
Aki szakbarbár akar lenni az menjen szakközépbe. onnan fõsuli és onnan egyteem. sokkal jobb szakember lesz belõle mint ha gimibõl megy fõsulira egyetemre.
azért vedd azt hozzá, hogy most az emelt szintû matekérettségis anyagban most már benne van a deriválás-integrálás...én 2005ben érettségiztem, és ezeket már én is gimiben tanultam meg...fõsulin már "csak" kézségszintre kellett õket fejleszteni, erre elég az 1 félév :)
nálunk pszfen ugyanaz, mint amit bucser mondott: 1. félév: anál 2. félév: valszám 3. félév: operációkutatás (lineáris algebra)
Igen, csak sajnos nincs annyi esélye egy jó szakra bekerülni egy szakközépbõl. Mert ott a színvonal nem annyira a többi tárgyból, ami viszont nagyon kell a felvételhez! Nagyon sok szakközepes ismerõsöm elhasalt a felvételin, aki viszont nem, az határozott elõnyben van velem szemben. Persze csak annyira, hogy neki nem kell tanulnia mondjuk az áramkörök alapjait, mert ismeri már, de nekem kell, mivel gimiben nem került rá sor..
Fizika csökkentése.. Hát szerintem akkor megérthetõ, ha mellette van lehetõség olyanoknak tanulni, akiket érdekel, tehát fakultációban vagy vmi hasonlóban, akkor szerintem ez nem gond. Kémia, biosz is kezd eltünni, és maradnak a humán tárgyak és a matek. Mondjuk a matek szintje is megkérdõjelezhetõ, mert az viszont egy olyan tárgy, ami akárhopva is mész tovább egyetemre, nagoyn valószínû hogy lesz, legalább a deriválásig.
A régi központi felvételiket sem lehetett anélkül nagyon megírni. Nem nagyon láttam új matek felvételit, de ahogy hallom meg sem közelítik a régi matek központik nehézségét. Megtaláltam egy 2002-es központit. Hááát azért kellene még most is erõlködöm, hogy megoldjam...
Nem beszélve arról, hogy egy 14 éves gyerek kúrvára nem tud mégarról dönteni, hogy mi akar lenni ha nagy lesz. -> rábasszákegy kényszerpályára. BTW: szakközépbõl ne hozott pontokkal kell bejutni hanem felvételit írva csak azt számíttatva.