Értem, csak nálam ez tök ösztönös, sosem kellett külön rákoncentrálnom. GTR2-ben, GTL-ben az összes jobbkormányossal rögtön tudtam menni, azért mondom, hogy errõl a problémáról nem hallottam.
Amúgy feelingben tényleg jó, ha van cockpit nézet, de nem minden játékban van elég jól megcsinálva. Érdekes módon iRacingben eszembe sem jutott volna hiányolni a hoodot, ott tökéletes a belsõ.
Mirõl? Arról hogy késöbb kell fordulni?? Pedig egyértelmû..
Hiszen ott van az autó jobb oldala.. Ugy értem a késöbb fordulást, hogy belsõbõl késöbb érsz ahhoz a pontra ahol fordulsz, tehát a látvány van késõbb.. Igy érted?:D
Ha hood nézetbõl mész tök mind1 hogy jobb vagy bal kanyar mind2 x ugyan ugy inditod a fordulást, ugyan ugy csinálsz mindent..
De belsõnél a jobb kanyarnál már más a szitú nem fordulhatsz ugy mint balra..
Amugy egy atlag monitornak, atlag tavolsagbol nezve, olyan 20-35 fok lehet a betekintesiszoge. Valaki vigye le a monitort az autojahoz, tegye a muszerfal fole, es fenykepezze le:) Amennyit kitakar, annyit latna rajta - elvileg:DDD
Ez fura, ilyenrõl még nem hallottam :)
Amúgy 19-es moncsim van, nem éppen szimulátorbarát méret... :( Haverom 28-asán simán tolnám belsõbõl.
En is csak es kizarolag cockpitbol mentem/megyek, amiben nincs, az mar nem is tetszik:D De csak a hangulata miatt, ad valami belso teret, viszonyitast, tererzetet stb. korem - meg ha hulyen is hangik:)
Kezdem azthinni, hogy egy 14 colos moncsid van:DS
Nekem abszolut nincs bajom a kilátással.. Mondom csak a chevynél. A többi autó hibátlan..
Nekem a Hood nézettel egy bajom van, hogy középre rak. Szóval nem jobb (ausztrál angol) vagy bal oldalon ülsz, hanem középen.. Nekem ezért nem megy azzal a vezetés.. Állandóan lerakom a jobb oldalát az útról.. Mivel ugye belsõben késöbb kell fordulni.. Ez városi pályán meg egylõ a halállal:D
Minél több dolgot látsz egy négy tenyérnyi felületen, annál kevésbé valóságos. Képzeld el, hogy a szélvédõn egy akkora lyukon látsz ki, amekkora a monitorod - na ezt a látványt állítsd be, és akkor vagy helyben. Az összes többi (mûszerek, tükrök) virtuális kell legyen, különben a kilátást áldozod fel.
Nem, nekem tényleg csak az amúgyis apró látótér további leszûkítésével van gondom. Épp elég baj, hogy az ember nem érzi a segge alatt a vasat, nem tud körülnézni, és a hanghatások is erõsen elmaradnak a valóságostól, ha még a monitort sem használom ki teljes felületen, csak még távolabb kerülök a realitástól.
Ugyanolyan köröket megyek minden nézetbõl RACE07-ben, csak az egyiket élvezem, a másikat nem - innentõl kezdve az a kérdés, mazochista vagyok-e (a válasz pedig : nem) :)
Nem teljesen értek egyet! Mivel a tura autokban nem az az ülés pozició mint egy normál autóban.
Ha megnézel egy igazi wtcc -s gépet pl nekem volt szerencsém a lacsit nyitott ajtónál megnézni. Az ember a elsõ és a hátsó ajtó közötti oszlop körül ül a kormány pedig jó 40 centivel hosszabb rudon kiáll a müszerfalból. Ezt azért csinálják hogy az autó suly elosztása jobb legyen..
Ha viszont ezt az esetet veszem akkor õ kb jó 1 méterre van a szélvédõtõl.. Igy sokkal messzebb van az ablak, magyarán többet lát a müszzerfalból többet lát az autóból mint egy átlag autós.
Az amit mondasz, hogy toljam elölre a kamerát pedig azért nem jó, mert akkor nem látom a tükröket.. Mivel én Real tükröt is használok.. Ezért annyira hátul kell ülnöm hogy ezek is láthatók legyenek.
Tényleg a Bms Incignito vagy mb amg a leggyengébb a stcc/wtcc ben? Vagy csak én érzem hogy az összes rossz tulajdonság benne van. Lenyomom a toledo val vayg a 406 ossal is,sõt a többi között alig érzek különbséget talán csak a elsõ vagy hátsó kerék hajtás érzõdik ki. Vagy azért lett ilyen mert nem adták a nevüket a játékhoz és ez a bosszú?
Én periférikus látómezõrõl tanultam általánosban és valami 180° ot emlegettek. Tehát aki így lát mint a képen vagy még jobban és akár igazi autóversenyzõ is, azt csalásért ki kell zárni ? :D Illetve ez egy 72cm széles képernyõ, amit már 70.000 Ft tól meg lehet venni ha akciós idõszakban látogatjuk a tescot, az 1 méterrõl nézve remek módon kitölti a látómezõt. Inkább arra tudok gondolni - amit lehet magadnak se vallasz be - hogy így jobban látod/érzed a patka/kerék viszonyát, amit egy igazi autónál is csak érezni lehet sok tanulással. Talán emiatt nehezebb belsõnézetbõl, nem a kisebb látvány miatt.
RACE07-ben a hood nézet nem magasabb, mint a belsõ, kb. szemmagasságból mutatja a környezetet. Nekem sokkal inkább megfelel ez a valós látószögnek, mivel a belsõ akkor lenne realisztikus, ha kb. a csomagtartóban ülve néznék ki egy nagyon távoli szélvédõn.
Látószögön is sok múlik, bár az ember teljes periférikus látása kb 180 fok, a konkrétan használható látómezõ koncentráció közben erõsen leszûkül, 60-70 fokra. Ennyi erõvel a default 100% látómezõ már kapásból defektes a játékokban. El kell fogadni, hogy nem ezeken múlik a realisztikusság, hogy van-e elõttem mûszerfal vagy nincs. Szemmagasság és látószög, ezek az elsõdleges paraméterek. Ilyen tekintetben az LFS beállításai verhetetlenek.
Remek példakép! Ha a monitorod mondjuk 30 cm széles, akkor ilyen nézetben konkrétan kb. 25x6cm a teljes szélvédõ. Mintha egy csövet szerelnél a sisakra. Arról nem is beszélve, hogy ilyen látószögben szimezni legalább annyira árkád és cheat, mint tetõkamerával. Talán egy légy lát ilyen szögben, de ember biztos nem :)
Peti! Belsõ nézetnél sem kell látnod a csonkot, mert ha elõre tolod a kamerát egészen a mûszerfalig, semmi ilyesmit nem látsz, ráadásul így kb. olyan távolságba kerül minden, mint a valóságban, ha te is 60-80 cm-re ülsz a monitortól. A legreálisabb az lenne, ha a kamera ott lenne, ahol a szélvédõ van, hiszen ha a monitort vesszük szélvédõnek, akkor a valós szem-monitor távolságnak egyeznie kell a képzelt szem-szélvédõ távolsággal. Mindezt hagyományos, 4:3 körüli, 20 colos monitorok esetén mondom, az már egészen más tészta, ha valaki 28-as wide-on szimezik.
Azt kihagytam, hogy a 30x15 centis dolgot úgy értettem, hogy annyit látok az útból, ami elõttem van és akkor mindegy hogy belsõ vagy motorháztetõ nézet, mert hiába látok a motorháztetõrõl többet, ami a lényeg azaz az út elõttem az ugyanannyi... Nem tudom érthetõ-e? :)
Lezárom a vitát :D nem kell 3 monitor hogy rendesen láss, elég 1 szélesvásznú. Aki orrnézetbõl játszik az csal, és kész punk tum :D Majd ha találkozik egy rendes szimmel ahol nincs is más nézet, majd **op egy nagyot mire átáll. Illetve komoly versenyeken pl van ilyen limit, mint a többi segítség kikapcsolása is.
Szerintem ennyinek elégnek kell lennie:
(az átlátszó autó nem mérvadó, csak melóban nem találtam most másik képet) Aminek látszania kell az látszik. Oldalranézni meg gombal.
Amúgy meg jó dolog nordon körbedriftelni, csak igazából bizti költséges is :D
"Hát ha ültél már autóban, és ott egy 30x15 centis lyukon láttál ki elõre..." mindegy hogy belsõ vagy motorháztetõ nézetben nyomod a 30x15 centis lyuk a motorháztetõ nézetben is csak 30x15 centi.
Nyílván nem láthatunk úgy a játékban mint a valóságban mert az emberi szemet nehéz lenne leutánozni, de aki mondjuk T-nézetbõl F1-ezik az elõnyben van a többivel szemben. Mindenki úgy játszik, ahogy neki tetszik, de nem véletlenül hívják ezeket szimeknek, akkor igyekezzünk úgy is használni õket. Még csak nem is annyira a motorháztetõ nézettel van a baj, hanem mint említettem a T-nézet vagy a külsõnézettel.
Realisztikusabb, mint a gépháztetõ nézet, akárhogy is csûröd csavarod! Mindenki úgy játszik ahogy akar ez tény, viszont a gépháztetõ nézet minden hangulatot, és a realisztikusságot mellõz! Egy arcade bohóckodássá teszi a szememben a játékot...
Jó neked, hogyha rád tör a valóság iránti vágy, akkor simán beülhetsz bármelyik játékban szereplõ autóba... irigyellek... :D Amíg én ezt nem tehetem meg, marad a valóság megközelítése a lehetõségekhez képest legélethûbb módon... ez pedig nem azt jelenti a szememben, hogy a gépháztetõn csücsülve bohóckodom! :D
Ne érts félre, ez nem bántás, csupán szubjektív vélemény... ;)
Mivel az még unreal, ha egy rudat látsz egy ricnivel:D
Szóval inkább legyen még egy kormány.. Azon kívül szerintem is sokkal jobb a belsõ nézet.. Én nem is tudok már mással menni. Multkor Henrik irta, hogy próbáljam ki hátha gyorsabb leszek.. Egy épkézláb kört nem birtam összerakni..
De mind1 csinálja ugy mindenki ahogy szeretné.. De szerintem is a belsõ nézet a legjobb! De azt azért hozzáteszem, hogy máramelyik autóba.. Mert pl a Laccettibõl kurva szar kilátni, ráadásul idegesítõ az a baszot nagy tükör is.. Annál az autónál biztos nem ugy mennék..
Hát ha ültél már autóban, és ott egy 30x15 centis lyukon láttál ki elõre, akkor elfogadom, hogy a belsõ nézet realisztikus. Amíg nincs legalább három 24-es monitorom, addig kizárt, hogy belsõ nézettel szopassam magam. Az a legviccesebb, amikor valaki belsõ nézetbõl megy, és még a kormányt is bekapcsolja. Tök reális tényleg, kormány a kezemben, aztán egy méterrel elõttem még egy kormány valaki más kezében.
Sajnos errõl a témáról már az összes szimes fórumon volt több hónapos vita, kár lenne itt is elkezdeni. Mindenki úgy menjen, ahogy akar, én ha valósághiányom van, beülök az autómba, ha meg játszani akarok, nem látom értelmét saját magamnak megnehezíteni a dolgot.
Én tuti, hogy a realisztikus beállítás esetén csak a belsõ nézetet engedném... szerintem is már-már csalás kategória a gépháztetõ nézet...
Persze, hogy korlátozottabbak a látási viszonyok... ez a valóságban is így van, sokkal többet látnának, ha kiülnének az elejére a vasnak! :D
Nekem minden porcikám tiltakozik a gépháztetõ nézet ellen... egyszerûen nem csak a realisztikusság érzetét veszi el, hanem az egész hangulatát... persze ez szubjektív magánvélemény!
Én nem a freetrack-rõl beszéltem, hanem a TrackIr-rõl! ;) Jól konfigurálva hatalmas élmény...
Persze ebben is van valami. Mondjuk én azt utálom nagyon, amikor valaki F1 szimulátort "TV kamera a pilóta feje felett" nézetbõl játszik. Ilyenkor magsabbról látja be a pályát jobban látja az íveket meg ilyesmi, ez szerintem már-már csalás kategória.
Én is motorháztetõ nézetbõl szoktam tolni, kivéve az open wheeler esetében, realisztikusság ide vagy oda. Valóban realisztikusabb cockpit nézetbõl játszani, mert olyan mintha a kocsiban ülnél, ugyanakkor az esetek többségében korlátozottabbak a látási viszonyok mint a valóságban. A valóságban nagyobb a látótér, amihez hozzájárul az ember periférikus látása , továbbá a szabad nézelõdés lehetõsége is. Utóbbit valamilyen szinten kompenzálja a TrackIr, de mégsem ugyan az, mert ugyan a fejedet elfordítod, de a tekintetedet nem, hogy lásd is a monitort. Én is ki akartam próbálni régebben, de valamiért a webkamerám 12FPS-t produkált mûködés közben, ami ugye kevés, ugyanakkor elvileg tudta a 30FPS-t, de csak abban az esetben tapasztaltam a videót rögzítettem vele, viszont ha így tudta, akkor amúgy miért nem? Mindegy is, mert egy ideje Vista-t használok és valamiért Vista64 drivert nem csináltak hozzá, így nem is tudom használni.
Ezzel csak az a gáz hogy a valóságban teljesen máshogy látod a dolgokat mint a játék cockpit nézetében, meg ügye a játékban nem tudsz odanézni ahova akarsz és így még a teljes utat se mindig lehet látni. Félreértés ne essék nem akarok vitázni csak a véleményemet írtam le!
Mindig belsõ nézetbõl játszok, úgy élethûbb. Inkább legyenek kicsit rosszabbak a látási körülmények de érezzem, hogy "élethû". :) Még az rFactoros F1 modokat is helmet view-ban nyomom. Sõt, most azon dolgozom, hogy Evo-ban is be tudjam kapcsolni a helmet nézetet a kocsikban, úgy mint a F3000 szériában is van. Ötlet?
Nogripracingen van egy DTM mod Evohoz (rfactor konvert), ami jó lenne, de sajnos van egy kis bibi vele. Konkrétan nem látok ki a cockpitbõl, mert túl alacsonyan ülök a kocsiban és persze hiába állítom a sofõr magasságát, már a maximumon van de még mindig alig látok ki a kocsiból. Van erre gyógymód?
7:38.960 Alfa 156 wtcc 2007.Itt most megállok mert már nem okoz élvezetet . Amúgy nálam nem fog mûködni hogy úgy feltolom a fokozatokat,mert így tanultam meg a pályát hogy fél szemmel azt nézem hányasba vagyok pl.kanyaroknál.Aztán teljesen összezavar .
Ha nem kell rajtolni (és ugye amikor hotlapozik az ember, nem kell), mindenképpen érdemes 1-re állítani a leglassabb kanyarokat. Nem mindegy, fõleg ilyen távon, hogy 5 vagy 6 fokozatra oszlik el a teljesítmény.
Amúgy azt mondanám, 7:30 még teljesen emberi köridõ lehet, az alatt viszont már elõny, ha az ember anyját párszor elrabolták a kis zöldek közösülés céljából....
Hát én azért rengeteget kört lenyomtam a nordon mire eddig jutottam,bár inkább verseny meg qaly,Time attackban viszont jobban látni hol maradtak benne másodpercek.Aztán meg Nogrip rõl leszedtem egy hondás replayt az 7:18 elég vicces padka,fû,keresztbe érkezik a kanyarba.Én 1 es be vissza se rakom ,õ meg minden lassabb kanyarba szóval ,nagyon el lehetnek tolva az áttételek,mindenesetre érdekes. Amúgy honda lehet a nyerõ.
Kipróbáltam, 7:41.8 Hondával. Nem vagyok egy Nordschleife-menõ, úgyhogy elég óvatos kör volt, de így is becsúszott két padka meg egy fal...
Elég szar kör, ha azt nézzük, hogy a rekord 07:14.674 :D
az minek? segítségek közt biztos van fék segítés is, de minek? billentyûzettel szerintem játszhatatlan, ha meg van kormányod+pedálod akkor meg minek, nem kell mindig padlóig nyomni a féket
Még a végén kiderül, hogy titokban F1-ezel :D Mondjuk ezt a MOD-ot nem ismerem, de az a baj ezekkel általában, hogy sima konvertek és nincsenek felkészítve az esõs ill. az átmeneti körülményekre. Talán majd az MMG-s srácok F1-mod-ja. Sajnos úgy néz ki, nem késtek vele le semmirõl, mármint ha a Codies féle F1-re gondolok.
Sziaztok!!!Valaki tud egy használható F1 modot vagy autót,a játékhoz??
Sziasztok. Végül is a HDR dolgot megoldottam de a fene gondolta, hogy a GTA SA plugin kell ide is. A kérdésem az lenne, hogy a Telemetria progit ( MoTeC i2 Pro ) hogyan lehet mûködésre bírni az EVO-hoz is? Mert föl van rakva a GTR2-höz a progi és beállítottam a nevem.plr filet ugyanúgy ahogyan a másikat és nem mûködik pedig az igen.
Sziasztok! Lehet,h hülyeséget fogok kérdezni, de szedtem már le a játékhoz különbözõ modokat, eddig kisebb nagyobb sikerrel mentek is, most viszont leszedtem a Seat Leon TDi modot, ugyanugy telepítem mint a többi, szóval kicsomagolom a fõkönyvtárba, de sajnos nem akar menni!Nincs esetleg vkinek vmi ötlete? a mod linkje:http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=17642&page=3 Nem boldogulok vele..... Válaszotokat elõre is köszönöm!
ÜDv,
Na, akkor legközelebb ne kérdezz butaságot. Üdv a faternak ;)
Sziasztok! Lenne egy kérdésem az ENBSeries-el kapcsolatban. Hogyan is mûködik ez? Mármint a telepítés konfigolás érdekelne... Az oldalán a downloads menüben föl van sorolva egy rakás játék ( ez speciel nem ) és onnan letöltöttem egy ENBTuner nemû progit mivel gondolom ez az amit le kell tölteni. Namost elindítva bejön egy ablak amivel .ini fileokat lehet megnyitni, de nem tudom mit kellene csinálni mivel a gombokon a feliratok helyén kérdõjelek vannak. ( Nehéz lett volna angolra is megcsinálni a ruszki mellett gondolom... ) Na mindegy, szóval a progi EVO alá telepítése/konfigolása érdekelne.
nem kell mondani faterom 3 évet végigtolt mnasz pályabajnokságba, tudom hogy kopik a gumi
jah tényleg eddig nem is figyeltem hogy a shortot tanulom, a pálya kiválasztásánál a longot nem az add on kategóriába rakta valamiért :S nah mindegy kezdem elõröl a beállítgatást :S:D